Witam - proszę zobaczyć to może będzie pomocne ; https://abc-rc.pl/product-pol-6732-Zebat... https://abc-rc.pl/product-pol-7637-Zebat... Dodano po 2 https://abc-rc.pl/product-pol-9739-Kolo-...
1,5 kW 2800 obr. Były też chyba 1.1 kW jednofazowe które łatwo było przeciążyć grubościówką. Koło takie jak na zdjęciu
Co by się nie rozpisywać. https://m.youtube.com/watch?v=6kPLAOATGR...
Trzeba sprawdzić czy koło pasowe po prostu jest poluzowane i do dokręcenia, czy problem jest na wałku wirnika. Ogółem pralka starsza od węgla, konstrukcja wodożerna. Rozważył bym wywalenie teg i zakup czegoś cywilizowanego :)
Wygląda na gwint o kierunku zgodnym do obrotów (w tym wypadku wygląda na prawy - normlany).
To zagięcie łopatki ma wpychać powietrze do wnętrza? Nie. To jest wentylator "odśrodkowy" i taka jest jego zasada działania - od środka na zewnątrz.
Witam. Wpisz w google "krzyżak bębna AWE" i zobaczysz co masz wymienić.
Palnikiem delikatnie podgrzej a potem ściągacz do skutku.
W moim mustangu typ MA-650 BS-2 ta tulejka ma profil sześciokątny więc się łatwo nie ukręci. Od strony frontowej nic ci nie brakuje.
Znalazłem takie coś:[url=https://besplatka.ua/obyavlenie... To koło pasowe jest na wieloklinie i trzeba je zdjąć z osi silnika.
Dla silnika Z12XEP Zamontować piastę wału korbowego Wskazówka: 2. mechanik • Wkręcić śrubę – Użyć nowej śruby • Zamontować KM-956-1/-2 • Dokręcić śrubę mocującą piasty wału korbowego 150 Nm + 45° + 15° – Użyć nowej śruby – Przytrzymać za pomocą KM-956-1 w połączeniu z KM-956-2 https://obrazki.elektroda.pl/7703949500_...
Witam mam problem z pompą kompresora oryginalnie jest z butla 100L chodzi mi o to że koło pasowe krzywo się kręci. Chciałbym je wymienić tylko nie mam pojęcia jak je odkręcić. I zastanawiam sie czy moge je wymienić na troszkę mniejsze czy lepiej zostawić taka wielkość jak jest W tym przypadku bardzo pomocne i wskazanie problemu udokumentowane zdjeciami...
Odkręć (zluzuj) śrubę mocującą koło pasowe silnika . Ustaw koło pasowe na osi wirnika tak by śruba weszła w wycięcie i przykręć śrubę. Po przykręceniu śruby na osi wirnika załóż pasek i pokręć wirnikiem tak by koło pasowe na silniku zrównało się z kołem na wirniku. Gdy się zrówna to dokręć śrubę na osi silnika i powinno działać i nie spadać.
Na tej osi jest zamocowana piasta i nie moze sie poruszac gora -dol .Jak duzy wykonuje skok ta oska? Nie masz racji. Autor dobrze kombinuje. Ten wystający kwadrat to wrzeciono wiertarki na które przekazywany jest moment z koła pasowego. To co widać w tej chwili na zdjęciu to łożysko zabieraka które zabezpieczone jest pierścieniem osadczym. Po zdjęciu...
Nie ma problemu.Mogę przesłac.
No i wszystko masz super ,a z tą przegazówką to jak najbardziej normalne nawet w fabrycznie montowanych. Ciągnik ma troszkę za małe obroty na natychmiastowe zgaszenie kontrolki ale jest to uwarunkowane tym że póżniej pracuje cały czas na wysokich obrotach. Gdyby koło pasowe było nieco mniejsze kontrolka gasłaby natychmiast ale alternator pracowałby...
Podaj numer PNC pralki. Niestety w przypadku pralek o załadunku od góry producenta Electrolux należy wymienić kompletny zespół piorący. Nie sądzę by ktoś wykonywał usługi regeneracji zbiornika u nas w Polsce. Za naszą wschodnią granicą to powszechna praktyka.
