witam, a macie wymiary innych blokad rozrządu?
1021216
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Są na klinach. Blokada przy tak prostym rozrządzie ????
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Są dwa typy kół rozrządu: ze znakiem na wierzchołku zęba i na dnie zęba. Musisz, tzn. powinieneś mieć odpowiednią blokadę do swojego koła.
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Jak rozrząd jest identyczny z Z16XER to nie ma żadnych nacięć w wałkach od strony rozrządu, są w wałkach od strony skrzyni w które wsuwa się blokadę, od strony rozrządu zakłada się blokady na poluzowane wariatory które mają być ustawione tak aby znaki na nich minimalnie się mijały
Witam wymieniałem rozrząd nie trzeba blokad wszystko dobrze oznaczone ale potrzebny jest ściągacz do koła pasowego BGS 7761
Witam. Widziałem, że już pytałeś w tym temacie, lecz ten rysunek, który dostałeś, faktycznie może być pomocny dla kogoś kto zna ten temat praktycznie na pamięć. Gdyby pisać (mówić) tylko o blokadach (gdzie i jak stosować), to wyszedłby z tego tylko chaos - dlatego: W zał. dokładna instrukcja wymiany (ustawienia) rozrządu w Fiacie Grande Punto 1.4 8V...
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
Blokada wkręcana w kadłub i pomocniczy znak z przodu do GMP. Wałki rozrządu na specjalną blokadę spięte razem.
Podpinam się pod temat. Po wymianie rozrządu bez fazatorow oraz wymieniony wałek rozrządu wydechowy bo stary się starł i wymienione popychacze i pojawia się błąd "fazowanie wałka rozrządu wydechowy" co to oznacza? Rozrząd robiony niby na blokadach bo widziałem te blokady ale nie wiem czy były użyte. Na starym rozrządzie nie działy się takie akcje. Jakby...
Witam, wie ktoś może, jak zablokować rozrząd w Sprinterze 312D 2.9? AI: Z którego roku jest Twój Sprinter? 1996 AI: Chodzi Ci o blokadę rozrządu podczas wymiany, ustawiania faz czy w innym celu? Tak
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
No to teraz odwiedź mu to auto i niech zrobi rozrząd na blokadach. Świece żarowe też do sprawdzenia.
Masz schemat
Lewa strona. Trzpień 11 mm. Wpust 3 mm. szerokości na środku trzpienia. Główka płaskiego śrubokręta ma kształt stożka , ale wpust w trzpieniu może być prosty , byle był na środku. Możesz użyć rurki kapilarnej założonej na pierwsze wyjście z pompy i ustawiać tak , aby zaczynał tłoczyć paliwo na 24 stopnie przed OT.
Znaki na kołach są, ale nie ma do nich odnośników. Potrzebujesz blokad do rozrządu Autodata str.294. Jeżeli jestes mechanikiem możesz próbować go ustawić bez blokad.
Witam Posiadam blokady wałków rozrządu silnika Fiat 1.6 16V, zakupione na znanym portalu. Po założeniu ich na wałki rozrządu mam wątpliwości co do jakości ich wykonania. Po lekkim przykręceniu blokady do obudowy wałków rozrządu wałkiem da się poruszyć o niecały ząb. Blokady mają znaczny luz na szpilkach w obudowach wałków. Z takim luzem trudno ustawić...
Tam wszystko masz na blokadach, plus, potrzebny Ci będzie czujnik naciągu paska..: http://obrazki.elektroda.pl/1873466900_1...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Mam 2008 z silnikiem 1,2 puretech, nie jestem mechanikiem, choć trochę o silnikach wiem. Kiedyś znalazłem: [url=https://www.youtube.com/watch?v=uKq... Może się przydać, ja mam już pasek rowkowy, mówią, że się tak szybko nie zestarzeje. Nie wiem czy to jest silnik model NHK.
Witam. Nie trzeba nic blokować. Odkrecasz i wyjmujesz. Trzeba tylko uważać żeby przy wyjmowaniu pompy nie wypadł i nie zgubić takiego łącznika walka rozrządu i pompy. To jest taki kawałek metalu. Uszczelki kup cały komplet i wymień wszystkie(trzy glowiczki) bo tam jest kupa rdzy a jak puściła jedna to puszczą za niedługo wszystkie. I najważniejsze to...
