Witam od strony chłodnicy na środku skrzyni masz śrubę duży imbus tam sprawdzasz stan i wrazie potrzeby uzupełniasz poziom aż zacznie kapać ale to chyba nie to na czym masz sterowanie biegami przy skrzyni na drążkach czy 2 linkach tam sprawdz czy się nic nie odktęciło a jak są drążki to sprawdz czy nie ma luzów na przegubacg kulowych pozdrawiam
W toyocie tak ma być.
Sprawdź lewarek i połączenie lewarka ze skrzynią biegów (cięgna linki, czy co tam masz) - nasmaruj w razie potrzeby.
Rwij półosie i kontrola krzyżaków, kielichów wydaje się na gumowe ucho że ma nadmierny luz przez to słychać stuk
Najprawdopodobniej łożyska.
CZĘSTO słychać zgrzyt, ale nie zawsze!
1. Zdejmij dekiel. 2. Zbadaj, czy nie ociera łańcuch o obudowę. 3. Sprawdź, czy jest kulka popychacza i w jakim jest stanie. 4. Skontroluj luzy łożyska wałka sprzęgła.
Ciągniki mają dźwignię biegi szosowe, luz i biegi polowe. Jak ją ustawimy na luz to możemy wbijać biegi i nie pojedziemy. Trzeba sprawdzić czy jak ta dźwignia jest na luzie i po wbiciu biegu jak będziemy przepychać ciągnik to obraca się WOM.
kolego 100% jak staniesz przy silniku od strony skrzyni biegów idzie linka do licznika a na lince przy skrzyni jest czujnik pomiau prędkości, odłącz wtyczkę u góry chyba 3 pinowa i przejedź się powinno być ok ten sygnał idzie do sterownika silnika. Znana usterka w tych fordach.
Czy jest jakaś różnica między jazdą na biegu, a jazdą na luzie?
Zaglądnij do sprzęgła.
Z tego co opisujesz to wygląda na skrzynię biegów (luzy , łożyska ,itp ) .
Bez rozebrania nie da się jednoznacznie stwierdzić co się zepsuło w skrzyni. Może koło zębate się zniszczyło, może przesuwka na bieg 3 się złamało. Może kółko napędu na głównej linia od 3 biegu straciło zęby.
Sprawdź co widać w pyclip, w sensie czy widzi bieg/luz.
Sorka, ale to po prostu wygląda na to, że moto jest po prostu na luzie. Nawet dźwigni od zmiany biegów nie masz założonej :/ . To jak chcesz mieć biegi? To jest manualna skrzynia biegów, a nie jakiś automat, że sam ci będzie biegi zmieniał. Zębatkę zdawczą łańcuchową (czyli zębatkę łańcucha w silniku) masz montowaną na pierścień zabezpieczający i wtedy...
Jak już się rozgrzeje i zacznie blokować, to: Ustaw biegi na luzie, sprawdź czy blokuje. Ustaw zakresy na luzie, sprawdź czy blokuje. . A olej w zwolnicach, to raczej nie to? Dwie naraz by nie blokowały. Jak jedna to by sciągało na bok Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wykonaj na zającu powyższe testy.
Sprawdź krzyżaki łączące lewarek zmiany biegów ze skrzynią. Może są tam nadmierne luzy. Pierwszy bieg można wbijać przy jadącym samochodzie.
Z opisu wygląda to na OGRODNIKA (?) Do sprawdzenia pompa pneumatyczna- jeżeli nie przetłacza to olej "zalewa" kosze sprzęgła kierunku i będzie lekko ciągnąć.
Prawdopodobnie wybierak kończy swój żywot.
Padło ci łożysko igiełkowe cena około 50 zł. http://obrazki.elektroda.pl/4607627300_1... Tylko jak długo na tym jeździłeś to pewnie uszkodziło zębatke od 5 biegu , wymieniasz wszystko bez wyciągania skrzyni.
Witam, BMW e46 318d 04 r. Coś stuka z tyłu na zakrętach w lewo na 3 biegu (tylko na 3, tylko w lewo, na luzie jest cisza). Byłem dziś na szarpakach, diagnosta nic nie zobaczył, stwierdził, że to może być luz na dyfrze. Ktoś miał taki przypadek? https://obrazki.elektroda.pl/6267565500_...
