Pod komputer i w czasie wystapienia usterki zobaczyc czy sterownik widzi obroty silnia.Podworkowym sposobem prosze sprawdzic jak niebedzie chciał zapalic czego wtedy brakuje a dokladniej czy czujnik na wale i wałku rozrzadu generuje impuls.Mysle ze raczej nie,a ewentualnosc to kiepskie kable. Bardzo proste rzeczy masz kolego do sprawdzenia.
tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
Nie jestem pewien ale chyba to powinno zadzialac: http://obrazki.elektroda.net/51_12471798... Dioda Zener`a np. 5,1V I wazna jest biegunowosc podlaczenia cewki ale to mozna sprawdzic empirycznie. Jednak niech ktos powie czy ten uklad ma szanse zadzialac. Pomysl moze nad innym sposobem wykrywania obrotow silnika. Znajdz schemat elektryczny swojego...
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
co ma cewka zapłonowa do obrotomierza tymbardziej że nie jest jedna licznik bierze sygnał ze stera i tu bym szukał
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Sprawdz obrotomierz.Podłącz do jego wejścia<sygnału> napięcie zmienne 50Hz-trafo dzwonkowe,powinno być około1500 obrotow.Jest inaczej to obrotomierz uszkodzony. Sprawdz prace silniuka po odpięciu obrotomierza od cewki.
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
A gdzie ta cewka?
Po zerwaniu przewodów nie podłączyłeś zasilania na chwilę odwrotnie? Może coś uległo uszkodzeniu. Albo masz niedokładności montażowe i jakieś zwarcie się robi. Rozłącz zworkę i zobacz czy nadal diody świecą. Jak nie, to coś nie tak z obwodem układu 555. Raczej nie podłączyłem zasilania na chwilę odwrotnie; niedokładności montażowe są dość możliwe;...
ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego. Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
Ktoś już pakował z malucha bodajże do simsona, tylko trzeba wymienić jeden kondensator. Poszukaj to znajdziesz. Ewentualnie, chyba też widziałem od poloneza, ale tam były chyba 2 wersje. Pierwszą potraktować jak z malucha.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Chodzi mi o to że w pojeździe do którego chcę zapiąc takowy obrotomierz jest cewka sterowana plusem (a w obrotomierzu MS-2 musi być sterowana minusem). Ponadto jeżeli się da to chciałbym to zapiąć do instalacji 6V. pozdr.
W chinczykach zwykle podlaczony jest obrotomierz do cewki wysokiego napiecia i to wszystko
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
Komora silnika. Cewka przekaxnika jest kluczowana przebiegiem prostokątnym o częstotliwości proporcjonalnej do prędkosci obrotowej wału.
Dar.El niekoniecznie jest za dużo, po prostu ktoś wsadził dwukierunkowy transil i zaznaczył jak zwykłe zenery. schemat jak najbardziej w porządku. napięcie zależy od typu transila.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
Myślę, że wystarczy 1 opornik - w zależności od polaryzacji impulsów do masy, albo do +zasilania; pojemność 10nF to dużo za dużo, może właściwa byłaby np. 100pF; stała czasowa nie powinna przekraczać 1ms, czyli np. 100pF i 10M - ale może dobrze działać (i lepiej odrzucać zakłócenia) ze znacznie mniejszą (np. 100pF, 1M - stała czasowa 100us). Można również...
ja na twoim miejscu spróbowałbym zrobić nowe sterowanie obrotomierza doprowadzając je z obydwu cewek. impulsy są "minusowe" więc przez diody (kierunek przewodzenia od obrotomierz do cewki) dla bezpieczeństwa dałbym jeszcze szeregowo oporniki około 1 KΩ ups-pomyłka źle przeczytałem masz jedną cewkę.
Tak żółty impulsator a zielony masa Schemat jest super na poziomie, że do pływaka nie słyszałem, żeby podłączyć 12V+ chyba. że chcesz się zobaczyć z pradziadkiem. Do pływaka idzie masa i wychodzi stan paliwa + rezerwa. Obrotomierz podłączasz pod impulsator bo cewka w momencie puszczenia manetki gazu spowoduje, że obrotomierz wskaże zero obrotów. Nie...
ja o co innego pytam... teraz kazdy bedzie pisal o obrotomierzu....
