Ty chłopie w ogóle potrafisz schematy czytać?!? Gdzie ty masz tam cały czas zasilanie? Przecież masz zrobiony sumator/separator na diodach, z których zasilanie jest podawane na układ tylko wtedy, gdy któryś kierunkowskaz włączysz. Nie widzisz tego? Dodano po 1 U mnie cały problem polega na tym że przerywacz jest przed przełącznikiem W klasycznych rozwiązaniach...
Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba...
Ten na zdjęciu to jest przerywacz bimetaliczny (bardzo zawodny)stosowany przed elektronicznymi. Plus zasilania przychodzi na plus ,na L podłączamy środek przełącznika kierunkowskazów, a na P lampkę kontrolną . Taki przerywacz dobrze chodził jak miał obciążenie zgodne z opisem tzn. jeżeli jest opisany 2x21W+2W to znaczyło że dobrze pracował jak miał...
Witam jestem początkujący, nie wiem czy to dobry dział :( Szukam schematu przerywacza, który co ok minute lub mniej bedzie zamykał obwód na krótki czas(ok sekunda). Szukałem o przerywaczach ale znalazlem tylko takie gdzie odrazu jest wpieta zarowka, a poniewaz sie na tym jeszcze zbyt dobrze nie znam niedalbym rady go przerobić :(. Acha ja chcę go podłączyć...
Bo pewnie masz bimetaliczny przerywacz więc do wymiany.P
Witam. Brzmi banalnie ale nie do końca. Mam motocykl CZ175 z 6V instalacją i bimetaliczny przerywacz kierunków. Nic gorszego. Panowie chciałbym zrobić elektroniczny przerywacz ale wszędzie w necie są schematy przerywaczy 12 Voltowych! Macie jakiś konkretny schemat? Dziękuje za pomoc!
Czy w swoim układzie nie zauważyłeś spadku jasności żarówek? Jakiś czas temu zrobiłem elektroniczny odpowiednik przerywacza bimetalicznego na cd4047 i IRFz44 ale szybko go podmieniłem na zwykły bo kierunkowskazy mi świeciły trochę słabiej i w słoneczny dzień były gorzej widoczne. I nie masz problemów z tym, że włączysz kierunkowskaz i musisz czekać...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden kabelek na masę, np. pod śróbkę od silnika wycieraczek. Druga...
Albo przerywacz bimetaliczny ;)
Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia. Zwykły bimetaliczny przerywacz jest odporny na takie sprawy, ale ma jednak...
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
Proponuję przerywacz kierunkowskazów z Malucha! ;-) Szach, mat. Co wygrałem? :-D Tylko bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów -bo o taki chyba tu chodzi -wymaga odpowiedniego obciążenia mocy(konkretną ilość konkretnych żarówek jak pamiętam).Przy zbyt małej mocy nie zamruga. Moja propozycja to taka jak w filmie "Cenny łup" z 1971 roku z O.Sharifem...
Istnieje funkcja SZUKAJ i istnieją procesy myślowe... Wszystko było już opisywane wiele razy. Poszukaj sobie schematu przerywacza i na końcu daj odpowiedni tranzystor lub przekaźnik. A jak juz jesteś strasznie leniwy, to idź na szrot i z duzego fiata wyciągnij sobie bimetaliczny przerywacz kontrolki ssania (taka niewysoka aluminiowa puszka, będzie w...
Więc przerywacz bimetaliczny naprawić przez wymianę. We wtyczce od przerywacza zewrzyj kabelkiem dwa przeciwległe konektorki i włącz migacz. Jeśli będzie świecił to 100% przerywacz. Od awaryjnych masz osobny.
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Prawdopodobnie masz bimetaliczny przerywacz który jest ustawiony fabrycznie na określony prąd w instalacji kierunkowskazów. Spadek tego prądu w obwodzie (np. przepalona żarówka) powoduje że przerywacz "wariuje". Nie ingerując w przerywacz będzie trudno. Dokładając rezystor 8 Ω 20 W jest jakimś pomysłem tyle, że rezystor przy dłuższej pracy kierunkowskazów...
