Witam wszystkich. Czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną blokowania się zacisku hamulca tylnego w Yamaha Grizzly 660. Dodam, że tam nie ma prowadnic. Jest jedna tarcza centralna z tyłu i normalnie dwa klocki na które naciskają cztery tłoczki. Czasem zdarza się, że tak się zablokuje, że aż śmierdzi. Już myślałem, że w pompce te gumki łapią...
Witam, , blokują mi się koła, przeważnie tylne Dziwne, że tylne, powinien być ogranicznik siły hamowania na tył, by nie zablokowały kół tylnych nawet jak nie ma ABS. , on jakby się blokuje i jeszcze przez chwilę trzyma hamulce Zazwyczaj jest to efekt blokowania się prowadniczek zacisk hamulca. Jeżeli chodzi o niedziałający ABS, to nie wiem, może pod...
Zacisk wymieniony na nowy,używany?
Inny, brak linek i oddzielny siłownik na każdym z tylnych zacisków.
Sprawdzałeś czy zacisk pływa? Tłoczek można wcisnąć? Blokuje albo zacisk lub tłoczek.
zobacz jak przesuwa się klocek hamulcowy w jarzmie. Po zdjęciu widać, że zacisk gdzieś długo leżał więc może klocek przyrdzewiał do jarzma i na zdjętym blokuje cały zacisk
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
Witam . Blokuje się przy mojej cytrynie hamulec ręczny dźwigienka przy zacisku, rozebrałem wyczyściłem zacisk i jakiś czas było dobrze ale znowu się zacina proszę o podpowiedz jak to naprawić bez wymiany na nowy zacisk
Zacisk LP do rozebrania jeszcze raz. Przewód elastyczny był zaciskany przy tej robocie?
Witam W e90 mam zacisk hamulca do wymiany nie chce mi się bawić w regeneracje, w tisie pisze, że należy wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca podczas wymiany, tu moje pytanie, co to da? Są filmiki na YT i nikt nie blokuje pedału. Pozdrawiam
Zmiana konstrukcyjna - nowe zaciski wprowadzono przez GM powód -> blokowanie sie kół tylnych po zaciągnięciu i spuszczeniu hamulca ręcznego
Witam. Pacjent to Iveco Eurocargo 75E14 1998r. Problem - blokuje hamulec zasadniczy, podczas jazdy. Ktoś naprawia takie auta lub miał podobny przypadek? Bardzo prosił bym o pomoc lub sugestie. :-) ps. Ręczny wykluczam, bo w tej chwili odłączone są siłowniki od zacisków.
Prawdopodobnie masz problem z zaciskami hamulca.
Reklamowałam lewy zacisk. Po ponad dwóch tygodniach sprzedawca stwierdził, że zacisk działa prawidłowo, ale nie odesłał mi zacisku, tylko zwrócił pieniądze. Zamówiłam więc nowy zacisk w innym sklepie, bo we wcześniejszym dziwnym trafem można było zamówić już tylko prawy zacisk.
Serwo łatwo sprawdzic, po prostu odepnij od niego wężyk jak zacznie blokować i przejeć sie kawałek, tylko ostroznie, bo hamulec wtedy trzeba bedzie ostro cisnac.
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
Zacisk ogólnie swobodnie się poruszał, ale jak podpompowalem hamulcem, to tłoczek pewno nie cofa się i blokuje. Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek i zobaczę a jak nic nie da to będę musiał zacisk nowy kupić. Nie ma co oszczędzać na czymś takim haha
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
nadal jest nacisk klockow na tarcze Więc rozebrać to jeszcze raz i sprawdzić poprawność montażu zacisku. Często zaciera się metalowa tuleja trzymająca zacisk do "kopyta" hamulca.
To inny mechanik może i zasugeruj przejrzenie przewodów hamulcowych. U mnie ciekło na lewym tylnym kole- po zahamowaniu solidnym na rolkach w trakcie badanie technicznego puściło i bez hamulców jechałem do warsztatu. Winne były przewody elastyczne przy tylnych kołach - tyle zaciski także przestały się blokować.
