Witam mam problem z samochodem skoda octavia 1.9tdi rok 1998. Zaciski tył po naciśnięciu hamulca nożnego albo ręcznego mocno trzymają. Wymieniłem reperaturki oraz jeden tłoczek i z jednej strony też prowadzenia ,nasmarowałem specjalnym do tego smarem i jest dalej to samo.Myślałem że przewody trzymają ale gdy zacisk trzyma odkręcam przewód oraz linkę...
Witajcie, mam problem jak niżej: Blokowanie przednich kół po mocnym hamowaniu. 1. Tył nie blokuje 2. Oba koła przednie tak samo mocno zablokowane 3. Tylko przy mocnym wciśnięciu pedału hamulca 4. Po upuszczeniu przy pompie hamulca ciśnienia hamulce puszczają 5. Więc zaciski się nie blokują (sprawdzane mimo to, ładnie pracują) 6. Bolec serwa chodzi płynnie...
Witam, jestem nowy i jak będzie cośnie tak to proszę mnie poprawić. Mam audi a4 r.99 automat i podczas jazdy samochód zwalnia i blokują się przednie koła i pedał hamulca robi się twardy, nie świecą się żadne kontrolki i komputer nic nie wykazał. Tarcze i felgi są gorące, jak ostygną mozna jechać dalej i dzieje się to samo. Za pierwszym razem zostało...
Blokują się hamulce na osi ciągnącej osi co jakiś czas po naciśnięciu hamulca, ale nie pełną siłą. Po zatrzymaniu się i zaciągnięciu hamulca ręcznego i od razu odpuszczeniu wszystko wraca do normy. Żaden błąd nie wyskakuje. Proszę o pomoc, co to może powodować? Oczywiście siłowniki i zaciski sprawdzone.
Renault Scenic 2 2004 rok , zostały założone nowe linki hamulca , uprzednio otworzona obudowa , wyczyszczone wnętrze posmarowane . Widoczne były minimalne ślady wody jednak elektronika bez zarzutu . Problem polega na nie cofaniu się obu linek do końca i blokowaniu obu zacisków , dźwignie zacisków poruszają się lekko bez zacięć . Lewa linka wkręcona...
Czy może to być wina pompy ? A może to nie wina hamulców? Witam To może być wina pompy, ale najprawdopodobniej przyczyną są wężyki łączące zaciski hamulcowe z metalowymi rurkami układu hamulcowego. W starych samochodach guma wewnątrz tych wężyków puchnie i zamyka przekrój wężyka. Gdy naciskasz hamulec duże ciśnienie z pompy przepycha płyn hamulcowy...
Przepraszam że nie odpisałem wcześniej ale byłem za granicą i zostawiłem auto. Tak wszystkie koła blokują równomiernie. Postanowiłem wymienić pompe abs na inną- efekt dalej jest ten sam. Zdemontowałem wszystkie zaciski hamulcowe i je sprawdziłem- są ok. Pompa vacum wydaje się być ok. Zostataje pompa hamulcowa, czy ona mogłaby dawać takie objawy? Czym...
Witam (at)ll Mercedes W211, 2006r po lifcie, 197tys km przebiegu. Kilka razy dziennie blokują hamulce w czasie jazdy (w zasadzie po kilku/kilkunastu kilometrach, bo auto jeździ tylko w ruchu miejskim)...i nie chodzi o system hamulca postojowego - HOLD. Ten problem dotyczy kół przednich i występował przed wymianą klocków jak i teraz po wymianie. Tłoczki...
Witam serdeczie A oto moj problem i coś co mnie doprowadza do szału Samochodzik jak w temacie a problem to nierównomierna siła hamowania przednich kół ( ciągnie na prawo). Przy wciskaniu pedału hamulca prawa strona szybciej bierze a co za tym idzie szybciej blokuje przednie prawe koło( po kilku dniowej jeździe widać na prawej feldze brud z klocków)....
Witam, mam problem z zaciskiem hamulca przedniego w Clio II 1.2; otóż prowadnice na których jest osadzone jarzmo (w tym zacisku tłoczek jest tylko z jednej strony) poruszają się ładnie i jarzmo się prawidłowo rozsuwa, ale tylko do momentu gdy nie dokręcę do końca śrub mocujących je do zacisku. Taki zacisk: http://obrazki.elektroda.net/93_12784943...
