Dziękuję. Jak tylko posprawdzam odpowiem, co się udało zrobić. O co chodzi z tą obcierką przewodów np. przez koło blokady? Może koło pasowe?
Pompa była wyciągana i jest po regeneracji. Auto pali ładnie rozrząd ustawiony na znaki i blokady. koło pasowe pompy z trzema śrubami w kole. Pompą się nie kręci.
Sprawdzić wiązkę od czujnika wałka do ECU, jeśli nie to wina będzie w błędnej wymianie rozrządu. Blokada trzyma koło pasowe (wariator) a nie sam wałek. Przy wymianie mogło dojść do przesunięcia wałka względem wariatora i stąd problemy.
Brak słów na niektóre porady. Blokada za wieniec albo do robić narzędzie i trzymać za koło pasowe. Gwint na 90 procent lewy.
Myślałem że jest podobnie jak w 4P blokada przez koło pasowe. Czy wiesz może gdzie można taką kupić?
Wszystkie blokady pasują i koło pasowe tez git Dodano po 1 Na których pinach czujnika połozenia wału ma być zasilanie?
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
To masz już silnik do remontu, głowica minimum. Poszukaj Kolego niejeden raz było na forum. Ogólnie to wałek na płetwę, wał na znak na kole zamachowym a pompa na blokadę w koło pasowe.
2 tys. km. po wymianie rozrządu odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Koło rozrządu jest bez klina więc zawory pogięte, głowica do roboty. Rozrząd robiony na blokady, koło pasowe dokręcone wstępnie pneumatem, a później dokręcone pokrętłem calowym dość mocno, jednak bez użycia klucza dynamometrycznego. Autodata przewiduje wymianę śruby koła pasowego,...
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Tylko do góry. Ale nic na siłę, bo na bank coś połamiesz albo wyrwiesz. Popatrz dookoła, pomacaj, najprostsze blokady są najtrudniejsze do dojrzenia :)
kontrolka od świec zapala się normalnie i po kilku sekundach gaśnie nie ma choinki ,gdzie znajduje się punkt blokady pompy wtryskowej koło pasowe ma otwory w kształcie trapezów
Witam Najlepiej zdjąć prawe koło , pasek alternatora , potem koło pasowe wału , zdemontować obie pokrywy zablokować wał / kołek w koło zamachowe , założyć blokady na wałek rozrządu i pompę i poluzować napinacz i gotowe . Dobrze jest sprawdzić przed zdemontowaniem paska jak to wszystko wygląda . Znalazłem coś takiego http://obrazki.elektroda.net/48_12572351...
a nie do odkręcania/dokrecania koła pasowego W takim razie powiedz mi w jaki sposób dokręcisz śrubę koła pasowego zalecanym momentem? Można odkręcać na blokadzie, zależy tylko z czego ta blokada jest. http://obrazki.elektroda.pl/9724584100_1...
Tak do D5 jak i do 2,5 tdi jest blokada coby koło pasowe trzymać. Bo na sprzęgle jest dwumasa i nie zablokuje kołami i biegiem tego silnika . Kosztuje grosze a jak sam dłubiesz w D5 to pasuje mieć inaczej można sobie kuku zrobić. Zwłaszcza przy dokręcaniu. I nie kupuj napinaczy paska rozrządu lipnych firm..
dziś zamówiłem blokadę Jak odkręcisz koło pasowe wału to zobaczysz miejsce na blokadę (pasuje w jednej pozycji).
Wał blokuje się na kole pasowym, a nie zamachowym (największy otwór chyba 10mm) ustawiony na godz. 12. Wtedy koło rozrządu ustawia się otworem na wprost otworu w głowice średnica 10 mm pozycja ok godz 8. Nie będę polemizować , bo były dwa silniki montowane , jeden z kołem pasowym przykręcanym na jedną śrubę centralnie i w nim blokada w koło zamachowe...
Witam prawdopodobnie mam do wymiany koło pasowe i mam pytanie czy trzeba blokować rozrząd ? I czy żeby odkręci. Koło pasowe to jest blokada jakaś? Wrzucam film i Tam widać jak bije
koło pasowe nie jest na klinie, odkręcisz je bez blokady, bieg, hamulec i ostrożnie kluczem, zdjęcie osłony jak silnik siedzi w samochodzie to p... zadanie, jak nie cieknie tylko się poci to bym nie ruszał bo zrobisz jeszcze gorzej, osłony bez powyginanie nie ściągniesz na aucie, w osłonie jest odkręcane uszczelnienie na wał w miejscu gdzie przychodzi...
