To jest do klasycznych silników - RA ,SB, 1Y, AAZ, AFN, 1Z.
Witam Objaw poluzowanego paska rozrządu może być spowodowany nie zablokowaniem jego przy wymianie rozrządu jak napisałeś oraz (jeśli występuje) tym że ktoś nie cofnął i nie zablokował napinacza hydraulicznego. Spotkałem się z czymś takim w Chrysler Stratus. Należy wcisnąć trzpień napinacza hydraulicznego, zablokować go później w miarę napiąć i dociągnąć...
A puszka w domu? Jakoś musi być zasilona i sterowana.
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
1 i 4 gar sa u gory, Cofnąć wał(10-15stopni do tyłu), żeby obniżyć tłoki, zamontować blokadę wałków tak aby górna krawędź blokady była równo z górną krawędzią głowicy (linia styku głowicy z pokrywą wałków ma się pokrywać z górną linią blokady wałków, wycięcia w wałkach poniżej linii styku głowicy z pokrywą wałków) Po zablokowaniu wałków zamontować...
Koła zębate luzuje się od wałków, te ustawia na blokady, napina łańcuch i dopiero dokręca koła
Wał na blokady , sciągasz wtryski , sciągasz górny dekiel i wałki na blokady. Wał na blokady OK, ale w jakim celu ma ściągać wtryski i górny dekiel? Blokady wałków zakładasz po zdjęciu osłony.
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
witam wszystkich Dodano po 14 potrzebuję pomocy !!! dwa dni temu urwał mi się rozrząd w audi a6 2.4 benzyna . mam parę pytań ?? 1 . czy silnik 2.4 jest bezkolizyjny? 2 .przy jakim przebiegu prawidłowo wymienia się rozrząd ? 3 .gdzie mogę znaleźć dokładną instrukcję jak wszystko ustawić i co wymienić ? 4 .co najważniejsze ,czy jestem w stanie to zrobić...
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu. Czyli jednak przeskoczyło. Nie martw się nie jesteś sam. Tu masz temat wałkowany. https://forum-mechanika.pl/threads/uszko...
To jest blokada kół zębatych bo tam nie ma klinów i np przy wymianie na nowe wałki zablokował byś wałki na blokady z tyłu głowicy ale przy skręcaniu koła na śrubach na zdjęciu obciążenie skrętu mogło by pójść na pasek rozrządu. Blokada trzyma koła na miejscu więc zęby na pasku są bezpieczne...
Na wałkach i na kołach niepotrzebne są żadne znaki bo do wymiany pasków rozrządu są specjalne blokady wałków rozrządu.Zakłada się je w miejsce mostków.Masz rysunek przyjżyj się dokładnie.
tak jak mówi przem27, z tym że jak już będziesz miał wszystko zmontowane (założony łańcuch, wałki, zębatki, to luzujesz śruby trzymające zębatki, następnie blokujesz wał (musisz być pewien, że dolna blokada jest na 100% na miejscu - najlepiej mieć zdjętą miske, wtedy od dołu widać miejsce w które wchodzi blokada), następnie zakładasz blokadę na wałkach...
Dziękuję. Śruba zaślepiająca 10'? A blokada wałków jak?
Odpowiednia blokada na wał do ustawienia GMP tzw. ''grzebień'' i do dzieła. Wałek rozrządu tak jak pokazano na ilustracjach, aby dwie pierwsze krzywki cylindra 1 miały się ku górze. Blokada wałka to może być jakiś pręt lub wiertło ∅6. https://obrazki.elektroda.pl/2536112900_... https://obrazki.elektroda.pl/5711806400_...
W jaki najlepszy sposób to zrobić? https://obrazki.elektroda.pl/1767559800_...
No więc tak. Z tyłu głowicy masz czujnik hala (w pokrywie zaworów), wymontuj go i tam montuje się blokadę wałka. Następnie z tyłu silnika (nad krawędzią gdzie przykręca się miskę olejową) masz czujnik położenia wału korbowego, należy go wymontować i w to miejsce wkłada się blokadę wału. Jak już masz poblokowane wszystko (górę i dół) to zakładasz łańcuch,...
