To pewnie to http://pl.rs-online.com/web/p/prostownik...
Oglądałem kilka filmików na youtube o tym prostowniku i ma tak być, że dioda poniżej miga a po naładowaniu ta wyżej ma się zaświecić na zielono a ta migająca zgasnąć - czyli prostownik mój jest OK. Wynika, że instrukcję można co najwyżej na podpałkę wykorzystać - aż strach przejść na stronę o bezpieczeństwie i zasadach BHP bo może by puścił auto albo...
Dioda Zenera na 18V
Bez obaw, firma porządna dziadostwa nie robi. Dioda migająca jest lepiej zauważalna, po naładowaniu przełączy się na zieloną - ładowanie podtrzymujące.
To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
Podładować normalnym prostownikiem i później to cudo podłączyć do niego.
Witam. Niestety z powodu braku odpowiedniego softu do procesora temat zamykam. Prostownik w dniu wczorajszym został wysłany do autoryzowanego serwisu F-y BOSCH. Dziękuję i pozdrawiam Janusz /telejanusz/
Podpinam się pod temat , mam taki prostownik rozebrany i potrzebuję si e dowiedzieć co to jest za dioda d12, bo w moim niedziałającym prostowniku jest ona ukruszona.
Przed sprawdzeniem diody pasowałoby rozłączyć.
po dwóch tygodniach przy ładowaniu na ,,1" świecą się diody 10 i 11
A dioda Z1 ? Szukam oznaczenia. Ktoś w innym poście napisał, że to Zener 18V ale muszę mieć pewność.
Jeśli kontrolka się żaży na wolnych obrotach i na wysokich gaśnie to nie inaczej jak któraś dioda wzbudzeniowa na prostowniku
Właśnie zakupiłem ten prostownik i już na samym początku (po przeczytaniu instrukcji) widzę że trzeba wybrać tryb ładowania-dlatego żadna dioda zielona nie świeci
Nie widze tego ukladu pdf. Tajemnica meh. Ale to do ladowania Ni-Cd. Tam sie liczy prad. Stara szkola to dioda zenera (wtedy masz stale napiecie). Poszukaj schematu prostownika tyrystorowego to bedziesz wiedzial co zrobic. Ale chyba niepotrzebnie sie naprodukowalem. :>
Witam ! Prostownik/ładowarka Bosch C7 uruchamia się, załączy ładowanie zwykłe i AGM, ale maksymalnie dochodzi do poziomu czerwonych diod i dalej nie chce doładowywać. Sprawdzone na kilku akumulatorach zwykłych i AGM, zawsze ten sam efekt. Co może być uszkodzone, gdzie szukać przyczyny.
Mostek Graetza to pełnookresowy prostownik, zbudowany z czterech diod prostowniczych połączonych w specyficzny układ prostujący prąd przy wykorzystaniu obu połówek napięcia przemiennego. W układzie takim niezależnie od kierunku przepływu prądu na wejściu, prąd na wyjściu płynie zawsze w tę samą stronę. Wikipedia
sprawć czy na wtórnym niema zwarcia diody w mostku lub mostek przepięciowe na pierwotnym
Wsadził Ci tam Shottky'ego diodę w jedną gałąź prostownika, Kszysztofie, masz sokoli wzrok lub jesteś wróżką. :D Skąd wiesz, że to dioda Schotky??? Diody schotky na napięcia wyższe niż 200VDC są rzadkością. Przecież wystarczą diody krzemowe 2-5 A na napięcie minimalne (to bardzo ważne!) 2x1.4x253=708V czyli dla bezpieczeństwa bierzemy następną dostępną...
Zasilacz z kompa albo trafo z odzysku+diody , czy prostownik do ładowania aku. to na kablu i ja tak stosowałem , do pewnych celów:)) dano temu. Jaj nie chcesz kupować nowej baterii to wymień same ogniwa.
Moja sugestia- jak chcesz jeszcze parę lat na tej emeryturze pożyć (czego i sobie życzę) to, biorąc pod uwagę Twoją wiedzę w temacie, dobrze Ci radzę- wywal to wszystko na złom i kup jakiś automat typu, polecanego np. przezemnie, Bosch C7. Oszczędzisz na kosztach, czasie, zdrowiu, nerwach a i akumulator będzie miał szansę pożyć dłużej. Twoje "skarby"...