Rozrząd blokowany na oryginalnych blokadach, sprawdzany kilkakrotnie, koło pasowe zero luzu, kliny całe wszystko dokładnie sprawdzone
Jak odkręcasz koło pasowe, to musisz zablokować to koło pasowe, a nie wał. Do blokady koła jest klucz, który wygląda jak.... kawałek /środkowy/ kółka pasowego /otwory/ z ramieniem. Wkręcasz śruby /cztery/ i blokujesz.
Po zgraniu znaków ,sprawdzeniu i założeniu blokad zauważyłem dziwną rzecz . Licząc tłoki od rozrządu ,to tłok 1 i 4 jest wyżej od 2 i 3 o 6mm. Mierzyłem od tłoka do góry szyjki w której otwór wkręca się świece. Dowiedziałem się,że po zgraniu znaków wszystkie tłoki powinny być na równej wysokości i to mnie zastanawia. Czy są faktycznie na równej wysokości...
faktycznie ... dokręcając koło pasowe bez blokady i tak się przestawi , została walka ze śrubką :(
Koło pasowe,bez blokowania koła zamachowego,blokuje się w silniku 6FZ. W LFY ustawia się koło pasowe i je blokuje,następnie blokuje się koło zamachowe i wsuwa blokady w w koła wałków rozrządu.Następnie demontuje się blokadę koła pasowego i samo koło.Dalej już wiadomo.
Rzuć sobie okiem na to . Koło pasowe na 20Nm+90stopni . powinna wyjść siła ok 180 Nm , weź jeszcze prześledź instrukcję .
Czyli rozumiem, że po zamontowaniu pompy, napinacza i paska, założyć dolne koło pasowe, wyjąć blokadę i ustawić górne górne koło zębate tak, aby znacznik na górnym kole i obudowie pokryły się ze sobą. Wówczas skontrolować czy oznaczenie na pasku pokrywa się z górnymi znacznikami. Jeśli nie, to wyjmę pasek i założę go tak, aby się znaczniki pokryły.
jeżeli to ten 2.0 20v alt 96kw znak masz na kole wałka rozrządu na godzinie 12 i w okienku skrzyni przesyłam ins. montażu ewentualnie zakup blokady dla 100% pewności Sprawdzić oznaczenia rozrządu Przymocować koło pasowe naprężacza Zamocować pasek rozrządu w kolejności pokazanej na rysunkua -> b -> c -> dObracać koło pasowe naprężacza odwrotnie do ruchu...
Silnik działa dobrze bez zarzutu.Na zdjęciu są małe koło pasowe, duże koło pasowe, pierścieñ chybs z mosiądzu oraz układ w jakim one funkcjonują. Małe koło jest w dużym a duże w pierścieniu. Blokada następuje na styku dużekoło pasowe a pierścień zaciera się nawet gdy zastosowałem smar techniczny.Blokuje się tak że gdy ręcznie obracam duże koło...
Witam Mam pytanko odnośnie ustawienia rozrządu w silniku w Nissan Qashqai J10 - 1.5dci 110KM (Euro 5) - Silnik K9K 430. Generalnie problem jest w tym że nie potrafiłem odkręcić śruby pod rozrusznikiem żeby wkręcić jedną z blokad. Założyłem tylko tą blokadę na górne koło. Koło pasowe zdjąłem i pasek też. Nowy pasek poustawiałem wedle kropek na zębatkach,...
No zawsze blokowalem hdi w koło zamachowe. Wiec chyba nie czesto je robiles, zeby nie powiedziec - nigdy. Blokada w kole zamachowym - do odkrecenia/dokrecenia sruby kola pasowego. Blokada w kole rozrzadu - do ustawienia rozrzadu. Blokada w kole zamachowym, tylko w silnikach diesla PSA. DV6, to silnik Forda.
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
ada ale czego Zajrzyj na bok pralki – koło pasowe to się zorientujesz o co biega :D http://obrazki.elektroda.pl/2000079700_1... :arrow: F16 : Blokada bębna (top loading only = tylko ładowane od góry) - blokada bębna, która znajduje się (przy) na kole pasowym.
