Ty chłopie w ogóle potrafisz schematy czytać?!? Gdzie ty masz tam cały czas zasilanie? Przecież masz zrobiony sumator/separator na diodach, z których zasilanie jest podawane na układ tylko wtedy, gdy któryś kierunkowskaz włączysz. Nie widzisz tego? Dodano po 1 U mnie cały problem polega na tym że przerywacz jest przed przełącznikiem W klasycznych rozwiązaniach...
Jeżeli jeszcze posiada przerywacze bimetaliczne to po takiej eksploatacji normalne. Najlepiej założyć przerywacz elektroniczny z 126p i po problemie.P
Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba...
A więc nabyłeś przerywacz bimetaliczny, który nie potrzebuje do pracy podłączenia do masy pojazdu (sam przerywacz). Przy okazji dowiedziałem się że jestem daltonistą co trzeba będzie zgłosić tu i ówdzie. Nie widzę przewodu czarnego. A złącze P s↓ży do przyłączenia lampki kontrolnej kierunkowskazów. I z racji że jest jeden biegun zasilania to na tym...
Ten na zdjęciu to jest przerywacz bimetaliczny (bardzo zawodny)stosowany przed elektronicznymi. Plus zasilania przychodzi na plus ,na L podłączamy środek przełącznika kierunkowskazów, a na P lampkę kontrolną . Taki przerywacz dobrze chodził jak miał obciążenie zgodne z opisem tzn. jeżeli jest opisany 2x21W+2W to znaczyło że dobrze pracował jak miał...
Bo pewnie masz bimetaliczny przerywacz więc do wymiany.P
Maluch i polonez zdecydowanie nie. To bimetaliczne przerywacze. A jakie? Szczerze mówiąc nie wiem. Chyba kiedyś wpadło mi w ręce takie coś z Audi.
Pewnie masz stary, bimetaliczny przerywacz. Najprościej kupić elektroniczny przerywacz, w którym przekaźnik jest taktowany niezależnie od obciążenia. Pamiętaj, że kolor świecenia kierunkowskazów powinien być pomarańczowy, inaczej stracisz papiery i zapłacisz mandat. Pozdrawiam.
Na bimetalicznym przerywaczu masa nie jest potrzebna. Najprościej sprawdzić ten przerywacz łącząc go w szereg z żarówką 21W do akumulatora. Żarówka powinna migać. Jak nie, to przerywacz w śmietnik. Bo one lubią sie wysypać.
Witam. Brzmi banalnie ale nie do końca. Mam motocykl CZ175 z 6V instalacją i bimetaliczny przerywacz kierunków. Nic gorszego. Panowie chciałbym zrobić elektroniczny przerywacz ale wszędzie w necie są schematy przerywaczy 12 Voltowych! Macie jakiś konkretny schemat? Dziękuje za pomoc!
Nie mam przerywacza, więc nie sprawdzę swoich przypuszczeń: jeden styk jest podłączony do plusa. Jeden styk jest podłączony do włącznika kierunkowskazów i żarówek. Ostatni styk jest do kontrolki i świateł awaryjnych ( na głównym styku mogą być 2 żarówki 21W. Na styk kontrolki dołącza się pozostałe 2 i kontrolkę przez włącznik świateł awaryjnych. Oznaczeń...
Witam, jestem w trakcie odtwarzania wiązek elektrycznych w samochodzie m-ki nie istotnej , ale z instalacją 24 V, kupiłem przerywacz kierunków i świateł awaryjnych typ RWB - 08A ( do Jelcza ?) i mam tam oznaczenia : 49a ,49, 31, CL, CR, 31 - masa 49 - plus - ale przed czy po stacyjce? 49a - wygląda na wyjście do przełącznika kierunkowskazów CL i CR...
Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia. Zwykły bimetaliczny przerywacz jest odporny na takie sprawy, ale ma jednak...
Czy w swoim układzie nie zauważyłeś spadku jasności żarówek? Jakiś czas temu zrobiłem elektroniczny odpowiednik przerywacza bimetalicznego na cd4047 i IRFz44 ale szybko go podmieniłem na zwykły bo kierunkowskazy mi świeciły trochę słabiej i w słoneczny dzień były gorzej widoczne. I nie masz problemów z tym, że włączysz kierunkowskaz i musisz czekać...
