Sprawdź szczotki silnika.
Witaj. Szczerze wątpię że to wina silnika! Spróbuj podłączyć silnik na krótko. Wskazane abyś pokazał też dobre fotki płyty sterowniczej bo wygląda że steruje ona przekaźnikami poszczególne biegi.
Sterowanie jest pwm z portu procesora na silnik poprzez styki przekaźnika które zapewniają zmianę obrotów.
multimetr powinno styknąć sprawdź napięcie na zapłonie i od tego zacznij ale wyciąg przekaźnik pompy bo zalejesz silnik po prostu go tak zgaś wyciągając przekaźnik.
(at)Pan.Kropa Na krótki okres czasu. Nie na dłuższy bo silniki ulegają rozbieganiu. Łączysz szeregowo szczotki z uzwojeniem stojanu. Jeśli zobaczysz duży snop iskier połączony z jękiem martwych dusz z piekła to szybko wyłącz zasilanie. Prawdopodobnie uzwojenie rotoru ma przebicie. Zobacz też jak pracuje wtedy silnik. Jeśli silnik tylko głośno pracuje...
Nie podawał napięcia na silnik, a przekaźniki działały.
Sprawdź czy przekaźniki od silnika nie mają zimnych lutów i usuń je ,moze przekaźniki od silnika wymagają wymiany?
Może ktoś pomoże, ale problem polega na tym, że po uruchomieniu po paru, a czasami parunastu sekundach zaczyna pstrykać przekaźnik od uruchamiania silnika. Dotychczasowe działania: - zamieniłem miejscami przekaźniki (oznaczone żółtymi strzałkami) - wymieniłem stabilizator TNY266 (oznaczony czerwonym kolorem) - zdemontowałem jedną z kostek i zrobiłem...
Po sprawdzeniu szczotek silnika (jeżeli są ok.), wyjmij dolną płytę i zobacz przekaźniki podające napięcie do silnika. Często wypalały się w nich styki. Nawet gdyby były dobre, warto je wymienić. Pozdrawiam.
przekaźnik sterownika silnika pod maską (skrzynka w okolicach grodzi) PS. 1.8 TDCI na BOSCHU ??
Odszukaj hydrostat i ściągnij z niego wężyk, włącz i napisz co się dzieje. Z pralki nie dochodzą żadne odgłosy włączanych przekaźników czy silników. Pompa nie jest zablokowana mechanicznie?
Domyslam się, że głównie chodzi koledze o funkcje wyprowadzeń 1 i 50? bo reszta wydaje mi się oczywista. 50 wymusza uruchomienie pompy na czas pracy rozrusznika, a 1 wymusza wyłączenie pompy przy braku impulsów zapłonowych, np. po przypadkowym zatrzymaniu (zduszeniu) silnika, kiedy zapłon jest wciąż włączony.
Czyli nie dostajesz masy od ECU Sprawdź tylko dla spokojności sumienia, ze mierząc bezpośrednio na pinie tego okładu masz również to nieco zaniżone 12V (tak jak na przekaźniku) czy tam jednak spada do zera. Jesli na pin ukladu masz tak samo jak na przekaźniku to chyba jednak układ kleknął Nie jestem Ci w stanie powiedzieć co z zamiennikami do niego...
Można było przy okazji sprawdzić przekaźniki jak miałeś moduł na stole. To niestety trzeba wytargać silnik i dokonać pomiarów wirnika. Jakby coś to ja mam 3 silniki ( używki) do Boscha.
Wyjąłem silnik i bez zmian. Tylko klikanie przekaźnika.
Właśnie podczas (w momencie) rozłączania przekaźnika i przerywania silnika check na desce się zapala na ok. 3 sek. Wielkie dzięki za schemat, ale chyba nie będę samodzielnie wykonywał, koszt na stacji diag. Bosch'a 60zł za sprawdzenie, a do interfejsu jeszcze komputer trzeba i prog (tak myślę?). Już nie mam za bardzo siły żeby walczyć z tym moim "poldkiem",...