Fajny traktorek. Taka miniaturka ursusa, nawet kolorystycznie dopasowana. Ja mam teraz takie pytanko. Jak przenieść napęd z silnika od malucha na koło pasowe. W tym papaju który ostatnio kupiłem, jest most, skrzynia biegów, sprzęgło no i na początku koło pasowe. Chcę wyprowadzić napęd z silnika od malucha od razu na to koło pasowe. Najlepiej gdyby się...
Bardzo dziękuję za wskazówkę.
Witam, potrzebuje zdjąc osłonę łańcucha rozrządu w Masterze. proszę opodpowiedz gdzie sa blokady rozrzadu. czy koło pasowe ma klin? czy koło od rozrządu na wale korbowym ma klin czy jest wolne. proszę o szybką odpowiedz
Witaj, Z tego co pamiętam z tyłu na wałkach są wycięcia, bo blokada do przodu jest zakładana na wariatory, a dodatkowo z tyłu są wycięcia na taką jakby linijkę żeby wałki ustawić. Nie wiem tylko czy tam nie ma czujnika położenia wału rozrządu na kole pasowym, wtedy musisz mieć blokadę na koło żeby je ustawić. Ja te silniki przy wymianie rozrządu blokuję...
Czyli wszystkie koła luźne, puszczam napinacz następnie dokręcam koło pasowe 40Nm+90 stopni, a na samym końcu walki po 60 nm? ;) Tak koło pasowe na początek. Oczywiście blokada na wale. Potem koła wałków. A śruba pękła bo pewnie była stara albo za bardzo przeciągnięta.
Normalnie ściągacz hydrauliczny i jedziesz z koksem. Klin nie jest żadną blokadą ściągnięcia koła. Możesz też zepsuć koło pasowe i uwolnić oś.
W moim traktorku jest kilka blokad: Trzeba siedzieć na siedzeniu, Trzeba wcisnąć hamulec, Musi być wysprzęglony napęd zespołu tnącego, Poszukaj przerwanego lub wypiętego przewodu, albo błędu w ułożeniu paska. Koło pasowe główne silnika nie powinno wykazywać dużych oporów.
Dzień dobry, Czy ma Pan koło pasowe? Jeśli tak, to za ile? Pozdr. Marek
...zaprowadziłem do mechanika w swoim mieście aby przepatrzył co jest powodem i sprawdził rozrząd (BEZ ROZPINANIA kręcąc kluczem -obracając wałem).... I jaka jest jego diagnoza? Nie zaproponowal rozwiazania problemu? Co, wlasciwie, robia "mechanicy" w Polsce? Nie rozumiem... ....Po ustawieniu górnych otworów wałków rozrządu na tzw. kołki-otwory na...
Odkręcać bez problemu nic się nie przestawi. Odważnie, tyle, że nieprawda :D Jak mi podasz numer VIN to Ci pomoge + Po co ci VIN, wszystkie z rodziny K4 i F4 mają kola pływające, bez blokady rozrządu niczego nie odkręcamy. Autor jak wkręciło pasek pod koło to na 99% masz pozamiatane zawory, taki urok tych motorów.
Witam, Mam pytanie odnośnie ustawienie pompy wtryskowej w samochodzie Ford Focus TDDi (chyba Bosch VP30). Ogólnie muszę rozkręcić koło zębate łańcucha z kołem pasowym pompy wtryskowej. Czy przy montażu tego łańcucha wystarczy zablokować wał korbowy blokadą i koło pompy wiertłem o rozmiarze nr 6mm tak jak podaje instrukcja? Czy jednak przy tej operacji...
Tylko nie widzie gdzie zablokować koło pasowe.. Słabo widać na ty zdjeciu
Są inne zespoły piorące, czyli najpewniej w 70120 bęben będzie większy. Przy okazji to co powiązane z zespołem, czyli koło pasowe, motor, pasek nieco inne, ale łożyska już takie same. Pompa, grzałka, elektronika to samo, jest kilka pierdół jeszcze innych jak blokada, ramka fartucha, które nieco się różnią ale to dla przeciętnego użytkownika nie ma większego...