Czyli posiadasz tam smart drive i ten model tak ma. Dla potwierdzenia obejrzyj to. https://m.youtube.com/watch?v=2uSZSPIfCg...
1mm odchyłki to jest żaden problem i nie ma co wyrzucać dobrego koła pasowego.
To kółko ze zdjęcia pochodzi od pilarki spalinowej która ma ponad 70 lat, to tylko dla przykładu jak ma to wyglądać. Średnicę trzeba zrobić większą. Wyjmij tę zaślepkę z logo Briggsa pod nią jest śruba. Jak odkręcisz to zejdzie ten kielich z siatką.Koło przykręcasz też tą nakrętką. Im większa średnica tym lżej będzie.
Ja mam silnik 2,2kw do wałka 20cm, ramy zespawane z profila 3x5cm
O ile pamiętam przekładnię pasową rysowało się tak jak poniżej. Trójkąt w środku oznacza pas klinowy, a koła wyglądają płasko, tak jak tu, albo w postaci dwuteowników. http://obrazki.elektroda.pl/6933608900_1...
Obroty powinny wynosić około 1150obr/min co przy silniku 2800obr/min i kole pasowym 22,5cm daje nam na silniku koło pasowe o rozmiarze : 1150/2800 * 22,5cm= 9, 25 cm Aktualne obroty na sprężarce to : 6/22,5 * 2800 =746,66 0br/min , może są za niskie. Przy kołe o średnicy 10cm wtedy= 10/22,5*2800=1244obr/min. Więc powinno być więcej niż 9 cm ale mniej...
Tylko udarem ,ręcznie nawet nie próbujcie bo nawet udar nieraz ma problemy i przede wszystkim trzeba mieć specjalny klucz.P http://obrazki.elektroda.net/94_12277022...
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Jeżeli silnik pracuje to jedynie zerwany może być krzyżak bębna lub zerwane koło pasowe. Zdejmij pasek i sprawdź czy koło pasowe nie obraca się na osi krzyżaka. Pralka nie pracowała przypadkiem bardzo głośno przez dłuższy czas? Jeżeli koło pasowe nie będzie zerwane na osi krzyżaka to pozostaje wymiana zespołu piorącego: https://www.bekoczesci.pl/bk/czesci-agd/...
Panowie sobie trochę tu pitolą, na chybił trafił :) Usterka prozaiczna i nagminna w tych konstrukcjach Whirlpoola (Polara) - uszkodzenie wałków bębna wskutek korozji i ich wykrzywienie. Wałki do wymiany, a to już było na forum.
Zgadza się - to torx 40. Ciężko ją odkręcić bo jest wkręcona na jakiś rodzaj "kleju".
Cześć! czasem klej tak sklei że trzeba młotkiem walić po śrubie albo grzać palnikiem :/
Odkręcasz śrubę na kole pasowym, rękami w prawo i w lewo ciągniesz za koło (schodzi), potem odkręcasz śruby na krzyżaku, wkręcasz śrubę M-8 w oś, walisz młotem w oś (krzyżak schodzi), wybijasz stare łożyska i simmering, wprasowujesz nowe łożyska (na prasie) i simmering, składasz wszystko do kupy, tylko w odwrotnej kolejności. Jasne?!
Podgrzej palnikiem aż kropelka zmięknie. Wykręcenie samej śruby w zależności od tego ile wystaje lub przewiercenie i nagwintowanie na m-8 jeśli jest miejsce. Można spróbować wywiercić mniejszy otwór w śrubie i użyć wykrętaków ale to średnio wychodzi.
Tam nie ma klinów na rozrządzie -nie odkręcać bez blokowania
Podaj nr serwisowy pralki (dziesięciocyfrowy zaczynający się na 71..). W różnych odmianach tego modelu wg dokumentacji serwisowej występują dwa różne koła pasowe - takie, jakie kupiłeś (2808010100) oraz 2808010200. Paski (w zależności od wielkości koła) - 1037 J6 lub 1317 J4.
