http://obrazki.elektroda.pl/8388478100_1... Mam nadzieje że pomoże.
Witam Cały rozrząd jest na bolce.Za alternatorem cze ba odkręcić śrubę na 13 klucz i wsadzić bolec.Pompa wtryskowa też jest na bolec a wałek rozrządu ma styłu nacięcie i tam wkładasz submiarke a najlepiej jak nie jest pasek sciagnienty zrobić znaki na kole i obudowie
na kole rozrzadu masz 10 mm bolec pod rozrusznikiem masz dziurke 6 mm bylo juz pokazywane na tym portalu Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/5432857700_1...
Witam Crafter 2009r 2.5 BJL. Wymieniam rozrząd według instrukcji, czyli wał zablokowany, wałek też, koło wałka rozrządu poluzowane i luźno się obraca. Przy próbie napięcia prawy brzeg strzałki pokrywa się z lewym znacznika napinacza, a powinny się pokrywać z prawej strony. Gdy próbuję napiąć bardziej, cały napinacz się luzuje i cofa na mimośrodzie krzywiąc...
Rozrząd przestawiony, nie zgadzały się punkty, pasek bardzo napięty. Rozrząd SKF przebieg ok 30tys. Wydaje mi się że przesunęło się koło zębate na wałku rozrządu. Nie wiem czy to normalne, ale odkręciłem to koło i nie ma tam klina tylko jest w kole otwór a na wałku bolec o mniejszej średnicy. Po założeniu tego koła otworem na bolec jest spory luz na...
A masz bolec do ustawiania wału korbowego?
A jak zamontować koła na głowicy bo są dwie możliwości żeby bolec był na ex albo na in jak ma być zamontowana prawa a jak lewa
Nie wygląda na to żeby kliny były ścięte ,ponieważ na kółkach nie ma żadnego luzu ,zdjąłem nawet pokrywę zaworów i jak ustawie kółko na znak to krzywki są u góry czyli zawory są zamknięte na wale też wygląda dobrze,mam jeszcze pytanie jakiej długości ma być ten bolec do blokowania bo jak wsadziłem taki o długości ok. 7 cm to wał blokował się w kilku...
Napinacz musi być luźno? Bo na górze napinacza jest bolec którym napinalem pasek przed obracaniem silnika. Nie wiem czy dobrze robiłem nadając napięcie. Dodano po 1 Chodzi mi o to że kiedy śruba napinacz była luźno na pasku rozrząd się przestawiał
Ustawiasz rozrząd na znaki, luzujesz koło od pompy na wałku rozrządu w koło pompy paliwa wkładasz bolec żeby zablokować (dwa otwory na kole mają inną średnicę i w ten otwór wkładasz blokadę) dokręcasz koło na wałku rozrządu i jedziesz. Po ośmiu latach raczej naprawił. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie,...
Panowie, dostałem info że rozrząd był zmieniany we wrześniu ubiegłego roku więc niepotrzebnie kupiłem nowy. Problemem jest tylko to że po zablokowaniu wału korbowego (tłok pierwszego cyl. w GMP) nie można włożyć blokady wałków rozrządu ponieważ nacięcia na wałkach nie są w jednej linii, jest leciutkie przesunięcie uniemożliwiające włożenie blokady....
Wałki sprawdzałem już 3 razy wałki a i g wydechowe i ssące sprawdzałem według serwisówki nawet zdemontowałem je i okazało się że są praktycznie identyczne oprócz wysokości wykorbień. Każdy bolec wszystkich wałków który wchodzi w koła patrzy prosto w pierwsze wykorbienie dlatego ważne jest 1 wałek dziura nr 1 wałek 2 dziura w kole nr2 i tak dalej.Tak...