Panowie, podpowiedzcie proszę na na ile ustawić pompę na czujniku zegarowym w samochodzie POLO 1,9 SDI silnik ASX rok 2000, pompa Bosch. Rozrząd wiem jak ustawić, blokady mam. Z tego co zerkałem to wał na 0 (okienko w skrzyni), wałek na blokadę (płetwa z tyłu) i pompa na blokadę (trzpień w koło pasowe). Ale pytam o czujnik ponieważ pompa jest na fasolkach...
Koło pasowe powinno mieć oznaczenie 0 ,do wałka musisz mieć blokadę.
Tam na wale niema klina więc zmieniając koło na pałę bez blokad przestawiłeś rozrząd dalej to już chyba wiesz co stało się z głowicą
Panowie ,ustawiłem pompę tak jak podpowiedział kolega Tomek70, pierwsza kropla spada ok. 23st. prze OT , auto odpala , pracuje całkiem ładnie , może trochę za twardo ale to pewnie kwestia doregulowania, jeszcze nieudało mi się nim przejechać. Ale jest coś dziwnego, nie wiem o co chodzi, przy takim ustawieniu pompy chcąc włożyć w nią blokadę, muszę ustawić...
PITERRR ni jak mi to pasuje do koła rozrządu na wale korbowym (podane zdjęcie w 1 poście) ;-) Blokada dla owalnego o nr: T10100 Blokada dla normalnego : T10050
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
zbyt wczesny kąt otwarcia zaworów powoduje dla zaworów ssących wepchnięcie spalin do kolektora ssącego Chłopy sprawdzili rozrząd i twierdzą, że jest ok. Tylko czy dół ustawiony na znak na kole pasowym czy na blokadę w koło zamachowe? W dalszym ciągu autor nie napisał czy koło pasowe trzyma się sztywno czy też się rozkleiło. Przy zużytych prowadnicach...
Witam.Zmieniałem rozrząd przy tym samochodzie i po odpaleniu pracuje inaczej niż wcześniej . dziwna sprawa jest z blokadą wału bo dokręcałem koło pasowe na blokadzie tak jak książka pisze i po dokręceniu nie szło kluczem wału obrócić , ale po wykręceniu blokady normalnie się obraca. dodatkowo sprawdzałem GMP czujnikiem. GMP wału zgrywa się z blokadą...
Tam masz blokady w tym gówniane dojście z tyłu silnika koło półosi. Jak odkrecileś koło pasowe to się wszystko rozjechało.
Wybaczam wszystkim pisanie nie na temat ale w końcu muszę zakończyć te domysły. Bo widźę że sami '''mechanicy '' się udzielają w topiku. Otóż w tym typie na dolne koło po ściągnięciu koła pasowego zakłada się blokadę wału , więc jak jeden z drugim odkręcicie dolne koło i czym zablokujecie wał ? xxxxem ? A mylenie DCI z JTD to powinno być karane ostrzeżeniem.
Porządną kłódkę zakładaną na koło pasowe lub łańcuch łączący felgę z turbiną.
Jeżeli się boisz o kolizję wału z zaworami to prostu zdemontuj wałek rozrządu. Wszystkie zawory się schowają i nie musisz się bać. Koło pasowe wału ma klin, koło pasowe wałka rozrządu nie zejdzie - trzeba użyć prasy. Bodajże od wałka rozrządu ma klin, albo odpowiedni wypust - chociaż nawet bez tego odpowiednio założysz - demontując pompę tandem (paliwa...
Moim zdaniem stuka tłok. Wymiana rozrządu może nie jest bardzo skomplikowana ale śruba trzymająca koło pasowe jest dość mocno dokręcona i trzeba mieć mocny klucz pneumatyczny lub dorobić blokadę, (w kole są gwinty m8.)
Ale jak ustawić koło pasowe wałka / Jest lużna regulacja w prawo i w lewo ?
Witam. Mam mały problem z Mercedesem ML270 163 113. Autko kolegi przyjechało bez głowicy ( inny warsztat ja zdają i się nie dogadali). Prośba o info czy dostępne na allegro blokady będą pasować? Gdy wpisuje hasło blokady ML270 to wyskakują mi blokady od 2.0-2.2 i tym podobne i nie wiem czy będą pasować. Nie specjalizuje się w Mercedesach i poprostu...
