Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. W instalacji 12V można zastosować przerywacz samochodowy elektroniczny, który...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło...
Nie ma prawa zadziałać - bo przerywacze bimetaliczne (a ten "butelkowy" do takich należy) są obliczone na ściśle określoną moc pobieraną przez żarówki kierunkowskazów. W Twoim przypadku zastosowania przerywacza od malucha moc pobierana przez żarówki simsona jest wielokrotnie mniejsza by...
Tego sposobu nie będę próbował, bo po pierwsze primo: nie mam dostępu do Poloneza, a nie będę leciał na szrot szukać; po drugie primo: elektro-mechaniczny przerywacz, to ja mam, ale chcę mieć typowo elektroniczny, nie zawodny; po trzecie primo: mój stary przerywacz bimetaliczny miał wybite...
h mm :cry: to nie dobrze , a jest jakaś możliwość ustabilizowania zwykłego przerywacza bimetalicznego? np. jakimś stabilizatorem? albo zrobienie prostego przerywacza żeby sterował przekaxnikiem ?
Witam, jestem w trakcie odtwarzania wiązek elektrycznych w samochodzie m-ki nie istotnej , ale z instalacją 24 V, kupiłem przerywacz kierunków i świateł awaryjnych typ RWB - 08A ( do Jelcza ?) i mam tam oznaczenia : 49a ,49, 31, CL, CR, 31 - masa 49 - plus - ale przed czy po stacyjce? 49a -...
Czy trudno SAMEMU odnaleźć schemat poloneza? A oprócz przerywacza bimetalicznego, którego miejsce jest w muzeum, są też przerywacze ELEKTRONICZNE.
Są motocykle, np. BMW, które maja światła awaryjne. Inne też się znajdą. Chcąc zastąpić przerywacz bimetaliczny elektronicznym z samochodu, trzeba wykonać jedno proste dodatkowe połączenie: 49 na zasilanie, 49a na przełącznik kierunkowskazów i dodatkowe połączenie - 31 na masę (można...
Witam! Zamierzam złożyć przerywacz kierunkowskazów na układzie U643B i chciałbym zasilać go z napięcia 6V. Niestety układ działa od 9-15V. Czy zastosowanie przetwornicy MC34063 byłoby dobrym rozwiązaniem? Zastanawiam się czy nie będzie wariować pod wpływem działania pola el. magnetycznego...
Ja zrobilem inny na scalaku z praktycznego elektronika całość mieści sie w obudowie po przerywaczu bimetalicznym, był to numer chyba z 95 roku. Po zamontowaniu działa sprawnie kierunki działają z taka samą częstotliwością nawet jak wcisnę hamulec,. Pozdrawiam
Witajcie. To mój pierwszy post na tym forum, proszę o wyrozumiałość. Chciałbym stworzyć coś (jak w temacie) co sprawia że po naciśnięciu hamulca światło stopu błyska parę razy i dopiero zaczyna świecić światłem ciągłym. Da się kupić takie bajerki: * wbudowane w żarówkę...
Witajcie. Chciałbym stworzyć coś (jak w temacie) co sprawia że po naciśnięciu hamulca światło stopu błyska parę razy i dopiero zaczyna świecić światłem ciągłym. Da się kupić takie gotowe bajerki, ale wolałbym to zrobić po swojemu, coś się przy okazji nauczyć. Mogę...
No ale mówiąc przeywacz masz na myśli przerywacz kierunkowskazów, czy przerywacz zapłonu silnika? Ażeby osiągnąć na LED'ach 21Watt, to musi być ich "od cholery". Z kolei jeśli mowa jest o przerywaczu kierunkowskazów, to musisz go obciążyć obciązeniem nominalnym, bo inaczej będzie migał...
Witam. Brzmi banalnie ale nie do końca. Mam motocykl CZ175 z 6V instalacją i bimetaliczny przerywacz kierunków. Nic gorszego. Panowie chciałbym zrobić elektroniczny przerywacz ale wszędzie w necie są schematy przerywaczy 12 Voltowych! Macie jakiś konkretny schemat? Dziękuje za pomoc!
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro...
Mała korekta tego, co napisał kolega zetdeel. Jako właściwy przerywacz stosuje się płytkę bimetaliczną, z drutem grzewczym nawiniętym na wierzch przez folię izolacyjną, który jest podłączony równolegle do styków przerywacza. . Tak więc,po włączeniu lampy ledwie wyraźnie świecą ,...