Przeanalizowałem schemat i zasadę działania regulatora Я112Б w alternatorach z wbudowanym regulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/2246501100_... Skomplikowali sobie układ robiąc pomiar napięcia na zacisku B+ alternatora, podczas gdy układ Boscha robi pomiar na diodach wzbudzenia (zacisk D+ napięcie zbliżone do napięcia akumulatora)....
Witam.Dostałem do naprawy prostownik Bosch-a W20E i ma on problem z ładowaniem .Koleś podłączył do ładowania 12V aku ale przełącznik napięcia był ustawiony na 24V po pewnym czasie przestało mu działać.Tyrystory są ok i podwójna dioda prostownicza także.Co może być jeszcze nie tak?Może ktoś ma schemat do tego?
Witam Jak w temacie posiadam opla Astrę F z alternatorem Bosch 70 A Typowa usterka dla tego typu alternatora gdybyś dobrze poszukał to wiedziałbyś że usterką są słabe główne diody czyli prostownik do wymiany.P
Wita, prosiłbym o identyfikację elementu z prostownika bosch. Gdy podpinam nie ładuje się akumulator. Świeci tylko dioda, że jest w trybie gotowości. na płytce VR1, na tym 1K https://obrazki.elektroda.pl/2172373900_... Oraz elementu z dzwonka bezprzewodowego: Dzwonek nie reaguje na przyciski i nie dzwoni. U góry napisane jest L1, a...
Witam. Mam wzmacniacz BLAUPUNKT GTA 4 SPECIAL MK II 800W pod akumulatorem BOSCH S4 60 AH 540A oraz prostownikiem który cały czas go ładuje. Dioda cały czas power cały czas mruga w rytm basu. Gain we wzmacniaczu jest podkręcone na mniejszą połowę. Prostownik posiadam B&D BDV1085. Co mam zrobić by przestało się tak dziać. Jeżeli piszę we złym dziale to...
Gdybyś narysował ukłąd zasilania każdego box-a oddzielnie, to zobaczyłbyś, że wszystkie są zasilane podobnie. Prostownik jedno-połówkowy z kondensatorem filtrującym, minusy Box1 i 3 połączone do jednego z zacisków trafa a plus zasilany są dodatnimi połówkami z diod prostowniczych, a box 2 ma + połączony do bieguna trafa a - zasilany ujemnymi połówkami...
Witam. Kupiłem prostownik BOSCH C7. Prostownik bardzo fajny, automatycznie przeprowadza cały proces ładowania i tu pojawia się problem. Prostownik po całonocnym ładowaniu pokazuje w 100% naładowany akumulator (dioda zielona miga). Po sprawdzeniu stężenia elektrolitu w celach okazuje się, że jest ono takie jak w rozładowanym akumulatorze i areometr pokazuje...
Jest wejście napięcia na płyte główną a z płyty nie ma napięcia na transformator. Pali się tylko jedna żółta dioda na panelu. Bez schematu nie ma się co zabierać moim zdaniem
Witam szczęśliwych posiadaczy wymienionego w tytule prostownika, mam jedno, możliwe że głupie lecz nurtujące mnie, pytanie- akumulator podłączony, ładuje się ( miga pomarańczowa dioda pomiędzy "6v" , a "ok" i spoko ale gdy się aku juz naładuje ( świeci "ok") i przechodzi w tryb potrzymania napięcie to zaczyna sobie pstrykać rytmicznie jakiś przekaźnik,...
Myślę że wystarczy jałowe ok 5-7V AC/0.1A. Na tych 3 diodach masz prostownik i zmiękczanie ładowania, z kontrolą prądu i temperatury.