Teoretycznie pytaj sprzedawcę, ale może być trudno o sukces. Mnie wyglada, że ten zastępczy przerywacz jest bimetaliczny więc z pewnością nie będzie działał na LEDach.
Zwykły bimetaliczny ci nie zadziałał.
No ale mówiąc przeywacz masz na myśli przerywacz kierunkowskazów, czy przerywacz zapłonu silnika? Ażeby osiągnąć na LED'ach 21Watt, to musi być ich "od cholery". Z kolei jeśli mowa jest o przerywaczu kierunkowskazów, to musisz go obciążyć obciązeniem nominalnym, bo inaczej będzie migał bardzo rzadko, albo w ogóle nie będzie migał :-/ Jeśli obciążyłbyś...
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia raczej nie zależy od przerywacza, no chyba że zamiast przekaźnika jest tranzystor...
Witam. Mam pytanie dotyczące naprawy przerywacza kierunkowskazów. Jest to bimetaliczny przerywacz. Problem polega na tym iż jest to 6voltowy przerywacz o bardzo nietypowych kształtach, dlatego w najgorszym wypadku chciałbym go zastąpić standardowym. Problem polega na tym, iż po zmontowaniu układu żarówki lekko żarzą nie migają. Ukłąd jest napewno w...
Problem jest w tym, że obwód migaczy i obwód świateł stopu jest na tym samym bezpieczniku i przy jednoczesnym użyciu obu świateł powstaje tak duży spadek napięcia, że przerywacz bimetaliczny odmawia współpracy. Wymiana na elektroniczny poprawi sytuację, (uważaj - przerywacze elektroniczne mają często inny sposób zasilania niż bimetaliczne! Porównaj...
I nie będzie to kłopotem. W kwestii homologacji - chodzi tylko o jasność i częstotliwość błysków. Wywal przerywacz bimetaliczny (lub podobny), wstaw elektroniczny i po sprawie
przerywacz mam bimetaliczny wystają z niego takie 2 blaszki Dodano po 1 A kierunkowskazy z żarówek samochodowych
U mnie jak pomierzyłem napięcie przed przeróbka instalacji było 9 V na żarówkach, a głowny kabel plusowy mógł robic za ogrzewanie :) Po poprowadzeniu nowego plusa zaczęły szybciej chodzic wycieraczki i podejrzewam że przerywacz bimetaliczny by chodził :)) Pozdroofka Piotrek
W najnowszym wykonaniu od roku gdzieś 95 znalazłbyś kwadratowe kostki pod kolumną, a tam możliwe luźne styki. W starych rocznikach coś takiego nie ma prawa bytu, bo instalacja jest niezniszczalna. No chyba, że coś było "modzone". Jak przerywacz bimetaliczny ma za mało prądu, to się zwiera go na krótko ażeby poszukać wady w światłach (jak nie wiesz gdzie).
Wpadłem na taki pomysł aby podłączyć przerywacz od kierunkowskazów samochodowych do plusa pedału hamulca, aby prąd zanim dotrze do hamulca został przerwany na jakiś tam okres czasu. Przerywacz (zakładam, że elektroniczny bo bimetaliczny nie zadziała wymaga przepływu dużego prądu) będzie wymagał napięcia ok 12V (prawdopodobnie zawiera przekaźnik). Lepiej...
Zwykły przerywacz bimetaliczny ma styki : L do niego podłączamy środek przełącznika , P tutaj podłączymy lampkę kontrolną i styk +do którego podłączamy zasilanie po włączeniu zapłonu. Są przerywacze 3x21W (muszą być podłączone 3 żarówki 21 W ,aby świeciła kontrolka na styku P) i 4x21W.W traktorze masz przeważnie 2 żarówki (na błotniku i lampa z tyłu...