Cześć, prośba o informacje. Jak odłączyć hamulec ręczny który zaciąga się automatycznie po wyłączeniu silnika ( blokuje zacisk ), a chcę wymienić tylnie tarcze, klocki i uszkodzony zacisk ?
Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony. Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?
nic nie kosztuje sprawdzenie zacisku hamulca. może klocki w prowadnicach blokują, może tłoczek przyrdzewiał i nie wraca. przed geometrią sprawdź.
Szkoda że poniewczasie ale dodam tylko to: Jeżeli nie znasz mechanika z jego dokonań to nie zostawiaj auta bo Ci wszystko wymieni tylko nie to co trzeba. A w tym przypadku to prosta sprawa-blokuje hamulec ręczny, a w zasadzie dźwigienka przy zacisku nie odbija do końca. Zestaw naprawczy załatwia sprawę jeżeli ktoś potrafi rozebrać zacisk hamulca ręcznego...
Zobacz czy pedał hamulca może się cofnąć do końca.
Abart64 płyn hamulcowy jest mniej ściśliwy niz powietrze, stąd nie ma prawa zapowietrzony układ powodować rośnięcia pedału. Oczywiście podzielam pogląd kolegi, iż problemy mogą powodować zużyte uszczelnienia sekcji pompy. Natomiast jezeli przed "naprawą" z pedałem hamulca było wszystko ok, tylko blokował zacisk, to raczej po wymianie płynu (jedyna ingerencja...
To że masz układ zapowietrzony nie jest powodem blokowania zacisków i grzania się układu .Zazwyczaj powodem blokowania zacisku pomimo naprawy jest brak swobody przemieszczania zacisku na prowadnikach lub zużyte tarcze . Osobiście nie korzystam z tej procedury wystarczy że w czasie odpowietrzania uruchomię pompę aby przegoniła płyn hamulcowy i to wystarcza...
Panowie, jak wcześniej pisałem siłowniki były zamieniane stronami, więc silownik jest na pewno sprawny. Na starym zacisku blokowało i na nowym dzieje się to samo. zaręczam że mechanicznie jest wszystko sprawne. Ciśnienia nie ma w hamulcu zasadniczym ale być może jest za małe ciśnienie na recznym, jutro przed wymianą modulatora to sprawdzę
Wróżę, że jednak bez wyjęcia i czyszczenia zacisków się nie obejdzie. VAG-owskie zaciski aluminiowe korodują (utleniają się) w miejscach osadzania gumek, zarówno uszczelniających jak i przeciwpyłowych, co powoduje wypychanie tych gum i blokowanie tłoczka . Do tego dochodzi korozja powierzchni tłoka. Jak się człowiek uprze to wkręci ten tłoczek do końca...
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Stawiam na to, że tłoczki chwilę pracowały dość dużo wysunięte ( na zużytych klockach) i teraz trzeba zmienić blokujący zacisk :/
Witam, jakiś czas temu zauważyłem, że nie blokuje mi się (nie hamuje) tylne lewe koło hamulca ręcznego, prawe działa. W grudniu 2018 r, został wymieniony cały elektryczny hamulec (używany), i nowe linki, wszystko działało, ale jakiś miesiąc znajomy spostrzegł że prawe tylne koło podczas ruszania bardzie jakby blokuje, później puszcza hamulec, niż lewe....
To nie mój pierwszy samochód, ale taki problem pierwszy w życiu. Podniosłem samochód, zwierzaków podpieczonych brak, oba koła przednie obracają się bez problemu, a po wciśnięciu hamulca blokują, więc zaciski działają prawidłowo. Po 30 minutach stania na włączonym silniku zapachu brak, ale po 30 minutowej jeździe pojawia się. Stawiam na sprzęgło, podejrzewam...
Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z blokowaniem hamulców przednich w Citroenie NEMO. Przy dłuższej jeździe blokują się tak, że nie idzie ruszyć samochodu ani do przodu, ani do tyłu. Wymieniłem już zaciski, klocki i tarcze hamulcowe, płyn hamulcowy i problem co jakiś czas powraca. Badania na stacji diagnostycznej niczego nie wykazują. Dzisiaj...
Tloczek w zacisku pracuje ładnie? Da się go wcisnąć palcem?
A czy po nabiciu powietrza i odblokowaniu hamulca ręcznego dalej blokuje koło ?
Widocznie tak zregenerowane. W jednym spotkałem się z tym że wewnątrz napchane było nie wiadomo jakiego smaru, a ma go tam nie być w ogóle. Specjale smary które się tam stosuje mają służyć tylko do ułatwienia montażu, a w kontakcie z płynem hamulcowym ma się rozpuścić. Żeby zacisk działał poprawnie tłoczek ma się z oporem w gumce przesuwać, bo to ona...
Miałem tak kiedys po wymianie tylnego zacisku na nowy, cos mi tam tarło. Auto postało z 10 minut i wszystko wróciło do normy. O ile pamietam popuściłem troche ręczny.
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
witam Podobny przypadek miałem z citroenem berlingo 2006 rok przy spokojnym hamowaniu brak poprawnego działania hamulca zasadniczego, natomiast po gwałtownym hamowaniu było blokowane koło i zacisk nie odpuszczał po czyszczeniu tłoczyska i zacisku problem ustąpił na dobre od roku brak objawów pozdrawiam
Kiedyś coś takiego u kumpla powodował przewód od pompki do zacisku działał jak zawór kierunkowy, przepuszczal płyn tylko w kierunku zacisku . To wszystko ze starości
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Blokuje mi tylny zacisk w focusie 2000r, po zaciagnieciu hamulca postojowego dzwignia nie odbija. Czy jest mozliwosc wyczyszczenia tego?Czy nalezy kupic nowy zacisk? Czy po odkreceniu tej dzwingni przy zacisku od hamucla postojowego nie zmieni jakos polozenia? Wystarczy odkrecic i wyczyscic? PRosze o odpowiedzi,, pozdrawiam.
Blokują się hamulce na osi ciągnącej osi co jakiś czas po naciśnięciu hamulca, ale nie pełną siłą. Po zatrzymaniu się i zaciągnięciu hamulca ręcznego i od razu odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Żaden błąd nie wyskakuje. Proszę o pomoc, co to może powodować? Oczywiście siłowniki i zaciski sprawdzone.
Witam mam problem z samochodem skoda octavia 1.9tdi rok 1998. Zaciski tył po naciśnięciu hamulca nożnego albo ręcznego mocno trzymają. Wymieniłem reperaturki oraz jeden tłoczek i z jednej strony też prowadzenia ,nasmarowałem specjalnym do tego smarem i jest dalej to samo.Myślałem że przewody trzymają ale gdy zacisk trzyma odkręcam przewód oraz linkę...
Miałeś zbyt mocno zużyte okładziny i dostałsię brud na tłoczek zaczisku hamulca i to powoduje że blokuje i zarazem grzeje się koło a zrazem nie ma poprawnego hamulca miałem dwa Ople i przy obydwóch było to samo.Rozebrałem cały zacisk wyczyściłem i było OK.
Jak zacisk kończy żywot (zaciera się bo zardzewiał) to silnik od sterowania nie ma siły albo wolniej zaciąga i odpuszcza ręczny-elektryczny. Bo rdza blokuje go.
Witajcie, mam problem jak niżej: Blokowanie przednich kół po mocnym hamowaniu. 1. Tył nie blokuje 2. Oba koła przednie tak samo mocno zablokowane 3. Tylko przy mocnym wciśnięciu pedału hamulca 4. Po upuszczeniu przy pompie hamulca ciśnienia hamulce puszczają 5. Więc zaciski się nie blokują (sprawdzane mimo to, ładnie pracują) 6. Bolec serwa chodzi płynnie...
