Nic niestety nie ogarniesz. Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ mostek w alternatorze stąd żarząca się kontrolka ładowania. Idź stąd. Szczotki się skończyły. Alternator Valeo/Bosch?
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
Do tego alternatora bez problemu założysz dedykowany regulator napięcia razem ze szczotkami (wygląda jak tranzystor TO-3), szczotki prostopadle, VW golf mk I, II, passat b3, Ford escort Mk3,4, MB W124
Miałem podobny przypadek w moim escorcie, tyle że mnie zaśniedziała blaszka "sprężynująca " w regulatorze. Alternator firmy bosch posiada szczotki + regulator w jednym wymiennym elemencie wkręcanym w alternator. W moim przypadku ładowanie akumulatora podczas "falowania" dochodziło do ponad 20 A ! Posprawdzaj instalację pod kątem słabych styków.
witam, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić szczotki w alternatorze Bosch. Poniżej kilka zdjęć "trzymacza" szczotek. Szczotki mam już zamówione na jutro. Szczotki to bx 185. Czy te szczotki wyciąga poprzez wyciągnięcie ich z tego gniazda? Proszę o odpowiedzi http://obrazki.elektroda.net/50_12674699... http://obrazki.elektroda.net/52_12674699...
oooo, w tym to bardzo prosto, szczotki BX185 lub też BX204.
czyli masz alternator siatkowy, w takim razie BX 213 IK
panowie moj altelnator to hitahi czy warto go rozkrecac czy odrazu do kosza jak myslicie?? szczotki są raczej dobre a regulatora nie ma czym sprawdzić a taki altelnatorek kosztuje ok 1000 zł
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
Opłacalność naprawy Magnetona mija się z celem. Wybierz się na szrot, kup zbliżony rozmiarami i uchwytami do swojego starego alternatora, zmień regulator i/lub szczotki na nowe. Alternator zakup firmy BOSCH
Witam! A więc nie ma ładowania w Golfie 2 silnik 1.3 cat, alternator Bosh. Wcześniej świeciła się kontrolka o braku ładowania. Wymieniłem szczotki i kontrolka przestała świecić a ładowania dalej nie ma. Proszę o poradę.
Masz dwie opcje -szczotki 5x8 i wlutujesz BX204 ( Bosch) -szczotki 4x7 i wlutujesz JX42 ( Lucas, Marelli)
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
A może tak byś podał typ alternatora? BOSCH, LUCAS ? Regulator to jest to urządzenie z którego wystają szczotki. Jeśli nikt wcześniej nic nie przerabiał to powinien być BOSCH, można go wyjąć bez rozbierania alternatora.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
VW Passat B4 1994r 1.9TDI - brak ładowania, alternator Bosch 120. Po włączeniu zapłonu kontrolka ładowania świeci i gaśnie po zapaleniu silnika i lekkim zwiększeniu obrotów silnika. Brak ładowania, wymontowałem alternator - szczotki OK. Jak sprawdzić na stole czy uszkodzony jest regulator czy diody w mostku?
a regulator i szczotki nowe???
Dzień dobry, Chciałbym się dowiedzieć jakie będzie najodpowiedniejsze nowe łożysko do alternatora, znajdujące się w jego tylniej części (od strony tulei prowadzących szczotki regulatora napięcia)? BOSCH 120 A o numerze OE: 028 903 031 z 2003 (zamontowane łożysko: NSK 6003 DU8 ENGLAND) W sklepie zostalo mi sprzedane firmy SKF model BB1-3036 2RS/C3 ("mniejsza...
A co to może być? Regulator? Szczotki?
Regulator wygląda tak: http://www.autocaros.pl/shop.php?a=produ... Nie wychodzą z niego żadne przewody tylko dwie szczotki.
Możesz mieć alternator Bosch,albo Valeo. Oba cierpia na tą samą przypadłość-zuzyte szczotki plus wytarte do cna pieścienie slizgowe.
Witam. Dziękuje kolegom za pomoc, autko naprawione. Wymiana regulatora pomogła. Dodam, że jest u mnie alternator bosch i można regulator wymienić bez demontażu alternatora choć odkręcenie osłony tylnej nie jest łatwą sprawą jak autko ma pare lat. Defekt regulatora to nie zużyte szczotki tylko rdza zrobiła swoje.