1 cewka.
Przecież tam musi to być połaczone na jakieś złaczki. wystarczy rozpiąć i wpiąc się rozgałęźnikiem na ten obrotomierz. I po sprawie.
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Ok ssanie + pompka zrobiona , pozostał obrotomierz , jak tak patrze to obrotomierz był podłączony pod cewkę , pod jej kabel zasilający , spróbowałem ale obrotomierz nie działa, nie wskazuje nic
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
Witam. Posiadam Fiata 126p. Mam w nim zamontowany obrotomierz Mera Lumel. Gdy go podłączyłem obrotomierz działał. Po 2 miesiącach obrotomierz przestał działać. Tzn. gdy odpalę malucha obrotomierz pokazuje cały czas 2000 obr. I moje pytanie. Dlaczego tak sie stało ??? Obrotomierz się zepsuł ??? A może cewka jest zepsuta ???
Obrotomierz jest podłączony pod cewkę żółty przewód na schemacie.
Mam maly problem z obrotomierzem mianowicie dziala on tylko wtedy dobrze gdy w aucie jest jedna cewka w moim aucie sa dwie cewki i pokzuje on zanizone obroty. Jak go przerobic aby dostawal dwa razy wiecej impulsow
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza BOSCH cewka podwójna .
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Zdobyłem taki sam model cewki , podmieniłem w samochodzie i nadal obrotomierz nie działa, moje pytanie brzmi " jak sprawdzić czy cewka jest sprawna " bo nie wiem od czego zacząć?
Jest to zwykły dzielnik napięcia i trudno Ci będzie uzyskać kilka mV na wyjściu. Należy dodatkowo zastosować ogranicznik napięcia / patrz na rozwiązania wejść obrotomierzy/.
To teraz sprawdź obrotomierzem czy pompa wtryskowa prawidłowo ustawiona.
ale tam jest więcej niż te 3 kable ;) chociaz może tamten jeden jest od obrotomierza ?
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Obrotomierz najczęściej do cewki. (ew. modułu zapłonowego jeśli taki występuje i posiada wyjście dedykowane na obrotomierz).
Masz schemat wejścia swojego obrotomierza? Nie i zdobycie go jest niemożliwe ze względu na to ,że jest bez nazwy. Z tego co wiem kolega podpiął podobny przed cewka i działało wszystko tylko on miał 4t. Do czego jest potrzebny schemat wejścia ?
Proszę bardzo: http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-104....
NIE DO MASY !, uszkodzisz cewkę, zielony możesz podłączyć do obrotomierza, jeśli go nie ma, pozostaw wolny styk
możesz cewkę obrotomierza podłączyć odrazu zamiast głośnika Powiedz prawdę-zastanowiłes się nad tym co napisałeś? Dwa-słyszałeś coś o woltomierzach ilorazowych ( ze skrzyżowanymi cewkami), i jak będą działać, gdy się podepnie jedną cewkę?
a co z uniwibratirem i integratorem (i co miałeś na myśli mówiąc "antenka" - cewka???)
(at)lukaszzet, w tym modelu jest cewkomoduł (cewka wn zintegrowana z modułem zapłonowym), żeby pobrać impulsy z uzwojenia pierwotnego trzeba podważyć taki podłużny dekielek koło wyjścia wn cewki i tam się wpiąć kablem na jej zacisk "1"
Albo miniaturowa cewka i magnes. Pozdrawiam.
Niestety ja mam silnik 1,3 ale gaźnik, mam moduł ESC podpięłem się obrotomierzem pod cewkę i działa ale nie do końca, a mianowicie: 1. w okolicy 900 obrotów wskazówk obrotomierza ma znaczne drgania (delirka) w miarę zwiększania obrotów efekt drgań jest mniejszy ale to z powodu relatywnie małej amplitudy drgań (ktora wyglada na stałą) w porównaniu ze...
Kod błędu??