Witam, Sprawa jak w tytule dotyczy Mercedesa W211 Kombi 2.2 CDI 170KM 2008 rok. Model po lifcie. Od dłuższego czasu szukam rozwiązania problemu z hamulcami. Podczas jazdy hamulce zaczynały się blokować i doprowadzały do nagrzania tarcz. Najpierw zostały wymienione zaciski (na używane) oraz płyn hamulcowy. Problem odpuścił na ok. 2 miesiące i powrócił,...
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? Nie blokuje Ci się koło? Miałem taki sam objaw - hamulec trzymał jedno koło, zacisk się grzał, płyn się gotował i efekt był podobny do zapowietrzenia.
Nie znam konstrukcji akurat tego zacisku, ale wygląda na to, że wadliwie działa (nie działa) mechanizm samoregulacji luzu. Czyli,że brakuje luzu między tłoczkiem i mechanizmem regulacji. Może to mieć związek z regulacją tzw hamulca ręcznego.
Bzdura z tym odsysaniem kolego. A sprawdzić to bardzo łatwo, wystarczy mieć zacisk i sprężone powietrze. Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam Pompy hamulcowe są pompami wybitnie jednokierunkowymi. Diagnozę to trzeba zacząć od tego, co już napisałem. Czyli czy w trakcie blokowania hamulca konkretnego koła, na zacisku jest nadciśnienie...
Te odgłosy z tylnych zacisków mogą świadczyć o tym, że zatrte klocki z trudem wychodzą. Ale w taki razie jeśli trudno wychodzą, jeszcze trudniej byłoby im się cofnąć do zacisku sprężystością uszcelnienia a w efekcie koło byłoby cały czas blokowane. Dodano po 1 W taki wypadku układ nie jest zapowietrzony. A co ze stanem tłoczków na tylnej osi ?
Proszę sprawdzić piasty i zaciski hamulcowe Na piastach może być bicie Zaciski hamulcowe mogą się blokować Polecam także sprawdzić siłę hamowania na stacji diagnostycznej
Zaciski hamulcowe robione?
Rozbierz zacisk i wymień uszczelki po uprzednim dokładnym wyczyszczeniu rowków uszczelek. Stare sa zapewne spuchnięte i mogą blokować.
Klocki często blokują się w jarzmie z powodu rdzy. Tłoczek dociśnie klocek do tarczy ale już nie wróci. Druga sprawa to bolce po których przesuwa się zacisk też rdzewieją i stawiają duży opór. Trzecia sprawa to dotarcie klocka po wymianie tak by ścierał się całą powierzchnią i ładnie polerował tarcze inaczej skoroduje i szybko zje klocek w tym miejscu....
Rozebrałem zaciski i kurna wyglądają OK. Trochę czarnego syfu było, ale nie na tyle żeby mógł stawiać opór przy takim ciśnieniu. W sumie, jak na tyle lat, to spodziewałem się go tam więcej. Tłoczki są gładkie, bez wżerów, umyje to i poskładam, nawet gumek nie będę ruszał, bo ładnie siedzą, szkoda mi je wyrywać. Z tego, co widzę, to ten tłoczek od strony...
Typowy objaw przy uszkodzonym siłowniku tylnej osi. Powietrze ucieka z siłownika po zwolnieniu h-ca postojowego. Przy jeździe na pusto pobory powietrza do hamowania są niewielkie i nic się nie dzieje, po załadowaniu autka do hamowania zużywa się dużo więcej powietrza. Sprężarka nie nadąża uzupełniać i zaczyna blokować postojowy. Napompujcie ful powietrza,...
Pod osłonkę ochraniającą tłoczek należy wcisnąć niewielką ilość smaru do smarowania tłoczków zapobiegając korozji tłoczków oraz smarowania ich gładzi.Tubka ww smaru to koszt około 5 zł.Do rozcierania zapieczonych tłoczków wykonałem przyrząd ze stalowej rurki który wkładam w otwór tłoczka i aretuję w tłoczku a następnie obracam przyrząd z tłoczkiem kilkakrotnie...
