Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Tymczasem ta nadgorliwość z wymianą szczotek na "nowe" pociągnęła za sobą 5 kolejnych demontaży Wiesz od czego nadgorliwość jest gorsza ? :lol: A tak przy okazji: ktoś się orientuje, jakiej wartości napięcie jest podawana na silnik przy maksymalnych obrotach wirowania (np. 1000 o/minutę). Bo chyba nie sieciowe... Nie. Sieciowe rozpedzi dużo bardziej...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
kecajk49 Bardzo mądra podpowiedź. Dzięki takim podpowiedziom dorobiłeś się tak wysokiego poziomu. Problem z wymianą szczotek rozwiązany, chociaż sądzę, że podpowiedzi kolegów o konieczności wymiany szczotek mogą tylko przyczynić się do połowicznego sukcesu. Obie szczotki mają po ok 25 mm, Szczotka zamocowana w silniku opierając się o komutator wystaje...
Komutator w strasznym stanie ale jeżeli po drugiej stronie nie jest gorzej to jest nadzieja że uzwojenia przetrwały, jeżeli materiał pod wycinkami nie uległ zwęgleniu to da się go odratować, pewnie tokarki nie masz więc postaram się ci pomóc i opisać co zrobić bez dostępu do sprzętu. oczyścić dokładnie komutator, papierem ściernym od 500 do około 2000...
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
A miały te szczotki jakiś part number? Nie, ponieważ BSH nie uwzględniał napraw tego urządzenia, w ofercie był kpl młynek, i luzem pokrywka oraz nóż i tyle. Weź tan silnik, jedź do jakiegoś sklepu z częściam agd lub specjalizującego się w szczotkach węglowych i coś Ci dobiorą.
Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Szczotki silnika hałasują.
Witam, Jestem w trakcie wymiany szczotek w pralce Bosch WFC 1200. Zużyte szczotki udało mi się już usunąć (miały po około 0,5 cm długości), ale nie jestem pewien w jaki sposób, do otworów w silniku, włożyć nowe aby ich skośne fragmenty odpowiednio przylegały do komutatora. Słyszałem opinię że ta kwestia nie ma zbytniego znaczenia bo błędnie włożona...
Podsumowanie: po zamontowaniu nowych szczotek na początku testowej fazy wirowania "na sucho" bęben przy odpompowywaniu zakręcił się dużo dłużej. A więc stare szczotki po przemontowywaniu dawały styk tylko na krótką chwilę i natychmiast go traciły, a bęben powinien był się kręcić dłużej. Pralka w tym momencie pierze, główna użytkowniczka zadowolona,...
Dzięki za pomoc. Odpowiedź była prosta - strug nie chciał się otworzyć, gdyż blokowały obudowę przesunięte wnętrzności. Silnik przekrzywił się w obudowie, dwie płytki w rdzeniu przestały istnieć, podobnie jak jedna szczotka i plastikowa zębatka napędzająca koło mające chyba chłodzić silnik. Więc naprawa absolutnie bez sensu, gdyż nowy sinik i tak nie...
No niestety musisz kolego poprawnie zabrać się za szczotki. W prowadnicach szczotek wewnątrz jest po jednym takim dzyndzlu wgiętym trochę do wewnątrz. Musisz płaskim wkrętakiem odgiąć go delikatnie na zewnątrz. Szczotka musi chodzić leciutko w prowadzeniu. Ponadto sprężyna dociskowa musi być również wkładana spokojnie i równo. W leżącej pralce ciężko...
Już sprawdziłem i rozumiem, że taka szczotka ma prawo nie działać Wręcz nie ma prawa działać. Pamiętaj aby przynajmniej wydmuchać starannie silnik z pyłu węglowego. Dobrze jest przeszlifować komutator delikatnie.
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Faktycznie szczotka zawiesiła się i mimo że jest jeszcze długa to nie dotykała do komutatora i na 3-4 styku w gnieździe na silniku była przerwa. Jakby co to na złączu silnika można zmierzyć rezystancję: 1-2 styk około 2Ω, 3-4 styk około 3Ω, 5-6 styk około 15Ω. mrhari dlaczego nie można przyznać punktów (albo ja nie umiem). Dzięki - znowu...
Miałem podobny problem, w pralce WOH 4210 nie obracał się silnik, poza tym cały program przebiegał prawidłowo. Bardzo przydatna okazała się instrukcja serwisowa. Przyczyną usterki były zawieszone szczotki silnika. Pomiar omomierzem stojana i prądniczki (czy jak to się tam nazywa) był ok, natomiast uzwojenie wirnika wykazywało nieskończoną wartość oporu....