Silnik prymitywny jak w maluchu. Każdy mechanik poradzi sobie z ustawieniem rozrządu bez blokad.
Klin ale na wałku rozrządu.
Kiedy robiłeś rozrząd w aucie? Czy był on ustawiany na znaki czy za pomocą blokad? Lekkie przestawienie rozrządu może powodować problemy z rozruchem i mniejszą moc, zawsze rozrząd robimy na blokadach w tych silnikach
Kolego osobno blokujesz wałki rozrządu (razem) ,a wał korbowy trzpieniem wkręcanym z prawej strony silnika. Otwór znajduje się zaraz za kołem pasowym. Wymiary blokad mogę podać ,są to przyrządy Ford 21-162A oraz trzpień o symbolu Ford 21-210. Pozdrawiam!
Jak złożysz na blokadach tak jak powinno być i uciągniesz pasek tak ja fabryka przewiduje,to fasolki powinny być na środku i tyle. W załączniku manuał.
Po pierwsze czy wymianę rozrządu robiłeś na blokadach. Po drugie jak tam sygnała wałka rozrządu się ma. Podłącz żarówkę 2W pod zawór , przewody do kabiny i się przejedź. To nie jest 126p że każdy posadzkarz, piekarz go ogarnia.
Rozrząd do poprawki, miałem to samo w 2.0 TDI CAHA, 20000km po wymianie w ASO. Ustawiłem rozrząd na blokadach dokładnie według elsy i jest ok, synchronizacja -1, błędu już nie ma. Błąd sondy to inna bajka, trzeba szukać.
Dla potomnych, w autodata jest błąd ponieważ wał korbowy blokuje się z czoła a nie jak to w starszych modelach pokazana jest blokada z boku.
http://obrazki.elektroda.net/66_12377250... http://obrazki.elektroda.net/99_12377251... http://obrazki.elektroda.net/42_12377251...
Znaczków nie ma. Do rozrządu są blokady.
Witam. Blokada wału korbowego TYLKO specjalnym trzpieniem przy kole zamachowym. Znaki do zgrania pompy na pasku rozrządu, jeśli są niewidoczne konieczny nowy pasek rozrządu.
Witam, VW Crafter 2010r. kod silnika BJL 100kW. W samochodzie zerwał się rozrząd. Po remoncie i założeniu nowego rozrządu pojawia się błąd P0341 Obwód czujnika pozycji wału rozrządu. Sygnał nierealny. Rozrząd rozebrany jeszcze raz i sprawdzony na blokadach. Czujnik na wałku kupiłem nowy Delphiego. Jedno co mnie zastanawia to to, że przy zastosowaniu...
Chodziło mi o wymiary blokady walków a nie instrukcje wymiany rozrządu.
Witam, Nie spotkalem jeszcze silnika PSA z dwoma otworami do unieruchomienia walu. Wloz kolek o wlasciwej srednicu we wlasciwy otwor (nad rozrusznikiem) i znajdziesz tylko jedna pozycje blokowania (GMP 1 i 4 cyl). Pozdrawiam, Georges
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
Przy blokadach prawidłowo założonych ustawienie znaków na tych kołach nie musi się zgadzać, ale ja bym ustawił tak żeby się zgrywały.
Gwint prawy, koło normalnie schodzi po odkręceniu. wymień przy okazji uszczelniacz.
Witam mam Insignia 2018 1.5 grand turbo. Mechanik rozebrał mi rozrząd. Złożył go ale boi się że źle ustawił. Nie może znaleźć blokady do rozrządu do mojego modelu . Auto stoi u mechanika już 3 i pół tygodnia. Proszę o zdjęcie takiej blokady lub strony . Będę wiedział jak ona wygląda
Blokada w koło zamachowe .
Ja tak zawsze robię i nie używam blokad przy wymianie rozrządu Bo nie trafiłeś jeszcze na rozrząd w którym nie ma szans zrobić go poprawnie bez blokad. To znaczysz pasek To szkoda nawet komentować. Dokładnie kiedyś się zdziwi . Jeśli chodzi o auto to tak jest tam normalna uszczelka i tak musisz rozpiąć rozrząd do demontażu pokrywy i tak potrzebujesz...