Jeżeli jeszcze posiada przerywacze bimetaliczne to po takiej eksploatacji normalne. Najlepiej założyć przerywacz elektroniczny z 126p i po problemie.P
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
Przerywacz bimetaliczny nie ma masy, masa podawana jest przez włókna żarówek i to prawdopodobnie któraś z żarówek nie masuje, ale jeśli lewa i prawa strona zachowuje się tak samo to problem może być w zasilaniu ( duży spadek napięcia ) lub w powrocie masy na akumulator, musisz podać więcej szczegółów, jesli nie możesz zmierzyć napięć to zobacz jak świecą...
Może nie tego oczekujesz, ale jestem w zgodzie z tematem. Mianowicie nie wiem czy warto wdawać sie w konstruowanie przerywacza. Przecież możesz kupić także elektroniczny uniwersalny do samochodów i zamontować. Nie wiemy dlaczego twój przerywacz ulega uszkodzeniom, ale prosi się wniosek, że w wyniku zwarć w instalacji. A tego nie wytrzyma żaden. A dla...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
To jest MINUS cyfrowego wyswietlacza napiecia w instalacji,nad czym tu myslec?Pobor minimalny,widzieliscie termometry elektroniczne zasilane,,paluszkiem''?Pracuja miesiacami non-stop,ten bajer ma pobor rzedu 2-3mA.Jesli chcesz odlaczac to pusc mase na niego przez mikroprzekaznik i zasteruj go +em z remote wzmacniacza. Natomiast przerywacz bimetaliczny...
Tego sposobu nie będę próbował, bo po pierwsze primo: nie mam dostępu do Poloneza, a nie będę leciał na szrot szukać; po drugie primo: elektro-mechaniczny przerywacz, to ja mam, ale chcę mieć typowo elektroniczny, nie zawodny; po trzecie primo: mój stary przerywacz bimetaliczny miał wybite 6V / 21 A i jak już podłączyłem dwa razy większe obciążenie,...
Jeśli nie masz akumulatora w instalacji to po co bawisz się w aż tak skomplikowane schematy ? W takim przypadku często wogóle nie musi być regulatora. Brak akumulatora nie zepsuje regulatora. Na schemacie jest on dlatego, bo regulator jest przeznaczony głównie do ładowania akumulatora. Co za różnicę Ci robi, czy żarówkę zasilicz 14,4 V czy 15,4 V ?...
Przerywacz bimetaliczny nadaje się tylko do migania, potem coś musiało by świecić światłem ciągłym. Nie jestem doświadczonym kierowcą ale wydaje mi się że taki sygnał świetlny musiałby migać szybko, bo gdyby migał wolno kierowca jadący za nami byłby wprowadzony w błąd co do tego co robimy z pedałem hamulca. Prosty mikro kontroler i przekaźnik będą wystarczające...
witam jeżeli chodzi o "błogosławiony przez papierza" samochód to przyczyna najczęśćiej leży po stronie kostki w światłach stąd zanikają migacze po wciśnięciu stopu (zastosowany przerywacz bimetaliczny a nie elektroniczny) :( należy: zdjąć światła, wyczyścić styki, wtyczke, odbłyśniki i sprawdzić połaczenie masowe. niestety w maluchu złącza tylnych świateł...
To nie jest raczej przerywacz elektroniczny, ponieważ gdy włożyłem kierunkowskazy z żarówkami 10W to zaczęły szybciej mrugać. I jest to poprawna oznaka pracy przerywacza elektronicznego. W momencie wykrycia przepalenia żarówki i w związku z tym mniejszym prądem w obwodzie, przechodzi w tryb alarmowy informując o usterce zwiększoną częstotliwością błysków....