Próbowałem dociskać szczotkę, zamieniałem sprężyny i szczotki, nic to nie daje, co do wirnika to co masz na myśli z przegrzaniem? zwarcie między zwojami? czy komutator? lamelki po przetoczeniu są dobre nic nie wskazuje na problem z nimi, w czasie pracy silnika widać wyraźnie że na jednej szczotce iskrzenie jest bardzo małe a na drugiej mocne i ciągłe...
Przyjrzałem się wczoraj temu silnikowi. Zapachu spalenizny nie czuć, uzbrojenia wyglądają normalnie, wirnik nieco przykurzony. Oporność uzwojeń wg schematu z nalepki: 1-2 0,8 Ohm 2-3 1,5 Ohm 4-5 3,6 Ohm 6-7 24,6 Ohm Prądniczki, czy cokolwiek tam siedzi z 3 cienkimi przewodami nie udało się sprawdzić bez rozbierania. Czy te odporności są właściwe i który...
W pierwszej kolejności sprawdź długość szczotek węglowych silnika: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Tutaj sposób wymiany szczotek węglowych silnika: https://youtu.be/KHA6VFrzAL0
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
Tydzień temu pralka Bosch (Maxx 5) przestała mi wirować, wymieniłem szczotki i kręci bębnem normalnie Czy przed wymianą też taki dźwięk wydawała, czy silnik został oczyszczony z pyłu węglowego, szczotki zostały tylko zamontowane, czy coś jeszcze było robione przy silniku?
Tak jak kolega Machefi pisał i temat wyczerpał do cna. Wadliwe, niskiej jakości szczotki to całe zajście spowodowały. Jeśli części dostarczał serwisant to musi teraz ten problem rozwiązać. Jeśli szczotki były zakupione przez klienta wówczas serwisantowi nic do tego. Temat z szczotkami do Bosch'y znany.
Sprawdź szczotki silnika.
Ewentualnie poproszę link do jakiegoś sklepu gdzie mogę je dostać ? Proszę bardzo [url=http://north.pl/karta/szczotka-siln...
Odczep się od przetwornicy, bo jak by przestała "gadać", to na amen. Sprawdź szczotki silnika.
Wymień szczotki silnika.
Sprawdź szczotki silnika.
były czarne zadymione tak jakby przepalone To był pył ze zużytych szczotek silnika.
Sprawdź szczotki silnika.
Sprawdzałeś multimetrem czy tak na oko? Jaka była długość szczotek?
Witam Zapewne do wymiany szczotki.
Najlepiej wylutuj ten buzzer bo jak zdrapiesz coś więcej to później będziesz kombinował dlaczego pralka nie działa. Jak najbardziej umyj płytę bo osiadł na niej pył ze szczotek węglowych silnika.
Gdyby te diody uszkodziło, to rezystor by już na płytce najpewniej nie istniał, a wygląda całkiem dobrze. To co autor wskazuje jako okopcenia to zwykłe zjawisko elektrostatyki i przyciągnięcia pyłu z zużywających się szczotek silnika.
Przede wszystkim sprawdź stan szczotek w silniku.
Czy szczotki silnika się nie skończyły?
Całkiem niedawno jeden użytkownik zabił silnik w Bosch Maxx szczotkami z Allegro za 15 zł. Jakie szczotki kupiłeś? Chcesz żeby Ci pralka jeszcze posłużyła to kup te i tylko te: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Dotrzyj komutator używając pumexu lub tego: https://szczotkiweglowe.pl/aktualnosci/n...
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Sprawdż szczotki w silniku.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Stawiam na szczotki silnika.
Sprężynka ma być wtopiona w szczotkę inaczej ZOONG. Zelmer już dawno jest w rękach BOSCHA a ten w globalnym konsorcjum. SILNIK ODKURZACZA ZELMER ODYSSEY ZVC: 305 ST/03 Bosch Zelmer 12017560 -- 125zł Alledrogo Bosch KLU814S72 Szukaj ---klinika AGD , lub North
Jeżeli jesteś pewien, że z blokadą wszystko w porządku, to pozostaje sprawdzenie elektrozaworu (pod blatem górnym) i szczotek w silniku.
Sprawdź szczotki w silniku.