Albo przerywacz bimetaliczny ;)
Jak były stosowane przerywacze bimetaliczne to tak było.Oddzielne było wyjście na kontrolkę z przerywacza.
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
To prościej jak by zastosował przerywacz kierunku jazdy z VW/Opel/Ford, czyli z zestykami 49, 49a i 31 Albo nawet bimetaliczny.
Proponuję przerywacz kierunkowskazów z Malucha! ;-) Szach, mat. Co wygrałem? :-D Tylko bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów -bo o taki chyba tu chodzi -wymaga odpowiedniego obciążenia mocy(konkretną ilość konkretnych żarówek jak pamiętam).Przy zbyt małej mocy nie zamruga. Moja propozycja to taka jak w filmie "Cenny łup" z 1971 roku z O.Sharifem...
Istnieje funkcja SZUKAJ i istnieją procesy myślowe... Wszystko było już opisywane wiele razy. Poszukaj sobie schematu przerywacza i na końcu daj odpowiedni tranzystor lub przekaźnik. A jak juz jesteś strasznie leniwy, to idź na szrot i z duzego fiata wyciągnij sobie bimetaliczny przerywacz kontrolki ssania (taka niewysoka aluminiowa puszka, będzie w...
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia raczej nie zależy od przerywacza, no chyba że zamiast przekaźnika jest tranzystor...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden kabelek na masę, np. pod śróbkę od silnika wycieraczek. Druga...
Jak na dwie wsuwki to raczej bimetaliczne.
Więc przerywacz bimetaliczny naprawić przez wymianę. We wtyczce od przerywacza zewrzyj kabelkiem dwa przeciwległe konektorki i włącz migacz. Jeśli będzie świecił to 100% przerywacz. Od awaryjnych masz osobny.
Prawdopodobnie masz bimetaliczny przerywacz który jest ustawiony fabrycznie na określony prąd w instalacji kierunkowskazów. Spadek tego prądu w obwodzie (np. przepalona żarówka) powoduje że przerywacz "wariuje". Nie ingerując w przerywacz będzie trudno. Dokładając rezystor 8 Ω 20 W jest jakimś pomysłem tyle, że rezystor przy dłuższej pracy kierunkowskazów...
Przerywacz bimetaliczny, jak w maluchu do kierunkowskazów - czas zależy w nim od napięcia.
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Jeśli ja potrafię czytać to tam widnieje 100 żarówek 4,5 V, 70 mA. Czyli zapewne bezoprawkowe Może się okazać, że ta niesprawna to jest właśnie z przerywaczem bimetalicznym więc warto aby była. tam są 3 łańcuchy po 33/34 lampki więc ma być 115V dlatego była dioda jako prostownik półokresowy. Podejrzewam, że tam są cztery łańcuchy i być może sterownik....
Czy trudno SAMEMU odnaleźć schemat poloneza? A oprócz przerywacza bimetalicznego, którego miejsce jest w muzeum, są też przerywacze ELEKTRONICZNE.
Myślę, że przerywacz z trabanta by się sprawdził. Tam było 6 V z plusem na masie. I można by go wcisnąć w oryginalną obudowę. Jego koszta są znikome, więc nie ma się co litować. A samodzielne naprawianie przerywaczy bimetalicznych jest dość upierdliwe. I najczęściej kończy się fiaskiem.
Ja zrobilem inny na scalaku z praktycznego elektronika całość mieści sie w obudowie po przerywaczu bimetalicznym, był to numer chyba z 95 roku. Po zamontowaniu działa sprawnie kierunki działają z taka samą częstotliwością nawet jak wcisnę hamulec,. Pozdrawiam
Nie wiedziałem natomiast, że w samochodach występują bezpieczniki automatyczne. A są jeszcze - głównie w autach zza wielkiej wody - circuit breakery - czyli przerywacze - głównie w obwodach permanentnie narażonych na przeciążenia (np starsze elektryczne szyby). Są bimetaliczne - trochę jak przerywacze do kierunków - przeciążony bezpiecznik rozłącza...