Usterka naprawiona, przełamał się przewód przy mechanizmie blokującym zacisk. Przy okazji stwierdziłem brak mechanizmu awaryjnego odblokowania hamulca, co może być nie lada problemem w trasie. Czy kluczyk i komunikat o potrzebie kontroli hamulca znikną same, czy trzeba wykasować?
Witam, , blokują mi się koła, przeważnie tylne Dziwne, że tylne, powinien być ogranicznik siły hamowania na tył, by nie zablokowały kół tylnych nawet jak nie ma ABS. , on jakby się blokuje i jeszcze przez chwilę trzyma hamulce Zazwyczaj jest to efekt blokowania się prowadniczek zacisk hamulca. Jeżeli chodzi o niedziałający ABS, to nie wiem, może pod...
Nie wiem czy to może mieć związek, jedyne usterki ręcznego z jakimi się w nich spotkałem były czysto mechaniczne, blokujące się linki/zaciski.
Zacisk wymieniony na nowy,używany?
Witam wszystkich. Czy może ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną blokowania się zacisku hamulca tylnego w Yamaha Grizzly 660. Dodam, że tam nie ma prowadnic. Jest jedna tarcza centralna z tyłu i normalnie dwa klocki na które naciskają cztery tłoczki. Czasem zdarza się, że tak się zablokuje, że aż śmierdzi. Już myślałem, że w pompce te gumki łapią...
Może, hamulce powinny być zrobione kompleksowo. Dla wykwalifokowanego mechanika to rzut okiem. Zaniedbania w stylu za bardzo zużyty bęben, zła regulacja szczęk, zła regulacja hamulca postojowego, rdza w prowadzeniu klocków, rdza na tłoczkach zacisków, działanie wspomagania, stan pompy hamulcowej. Przez internet na forum nie da rady.
Zacisk LP do rozebrania jeszcze raz. Przewód elastyczny był zaciskany przy tej robocie?
Witam. Co za fura? Coś dużo wymieniono jak na słabe hamulce (zaciski, linki). Blokują się podczas jazdy? hamowania? Samochód spowrotem do mechanika. Pompa może być sprawna, ale nie odpowietrzona. Pozdrawiam.
Sprawdzałeś czy zacisk pływa? Tłoczek można wcisnąć? Blokuje albo zacisk lub tłoczek.
to zobaczysz czy blokuje nadal hamulce bez podciśnienia serwo nie działa
Witam mam problem z hamulcami w suzuki vitara 1.6 lewa strina z przodu mi sie blokuje nie odbijaja wyczyscilem caly zacisk, tłoczek prowadnice dzialaja leciutko tylko nie puszcza tloczek po nacisnieciu i puszczeniu hamulca;/ co z tym zrobic?? przewody ktores ??
Witam, jakiś czas temu zauważyłem, że nie blokuje mi się (nie hamuje) tylne lewe koło hamulca ręcznego, prawe działa. W grudniu 2018 r, został wymieniony cały elektryczny hamulec (używany), i nowe linki, wszystko działało, ale jakiś miesiąc znajomy spostrzegł że prawe tylne koło podczas ruszania bardzie jakby blokuje, później puszcza hamulec, niż lewe....
Witam W e90 mam zacisk hamulca do wymiany nie chce mi się bawić w regeneracje, w tisie pisze, że należy wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca podczas wymiany, tu moje pytanie, co to da? Są filmiki na YT i nikt nie blokuje pedału. Pozdrawiam
Może serwo się blokuje? A jak z prowadnicami i tłoczkami w zaciskach? Lekko pracują?
Witam, kolego w zasadzie do dnia dzisiejszego nie wiem jaka była przyczyną. Tak jak pisalem, wymienialem zamienialem stronami zaciski, siłowniki, mierzylem ciśnienie na ręcznym i zasadniczym hamulcu i wszystko było dobrze - do następnej drogi. Zmieniłem takze zawór ebs i po jego zmianie zagrzanie hamulca pojawiło się tylko raz i do dnia dzisiejszego...
