prawdopodobnie nieprawidłowa suma kontrolna w EPROM . Możesz zignorować, jako i ten stary sterownik to ignoruje.
DDE,ten na podszybiu.
Jak najbardziej.
Sprzęgło włącza IHKA a nie DDE.
Witam ponownie, problem już dawno rozwiązany, ale dopiero niedawno udało mi się odzyskać dane logowania do konta, więc stwierdziłem, że podzielę się co było moim rozwiązaniem :D Niestety Panie Hektar, ale przekleństwa i nerwy były na nic bo to nie było nic z niskim ciśnieniem, aczkolwiek dziękuję za chęć pomocy ;) Mianowicie winowajcą były wtryskiwacze,...
Ja się spotkałem i uszkodzony był dogrzewacz. Sama instalacja dogrzewacza jest bardzo prosta. Z tego co pamiętam to dochodzi do niego stałe 12V grubym czerwonym kablem. I do tego 15 z bezpiecznika (nie pamiętam numeru). No i oczywiście masa (również gruby kabel). Instalacja pomiędzy dogrzewaczem a ECU to cały jeden kabel (jeśli dobrze pamiętam to biało...
https://www.cardumps.net/ecu-pinout/BMW
Dzięki. Czy muszę wybrać F2 w CAS czy DDE?
Robiłeś synchro DME/DDE-EWS?
zacznij od podniesienia i-Level całego auta, a potem ISTA/D diagnostyka DDE/EGS/CAS
Duża szansa na padnięte DDE.
Tam nie ma immo więc przekładasz pompę bez obawy o immobilajzer. Nie trzeba nic dopisywać. Tutaj robota jest raczej mechaniczna. Do przekładki pompy potrzebne są blokady do rozrządu i czujnik zegarowy by ustawić pompę. Jak będzie ustawiona poprawnie to odpali bez problemu. W BMW immo odcina reż rozrusznik więc będziesz miał pewność że to nie winna immo...
Tak samo jak omega i bmw TDS DDE 2.1 niby to samo,a do opla nie podejdzie ze sprzętem od BMW.
Tak akumulator został na nowo zarejestrowany ze wszystkimi parametrami czyli typ, pojemność itd - wszystko wykonane w DIS lub INPA (nie pamiętam w której aplikacji było to robione). A co jeszcze pamiętam - jak padła ze starości pierwsza bateria ORI to auto pokazywało już ikonę akumulatora, jak padał nowy nie było żadnych monitów. Heh raz pojechałem...
Odczytaj błędy w DDE i CAS'ie
Spróbuj INPA, synchro DDE<-->EWS.
Zapłon musisz mieć bo inaczej nie bedziesz mieć dostępu do DDE. Na włączonym silniku robisz live data
https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produ...
Jak najlepiej to sprawdzić?
Kolejna bzdura w wykonaniu tego uzytkownika. Nie z altermatora, a ten model jest juz na DDE i impulsy obrotomierza generuje m. innymi czujnik położenia wału.
Najprosciej podac 12v przez żarowke , jeśli zaświeci to coś robi zwarcie. Jak chcesz to moge jeszcze raz zamieścić schemat 15 wake up , bo poprzedni coś nie działa. Po podaniu plusa powinien kliknąć przekaźnik obok DDE, który podaje "mocnego" plusa na DDE.
Ale jakie to ma znaczenie? Robiłeś synchronizację DDE->EWS?
Jak powyżej - problem został rozwiązany poprzez regenerację starego sterownika - natomiast nowy BERU GSE108 choć dobrany po nr VIN okazał się niesprawny (prądy na stole ok, ale podłączony nie nawiązywał kontaktu przez PSG z DDE) Reasumując - sterowniki świec żarowych tylko OE z serwisu lub metoda prób i błędów jeżeli masz za dużo wolnego czasu.
naprawde nikt nie ma jakiejs rady?
Witam! Mam problem z programem Carsoft BMW 6.5 Przy próbie odczytu z DDE program się wiesza. Sprawdzałem na dwóch komputerach objawy takie same. Miał ktoś podobny problem? Pozdrawiam!