Tak jak kolega napisał, czy nie ma zimnych lutów? Zmierzyłeś stronę wtórną? Czy wszystkie napięcia sterowania cewek przekaźników od silnika zostały sprawdzone?
Witam, które piny w sterowniku silnika obsługują przekaźnik klimatyzacji? Jest to Audi 80 B4 1Z. Sterownik Boscha o nr 0281001185.
Ten przekaźnik mnie zaintrygował, dzięki za informację nawet w uproszczeniu. W innych pralkach chyba nie występuje zbyt często? Nie psuje się on? jednak w ciągu prania robi wiele przełączeń. Chyba we wszystkich pralkach z silnikiem komutatorowym. Jak bez przekaźników zmienić kierunek obrotów bębna(rewersy) przy silniku komutatorowym?
Zgrzanie się styków przekaźnika to najczęstsza usterka występująca w modułach pralek i nie tylko. Jeśli przekaźnik będzie sprawny to moduł będziesz musiał oddać w ręce fachowca. Ten szary element to wybierak programów z przyłączem zasilania modułu. Najprościej wylutować jeden z przekaźników sterujących silnikiem i wstawić w miejsce tego sterującego...
Do sprawdzenia szczotki w silniku.
Gaz tam jest? Co to za silnik - mono , wielopunkt , wtrysk mechaniczny , jaki to rocznik? Czy brak masy jest na pinie sterownika , czy na cewce przekaźnika?
Sprawdziłem tranzystory, w programatorze, diody i rezystory, niby są dobre, Czy może być to np. wina któregoś z przekaźników? A szczotki silnika w tym sprzęcie nastoletnim również sprawdziłeś? Pewnie zapomniałeś...
a jak chcesz steroawać przekaźnikiem bez masy??
W załączniku schemat - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Przydało by się podać kod literowy silnika - po nr sterownika wychodzi ze to BXE. Do sprawdzenia zasilania, najlepiej sprawdzić przy podłączonym sterowniku silnika bo on sam "podaje" sobie zasilanie przez przekaźnik. Masa - 1, 2, 4 Plus - 2, 3, 5, 6.
Szczotki w silniku sprawdzałeś?
Może być coś z przekaźnikiem na module.
Tam jest zasilanie ze stacyjki chyba na pinie 1 a na pinie15 zasilanie jak silnik pracuje, czyli z alternatora. Podłącz jeszcze zasilanie pod ten pin i zobacz czy wtedy podtrzymuje przekaźnik.
Triak ten steruje obrotami silnika głównego pralki.
Sprawdź szczotki i połączenia elektryczne na silniku, przyłącz silnik na krótko. A czy słychać przekaźniki, które pykają na module?
1. Na jakim programie ? 2. Obraca w dwie strony, czy jedną ? przekaźnik silnika wymieniony. 3. Ile sztuk tego przekaźnika ?
Zobacz po przewodach od silnika, gdzie one są podłączone do jakiego złącza na module, ale raczej ten triak jest od sterowania silnikiem. Regulacja obrotów z procesora jest realizowana. Wygląda jak typowy moduł od pralki Bosch. Grzałka włączana na przekaźniku, tam nie potrzeba regulacji tylko włącz, wyłącz.
Przekaźnik silnika na płycie. Może nie łączy. A tak swoją drogą, to pralka powinna pokazać błąd. Pozdrawiam. PS. Ostateczność (prawdopodobnie): elektronika do wymiany. Spory wydatek...
Czarna skrzynka przy silniku - może być przekaźnik rozruchowy. Trzeba to sprawdzić. Jeśli styki są spalone, nie będzie startu i silnik się rozgrzeje.
To może być wina programatora (triak , przekaźniki) trzeba to sprawdzić.
Odłącz wszystko na silniku i wtedy sprawdź.
Witam , problem z pralką tak jak w temacie silnik kręci tylko w jedną strone ,na płycie nie widać żadnych uszkodzeń przelutowałem przekaźniki lecz to nic nie pomogło.