Jak sądzę silnik 2,0 diesel. Mycie alternatora tam w 100% przypadków kończy się tym, że znika ładowanie. W oka mgnieniu lecą pierścienie ślizgowe i szczotki, to jeżeli masz alternator Valeo. Bosch jeszcze jakoś to wytrzymuje.
no szczotki trzeba jako pierwsze zobaczyć..... uważam że ogólnie regulatory się tak nie psują
szczotki kokosów nie kosztują szczotki sa z regulatorem razem :(
Oj trochę się mylisz a nawet duzo... Jak możesz mieć połączone szczotki z masa samochodu jak przez szczotki idzie plus na regler i później na plus akumulatora...
Witam wszystkich. Piszę tutaj bo nigdzie nie moge znaleźć porady. Mój problem: ładowanie, a dokładnie jego brak, objawiało się tym, że po odpaleniu auta wskaźnik spadał na 9V i podnosił się na 12 po wejściu na wyższe obroty, potm już spokojnie pokazywał 14. Jednak wczoraj nie wszedł już na 12 i nie było ładowania. Wymieniłem regulator i szczotki, poprawiłem...
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
a szczotki w szczotkotrzymaczu , a masa
Zmieniłem w samochodzie akumulator na nowy i po zmierzeniu napięcia ładowania okazało się, że wynosi ono 13,85V. Wydaje mi się, że trochę za mało. Rozebrałem alternator, diody są dobre, szczotki mogą być. Natomiast nie wiem jak sprawdzić regulator. Może, ktoś sprawdzał juz regulator i wie jak to zrobić. Jest to alternator BOSCH 14V 120 A, 028903028E,...
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
kontrolka ładowania gaśnie. Przebieg auta to cos około 500000 km. Miernik podłaczony pod akumulatory i ładowania brak 23V. Alternator nowiutki BOSCH. W stary skonczyly sie szczotki i komutator.
Są jeszcze inne wyjścia, można wymienić pierścien na wirniku i szczotki lub cały wirnik i powinno być ok.
Zrobiony stary alternator i działa wszystko, jakie te ludzie sa głupie, zamiast naprawiac stary to pchają się w koszty,w starym do wymiany tylko szczotki; o dziwo pierścienie były jak bajka.
Wygląda na wyprowadzony sygnał DF, przylutuj ten kabel do szczotki w regulatorze boscha (tej nie połączonej stykiem sprężystym z diodami wzbudzenia)
Mogą być jeszcze szczotki/razem z regulatorem/ oraz pierścienie na wirniku.
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Witam Mam problem z ładowaniem w powyższym aucie. Po odpaleniu 14,2 V, po chwili spada aż spadnie tak do 11,6 - 11,8. Diody w alternatorze są ok. Połączenia też. Czy winę ponosi regulator napięcia? Dodam, że po odłączeniu wtyczki sterującej od regulatora napięcie się ustawia na około 13.8V. Regulator to Bosch BR14-M2. Szczotki jeszcze są więc to nie...
Dziś wyjąłem ponownie alternator i chcę go sprawdzić tylko nie bardzo wiem jak. Ktos pomoże? Bosch 0124225053 90A. Szczotki,wirnik, łozyska i obudowa wygladają dobrze. Jak mogę go sprawdzic by w 100% potwierdzic co nie dziala poprawnie. Dzieki za pomoc.
Jak wyciągniesz alternator i go posprawdzasz to wszystko się wyjaśni. Zanim zdecydujesz się na kupno drugiego używanego sprawdź czy nie lepiej naprawić stary bo jak włożysz nowe części to na pewno dłużej pochodzi niż używka. Czasami trafią się na używany, który przejechał z 300 000 tys i już końcówka komutatora a wtedy wiadomo też trzeba wymienić do...
Dokładnie. Sprawny elektroniczny regulator utrzymuje napięcie 14,4V w szerokim zakresie obrotów i obciążenia. Mechaniczny nie radzi sobie tak dobrze. Na dodatek posiada on zużywające się elementy (styki) i wymaga okresowej regulacji. Montuj ten alternator i będziesz miał spokój. Sprawdź jeszcze w jakim stanie są szczotki, żeby nie okazało się, że po...