Podawane przez producenta max. napięcie jest naprawdę najwyższym napięciem przy którym układ nie ulegnie uszkodzeniu, często w notach podawane jest "zalecane" napiecie pracy - niższe niż napięcie max. Ustawianie napięcia zasilania wyższego niż w danych katalogowych i liczenie że pod obciążeniem spadnie do dopuszczalnego poziomu prowadzi prosto do zniszczenia...
Wczoraj paluchem przez otwór ślimaka wymacałem zębatkę 4 biegu - stałą. Na czucie mogę powiedzieć, że ma zmielone zęby... Jaki może być powód takich zniszczeń?
Przecież na tabliczce jest napisane ile będzie brał w gwieździe przy 400 (380)V. To prąd maksymalny jaki silnik może brać pod obciążeniem . Na "luzie " biegu jałowym prąd ten będzie dużo mniejszy.
Wymień czujnik położenia biegów. U mnie było to samo. Tylko ja to trochę przerobiłem, bo też było tak, że podczas wrzucania biegów gasł. U mnie po przeróbce jest cały czas jakby na luzie i można odpalać na biegu do przodu, jak i na wstecznym.
ok a co tam do wymiany cala skrzynia czy jakiś wodzik czy tryb jakie to mogą być koszty naprawy. Okaże się po rozbiórce. Wpisz sobie w google "bashan 200 silnik" i masz zdjęcia nawet rozpołowionych. I chyba trzeba jeden karter zrzucić. Masz katalog: http://www.skuteryostrow.home.pl/downloa...
Sprzęgło do wymiany niestety. Objaw ślizgania się sprzęgła występuje właśnie często na ostatnim biegu.
Dodam, że wogole nie obrócę kołem pasowym dopiero po wciśnięciu sprzęgła jakoś idzie (jest na luzie) Prawdopodobnie zatarta tuleja koła czwartego biegu w skrzyni biegów. Jest tam olej ? Na luzie da się ręcznie pchnąć auto ?
Zwróć uwagę jeszcze na poduszki pod silnikiem oraz skrzynią biegów...
Pakiet 59-60 odpowiedzialny za drugi bieg, luz nie może przekraczać 1 mm. Pakiet czwarty od strony pompy (62-63) odpowiedzialny za bieg wsteczny. Zwróć uwagę na sprzęgło jednokierunkowe 139 czy dobrze bez "uślizgu" zatrzymuje się. http://obrazki.elektroda.pl/6568984200_1...
A Sterownik widzi czy sprzegło wciśniete czy nie. To nie chodzi o to co on widzi, tylko o to co mysli. To jest 1.9, sterownik zapewne bosch. One zawsze tak miały, że jak był na biegu, to trzeba mu wcisnąć sprzęgło żeby odpalil, jak był na luzie, to chciał hamulec. Zawsze tak było w jednym przypadku: zdechniętego czujnika na skrzyni. Jaki stan widzi...
Escortem zrobiłem 170 kkm i ten objaw, który opisujesz to jest normalne i prawidłowe zachowanie silnika. Tak komputer nim steruje. Jeżeli nie masz zerowej prędkości to silnik jest trzymany na podwyższonych obrotach, aby ułatwić zmianę biegów. Jeżdżenie na luzie to głupota. Jeżeli wydaje Ci się, że w ten sposób zaoszczędzisz paliwo to jesteś w wielkim...
Jest to czujnik włączonych biegów "luz" neutral. Na luzie - zwarty, na biegu - rozwarty. Z tego wynika, że problem jest gdzie indziej, bo lepszą pracę silnika uzyskujesz oszukując ECU, że jest na luzie, choć w rzeczywistości jest inaczej.
Który to w ogóle jest to czujnik pozycji sprzęgła? Mnie już ręce opadają . :cry: Napisałem już kilka razy że to ten przyczepiony z boku sprzęgła ( nie zielony i nie niebieski) . :| Poza tym było już tyle dodatkowych informacji w temacie i zapytań na które nie odpowiedziałeś że lepiej zawieź ten samochód do elektryka . Sorry . Ale nie masz w ogóle podstawowej...