Termostat w tym aucie ma pełne otwarcie przy 89 stopniach, więc powinna oscylować w granicy 90. Do 100 stopni. Dla tego auta 118 stopni to temperatura krytyczna i każe zatrzymać pojazd i zatrzymać silnik. Te szare z BOSCH to przekaźnik, nie komputer. Te czarne z BOSCH to prawdopodobnie Mapsensor, albo elektrozawór (do pochłaniacza oparów paliwa). ECU...
moduł elektroniczny umarł jak skończą się szczotki dioda nie gaśnie słychać przekaźnik ale silnik niekręci
Może są zimne luty na module sterującym na przekaźniku silnika
Sprawdziłem przekaźnik i jest ok (pod obciążeniem). Pompa wody chodzi, pobierze wodę. Słychać tylko cykliczne pykanie przekaźnika. Myślę, że uszkodzenie jest na drugim module sterowania silnikiem. Któryś tranzystor padł w sterowaniu.
Sprawdź przekaźnik podwójny . Immo jak immo da się wrzucić inny sterownik. Najpierw pokombinuj z tym przekaźnikiem.
Jak by szczotki były uszkodzone to były by problemy z obrotami w obie strony no może na początku w 1 stronę, ale jest też problem z przekaźnikiem grzałki a łącząc to z tym ze obrotami też sterują przekaźniki a więc to już nie wskazuje na silnik tylko moduł sterujący bo to on steruje przekaźnikami.
Jeśli nie masz umiejętności, podstawowej wiedzy, nic chyba nie zdziałasz. Te przewody brązowy i niebieski obok przekaźnika to wyjście na silnik? W układzie występuje napięcie sieciowe, więc uważaj.
No dobra, to co zrobić by sterować silnikiem przód/luz/tył? Ważne, byle tylko silnik działał i był sterowany z aparatury. Co do skrętu, to zrezygnuję z serwa i dam również zwykly silnik z wycieraczek tak jak moi poprzednicy, tyle, że będę potrzebował również sterowanie lewo/prosto/prawo (to co wyżej). Czym to wysterować, jakiś przekaźnik?
Zmywarkę postawiłbym "do góry nogami". Miernikiem do sprawdzenia - grzałka i silnik. Szczególnie pod względem upływności.
Autor pisze: W pralce po włączeniu i zatrzymaniu prania słychać co kilka sekund takie "pstrykanie". Po rozebraniu pralki prawdopodobna diagnoza to uszkodzona cewka na module sterującym. Pewnie to pstrykanie to przekaźnik od falownika od zasilania silnika. Jak cewka o czym Ty piszesz?
na początek sprawdź jeszcze raz dokładnie silnik odpal go na krótko i spradź ile bierze prądu i czy nie upływa do masy sprawdź działanie tacho i zlustruj komutator potem triac i przekaźniki i ściezki z wiązką
Na początek sprawdź silnik poza pralką czy na pewno ok, (można też pomierzyć uzwojenia), następnie wiązkę do silnika czy nigdzie się nie przerwała. Następnym krokiem jeśli wszystko poprzednie ok to moduł: zimne luty, triak oraz przekaźniki. Miłej i owocnej pracy.
Roboty nie ma dużo. Da się to wykonać na logo. 3xSilnik 24V <pytaniejak regulować obroty silnika 24V DC?> Jesli chcesz regulowac analogowo, to proponuję moduł wyjścia analogowego 0..10V a do tego podłączyć układ na tranzystorach jako driver. 6ED1055-1MM00-0BA0 2xElektrozawor BOSCH Dodano po 4 2.Możliwe jest na wejścia np. czujnika temperatury...
Witam Koledzy możecie doradzić jak sprawdzić silnik od zmywarki bosch exxcel? Padła płytka PCB, było przebicie na przekaźniku i nie wiem czy powodem spalenia nie był czasem silnik. Zdjęcie silnika poniżej http://obrazki.elektroda.pl/8694404800_1...