Myślę, że przerywacz z trabanta by się sprawdził. Tam było 6 V z plusem na masie. I można by go wcisnąć w oryginalną obudowę. Jego koszta są znikome, więc nie ma się co litować. A samodzielne naprawianie przerywaczy bimetalicznych jest dość upierdliwe. I najczęściej kończy się fiaskiem.
Czy w swoim układzie nie zauważyłeś spadku jasności żarówek? Jakiś czas temu zrobiłem elektroniczny odpowiednik przerywacza bimetalicznego na cd4047 i IRFz44 ale szybko go podmieniłem na zwykły bo kierunkowskazy mi świeciły trochę słabiej i w słoneczny dzień były gorzej widoczne. I...
Rozumiem, że obecnie impulsowany przerywaczem plus zasilania jest przełączane na prawe lub na lewe kierunkowskazy. Należy zamocować zwykły pojedyńczy wyłącznik i 2 diody na prąd większy niż pobór prądu żarówek. Awaryjne będą migały ok 2 razy szybciej niż kierunkowskazy , gdyż...
To prościej jak by zastosował przerywacz kierunku jazdy z VW/Opel/Ford, czyli z zestykami 49, 49a i 31 Albo nawet bimetaliczny.
Teoretycznie pytaj sprzedawcę, ale może być trudno o sukces. Mnie wyglada, że ten zastępczy przerywacz jest bimetaliczny więc z pewnością nie będzie działał na LEDach.
No przecież w samochodzie trzeba więcej prądu do takiego sterowania. Dobrze, że na wyjściu był ten opornik 100 om, bo inaczej ten scalak by się spalił. Tym co zrobiłeś zasteruj przekaźnik 12V, a dopiero nim żarówki. Pamiętaj, że przy takim rozwiązaniu gry spali się jakaś żarówka od...
Napiszę ci tak - pojazdy z + na masie, to gatunek na wymarciu. Standard jest w tej chwili inny. I znalezienie jakiś podzespołów elektronicznych do takie instalacji jest trudne, bo to już specjalne wykonania. Jeśli w tym silniku jest prądnica i regulator mechaniczny, to możesz ją przemagnesować...
Zwykły bimetaliczny ci nie zadziałał.
Tyle tylko, że wyjście 555 ma obciążalność prądową ok. 0,3A, a dla żarówek przerywaczy jest to za mało. Trzeba dołączyć przekaźnik.
Problem jest w tym, że obwód migaczy i obwód świateł stopu jest na tym samym bezpieczniku i przy jednoczesnym użyciu obu świateł powstaje tak duży spadek napięcia, że przerywacz bimetaliczny odmawia współpracy. Wymiana na elektroniczny poprawi sytuację, (uważaj - przerywacze elektroniczne...
trzy przyłącza - plus, kierunek L, kierunek P Oj, jaka straszna nieprawda!. Tam jest zasilanie - wyjście na przełącznik kierunkowskazów i wyjście na lampkę kontrolną. Rozdział lewo/prawo dokonuje się w przełączniku zespolonym, a nie w przerywaczu. Pewnego dnia zaczęło znikać zasilanie...
Wychodzi na to, że masz nieaktualny schemat. Ten z obrazka bardzo dobrze działa z przerywaczem bimetalicznym wpiętym w szereg z żarówką. Ten przerywacz, co pokazałeś na zdjęciach ma elektronikę, więc od działania potrzebuje plusa, minusa i wyjścia na żarówki. Założę się, że przewód...
Może nie tego oczekujesz, ale jestem w zgodzie z tematem. Mianowicie nie wiem czy warto wdawać sie w konstruowanie przerywacza. Przecież możesz kupić także elektroniczny uniwersalny do samochodów i zamontować. Nie wiemy dlaczego twój przerywacz ulega uszkodzeniom, ale prosi się wniosek, że...
Prawdopodobnie przyczyną problemu jest wspomniany przez mojego przedmówcę przerywacz, którego zasada działania była oparta kiedyś na nagrzewaniu się elementu bimetalowego w wyniku przepływającego prądu (indukcja i te sprawy) i cyklicznym stygnięciu tego elementu, a tym samym cyklicznym przełączaniu...
Maluch ma marną elektrownię . Wymień przerywacz na np. elektroniczny, który nie będzie czuły na poziom napięcia. O ile dobrze pamiętam to efekt szybkiego mrygotania występuje także po padnięciu żarówki (dotyczy przerywacza bimetalicznego).