Co to za dźwięk ? Jeśli weszło lekko to do sprawdzenia przewód elastyczny zacisku, czy leci plyn z odpowietrznika ? Podnieś przednie koła na lewarku, nacisnij kilka razy na pedał hamulca i sprawdz czy koło obraca się lekko. Może blokować się po nagrzaniu. Jeśli wymieniał to warsztat, powinni rozpatrzyć reklamację. Dodano po 2 Co to za dźwięk ? Jeśli...
Problem jest taki że to się jakby blokuje w jednej pozycji 30stopni od wyluzowania.. A później normalnie wyskakuje. Linka chodzi lekko zacisk czyscilem i wymieniłem tłoczek oraz uszczelki jak pisałem na samej górze. Jedyne co myślę że sama ta śruba może być winna zawarta. Kupię same te Sprezynki dodatkowe i może będzie cacy nie chce kupować nowego zacisku...
Witam nie chciał bym namieszać ale: czy wymieniony był płyn hamulcowy? czy jesteś w stanie sprawdzić czy klocki chodzą luźno i nie blokują się w zacisku na jakiejś rdzy jeśli zacisk jest ok to wymieniać go nie trzeba...
Mam taki taki problem, nie mogę znaleźć przyczyny blokowania przednich kół, tarcz hamulcowych. Przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca przednie koła zostają przyblokowane (zaciski i prowadzenia czyste i nasmarowane), najciekawsze jest to, że jak wyjmę przewód podciśnienia z serwa hamulce puszczają. Miałem ten przypadek już 4 m-ce temu wymieniłem serwo...
Miałem taki przypadek w Kii Picanto. Tam była pompa hamulcowa. A zdiagnozuje sobie to tak że jak Ci złapie hamulec to popusc przewody na pompie. Jak puści to pompa, jak nie to znaczy że trzyma ciśnienie między ABS a zaciskiem.
Witam staram się odpowietrzyc układ hamulcowy w mercedesie 190e problem jest w tym że płyn nie dochodzi do tylnej osi pompuje kilka razy pedałem hamulca blokuje go kijkiem następnie odkrecam odpowietrznik tylnego zacisku i płyn się nie pojawia ani nie ubywa go ze zbiornika sprawdzałem przewód od pompy ABS do tylnegozacisku sprrzonym powietrzem jest...
A może ma krzywe prowadniki zacisków i blokują. Jak sprawdzić? Zdejmij zacisk, wciśnij tłoczki, przykręć zacisk normalnie do jarzma i zobacz czy swobodnie da sie go ręką przesówać.
Witam Man TGS 2006 r 3 osiowy z osią podnoszoną czasami wyświetla się usterka sterwonika hamulca i blokuje lewe koło na osi podnoszonej reszta normalnie hamuje. Ten bład wyswietla się tylko czasem. Nowy zacisk nowe klocki łożysko i tarcza ciśnienie na obu stronach takie same. Nie wyswietla jednego czujnika zużycia klocków na osi podnoszonej jest - Ktoś...
Po przejechaniu paru kilometrów pedał twardnieje i blokują się przednie hamulce.Prawe koło więcej.wymienione zestawy naprawcze obu zacisków, w zaciskach wszystko sprawdzone i nasmarowane,wymienione przewody elastyczne,rurki przedmuchane,pompa nowa.Stara pompa miała wyciek na popychaczu i płyn hamulcowy spływał do serwa. Odessałem z serwa około 0,5 litra...
Witam mam problem z naczepa hamulce tarczowe układ Wabco zaciski Knorr. Na pusto zdarza się że po hamowaniu lekko trzymają wszystkie koła Zaświeca się błąd ABS w opisie błędu mid136 psid23 fmi5. Pod ciężarem trzyma bardziej ale też nie blokuje całkowicie kół. Po odpięciu przewodu ABS wydaje mi się że problem nie ustaje. Po parokrotnym naciśnięciu hamulca...