Witam, posiadam ladowarke (prostownik) akumulatorow 6V / 12V Bosch C3. Jakis czas dzialal bez problemow, pozniej od pewnego czasu zacinal sie, teraz odmowil posluszenstwa. Podlaczony akumulator nie jest rozpoznawany, swieci tylko niebieska dioda na przycisku MODE. Ladowarke rozkrecilem i zauwazylem od razu wykruszone 4x z 8x SMD LED na plytce. Czy ktos...
czy tam jest bosch 70A. Motorcraft, 12 diod, układ trófazowy niekojarzony podwójny, kojarzony w prostowniku.
W którym punkcie instalacji to mierzyłeś, i czym mierzyłeś ? Po pierwsze sprawdż masę alternatora i jej doprowadzenie do modułu regulatora, oraz diody ( te malutkie ) w układzie prostownika.
Mam z alternatora bosch 120a na drugiej nie uszkodzonej drodze są zamazane napisy w kolorze czerwonym. Czy mogę dać ta z alternatora?
Chodzi o to ile kabelków wychodzi z żywicy i gdzie idą. ten co idzie do szczotki bez zmian . Drugi powinien iść do prostownika i na nin dioda zenera mocy (5W powinno wystarczyć). Czy idą dwa kabelki z żywicy?
Zasilacz elektroniki składa się tu z transformatora i układu greatza z kondensatorem. Z tego wyprowadzone sa dwie diody jak na załączonym schemacie i to idzie do modułu sterowania. Po co to jest tak zrobione? Z tego co ja widzę, to masz tam dwa prostowniki, jeden Graetza (zasila jakiś układ) i drugi prostownik dwupołówkowy który steruje modułem.
Jest to prostownik pełnofalowy 3-fazowy więc na wyjściu jest 6 diod. Napięcie podawane na regulator prostowane jest natomiast półfalowo więc przy pomocy osobnych 3ch diod.
Witam. Mam pewien problem, gdy włączam w Bosch-u C7 tryb regeneracji, zaczyna migać dioda "R", wg. instrukcji powinna świecić się również dioda znajdująca się w lewym górnym rogu. U mnie się nie świeci... Podłączyłem w tym trybie akumulator 74Ah, miał 10,5V. Po ok 2-3H prostownik zapalił 2 diody o stanie naładowania, oznaczające naładowanie w przedziale...
No przecież pisze że ma 14,2 ładowania,to co chcesz od paska? Sprawdzić czy napięcie na B+ i D+ są zblizone. Jeżeli tak,to problem jest następujący-stara instalacja i spadek napięcia pomiedzy plusem lampki a zaciskiem D+ Więc jeżeli żarząca lampka stresuje,to w szereg z lapką wbudować dowolną diodę,np 1N4001. Ale wpierw spprawdził bym diody prostownika...
Witam Prostownik naprawiłem , zwarta dioda zenerka Z3 o wartości 9.1V , druga dioda zenerka Z2 o wartości 3.3V i trzecia dioda RZ1 typ 1N821 o wartości 6.2V . Prostownik pięknie ładuje, ma zabezpieczenie przeciw zwarciowe i ochronę biegunowości zapobiega powstaniu iskry podczas zwarcia lub odwrotnego podłączenia zacisków.
Ja tez zakupiłem ten prostownik. Właśnie testuje na padniętym aku wapniowym (chyba ma około 6lat). Tylko w sumie nie wiem bo dosyć szybko się naładował i przeszedł w tryb czuwania czyli zielona dioda OK,12V i lampa samochód. Ale mierząc napięcie początkowo po naładowaniu akumulator miał 12,8V (wcześniej przed naładowaniem bo nie miałem prostownika rozładowany...
Na ładowarce nic więcej nie pisze tylko napięcie. Nie ma podanego typu. Na starym trafo nic się nie da odczytać co jest cały skopcony bo no uległ zawilgoceniu i dlatego się spalił. A co do prostownika to jest tylko 4 diody i mały kondensatororek filtrujący.
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Witam. Mam następujący problem z tym prostownikiem tzn na wyjściu mam tylko ok 3 V . Podmieniłem juz tyrystory i podwójna diodę. Sprawdziłem wszystkie diody oraz podmieniłem obydwa układy LM324N lecz nadal jest to samo, prostownik nie ładuje. Czy ktoś miał taki problem z tym prostownikiem?