Połóż pralkę na boku (tym od strony zasobnika proszku) i wtedy sam wszystko zobaczysz. Szczotki są osadzone w szczotkotrzymczach i właśnie te szczotkotrzymacze trzeba odkręcić.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Sprawdź szczotki w silniku.
Było już wiele razy na forum. Wystarczy poszukać. Zużyte szczotki silnika.
Na 100% zużyte szczotki na silniku.
Co może być przyczyną? Szczotki silnika.
Wymień szczotki w silniku.
Witam. Sprawdź szczotki na silniku.
Witam Mało precezyjnie opisałeś co się dzieje, zatrzymuje się podczas prania ale co silnik przestaje pracowac czy wyłącza się całkowicie, gaśnie ? Pralka ma wyświetlacz? To okopcenie to jest pył , można moduł oczyścić, jest to pył węglowy ze szczotek od silnika.
Krótkie szczotki na silniku.
Łożyska silnika nazbierały już syfu z szczotek. Jak chcesz się upewnić zdejmij pasek i pogoń na wiroaniu sam motor.
I pokazał się na wyswietlaczu taki znak " -o- " Zawieszona szczotka, silnik do sprawdzenia.
jakie szczotki są oryginalnie długie do tego modelu . Przeważnie w Maxx5 idą na zamianę dwuwarstwowe szczotki 5x12,5x33 mm. Wchodzą w szczotkotrzymacze bez problemu i dugość jest właściwa ( jest miejsce w szczotkotrzymaczu na sprężynę ) Ja korzystam z zestawu A34 polskiej firmy JOTA.
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
Temat walkowany wiele razy. Idziecie na tanioche kupujecie nie oryginalne tanie szczotki jednowarstwowe = zgon z silnika. Nie lepiej raz na kilka lat kupić porządne, oryginalne szczotki i cieszyć się pralka kolejne lata?
Silnik: https://czesciagd.pl/pralka-wae2449fpl96... Szczotki: https://agdtechnik.pl/szczotki-weglowe-5...
Sprawdź szczotki silnika czy nie za krótkie.
Witam. Do sprawdzenia szczotki w silniku . Pozdrawiam maniek475.
To okopcenie to jest pył ze szczotek silnika oczyść pędzelkiem miałeś zmierzyć ten rezystor masz miernik w domu .
Wymień szczotki na silniku i nie dramatyzuj.
Witam !! Sprawdziłbym grzałkę , a co do wymiany szczotek to ja w swoim bosh max po 5 latach wymieniałem , nie jest to nic skomplikowanego i wydaje mi się ze każdy sobie poradzi bez wzywania fachowca. Co do sprawdzenia czy to grzałka czy silnik , odłącz grzałkę i zapuść pranie jak nie wywali to masz winowajcę , jak wywali to może być silnik(szczotki)...
Czy klapa jest blokowana? Na pewno sprawdzić silnik-szczotki oraz pompę spustową.
Szczotki silnika do wymiany.OK?.Pozdrawiam.
w tym modelu nie kasuje się błędów w jakiś szczególny sposób . wystarczy włączyć i wyłączyć.
Wymiana szczotek oczywiście bardzo była potrzebna temu silnikowi ale przyczyną nie odwirowanego prania mogła być pompa odpływowa. Mam nadzieję, że szczotki dobrej jakości bo te silniki łatwo uszkodzić byle szczotkami i oczywiście szczotki należy dotrzeć.
Jaki rozmiar mają szczotki węglowe do silnika robota kuchennego Bosch MUM9BX5S61? Silnik ten ma nr katalogowy 12013269 AI: Jaki jest rok produkcji lub numer seryjny Twojego robota? MUM9BX5S61
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
Wszystko polutowane, a programator przeczyszczony (w ramach pomocy sąsiedzkiej). Zabieram się do składania : ) A które szczotki polecacie do WFL 2060? (kompatybilność, jakość) https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotka-weglo...
Sprawdź stan szczotek silnika napędowego i to cudo producenta Bosch: https://north.pl/karta/czujnik-obrotow-s...
Tam do wymiany szczotek nie trzeba grzebać w turbinie. Ale uszczelnienie silnika z turbiną do obudowy można źle poskładać i ciągnie bokiem.
Przede wszystkim zajrzyj do silnika by zweryfikować stan szczotek węglowych.