Jeżeli jeszcze posiada przerywacze bimetaliczne to po takiej eksploatacji normalne. Najlepiej założyć przerywacz elektroniczny z 126p i po problemie.P
Cała istota polega na tym, że taki przerywacz bimetaliczny (zwykły, popularny) łaczy się w szereg w obwodzie. W traktorze masz 4 żarówki - 2 z przodu i dwie z tyłu. Lewe żarówki łączysz równolegle i prawe również. oba te kompety połaczasz do dwóch wyjść przełacznika lewo/prawo. Na...
A w dużym fiacie w obwód tej kontroli był dodatkowo wpięty przerywacz bimetaliczny, który powodował, że lampka ta błyskała, co zapobiegało zapomnieniu o niej. Co śmieszniejsze, lampka ta migała z różną częstotliwością w zależności od czasu pracy (przerywacz sie rozgrzewał).
Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i...
Jak były stosowane przerywacze bimetaliczne to tak było.Oddzielne było wyjście na kontrolkę z przerywacza.
Propo kierunkowskazów w malcu to zrobiłem elektroniczny z "EP" poprawiło to kierunki ale to nie było to więc przełozyłem przewód (jeden z dwóch spiiętych razem przy czujniku stopu- nie mam przy sobie schematu instalacji więc precyzyjnie nie powiem) niebieski albo niebieski z jakimś paskiem...
U mnie jak pomierzyłem napięcie przed przeróbka instalacji było 9 V na żarówkach, a głowny kabel plusowy mógł robic za ogrzewanie :) Po poprowadzeniu nowego plusa zaczęły szybciej chodzic wycieraczki i podejrzewam że przerywacz bimetaliczny by chodził :)) Pozdroofka Piotrek
witam jeżeli chodzi o "błogosławiony przez papierza" samochód to przyczyna najczęśćiej leży po stronie kostki w światłach stąd zanikają migacze po wciśnięciu stopu (zastosowany przerywacz bimetaliczny a nie elektroniczny) :( należy: zdjąć światła, wyczyścić styki, wtyczke,...
Czy to przerywacz bimetaliczny, czy elektroniczny to każdy z nich ma kontrolę obciążenia i przy obciążeniu 2x21W+5W boczny kierunkowskaz pracuje z normalną częstotliwością. Gdy spali się jedna z żarówek 21W to zaczyna migać 2x szybciej. Po to jest to tak skonstruowane żeby siedząc za...
I nie będzie to kłopotem. W kwestii homologacji - chodzi tylko o jasność i częstotliwość błysków. Wywal przerywacz bimetaliczny (lub podobny), wstaw elektroniczny i po sprawie
Jeśli nie masz akumulatora w instalacji to po co bawisz się w aż tak skomplikowane schematy ? W takim przypadku często wogóle nie musi być regulatora. Brak akumulatora nie zepsuje regulatora. Na schemacie jest on dlatego, bo regulator jest przeznaczony głównie do ładowania akumulatora. Co...
A to nie jest zamiennik zwykłego przerywacza bimetalicznego? I montuje się to przed przełącznikiem? Ewentualnie były by potrzebne takie dwa, po jednym na gałąź. Były by pobudzane poprzez impuls z manetki. Tylko w takim przypadku ten modulik wymagałby dodatkowego zasilania z zewnątrz (by sterować...
Widziałem! I nauka zna takie przypadki. Choćby przerywacz bimetaliczny do kierunkowskazów. Do swojej pracy NIE POTRZEBUJE masy. A wracając do tematu. Tutaj na dwoje babka wróżyła. Może to być masa, bo jednak milejow ma tu trochę racji. Do tego mierniczka przydała by się stabilna masa. Ale...
Przerywacz bimetaliczny, jak w maluchu do kierunkowskazów - czas zależy w nim od napięcia.
To jest typowy objaw dla przerywaczy bimetalicznych. Jeżeli uszkodzi się któraś żarówka, to migacz chodzi nadal ale wolniej, dając kierowcy sygnał o usterce. Tego efektu możesz się pozbyć, dając w miejsce dodatkowej żarówki cewkę przekażnika a dodatkową żarówkę przez styki pod 12V....
Albo przerywacz bimetaliczny ;)
Tak jak napisałeś. To jest powszechny sposób kontroli całości poprawnej pracy kierunkowskazów od czasu powstania przerywaczy bimetalicznych. Rezystancji nie znam, może ktoś podpowie.
Witam W lampach kierunkowskazów tego motoroweru należy stosować żarowki 6V 21W. Napisz jeszcze, czy masz przerywacz bimetaliczny, czy elektroniczny (ELBA).