Witam . Blokuje się przy mojej cytrynie hamulec ręczny dźwigienka przy zacisku, rozebrałem wyczyściłem zacisk i jakiś czas było dobrze ale znowu się zacina proszę o podpowiedz jak to naprawić bez wymiany na nowy zacisk
Nie wchodzi, a wychodzi przy naciskaniu hamulca, i później można go znowu wcisnąć? Możesz mieć skorodowane/brudne pod gumką ochronną, i z tym "dodatkiem" tłoczek jest za gruby :| On tak wysunięty mógł pracować kilka lat, a ostatnio wciśnięty do końca, mógł być przy montażu w fabryce... Zmieniasz klocki, czy jakaś awaria nie cofania tłoczka, i grzania,...
Miałem tak kiedys po wymianie tylnego zacisku na nowy, cos mi tam tarło. Auto postało z 10 minut i wszystko wróciło do normy. O ile pamietam popuściłem troche ręczny.
Reklamowałam lewy zacisk. Po ponad dwóch tygodniach sprzedawca stwierdził, że zacisk działa prawidłowo, ale nie odesłał mi zacisku, tylko zwrócił pieniądze. Zamówiłam więc nowy zacisk w innym sklepie, bo we wcześniejszym dziwnym trafem można było zamówić już tylko prawy zacisk.
Zmiana konstrukcyjna - nowe zaciski wprowadzono przez GM powód -> blokowanie sie kół tylnych po zaciągnięciu i spuszczeniu hamulca ręcznego
Prawdopodobnie masz problem z zaciskami hamulca.
Jak i z lewej tak i z prawej oba wymienione ten stalowo gumowy i same te krótkie między belką a podwoziem też-ja podejrzewam pompę hamulcową co wy na to?
Po odkreceniu odpowietrznika kolo nadal bylo zablokowane. Więc ewidentnie tam się coś kleszczy. Zacisk a dokładnie uszczelnieni pomiędzy tłoczkiem a zaciskiem jest na tyle elastyczne że powinno cofnąć tłoczek od tarczy w momencie zdjęcia nogi z pedału hamulca. Skoro tam już wszystko jest nowe, mi powoli też zaczyna brakować pomysłów. Na 101% wszystkie...
Widocznie tak zregenerowane. W jednym spotkałem się z tym że wewnątrz napchane było nie wiadomo jakiego smaru, a ma go tam nie być w ogóle. Specjale smary które się tam stosuje mają służyć tylko do ułatwienia montażu, a w kontakcie z płynem hamulcowym ma się rozpuścić. Żeby zacisk działał poprawnie tłoczek ma się z oporem w gumce przesuwać, bo to ona...
Coś tu kręcisz kolego aytoryzowany serwis MB napewno to nie jest skoro nie może tego ogarnąć. W sprinterach lubią się zaciski blokować.
Mogą blokować klocki, mogą blokować tłoczki, mogą blokować prowadnice zacisków, mogą blokować przewody elastyczne, może blokować pompa hamulcowa i ostatnie może blokować sworzeń na pedale hamulca. Musisz ustalić czy blokuje jedno koło czy wszystkie. Jak wszystkie to coś z pompą hamulcową lub sworzniem na pedale hamulca, a jak blokuje jedno z kół to...
Ręczny jest w lagunie na hamulcu zasadniczym tylko ze sterowany linkami. Bardzo często przyczyną nie działania ręcznego są zaciski. Szumy zapewne słychać bo blacha klocka ociera o tarcze. Jeśli długo tak jezdziles to raczej klocki do wymiany z tarczami a co za tym idzie to łożyska z tyłu bo są umieszczone w tarczy. Jeśli zaciski skorodowaly lub moczyly...
Nie ogarniam zasady działania tego napinacza jakiego napinacza ?? Tam masz mechanizm regulacji luzu tłoczka, i z tego co napisałeś on nie działa. W tą tulejkę z gwintem w tłoczku wkręca się śruba regulatora i popychacza mechanizmu hamulca ręcznego 827659 W skrócie działa to tak: ta śruba regulacyjna się nie obraca tylko porusza się tak jak oznaczyłem...
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
Te odgłosy z tylnych zacisków mogą świadczyć o tym, że zatrte klocki z trudem wychodzą. Ale w taki razie jeśli trudno wychodzą, jeszcze trudniej byłoby im się cofnąć do zacisku sprężystością uszcelnienia a w efekcie koło byłoby cały czas blokowane. Dodano po 1 W taki wypadku układ nie jest zapowietrzony. A co ze stanem tłoczków na tylnej osi ?