Teoretycznie pytaj sprzedawcę, ale może być trudno o sukces. Mnie wyglada, że ten zastępczy przerywacz jest bimetaliczny więc z pewnością nie będzie działał na LEDach.
A ten przerywacz to co za jeden? Bo jeżeli nie bimetaliczny, to pewnie potrzebne będzie napięcie stałe. Same żarówki możesz podłączyć do takiego elektronicznego (lub zwykłego) transformatora o odpowiedniej mocy. Natomiast jeżeli przerywacz jest elektroniczny, i chcesz go używać albo nie chcesz go odłączać, potrzebujesz napięcia stałego. W tym celu niezbędny...
h mm :cry: to nie dobrze , a jest jakaś możliwość ustabilizowania zwykłego przerywacza bimetalicznego? np. jakimś stabilizatorem? albo zrobienie prostego przerywacza żeby sterował przekaxnikiem ?
Tak jak napisałeś. To jest powszechny sposób kontroli całości poprawnej pracy kierunkowskazów od czasu powstania przerywaczy bimetalicznych. Rezystancji nie znam, może ktoś podpowie.
No ale mówiąc przeywacz masz na myśli przerywacz kierunkowskazów, czy przerywacz zapłonu silnika? Ażeby osiągnąć na LED'ach 21Watt, to musi być ich "od cholery". Z kolei jeśli mowa jest o przerywaczu kierunkowskazów, to musisz go obciążyć obciązeniem nominalnym, bo inaczej będzie migał bardzo rzadko, albo w ogóle nie będzie migał :-/ Jeśli obciążyłbyś...
Witam W lampach kierunkowskazów tego motoroweru należy stosować żarowki 6V 21W. Napisz jeszcze, czy masz przerywacz bimetaliczny, czy elektroniczny (ELBA).
I nie będzie to kłopotem. W kwestii homologacji - chodzi tylko o jasność i częstotliwość błysków. Wywal przerywacz bimetaliczny (lub podobny), wstaw elektroniczny i po sprawie
To z przerywaczy bimetalicznych kierunkowskazów i awaryjnych jest słyszalne. Z dwóch od kontrolek już nie, albo prawie wcale. I jak tam wstawisz jakiś nowy przerywacz sterujący przekaźnikiem, to odgłos robi się dość mocny i zdecydowanie inny. Jest akceptowalny przy kierunkowskazach, ale jeśli ma się rozlegać przy załączonym ssaniu...
A w dużym fiacie w obwód tej kontroli był dodatkowo wpięty przerywacz bimetaliczny, który powodował, że lampka ta błyskała, co zapobiegało zapomnieniu o niej. Co śmieszniejsze, lampka ta migała z różną częstotliwością w zależności od czasu pracy (przerywacz sie rozgrzewał).
Problem jest w tym, że obwód migaczy i obwód świateł stopu jest na tym samym bezpieczniku i przy jednoczesnym użyciu obu świateł powstaje tak duży spadek napięcia, że przerywacz bimetaliczny odmawia współpracy. Wymiana na elektroniczny poprawi sytuację, (uważaj - przerywacze elektroniczne mają często inny sposób zasilania niż bimetaliczne! Porównaj...
Coś mi mówi, że po włączeniu świateł drastycznie spada napięcie w instalacji, a przerywacz jest bimetaliczny... (albo bimetal się zawiesił/przyspawał).
Maluch ma marną elektrownię . Wymień przerywacz na np. elektroniczny, który nie będzie czuły na poziom napięcia. O ile dobrze pamiętam to efekt szybkiego mrygotania występuje także po padnięciu żarówki (dotyczy przerywacza bimetalicznego).
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
kzwp: mało danych. Który to model poloneza? Podaj rocznik i jak wygląda przerywacz. W swojej karierze poldożery miały kilka rodzajów przerywaczy (od bimetalicznych po jakieś zespolone mikroprocesorowe sterowniki).