Z blokadami spróbuj jak ja na żywca w serwisie tylko nie z kierownikami a bezposrednio z mechanikami . To są tylko polacy. Słuchaj kolegi z francuską flagą . ja ten silnik niepotrzebnie rozbierałem z powodu braku narzedzi. Przebieg był smieszny.
Pomyłka i poprawka, z rana zaspany byłem ;-) Lewy gwint na kole od pompy olejowej, radzę zakupić nową srubę. Blokady blokadami ale potrzebujesz jeszcze sciągacz do posredniego koła pompy wtryskowej, jest na stożku i latwo je uszkodzić stukając. Ważne aby wszystkie odnośniki były na wlaściwych miejscach, znaki wałków rozrządu, bedziesz widział od strony...
A w czym problem? Wał OT okienko przy skrzyni , wałek blokada , potem poluzować koło , blokada w koło pompy , zakładasz , napinasz , dokręcasz i gotowe . Chyba że rysunki chcesz .
Co do rozrządu został wymieniony ( nic to nie dało ) Jeśli był robiony na blokadach, można temat rozrządu odsunąć na bok.
Mam ich sporo, zawsze zostają po wymianie. średnica 2,5mm dł 20 mm do oczka
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Jak się nie zdejmie jak się zdejmie? Z wałków zwal i masz luźny. Nie ma żadnych blokad, po drugie blokady nie służą do odkręcania koła rozrządu. Gwint jest prawy. Pneumat albo jedynka wbita i wciśnięty pedał hamulca. Blokować wał blokując wałki rozrządu w aucie na pasku to tylko desperat z elektrody może wymyślić.
Brak słów na niektóre porady. Blokada za wieniec albo do robić narzędzie i trzymać za koło pasowe. Gwint na 90 procent lewy.
Wg instrukcji masz wyjąć "zaślepkę" z głowicy aby włożyć blokadę. Następnie kręcić wałem zgodnie z obrotami silnika aż blokada "zaskoczy". Następnie zamocować blokadę na dolne koło zębate paska rozrządu. Wyreguluj napinacz aby wskazówka wskazywała na znak w napinaczu. Dokręć śrubę napinacza z siłą 23-28Nm.
Wałek rozrządu na godz 12 znak na kole z tyłu i obudowie plastykowej,pompa wtryskowa blokada na godz 6,wał korbowy na znak godz 3.Wał jeszcze może być blokowany narzędziem blokującym przez korpus sprzęgła.
Dokładnie blokuje się tylko w prawo, dorzucam opis wymiany rozrządu.
Pompa ma własny otwór na blokadę. http://obrazki.elektroda.pl/1226749600_1...
A wiesz jakiej średnicy może być ten trzpień do blokady wału Wystarczy zwykły pręt lub szpilka 6mm. czy znakiem na kole pasowym jest ta mała gumowa wypustka Nie ma żadnego znaku MUSI być blokada. ale był zbyt luzny pasek między kołami wałków Po to są właśnie blokady żeby to zgrać. Poradz mi proszę,czy jest jakaś szansa,że to nie jest jednak uszkodzenie...
Witam, mam pytanie czy dobrze ustawiłem rozrząd? walki mam na blokadach, wal zablokowany GMP1, na pompie wtryskowej mam krótsza kreske ustawiona w otworze czujnika. Auto odpala ale tylko na plaka
Odpowiednia blokada na wał do ustawienia GMP tzw. ''grzebień'' i do dzieła. Wałek rozrządu tak jak pokazano na ilustracjach, aby dwie pierwsze krzywki cylindra 1 miały się ku górze. Blokada wałka to może być jakiś pręt lub wiertło ∅6. https://obrazki.elektroda.pl/2536112900_... https://obrazki.elektroda.pl/5711806400_...
witam kupilem blokady niestety nie kpl bez blokady wału jakie ma wymiary srednice ta blokada??
jako posiadacz mercedesa :) powinieneś wiedzieć że wszystkie miały łańcuch najlepiej na blokadach zmieniac
Wygląda na to, że wystarczy dobrze ustawić rozrząd na blokadach, paska nie trzeba ściągać, listwa na koła rorządu i blokada w wał, koła na wałkach rozrządu luzujesz. Co do przepływki, wygląda ok, liniowo idzie w górę. Dla pewności możesz wkleić loga z grupy 93 na wolnych obrotach. Jestem z okolic Hrubieszowa, mogę to ogarnąć gdybyś chciał.