Brak otworu na blokadę zębatki paska rozrządu na wale korbowym a kołem pasowym. Koło pasowe powinno być ustawione na godz. 3, ale nie ma otworu w zębatce. Czy miał ktoś podobny przypadek? Koło pasowe jest dokręcone centralną śrubą i obraca się niezależnie od wału, nie posiada klina.
Odkręcono, chciałbym jeszcze wiedzieć z jaka siłą dokręcić śrubę mocującą owe koło.
Blokady sobie załatwię a może ktoś ma instrukcję wymiany tego rozrządu,bo czytałem na forum że koło pasowe rozrządu nawale nie ma klina?
Ok od początku. Kupiłem samochód z uszkodzonym wałkiem Valvetronica na banku B - zacinał się w skrajnym położeniu w zwiazku z tym nie przechodził adaptacji. Został wymieniony mechanizm Valvetronic + wałek ssący. Zamieniłem kółko zębate ze starego wałka ssącego do nowego- na stronie wydechowej łańcuch pozostał na swoim miejscu (przed zdjęciem wałka ssącego...
W kole pasowym jest dziurka, w którą wkłada się blokadę, ale trzeba uważać, bo spotkałem się parę razy z sytuacją, że koło się przestawia (na gumowym tłumiku drgań skrętnych) i blokada nie pasuje
Blokady muszą być. Koło na dole ma klin, ale jest to klin "luźny" co i tak nie robi problemu, bo musisz mieć blokady. A procedura jest jak każda inna, czyli zdejmujemy osłony, blokujemy koła, zdejmujemy koło pasowe, dolną osłonę, luzujemy napinacz, pasek wyjazd, rolki wyjazd, pompa wyjazd. Składasz w kolejności odwrotnej.
Oczywiście blokadę wału posiadasz, bo górę bolcem zablokujesz. Jak ustawisz koło pasowe rozrządu? Pewnie na mazaka to będziesz robić, ale potem nie nażekaj, że coś nie tak chodzi. Kiedy się nauczycie, że przy takich naprawach potrzebny jest sprzęt i wiedza, YT to nie wszystko, tam wszystko pięknie wygląda.
Rozrząd sam się przestawił, ponieważ odkręciło się koło pasowe wału korbowego. Wałki rozrządu zablokowałem, ale nie mam blokady wału korbowego. Potrzebuję wymiarów takiej śruby nastawczej wału wkręcanej w kadłub silnika, wiem że do diesla i do benzyny jest inna.
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite. http://www.ross-tech.com/vcds-lite...
Tylko, że jak dokręcę na 70Nm to wyjmuje blokadę i dokręcam kilka razy 90 stopni i wtedy obraca mi się koło.
w tym aucie wymienisz rozrząd używając zwykłych wierteł. Blokujesz koło rozrządu pompę i po odkręceniu koła na wale korbowym też masz otwór na zwykłe wiertło. odkręcając koło pasowe pneumatem nie musisz nawet blokować koła ale jeśli nie to w skrzyni masz otwór też na zwykły kołek żeby zblokować wał. Wystarczy dopasować średnicę trzpieni do otworów....
Witam, chodzi o peugeot 307 cc 2.0 16V mam pytanie, przy zmianie rozrządu w tym aucie koło zębate na wale korbowym jest tylko dociskane przez koło pasowe które jest osadzone na klinie, moje pytanie jest czy te koło zębate przy składaniu powinno również opierać się na tym klinie? dodam że ma otwór na ten klin jednak po dokręceniu koła pasowego przesuwa...
Wczoraj dobrałem się do ustawień rozrządu i ustawiłem go ponownie stosując dokładnie procedure serwisową. Blokady na kole pasowym wałka plus blokada w koło zamachowe. Klin wychodzi na środku. Okienko na kole zamachowym sprawdzałem też czy jest w osi bo mam koło od starego sprzęgła i tam jest pogięte. Efekt - żaden. Mam wrażenie ze chodzi jeszcze głośniej....
Musisz mieć blokady. W koło wału korbowego wkładasz blokade imitującą profil paska, w koło kołek, pompe blokujesz na płetwie za kołem pasowym pompy.
