Ty chłopie w ogóle potrafisz schematy czytać?!? Gdzie ty masz tam cały czas zasilanie? Przecież masz zrobiony sumator/separator na diodach, z których zasilanie jest podawane na układ tylko wtedy, gdy któryś kierunkowskaz włączysz. Nie widzisz tego? Dodano po 1 U mnie cały problem polega na tym że przerywacz jest przed przełącznikiem W klasycznych rozwiązaniach...
Przerywacz samochodowy bimetaliczny aby pracował musi mieć odpowiednią ilość wat obciążenia podana na jego obudowie (do podgrzania przełączającego bimetalu), tzn. że w skuterze na pewno nie będzie pracował. To na zdjęciu, to nie jest przerywacz bimetaliczny. Będzie pracował, ale ze zwiększoną częstotliwością (sygnalizacja spalonej żarówki) Albo trzeba...
Ten na zdjęciu to jest przerywacz bimetaliczny (bardzo zawodny)stosowany przed elektronicznymi. Plus zasilania przychodzi na plus ,na L podłączamy środek przełącznika kierunkowskazów, a na P lampkę kontrolną . Taki przerywacz dobrze chodził jak miał obciążenie zgodne z opisem tzn. jeżeli jest opisany 2x21W+2W to znaczyło że dobrze pracował jak miał...
Albo przerywacz bimetaliczny ;)
Jeżeli jeszcze posiada przerywacze bimetaliczne to po takiej eksploatacji normalne. Najlepiej założyć przerywacz elektroniczny z 126p i po problemie.P
Więc przerywacz bimetaliczny naprawić przez wymianę. We wtyczce od przerywacza zewrzyj kabelkiem dwa przeciwległe konektorki i włącz migacz. Jeśli będzie świecił to 100% przerywacz. Od awaryjnych masz osobny.
No a nie lepiej zrobić jakiś układzik gotowy, wywalając awaryjny i zależny od temperatury przerywacz bimetaliczny ? Bodaj NE043
I nie będzie to kłopotem. W kwestii homologacji - chodzi tylko o jasność i częstotliwość błysków. Wywal przerywacz bimetaliczny (lub podobny), wstaw elektroniczny i po sprawie
A więc nabyłeś przerywacz bimetaliczny, który nie potrzebuje do pracy podłączenia do masy pojazdu (sam przerywacz). Przy okazji dowiedziałem się że jestem daltonistą co trzeba będzie zgłosić tu i ówdzie. Nie widzę przewodu czarnego. A złącze P s↓ży do przyłączenia lampki kontrolnej kierunkowskazów. I z racji że jest jeden biegun zasilania to na tym...
Czy w swoim układzie nie zauważyłeś spadku jasności żarówek? Jakiś czas temu zrobiłem elektroniczny odpowiednik przerywacza bimetalicznego na cd4047 i IRFz44 ale szybko go podmieniłem na zwykły bo kierunkowskazy mi świeciły trochę słabiej i w słoneczny dzień były gorzej widoczne. I nie masz problemów z tym, że włączysz kierunkowskaz i musisz czekać...
Teoretycznie pytaj sprzedawcę, ale może być trudno o sukces. Mnie wyglada, że ten zastępczy przerywacz jest bimetaliczny więc z pewnością nie będzie działał na LEDach.
Problem jest w tym, że obwód migaczy i obwód świateł stopu jest na tym samym bezpieczniku i przy jednoczesnym użyciu obu świateł powstaje tak duży spadek napięcia, że przerywacz bimetaliczny odmawia współpracy. Wymiana na elektroniczny poprawi sytuację, (uważaj - przerywacze elektroniczne mają często inny sposób zasilania niż bimetaliczne! Porównaj...