Zacisk ogólnie swobodnie się poruszał, ale jak podpompowalem hamulcem, to tłoczek pewno nie cofa się i blokuje. Rozbióre to w sobotę, dokładnie przeczyszcze ten zacisk, przesiaduje tłoczek i zobaczę a jak nic nie da to będę musiał zacisk nowy kupić. Nie ma co oszczędzać na czymś takim haha
Problemem może być tutaj: 1.prowadnice zacisku (zacisk/jarzmo) 2.blokujące się klocki w jarzmie (rdza)- było wyżej 3.tłok w zacisku (pęknięta osłona gumowa/brud)-było wyżej 4.przewód elastyczny pomiędzy zaciskiem hamulcowym a przewodem (rurką) hamulcowym. Więcej nic nie może być (jeśli chodzi o blokujące hamulce).Resztę Błażej dorzucił! Pozdrawiam.
Od dłuższego czasu nie mogę sobie poradzić z blokowaniem hamulców przednich w Citroenie NEMO. Przy dłuższej jeździe blokują się tak, że nie idzie ruszyć samochodu ani do przodu, ani do tyłu. Wymieniłem już zaciski, klocki i tarcze hamulcowe, płyn hamulcowy i problem co jakiś czas powraca. Badania na stacji diagnostycznej niczego nie wykazują. Dzisiaj...
Jeśli tak to możesz ją opisać ? Co tu opisywać. Tester "mówi" co masz robić w danej chwili i odpowiednio steruje pompą ABS załączając pompę. Każdy kanał ABS zostaje dokładnie odpowietrzony przez pompę. Bez tej procedury też odpowietrzysz układ ale tak na 90 %, tzn będą hamulce ale ich skuteczność będzie ograniczona. Ciekawi mnie jak samo ciśnienie...
Jest jeszcze opcja, że twoje prowadnice zacisku są krzywe. Pojedyńczo chodzą luźno, ale skręcone zaciskiem blokują. Załóż zacisk bez klocków i zobacz czy przesówa się swobodnie.
witam.mam problem z blokującym się hamulcem.blokuje się tylko jedno przednie koło.wymieniłem juz tarcze,klocki,przewody gumowe ,zacisk.pomocy.
Możesz zamieniać SB za SN i na odwrót. Nawet w systemie Scani znajdziesz odpowiednie numery. A serie SB SN SK to kolejne generacje zacisków Knorra, SN to ulepszona wersja SB a SK powstało dla zmniejszenia masy zacisku. Nie ma znaczenia rodzaj zacisku dla blokowania się koła. najprawdopodobniej masz problem z siłownikiem lub też z samym zaciskiem.
Zacisk hamulcowy blokuje się na prowadnicy lub żle odpowietrzone hamulce.
Szkoda że poniewczasie ale dodam tylko to: Jeżeli nie znasz mechanika z jego dokonań to nie zostawiaj auta bo Ci wszystko wymieni tylko nie to co trzeba. A w tym przypadku to prosta sprawa-blokuje hamulec ręczny, a w zasadzie dźwigienka przy zacisku nie odbija do końca. Zestaw naprawczy załatwia sprawę jeżeli ktoś potrafi rozebrać zacisk hamulca ręcznego...
Cześć, prośba o informacje. Jak odłączyć hamulec ręczny który zaciąga się automatycznie po wyłączeniu silnika ( blokuje zacisk ), a chcę wymienić tylnie tarcze, klocki i uszkodzony zacisk ?
To nie mój pierwszy samochód, ale taki problem pierwszy w życiu. Podniosłem samochód, zwierzaków podpieczonych brak, oba koła przednie obracają się bez problemu, a po wciśnięciu hamulca blokują, więc zaciski działają prawidłowo. Po 30 minutach stania na włączonym silniku zapachu brak, ale po 30 minutowej jeździe pojawia się. Stawiam na sprzęgło, podejrzewam...
Jeszcze pozostaje kwestia elastycznego przewodu hamulcowego - może byś uszkodzony. Jak podniesiesz auto i koło się blokuję to popuść odpowietrznik na zacisku, jeżeli hamulec puści to przewód do wymiany. Rozumiem, że tłoczek sprawdzony pod względem wżerów itp.?