W najnowszym wykonaniu od roku gdzieś 95 znalazłbyś kwadratowe kostki pod kolumną, a tam możliwe luźne styki. W starych rocznikach coś takiego nie ma prawa bytu, bo instalacja jest niezniszczalna. No chyba, że coś było "modzone". Jak przerywacz bimetaliczny ma za mało prądu, to się zwiera...
To z przerywaczy bimetalicznych kierunkowskazów i awaryjnych jest słyszalne. Z dwóch od kontrolek już nie, albo prawie wcale. I jak tam wstawisz jakiś nowy przerywacz sterujący przekaźnikiem, to odgłos robi się dość mocny i zdecydowanie inny. Jest akceptowalny przy kierunkowskazach, ale jeśli...
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod....
Istnieje funkcja SZUKAJ i istnieją procesy myślowe... Wszystko było już opisywane wiele razy. Poszukaj sobie schematu przerywacza i na końcu daj odpowiedni tranzystor lub przekaźnik. A jak juz jesteś strasznie leniwy, to idź na szrot i z duzego fiata wyciągnij sobie bimetaliczny przerywacz...
No a nie lepiej zrobić jakiś układzik gotowy, wywalając awaryjny i zależny od temperatury przerywacz bimetaliczny ? Bodaj NE043
1. Raczej zwykłe diody prostownicze większej mocy, np: . Zresztą masz już takowe w siłowniku. 2. Jesli nie jesteś elektronikiem to najprościej użyć centralki z przeciążeniówką, ktoś tutaj też opisał użycie zwykłego bezpiecznika automatycznego 10A (akurat tyle że powinien zadziałać...
Kolego tak sobie przypomniałem,czy przypadkiem u Ciebie nie zamontowano elektronicznego przerywacza kierunkowskazów. Kiedyś jak miałem malucha to jak włączyłem kierunkowskaz i nacisnąłem hamulec to ledwo mrugały. Zrobiłem taki patent wziąłem elektroniczny przerywacz kierunkowskazów od...
Przerywacz bimetaliczny nie ma masy, masa podawana jest przez włókna żarówek i to prawdopodobnie któraś z żarówek nie masuje, ale jeśli lewa i prawa strona zachowuje się tak samo to problem może być w zasilaniu ( duży spadek napięcia ) lub w powrocie masy na akumulator, musisz podać więcej...
kzwp: mało danych. Który to model poloneza? Podaj rocznik i jak wygląda przerywacz. W swojej karierze poldożery miały kilka rodzajów przerywaczy (od bimetalicznych po jakieś zespolone mikroprocesorowe sterowniki).
Pewnie masz stary, bimetaliczny przerywacz. Najprościej kupić elektroniczny przerywacz, w którym przekaźnik jest taktowany niezależnie od obciążenia. Pamiętaj, że kolor świecenia kierunkowskazów powinien być pomarańczowy, inaczej stracisz papiery i zapłacisz mandat. Pozdrawiam.
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia...
A ten przerywacz to co za jeden? Bo jeżeli nie bimetaliczny, to pewnie potrzebne będzie napięcie stałe. Same żarówki możesz podłączyć do takiego elektronicznego (lub zwykłego) transformatora o odpowiedniej mocy. Natomiast jeżeli przerywacz jest elektroniczny, i chcesz go używać albo nie...
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce...
Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia. Zwykły...
Klasyczny przerywacz elektroniczny - zasilanie, masa (dla elektroniki przerywacza) i wyjście. Wg Boscha oznaczone 49, 49a, 31. Japończycy oznaczają odpowiednio B (battery), L (lamp), E (earth). Amerykanie X/B, L, G (ground). Przerywacze bimetaliczne nie wymagają masy, bo nie ma w nich elektroniki,...
Fakt. Dodam tylko, że przerywaczem może być nawet "zwykły" bimetaliczny z traktora, z "malucha" czy Jugosłowiańskiej "Fici" (Zastavy). Wówczas "+" to zasilanie a "L" na czarno-biało-zielony. Opisana powyżej zasada dotyczy wszystkich zewnętrznych przerywaczy w formie kostki-przekaźnika czy...
Proponuję przerywacz kierunkowskazów z Malucha! ;-) Szach, mat. Co wygrałem? :-D Tylko bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów -bo o taki chyba tu chodzi -wymaga odpowiedniego obciążenia mocy(konkretną ilość konkretnych żarówek jak pamiętam).Przy zbyt małej mocy nie zamruga. Moja...