No i wszytko jasne, Valeo sterowane przez DDE/DME.
Tak udało mi się .
Awaria nie ma bezpoeśredniego związku. Po prostu podczas wymiany alternatora odłączyłeś akumulator i wykasowały się wyuczone parametry w DDE.
Witam Szukam schematu do tego bmw (rok 87 turbodiesel ze sterownikiem DDE) - zależy mi głownie na okablowaniu silnika i połączeniu tego ze sterownikiem. mistyk27(at)wp.pl Pozdr. Mistyk22
Jak bardzo jest uszkodzony stary DDE? możesz z niego coś odczytać ? tj BDM leci ?
przekaźnik pompy w rocznikach do 09.2000: sedan - w bagażniku drugi od przodu touring - pierwszy od przodu po 09.2000 za schowkiem w desce po stronie pasażera schowany dość głęboko zasilany bezpiecznikami F54 i F31 do 09.2000 a po tej dacie F22 i F31, F22 i F32 są w schowku, F54 w bagażniku sterowanie z DDE pin 10 wtyk X2414 (czrna 40sto pinowa wtyczka)
Pompę załącza sterownik silnika (DDE) poprzez przekaźnik, od niego bym zaczął. Istotny dla działania układu jest również czujnik ciśnienia paliwa (ten na filtrze)
Może ten Twój wyślij do Fabiego do przeglądu, może coś znajdzie. https://www.youtube.com/channel/UC00ZOHe...
Oprócz tej kontrolki nie ma żadnych innych objawów
Juz od dawna problem rozwiazany. Potrzebny jest laptop i DIS vp44. Polecam kazdemu z 320d. 20 Koni wrocilo z mocy :)
Dobry dzień. Przepraszam za mój język polski) 41FD i 41ED - błędu, który mówi, że ECU DDE został ponownie zaprogramowany. Nie oznacza to, że jest problem. Jeśli masz tylko inpa to możesz skasować błąd i jechać, czekać na regenerację. Ale myślę, że to nie pomoże. Zwykle usuwam DPF w tych samochodach. Ale do tego potrzebujesz innego urządzenia. Odczyt...
Winny może być sterownik świec żarowych a dokładnie czerwony kabel plusowy, który lubi się luzować lub uszkodzone ścieżki sterownika wówczas ECU czyta błędy wszystkich świec. Z racji ze ta kontrolka może oznaczać też wiele innych awarii, bez komputera ciężko o jednoznaczną diagnozę. Kontrolka również może zapalć się gdy są problemy z paliwem np. zapowietrzony...
W BMW częściej są "luźniejsze" od oryginału Przydałaby się ista, albo jakiś tester, który umożliwi podgląd odczytanego ciśnienia atmosferycznego. W przypadku isty można podejrzeć wszystkie 3 czujniki(atmosferyczny w DDE, doładowania i ciśnienia zwrotnego z dpf) na jednej funkcji serwisowej i porównać czy nie rozjeżdża się odczyt któregoś U kilku klientów...
Przecież tam standardowo pada moduł w samym wentylatorze. 3 pin to : + 12v za schowkiem jest bezpiecznik 50A - masa i sterowanie - idzie bezpośrednio do kompa silnika - tylko nie podłączaj tam 12v bo ubijesz moduł w wiatraku
4 rozruch z dde 5 + 7 -
Śmiało, 400 stopni i nic się nie uszkodzi.
DME to benzyna, DDE to diesel.
Witam. Aktualizacja DDE pomogła jedynie na problemy z trakcją.
Prosze o pomoc co to moze być? Z Bez diagnostyki komputerowej nic nie zrobisz. Do mechanika się udaj.
Witam. Kluczyk może być, ale oprogramowanie w module CAS może być uszkodzone, bo nie wiemy, co i jakim sprzętem robili. Będzie potrzebny fachowiec, który ogarnia wymianę modułu CAS, albo postawienie go od nowa, włącznie z ponownym wgraniem kluczy i dopasowaniem VIN, ISN i synchronizacją z DDE silnika. Nie wykluczone, że próbowali czytać kod ISN ze...
pod zwykłego laptoka z przejsciówką
A co z niebieskim przekaźnikiem na podszybiu od dde. Przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz wstaje?