Miałeś zbyt mocno zużyte okładziny i dostałsię brud na tłoczek zaczisku hamulca i to powoduje że blokuje i zarazem grzeje się koło a zrazem nie ma poprawnego hamulca miałem dwa Ople i przy obydwóch było to samo.Rozebrałem cały zacisk wyczyściłem i było OK.
Płyn hamulcowy pewnie jeszcze od nowości? Zaciski w jakim stanie?
Abart64 płyn hamulcowy jest mniej ściśliwy niz powietrze, stąd nie ma prawa zapowietrzony układ powodować rośnięcia pedału. Oczywiście podzielam pogląd kolegi, iż problemy mogą powodować zużyte uszczelnienia sekcji pompy. Natomiast jezeli przed "naprawą" z pedałem hamulca było wszystko ok, tylko blokował zacisk, to raczej po wymianie płynu (jedyna ingerencja...
Zasrosowalem zestaw zaprawdzy do zacisku i pompy hamulcowej, kurcze ja luzowalem przy zacisku zeby odpuscil , dziwne jest to iz motocykl stal i hamulec sam zlapal , rozumiem iz przewody moga byc uszkodzone i blokowac plyn ale w jaki sposob on sie sam blokuje , przeciez tam nie wytworzy sie cisnienie. Teraz go naciskam tysiac razy i nie lapie dziala...
Tloczek w zacisku pracuje ładnie? Da się go wcisnąć palcem?
nic nie kosztuje sprawdzenie zacisku hamulca. może klocki w prowadnicach blokują, może tłoczek przyrdzewiał i nie wraca. przed geometrią sprawdź.
A czy po nabiciu powietrza i odblokowaniu hamulca ręcznego dalej blokuje koło ?
witam Podobny przypadek miałem z citroenem berlingo 2006 rok przy spokojnym hamowaniu brak poprawnego działania hamulca zasadniczego, natomiast po gwałtownym hamowaniu było blokowane koło i zacisk nie odpuszczał po czyszczeniu tłoczyska i zacisku problem ustąpił na dobre od roku brak objawów pozdrawiam
Witam, Sprawa jak w tytule dotyczy Mercedesa W211 Kombi 2.2 CDI 170KM 2008 rok. Model po lifcie. Od dłuższego czasu szukam rozwiązania problemu z hamulcami. Podczas jazdy hamulce zaczynały się blokować i doprowadzały do nagrzania tarcz. Najpierw zostały wymienione zaciski (na używane) oraz płyn hamulcowy. Problem odpuścił na ok. 2 miesiące i powrócił,...
Blokuje mi tylny zacisk w focusie 2000r, po zaciagnieciu hamulca postojowego dzwignia nie odbija. Czy jest mozliwosc wyczyszczenia tego?Czy nalezy kupic nowy zacisk? Czy po odkreceniu tej dzwingni przy zacisku od hamucla postojowego nie zmieni jakos polozenia? Wystarczy odkrecic i wyczyscic? PRosze o odpowiedzi,, pozdrawiam.
Czy tłoczki nie blokują się w zaciskach po nagrzaniu? Koledze pewno chodzi, z tym wyłącznikiem, o brak skoku jałowego.
To inny mechanik może i zasugeruj przejrzenie przewodów hamulcowych. U mnie ciekło na lewym tylnym kole- po zahamowaniu solidnym na rolkach w trakcie badanie technicznego puściło i bez hamulców jechałem do warsztatu. Winne były przewody elastyczne przy tylnych kołach - tyle zaciski także przestały się blokować.
Witam mam problem z naczepa hamulce tarczowe układ Wabco zaciski Knorr. Na pusto zdarza się że po hamowaniu lekko trzymają wszystkie koła Zaświeca się błąd ABS w opisie błędu mid136 psid23 fmi5. Pod ciężarem trzyma bardziej ale też nie blokuje całkowicie kół. Po odpięciu przewodu ABS wydaje mi się że problem nie ustaje. Po parokrotnym naciśnięciu hamulca...
Skoro tarcze parzą i następuje tak szybkie zużywanie tylnych klocków to przecież logiczne że hamulce się blokują, najprawdopodobniej problem leży w zaciskach - zapieczone tłoczki nie odpuszczają, może też problem leżeć w przewodach elastycznych (kiedyś w Fordach potrafiły puchnąć od wewnątrz i hamulce nie odpuszczały do końca) lub co mniej prawdopodobne...