Pogadaliście Sobie? To do założyciela tematu, masz uszkodzony przegub zewnętrzny, on ustala pozycję półosi, jeśli są luzy wzdłużne, jak na filmiku, świadczy to o jego zużyciu, lub nadmiernym luzie połączenia z półosią. Co do przegubu wew. jest to przegub kompensacyjny, mający za zadanie umożliwienie pracy zawieszenia, żargonowo suwliwy, sprawdzamy go...
Kaseta, cięgna, do weryfikacji.
Kolego spróbuj dźwignąć samochód z przodu odpalić i rozpędzić koła i wtedy zobacz skąd dokładniej wydobywa się hałas.
a wymieniał ktoś skrzynie biegów ? może to luzy w skrzyni
Jak wrzucisz jakikolwiek bieg czy są duże luzy na boki lewarka ?
Sprawdź mechanizm włączania biegów(luzy)
Jeżeli biegi pod obciążeniem nie będą wyskakiwać to tak.
jak sama nazwa wskazuje jest ona od biegu jałowego czyli tylko na luzie szukaj gdzieś zwarcia kabla do masy
Biegi do regulacji, jednak wcześniej należałoby zminimalizować luzy na tzw. "wahadełku" i dać podkładkę 1.2 mm na wałek krzywkowy, dopiero wtedy skrzynia po regulacji będzie pracować idealnie. Jeśli występowałby problem z koniecznością naciskania dźwigni w dół przed zmianą biegów, to należałoby zlikwidować luz na sprężynie zwrotnej dźwigni zmiany biegów,...
Witam, Mam problem z silnikiem 023 w trakcie remontu Jak zpołowie kartery to skrzynia biegów działa Biegi 1 2 luz są ale po skręceniu śrub w karterach jest tylko 1 i 2 nie ma luzu i 1 bardzo ciężko chodzi. (at)ElektrodaBot
Tak ja wymieniłem sprężyna na wałku tym co wychodzi do dźwigni zmiany biegów i za jednym razem razem na zapadce wybieraka i tak trzeba silnik rozbierać.
do 7 :) 5 biegów, wsteczny i luz :)
Bardzo podobny przypadek ciągnik na najniższym biegu, rewers na luzie a on wciąż jechał. Okazały się uszkodzone sprężyny talerzykowe w skrzyni...
Najprawdopodobniej masz właśnie dekiel do wymiany - wybita tuleja i rowek pierścienia osadczego, dlatego wajcha ma luz w górę , w dół i na boki.
Witam!Wymień linkę na zwykłą.
To jakie narzędzia będą potrzebne do wymiany tego oleju w skrzyni?? Jakiś duży klucz imbusowy??
Mimo wszystko takie okresowe ' wkręcenie " obrotów na czerwone pole obrotomierza dobrze robi silnikowi ( szczególnie TDI ). Ja jestem zwolennikiem robienia tego na 3-cim biegu a nie na luzie.
113 to już babcia ... zaworek na skrzyni u góry ? nie zablokowal się ?
Tak jak samochód się rozgrzeje to nie zależnie czy na biegu czy na luzie obroty spadają bardzo powoli :(
Witam.Moj peuget cos swiruje.na postoju czy na luzie czy na biegu samochod bardzo mocno drga jest to bardzo uciazliwe.Podczas jazdy tego nie ma.Czy ktos cos moze cos na ten temat powiedziec??
Pazur wybiera / włącza biegi. Ustaw te rygle aby nie był włączony żaden bieg ( skrzynia w tzw. luzie- szczeliny rygli w jednej linii) i nie ma wtedy znaczenia gdzie to pieroństwo włożyć. Inaczej się nie da.
Problem dotyczący wyrzucania biegów podczas nagrzania się skrzyni wyrzuca na luz i nie można znaleźć biegów. Zasięgnąłem info że to prawdopodobnie jest sterownik skrzyni biegów który w momencie nagrzania rozłącza biegi jest uszkodzony i nie naprawiany dlatego ze jest to sterownik hybrydowy. Zostaje wymiana na nowy albo używany tylko musi być wyczyszczony...