Są dwie blokady wału korbowego jedna pokazuje na 12godz a druga nie na13 jest to około dwóch zembów na blokadzie. Nie kombinuj bez blokad wałka rozrządu i wału korbowego bo nie będzie chodził jak należy.Inny odgłos pracy i zapali ci się kontrolka na pulpicie .No i powtórka z rozrywki.
Blokada w wał, koło wałka rozrządu, blokada pompy CR, wszystko.
Witam czy przy wymianie rozrządu w Fiacie grande punto 1.4 8v 57kw trzeba luzować koło zmiennych faz rozrządu (wałka), posiadam blokady do zablokowania walka i wału ?
Zablokuj wał. Załóż pasek na wał rolkę i na koło wałka wydechu (bez blokady na znaczk). Naciągnij delikatnie i za śrubę wałka zeby weszła blokada. Załóż analogicznie na koło ssącego i zablokuj. Załóż na resztę i napnij. Wyjmij blokady zrób dwa obroty wałem. Zablokuj wał i sprawdź czy blokady wałków pasują. Tylko przy blokowaniu wału jak nie trafisz...
Zgodnie z rysunkiem 3 to blokada wałków a 2 to blokada wału (za prawą półosią).
Czy jak naciągam pasek na 15 nm to w takiej pozycji dokręcać koła, czy puścić klucz i dopiero dociągać?
Kolego masz rozrząd zwalony, zapinaj blokady na wałki i ustawiaj
film dokładnie pokazuje jak ustawić rozrząd przy pomocy blokad wałków i czujnika zegarowego. dziwne że na skrzyni jest znaczek 0* a na kole zamachowym kreska.... pomimo to ustawiam na zegar:) pozdrawiam
to tak ogólnie dobrze mieć blokady . A jak nie masz Tu masz wszystko opisane domowym sposobem :) http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.p...
Warto zdobyć (ew. dorobić) blokady wałków. Długie śruby mocujące koła pasowe do wałków teoretycznie jednorazowe, ale zwykle można ponownie użyć. Ogólnie specyficzne osadzenie kół pasowych na luźnych sześciokątach (luz rzędu 10°) ustalane przez docisk śruby centralnej. Warto przyjrzeć się krzywkom wydechowym współpracującym z rozwidlonymi dźwigienkami....
Używałeś blokad wałków przy wymianie łańcucha? Jeżeli nie to masz odpowiedź na swoje pytanie. Przy wymianie blokujemy wałki i dopiero dokręcamy śrubę od regulatora po odpuszczeniu napinacza, ilość ogniwek to nie wszystko. Ustawienie paska też sprawdziłeś. Pozdrawiam.
majac ten schemat, wezmiesz wymiary sam. poza tym musisz miec tzw dummy napinacz i wszystkie nowe sróby.
Właśnie w tym problem że nie jest. Zdejmij pasek Żebyśmy się dobrze zrozumieli, czytaj co piszę śrubą jaką śrubą?????? To bolec!!!
Tam nie ma żadnych cudów, blokada w koło wałka rozrządu, pasuje śruba ósemka lub siudemka, i druga blokada w koło zamachowe obok bagnetu przy krućcu wychodzącym z bloku.
No to tylko blokady.
Oba wałki równo, blokady na wałki mają wchodzić tak abyś mógł swobodnie wkręcić śruby przez nie.
Temat mogę zamknąć blokada rozrządu od 1.0 1.2 i 1.4 tsi po drobnej przeróbce blokowania wałka ssącego podeszło,wałek ssący blokowany wiertełkiem fi 6 wał śruba dedykowana.Poszło bez żadnych problemów.Także nie bać się wymian rozrządu w silnikach tsi z odłączającymi środkowymi cylindrami. Pompa wody bez żadnych problemów.
Dzięki za schemat. Tylko niestety to nie to. To jest wersja po modyfikacjach i koła zmiennych faz są inne. Również blokady wałków rozrządu są inne...