Link był bo odświeżałem stronę chyba ktoś go skasował. To może z innego źródła: www.3000.pl/tga/download/Bosch_C7.pdf Szczerze mówiąc akumulator ładował się w nocy więc ciężko mi określić jak długo to trwało - ładowanie rozpocząłem ok godziny 21 a dzisiaj rano prostownik był w stanie podtrzymania. Najpierw (chyba wtedy jeszcze ładowarka wykrywała jaki...
Nie do końca wierzę w ten niby jego pomiar naładowania akumulatora. Ja nie mam jeszcze wyczucia co do sprzętu bo rzadko używam, dlatego tak trochę z dystansem do tego jego pomiaru podchodzę. Jak na dwie godziny ładowania to początkowe napięcie po podłączeniu prostownika jest podejrzanie małe. Jeżeli masz multimetr to powinieneś sprawdzić napięcie na...
zdarza mi się przejechać poniżej 10.5V wtedy pod zwykły prostownik zwykły na 15 min i jedziemy ...ew na chwileczkę podpiąć pod 12V równolegle i później idzie ten z lidla Nie mówię że LIdlowski to cud bo nie ale za ta cene to dobra pozycja. Jak masz kasę kupc CTEka (at)xbajt jaka toto ma automatykę? bo chyba żadną już lepszy był model Telwin czarny Panel...
Witam Mam problem z prądem w Stilo. Po kilku dniach postoju akumulator zostaje rozładowany, problem nie występuje po odłączeniu klem. Wpiąłem się miernikiem i wyszło 0,3A na postoju, a z tego co wyczytałem w tym modelu powinno być 0,03A. Odłączanie bezpieczników nic nie dało. Dopiero po odpięciu przewodu od rozrusznika i alternatora dało efekt w postaci...
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
Jeśli się okaże,że wirnik jest ok,to masz uszkodzone diody prostownika. Dodano po 3 A przewód ładowania aku/alek został dokładnie sprawdzony?
Wartało by napisać czy masz alt Bosch czy Delco-Remy.Jak ten drugi to na 100% uwalony mostek. Dzięki za odpowiedz.Właśnie mam Delco Remy.Wcześniej też mi siadł i wtedy wymieniałem tą część (prostownik?z tymi trzema czarnymi diodami) i nie wiem czy to jest właśnie ten "mostek"?.Sorry,że taka retoryka ale ja jestem w tych sprawach laikiem.Jeszcze raz...
, ze zawsze to były alternatory Boscha to co sie poprawia diodą na regulatorze jest spowodowane korozją aluminium na glownym prostowniku diodach plusowych . Na pomocniczym d+ masz wtedy ok 15V. Bo tam nie ma spadkow napięcia, bo diody plastikowe.
Napis na transformatorze jest mylący: napięcia na jego wyjściach są zupełnie różne (dołączam pomiary na różnych ustawieniach prądu ładowania- ustawione za pomocą przełącznika, mierzone bez obciążenia, wypięte z układu). Sprawdziłem połączenia, przełączniki oraz płytki prostownicze (nie wiem jak dokładnie się to nazywa) i doszedłem do wniosku że uszkodzony...
Najlepiej zbudować własny prostownik. Trafo ok 70 zł diody 4 szt ok 30 zł parę kabli. Obudowę przerobić z jakiegoś starego kompa (można dostać na złomie) bezpieczniki, przełącznik i amperomierz razem ok 150 zł. Schemat można znaleźć na elce. I mamy pewność że to nie podróba. ps. dobrego prostownika który będzie służył długie lata za 100 zł nie kupisz,...
Mam ten sam alternator chlodzony ciecza BMW/Land Rover. W moim padla dioda. Nie chcialem uszkodzic wianka laczacego diody wiec przecialem nozki diod. I tak zamierzam zmienic wszystkie. Mam teraz wianek i korpus z diodami osobno. Jedna diode wybilem zeby sprawdzic czy wogole sie da. W czym problem? A wiec diody znalazlem. Moge kupic te nadwymiarowe nawet...