Jak zacisk kończy żywot (zaciera się bo zardzewiał) to silnik od sterowania nie ma siły albo wolniej zaciąga i odpuszcza ręczny-elektryczny. Bo rdza blokuje go.
Do wymiany tłok w zacisku hamulcowym Są tam zastosowane tłoki z tekstolitu i potrafią w jednym miejscu zwiększyć swoją średnicę(prawdopodobnie utleniają się) i po cofnięciu przy wymianę klocków zaczyna blokować. Zdemontuje a gołym okiem zaobserwujesz zgrubienie na tłokach.
Witam ponownie...jeśli chodzi o to, że brak korektora źle wpływa na jazdę to wiem(nie trudno to zgadnąć) sam byłem zdziwiony, ze wyjęcie go coś pomogło! -chodziło mi tylko o to, czy ktoś tak jeździł dłużej i jak zachowywało się auto?.Dodam, że zabieg ominięcia korektora w celu sprawdzenia jego sprawności, nie był jednak do końca skuteczny( gdy pojeździłem...
W grupie vag spotkałem się już nie jednokrotnie z problemem odpowietrzania tylnych zacisków po ich regeneracji czy tam wymianie. Jak masz już teoretycznie odpowietrzone, odkręć po kolei zaciski z tyłu jak do wymiany klocków, jak może masz przewód taki przezroczysty na odpowietrznik to go załóż wtedy najlepiej widać (ale bez niego też się obejdzie) poluzuj...
Kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? Nie blokuje Ci się koło? Miałem taki sam objaw - hamulec trzymał jedno koło, zacisk się grzał, płyn się gotował i efekt był podobny do zapowietrzenia.
To grupa VW, w bloku zaworów ABS zdarza się brak przepływu w stanie biernym ABS . W dwu przypadkach miałem brak dostatecznej siły hamowania ,w jednym blokowały się zaciski tylne. Mimo wszystko wymieniłbym łączniki elastyczne.
Bzdura z tym odsysaniem kolego. A sprawdzić to bardzo łatwo, wystarczy mieć zacisk i sprężone powietrze. Po zaniku nadciśnienia tłoczek cofa się minimalnie sam Pompy hamulcowe są pompami wybitnie jednokierunkowymi. Diagnozę to trzeba zacząć od tego, co już napisałem. Czyli czy w trakcie blokowania hamulca konkretnego koła, na zacisku jest nadciśnienie...
Witam Man TGS 2006 r 3 osiowy z osią podnoszoną czasami wyświetla się usterka sterwonika hamulca i blokuje lewe koło na osi podnoszonej reszta normalnie hamuje. Ten bład wyswietla się tylko czasem. Nowy zacisk nowe klocki łożysko i tarcza ciśnienie na obu stronach takie same. Nie wyswietla jednego czujnika zużycia klocków na osi podnoszonej jest - Ktoś...
Co to za dźwięk ? Jeśli weszło lekko to do sprawdzenia przewód elastyczny zacisku, czy leci plyn z odpowietrznika ? Podnieś przednie koła na lewarku, nacisnij kilka razy na pedał hamulca i sprawdz czy koło obraca się lekko. Może blokować się po nagrzaniu. Jeśli wymieniał to warsztat, powinni rozpatrzyć reklamację. Dodano po 2 Co to za dźwięk ? Jeśli...
Nie znam konstrukcji akurat tego zacisku, ale wygląda na to, że wadliwie działa (nie działa) mechanizm samoregulacji luzu. Czyli,że brakuje luzu między tłoczkiem i mechanizmem regulacji. Może to mieć związek z regulacją tzw hamulca ręcznego.
Miałem taki przypadek w Kii Picanto. Tam była pompa hamulcowa. A zdiagnozuje sobie to tak że jak Ci złapie hamulec to popusc przewody na pompie. Jak puści to pompa, jak nie to znaczy że trzyma ciśnienie między ABS a zaciskiem.
Zasada jest prosta jak napisał kolega. Hamulec najazdowe trzeba przerobić tak żeby pchal tloczek pompy paliwa. Oryginalnie jest wahadło do ciuagniecia linek. Tłok hamulca pcha wahadło na swozniu A pod spodem ciągnie linek. Ja na odpowiedniej wysokości uzależnionej od skoku hamulca I pompy hamulcowe wywiercilem w wahadła otwór I polaczylem z pompa hamulca...