Witam panowie. Potrzebuje schemat zasilania sterownika silnika w peugeot 206 1.4 hdi 2004r sterownik bosch. I mam jeszcze takie pyt ,gdzie sie znajduje wylacznik uderzeniowy i czy odcina tylko pompe paliwa oraz gdzie znajduje sie podwojny przekaznik od zasilania ster silnika (mam te dane do rocznika 2001 ale nic sie nei zgadza),pozdrawiam
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
A jak mogę go zdiagnozować? W zakładzie specjalizującym się w naprawach silników "Cykają" zapewne przekaźniki sterujące silnikiem, więc wina raczej leży po stronie silnika. dokładnie tak.
Tak, widzę, zrealizowana jest na optoizolatorze ISO7721. Bardzo rzucająca się w oczy. Czyli? Uszkodzenie przekaźnika? Widziałem w piekarnikach przebicia między stykami a cewką przekaźnika. Stabilizator się sam z siebie nie uszkodził. A może z przegrzania? Którego ślady są bardzo widoczne, ale zwarcie dałoby podobny obraz.
Ogólnie to dość ciężko znaleźć coś w schematach PSA w ten sposób. Oni mają schematy podzielone tematycznie - oświetlenie, ABS, silnik itd. Bezpiecznik F1 w BSM zasilana styk roboczy przekaźnika R1, który wbudowany jest w BSM. Styk ten zasila pin 5 gniazda 28V NR (czarne gniazdo). Z tego pinu idzie zasilanie na sterownik silnika oraz na wtyczkę pompy...
Jakich zdjęć? Płyta jest wrzucona w pierwszym poście. Przydałby się schemat. Może zasilanie silnika i elektrozaworów na płycie przed elementami wykonawczymi (triak , przekaźnik) leży.
Ja wiem że to pralka BOSCH Maxx , ale wypadałoby to dopisać . Wymieniony przekaźnik to odpowiednik oryginału ? Daj zdjęcie modułu i tego przekaźnika .
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
Sprawdź zasilanie na złączu pompy - przy kręceniu rozrusznikiem . Jaki silnik ? Na schemacie nie widzę zderzeniówki - trzeba szukać na zasilaniu.
Witam Tak, jest to wykonalne. Tylko ja bym się nie bawił w wykorzystywanie programatora. Zakupiłbym zwykły przekaźnik czasowy. Teraz pozostaje pytanie, jako jest to silnik. Czekam na zdjęcia. Pozdrawiam, Karol
Witam Auto ma taki błąd P1482, czyli błąd przekaźnika wentylatora 2 bieg. Generalnie sprawdzono dokładnie obwody wszystkich trzech przekaźników wentylatorów i wiadomo, że to przerwa na pinie sterownika, który steruje przekaźnikiem wentylatora 2. Jest tam Bosch 0261208253, czyli to ten z obrywającymi się połączeniami wewnątrz, dodatkowo czasem generuje...
Na początek brakuje mocnej diody pomiędzy D+ a B+ żeby cokolwiek działało. Zasilanie regulatora z D+, a kontrolkę pod DF. Pozostaje brak konkretnego przekaźnika do rozruchu.
+30 - A7 +15 po przekaźniku A8, A9 masa A4,A5,A6 K-line D17
Regulator napięcia na schemacie pochodzi od Garbusa. Elektromagnes to duży przekaźnik, taki jak jest w motorach lub w silnikach zaburtowych do załączania rozrusznika.
Pralka na różnych programach zatrzymuje się na 1 minucie do końca. Wyłącza się blokada drzwi, pranie jest odwirowane, silnik stoi. Było grzanie wody? Wymontuj moduł, posprawdzaj luty na przekaźnikach.