Witam wszystkich, w mojej BMW e39 520 skończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Alternator jest firmy BOSCH. Regulator posiada oznaczenie 1197311545. W sklepie motoryzacyjnym dostałem 2 zamienniki HELLI, ale żaden z nich nie pasuje. Spotkał się ktoś z zamiennikiem tego regulatora? pozdrawiam
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu w mojej Astrze zauważyłem zapalającą się kontrolkę ładowania. Kontrolka pali się tylko wtedy, gdy włączę nawiew na 3 pozycję i podgrzewanie tylnej szyby. Poza tym wszystko działa sprawnie. Rok temu były wymienione szczotki w alternatorze firmy Bosch i regulator napięcia. Niech ktoś mi powie czym to może być spowodowane?...
Witam, Szukam mocniejszego alternatora niż 70 A, 14 V. Chciałbym coś około 100 A i najlepiej z 14,5 V, żeby akumulator był bardziej doładowany. Zależy mi aby mocowania były takie same (lub kompatybilne). Mój alternator produkuje zabójcze 13 V... Szczotki regulatora i bieżnia są bardzo zjechane, dlatego szukam czegoś mocniejszego. Alternator: Bosch 0...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Poprawiłem połączenia przewodów, wymieniłem regulator napięcia - szczotki były jak nowe, ale sam regulator najwyraźniej uszkodzony. Po tych zabiegach, ładowanie około 14V, po włączeniu wszystkich świateł 13,5V na wolnych obrotach. Podziękowania dla Was. :)
dziękuję za ODPOWIEDŹ BYĆ MOŻE JEST TO SILNIK NIE ISUZU nie znam opla, robiłem tylko przysługę bratu,ale alternator jest na pewno delko made in franse i wymieniłem w nim szczotki, które nie są tak jak w boschu razem z regulatorem,nie wiem czy ten regulator oddzielnie w ogóle da się dokupić?
Ja używam starych w których skończyły się szczotki. Możesz się przejść po firmach które naprawiają alternatory i prawdopodobnie dostaniesz za friko . Chodzi o taki regulator http://www.iparts.pl/czesc/regulator-nap...
Jeżeli masz alternator Boscha to na 99,99 % masz uszkodzony regulator F00M......... . Jeżeli masz Valeo to koniec szczotek +/lub konieć bieżni ślizgowej.
Ja mam od 125p [identyczny jak polonez] i ładuje mi od samego dołu kontrolka ładowania 4W Koło pasowe najmniejsze jakie się dało Napięcie ładowania 14,3 V niezależnie od obrotów W c-360 mam bosch-a 100 A od opla dałem za niego 50 zeta + nowe szczotki za 3 złote Ładowanie 14,5 V Nie widzę większego sensu kupowania nowego
Masz problem z odpaleniem? Nie auto tak jeździ od tygodnia i brak jakichkolwiek objawów Jaki masz regulator? https://sapart.pl/regulator-napiecia-bos... alternator wymieniany niecałe dwa lata temu, szczotki w starym regulatorze zużyte około 30% 24,4 to jest brak ładowania Tak zgadza się tylko wg. sdp3 alternator działa...
Ja tam wolę stare Valeo, jeszcze pod nazwą Paris-Rhone. A magnetron? Viper, ile razy wymieniałeś w starej Havranie (105, 120) szczotki w alternatorze? Wiesz, że były wieczne. A co w nich padało najczęściej? Jak się tak zastanowić to niewiele. Bosch? Tez ma swoje pięty ahillesowe...
Kolega nie napisał jaki ma alternator, więc moze byc taniej jeśli się okaże że to stary Bosch. Diody to na pewno nie. Wyjmij altka, obejżyj szczotki i pierścienie ślizgowe, wymień regler ze szczotkami,a lbo same szczotki powinno być gitara.
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Wszystko zależy, jaki jest to alternator. Popularnego i łatwo dostępnego, oczywiście nie warto, jeśli to poważna usterka, np. przewijanie. Jeśli to alternator nietypowy lub horrendalnie drogi, to regeneracja/naprawa jest rozsądna. Nowe, tanie alternatory, czy też ich zamienniki, to często chińska, czy inna indyjska produkcja, o jakości której trudno...
Może to tylko szczotki na ukończeniu? Podjedź do zakładu gdzie serwisują alternatory, rozruszniki i akumulatory niech sprawdzą.