U mnie jak pomierzyłem napięcie przed przeróbka instalacji było 9 V na żarówkach, a głowny kabel plusowy mógł robic za ogrzewanie :) Po poprowadzeniu nowego plusa zaczęły szybciej chodzic wycieraczki i podejrzewam że przerywacz bimetaliczny by chodził :)) Pozdroofka Piotrek
W najnowszym wykonaniu od roku gdzieś 95 znalazłbyś kwadratowe kostki pod kolumną, a tam możliwe luźne styki. W starych rocznikach coś takiego nie ma prawa bytu, bo instalacja jest niezniszczalna. No chyba, że coś było "modzone". Jak przerywacz bimetaliczny ma za mało prądu, to się zwiera go na krótko ażeby poszukać wady w światłach (jak nie wiesz gdzie).
przerywacz mam bimetaliczny wystają z niego takie 2 blaszki Dodano po 1 A kierunkowskazy z żarówek samochodowych
Bo pewnie masz bimetaliczny przerywacz więc do wymiany.P
Zwykły przerywacz bimetaliczny ma styki : L do niego podłączamy środek przełącznika , P tutaj podłączymy lampkę kontrolną i styk +do którego podłączamy zasilanie po włączeniu zapłonu. Są przerywacze 3x21W (muszą być podłączone 3 żarówki 21 W ,aby świeciła kontrolka na styku P) i 4x21W.W traktorze masz przeważnie 2 żarówki (na błotniku i lampa z tyłu...
Może nie tego oczekujesz, ale jestem w zgodzie z tematem. Mianowicie nie wiem czy warto wdawać sie w konstruowanie przerywacza. Przecież możesz kupić także elektroniczny uniwersalny do samochodów i zamontować. Nie wiemy dlaczego twój przerywacz ulega uszkodzeniom, ale prosi się wniosek, że w wyniku zwarć w instalacji. A tego nie wytrzyma żaden. A dla...
Przerywacz bimetaliczny nie ma masy, masa podawana jest przez włókna żarówek i to prawdopodobnie któraś z żarówek nie masuje, ale jeśli lewa i prawa strona zachowuje się tak samo to problem może być w zasilaniu ( duży spadek napięcia ) lub w powrocie masy na akumulator, musisz podać więcej szczegółów, jesli nie możesz zmierzyć napięć to zobacz jak świecą...
To jest MINUS cyfrowego wyswietlacza napiecia w instalacji,nad czym tu myslec?Pobor minimalny,widzieliscie termometry elektroniczne zasilane,,paluszkiem''?Pracuja miesiacami non-stop,ten bajer ma pobor rzedu 2-3mA.Jesli chcesz odlaczac to pusc mase na niego przez mikroprzekaznik i zasteruj go +em z remote wzmacniacza. Natomiast przerywacz bimetaliczny...
Jeśli nie masz akumulatora w instalacji to po co bawisz się w aż tak skomplikowane schematy ? W takim przypadku często wogóle nie musi być regulatora. Brak akumulatora nie zepsuje regulatora. Na schemacie jest on dlatego, bo regulator jest przeznaczony głównie do ładowania akumulatora. Co za różnicę Ci robi, czy żarówkę zasilicz 14,4 V czy 15,4 V ?...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
Witam. Brzmi banalnie ale nie do końca. Mam motocykl CZ175 z 6V instalacją i bimetaliczny przerywacz kierunków. Nic gorszego. Panowie chciałbym zrobić elektroniczny przerywacz ale wszędzie w necie są schematy przerywaczy 12 Voltowych! Macie jakiś konkretny schemat? Dziękuje za pomoc!
witam jeżeli chodzi o "błogosławiony przez papierza" samochód to przyczyna najczęśćiej leży po stronie kostki w światłach stąd zanikają migacze po wciśnięciu stopu (zastosowany przerywacz bimetaliczny a nie elektroniczny) :( należy: zdjąć światła, wyczyścić styki, wtyczke, odbłyśniki i sprawdzić połaczenie masowe. niestety w maluchu złącza tylnych świateł...