Błędy zaczynające się dr dotyczą napędu. dr9 - zbyt wysokie napięcie - uszkodzona elektronika sterowania silnikiem. drodze łączenia przez przekaźnik sprawdź ten przekaźnik.
wyprowadzone 3 przewody, jeden był podłączony na stałe do żyły z wtyczki, a drugi i trzeci - do przełącznika Czyli silnik był trójfazowy ? Mój pomysł, jako domowego elektronika-amatora to były 3 przekaźniki 10A Przekaźniki to są do sterowania a nie do pracy silnika muszą być styczniki.
Witam. Mam brak zasilania na na sterowniku silnika Bosch EDC16U31 w VW T5, rocznik 2009 z silnikiem BRS na pinach 3, 5, 6. Czy ma ktoś schemat do tego modelu? W samochodzie są inne przekaźniki niż w instrukcji naprawy którą posiadam. Samochód po odłączeniu akumulatora nie odpala, bezpieczniki są dobre . Pozdrawiam
Wszystko co kolega (at)Kenworth 18 napisał to święta prawda. Aż jestem zaskoczony, że są dostępne pralki z rozwiązaniami z końca XX wieku, w tym dobrym sensie oczywiście. Mam Siemensa Siwamat XL544 z 2000 roku, który jest identycznie zbudowany. Zaletą tego urządzenia jest łożysko główne. Nie dlatego, że jest wymienne, tylko ze względu na rozmiar. Jest...
1- szczotki silnika 2- hydrostat lub zanieczyszczony układ hydrostatu 3- przekaźnik na module sterowania 4- grzałka ( ale wtedy raczej zostaje woda w bębnie).
Świeci żółta dioda przy symbolu drugiego płukania. Na innym forum, niemieckim, znalazłem podpowiedź, że to może być tyrystor. Pomiary przeprowadzone przyrządem nie potwierdziły tej diagnozy. Mam wrażenie, że to może być jeden z przekaźników od silnika, bo nawet przy suszeniu silnik często się zatrzymuje a dmuchawa chodzi.
Możesz jaśniej ? Możesz w końcu napisać jakie masz oznaczenie silnika lub podać numery ECU ? ...czy wszyscy mają zgadywać? Nie szukam gotowca (...) (...) proszę o konkretne info do którego, a nie tylko numer pinu, wolę wiedzieć co odcinam. Na przykładzie sterownika Bosch EDC17 C74, Np: A038 Czujnik rozrządu Halla – sygnał A057 Czujnik liczby...
Przekaźnik jest w puszce w komorze silnika koło lewego kielicha. Pozdrawiam.
grzałka została rozerwana i musiało nastąpić solidne zwarcie Skoro tak się stało to być może "upaliło" styki w przekaźniku.Nie widziałem jeszcze triaka załączającego grzałkę.Powinny być trzy przekaźniki. Te dwa obok siebie są od silnika.
Mam problem po założeniu gazu silnik 1.6 momo-wtrysk Bosch samochód nierówno pracuje na zimnym silniku (benzyna). Pomaga reset komputera po odłączeniu klemy akumulatora. Mam pytanie do fachowców chciałbym zamontować przekaźnik do resetowania komputera benzyny. Gdzie mam się podłączyć który kabel przy sterowniku???
U mnie jest wsadzona pompa bosch z forda 1.8 trzeba było coś frezować bo koło nie było w jednej osi z rozrządem. Po za tym chłodzenie silnika i sterowanie klimatyzacją trzeba zrobić na przekaźnikach z pominięciem ECU bo tak jak pisałem wcześniej powyżej 3tyś obrotów wszystko przestaje działać. Na pompie mechanicznej silnik pracuje troszkę głośniej (...
Mam problem z odpaleniem Transita 2,5d 1990r, silnik 4CA. Hm... Silnik 4CA to turbo diesel/Lucas Epic z lat 1992-1995. Silnik z roku 1990 to może być 4BA, 4AB lub 4AE. Czy silnik jest na Boschu, czy na CAV Lucasie? (nie mylić z Lucas Epic-em)... Próbowałem pokręcić na sprawnym akumulatorze i widzę , że rozrusznik kręci dosyć wolno. To typowe dla tych...
Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio walczyłem z suszarką Bosch, więc mogę dołożyć swoje 3 grosze. Awaria zaczęła się od kodu błędu 090 . Po sprawdzeniu elementów suszarki okazało się, że jest wypalony przekaźnik na module mocy. Niestety wymiana przekaźnika niewiele dała. Silnik bębna uruchamiał się 6 razy po może 2sek. i suszarka stawała z kodem...
Witam; Z mojego doświadczenia moduły boscha raczej sie nie psują a jeśli się już coś przytrafi to zazwyczaj są to zimne luty. Trzeba przelutować przekaźniki oraz sprawdzić przejścia mostków na ścieżkach (to takie czarne kreski łączące ze sobą ścieżki na płytce) w układzie sterowania silnikiem.
Rozumiem czyli nie warto pakować się w tanie pralki firmy BOSCH. Czytałem o LG to niby silniki spoko, ale przekaźniki podobno marnej jakości. Nie mam przekonania do Elektrolux czy Indesit a ni Gorenje. Samsunga pralki też bym nie kupił. Co najwyżej telewizor z tej firmy. Może coś z BEKO ? może faktycznie zastanowić się nad tymi modelami, które mają...
Przelutuj przekaźniki silnika (o ile cykają), ew. wymień . Poczytaj to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... i pomyśl.
zdemontuj płyte główną, na niej jest ścieżka która posiada zwężenie (w okolicy przekaźników) dochodząca do złącza silnikowego (6 -przewodów) tam może być przepał, pełni funkcje bezpiecznika silnika
1. Warto by jeszcze było sprawdzić wiązkę kabli idącą od sterownika do silnika i czy blaszki w kostkach połączeniowych dobrze dotykają do wyprowadzeń w sterowniku i silniku. 2. Sprawdź czy triak na pewno nie ma przebicia bo na oko to on może być ładny, a i tak może być uszkodzony. 3. Popraw luty na przekaźnikach i sprawdź luty i elementy służące do...
Wygląda na to, że grzałka sprawna. Płyta programatora wyjęta więc, zdemontuj przekaźnik, podłącz mu zasilanie (opisane na przekaźniku), miernikiem sprawdź czy jest przejście. Jeśli przekaźnik będzie ok, to podłącz wtyczkę grzałki, sprawdź czy na płycie programatora miernik wykryje rezystancję grzałki (wykluczy to okablowanie). Jeśli będzie ok, odłącz...
Sprawdź jeszcze pod cewką jest magnes czy nie pękł, ale raczej wtedy by silnik wchodził na wyższe obroty a nie się zatrzymywał. Musisz posprawdzać wszystkie połączenia przewodów które idą do silnika bo potrafią pęknąć lub się złamać a jak będzie ok to pomiary triaka silnika w module sterującym ewentualnie przekaźników. Jak byś kiedyś potrzebował na...
Witam wszystkich! Pilnie potrzebny widok panela przekaźników w komorze silnika z opisem oraz rozpiska pinów ECU (bosch).
Jest to silnik od wycieraczek Bosch. Niestety na tabliczce znamionowej jest tylko podane napięcie 24V. http://obrazki.elektroda.pl/1251179800_1... Dodano po 33 co do zasilania awaryjnego chciałbym, żeby uruchomiło się od razu po zaniku napięcia z sieci oraz po prostu sygnalizowało to kontrolką LED http://obrazki.elektroda.pl/8456795000_1...
E02 oznacza właśnie brak grzania. Przekaźnik i jego sterowanie do sprawdzenia. bo to jakaś dziwna grzałka Zintegrowana z pompą.
Sprawdziłem rezystancję uzwojeń miernikiem przy 500V. Zarówno silnik jak i sprężarka nie wykazują uszkodzenia izolacji. Przelutowałem również nóżki przekaźników na płytce mocy. Bez zmian. Bezpiecznik już nie wybija, ale po załączeniu programy słychać kilkukrotne przełączenie przekaźników, po czym pojawia się błąd E00-90. Co jeszcze mogę sprawdzić? Proszę...