A więc nabyłeś przerywacz bimetaliczny, który nie potrzebuje do pracy podłączenia do masy pojazdu (sam przerywacz). Przy okazji dowiedziałem się że jestem daltonistą co trzeba będzie zgłosić tu i ówdzie. Nie widzę przewodu czarnego. A złącze P s↓ży do przyłączenia lampki kontrolnej kierunkowskazów. I z racji że jest jeden biegun zasilania to na tym...
Nie mam przerywacza, więc nie sprawdzę swoich przypuszczeń: jeden styk jest podłączony do plusa. Jeden styk jest podłączony do włącznika kierunkowskazów i żarówek. Ostatni styk jest do kontrolki i świateł awaryjnych ( na głównym styku mogą być 2 żarówki 21W. Na styk kontrolki dołącza się pozostałe 2 i kontrolkę przez włącznik świateł awaryjnych. Oznaczeń...
Witam, jestem w trakcie odtwarzania wiązek elektrycznych w samochodzie m-ki nie istotnej , ale z instalacją 24 V, kupiłem przerywacz kierunków i świateł awaryjnych typ RWB - 08A ( do Jelcza ?) i mam tam oznaczenia : 49a ,49, 31, CL, CR, 31 - masa 49 - plus - ale przed czy po stacyjce? 49a - wygląda na wyjście do przełącznika kierunkowskazów CL i CR...
Pewnie masz stary, bimetaliczny przerywacz. Najprościej kupić elektroniczny przerywacz, w którym przekaźnik jest taktowany niezależnie od obciążenia. Pamiętaj, że kolor świecenia kierunkowskazów powinien być pomarańczowy, inaczej stracisz papiery i zapłacisz mandat. Pozdrawiam.
Maluch i polonez zdecydowanie nie. To bimetaliczne przerywacze. A jakie? Szczerze mówiąc nie wiem. Chyba kiedyś wpadło mi w ręce takie coś z Audi.
To prościej jak by zastosował przerywacz kierunku jazdy z VW/Opel/Ford, czyli z zestykami 49, 49a i 31 Albo nawet bimetaliczny.
A ten przerywacz to co za jeden? Bo jeżeli nie bimetaliczny, to pewnie potrzebne będzie napięcie stałe. Same żarówki możesz podłączyć do takiego elektronicznego (lub zwykłego) transformatora o odpowiedniej mocy. Natomiast jeżeli przerywacz jest elektroniczny, i chcesz go używać albo nie chcesz go odłączać, potrzebujesz napięcia stałego. W tym celu niezbędny...
Jak były stosowane przerywacze bimetaliczne to tak było.Oddzielne było wyjście na kontrolkę z przerywacza.
Jeśli ja potrafię czytać to tam widnieje 100 żarówek 4,5 V, 70 mA. Czyli zapewne bezoprawkowe Może się okazać, że ta niesprawna to jest właśnie z przerywaczem bimetalicznym więc warto aby była. tam są 3 łańcuchy po 33/34 lampki więc ma być 115V dlatego była dioda jako prostownik półokresowy. Podejrzewam, że tam są cztery łańcuchy i być może sterownik....
Ja zrobilem inny na scalaku z praktycznego elektronika całość mieści sie w obudowie po przerywaczu bimetalicznym, był to numer chyba z 95 roku. Po zamontowaniu działa sprawnie kierunki działają z taka samą częstotliwością nawet jak wcisnę hamulec,. Pozdrawiam
Przerywacz bimetaliczny, jak w maluchu do kierunkowskazów - czas zależy w nim od napięcia.
Czy trudno SAMEMU odnaleźć schemat poloneza? A oprócz przerywacza bimetalicznego, którego miejsce jest w muzeum, są też przerywacze ELEKTRONICZNE.
przerywacz bimetaliczny termometr bimetaliczny bimetaliczny termostat
iskrownik kuchenka mastercook podciśnienie układ ciśnienie iloczyn logiczny wyjść
Brak ładowania w Volkswagen Caddy 3 SDI po błędnym podłączeniu akumulatora Naprawa odtwarzacza sieciowego Pioneer N-30