Zgadza się, też mam na gumowe klocki tył z tym, że zaciski mam z systemem antyblock (taki rowerowy ABS). Hamują z maksymalną mocą, ale nie blokują koła. A do przodu udało mi się za psie pieniądze dokupić na giełdzie widelec z amortyzatorem i hamulcem tarczowym. Jest to chyba optymalne rozwiązanie.
Samochód Peugeot 5008 1.6 VTI Problem był taki, że po wymianie klocków hamulcowych z tyłu blokowały się koła, tzn. po przejechaniu kilku kilometrów były bardzo gorące i było słychać pisk, tak jakby zacisk nie odbijał i koła było ciężko obrócić. Zaciski zostały zregenerowane, tzn. wymieniony tłoczek, gumka oraz oring uszczelniający w środku. Wszystko...
Mam taki taki problem, nie mogę znaleźć przyczyny blokowania przednich kół, tarcz hamulcowych. Przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca przednie koła zostają przyblokowane (zaciski i prowadzenia czyste i nasmarowane), najciekawsze jest to, że jak wyjmę przewód podciśnienia z serwa hamulce puszczają. Miałem ten przypadek już 4 m-ce temu wymieniłem serwo...
Problem jest taki że to się jakby blokuje w jednej pozycji 30stopni od wyluzowania.. A później normalnie wyskakuje. Linka chodzi lekko zacisk czyscilem i wymieniłem tłoczek oraz uszczelki jak pisałem na samej górze. Jedyne co myślę że sama ta śruba może być winna zawarta. Kupię same te Sprezynki dodatkowe i może będzie cacy nie chce kupować nowego zacisku...
Witam Po wymianie klocków z tyłu w VW T4 ( hamulce tarczowe ) podczas jazdy blokują się tylne hamulce. Tłoczki sprawdzone, wyczyszczone. Ręczny pracuje normalnie. Na zgaszonym silniku można hamulce pompować i pracują normalnie. Zadnego koła nie blokuje. Problem pojawia się podczas jazdy, gdy pracuje servo. Przewody hamulcowe drożne, przód hamuje normalnie....
Witam. Blokuje go wyrobiona tulejka prowadząca trzpień mechanizmu od hamulca ręcznego. Problem przerabiany nie raz. Nowa tuleja droga w zestawie i mało który zestaw ja ma. Poskładać to tez trzeba to umieć bo łatwo można zniszczyć. Proponuje kupić nowy nawet nie markowy zacisk. Będzie o wiele lepiej. A najlepiej oba. Wyczyścić dokładnie jarzma klocków...
Gdzie na tym zdjęciu są jarzma nowe? Kup jarzmo nowe, ze sklepu koszt 80-90 zł a problem powinien ustąpić. U mnie też trzymały hamulce, a wyglądały o niebo lepiej niż u Ciebie. Kupiłem nowe całe zaciski i problem już nie występuje.
to na pewno nie wina klockow bo scieraja sie równiutko a kolo jest tak zblokowane jakby był caly czas hamulec nacisniety. I na pewno to nie wina zacisku bo teraz akurat za 3 razem kupilem nowy
Witam. Pacjent to Iveco Eurocargo 75E14 1998r. Problem - blokuje hamulec zasadniczy, podczas jazdy. Ktoś naprawia takie auta lub miał podobny przypadek? Bardzo prosił bym o pomoc lub sugestie. :-) ps. Ręczny wykluczam, bo w tej chwili odłączone są siłowniki od zacisków.
najlepiej wymień zacisk ,i zwróć uwage czy tarcza ma min 8mm grubości jak cieńsza to wymień ,być może kantuje cylinderek i blokuje przed cofnięciem
Witam szanownych forumowiczów. Proszę was o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Mianowicie wymieniałem tarcze i klocki z tyłu po zamontowaniu wszystkiego i wyregulowaniu ręcznego ( na 4 ząbki ) jazda próbna przebiegła bez problemu , auto hamowało jak trzeba , ręczny również działał jak należy nic się nie blokowało. Problem pojawił się następnego dnia...
Rozbierz zacisk i wymień uszczelki po uprzednim dokładnym wyczyszczeniu rowków uszczelek. Stare sa zapewne spuchnięte i mogą blokować.