Tego sposobu nie będę próbował, bo po pierwsze primo: nie mam dostępu do Poloneza, a nie będę leciał na szrot szukać; po drugie primo: elektro-mechaniczny przerywacz, to ja mam, ale chcę mieć typowo elektroniczny, nie zawodny; po trzecie primo: mój stary przerywacz bimetaliczny miał wybite 6V / 21 A i jak już podłączyłem dwa razy większe obciążenie,...
Przerywacz bimetaliczny nadaje się tylko do migania, potem coś musiało by świecić światłem ciągłym. Nie jestem doświadczonym kierowcą ale wydaje mi się że taki sygnał świetlny musiałby migać szybko, bo gdyby migał wolno kierowca jadący za nami byłby wprowadzony w błąd co do tego co robimy z pedałem hamulca. Prosty mikro kontroler i przekaźnik będą wystarczające...
Zwykły bimetaliczny ci nie zadziałał.
Proponuję przerywacz kierunkowskazów z Malucha! ;-) Szach, mat. Co wygrałem? :-D Tylko bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów -bo o taki chyba tu chodzi -wymaga odpowiedniego obciążenia mocy(konkretną ilość konkretnych żarówek jak pamiętam).Przy zbyt małej mocy nie zamruga. Moja propozycja to taka jak w filmie "Cenny łup" z 1971 roku z O.Sharifem...
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden kabelek na masę, np. pod śróbkę od silnika wycieraczek. Druga...
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
Wpadłem na taki pomysł aby podłączyć przerywacz od kierunkowskazów samochodowych do plusa pedału hamulca, aby prąd zanim dotrze do hamulca został przerwany na jakiś tam okres czasu. Przerywacz (zakładam, że elektroniczny bo bimetaliczny nie zadziała wymaga przepływu dużego prądu) będzie wymagał napięcia ok 12V (prawdopodobnie zawiera przekaźnik). Lepiej...
Albo elektroniczny przerywacz łapie jakieś piki z alternatora/magneta i wariuje, albo masz coś nie tak z okablowaniem. Jeśli światła masz zasilane prądem przemiennym, a część skuterów tak ma, to może masz jakieś przebicie. Możliwe jeszcze jakieś problemy z poziomem napięcia. Zwykły bimetaliczny przerywacz jest odporny na takie sprawy, ale ma jednak...
Istnieje funkcja SZUKAJ i istnieją procesy myślowe... Wszystko było już opisywane wiele razy. Poszukaj sobie schematu przerywacza i na końcu daj odpowiedni tranzystor lub przekaźnik. A jak juz jesteś strasznie leniwy, to idź na szrot i z duzego fiata wyciągnij sobie bimetaliczny przerywacz kontrolki ssania (taka niewysoka aluminiowa puszka, będzie w...
Witam. Mam pytanie dotyczące naprawy przerywacza kierunkowskazów. Jest to bimetaliczny przerywacz. Problem polega na tym iż jest to 6voltowy przerywacz o bardzo nietypowych kształtach, dlatego w najgorszym wypadku chciałbym go zastąpić standardowym. Problem polega na tym, iż po zmontowaniu układu żarówki lekko żarzą nie migają. Ukłąd jest napewno w...
No ale mówiąc przeywacz masz na myśli przerywacz kierunkowskazów, czy przerywacz zapłonu silnika? Ażeby osiągnąć na LED'ach 21Watt, to musi być ich "od cholery". Z kolei jeśli mowa jest o przerywaczu kierunkowskazów, to musisz go obciążyć obciązeniem nominalnym, bo inaczej będzie migał bardzo rzadko, albo w ogóle nie będzie migał :-/ Jeśli obciążyłbyś...
Jeśli jest to bimetaliczny przerywacz to myślę że chodzi w nim raczej o płynący prąd niż o napięcie. To płynący prąd powoduje nagrzewanie się bimetalu i rozłanczanie żarówek ... A jeśli to elektroniczny to być może że może chodzić na 6V bez przeszkód... A intensywność świecenia raczej nie zależy od przerywacza, no chyba że zamiast przekaźnika jest tranzystor...