Dla 100% pewności najlepiej sprawdzić, wał na GMP, bolec w pompę i płaskownik w wałek. Czy w taki sposób wymieniałeś rozrząd?
sprawdzałem rozrząd. pompa paliwa się zgadzała z wałkiem rozrządu podług starych znaków ale nie jestem pewien do wału korbowego ponieważ na kole zamachowym nie widziałem znaku do ustawiania rozrządu bo było trochę pordzewiałe ze starości chyba :) i nie jestem pewien czy pierwszy tłok jest dobrze ustawiony podłóg zapłonu. Da się to jakoś sprawdzić czy...
ja wymieniłem łańcuch i napinacz, wstawilem silnik i lipa :( załamka kręci bez kompresji, ustawilem rozrząd wg schematu, a Co Pan wspomniał o tym klinie to gdzie in się znajduje? proszę o pomoc, 792480660 oddzwonie Dodano po 44 Bardzo felerny napinacz łańcucha , odkręć klapkę okienka i sprawdź jaki luz ma napinacz , sprawdzić ustawienie rozrządu . Na...
W zasadzie nie trzeba tego zegara bo i ze sówmiarką da sie to zrobić koło pasowe ma znaczniki pompa bolec blokujący gdzie możesz włożyć śrubę 6mm a rozrząd ustawić tak by obie (1 cyl ) krzywki wychylone były maksymalnie do góry, ssacy może być minimalnie w lewo
rozrząd ustawiałem sam czyli koło zębate wałka na bolec i ustawienie na środek regulacji, dolne koło na znak Reszta powinna być widoczna na logach z vag-a w kolumnie 4
Na kole wałka masz otwór na bolec a wał blokujesz na kole zamachowym też otwór koło bagnetu coś lipę odstawiasz jak nie jesteś pewny to obróć wałem cykl
Witam ponownie. Metodą "prób i błędów" udało się. Wszystkim zainteresowanym mogę napisać, że drugiego tak idiotycznego rozwiązania dawno nie widziałem. A teraz postaram się opisać jak to należy zrobić : ustawiamy pierwszy tłok w pozycji GMP zawory od pierwszego zaworu ku górze strzałka na zębatce ku górze. Dla sprawdzenia poprawności przekręcamy wał...
Witam Posiadam ładowarkę Case 121B z 1992 roku z silnikiem Perkins, prawdopodobnie BA504-2 lub BB504-2T. Problem polega na tym, że był w nim źle ustawiony rozrząd i silnik długo kręcił zanim odpalił. Nigdzie nie mogę znaleźć żadnego schematu który by mi pokazał jak powinien być poprawnie złożony, a sam nie mam takiej wiedzy żeby do tego dojść. Jedyne...
W silnikach PSA nie ma znakow, wiec nie wiem, o czym piszesz. Bolec ustalajacy wal korbowy jest wkladany w otwor kola pasowego w pierscieniu zewnetrznym, ktory czesto jest obrocony w stosunku do piasty z powodu zciecia amortyzatora gumowego. Powoduje to, ze mimo "dobrego" ustawienia rozrzadu, jest on ustawiony niedobrze. Oczywiscie, moze byc inny powod...
Witam Silnik Renault z pompą Lucas (ta sama jednostka w Carismie 1.9td) Mam problem ze znalezieniem GMP tłoka pierwszego cylindra (nie mogę sugerować się znakami na kole wału ). Pytanie - czy ten silnik poza otworem na bolec Fi 8mm ma jeszcze jakieś znaki na wieńcu lub w innych miejscach które oznaczają GMP ? Myślałem by sprawdzić czy tłok jest w GMP...
Wszystko się zgadza to co piszecie, Mam pytanie co do blokady wału, czy jak się ten bolec wkręca to on ma się o coś oprzeć, czy jest w środku dziuka w którą trzeba go włożyć bo nie mogę wyczuć. Co do przyczyny usterki to leżała zupełnie gdzie indziej, wąż gumowy od powietrza był przyciśnięty i po prostu za mało powietrza się dostawało do silnika......
Witam. Wymieniałem silnik w Berlingo 2002r (korba poszła bokiem) przywieźli silnik z 1998r. Musiałem wszystko poprzekładać, pompę wtryskową, wszystkie czujniki, gdyż były inne, tak jak i pompa wtryskowa. Jedynie zastanowiło mnie, że wypust na wale, co wchodzi koło zamachowe jest w innym miejscu niż w starym silniku, poustawiałem rozrząd na znaki, próbowałem...