Witam! Zamierzam złożyć przerywacz kierunkowskazów na układzie U643B i chciałbym zasilać go z napięcia 6V. Niestety układ działa od 9-15V. Czy zastosowanie przetwornicy MC34063 byłoby dobrym rozwiązaniem? Zastanawiam się czy nie będzie wariować pod wpływem działania pola el. magnetycznego (Romet) tak jak przerywacz bimetaliczny. Obydwa układy są w sklepie,...
Wychodzi na to, że masz nieaktualny schemat. Ten z obrazka bardzo dobrze działa z przerywaczem bimetalicznym wpiętym w szereg z żarówką. Ten przerywacz, co pokazałeś na zdjęciach ma elektronikę, więc od działania potrzebuje plusa, minusa i wyjścia na żarówki. Założę się, że przewód czarno-biały jest podłączony do masy. Jeśli wariuje obrotomierz i miga...
Zwykły bimetaliczny ci nie zadziałał.
U mnie jak pomierzyłem napięcie przed przeróbka instalacji było 9 V na żarówkach, a głowny kabel plusowy mógł robic za ogrzewanie :) Po poprowadzeniu nowego plusa zaczęły szybciej chodzic wycieraczki i podejrzewam że przerywacz bimetaliczny by chodził :)) Pozdroofka Piotrek
Witajcie. Chciałbym stworzyć coś (jak w temacie) co sprawia że po naciśnięciu hamulca światło stopu błyska parę razy i dopiero zaczyna świecić światłem ciągłym. Da się kupić takie gotowe bajerki, ale wolałbym to zrobić po swojemu, coś się przy okazji nauczyć. Mogę prosić o jakieś porady ? Musi to być stworzone z wykorzystaniem mikrokontrolera? Jakiego?...
W najnowszym wykonaniu od roku gdzieś 95 znalazłbyś kwadratowe kostki pod kolumną, a tam możliwe luźne styki. W starych rocznikach coś takiego nie ma prawa bytu, bo instalacja jest niezniszczalna. No chyba, że coś było "modzone". Jak przerywacz bimetaliczny ma za mało prądu, to się zwiera go na krótko ażeby poszukać wady w światłach (jak nie wiesz gdzie).
Klasyczny przerywacz elektroniczny - zasilanie, masa (dla elektroniki przerywacza) i wyjście. Wg Boscha oznaczone 49, 49a, 31. Japończycy oznaczają odpowiednio B (battery), L (lamp), E (earth). Amerykanie X/B, L, G (ground). Przerywacze bimetaliczne nie wymagają masy, bo nie ma w nich elektroniki, a pracują w szeregu z obciążeniem (żarówkami).
Zwykły przerywacz bimetaliczny ma styki : L do niego podłączamy środek przełącznika , P tutaj podłączymy lampkę kontrolną i styk +do którego podłączamy zasilanie po włączeniu zapłonu. Są przerywacze 3x21W (muszą być podłączone 3 żarówki 21 W ,aby świeciła kontrolka na styku P) i 4x21W.W traktorze masz przeważnie 2 żarówki (na błotniku i lampa z tyłu...
Może nie tego oczekujesz, ale jestem w zgodzie z tematem. Mianowicie nie wiem czy warto wdawać sie w konstruowanie przerywacza. Przecież możesz kupić także elektroniczny uniwersalny do samochodów i zamontować. Nie wiemy dlaczego twój przerywacz ulega uszkodzeniom, ale prosi się wniosek, że w wyniku zwarć w instalacji. A tego nie wytrzyma żaden. A dla...
Jeśli nie masz akumulatora w instalacji to po co bawisz się w aż tak skomplikowane schematy ? W takim przypadku często wogóle nie musi być regulatora. Brak akumulatora nie zepsuje regulatora. Na schemacie jest on dlatego, bo regulator jest przeznaczony głównie do ładowania akumulatora. Co za różnicę Ci robi, czy żarówkę zasilicz 14,4 V czy 15,4 V ?...