Blokada wałków ma licować się z płaszczyzną głowicy,nie wystawać ponad nią.Sprawa druga-są dwie długości blokad wału, krótsza do grupy K,dłuższa do F
Wymieniasz wsio czy tylko pasek? Jak pasek to wszystkie znaki skierowane do góry mają być
Witam Posiada może ktoś blokady do wałków silnika M62 i mógłby podać wymiary, za co będę wdzięczny.
koło z wałka rozrządu jest na stożku to jak je później ustawić Jak się nie mylę są do tego specjalne blokady wałka. będę musiał zdjąć wałek rozrządu A nie da się zdjąć wałka razem z kołem? 🤔
Z tego co pamiętam 6 mm. A najprościej zmierzyć na wałkach.
Przecież to koła zmiennych faz rozrządu one mają luz dopiero ciśnienie oleju je stabilizuje . Dajesz blokadę na wałki rozrządu (liniał od tyłu głowicy) zakładasz na wałki koła zmiennych faz i przykręcasz palcami śruby tych kół . Zakładasz blokady na koła , zakładasz pasek rozrządu , zwalniasz napinacz paska i dokręcasz koła odpowiednim momentem (oczywiście...
No widzę masz blokady zrobione dorobione żeby zablokować wałki i przydała by ci się blokada wału?
Mam podobnie,ruszam "korbeczką" do zwijania i jednocześnie kręcę wciśniętym spustem,po "którejś" próbie puszcza,jest to chyba spowodowane za mocnym naciągnięciem filmu na ostatniej klatce.
znak jest tylko jeden na kole zamachowym w pompie jest blokada i na wałku rozrządu też
(at)m2606 problem w tym, że tam nie ma jak spodziewać się blokady wałka, bo taka blokada (segger np.) musiałaby być zapięta przy dostępnym końcu wałka silnika, a tutaj to jest niemożliwe, bo rozpołowienie korpusu reduktora możliwe jest wyłącznie po zdjęciu silnika, czy raczej jego kryzy/tarczy łożyskowej- niektóre śruby skręcające korpus reduktora są...
No poszedłeś z grubej rury . Ani przywitania , szacunku dla naszego języka . Jeśli chodzi o zapotrzebowanie Twoje , to powiem że na wale jest cecha i znak , a na rozrządzie , między wałkami blokada .
Najpewniej jest odkręcić poprzez blokadę na koła wałków używaną m.in przy wymianie KZFR. Blokując wałki od strony skrzyni biegów ryzykujesz ich pęknięcie.
Poszukaj lepiej blokad i będziesz wiedział gdzie je wsadzić. Zwróć uwagę na to że blokady wałków są inne dla silnika 105KM a inne dla 120KM.
Mam blokady do 3.0 V6 ASN i są zakładane na wałki pod pokrywami zaworów.
to nie pasek tylko koła 2 ale pasek trzeba tak i tak ściągnąć.a 3 fotka to nie wiem poco rozkręcałeś [ no chyba że nie chodzi tylko o wymianę rozrządu ] te rowki to jest blokada wałków
Wkładasz kołki blokujące 6mm w wałki i pompę wtryskową, a wał blokujesz blokadą wkładają w miejsce czujnika obrotów wału korbowego. Blokujesz naprężacz łańcucha. Teraz kolorowe ogniwa łańcucha dopasowujesz do oznaczeń na wałkach rozrządu i zakładasz cały łańcuch na dole. Odblokowujesz naprężacz wałka, wyjmujesz wszytskie 4 blokady, robisz 2 obroty wałem...
Witam. Potrzebna jest śruba którą wkręcasz zamiast korka przy kole pasowym z tyłu silnika oraz listwa do blokady wałków. Zestaw do wymiany robi tanio firma draper. Powodzenia http://obrazki.elektroda.net/69_12378844...
Ok, dziękuję. Wałek wymieniony, klin był a chodziło mi tylko czy organizować blokadę wałka w miejsce tandem pompy. Pozdrawiam
Blokada wkręcana w kadłub i pomocniczy znak z przodu do GMP. Wałki rozrządu na specjalną blokadę spięte razem.