W tym miejscu blokuje sie wal zeby ustawic rozrzad. Nie radze odkrecac sruby walu na tej blokadzie. Mozesz miec niemila niespodzianke (wyciaganie silnika).
Witam odgrzeje troche temat. jestem w trakcie wymiany uszczelniaczy na wale i walku rozrzadu, blokade wałka posiadam i teraz pytanie czy koło pasowe na wale też jest na stożku ? i jak ustawić GMP ??
Witam. Jestem w trakcie wymiany koła pasowego wału korbowego ponieważ miało bicie. Mam pytanie czy na kole zębatym wału korbowego powinien być taki mały bolec który wchodzi w koło pasowe. Jest tam ślad ale jakby było urwany malutki bolec. Pozdrawiam
Ogólnie to tak; zostały ustawione walki i zblokowane, i wstępnie ustwiłem koło foniczne. Wał ustawiłem za pomocą cech na kolach pasowych. Spróbować z blokadą?
A co niby, Twoim zdaniem mam napisać, żeby odkręcił śrubę M10 i zdjął koło pasowe wałka, żeby wymienić uszczelniacz ?, to chyba oczywiste. Idę spać, dobranoc wszystkim
W silniku 1.8 16V F4P NIE MA KLINÓW NA KOŁACH, ani na wale korbowym ani na wałkach rozrządu. Wał korbowy i wałki rozrządu ustawiamy na blokady. Wał korbowy blokujemy przez otwór w bloku silnika (wiertło 7,5 mm), jest nacięcie w przeciwwadze. Wałki rozrządu ustawiamy tak aby nacięcia były w poziomie poniżej osi wałków i wkładamy blokadę, po przeciwnej...
witam, mam problem z odkręceniem koła pasowego, jeszcze się nie wyrwało ale już zniszczyło mi pasek wieloklinowy nie mogę odkręcić koła pasowego. czy jest jakiś sposób na odkręcenie, jakaś blokada, zabezpieczenie jeden klucz już zniszczyłem a boję się żeby nie zerwać śruby. proszę o poradę.
A który rok i co to za samochód, najlepiej odkręcić koło pasowe z przodu włożyć blokadę na wal i wtedy nakładać pierścień czujnika bo nowy ma ustalenie tym plastikowym elemencikiem, sam. Uszczelniacz zależy czy masz zwykły ze sprężynka czy Ptfe, jeżeli ten drugi to sprawdź czy po nałożeniu warga uszczelniacza dobrze się ułożyła i czy się nie wywinęła...
Za słabo skręcili koło i dla tego ci się przestawił. Rano gdy odpaliłeś silnik alternator dał większe obciążenie na pasek i nakrętka puściła. Nic nie rozbieraj najpierw ustaw silnik na blokadach puzniej kilka obrotów ręcznie i jak nie ma oporów /blokowania/ to możesz kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić. Jak się blokuje podczas ręcznego kręcenia...
problem u ciebie tkwi w tych kołach pasowych po których lata pasek weź na luz włącz i puść sprzęgło przy silniku pierwsze koło od silnika jest jak wariator w skuterze 2 talerze które się rozsuwają , może zardzewiały i nie poruszają się . spróbuj wcisnąć sprzęgło i raptownie puścić w razie w dzwoń 517509421
Sprawdziłem paski, nie są popękane wyglądają na ok., mechanizm autoreversu kieszeni A próbował zaskoczyć ale jakby coś go blokowało, dopiero jak ręcznie ruszyłem koło pasowe mechanizm zaskoczył a po wyłączeniu znów blokada, więc przy następny ruszeniu mechanizm ręcznie przeczyściłem paski i koła pasowe patyczkiem do uszu czystym spirytusem(dużo czarnego...
Panowie, ten silnik nie ma otworu na blokadę koła zamachowego. Wy pokazujecie zdjęcia czy filmiki od nowszych silników. RFV ma żeliwny blok bez otworu na blokade. Mylicie silnik XU10 z EW10. One mają nawet pompę wody w innym miejscu. Tutaj blokuję się trzpieniem poprzez koło pasowe wału. Youri124 ma rację, jedna z możliwości to uszkodzone koło pasowe...