W latach 80/90 stosowano w Mercedesie tzw. "overvoltage protection relay" - przekaźnik który zabezpieczał elektronikę przed odwrotnym podłączeniem akumulatora i właśnie przed nadmiernym napięciem. Wyglądało to tak (przykład - bo były różne): https://obrazki.elektroda.pl/7877771000_... Schemat wewnętrzny zazwyczaj jest na obudowie, ale...
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
Alternator Bosch 140A. Spaliło diodę w mostku (zwarta), przynieśli alternator do naprawy, prostownik wymieniłem, założyli i telefon, że ładowanie słabe i alternator się grzeje. Kazałem przyjechać. W końcu ona się tak nie uszkodziła, bo miała taki kaprys. Podczas pomiarów okazało się, że prąd czerpany z alternatora (na zimnym silniku) wynosi około 90A,...
Mam oba - mają w zasadzie identyczne parametry i chyba są wzorowane na "Boschu". Ten z Aldi ma dodatkowy wyświetlacz napięcia i stopnia naładowania, ten z LIDLA ma tylko diody. Sprawują się bardzo dobrze, mogą pozostawać na stałe w połączeniu z akumulatorem. Włącza się wtedy funkcja podtrzymania napięcia (doładowanie) Według instrukcji właśnie dodatkowa...
Rżuuf : Przeróbki nie robiłeś bo to widać : (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu w A/mm2. W konstrukcjach amatorskich ta gęstość bywa niższa ze względu na gorsze chłodzenie i użycie drutu o mniej odpornej izolacji, ale wtedy z uzwojenia o tej samej wielkości uzyska...
Tylko że kiedyś prostownik to kawałek transformatora i diod Teraz też, bo komu chciałoby się bawić w przetwornice w domowych warunkach. I tak: - trafo przynajmniej 160VA - diody jakiej takiej klasy, nie badziew, mostków blokowych w aluminiowej kostce nie trawię (badziew) - radiator - obudowa - amperomierz, może woltomierz (przydatne) - jakiś układ...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dla potomnych. Wymieniamy: diody w prostowniku sieciowym na 1N4007, kondensator na 47µF/400V, rezystor R3 na 190K 0,5W, termistor za bezpiecznikiem na NTC15D7, tranzystor 9N50 zastępujemy podobnym o wyższym napięciu dren-źródło np. 9N80, przezwajamy transformator. Uzwojenie pracy trafka w wersji na 110V nawinięte jest podwójnym drutem i posiada...
Jeśli tak wykonałeś pomiary, to zastosuj na próbę zewnętrzne wzbudzanie przez kontrolkę. Jeśli wyniki będą identyczne, alternator jest uszkodzony nadal. Czyli tak, daje mu plusa na wzbudzenie i sprawdzę co się dzieje. Z tego co zauważyłem to na wzbudzeniu jest napięcie takie jak na akumulatorze. Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy...
Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora Ma znaczenie. Najczęściej miałem dwie opcje usterki, regulator albo diody wzbudzenia, rzadziej wypalone pierścienie. W Valeo najczęściej własnie uszkodzone są pierścienie, co ciekawe szczotek jeszcze zostaje kupa. W Bosch pierścienie albo regulator (sam, jeżeli...
Nie rozumiem. Idziesz do lidla, kupujesz konkretny produkt w cenie flaszki wódki gdzie na opakowaniu jest narysowana tabela z logiką ładowania i maksymalny prąd. W dodatku ma hermetyczną obudowę. Logika jest taka: https://obrazki.elektroda.pl/5470526900_... Prostownik ładuje prądem maksymalnym w pewnym zakresie i tak jest napisane...
Witam. Swoją głupotą doprowadziłem do delikatnego problemu, który nie wiem jak teraz rozwiązać :-) Mianowicie początkiem listopada odstawiłem samochód pod wiatę na zimowanie i oczywiście zupełnie mi z głowy wyleciało wyciągnięcie akumulatora (4 letni Bosch 74Ah), jak to miałem w zwyczaju robić co rok... Samochód stał nieodpalany do wczoraj. Właśnie...