Z racji tego, że nie jest to silnik TSI, a paski już w życiu wymieniałeś ,to jeżeli kupisz blokady to możesz zrobić to sobie sam. Potrzebujesz 2 blokady na wałki montowane od tyłu, kołek do blokowania wału montowany w bodajże koło zamachowe, po wczesniejszym demontazu czujnika pol. wału .Koszt blokad ok 80- 100zł. Kiedyś musi być ten pierwszy raz :-)...
Da się bez blokad rozrząd ustawić, znaki są, gdzieś miałem schemat, jak znajdę to wrzucę. Blokady wałków są tanie, można zainwestować. https://obrazki.elektroda.pl/4876861800_... Co do nastawnika, odpal auto i pobaw się pedałem gazu obserwując zachowanie nastawnika, przy każdym dodaniu gazu powinien się wychylić, jeśli nie reaguję na...
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
z tego co pamiętam to tam nie ma znaków tylko blokady i jeszcze na wałkach łańcuch i tam są tylko znaki
Do poprawnego ustawienia tego rozrządu potrzebna jest blokada wałka , blokada w pompę i naprawdę trochę doświadczenia. Zamiast vaga kup blokady, lub odstaw auto do polecanego u siebie mechanika.
Blokujesz wałek w miejscu czujnika położenia wałka, (blokady wałka ssącego i wydechowego są nie symetryczne), zakładasz koło zmiennych faz, dokręcasz lekko śrubę (ręką) i ustawiasz kółko na znaki kręcąc w prawo (tak, jak kręci się silnik). "Fasolki" mają być ustawione na środku. Przed odpaleniem ręcznie kręcisz kilkakrotnie silnikiem.
Jak problem? Przecież wałek rozrządu ma wcięcie i zakładasz w jeden sposób koło wałka rozrządu. Później blokady, napinacz paska na 4 mm i wszystko powinno być dobrze.
Blokady są na wałki rozrządu by nie obróciły się jak łańcuch zdejmiesz bo inaczej będziesz to wieki ustawiał a i przy okazji zawory skrzywisz . Napinacz zakładasz zamknięty , składasz wszystko i łańcuch . Na koniec naciskasz napinacz i się otwiera i wstępnie napina łańcuch . I tyle .
A dlaczego spodziewałeś jakichś blokad? Jak koła wałków mają kliny, kołki, to ustawiasz na znaki na kołach. Pasek z prawej strony jest nieregulowany, po planowaniu, może się "wydłużyć". Z lewej masz napinacz i pompę, ta strona paska będzie "pasować", ale z prawej jest tylko nieregulowana rolka pośrednia. Rozumiesz, co może być po planowaniu?
Jeszcze jeden szczegół z blokadą wałka, w zestawie są dwie blokady wałka, w pokrywie dwa korki do blokad, jeden od przodu ale drugi od tyłu od strony kolektora dolotowego w miejscu gdzie raczej trudno wkręcić blokadę bez zdjęcia kolektora. Wystarczy jedna blokada w przednim wałku czy jednak obie ?
Może na górnym wałku też ścięło klina. Blokada na wałku będzie pasowac, a czujnik czyta z koła zębatego.
Kolega szymon198312 ma rację. Wał korbowy na blokadę, wałki na blokadę, nacięcia w wałkach rozrządu poniżej osi wzdłużnej. Koła wału nie mają klinów, nie ma znaczenia jak je ustawisz. Dokręć solidnie koło zębate od paska rozrządu na wale korbowym
Witam, jaką byście polecili dobrą blokadę wałków rozrządu do Volvo V70 2.5FT 200KM 2009 rok, nie za miliony? Chciałbym wymienić, koła zmiennych faz rozrządu i rozrząd.
P1160 to jest problem podciśnienia w dolocie tj lewe powietrze. Na początek proponuję sprawdzic oring pod przepustnicą, następnie oringi wtryskow I czujnika podciśnienia. Kfz też może wygenerować taki błąd, i z tym też się zmagałem, ale wina okazała się paska, ani pasek Continental, ani Ina nie pasuja(delikatnie grubsze zeby), jedynie Gates lub skf...