Auto stanęło całkiem ?
Kolego rozwiązałeśproblem bo mam podomny w mojej
obawiam się że po prostu padło CCC. sprawdź na froncie jak HW, jeżeli <8 to zapewne leży. Poza tym, podnosząc stopień Integracji , wrzuciłeś sobie do DDE z powrotem DPF.
Dzieki adamus2601 za podpowiedz.Niestety nie pomaga. Ale musze posprawdzac polaczenia przy silniku,moze nie ma gdzies dobrego przejscia elektr.Jak zagrzeje sie silnik to metal rozszerza a plastik jest miekki.Ale podejzewam ze aku tez bedzie do wymiany.Nigdy nie widzialem zeby byl naladowany na 100%.Może wiesz gdzie szukac modul DDE ? Pozdro.
Nie, bo zawsze możesz korzystać z rozrusznika aby zmierzyć ciśnienie na szynie CR jakie jest na potrzeby rozruchu. Kluczowym jest moduł DDE (czy silnik podjął pracę), skrzynka JBE, i inne..
Jakim programem diagnozował auto? Np. w INPA jest opcja synchronizacji DDE<-->EWS. Zrobił to?
Witam serdecznie. Wymieniłem sterownik silnika na używany w bmw e60 ponieważ został odwrotnie podpiety akumulator i teraz niestety nie odpala ponieważ ISN się nie zgadza, czy może ktoś pomóc w synchronizacji, posiadam r270, galetto, iprog, kess oraz inpa i esys, najlepiej było by sklonować DDE Numer sterownika DDE 7801712 i CAS2
Do wymiany był Dme i Cas. powód przebicie w cewkach zapłonowych
Witam w skrzynce ze sterownikiem dde/dme- brązowy przekaźnik, pod prawym mikrofiltrem
w inpie mam tylko silnik 2.0 150km Przecież INPA tego nie pokazuje. Widać tylko kod silnika i czy diesel (DDE) czy benzyna (DME).
Z innymi sterownikami też jest problem? DDE spróbuj na stole poczytać.... jak nie pomoże przeinstalowanie sterowników polecam usprawnić galleciaka
To jest już motor jaki był w E39 ale nie ma jeszcze przepływki. Potrzebuję znaleźć uszkodzenie na wiązce pomiędzy EWS a DDE
Dzień Dobry.Mam błąd w DDE-Bosch od BMW E91, N47,177km, jak w temacie. Jest tam EDC17 czyli odczyt pamięci epprom przez KTAGA? Można w ogóle zgrać kompletne dane epprom ?. Za co odpowiada ten błąd? Może wystarczy wgrać nowy wsad,a stary usunąć?. Nie mam sprzętu do tej operacji i wolałbym zlecić to komuś z forum.Jedynie co mogę zrobić to wyjąć sterownik...
w SBSR /sterownik airbag słupka B Prawego/ jest funkcja odcięcia pomy paliwa. najłatwiej będzie wykonać diag. sterowników DDE, EKP i SDM , wszystko z niej wyjdzie.
Czytał, dalej stoję w miejscu. Może ktoś ma jakiś schemat do tego?
Kody błędów w BMW generują tylko sterowniki na rynek USA. Sam próbowałem się bawić pinem nr 4 DME/DDE i nic mi ztego nie wyszło.
Witam, Problem bardzo wysokich obrotów (jakieś 2000-2200obr/min) pojawił się po odłączeniu akumulatora, wyjęciu komputera DDE, a następnie po ponownym włożeniu DDE i podpięciu akumulatora. Po całej operacji po uruchomieniu silnika obroty od razu wchodzą na jakieś 2000-2200/min. Do tego obrotościomierz przestał pokazywać aktualne obroty (mimo, że test...
Przy diagnozie wszystkich sterowników na raz nie ma opisów. Wejdź osobno w DDE i osobno w CAS to będziesz miał opisy błędów.
ale ten programik i kabelek niewiele może, jedynie starsze modele. Ma wpisane DDE ale dieselka napewno nie ruszy.