Przejrzał bym instalację jeszcze raz.
Witam. Mam problem samochodem Volvo V50 silnik 1.6 D2 84kw 114km z 2011 roku a problem dotyczy przegubu wewnętrznego z lewej strony ma luzy w osadzeniu w skrzyni biegów. Luzy są góra dol ok 3 mm i przy przyspieszaniu czuć drgania. Skrzynia biegów ma symbol AV6R7002MF i pytanie czy to łożyska w skrzyni czy sam dyfer do remontu będzie. Dodano po 1 https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Witam. Moim zdaniem na kole zamachowym pojawiło się pęknięcie, a na biegu jałowym, luzie czy parkingu pojawia się stukanie, pukanie. Kiedy jedziesz, przestaje to się dziać, dlatego że masz bieg wrzucony i jedziesz. Przez to pęknięcie koło jest mniej wyważone i wpada w wibracje... Tak mi się wydaje, ale ;) mogę się mylić.
wystarczy że masz felgę krzywą i nowe opony nie pomogą, poduszka pod silnikiem lub skrzynią biegów, luzy przedniego zawieszenia trzeba sprawdzić na szarpakach - 20zł.
Też stawiam na zużyte koło dwumasowe. A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować Tak, trzeba zdemontować skrzynie biegów i sprawdzić luz koła.
Sprawdź układ wysprzęglania, gdy biegi wchodzą na zgaszonym silniku, a zapalonym nie - to akurat "u mnie" często ukręca się łapa sprzęgła i pedał przez wysprzęglik nie przenosi ruchu na łożysko oporowe/wyciskowe sprzęgła - nie wysprzęgla i efekt jak w opisie... Co tam dokładnie masz nie wiem, wygląda na hydrauliczny układ, to zobacz czy masz płyn i...
Witam. Posiadam peugot 307 kombi z 2006 r. Mam problem, mam luzy na dźwigni zmiany biegów. Biegi ciężko chodzą, mam wrażenie że za głęboko. Po wbiciu biegów lewarek lata na wszystkie strony jak na luzie, ale biegi przy tym nie wyskakują. Czy wiecie co może być przyczyną?
Biegi wchodzą gładko i bez zacięć
Zdejmij ponownie pokrywę i powykleszczaj wszystkie biegi – ma być ustawiony "luz". Wtedy dopiero zamontuj pokrywę ponownie. Będzie dobrze.
Cześć ja bym to zrobił tak, włóż karte do czytnika wcisnij przycisk start/stop jeden raz (nie wciskaj sprzegła ani hamulca oczywiście bieg na "luz") przyciskiem na dźwigni wycieraczek najedź na przebieg do przeglądu potem przytrzymaj przycisk na liczniku (kasowanie przebiegu dziennego) aż wskoczy przebieg 30000 do następnego przeglądu i puść przycisk...
A może stuki trzeba szukać na sprzęgle lub skrzyni? tak samo stuka na biegu/luzie/z wciśnietym sprzęgłem?
Synchronizator 1/2 biegu zużyty, lub luz na łączeniu dźwigni zmiany biegów z wybierakiem skrzyni. Ale stawiam na to pierwsze, skoro po "pedałowaniu" sprzęgłem oraz rozgrzaniu problem ustępuje, w tym przypadku skrzynia do demontażu. Do pablito2, linek tam nie ma.
Po pierwsze, zdjąć paski i sprawdzić silnik na biegu luzem. Od tego zaczynamy.
Jaka skrzynia? wymień łożysko oporowe wraz z dociskiem i tarczą
https://obrazki.elektroda.pl/6042349100_... No niby jest taka możliwość tylko pytanie czy coś się tam nie rozsypie I czy łatwo to potem złożyć? https://obrazki.elektroda.pl/1900468100_... Dodano po 10 Tak to wygląda. https://obrazki.elektroda.pl/5695569600_... Dodano po 25 Inaczej,czy wyjęcie wybieraka...