Mała korekta tego, co napisał kolega zetdeel. Jako właściwy przerywacz stosuje się płytkę bimetaliczną, z drutem grzewczym nawiniętym na wierzch przez folię izolacyjną, który jest podłączony równolegle do styków przerywacza. . Tak więc,po włączeniu lampy ledwie wyraźnie świecą , drut ogrzewa płytkę, a ta, zginając się, zwiera ją i włącza lampy bezpośrednio....
Prawdopodobnie masz problem z instalacją kierunkowskazów ( brudne styki, słabe przejścia ), może niektóre żarówki są niewłaściwe ( 15W zamiast 21W). Czy lewe i prawe działają jednakowo, czy różnie się zachowują? Przerywacz jest bimetaliczny, czy elektroniczny? Masz prądnice czy alternator? Czy św.awaryjne działają prawidłowo? Instalacja w maluchu jest...
To jest typowy objaw dla przerywaczy bimetalicznych. Jeżeli uszkodzi się któraś żarówka, to migacz chodzi nadal ale wolniej, dając kierowcy sygnał o usterce. Tego efektu możesz się pozbyć, dając w miejsce dodatkowej żarówki cewkę przekażnika a dodatkową żarówkę przez styki pod 12V. Przy okazji, mam pytanie. W RFN przerabiałem Pontiaka i tam się czepiali...
(at)tristanz095 No to masz ciekawy ten regulator, bo kierunkowskazy z reguły pracują przy prądzie stałym (przerywacz elektroniczny), choć bimetaliczny będzie pracował i przy zmiennym. Dla świętego spokoju na nowo sugeruje Ci montaż akumulatora i typowego regulatora skuterowego. Plusem tej operacji będzie to, że będziesz miał stabilne oświetlenie i możliwość...
To jest MINUS cyfrowego wyswietlacza napiecia w instalacji,nad czym tu myslec?Pobor minimalny,widzieliscie termometry elektroniczne zasilane,,paluszkiem''?Pracuja miesiacami non-stop,ten bajer ma pobor rzedu 2-3mA.Jesli chcesz odlaczac to pusc mase na niego przez mikroprzekaznik i zasteruj go +em z remote wzmacniacza. Natomiast przerywacz bimetaliczny...
Propo kierunkowskazów w malcu to zrobiłem elektroniczny z "EP" poprawiło to kierunki ale to nie było to więc przełozyłem przewód (jeden z dwóch spiiętych razem przy czujniku stopu- nie mam przy sobie schematu instalacji więc precyzyjnie nie powiem) niebieski albo niebieski z jakimś paskiem juz nie pamiętam dawno to robiłem do pierwszego bezpiecznika,...
Fakt. Dodam tylko, że przerywaczem może być nawet "zwykły" bimetaliczny z traktora, z "malucha" czy Jugosłowiańskiej "Fici" (Zastavy). Wówczas "+" to zasilanie a "L" na czarno-biało-zielony. Opisana powyżej zasada dotyczy wszystkich zewnętrznych przerywaczy w formie kostki-przekaźnika czy kubełka aluminiowego.
Witajcie. To mój pierwszy post na tym forum, proszę o wyrozumiałość. Chciałbym stworzyć coś (jak w temacie) co sprawia że po naciśnięciu hamulca światło stopu błyska parę razy i dopiero zaczyna świecić światłem ciągłym. Da się kupić takie bajerki: * wbudowane w żarówkę http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayIS... * pudełeczko...
witam jeżeli chodzi o "błogosławiony przez papierza" samochód to przyczyna najczęśćiej leży po stronie kostki w światłach stąd zanikają migacze po wciśnięciu stopu (zastosowany przerywacz bimetaliczny a nie elektroniczny) :( należy: zdjąć światła, wyczyścić styki, wtyczke, odbłyśniki i sprawdzić połaczenie masowe. niestety w maluchu złącza tylnych świateł...
Tego sposobu nie będę próbował, bo po pierwsze primo: nie mam dostępu do Poloneza, a nie będę leciał na szrot szukać; po drugie primo: elektro-mechaniczny przerywacz, to ja mam, ale chcę mieć typowo elektroniczny, nie zawodny; po trzecie primo: mój stary przerywacz bimetaliczny miał wybite 6V / 21 A i jak już podłączyłem dwa razy większe obciążenie,...