Mam już CAS razem z kluczem. Szczerze, myślałem że może uda się tylko zrobić klona CAS'a i stary pilot zadziała ale niestety d..pa... :) Potrzebuje teraz to wszystko sparować. We wsadzie z kupionego CAS'a wpisałem prawidłowy VIN i wyzerowałem przebieg. Pilot działa ale nie mam zsynchronizowanego sterownika silnika. Czy mógłby ktoś edytować pliki z CAS'a...
Po wykonaniu "Test Planu" przechodzisz w prawo dwa razy, następnie wykonujesz moduł testowy błędu "EWS tampering", po wykonaniu do końca modułu silnik jeszcze nie powinien się uruchomić tylko powinien otworzyć się nowy moduł testowy "DDE-CAS" i po jego wykonaniu powinno być wszystko OK.
jakie dane w ramce zamrożonej tego błędu ? przełączenie o które pytasz to regulacja ciśnienia zaworem na listwie vs regulacja jednostką w pompie CP3. Do eliminacji usterki przydałby się podgląd PIDów ( na raz ) : Raildruck - SOLL Raildruck - IST Niederdrucksystem - IST ( o ile jest ) MotorDrehzahl ISTA/D lub TESTo może być pomocne. Może jest tak że...
Witam . Podczas programowania samochodu BMW E60 doszło do uszkodzenia sterownika silnika EDC16 DDE 7. Niestety zawartość Epromu 95640 jest już zupełnie nie do odzyskania , chip był już lutowany przez kogoś tak więc spisuję go na straty. Czy ktoś tutaj jest w stanie zmodyfikować Eprom ze sterownika używanego tak alby dało radę przypisać go ponownie do...
Witam Mam taki problem. Postanowiłem wymienić w moim aucie przekaźnik odpowiadający za zasilanie sterownika dde w BMW E60, gdyż po rozgrzaniu silnika występują problemy z jego pracą. Przekaźnik już zakupiłem, lecz okazało się, że firma zakładająca instalację gazową zastosowała swój patent i przekaźnik ten lekko zmodyfikowała dokładając do przekaźnika...
Witam Jakiś czas temu kopiłem kabel INPA żeby zobaczyć co w silniku słychać, niestety z ECU w zdane sposób nie mogę sie połączyć. Używałem Programu 5,01 - tu z webasto, LSM i imobilajzerem sie łączył - ECU nie. Miałem tez wersje 3,01 - z niczym mi sie nie łączyło. Wiem ze wielu osobom udalo sie połączyć przez INPA, wiec nie wiem w czym tkwi problem....
ponawiam pytanie o wsad do BMW 530D F11 245KM rok 2011, nr. ster.0 281 016 938, DDE 8 510 643-01, 1039S42811 .
Inpa i WinKFP, przekodować na manual CAS, DDE, DSC i zegary, założyć włącznik sprzęgła.
Obroty widzi, synchronizacja DDE - CAS jest, Ciśnienie paliwa ok. Nie ma tylko napięcia na wtryskiwacze.
Samochód BMW E39 525TDS 1998rok. nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Podłączałem Lancha i nie pokazuje prędkości z kuł w ABS. Lanch wywalał błędy z sterownika silnika: 32 Control panel, cruise control, on multifunction steering wheel. z ABS błędów nie rozpoznał: Please refer to relevant technikal manual. Błędy które pokazał BMW SCANER: DDE -> 20/A8...
obawiam się kolego że Pompa nie jest dobrym sposobem odcięcia. po odcięciu łapie błędy i trzeba je każdorazowo kasować. Rozrusznik też nie jest łatwo odciąć bo sygnał na rozrusznik wychodzi z CAS z nie z DDE. Chyba najlepiej odciąć czujnik obrotów wału
PzKpfw4--> no fakt, może i tak być..ale spróbuję odłączyć aku najpierw, chociaż nie wiem czy pomoże kurcze...przecież te obwody zdaje się nie są kontrolowane przez DDE....(?) pzdr
Poniewaz temat budowy uniscana jest juz tak obciazony (16 stron)postanowilem stworzyc nowy temat dla osób które uzywaja uniscana i natkneli sie na jakies dziwne problemy badz udalo im sie "zrobic" samochód spoza listy, lub inne ciekawostki z nim zwiazane. Stworzylo by to pewna baze danych o tym co mozna zrobic za jego pomoca a czego na pewno sie nie...