Śróba. Sprawdź też klin na kole zębatym wałka rozrządu.
a w jakim celu mają być zablokowane skoro z drugiej strony jest blokada 7? Bo blokada na wałki jest za słaba do odkręcania/dokręcania kół rozrządu.
Do wymiany rozrządu? Dodano po 2 Ja nie używam blokad. Zawsze znacze markerem zęba i pasek na wale i walkach rozrządu pompie itd na starym pasku. Potem na nowym tak samo odznaczam zakładam na zaznaczone miejsca napinacz puszczam i jest zawsze ok..
Witam, muszę zrobić ten rozrząd na tzw CITO, a nie posiadam blokady wału, czy używając blokad tylko na pompę i koło rozrządu, bez blokady na wale, można spróbować wymienić ten rozrząd? Nie wystarczą blokady na ww koła, wiem, że powinno się zrobić z blokadą wału, ale, czy kiedy zaufamy producentowi paska, którego długość powinna być identyczna, będzie...
Jak ustawisz na blokady i zero będzie widoczne to nie ważne czy będzie pół czy od lewej czy prawej. Jak byś przesunął żabek na rozrządzie wał to zero odjedzie ci na zamachu że dwa centy i we wzierniku go nie zobaczysz. Blokujesz wal blokada tak żeby zero byli we wzierniku. Zębatka jest na klinie i o ile go nie ścina to będzie prawidłowo.
W BCB częstym błędem jest złe ustawienie wału bo są dwa podobne znaki na obudowie pompy oleju i łatwo ustawić źle. Jak chcesz szybko zweryfikować wykręć świece na 1 ustaw w GMP (suwmiarka) wtedy blokada powinna wejść (no chyba że nie jesteś w tym obrocie wału ,wtedy otwór na blokadę będzie po drugie stronie koła rozrządu). Jak jest źle złożony rozrząd...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Może ktoś ze strony miał podobny problem Problemem w Twoim przypadku jest (najprawdopodobniej) nieodpowiednia blokada i brak podstawowej wiedzy. Bo kto po wymianie rozrządu od razu odpala silnik??? Kręci się ręcznie wałem korbowym - najwygodniej za pośrednictwem skrzyni biegów, obracając półoś po włączeniu 1-nki - tak żeby wał silnika zrobił ze 3 obroty....
Bo do tego jest blokada, wtykana w koło zamachowe? Zajrzyj koło bagnetu.
No poszedłeś z grubej rury . Ani przywitania , szacunku dla naszego języka . Jeśli chodzi o zapotrzebowanie Twoje , to powiem że na wale jest cecha i znak , a na rozrządzie , między wałkami blokada .
dobry "mechanik", który uważa się za profesionalistę, pracując, i robiąc komuś "zawodowo", nie podejmie się wymiany rozrządu bez blokad. I tak poznaje się tych gorszych od tych jeszcze gorszych.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Zazwyczaj nie robię typowej "mechaniki", jednak czasami trzeba i stwierdzam, że NIE da się ustawić w tym silniku rozrządu bez blokad. Nie ma nawet możliwości "sprawdzenia" poprawności ustawienia rozrządu bez blokad.
Jeśli użyłeś takiego klucza z siła odpowiadającą ok 10-11 kg to ok. Ale tej pewności nie masz i mieć nie bedziesz. Najlepiej zdjąć osłony, ustawić silnik na blokadach jak do rozrządu i wymienić tą śrubę. Koszt niewielki, a zastanawianie się czy będzie ok nie ma sensu. Pozdrawiam
A korekty sond lambda jakie są? Rozrząd składany na blokady? Auto już uleczone, winna była jedna sąda w kolektorze a odnośnie rozrządu, tak był składny na blokadach 😉
Patrząc na rozrząd, lewe koło wałka rozrządu godz. 19, prawe koło wałka rozrządu godz.17 w otwory blokady mogą być wiertła, wał korbowy GMP, blokada od tyłu koła zamachowego. Pozdrawiam.