LEDy muszą mieć homologację. Też. Ale przede wszystkim LEDy muszę mieć sens i być możliwe do zastosowania. Tutaj, gdzie wszystko chodzi na prąd przemienny, wraz z kierunkowskazami, czyli gdzie nie da się założyć* elektronicznego przerywacza do kierunkowskazów diodowych o małym poborze prądu, stosowanie LEDowych kierunkowskazów jest po prostu niemożliwe....
W silniku spalinowym masz przerywacz. Tutaj jest bezpiecznik bimetaliczny. Trafnie odczytałeś jego przeznaczenie - ma za zadanie wyłączyć grzałkę gdy nadmiernie wzrośnie temperatura urządzenia. Spróbuj oczyścić wsuwki doprowadzające prąd do tego bezpiecznika. One mogą podgrzewać bezpiecznik i przez to następuje jego zadziałanie. Można też próbować lekko...
trzy przyłącza - plus, kierunek L, kierunek P Oj, jaka straszna nieprawda!. Tam jest zasilanie - wyjście na przełącznik kierunkowskazów i wyjście na lampkę kontrolną. Rozdział lewo/prawo dokonuje się w przełączniku zespolonym, a nie w przerywaczu. Pewnego dnia zaczęło znikać zasilanie przyrządów tablicy. Okazało się że powodem jest brak styku na pierścieniu...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
Nie ma prawa zadziałać - bo przerywacze bimetaliczne (a ten "butelkowy" do takich należy) są obliczone na ściśle określoną moc pobieraną przez żarówki kierunkowskazów. W Twoim przypadku zastosowania przerywacza od malucha moc pobierana przez żarówki simsona jest wielokrotnie mniejsza by grzejnik zdołał tak podgrzać bimetal by spowodować przełączenie...
Mój jest na przekaźniku bimetalicznym dlatego też chciałbym zrobić elektroniczny bo zależnie od pogody wyczieraczki chodzą bardzo różnie.
A to nie jest zamiennik zwykłego przerywacza bimetalicznego? I montuje się to przed przełącznikiem? Ewentualnie były by potrzebne takie dwa, po jednym na gałąź. Były by pobudzane poprzez impuls z manetki. Tylko w takim przypadku ten modulik wymagałby dodatkowego zasilania z zewnątrz (by sterować żarówką po zaniku pobudzenia). A dalej byłby problem z...
Przewody, jako takie, się nie zużywają. Bo niby od czego? Od tego, że prąd nimi płynie? Ewentualnie mogą korodować, ale to też raczej w okolicach złącz i zakończeń. Więc to do przeglądu. A ty wymień sobie przerywacz z bimetalicznego na elektroniczny. A przed wszystkim sprawdź, czemu masz tak niskie napięcie w instalacji. Książkowo powinno być 14.4 V...
Prawdopodobnie przyczyną problemu jest wspomniany przez mojego przedmówcę przerywacz, którego zasada działania była oparta kiedyś na nagrzewaniu się elementu bimetalowego w wyniku przepływającego prądu (indukcja i te sprawy) i cyklicznym stygnięciu tego elementu, a tym samym cyklicznym przełączaniu się styków. Widocznie element bimetalowy uległ przegrzaniu...
Czy to przerywacz bimetaliczny, czy elektroniczny to każdy z nich ma kontrolę obciążenia i przy obciążeniu 2x21W+5W boczny kierunkowskaz pracuje z normalną częstotliwością. Gdy spali się jedna z żarówek 21W to zaczyna migać 2x szybciej. Po to jest to tak skonstruowane żeby siedząc za kółkiem wiedzieć że jedna z żarówek nie działa i szybko ją wymienić,...
Wpadłem na taki pomysł aby podłączyć przerywacz od kierunkowskazów samochodowych do plusa pedału hamulca, aby prąd zanim dotrze do hamulca został przerwany na jakiś tam okres czasu. Przerywacz (zakładam, że elektroniczny bo bimetaliczny nie zadziała wymaga przepływu dużego prądu) będzie wymagał napięcia ok 12V (prawdopodobnie zawiera przekaźnik). Lepiej...