chcę zabezpieczyć auto przed kradzieżą (prawdę mówiąc chce utrudnić złodziejowi kradzież auta,ponieważ nie ma 100% zabezpieczenia). Nie chcę odcinać pompy, rozrusznika ani zasilania sterowników, ponieważ pierwszy i drugi sposób jest banalny do obejścia natomiast trzeci może spowodować niepotrzebne błędy. Pomyślałem sobie, że odetnę sygnał idący z EWS...
wiec webasta nie zalaczysz z panelu . prawdopodobnie masz dogrzewacz ,i jest sterowany przez DDE i termometr temp, zewn. panel tu nic nie ma do gadania kolego.
Temperatura płynu na maks sugeruje brak komunikacji licznika ze sterownikiem silnika(DDE). Sprawdź zasilania do DDE, wraz z jego przekaźnikiem(po latach nadpalają się styki) Nie pamiętam czy w E53 też, ale w E38/E39 pod wykładziną, przed prawym fotelem, jest skrzynka bezpieczników, gdy szyberdach przecieka potrafią gnić tam połączenia
Szczytalem dzisiaj jeszcze raz błędy i mam "DDE zawór obejściowy chłodnica egr aktywacja" kod błędu to "485C" chodzi tu o chłodnice EGR czy o termostat EGR?
Niestety to nie ja zamawialem tylko poprzedni warsztat. Pozatym puszka immo ktora siedziala w aucie po tym jak sie znalazlo tez nie byla od niego (pozostalosc po zlodziejach) Po podlaczeniu wywalilo blad w DDE 4A63- not defined. Nie moge sie jednak polaczyc z EWS
linka od absu ma zamykac przepustnice. NIE OTWIERAC. Możesz rozwinąc odpowiedź?? myślałęm że wtyczka na przepustnicy nie łączy i dziś pozaginałem styki żeby wtyczka ciaśniej wchodziła i już się cieszyłem bo zrobiłem 20 km bo nic sie nie dziąło jednak potem zaczeło wyskakiwać check a po kilku sekundach EML. Wystarczyło zgasić samochód poczekać 30 sekund...
Dzisiaj odczytam inpa, ponieważ za pierwszym razem gdy miałem ten problem znajomy odczytywał to przez Hella Gutmann i był tylko jeden błąd w sterowniku silnika, a dla mnie to jakoś mało jak na taką usterkę. Zobaczymy co dzisiaj odczyta inpa. Błąd odczytany za pierwszym razem gutmannem to Motor/Diesel DDE 7.xx OBD Fehlercode 18131 Motorsteuergerat =...
Skoro masz inny motor DDE i EWS to co za problem przełożyć stacyjkę? Usunąć immo nie jest prosto bo musisz zakupić emulator i przeprogramować pamięć 27C512.
Co do C1 to od Aygo zacząłem ale jej na liście nie ma, a Yaris nie ma 3 cyl silnika. Pod OBDII da się jakieś biedne parametry odczytać. Dzisiaj następny zawód bmw e39 525d nie ma wyboru DDE, w E60 zresztą też czyta DME czyli benzyne. Volvo v40 2002r, czyta wszystko oprócz silnika 1.9d. Jak na razie to jeszcze daleka droga do bezproblemowego sprzętu,...
No podpinając tester nie chce się połączyć z sterownikiem silnika, tylko można połączyć się z sterem pompy(w delphi opisane sterownik paliwa). Błędu ced4 w sterze pompy nie można skasować(choć przedtem można było), a przez ten błąd silnik nie odpala. Podmieniony przekaźnik dde bez skutku, bezpieczniki wszystkie całe(w puszcze na podszybiu i za schowkiem)....