100% gwarancje, że jest uszkodzony uklad skalony c 8 nóżkami ( znajduje się powyżej ?6 ) i tranzystor na radiatorze. Sprawdź wszystkie elementy, które stosują do prostownika sieciowego napięcia. I nie czyń więcej głupstwa. Na czas poszukiwania uszkodzenia wyrób należy włączać do sieci przez żarówkę 220-230V 60-75W. Jeśli przy włączeniu żarówka zapali...
Na wyświetlaczu 14,3V a autor potrzebuje ładowarkę do Aku 6V Jakbyś się potrudził i poczytał zakres ich stosowania (opisy w aukcjach) to wszystko by Ci się rozjaśniło jak knajpa po wypłacie :P Nic nie zastąpi trafa i mostka Tak, ale w łapach świadomego usera Po kolei: - sugerujesz zmianę selenów na mostek diodowy- co należy zrobić z wtórnym uzwojeniem...
Spytam tak przekornie, a ile razy można pisać o tym samym Bardzo dziękuję. O to mi chodziło. Znaczy grzałkę miałem dobrą. Googlowałem i szukałem w elektrodzie i nigdzie tego nie mogłem znaleźć. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... może to pomoże określić co z nią nie tak. Dzięki, odczytałem błędy i od S0 do S6 mam E02. Czyli według tego...
mam takowe do prostownika boscha po 8 zł szt. napisz cile potrzeba i ewentualnie które (+) czy (-). diody 50A. ewentualnie cały mostek prostowniczy, podaj tylko numer z alternatora. kontakt 602486095
Po najmniejszej linii oporu można zrobić przetwornicę 12V->100-parędziesiąt V DC. Ładowarka sieciowa bez problemu będzie na tym działać bo to przetwornica impulsowa i ona na wejściu i tak ma prostownik. Można prosto sprawdzić dając przed urządzeniem mostek prostowniczy + kondensator. Jak ruszy to znaczy że bez problemu zadziała z takiej przetwornicy....
to dobrze, jeżeli nie da się odpalić samochodu bez akumulatora ( patrz uwagi fachmana ), ale układy samowzbudne są stosowane. Ich działanie polega na przekazywaniu całego prądu z prostownika do zasilania wirnika w fazie rozruchu ( bez dodatkowego prądu z aku przez kontrolkę cz rezystor ). Dlatego alternator trzeba "wkręcić" na wyższe obroty aby pokonać...
Witam ponownie. Mialem podać wartości napięć wstecznych więc podaje. -DENSO (w zasadzie do alternatora Denso nie znam producenta); 22V Mowa o tym z "ladnym" uzwojeniem (stojan nawijany zwój obok zwoju) Typ diód to ; CB50L150925P , CB50L150925N -DELCO REMY (i tu zapalila mi się lampka, ale w glowie); 25.5V Diody tam zastosowane to ; RT03N6L i RT03P6L. -BOSCH...
Hmmm czyli lepiej dołożyć do 250zł? Niektórzy uważają, że to bezsens wydawać 250-300zł tylko po to, aby naładować aku 2 x do roku....Nie wiem jak się do tego odnieść :) Nie wiesz jak sie do tego odnieść? To spróbuje ci to jakoś ułatwić:) Wiec tak :) Jak masz stary aku, stare auto to kup sobie taki za 60zł prostownik 4Ah Transformatorowy ale ze wskaźnikiem...
Odkopię trochę temat. Nabyłem sobie Boscha C3. Samochód stał tydzień bez odpalania i jakaś siła nieczysta wyssała z akumulatora cały prąd, tak, że nawet wskaźnik napięcia nie drgnął, nie mówiąc już o kontrolkach. Wyciągnąłem ten wielki klocek (85AH) i na 4 piętro z nim na piechotę. Rozpakowałem Boscha , podpiąłem aku. Żółta dioda pomigała może minutę....
Przy pewnych obrotach max może wytworzyć ileś prądu. Nieprawda, nie są potrzebne obroty maksymalne, żeby alternator pracował na maksimum swojej wydajności. Jest coś takiego jak znamionowa prędkość obrotowa alternatora. Przykładowe parametry techniczne alternatora Bosch KC 14V 45/70A: Napięcie: 14V Moc: 1000W (przy napięciu 14,4V) Prąd: 45 A przy 1850...