Witam, Zblokowało hamulec prawy tył tarcza robiła się czerwona przy jeżdżeniu. Został wymieniony zacisk i kpl. klocków. Zaczęło blokować lewy tył i wypadł prawy zacisk wraz z klockami i tłokiem podczas jazdy. Postanowiłem zmienić całość na nowe. Kupiłem kompletne zaciski od wersji po lifcie, zaciski aluminiowe nie żeliwne podobno. Jarzmo nowych zacisków...
Zaciski hamulców są wyczyszczone i nasmarowane smarem w spreju, łatwo je przesunąć. koła nie blokują. Palcem podniesione koło mogę kręcić. Więc wedłók mnie ok.
A tłoczki w zaciskach nie blokują ? Jak wyglądają pierścienie ABS ? Czy nie ma luzów na łożyskach ? :|
Nie wiem czy to może mieć związek, jedyne usterki ręcznego z jakimi się w nich spotkałem były czysto mechaniczne, blokujące się linki/zaciski.
Ja też jestem tego samego zdania co Goldwinger bo uszkodzenie gumowego przewodu może blokowac powrót płynu czyli blokowanie,ale nie będzie miało raczej wpływu na siłę hamowania . Zaciski powinno czyścić się oba na raz, tak samo jak wymienia sie klocki - na obu kołach osi. Co do uszkodzenia gumowych przewodów - jak grzebię kilka lat to jeszcze nie widziałem,...
W kwestii zakończenia tematu , zaciski były już wcześniej regenerowane i chodziły gładko bez zacięć . Myślę że powodem nie wracania obu dźwigni zacisków i blokowania były jednak linki ,zakończyło się dodaniem sprężyn powrotnych . Dziękuję za udział w dyskusji i chęć pomocy .
Bo ten oporny był tak cofany, pierwsze wymieniałem klocki I hamulce z prawej strony i tam założyłem narzędzie do cofania tłoczków i poszło gładko cofnął sie zmiana strony i tłok w lewym zacisku zrobił 1-2mm w tył i koniec po chwili go poprostu zdemontowałem na imadło i resztę łatwo się domyślić. Teraz jest nowy zacisk a stary rozebrałem i oczyściłem...
Zgadza się, też mam na gumowe klocki tył z tym, że zaciski mam z systemem antyblock (taki rowerowy ABS). Hamują z maksymalną mocą, ale nie blokują koła. A do przodu udało mi się za psie pieniądze dokupić na giełdzie widelec z amortyzatorem i hamulcem tarczowym. Jest to chyba optymalne rozwiązanie.
Mam poważny problem. Opel Meriva a 1.7 dti. Miałam słabe hamulce i wyciek ale już zrobione. Wymienione przy okazji zaciski w tylnych kołach, linki od ręcznego, pompa hamulcowa i wtedy zaczął się problem poważny, bo teraz blokują mi się koła czasami z przodu, czasami wszystkie. Na chwilę gaszę auto i wciskam pedał hamulca, a blokada puszcza. Pompa ABS...
Rozebrałem zaciski i tłoczki nie są pordzewiałe ale mają delikatne skazy. postanowiłem wszystko dokładnie wyczyścić i założyć nowe tłoczki. Mam pytanie jak prawidłowo składać zacisk tj gumową osłonę na tłoczku która ma metalowy pierścień. I drugie pytanie tulejki w których pracuje sworzeń zacisku mają delikatne wżery i sworzeń z oporem wchodzi w nie,...
Prowadnice jak pisałem chodzą lekko, po wyjęciu są czyste, tzn w smarze, ale nie ma na nich oznak korozji. Tłoczek był wyciągany przy wymianie tarcz, w celu wymiany gumowej osłony. Mechanik chyba by nie poskładał pordzewiałego tłoka. Zastanawia mnie fakt, że koło blokuje się bardzo po użyciu hamulca ręcznego. Stawiałbym na mechanizm ręcznego. Możliwe...