Wpadłem na taki pomysł aby podłączyć przerywacz od kierunkowskazów samochodowych do plusa pedału hamulca, aby prąd zanim dotrze do hamulca został przerwany na jakiś tam okres czasu. Przerywacz (zakładam, że elektroniczny bo bimetaliczny nie zadziała wymaga przepływu dużego prądu)...
Nie wiedziałem natomiast, że w samochodach występują bezpieczniki automatyczne. A są jeszcze - głównie w autach zza wielkiej wody - circuit breakery - czyli przerywacze - głównie w obwodach permanentnie narażonych na przeciążenia (np starsze elektryczne szyby). Są bimetaliczne - trochę...
O ile pamiętam w malcu pod jeden przewód zasilający są podłączone: wycieraczki, swiatło stopu i kierunkowskazy. W celu poprawy kierunków należy tak jak wyżej pisano sprawdzić styki i masę itp. i jeszcze rozłączyć przewody (dwa przewody złączone razem) w włączniku stopu(jest wpięty...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden...
Zależy od typu przerywacza. Jeśli to jest przerywacz klasyczny (starszy model) to nie, bo jego konstrukcja polega na styku bimetalicznym. Nowsze, elektroniczne przerywacze - można pokombinować, jednak jeśli działają na przekaźniku to znowu będzie problem. Przerywacze bez stykowe - można.
Na bimetalicznym przerywaczu masa nie jest potrzebna. Najprościej sprawdzić ten przerywacz łącząc go w szereg z żarówką 21W do akumulatora. Żarówka powinna migać. Jak nie, to przerywacz w śmietnik. Bo one lubią sie wysypać.
Przewody, jako takie, się nie zużywają. Bo niby od czego? Od tego, że prąd nimi płynie? Ewentualnie mogą korodować, ale to też raczej w okolicach złącz i zakończeń. Więc to do przeglądu. A ty wymień sobie przerywacz z bimetalicznego na elektroniczny. A przed wszystkim sprawdź, czemu...
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście...
Bo pewnie masz bimetaliczny przerywacz więc do wymiany.P
LEDy muszą mieć homologację. Też. Ale przede wszystkim LEDy muszę mieć sens i być możliwe do zastosowania. Tutaj, gdzie wszystko chodzi na prąd przemienny, wraz z kierunkowskazami, czyli gdzie nie da się założyć* elektronicznego przerywacza do kierunkowskazów diodowych o małym poborze...
Coś mi mówi, że po włączeniu świateł drastycznie spada napięcie w instalacji, a przerywacz jest bimetaliczny... (albo bimetal się zawiesił/przyspawał).
Wszystko zależy od tego czy elektronika samochodu sprawdza jaką moc pobiera żarówka. "Moduł Canbus", o którym piszesz jest przeważnie równolegle wpinanym rezystorem, na którym tracona jest moc kilkudziesięciu watów, przez co komputer zostaje "oszukany", że wszystko jest w porządku z oświetleniem,...
To nie jest żaden "dylatacyjny" tylko bimetaliczny i w razie spalenia żarówki zmienia częstotliwość mignięć. Ten też zmienia częstotliwość, z tym że w dół a nie w górę, a to jaka będzie charakterystyka odchyłki & obciążenie zależy od doboru samych podzespołów. Na filmie widać...
Wszelkie przerywacze obwodu mogą powodować spadki napięć a tym samym prądu i w konsekwencji problemy z podtrzymaniem zwory zaworu/kurka gazowego W starym piecu CO Termet jest szeregowo wpięty wyłącznik bimetaliczny ogranicznik temp wody w wężownicy i termopara daję radę trzyma magnes.
(at)tristanz095 No to masz ciekawy ten regulator, bo kierunkowskazy z reguły pracują przy prądzie stałym (przerywacz elektroniczny), choć bimetaliczny będzie pracował i przy zmiennym. Dla świętego spokoju na nowo sugeruje Ci montaż akumulatora i typowego regulatora skuterowego. Plusem tej operacji...
W silniku spalinowym masz przerywacz. Tutaj jest bezpiecznik bimetaliczny. Trafnie odczytałeś jego przeznaczenie - ma za zadanie wyłączyć grzałkę gdy nadmiernie wzrośnie temperatura urządzenia. Spróbuj oczyścić wsuwki doprowadzające prąd do tego bezpiecznika. One mogą podgrzewać bezpiecznik...