Na górnych wałkach są blokady wkładane w koła a na dole musisz mieć blokade i na niej jest znak (stary pasek sciągnięty?)
ma ktoś schemat znaków tego rozrządu Ten silnik ustawiasz na blokadach nie ma żadnych znaków wałki rozrządu masz z tyłu (Osłona metalowa) połączone kołami zębatymi ,blokady wkręcasz po bokach głowicy ,korki zasłaniające miejsca na blokadę są na imbusa Do naprawy zaworów w głowicy nie musisz rozbierać przecież obudowy wałków rozrządu ;)
mam wymiary blokady wałka rozrządu - płaskownik szerokość 36 mm +-0,5 długość mało istotna ok 50 mm, grubość 5 mm +-0.1, ten wymiar musi być dokładny bo inaczej nie wejdzie w wycięcie w wałku rozrządu
Bez blokad wałków się nie obędzie. Dostępne na portalu aukcyjnym.
Tak dziwne że teraz to sie objawiło. To co się zmieniło to: 1. Pękł wąż odmy 2. Otwierałem pokrywe zaworów by dojść do blokady wałka (lecz uszczelka jest nowa) 3. Możliwe że przekręciłem wałem 2 razy za dużo (ale jak wspominałem, blokady i ,,0" pasują)? Przyjżę się jutro pompie.
Zaokrąglone końce wałków ku górze, blokada wału pod rozrusznikiem bardzo blisko ściany bloku, otwory w płytach do czujników mają być osadzone w poziomym przymiarze.
Do ustawienia rozrządu, potrzebne są blokady wałków rozrządu.
Jeżeli nie masz zamiaru demontować wałka zrobisz to bez blokad, jeśli natomiast odkręcisz koło wałka głowicy, nie ma szans dokręcić go bez blokad.
powiem krótko FIATOWSKĄ 16-STKĘ bez blokad wałków raczej nie ustawisz wiem że to żadna porada ale z doświadczenia wiem że sprawa może się rypnąć i głowica do zrzucenia także,na kołach nie ma żadnych znaków chyba że sam naniesiesz przed demontażem paska,wtedy kombinacja z blokowaniem wałków pamiętaj żeby prawidłowo napiąć pasek koła powinny być poluzowane,natomiast...
dwóch śrub zabezpieczających ? Blokad? Wałka fi 8 wału fi 8, długość 69mm, M10 od strony bloku
Zacięcie kartki związane jest z blokadą wałka od papieru. A próbowałeś ten wałek nawet palcem ruszyć? czy się kręci?
Witam Czy ktoś z kolegów mógłby mi udostępnić rysunki wraz z wymiarami sworznia do blokady pompy wtryskowej oraz płytki do blokady wałka rozrządu potrzebnych przy wymianie rozrządu w TDI silnik AHF Pozdrawiam
blokada wału za rozrusznikiem i blokada wałka, jeden z najprostszych rozrządów pasek zakładasz od wału ,pompa ,koło wałka,napinacz, pompa płynu ,jak masz fasolki w kole rozrządu to luzujesz 3 śruby (klucz 13)napinasz i dokręcasz śruby
so do wariatora jego naprawa polega czesto na podlozeniu podkladki pod chalasujaca sprezyne Jak wariator jest do wymiany zaczyna charakterystyczne "klepać" a kosztuje dużo aż 700,- a po ryzykować ewentualne zarwanie paska rozrządu przerabiałem 147 1.6 16v, porażka bez blokad na wałki jest mały error,miałem też 156 2.0 16v po zerwaniu pasku silnik nie...
Witam czy ktoś ustawiał rozrząd w takim silniku. znalazłem blokadę wałka rozrządu i miejsce ustawienia wału ale brakuje mi przyrządu do blokady , nie wiem jak daleko ona się wkręca. spróbowałem ustawić górę tłoka ale silnik się nie chce odezwać. nie wiem jak sprawdzić te ustawienia jak by ktoś miał jakieś pomysły prosiłbym o pomoc pozdrawiam przemek
Jak dobrze pamiętam to znaków nie ma.Potrzebna blokada wałków w kształcie podkowy i bolec do zablokowania wału.O ile wałki mozna pokonać bez blokady to jednak do wału musi być.