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Poluzowałeś ten odpowietrznik po zagrzaniu i blokowaniu kół? Da to jakieś pojęcie co może blokować, czy ciśnienie płynu z pompy nie maleje, czy w obu kołach tylko nie luzują się okładziny. Mój wężyk kiedyś był dobry, za to latał tam jakiś syf i blokował przepływ płynu. Reszta tak samo. Elastyczne przewody hamulcowe wizualnie z zewnątrz mogą wyglądać...
Dzien dobry. Zmagałem się z grzejącymi się hamulcami na tyle. Prawy tylny zacisk wymieniłem na regenerowany. Naprawa przebiegła bezproblemowo. Po jakimś czasie lewy tylny zacisk zaczął trzymać. Doszło do tego że przy dłuższych trasach blokowało się koło. Kupiłem zestaw naprawczy zacisku. Wymieniłem. Zacisnąłem przewod przed zaciskiem by plyn nie wyciekał....
Witam. Pacjent DAF Xf 95 2004r. Problem polega na tym,że przy lekkim nawet powiem delikatnym wciśnięciu pedału hamulca, przód od razu daje nura, koła praktycznie stają. Po zgłaszeniu auta i odpaleniu chwile było ok. Po paru minutach problem wraca. Czasem po zgłaszeniu potrafi być dobrze i 50 km a czasem 100m. Macie jakieś pomysły? W czym może być problem?...
Witam. Podpowiedzcie dobrzy ludzie, bo mam kilka pytań odnośnie hamulca elektrycznego w pasku B6. Przez nieuwagę uszkodziłem silniczek elektryczny w tylnym zacisku. Po załączeniu ręcznego chyba cudem udało mi się odblokować zacisk tak, aby nie blokowało koła - nie mam możliwości aby naprawić zacisk od razu, muszę zrobić kilkaset km do domu - i teraz...
No tak bo nic innego nie ma prawa takich akcji czynić. Wkrętarka ma całą elektronikę w wyłączniku. Nie ma dodatkowej płytki tak jak w nowych BOSCHach i MAKITAch czy innych markowych bądź nie narzędziach. Tak więc możesz sprawdzić jeszcze podłączając do zacisków silnika DC "na ostro" przewody z akumulatora. Jeżeli nie blokuje się tam nic, to tylko wyłącznik...
Witam, Panowie może ktoś miał taki problem ewentualnie podpowie co jeszcze sprawdzić. Mercedes A klasa W176 2013 rok manual podczas gwałtownego hamowania blokuje tylne prawe koło zupełnie jak by ABS nie działał (na pozostałych 3 kołach działa). Po wypadku wymieniona pompa ABSu , nr takie same jak na starej. A teraz co sprawdzone. Czujnik ABSu czyta...
Witam. Blokuje go wyrobiona tulejka prowadząca trzpień mechanizmu od hamulca ręcznego. Problem przerabiany nie raz. Nowa tuleja droga w zestawie i mało który zestaw ja ma. Poskładać to tez trzeba to umieć bo łatwo można zniszczyć. Proponuje kupić nowy nawet nie markowy zacisk. Będzie o wiele lepiej. A najlepiej oba. Wyczyścić dokładnie jarzma klocków...
Tak w ogóle, który to rocznik? Pierwsza generacja miała zaciski hamulcowe na klocki montowane dwoma sworzniami, popularne w wielu innych motocyklach. Druga generacja miała zaciski gdzie klocek stroną reakcyjną wchodzi w gniazdo w jarzmie. Taka sama różnica była w CBR600F1 i F2. W przypadku tych drugich zacisków należy zwrócić uwagę na to gniazdo w jarzmie....