Trochę matematyki. 40/(2*3,14*0,3)= ~21 - tyle obrotów musi wykonać tarcza w ciągu sekundy, by miała prędkość 40m/s. Skoro twój silnik ma 1410 obr/m, to ma (1410/60) ~23 obr/s. To teraz przełożenie. 21 obr. tarcza - 23 obr. silnik - koło pas. Φ240 21/23 = 0,91 0,91* 240 = 218 Na silnik trzeba założyć koło Φ218, dla 40m/s, tarczy Φ600....
Jak wał był szlifowany to powinni yo zauważyć ze jest krzywy.Na zdjęciu widać jak by było coś spawane ??? mogło rzucić przy spawaniu. Takich remontów już nie warto robić.
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Zdejmij pasek, chwyć ręką koło pasowe od pompy, parę razy pokręć samym kółkiem , w taki sposób łatwo sie przekonasz o jej sprawności przecież. Aha ortografia , popraw te liczne błędy
Najlepiej ściągaczem odkręcając śrube musisz opukać młotkiem koło wokół osi żeby zruszyć tlenek aluminium powstający na styku z osią. Ściągacz 3 łapowy. Powodzenia.
Mam jeszcze pytanie dotyczące zakładania V-oringu: wklejać go czy tylko nasunąć? Jeżeli gniazdo v-ringa jest czyste i nie skorodowane (utlenione), to nie należy używać kleju.
miganie oznacza uszkodzenie świecy żarowej.
Trzeba było najpierw pomyśleć, przed zdjęciem kółka. :wink: Silnik INDESCO. Masz prasę? To w czym problem? Ja tam zawsze zapieram na tym "jakimś metalowym kołku", żeby to koło wcisnąć i magnes zostaje nienaruszony. Tylko fakt, trzeba jednak trochę uważać, żeby się wirnik nie ześliznął. Wtedy może być problem. I nic na siłę. A robisz to pierwszy raz?...
tam jest gwint normalny tz. prawy
nie dokreciles dobrze koła,zrobilo teraz bum i czapka do zrzucenia.Rozrzad masz tam bez klina na wale i dlatego tak się porobiło.Teraz nie będzie cie to kosztowac 420 euro tylko 1000. Pozdrawiam i więcej się sam nie zabieraj za remonty
Ono klejone nie jest, bywają silniki przy których 10t prasa bez grzania nie chce ruszyć kół pasowych, zresztą właśnie na gorąco one są wkładane w większości przypadków. Podskocz do mechanika samochodowego na pewno posiada prasę to ci ściągnie, ściągaczem nie ma szans zdjąć. Nie używaj tylko do tego celu młotka i przecinaka, uszkodzisz wirnik.
Koło pasowe albo tulejka korbowodu ?
Przy składaniu nie podgrzewasz, wkładasz najpierw większe na wał, potem tulejkę a na końcu mniejsze. To śruba powinna wszystko ostatecznie docisnąć i osadzić. Po skręceniu, odkręcasz śrubę i koła nie powinny się luźno obracać. Jeśli się obracają to albo podkładka pod śrubę, albo jedno koło ma niewłaściwą średnicę wewnętrzną (w złym momencie sie klinuje...
Nie no chyba pasek zdjoł A bo to wiesz? :D Zapewne rdza trzyma, nic innego. Przeczyścić szczotką drucianą, dodać chemii, opukać, rozruszać - musi zejść.
Koledzy zaraz stwierdzicie że to prom kosmiczny i trzeba elektroniczny klucz dynamometryczny o dokładności setek. A sprawa dość prosta- za luźny klin w kole pasowym lub wirniku, podkładka zębata (nowa), fabrycznie idzie sprężynowa i nakrętka z wkładką, tak całkiem nie ma nic wspólnego z teflonem- https://www.ebmia.pl/2474-din-985-nakret...
Koło pasowe nie ma luzów na wieloklinie ?
Tylko te cztery na torxy.
renault koło pasowy krzywa koło pasowy koło pasowy sprężarka
volvo silnika gryzonie gryzoni uszkodzony moduł pralka
zgrzewarka ogniw zgrzewarka ogniw
Błąd E04 w klimatyzacji Panasonic - przyczyny i rozwiązania Mercedes-Benz W124 250 D OM602 – brak przekaźnika pompy paliwa, układ mechaniczny