Witam mam forda focusa mk2 2,0 16v benzyna 2004r. wymieniałem pierścienie olejowe , przy okazji wymieniłem uszczelniacze zaworów i dotarłem zawory . zamontowałem głowice , zamontowałem rozrząd .Ustawiłem wałki rozrządu (wsunięta blokada listwa org. z tyłu wałków w szczelinę wałków). koło pasowe wału zamontowałem po wkręceniu sruby blokującej wał korkowy,...
Witajcie Koledzy Zaczynam sobie zmieniać rozrząd, i prosilbym o poprawienie mnie jeśli coś mylę: - Podnoszę auto zdejmuje osłony, podpieram silnik zdejmuje poduszkę , zdejmuję zaślepki od wałków, zdejmuję cewke, wyjmuję święcę kręce kluczem wałem korbowym na dole do pozycji gdy pierwszy cylinder będzie w skarjnym górnym położeniu i wtym położeniu blokuję...
Dzień dobry, Mam Skodę fabie II z 2010 z silnikiem 1,6 TDI, Od jakiegoś czasu czuć było zapach diesla w okolicy silnika, jak zrobiło się ciepło to się w końcu za to zabrałem, mam rozłożone wszystko w rozrządzie, zdjęte koło pasowe i to drugie z blokada rozrządu na pompie i nie wiem co dalej. Kupiłem zimering bo myślałem że jest do wymiany ale na samej...
Nie robię sobie żartów. Po awarii pierwszym podejrzeniem było przestawienie rozrządu. niestety przy wymianie uszczelniacza wału mechanik uszkodził dolne koło pasowe przy zdejmowaniu i z tego powodu było zmienione. rozrząd sprawdzany blokadami przed i po zmianie. Interesują mnie znaki osadzenie koła na wałku rozrządu czy jest tylko klin. Nie rozumiem...
Dalej nic nie udało się znaleźć w elektryce i w podciśnieniach być może przyczyna tkwi w mechanice... Zastanawiam się czy można sprawdzić rozrząd od góry silnika demontując pokrywę plastikową przykrywająca paski i spróbować blokady wstawić i na tej podstawie ustalić czy jest dobrze czy trzeba ściągać koło pasowe i wałem kręcić bo znalazłem filmik w...
Na jednym walku masz jedna kropkę na drugim dwie i mają pasować jedno w drugie. Wałek wydechowy musisz naciągnąć i zablokowac. W tym miejscu gdzie koło zębate jest podzielone. Reszta spoko, tylko koło pasowe sobie załóż to będziesz mógł lepiej wał ustawić. A pompę tylko na tą blokadę ustawiasz.
Co jeszcze można się po nim spodziewać Koło pasowe wału może ktoś podrzuci schemat tego łańcucha. jest pasek Trzeba blokad by go ustawić
W tym samochodzie nie może być znaku nakole pasowym do zgrania rozrządu, bo koło nie ma klina. Wał korbowy ustawia się na specjalną blokadę, trzpień. Rozrząd raczej masz żle ustawiony.
To nie jest PSA. PSA to są fordowskie 2.2 i tak faktycznie jest prawy gwint. Ale w tym silniku prawdopodobnie jest lewy. Czy ktoś rozbierał ten motor ? Ma ktoś pewność na 100% ? U mnie przeskoczył rozrząd. Porobilem już głowice. Chciałem złożyć rozrzad a okazało się że musiał zerwał się klin na kole pasowym walu korbowego. Dałem blokadę na koło zamachowe...
Nie ma takiego konkretnego miejsca. Blokuje się albo wrzucając 5-tkę i hamulec, albo za otwory po śrubach trzymających koło pasowe wału. Ew za wieniec zębaty na kole zamachowym.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
To jest właśnie to miejsce gdzie odczytuje się znaki, ale spradzić trzeba też czy nie obraca się koło pasowe na gumie, ja miałem tak że koło ze znakami się obracało a wał stał w miejscu. Trzeba ustawić pierwszy tłok w górze potem blokada w rozrząd napinacz napompowany olejem (przez zamoczenie całego w oleju i pompowanie), w ten sposób wszystko ustawione...
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
zrobić słuchawka bezprzewodowy elektryczna tylna klapa odświeżania pamięci
płyta ceramiczna amica kuchenka amica 53gg5 43zptgn
EAWCBT-P Security Concerns and Issues Sterowanie centralnym zamkiem w Nissan Micra K12 - lokalizacja i diagnostyka