Opisuje co było problemem (bo zapomniałem wtedy odpisać). Z powodu że cewka była mała i umieściłem ją na akumulatorze dla testu, iskra była słaba i dochodziło do niedopalenia mieszanki paliwowo-powietrznej przez co szarpało autem. Druga sprawa to cewka była blisko wiązki przewodów co najprawdopodobniej powodowało zakłócenia w niej i obrotomierz głupiał.
Ale cewka została przecież.
Cewki masz 2, po jednej na 2 cylindry (DIS). Ale człowiek rozsądny podpiął by się pod wyjście sterownika na obrotomierz a nie pod cewkę.
Technika niemiecka nie zawsze taka dobra.Ale do rzeczy skoro diagnoskop wskazuje na konkretny element to należy mu się przyjrzeć . Ja dodam jeszcze żeby poddać kontroli czujnik położenia wału korbowego.Pisałeś że zaczęło szarpać i obroty nagle spadły do zera.Ten czujnik jest powiązany z impulsami na cewkę/obrotomierz.
Nie tylko ty masz dwie cewki. Ja też mam dwie i obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty (Honda XRV 750) :wink: Podpinasz pod cewkę, a jeśli to będzie akcesoryjny obrotomierz na pewno ma możliwości wyboru pracy.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Podłączenia wg Twojego rysunku tranzystor by nie wytrzymał. Cewka zapłonowa zostaje tam gdzie była , do nowego układu podłączasz tylko obrotomierz. Tu impulsy będą znacznie niższe stąd najprawdopodobniej będzie potrzeba korekty rezystora na wejściu obrotomierza. Czyli połączenie równoległe, nie szeregowe. Jedno do "zasilania" cewki, drugie do "zasilania"...
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Chyba padł czujnik położenia wałka rozrządu bo po odłączeniu wtyczki od tegoż czujnika nastała cisza - obrotomierz nie skacze, cewka nie iskrzy. Po podłączeniu wtyczki do czujnika wszystko świruje jak wcześniej. => Czujnik wymieniony na nowy kupiony za 20 zł na portalu aukcyjnym i Astra znowu chodzi jak dawniej. Dzięki wszystkim za pomoc.
Żółty i biało żółty - impulsator Zielony masa jak to w hondzie Zasilanie cewek czarno biały jest jednocześnie plusem po zapłonie do zasilenia modułu Niebiesko biały sygnał do jednej cewki Niebiesko zółty do drugiej cewki Jasno zielony - luz Żółto niebieski obrotomierz Zielonobiały sygnał z klamki sprzęgła i nóżki bocznej Sprawdź sobie tylko ten zółto...
Witam A nie lepiej byłoby podpiąć się pod tranzystor (wyjście), który "zbija" cewkę do masy ?
Sprawdź cewkę zapłonową, połączenie cewki z obrotomierzem. Sprawdź czy świeca ma iskrę.
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Sprawdź masę do modułu- jest przykręcona blisko modułu, sprawdź styki w module, może cewka wewnątrz aparatu fiksować. Obrotomierz zostaw na później. Pozdrawiam.
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
obrotomierz musi byc z 6 cylindrowego w starej wersji czerpie sygnał ze styku nr1 cewki zapłonu
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
Objaw z cewkami tak, jakby była ciągle podłączona do napięcia (brak impulsów powodujących wytworzenie wysokiego napięcia - iskry na świecy). Cewka ma uzwojenie pierwotne o małej oporności, jak napięcie będzie stałe (bez przerw / impulsów), to szybko się nagrzeje i uszkodzi / spali.
Problem rozwiązany. To nie był czujnik położenia wału ani ciśnienie paliwa ani przewody. Padł komputer(na obd2.pl dostałem informację, że to tranzystor kluczujący cewkę). Można było zauważyć na obrotomierzu - w momencie w którym ECU przestawał dawać sygnał na cewkę obrotomierz spadał do zera pomimo tego, że silnik się jeszcze obracał.(przy okazji wypaliło...