Jaki schemat? Bolec w obudowę skrzyni i blokujesz koło zamachowe. Na wałki wkładasz listwie i już.
Nie kąt wtrysku tylko synchronizacje 4 grupa 4 pole ma być 0.0 chociaż są zwolennicy na -1. Jeśli poznaczysz przed ściągnięciem to masz pewne że bedzie ok ale procedura ma się tak że blokujesz wałek rozrządu (bolec 6mm,wiertło itp) potem znaczysz ładnie kółko na wale korbowym tylko idealnie (nie farbką, najepsza wg mnie ryska) potem zwalasz pasek nowe...
Prawdopodobnie wskaźnik dostawał sygnał napięciowy z selsyna. Nie. Tego typu obrotomierze (wojskowe) dostawały napięcie z małej prądniczki zamontowanej na wałku rozrządu silnika. gruby bolec - ekran (wszystkie instalacje wojskowe są ekranowane. cienkie to + - chyba rzędu 24 v
To jest dekompresator. Zbija kompresję przy rozruchu uchylając zawor. Żebyś to zapalił z kopa albo ze sznurka. Jak wałek złapie wyższe obroty to bolec chowa się na płasko i jest w położeniu pracy.
Generalnie luzujesz koło wałka i pompy CR i wkładasz bolec, inna jest blokada wału i chyba tam ci to uciekło...
Ten bolec wystaje z dekla pompy oleju, inna sprawa, że czasem wypada i po prostu go nie ma
Masz dwie blokady do kół. Jedna to bolec (pręt, nie pamiętam jakiej średnicy) w koło rozrządu, a druga to taka pół okrągła listwa zębata, zakładana na koło wału korbowego, z kołkiem ustatalającym. W AWXach do 2002 jest hydrauliczny napinacz, on też ma swoją blokadę. Dodano po 1 Zaraz poszukam schemat to Ci podeśle. http://obrazki.elektroda.net/42_12698576...
Nie musisz zdejmować paska rozrządu by wyregulować kąt zapłonu. Pompę blokujesz bolcem, luzujesz śruby na kole pasowym pompy obracasz wałem korbowym, najlepiej robić w dwie osoby . Te silniki trzeba dobrze ustawić, jeżeli grzebałeś coś przy rozrządzie to zimne dni weryfikują poprawne ustawienie kąta wtrysku. Ale sprawdź najpierw kompresję czy tam coś...
Tak jak pisze kolega, tylko jeszcze poluzować koło na wałku rozrządu po naciągnięciu paska dokręcasz, pompę wystarczy zablokować bolcem, po odpaleniu doregulujesz na vagu, vcdse.
... kolego chodzi mi o to czy musze miec oryginalne bolce, czy wystarczy ze dorobie je np. ze śruby. Wiem ze w starym tranzicie wystarczyly bolce o odpowiedniej srednicy zeby ustawic rozrzad. Stad moje pytanie. Chcialbym sam ustawic, nie stac mnie na oddawanie silnika do serwisu.:cry: Pozdrawiam!
Witam. Jestem w trakcie wymiany koła pasowego wału korbowego ponieważ miało bicie. Mam pytanie czy na kole zębatym wału korbowego powinien być taki mały bolec który wchodzi w koło pasowe. Jest tam ślad ale jakby było urwany malutki bolec. Pozdrawiam
Najpierw składasz przód - wał na znak na kole zamachowym, wałek na "płetwę" pod kółkiem napędzającym pompę (krzywki na pierwszym w górę). Potem na tak ustawiony przód pompa na znak/bolec nie pamiętam i na koniec pompa na zegar i musi grać.
Ważny jest bolec na kole. Wskazuje GMP. I to jest punkt odniesienia. http://obrazki.elektroda.pl/7887904500_1...
Kolego, najlepiej zakupić blokady, ja płaciłem jakieś 200 zł za wszystkie i masz do każdego dci-ka. Co do ustawienia to: blokadę wału możesz sobie sam zrobić, bo to zwykły bolec (wkręcasz śrubę z bloku w okolicach podstawy filtra oleju i wsuwasz w blok blokując w ten sposób koło zamachowe. Walki rozrządu mają nacięcia (od strony rozrządu zaraz za kołem...