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Akurat na iskrzenie nie wplywa bo jest inaczej podlaczony. By szczotki nie iskrzyly muslial by byc wpiety miedzy szczotki, a jest wpiety w + zasilania. Duzo aut takie filtry ma do dzis. Kazdy bosch np taki filtr posiada. Stare mialy taka kosteczke na deklach przykrecana a te nowe (FOOM) maja go zintegrowanego w tym plastikowym dekielku ;)
A jak wygląda pierścien na wirniku po którym szczotki ślizgają się ? Jeśli ma głęboki rowek to może występować taki problem, brak styku szczotki z pierścieniem lub styk za mały. Na szczęście można to zregenerować - pierścień kosztuje od 20 do 40zł plus ewentualna wymiana.
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
Jak jesteś urodzony pod szczęśliwą gwiazdą to masz do wymiany tylko szczotki, jak któryś przytomnie zauważył. Podchodzą tam szczotki od starych alternatorów Boscha, wymiar poprzeczny 5 x 8 mm. Aby je wymienić trzeba wymontować regulator- dwa wkręty plus odlutowanie łaczników idących do mostka. Nie utopisz tego transformatorówką, tylko lutownicą kolbową....
sprawdzałem napięcie bezpośrednio od alternatora i jest tylko o 0,1 V lepiej wiec dalej za mało, kupiłem nowy regulator 14,5V i teraz przy włączonych światłach, nawiewie oraz radiu napięcie oscyluje ok 14,2 V :) na początku musiały się dotrzeć szczotki bo nie ładowało w ogóle ale po chwili było już dobrze wiec już wszystko gra, dzięki za pomoc temat...
Odkręć szczotki, wyciąg, zmierz metodą techniczną (żarówka tylko mniejszej mocy+ akumulator) czy wirnik przewodzi prąd. Dość częstym uszkodzeniem jest urwanie przewodów na wirniku przy wymianie łożyska. 2 rzecz- nie przykręcony mostek prostowniczy do masy/2 wkręty M4. Może być inne rozwiązanie bo producentów jest paru- Bosch, Toyota, Denso, Magneti...
Pytanie zasadnicze- czy problemy pojawiły się dopiero po grzebaniu w zbr i ffr ? czy były już wcześniej? Ile masz alternatorów? MAN w autobusach stosuje czasem dwa lub 3 alternatory bosch po 110A każdy i muszę powiedzieć, że alternatory a właściwie ich regulatory napięcia są sterowane z osobnej elektroniki, która wygląda jak przekaźnik , jest koloru...
Chodzi o to, że niemetodycznie postępujesz w celu zniwelowania usterki, wystarczy parę pomiarów i już wiadome o co chodzi. Jeżeli alternator Bosch, to nie masz się co przejmować niełączem sruby w płytą radiatora-jest ona radełkowana i dodatkowo na wcisk, połaczenie zawsze będzie 100% Alternator może być uszkodzony, bardzo często są totalnie wytarte...
To są te rowki tak głębokie czy nie. Alternatorem jest pewnie Bosch. Przebieg jest taki sobie ale robiłem już po 30 000 gdzie komutatora nie było a szczotki całe. Wszystko zależy od materiałów a jakie one są to widać w szczególności w nowych samochodach.P
Witam, borykam się z problem prawdopodobnie alternatora firmy BOSCH w Hondzie Accord VI F18b2. Jakiś czas temu przestał całkowicie ładować, podczas normalnej jazdy wieczorem, nagle zaczęły słabnąć światła migać licznik wskazówki do zera a gdy zatrzymałem sie na skrzyżowaniu, silnik zgasł po uruchomieniu z kabli wszystko było w porządku po odpięciu i...
Alternator z Łady 2105, 2107 3 pod plus akumulatora, 5 pod stacyjke, czy gdzieś tam, kiedy jest prąd załączany w czasie jazdy. Nie było kontrolki, ta Łada miała woltomierz. 1 to kondensator przeciwzakłóceniowy. Łożyska 6201 ZZ i 6302 ZZ. Szczotki przelutujesz od dużego fiata badź Bosch BX185, pasują, wymiar poprzeczny 5x8mm.
Witam. Pewnie wszyscy zaraz będą mi pisać, że trzeba poszukać na forum ale szukałem już i nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Mam parę pytań odnośnie mojego samochodu. 1. Czy centralny zamek może robić zwarcie do kompletnego rozładowania akumulatora? 2. Jak odłączyć centralny zamek? 3. Co zrobić gdy brak ładowania a wszystkie połączenia kabli...