Witam, w związku z tym, że ceny obrotomierzy "z epoki" są chore oraz Elegant ma zapłon jak CC700, na cewce 100% bliźniaczej z PI (miałem to auto 2 latka) - pytanie: Czy obrotomierz od Punto 1 podłączony pod jedną cewkę będzie zaniżał 2x odczyt, czy też może oryginalnie sygnał jest brany z jednej cewki?
Dostałem ładny obrotomierz wskazówkowy który do tej pory był w 126p napisane na nim autometronic 126p Dostałem go beż żadnego opisu Wychodzą z niego przewody czerwony niebieski biały co ma iśc na masę co na + co na cewkę
Witam wszystkich. Auto nie chce odpalić i nie ma iskry. Sprawdzone świece i cewka. Podczas kręcenia rozrosznikiem obrotomierz podnosi się i opada, do 5tys obrotów. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Każda odpowiedź będzie pomocna.
Pojeździłem trochę po szrotach, ale nie znalazłem cewki akurat do tego modelu auta. Przepatrzyłem trochę filmów na yt i w moim przypadku jst coś podobnego jak na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=TKgU1pJ_... Dodatkowo zauważyłem, że od tamtej pory znacznie nasiliły się drgania i widocznie są lekkie wahania obrotomierza. Jeśli nie cewka powoduje...
Jeśli brak iskry to przyczyn może być kilka i jeszcze warjujący obrotomierz. Sprawdź modół, czy do niego dochodzi napięcie , cewkę WN, palec. Jak wariował ten obrotomierz? To może być także wina czujnika położenia wału. Jeśli kręcisz rozrusznikiem i na obrotomierzu nic się nie pokazuje to właśnie padł ten czujnik położenia wału.
Potrzebuję sprawić układ który po podłączeniu do 12V i do sterowania obrotomierzem będzie załączał cewkę przekaźnika przy około 40hz. Kolega podrzucił mi notę katalogową LM2907 http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm2907-... I wynalazłem tam schemat taki (strona 9): http://obrazki.elektroda.pl/7824283900_1... Teraz pytanko. Jaka jaka powinna...
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
Pewne rozwiązania gdzieś tam podpatrzyłem, ale generalnie większość jest zmyślona. Zależy mi na tym obrotomierzu bo ma swoją obudowę i nie trzeba budować specjalnej, jak dla takich wyciągniętych gdzieś z deski rozdzielczej. W jednym i drugim przypadku jest silnik czterocylindrowy, tyle że w rzędówce podwójna cewka daje iskrę na dwóch świecach jednocześnie....
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Buduję sobie przyrządzik pomocny przy naprawach i testowaniu instalacji gazowych w samochodach. Na poczatek składa sie z testera silnika krokowego, generatora impulsw zapłonowych dla wszystkich kombinacji cylinder/cewka oraz uniwersalnego obrotomierza obsługujacego każdy układ cylinder/cewka. Proble mam niby drobny jednak uprzykszjący mi życie, mianowicie...
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Przepraszam za odgrzebywanie, ale dam odpowiedź dla potomnych. Trzeba sprawdzić zegary, styki i styk wtyczki która jest w komorze silnika. Ale w 90% przypadków to sam czujnik obrotomierza- jest to cewka zalana w jakimś plastiku o grubości papierosa. Jest na kluczyk "10" nad dłuższą półosią i przewodem od wspomagania- dostęp w zasadzie tylko z kanału....
jasne że tak u mnie brak kompa i dlatego cewka
Przecież można się podpiąć pod cewkę wysokiego napięcia
Obrotomierz w ogóle się podnosi? Cewka sprawdzona? Często pada. Kluczowanie na cewce jest? Impulsy z aparatu do sterownika są? Przecież to, w brew pozorom, proste auto.
cewka obrotomierz obrotomierz jedna cewka podłączyć obrotomierz cewka
wysokich obrotach grzeje prądnica pierścieniowa zasilacz buforowy łączenie
trabant schemat trabant schemat
RDA5807FP vs HEX3653 – zamienność tunerów FM, różnice pinów, funkcje, RDS, I2C Haier AU242FHBHA – płyta główna 0011800209, 30221901, typowe usterki, diagnostyka, zamienniki