To nie jest raczej przerywacz elektroniczny, ponieważ gdy włożyłem kierunkowskazy z żarówkami 10W to zaczęły szybciej mrugać. I jest to poprawna oznaka pracy przerywacza elektronicznego. W momencie wykrycia przepalenia żarówki i w związku z tym mniejszym prądem w obwodzie, przechodzi w tryb alarmowy informując o usterce zwiększoną częstotliwością błysków....
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
Nie mam przerywacza, więc nie sprawdzę swoich przypuszczeń: jeden styk jest podłączony do plusa. Jeden styk jest podłączony do włącznika kierunkowskazów i żarówek. Ostatni styk jest do kontrolki i świateł awaryjnych ( na głównym styku mogą być 2 żarówki 21W. Na styk kontrolki dołącza się pozostałe 2 i kontrolkę przez włącznik świateł awaryjnych. Oznaczeń...
Witam, jestem w trakcie odtwarzania wiązek elektrycznych w samochodzie m-ki nie istotnej , ale z instalacją 24 V, kupiłem przerywacz kierunków i świateł awaryjnych typ RWB - 08A ( do Jelcza ?) i mam tam oznaczenia : 49a ,49, 31, CL, CR, 31 - masa 49 - plus - ale przed czy po stacyjce? 49a - wygląda na wyjście do przełącznika kierunkowskazów CL i CR...
Jeśli ja potrafię czytać to tam widnieje 100 żarówek 4,5 V, 70 mA. Czyli zapewne bezoprawkowe Może się okazać, że ta niesprawna to jest właśnie z przerywaczem bimetalicznym więc warto aby była. tam są 3 łańcuchy po 33/34 lampki więc ma być 115V dlatego była dioda jako prostownik półokresowy. Podejrzewam, że tam są cztery łańcuchy i być może sterownik....
Jak były stosowane przerywacze bimetaliczne to tak było.Oddzielne było wyjście na kontrolkę z przerywacza.
Przerywacz bimetaliczny, jak w maluchu do kierunkowskazów - czas zależy w nim od napięcia.
Tak jak napisałeś. To jest powszechny sposób kontroli całości poprawnej pracy kierunkowskazów od czasu powstania przerywaczy bimetalicznych. Rezystancji nie znam, może ktoś podpowie.
Ja zrobilem inny na scalaku z praktycznego elektronika całość mieści sie w obudowie po przerywaczu bimetalicznym, był to numer chyba z 95 roku. Po zamontowaniu działa sprawnie kierunki działają z taka samą częstotliwością nawet jak wcisnę hamulec,. Pozdrawiam
Witam W lampach kierunkowskazów tego motoroweru należy stosować żarowki 6V 21W. Napisz jeszcze, czy masz przerywacz bimetaliczny, czy elektroniczny (ELBA).
Czy trudno SAMEMU odnaleźć schemat poloneza? A oprócz przerywacza bimetalicznego, którego miejsce jest w muzeum, są też przerywacze ELEKTRONICZNE.
To z przerywaczy bimetalicznych kierunkowskazów i awaryjnych jest słyszalne. Z dwóch od kontrolek już nie, albo prawie wcale. I jak tam wstawisz jakiś nowy przerywacz sterujący przekaźnikiem, to odgłos robi się dość mocny i zdecydowanie inny. Jest akceptowalny przy kierunkowskazach, ale jeśli ma się rozlegać przy załączonym ssaniu...
h mm :cry: to nie dobrze , a jest jakaś możliwość ustabilizowania zwykłego przerywacza bimetalicznego? np. jakimś stabilizatorem? albo zrobienie prostego przerywacza żeby sterował przekaxnikiem ?
bimetaliczny przerywacz bimetaliczny termostat termometr bimetaliczny
rozładować akumulator mitsubishi transit instrukcja słychać uderzenia
fabia schematy nauka elektroniki
Żółta kontrolka w kółku w Zetor 7211 - co oznacza? Demontaż panelu sterowania w lodówce Samsung RS20CCSL