Czyli same uniwersalne porady ( czytaj-bezsensowne), bo: -pasek tam jest micro-V i jest samonapinacz. Nie będzie ślizgał. -regulator? szczotki? A może się wpierw zapytać jaki ma alternator, bo może być Bosch, Valeo lub Mitsubischi. Równie dobrze mogłeś napisać, że mu puszcza w obie strony frajlaufszajba, i kto wie-może byś trafił? :lol:
Ta dłuższa trasa to 60km po wyładowaniu aku do 11.8V. Na alternatorze mam 14.3V na aku 14.2V. Alternator zregenerowany, regulator ori (wstawione nowe szczotki), okablowanie wzorowo i jeszcze dołożyłem dodatkową masę 16mm2 aku-karoseria, obudowa alternatora-karoseria. Z diodą miałbym wg. obliczeń 14.7V ma alt. więc blisko 14,6V na aku. Zmierzyłem cęgami...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Witam serdecznie. Zostawił bym ten przekaźnik z małą modyfikacją. Możesz go załączać ręcznie jak będzie mniejszy pobór prądu ( wyłaczą się podgrzewacze i doładuje się akumulator rozruchowy) lub dorobić prosty układzik sterowany napieciem. Szczotki nie miały prawa się zużyć wskutek przeciążenia alternatora. W kość mogły dostać diody i uzwojenie i nic...
Ja też ostatnio zakładam alternatory BOSCH 90-100-120 A (golf 4, passat b5,loen ,octavia 1, fabia 1 , polo 9n , ibiza 3 ) co wpadnie za dobrą cenę. Taki alternator idzie dostać za 50 pln. Komplet części do regeneracji to jakieś 70 zł (dwa łożyska pierścienie ślizgowe i nowe szczotki). Regeneracja nie jest nie specjalnie trudna. Do tego nowe mocowania...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
siedzi tam pewnie bosch? to są bdb alternatory i proste jeżeli nie skorodował styk - blaszka pod regulatorem to raczej regulator, tam zazwyczaj uszkadzają się albo łożyska albo regulator (szczotki itp) nic więcej - bardzo trwały proponuje: sprawdzić oddzielną kontrolką czy alternator daje sygnał lampki ładowania ; jeżeli nie to zacząć od regulatora,...
Wymontuj alternator z ciągnika i sprawdź na stanowisku do badania alternatorów.Wtedy będzie pewne jaka jest jego sprawność. Jeśli na ciągniku był dobrze podłączony,to żarówka kontrolki nie miała prawa się żarzyć (oczywiście przy pełnym wzbudzeniu). Żarzenie wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym lub uzwojenia stojana (mniej prawdopodobne)....
Ogólnie do sprawdzenia czy wogule są sprawne mam jeszcze jeden, są to znaleziska po sprzątaniu firmy i chcemy to sprawdzić wiertarką czy działają czy od razu na złom je wyrzucić. Znalazłem filmik żeby zapodać przez żarówkę 12v na szczotkę żeby wzbudzić, ale dziwna sytuacja się robi, prąd płynie a żarówką nie świeci gdy dotykam szczotki, szczotka ta...
Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Od razu przejdę do rzeczy, alternator Bosch 14V 55A na stole probierczym z wiertarką. Kontrolka ładowania gaśnie na napędzie zawsze ponieważ uporałem się z diodami. Lecz problem jest następujący: Na stole z wiertarką gdy alternator jest obciążony tylko akumulatorem napięcie na D+ i B+ jest niemal równe. Na D+ 14,2. Na B+ 14,0. Kontrolka nie świeci....
Pozwolę sobie podłączyć się pod temat bo mam identyczny problem. Jeśli chodzi o rodzaj alternatora to Bosch 0123505002. Mam te same objawy co kolega, tylko, że u mnie napięcie spada do 13,5 i tak się utrzymuje(wszystkie połączenia elektryczne sprawdzone/przeczyszczone). Rozebrałem więc alternator, sprawdziłem tylko szczotki są ok. Kupiłem więc używany...