Może być uszkodzony silnik napędowy bębna, bo nabranie wody to już start programu. a klikają pewnie przekaźniki zmiany obrotów silnika. Ale kolego na ten temat było już chyba z setki razy kliknij szukaj i czytaj.
Przed wczoraj przestały działać wycieraczki. Dziś rozebrałem silnik wycieraczek i okazało się że szczotki się skończyły, siedzą trzy szczotki 4/6/ok15 (za późno pomyślałem - mogłem foto zrobić). Sam silnik w serwisie 930zł :cry: , zakup dwóch par szczotek bosch 15,20zł trochę większych, spiłowanie ich do odpowiednich wymiarów i gotowe :D
jak to się dzieje, że niektórym te małe pompy spinają w miejsce dużych. O ile się nie mylę, to nie ma takiej opcji, by większą zastąpić mniejszą. Mała, czyli pompa o numerze 12019637 ma zamiennik, ale de facto jest to dokładnie ta sama pompa, tylko jako jedyna sprzedawana "poza Bosch'em" i formalnie nie nosi numeru katalogowego producenta. Tak tylko...
(...)Pralka po ustawieniu pobiera wodę kręci się ale po jakimś czasie staje (...) Na pulpicie jednocześnie zapala się kontrolka z dwoma łezkami oraz kontrolka z wanienką według zdjęcia. Do wymiany szczotki silnika! :D Pralka wykazuje kod błędu silnika (brak info o obrotach), stąd taki błąd. A ponieważ ta pralka jest trochę leciwa, więc szczotki w silniku...
Pralka naprawiona :) Uszkodzona była prądniczka tacho. Miała 5,5Om rezystancji i dawała zaledwie 3,5V. Po wymianie na sprawną (15 Om rezystancji i 45V na wyjściu) pralka działa normalnie i przechodzi do końca test silnika w trybie serwisowym. Co do zimnych lutów to sterownik był przeglądany jeszcze przed założeniem tego tematu. Był jeden lut do poprawy...
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Jeżeli masz uszkodzone elementy SMD w bramkach tych triaków, to zmierz po wylutowaniu elementów rezystancję do masy i do zasilania. Jak zastosowałeś się w praktyce do tych słów powyżej bo nic nie napisałeś? ale nie kręci bębnem Zatem sprawdź jeszcze te dwa przekaźniki i sam triak sterujący silnikiem (foto)... https://obrazki.elektroda.pl/4416065600_...
Nudziło mi się 🙂 E01 – Drzwi nie są prawidłowo zamknięte. E02 – Filtr kłaczków wymaga czyszczenia. E03 – Przewód wylotowy lub wentylacyjny suszarki jest zablokowany. E04 – Przewód wylotowy lub wentylacyjny suszarki jest zbyt długi. E05 – Wystąpił problem z czujnikiem NTC (czujnikiem temperatury). E06 – Silnik wentylatora suszarki jest uszkodzony. E07...
Sprawdź napięcia na podłączonym do pralki module czy są zgodne z opisami złącz. układ scalony jest wizualnie cały To jeszcze nie znaczy, że jest sprawny. Co jest napisane na tym 7-mio nóżkowym układzie scalonym i jaki kondensator elektrolityczny (wartość) jest obok przekaźnika? Wydaje mi się że odpowiadają za napięcie 12V na tej płytce.
Witam. Nie stawiałbym 100% na szczotki. Obstawiam na uszkodzony programator. skoro przekaźnik cyka to raczej szczotki wfl1600 to pralka około 10-letnia zużyły się na pewno
przekaźnik silnik bosch przekaźnik bosch zmywarka bosch przekaźnik
delta 24c16 graphite narzędzia odzyskać zdjąć telefon
pralka indesit innex pralka indesit innex
Tylny nawiew nie działa w VW T4 Multivan 2001 - przyczyny i rozwiązania Termet Silver Pro 20 kW - Optymalne ustawienia P3 i P04