Tak ale gdzie on jest ? Czujnik na skrzyni który odpowiada za informację że auto jest na luzie czy na biegu działa.
Nie ma znaczenia. Czy jest na biegu. Czy na luzie. Dopóki. Ni zejdzie prędkość. Poniżej 100 to drży
Mam taki problem w facie uno 1.0 z roku 93. Otóż wszyskie biegi działają bez zarzutu tylko mam problem z 4 biegiem wogóle nie chce mi wejść jakby coś blokowało. Czy winą mogą być luzy na drążkach?? Jeśli nie to czego może to być wina??Z góry dzięki za pomoc.
Może odpalać bez wciśnięcia sprzęgła, ale tylko na luzie. Na biegu nie powinien. Sprawdź to.
...przy ustawianiu, ustaw położenie lewarka w pozycji tak jak byś miał wrzuca bieg 3, albo 4 w środkowym położeniu, druga osoba niech przytrzyma ten lewarek a ty postaraj sie dokręci śrubę opaski na cięgnie dzwigni- wodzik w skrzyni biegów powinien by na biegu jałowym, oczywiście posprawdzaj luzy tak jak pisał kolega jorge83:), jeśli biegi wchodzą to...
Oczywiście szum słyszany jest już od najniższych prędkości - niezależnie czy jedzie się na biegu luzie czy sprzęgle - przy czym szum ten jest szczególnie dokuczliwy od ok 80km/h. Może przed wymianą opon też był szum ale nie tak dokuczliwy bym to wychwycił
Wydech odetkany nawet zabardzo bo jak silnik strzelił w wydech to wyleciała zaślepka znajdująca się na kolumnie w połowie jej długości i spaliny mają swobodny wydech. Silnik "odpalam" na biegu jałowym (na luzie ).
Na pewno masz skasowane wszystkie luzy w układzie dźwigni zmiany biegów? Jeśli kula ma luz w osi góra–dół to odbija się na luzie prawo–lewo. Z lewej strony jest dźwignia która przekłada ruch prawo–lewo na cięgło Bowdena, tam jest plastikowy sworzeń na którym pojawiają się luzy. Na skrzyni jest plastikowa kostka która też się zużywa, ale nie pamiętam...
Ale przy odpalaniu na hamulcu on wie czy jest bieg czy luz,z hamulca tylko na luzie odpala,więc ten czujnik będzie ok
Tak , można - w granicach 5 A podczas pracy , na biegu luzem ok 1,5 A
Czy na wyświetlaczu jest " N" gdy dźwignia zmiany biegów jest na luzie?
Do wymiany sprzęgło.
Witam, Piszesz że światła od wstecznych świecą, W którym momecie na luzie, na biegu 1,2,3? Czy podczas przejechaniu jakiegoś odcinka trasy światła przestają świecić? Najprościej tak jak koledzy piszą wypiąć wtyczkę od czujnika(skrzynia biegów na jałowym), jeżeli przestana świecić to do sprawdzenia czujnik przez elektryka, oraz instalację. Możesz spróbować...
Kolego mam taki sam problem - podczas opuszczania sprzęgła w trakcie jazdy słychać jedno puknięcie. Przy dynamiczniejszej jeździe słychać lepiej. Dziś w warsztacie stwierdzili, że jest to prawdopodobnie mechanizm różnicowy, ale żadnych prac nie wykonano. Jak rozwiazales swój problem?
Po dokładnym osłuchaniu stetoskopem; terkotanie/dzwonienie dochodzi z łożyska docisku sprzęgła. Prawdopodobnie błąd w montażu.
Jezeli nikt nie potrafi udzielic odpowiedzi to moze powie mi gdzie poruszyc ten temat.
1 bieg czasami ciężko wchodzi gdy samochód się toczy, szczególnie kiedy jest zimno, 2 bieg też coś lekko haczy ale to mi nie przeszkadza przy wrzucaniu wstecznego nic mi nie przeszkadza Wyrobiony mechanizm zmiany biegów, bądź luz na nim. Zużyte sprzęgło dawało by objawy przy wrzucaniu wstecznego. Podejrzewam olej w skrzyni, gdyż sam stwierdziłeś -...