Rozrząd był robiony na blokadach ?
W skrócie trzeba zabrać się jak do rozrządu, czyli zawiesić silnik, zdemontować prawe zawieszenie silnika, osłony rozrządu, koło pasowe, ustawić silnik na blokady, włożyć blokady w swoje miejsca, zdjąć pasek od pompy, koło pompy wtryskowej, okręcić przewody paliwowe i ewentualne złącza elektryczne, odkręcić mocowanie pompy od silnika i wycofać pompę...
Blokadę wału można zrobić mam jej wymiary ,ale do wałków rozrządu nie obejdzie się bez blokady i trzeba ją kupić .
wałki rozrządu można ustawić wyłącznie zapinając blokadą w jednym miejscu inaczej blokada nie wejdzie krzywki wałków wypadają do sierodka
Rozrząd ustawiany na blokady.
Pasek ma być taki jaki zaprojektował producent
Blokada w koło zamachowe w miejsce czujnika, blokada w wałek rozrządu od góry, sprawdzenie znaków po zdjęciu pokrywy na kołach zębatych wału korbowego i wałka i oto cała filozofia. Pozdrawiam
Do odkręcenia 5 śrub na torze, bez żadnych dziurek. Osłona jest dzielona sieć zdejmiesz ja spokojnie pod blokiem. Zrobisz to wszystko od góry przez maskę. Koła ściągać nie trzeba. Jak ja ściągniesz to zobacz czy czasem nie rozpadło się koło na wałku rozrządu. Jest 2 częściowe i jest wulkanizowane. Jak się rozkleić to potrafi pukać. Gdybyś chciał ściągać...
Zablokuj wał. Załóż pasek na wał rolkę i na koło wałka wydechu (bez blokady na znaczk). Naciągnij delikatnie i za śrubę wałka zeby weszła blokada. Załóż analogicznie na koło ssącego i zablokuj. Załóż na resztę i napnij. Wyjmij blokady zrób dwa obroty wałem. Zablokuj wał i sprawdź czy blokady wałków pasują. Tylko przy blokowaniu wału jak nie trafisz...
znak jest tylko jeden na kole zamachowym w pompie jest blokada i na wałku rozrządu też
Zadzwoń do pobliskiego sklepu z częściami, podaj VIN i będziesz miał konkretną odpowiedź.
Tylko rozrząd robię. Blokada fi8 i do przodu :)
Czujnik i kolo nowe. Złożone na blokadach
Blokada w wał, i reszta:
Rozrząd robiliśmy trochę po partyzancku bo bez górnej blokady Zamiast blokady można użyć 2 śrub Φ 8. Napinacz kręcisz zgodnie z zegarem.
Jutro w pracy zmierzę długość blokady . Dodano po 11 Moja blokada ma 38,5 mm , robiłem rozrząd już kilka razy i nie było problemu .
Witam! Czy ktoś z forum elektrody posiada schemat ustawienia rozrządu i czy do wymiany paska rozrządu potrzebna jest blokada? Pozdrawiam.
Czyli rozumiem że rozrząd musi być na blokadach i wtedy ustawiamy uszczelniacz wału i koło magnetyczne? Tak przód na blokadach,co do tyłu to kupić nowy uszczelniacz .Będzie on zblokowany w pozycjii do montarzu. Trochę logicznego myślenia i Sobie poradzisz,w sieci jest mnóstwo grafik na ten temat. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Robiłem ten rozrząd już kilka razy ale od razu kupiłem blokady, z tego co pamiętam to luzowalem kółka wałków ale robota jest prosta mając blokady.
Witam, czy ktoś może mi podpowiedzieć, gdzie jest blokada rozrządu koła zamachowego (w którym miejscu) peugeot 206 1.6 i 16V 110 (TU5JP4) benzyna, 2001 rok.
Ja bym sprawdził rozrząd.
blokada rozrząd rozrząd blokada rozrząd blokada rozrząd citroen
laptop wyłączać chwila sterownik regulator temperatura zbiornik wyrównawczy ciśnieniowy
zasilacz tracer pioneer szuflada
Przypadkowe załączanie sprzęgła K2 w DSG DQ250 Błąd 50024 w robotach ABB: przyczyny i diagnostyka