Dla mnie brak komunikacji z DDE w tym przypadku może świadczyć o zakłóceniach na szynie CAN. Sprawdziłbym panel klimy. Często ludzie piankują kanały kimatyzacji. Pianka się skrapla i cieknie na NAVI i panel klimy. Problem gotowy.
Może temat już rozwiązany, ale napiszę dla innych, bo bardzo często ludzie to mylą. Złej pompy szukasz, w BMW TDS (czy silnik m41 czy m51) montowana była pompa VP-36 (rozdzielaczowa pompa wtryskowa BOSCH, Twój silnik ma mieszanie w komorze wstępnej!), a NIE VP-37 której instrukcji czyszczenia nastawnika do znudzenia wszędzie pełno (montowana w VAGach,...
Witam forum, potrzebuje podpowiedzi jak zmienić kodowanie w bmw w DME/DDE z automata na manual lub odwrotnie. Chodzi mi głownie o modele e36 i e39 bo jak wiadomo najwiecej swapow idzie z tego. Mam do dyspozycji pakiet INPA. Z góry serdecznie dziękuje! TomLib
Jak nie było Icoma to wszyscy używali DIS'a i nie narzekali. W wielu kwestiach umożliwiał więcej niż Inpa bez znajomości Tool32 W funkcjach serwisowych(bodajże na dole klawisz "function selection", następnie "service function" -> DDE -> Balance test W inpie też są dostępne dane korekcji wtrysków, pole "mengekorrektur"
Witam tak jak w opisie potrzebuje wsad sterownika Dodano po 2 Witam tak jak w opisie potrzebuje wsad ori
BMW E87 diesel 2008r . Brak ogrzewania wodnego i elektrycznego. Blad w silniku 2b4c dotyczy nieprawidlowej komunikacji miedzy silnikiem a klimatyzacja DDE-IHKA. Klimatyzacja dziala,elektryczna pompka wody nie dziala,w tescie dziala! Wymiana panelu klimatyzacji i aktualizacja sterownikow nie pomogla. https://obrazki.elektroda.pl/4280395900_...
Po podmianie sterownika CAS i jego zakodowaniu objaw identyczny. Jakieś pomysły? Pytanie gdy kupie cały zestaw dde cas i kluczyk i założe do siebie w sprawnym aucie to powinno chodzić czy jeszcze jakieś inne sterowniki trzeba zakodować?
Mogę zrobić. 300zl
Witam wszystkich, czy ktoś może potwierdzić, że po takim błędzie 55 ACS cut-off value sterownik nadaje się tylko do naprawy ? sterownik ma numer 0 265 900 001, objawy to kontrolki zapalające się dopiero po chwili i przy pierwszej próbie diagnostyki brak połączenia, oraz błąd CAN DDE -> ABS/ASC Da to sie jakos naprawic? będę wdzięczny za każda informację
Witam wszystkich! Trzeci dzień męczę się z INPĄ. Chcę wymienić akumulator w moim BMW e60 i zrobić adaptację nowego akumulatora. INPA łączy się z samochodem. Po wyborze silnika DDE 5.0 dla M57 pojawia się błąd: Requested control unit: 'D50M57D0/V1.00,D50M57A0/V4.00,D50M57A1/... D50M57B1/4.00,D50M57E1/V5.00,D50M57E0/V5... not found....
Siema. Weź ogarnij kabel k+DCAN, trochę wolnego czasu na naukę i na początek Inpa (tu masz wszystko: https://bimmerpark.pl/inpa-f/). Sam diagnozujesz, czytasz błędy, to jest bardzo proste i mega przydatne. Pozdro Post nie na temat. wariować ekomizer W e87 nie ma ekonomizera tylko cyfrowy wyświetlacz po środku. Błędy z CAS na początek. Coś traci komunikację...
kalibracja honda indesit wymiana termostatu blokada regionalna
siglent sds814x obrotomierz cewka
Kod błędu 5Er na wyświetlaczu kotła - co oznacza? Zmywarka Electrolux ESL4200LO - brak wody w wirnikach