Przyczyn "ściągania" auta może być wiele: blokujące hamulce (przy ruszaniu ściąga, przy dalszej jeździe zacisk hamulcowy się rozluźnia stąd ściąganie ustaje), luzy w zawieszeniu (czasami do ogarnięcia po rozebraniu poszczególnych elementów), przycierający się mechanizm różnicowy i na koniec zacierający się przegub zewnętrzny półosi. Powodzenia.
Witam, Tydzień wstecz podczas jazdy zablokowało mi się tylne lewe koło . Mechanik wymienił zacisk hamulca, Auto nadal dziwnie się zachowywało.Podczas ruszania z miejsca,po wcześniejszym zahamowaniu , potrzebowało kilku sekund zanim hamulec puścił i można było normalnie ruszyć.Dzisiaj musiałem gwałtownie zahamować(ktoś wymusił pierwszeństwo) po przejechaniu...
Witam. Podpowiedzcie dobrzy ludzie, bo mam kilka pytań odnośnie hamulca elektrycznego w pasku B6. Przez nieuwagę uszkodziłem silniczek elektryczny w tylnym zacisku. Po załączeniu ręcznego chyba cudem udało mi się odblokować zacisk tak, aby nie blokowało koła - nie mam możliwości aby naprawić zacisk od razu, muszę zrobić kilkaset km do domu - i teraz...
Dobra, przyczyna pisków znaleziona 🙂. Okazało się, że piszczy to co podejrzewałem na samym początku czyli - hamulce! Dziś jak ten pisk się pojawił znowu (bo nie zawsze piszczy), podniosłem wózek, włączyłem bieg do przodu i bardzo wyraźnie było widać jak lewe koło lekko się obróciło po czym zatrzymało się bo zablokował hamulec. Dodałem mocnej gazu to...
Witam nie chciał bym namieszać ale: czy wymieniony był płyn hamulcowy? czy jesteś w stanie sprawdzić czy klocki chodzą luźno i nie blokują się w zacisku na jakiejś rdzy jeśli zacisk jest ok to wymieniać go nie trzeba...
Przypadkiem nie były robione hamulce? może ktoś przy składaniu skręcił przewody elastyczne i przy skręcie zaczyna je naciągać i w ten sposób może blokować koła.
Co znaczy blokują? Wszystkie koła, tył, przód, jedno? Z tyłu możesz mieć uszkodzony siłownik albo za mało powietrza. Na pojedyncze koła mogą być niesprawne zawory, zatarte zaciski, luz na łożyskach... A Ty, że blokują i ani słowa co zostało sprawdzone.
Ja też jestem tego samego zdania co Goldwinger bo uszkodzenie gumowego przewodu może blokowac powrót płynu czyli blokowanie,ale nie będzie miało raczej wpływu na siłę hamowania . Zaciski powinno czyścić się oba na raz, tak samo jak wymienia sie klocki - na obu kołach osi. Co do uszkodzenia gumowych przewodów - jak grzebię kilka lat to jeszcze nie widziałem,...
Pod osłonkę ochraniającą tłoczek należy wcisnąć niewielką ilość smaru do smarowania tłoczków zapobiegając korozji tłoczków oraz smarowania ich gładzi.Tubka ww smaru to koszt około 5 zł.Do rozcierania zapieczonych tłoczków wykonałem przyrząd ze stalowej rurki który wkładam w otwór tłoczka i aretuję w tłoczku a następnie obracam przyrząd z tłoczkiem kilkakrotnie...
Typowy objaw przy uszkodzonym siłowniku tylnej osi. Powietrze ucieka z siłownika po zwolnieniu h-ca postojowego. Przy jeździe na pusto pobory powietrza do hamowania są niewielkie i nic się nie dzieje, po załadowaniu autka do hamowania zużywa się dużo więcej powietrza. Sprężarka nie nadąża uzupełniać i zaczyna blokować postojowy. Napompujcie ful powietrza,...
zaciski hamulca blokuj zaciski hamulca blokują bębny
gazowa kuchnia generator klatkowy irf740 przetwornica
niegasnące światła stopu samsung ue40f6320aw
Zmywarka pstryka po skończonym programie - przyczyny i diagnostyka Widełki do kontroli silnika w dalekopisie - zasada działania i zastosowanie