No to jak ruszysz głową to schemat nie potrzebny, kropka na kole zębatym na wale ma być na dole - wał oczywiście blokujesz jeśli dobrze pamiętam wejście na blokadę jest pod rozrusznikiem. A wałki to już na blokadzie i gotowe. Tylko kapę dobrze wyczyść i dobrego silikonu użyj, dobrze uszczelnij na łączeniu głowicy z blokiem, a gdybyś uszczelniacz chciał...
Ta sprężyna o której pisze kolega Kserokop często spada z jednej strony i nie dociska czarnego wałka co powoduje blokadę papieru.
w silniku 1.2 12v przeskakuje łańcuch na kole wałka wydechowego, a na nim nie ma czujnika ,z tyłu głowicy sa zaslepki, po ich zdjęciu widać przecięcia do blokady wałków, jak nie można obu ustawić w poziomie,(w jednej linii) kręcąc wałem, to przeskoczył wałek
blokada wałków to zwykły płaskownik, nawet pasuje ze starszych zeteców, wiec to nie problem bo wczesniejmiałem 3 escorty, a sposób na własne znaczki hmm.. wolałbym to zrobić tak jak to przewiduje ford.
Witajcie, walczę 3ci dzień, w skrócie: wymieniałem łańcuch. Autko normalnie jeździło ale przebieg ok 200tys km, więc trzeba było. Łańcuch okazał się być rozciągnięty, napinacz wysunięty prawie na max. Przed demontażem: Zablokowałem blokadą przy skrzyni, ale blokady na wałki nie wchodziły, dziwnie, nie mam mega wielkiej wiedzy, wydaje mi się że przy...
Jaki ten Xonix, (zdjęcie); niektóre zegarki są zabezpieczone na czas transportu, mają plastikową blokadę na wałku koronki, która powoduje, że kornika jest odciągnięta
wałki rozrządu można ustawić wyłącznie zapinając blokadą w jednym miejscu inaczej blokada nie wejdzie krzywki wałków wypadają do sierodka Tak jak najbardziej. Mam zestaw blokad do tego rozrządu (1,6 thp 156KM). Ustawiam 1 i 2 tłok na równej wysokości (przez gniazda świec ustawiam tą samą wysokość) wtedy wchodzi blokada wału korbowego (przy skrzyni...
jeśli kół na wałkach nie bedziesz rozkręcał to blokady nie są potrzebne
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... jest schemat. Pompa oleju na godz 6, lewy wałek na 9-tej. 6 i 14 to blokady wałków (8mm średnicy).
Blokady wałków rozrządu były zakładane?
Mam blokady ale cóż mi po nich jeśli nie wiadomo jak ustawić koła Masz blokady na wałki z tyłu? No to nic więcej Ci nie potrzeba :)
Witam! Jak gruby laminat można przepuścić przez wałki w tym typie laminatora czy typowy 1,5 mm nie powoduje blokady wałków?
Nie posiadam jako takiej blokady wałków...
Inaczej blokady wałków nie założysz, więc się nie bój.
temat zakończony ale nie dokończony... wymiana rozrządu w przypadku tego silnika 1,6 16V 112KM - 113KM lista zakupów: - kpl. rozrząd do tego silnika ( KUPUJĄC kpl rozrząd należy zwrócić uwagę czy są zaślepli metalowo gumowe które są jednorazowe po ich zdemontowaniu w celu założenia blokady wałków rozrządu należy założyć nowe 2szt jedna większa druga...
Coś nie tak z fazatorem i pogięte zawory lub wałki w głowicy przestawione o 180 stopni. Nie wiem jak tam pasuje Twoja blokada wałków ale te nacięcia w wałkach powinny być bliżej wału niż góry silnika. Czy przy odpalaniu były jakieś dziwne dźwięki? Najpierw włożyłeś blokady a później odkręciłeś śrubę na wale i napinacz czy blokady założyłeś po odkręceniu...
blokada wałka rozrządu blokada wałka rozrządu focus blokada wałka rozrządu laguna
falownik prąd silnika termik sprężarka akumulator deskorolka
technics instrukcja obsługi śmieszne obrazki
Niebieska dioda w laptopie Toshiba - co oznacza? Jaśniejszy obszar na ekranie laptopa - przyczyny i rozwiązania