Witam. Problemy są dwa a mianowicie na sterowniku MS 385 nie widać nic ,pewnie padło podświetlenie. Pytanie czy ktoś już rozbierał taki sterownik , jakiego typu jest podświetlanie i co mogło paść? Pytanie drugie jak ustawić sprężarkę na tym sterowniku aby po dłuższej pracy na biegu luz najzwyczajniej się wyłączyła a gdy znowu spadnie ciśnienie się załączyła....
Wyszukaj na google "Drgania lewarka zmiany biegów, luz na wybieraku - porada." Na forum vwgolf jest opisany problem, bardzo prawdopodobne że to samo jest u Ciebie, ja miałem to i mam też silnik 1.6.
Przede wszystkim - na jaką cholerę jeździsz na luzie? Do świateł dojeżdża się na biegu, a nie na luzie, na litość! Póki co to problem wzięty z kapelusza...
Bieg, przytrzymanie na luz, bieg i to samo ? Moze problem z wybierakiem ?
Do uruchomienia potrzeba wciśnięcia sprzęgła lub hamulca w zależności czy skrzynia jest na biegu lub luzie, czy te parametry widzi UPC bo BSM to jest w Peugeot/Citroen?
Dzień dobry, sprawdziłem zachowanie podczas hamowania na 5 i 4 biegu oraz na luzie. Wygląda tak samo, tak jak pisałem wcześniej. Co się dzieje/co się zepsuło, że podczas hamowania pedał hamulca tak się zachowuje: Prędkość powyżej 60 km/h pedał jest twardy i łapie wysoko. W zakresie 60-50 km/h "odpuszcza", wydaje dźwięk jakby "pierdział" delikatnie,...
Wypracowany wybierak w skrzyni biegów - przesuwki nie wchodzą lekko - poszukaj instrukcji obsługi, rozbierz skrzynię od strony dźwigni zmiany biegów, spuść olej i sprawdź organoleptycznie co jest uszkodzone - powinno być widać starte cementowanie i luzy.
Dzięki za podpowiedź. Na pewno sprawdzę to o czym piszesz. Dam znać na forum czy pomogło.
Jest to normalne przy nieobciążonym transformatorze przy biegu "luzem" , jeśli będzie wlutowany w płytę i obciążony elektroniką będzie miał właściwe napięcie.
Wladymirec T25 problem z rewersem. Problem pojawił się gdy nie mogłem wrzucić biegu ani w przud ani w tył . Po dostaniu się do skrzyni wymieniłem przesówkę i wodzik do zmiany biegów w rewersie i poskładałem i pokasowałem luzy. Niestety biegów do przodu wchodzi a do tyłu tylko zgrzyt i nie wiem co jeszcze można zrobić by wsteczny wbić.
Witam, w moim Peugocie 307 kombi.1.6 benzyna, ciezko wchodza biegi, najgorzej jest z dwojka i wstecznym, bo trzeba kilka razy wysprzeglac i wrzucac luz zeby wbic bieg, lewarek ma luzy. Wymieniłam ostatnio komletne sprzegło, bo podobno to mialo byc przyczyną, ale problem pozostal. Mechanik rozebrał lewarek biegów, okazalo sie ze plastiki jakas tuleja...
Zapalania z"pociągu" powinno się unikać, ze względu na możliwość przeskoczenia rozrządu. Skoro rozruch dał znak wolniejszym kręceniem, to raczej jego wina. Jak jest dostęp do startera, to spróbuj zewrzeć grube śruby jakimś grubym śrubokrętem, tylko nie zapomnij ustawić dźwignię biegów na luz. Jak się odezwie, to wina może tkwić w stacyjce.
odgłosy luzie jazda luzie skrzyni luzie
reset pojemnika honda biegi gniazdka angielskie
briggs stratton ustawić zapłon briggs stratton ustawić zapłon
Układ scalony DIL8 do generowania sygnału PWM Układ scalony SOIC8 3,3V do generowania sygnału PWM