Drugiego kondensatora odpowiedzialnego za silnik za nic nie mogę tam znaleźć. I nie znajdziesz bo go nie ma, ale sprawdź szczotki:!:
Czy to jest tylko problem silnika ,czy w sterowniku? Pierwsze co musisz SAM sprawdzić to szczotki w silniku, ewentualnie sam silnik poza pralką.
po wyciagnieciu silnika i rozebraniu silniczka,zauwazylem,ze uszczelka jest maxymalnie wygieta co widac na zdjeciu,co robic dalej ? z gory dziekuje za odpowiedzo Witam. Zostaw ( jak nazwałeś ) tą uszczelkę w spokoju , taka ma być . Na 1 zdjęciu i 2 zdjęciu ( po komutatorze ) widać że szczotki się skończyły , wymień je i będzie pralka dalej śmigać ....
Szkoda ,że nie napisałeś typu pełnego pralki... https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni...
Na przykład pod względem zbiornika to jest bezproblemowa możliwość naprawy bo łożyska są wymienne: https://north.pl/karta/zestaw-lozysk---s... Sprawdzona konstrukcja na silniku szczotkowym: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Czy możliwe, że silnik się uszkodził i z tego powodu programator tak się zachowuje? Silnik na pewno do sprawdzenia poza pralką, może tylko szczotki się skończyły.
Prościej wytłumaczyć się nie da :arrow: https://www.youtube.com/watch?v=s-t2gap5... jeśli nadal nie złapie, to znaczy, że źle wymieniłeś szczotki (pamiętaj o ich dotarciu) albo uwalony jest silnik. Najlepiej wezwij profesjonalistę zrobi Ci to w trymiga...
Szczotki do wymiany a komutator do wyczyszczenia.
Chciałbym zrobić test serwisowy i ew. zrobić reset Po co Ci to do szczęścia ? Sprawdziłeś pompę , kubek hydrostatu , szczotki silnika ?
Dobrze odkurz silnik. A szczotki np. na kleszczowej lub astronomów.
Witam, zdejmij pasek usłyszysz czy z łożyskami coś nie tak, odkręć szczotki wymień jeśli mają mniej niż 1cm. Szczotki mogły się też zawiesić.
Wymontuj silnik, odkręć szczotkotrzymacze, sprawdź czy szczotki nie są zacięte i czy wystają z obudowy przynajmniej ok. 1,5 cm.
O rany ręce opadają! Przecież szczotki bez połączenia byłyby niepotrzebne, no chyba do zamiatania. Każda z dwu szczotek ma doprowadzony przewód przez mosiężną obudowę samej szczotki czyli grafitu, czy na razie wszystko jasne? Odlutuj, odczep zależnie jak to tam jest rozwiązane te przewody i zamień je. Tylko zamień miejscami przewody idące do szczotek,...
Na wrażeniach swoich pralki nie naprawisz. Musisz dokłądnie sprawdzić ten silnik. Sąsiad też twierdził ( dot. BOSCH Maxx5), że pierze dobrze ale nie wiruje. U niego szczotki dokończyły żywota. Sprawdź swój silnik na początek.
Silnik jest sprawny ponieważ raz na powiedzmy 15-20 razy bęben rusza. To nie potwierdza jego sprawności. Wymontować silnik i sprawdzić długość szczotek.
Sprawdź szczotki silnika
Akurat zajmuję się zawodowo naprawą pralek i lodówek. To co napisałem trzeba sprawdzić. Może jednak problem tkwi nie w poślizgu paska lecz iskrzy komutator silnika w skutek zużycia bądź zawieszenia się szczotek ? Potwierdzam, że Bosch to badziewie, szczególnie najnowsze. Słabym punktem są właśnie silniki. Dźwięk jaki słyszałem w nagraniu to pasek uślizgujący...
Odlaczylam grzalke i niestety nadal wybija korki zaraz po uruchomieniu. Teraz odłącz silnik.
po włączeniu cyklu prania następuje pobór wody,po czym pralka przestaje działać Sprawdź silnik a przede wszystkim szczotki.
Jak chcesz się jeszcze pocieszyć pralką to zwróć zakupione szczotki i kup te: https://czesciagd.pl/pralka-s1wtf3002a-0...
A sprawdzałeś szczotki na silniku?
szczotka silnik bosch wymiana szczotka bosch silnik bosch szczotka
spryskiwacz megane pomiar napięcia wejściowego oporność głośnik
propozycje zmian czajnik siemens tw86103
Jak zwiększyć zasięg Wi-Fi do 300 metrów? Kasowanie serwisu w piecu Vaillant Turbo Tec Plus