Dodatkowo, po rozruchu kontrolka się świeci, po dodaniu gazu gaśnie. Podejrzewam że szczotki się kończą. ok. rok temu był zakupiony nowy, regulator napięcia, który jest zintegrowany ze szczotkami. Alternator to bosch: 9 120 144 240. Przy okazji zapytam - jaki powinien być poziom elektrolitu w akumulatorze w celach (ile ponad płytki poziome - te grube,...
Jeżeli to Bosch to uwalony na 99,9 % regulator (zakładam że sprzęgiełko masz sprawne). Taki regulator w oryginale kosztuje od 60 do 100 zł. Dobrze radzi sigwa18, sprawdź pierścienie ślizgowe, tak nawiasem mówiąc to w Boschu bardzo rzadko kończą się szczotki a regulator dalej pozostaje sprawny, w Valeo zgoda, najczęściej wymienia się szczotki. Nie kupuj...
Walka z komunikatem o ładowaniu zakończona. Alternator w moim aucie to faktycznie A 013 154 0002, albo inaczej 0 124 625 014. Zamontowany był regulator Bosch o numerze 1 986 AE0 136 (odpowiednik A 004 154 00 06), czyli ten niewłaściwy. Zamontowałem regulator Bosch 1 986 AE0 123 czyli odpowiednik A 004 154 03 06. Ładowanie prawidłowe, czerwonego komunikatu...
Witam!!! Mam pewien problem z alternatorem z zabytkowego samochodu . Alternator to Bosch o numerach 0120400554 . Alternator rozebrałem do ostatniej śrubki i odnowiłem oraz pomierzyłem 6 diodowy mostek oraz stojan i wirnik czy są sprawne wymieniłem w nim diody wzbudzenia oraz przewody na nowe. Problem polega na tym ze nie wiem jak go podłączyć aby wzbudzić...
pasek jest dobrze naciągnięty napinacz mam sprawny te parametry które podałem mierzyłem na klemach koło akumulatora na alternatorze jest tak samo no ciut wiecej o 0.1V przedchwilą rozebrałem tylną częśc alternatora i wykręciłem prowadniczkę szczotek z regulatorem napięcia z tyłu tej prowadniczki(przynajmniej wyglądało to jak regulator)i zauważyłem że...
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Więc od samego rana wymieniłem przewody na 12mm. Alternator to 12V 120A -wymieniłem regulator napięcia oraz szczotki w alt. Akumulator to BOSCH 12V 50Ah 390A. Na potrzeby sprawdzenia zamontowalem akumulator Bosch S4 12V 80Ah 740A 'pożyczony :D ' Wyniki: Wymiana reduktora i szczotek - bez zmian Aku 80Ah - bez zmian Kabel 12mm - bez zmian Mój akumulator...
Orientuje się ktoś ile taka przyjemność może kosztować ? I nie lepiej od razu wymienić szczotki jak altek będzie rozkrecany ? A może zamiast robić z nas idiotów może być łaskawco napisał jaki typ alternatora? Co, zdziwiony jesteś? To ci tłumaczę- mogą tam być dwa typy- Bosch i Valeo. Oba mają inne łożyska i inną frajlaufszajbę, a co za tym idzie cena...
Mialem podobne objawy gdy padl uklad z diodami 135PLN -Bosch 70A-altek.Uszkodzony regulator z reguly powoduje ze napiecie pływa w zaleznosci od obrotow lub startuje na magiczne 18V :) Jeszcze sprawa lozyska,szczotek.A naciag paska?jesli masz makro to on mało kiedy piszczy wiec sie tym nie sugeruj.powodzenia
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Witam jestem posiadaczem golfa 2 z silnikiem 1.8 zamontowany jest tam fbrycznie inny francuski model alternatora niż bosh. Alternator ten uległ uszkodzeniu (wirnik , szczotki zwoje).Zakupiłem taki sam alternator używany i napięcie ładowania wynosi ok 13.5 V Zamontowałem też nowy akumulator . Czy takie napięcie wystarczy do jego naładowania czy też aby...
Jeżeli alternator BOSCH to kup cały regulator ze szczotkami ,chyba że skończyły się pierścienie w alternatorze.
alternator szczotki szczotki alternator bosch alternator szczotki wymiana
makro kolor komórki nastawy regulatora lodówka naprawa rozmrażanie parownika
peugeot check engine peugeot check engine
Osie łożysk bębna w pralce Candy Smart - identyczne? Projekt obudowy bass-reflex do B&C 15PS100-4