A moje doswiadzczenia po 2latach jazdy malczem to jeszcze nalezy zwrócic uwagę na podłączenie lamp często sniedzieja styki na płytce na złączu krawędziowym w lampie u mnie scieżek prawie nie było przelutowałem no i jeszcze masy i bezpieczniki w skrzynce . Sprawdź jakie napięcie jest z prądznicy a jakie bezpośrednio na akumulatorze ja miałem spadek ok...
Rozumiem, że obecnie impulsowany przerywaczem plus zasilania jest przełączane na prawe lub na lewe kierunkowskazy. Należy zamocować zwykły pojedyńczy wyłącznik i 2 diody na prąd większy niż pobór prądu żarówek. Awaryjne będą migały ok 2 razy szybciej niż kierunkowskazy , gdyż przery- wacz na ogół jest bimetaliczny i przy 2 razy większej ilości załączanych...
Tam nie padają pojedyncze diody a całe grupy na płytkach połączone równolegle po dwie lub trzy. Zazwyczaj taki mostek z tej tanizny ma prąd ciągły 70-80A. Założenie wyrobu z większą ilością elementów prostowniczych czyni urządzenie odporniejszym na zwarcia obwodu spawalniczego lecz nie na przegrzanie. Mostek powinien posiadać termiczny przerywacz obwodu...
1. Raczej zwykłe diody prostownicze większej mocy, np: http://allegro.pl/dioda-prostownicza-10a... . Zresztą masz już takowe w siłowniku. 2. Jesli nie jesteś elektronikiem to najprościej użyć centralki z przeciążeniówką, ktoś tutaj też opisał użycie zwykłego bezpiecznika automatycznego 10A (akurat tyle że powinien...
Wszystko zależy od tego czy elektronika samochodu sprawdza jaką moc pobiera żarówka. "Moduł Canbus", o którym piszesz jest przeważnie równolegle wpinanym rezystorem, na którym tracona jest moc kilkudziesięciu watów, przez co komputer zostaje "oszukany", że wszystko jest w porządku z oświetleniem, bo żarówka pobiera odpowiednią moc np. 50 W. Starsze...
No przecież w samochodzie trzeba więcej prądu do takiego sterowania. Dobrze, że na wyjściu był ten opornik 100 om, bo inaczej ten scalak by się spalił. Tym co zrobiłeś zasteruj przekaźnik 12V, a dopiero nim żarówki. Pamiętaj, że przy takim rozwiązaniu gry spali się jakaś żarówka od kierunkowskazów lub nawet wszystkie to szybkość mrugania nie zmieni...
W klasycznych przekaźnikach (przerywaczach elektromagnetycznych z drutem dylatacyjnym) nie spotkałem takich zabezpieczeń... To nie jest żaden "dylatacyjny" tylko bimetaliczny i w razie spalenia żarówki zmienia częstotliwość mignięć. Dodano po 1 A nowe elektroniczne które są chyba od 2000 roku w autach mają zabezpieczenia o których piszę, allegro i...
Wszelkie przerywacze obwodu mogą powodować spadki napięć a tym samym prądu i w konsekwencji problemy z podtrzymaniem zwory zaworu/kurka gazowego W starym piecu CO Termet jest szeregowo wpięty wyłącznik bimetaliczny ogranicznik temp wody w wężownicy i termopara daję radę trzyma magnes.
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce i jest marnie. Jak dosiadałem 126p, przerobiłem wiązki i usunąłem najpoważniejszą...
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
przerywacz bimetaliczny bimetaliczny termostat bezpiecznik bimetaliczny
schemat schneider instrukcja serwisowa pralka electrolux czarny nalot miedzi
czujnik temperatury skraplacza termistor czujnik temperatury
Volvo XC70 2.4 Diesel 2007 – brak dźwięku w głośnikach drzwiowych, wzmacniacz, MOST, bezpieczniki Huawei B535 LTE Modem Connectivity Issues: Power, SIM, Firmware, Antenna Fixes