No filmik pomocny:) tylko to miejsce na blokadę trudno dostępne i widać ze ta jego blokada jest przerobiona- dospawal sobie ten uchwyt bo oryginał to tylko ten bolec
Odkręć aparat zapłonowy i sprawdz czy nie jest ułamany bolec wchodzący do wałka rozrządu Pzdr
Proste znaki wałek u góry pionowo, wał korbowy pionowo w dół znak na kole i na obudowie plastikowej, a pompa bodajże na bolec 7mm chyba że jest cp to nie ma znaczenia ustawienie.
Bardzo proszę o pomoc posiadam Volkswagena Lupo 1,7 SDI niestety na wolnych obrotach bardzo mocno przenoszą się drgania silnika na nadwozie. Drgania są bardzo uciążliwe ponieważ w kabinie wytwarza się taki hałas, że aż głowa zaczyna boleć. Sprawdzony rozrząd, sprawdzone błędy - brak, układ wydechowy ok, poduszki silnika ok. W sytuacji gdy odkręcę od...
powiedz ile zrobiles tych rozrzadow? klina nie masz na walku rozrzadu i tu masz mozliwosc regulacji,a co do pompy wtryskowej tez sobie nia krecisz zeby miec idealnie znak kola zamachowego w kienku?? na nowym pasku krecac zgodnie z ruchem silnika do momentu gdzie mozna zablokowac pompe celem sprawdzenia poprawnosci zalozonego paska znak na kole zamachowym...
rozrząd bo może boleć. robota około 300-400 zlotych plus części.
witajcie po porządnej kawie doszedłem co dolegało passatowi. Rozrząd ustawiony na znaki czyli górny wałek na płaskownik z tyłu(jest tylko jedna możliwość wsadzenia płaskownika)dolny wał na znak zero pokrywający się z obudową skrzyni a pompa cóż ktoś kiedyś żle wsadził pompę gdyż otwór w niej nie zgrywał się z wejsciem na bolec.ustawiając tak na fabrycznie...
oddaj auto do mechanika tam jest ustawiany rozrzad na bolcach. Wiecej zepsujesz!!! mam nadzieje ze nie odkreciles kola pasowego bo tam nie ma klinna. Wiele mechanikow tez tego nie potrafi wymienic bo nie tak latwo.
Nie no oś do remontu, bez dwóch zdań. Co do głównego problemu tego wątku. Pompę oddali. Wymienili koło. Wyło dalej. Przed momentem wyjąłem pompę raz jeszcze. Zamontowałem to koło ze starej pompy i nastała cisza. Ok, delikatnie ją słychać. Nie będę kłamał że jest bezszelestnie ale jest to delikatny dźwięk. Tamta pompa to wyła że uszy bolały. Ale rozrząd...
Witam serdecznie, poszukuję wymiarów tych blokad rozrządu do silnika 1,6 hdi, wiem Że można wiertłami ale chcę sobie dorobić, dzięki za pomoc.
Ustawianie początku wtrysku w Władimircu: - po prawej stronie mamy otwor w przez który wkładamy bolec do otworu w kole zamachowym. W kole zamachowym są dwa otwory, najpierw jest do zapłonu a po nim do ustawiania rozrządu. Bolec wkładamy do pierwszego otworu, punkt zapłonu. - odkręcamy śrubę, pionową w pompie wtryskowej pomiędzy króćcami do których są...
rozrzad koła wałka rozrządu na bolcu zabezpieczającym wał korbowy na znaku w obudowie skrzyni pompa tak jak na pasku 2 białe znaki( mniej wjecej wychodzi znak na śróbie 8mm z tyłu koła)
bolec wałek rozrząd świecący bolec bolec wtyczka
clean bench zmiana eprom sprzedam głośnikowe
candy 9501x naped bramy przesuwnej
Samoczynne włączanie radia w Alfa Romeo 147 2003 Schemat instalacji fotela elektrycznego Mercedes W208