Jeśli chodzi o altek z Mondka, to jest on inny (Bosch - 98BB10300BE lub 0124415006) i na 115A. Koncówka BE w numerze Ford'owskim sugeruje wcześniejszą wersję w porównaniu do DD z Focusa. Niestety/stety PCM kontroluje ładowanie i wykrywa inny altek - dlatego zapala się kontrolka po 20s. Po założeniu ładowanie było. Następnego dnia się przejechałem i...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Sprawdź, co pokazuje diodowy wskaźnik napięcia w czasie, gdy obroty spadają. Jeśli pokazuje niski stan baterii, to problem leży w niej. W przeciwnym razie szukaj w kosiarce. Jeśli diody nie wskazują napięcia, zmierz je miernikiem. Wskaźnik naładowania jest wbudowany w baterii przy pracy nie idzie tego sprawdzić- po rozładowaniu wskazuje 2 zielone kreski...
Witam! dawno tu mnie nie było, ale 'góra' nie informowała mnie o nowych odpowiedziach! Dzięki wszystkim! KingKong Ja tak właśnie myślałem, bo jakiś czas spędziłem przy tym alternatorze. Próbowałem mu wstawić regulacje kombinowałem w paru miejscach - raz nawet coś zaczynało działać, ale miałem nieizolowany potencjometr podczas regulacj dotknełem do masy...
Ja tu widze dwie mozliwosci: 1. Tak jak kolega wyzej opisal - slaba masa. 2. Jesli masz alternator Delco-Remy to jest to bardzo typowe i moze sie wiazac z kosztami. Mialem podobny problem i po pewnym czasie alternator padl - konkretnie musialem wymienic regolator napiecia i prostownik. W alternatorach Delco-Remy nie da sie zmienic poszczegolnych diod...
Odświeżam temat gdyż w dalszym ciągu problem nie został rozwiązany. W dalszym ciągu w aucie włącza mi się tryb awaryjny i nie mam pojęcia gdzie jeszcze mam szukać. Nie będę wklejał kolejnych skanów bo one są niemalże identyczne. Czynności, które do tej pory wykonałem to: -wymieniłem EGR -wymieniłem przepustnicę -wymieniłem elektrozawór doładowania N75...
Kolego a jak u was z kasą? Pytam tez jako strażak OSP... A może jednak montaż dodatkowego alternatora 12v, na autozłomie można fajny wybrać np. 90A Boscha niedrogo, przejrzeć ew. mały serwis, dopasować mocowanie i koło pasowe, wolna bieżnia na kole pasowym silnika się pewnie znajdzie, dociągasz instalację z akumulatora motopompy, sterowanie wzbudzeniem...
Na oko to mi wygląda że można jechać i ładować. Kostka Boscha wygląda mi na prostownik - podczas ładowania powinien się grzać. Ponieważ wierzę Boschowi to te 50A to chyba prąd maksymalny-zwarcia. A 400W/12V to tylko niecałe 34A porównując z prostownikiem 75A max myślę że powinien wytrzymać ciągłą jazdę. Proponuje jednak wykonać parę ostrożnych prób...
Może polecicie jakiś praktyczny/sprawdzony prostownik do ładowania w handlu Zwykle polecam do znudzenia tego C7 Boscha, to ładowarka dla blondynek, ale tylko ładowarka do trybu nienadzorowanego/konserwacyjnego, plus "podtrzymajka" systemów w aucie na okoliczność zmiany akumulatora, coby się pamięć w radiu/szybach nie wyzerowała :P Do bardziej zaawansowanych...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Nie zauważyłem nowszych odpowiedzi. Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Tak...
prostownik bosch bosch prostownik bosch dioda
chrysler instrukcje daewoo ustawienia serwisowe cordoba pompa paliwa
Massey Ferguson 6180 – test potencjometru rewersu, pomiar napięcia i rezystancji Makita – brak pierwszego biegu we wkrętarce DDF, DHP, LXT, XGT: przyczyny, naprawa, objawy