Witam, Tydzień wstecz podczas jazdy zablokowało mi się tylne lewe koło . Mechanik wymienił zacisk hamulca, Auto nadal dziwnie się zachowywało.Podczas ruszania z miejsca,po wcześniejszym zahamowaniu , potrzebowało kilku sekund zanim hamulec puścił i można było normalnie ruszyć.Dzisiaj musiałem gwałtownie zahamować(ktoś wymusił pierwszeństwo) po przejechaniu...
Wszystkie koła były sciągane klocki grube około centymetra wszystkie zaciski tez były sprawdzane i tam jest wszystko ok a mimo to podobno dalej cos blokuje pędną i wleczoną .
Podkreslam ze niema to nic wspolnego z hamulcem recznym bo mi zaciska hamulec na przednich kolach a dwa mam calkowicie zdjeta linke od hamulca recznego A przewody sa drozne one nawet niemaja jak sie zagiac by cos moglo powodowac blokowanie plynu a druga sprawa bylby problem przy odpowietrzaniu a jego niema czyli sa drozne
Witam szanownych forumowiczów. Proszę was o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Mianowicie wymieniałem tarcze i klocki z tyłu po zamontowaniu wszystkiego i wyregulowaniu ręcznego ( na 4 ząbki ) jazda próbna przebiegła bez problemu , auto hamowało jak trzeba , ręczny również działał jak należy nic się nie blokowało. Problem pojawił się następnego dnia...
Może serwo się blokuje? A jak z prowadnicami i tłoczkami w zaciskach? Lekko pracują?
Witam. Mam problem z blokującymi się hamulcami. Blokują mi się w czasie jazdy po przejechaniu paru kilometrów - czuć jak auto hamuje. Wymieniłem klocki, tarcze, prowadnice zacisków. Grzeją się wszystkie cztery koła. Serwis Mercedesa nie daje rady z tym problemem. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Obecnie lampki nie posiadam, o obudowie myślę i na razie wydaje mi się, że to upcham do obudowy po ciśnieniomierzu ze starej pompki. Jeśli chodzi o czujnik hamowania to będzie to mikroprzełącznik do myszki przy klamce hamulca. Testowałem takie rozwiązanie i sprawdza się bardzo dobrze. Nie blokuje mi klamki, oraz jest bardzo czuły. Przy mocniejszym zacisku...
Jak pedał hamulca jest twardy i wysoko bierze, zakładając że serwo hamulca działa poprawnie, przyczyną może być np: - Zapieczone klocki hamulcowe z przodu. - Zapieczony cylinderek hamulcowy w zacisku z przodu (bardzo rzadko z tyłu) - Zapieczone tulejki poprzeczne przy zacisku hamulca z przodu - Niekiedy też przyczyną są bardzo twarde klocki h-ca. Najlepiej...
Wężyki z biegiem czasu pomniejaszają swój wymiar wewnętrzny aż do zaczopowania otworu, jeżeli naciśnie pedał hamulca to pompa zrobi ciśnienie i przedrze się do zacisku, ale już nie zredukuje się do minimalnej wartości jak pedał jest puszczony, stąd efekt blokowania. Taki działanie wentylka. Instrukcja pojazdu mówi-co 10 lat wymieniać przewody elastyczne...
W tej historii o której mówisz pedał naciska delikatnie tłok serwa i zaciski hamulcowe są przyblokowane niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Nie, jak samochód postał z 10 min ze zgaszonym silnikiem to dało się trochę przejechać nim hamulec zaczął blokować. I tak samo jak u ciebie po wypięciu przewodu od podciśnienia przestało blokować. Oczywiście...
zacisk hamulec blokować hamulec zacisk hamulec przód
komora hydrostatu zmywarka nabłyszczacz zmywarka bosch przekaźnik grzałki pralki whirlpool
junkers czujnik temperatury junkers czujnik
Metaliczne stukanie w Toyota Corolla E12 2.0 D4D 2005 - przyczyny i diagnostyka Tonsil Soundfinder 130 - dobór wzmacniacza 50-100W