Witam. Sprawdził może kolega w jakim stanie są szczotki węglowe w silniku? https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
I pokazał się na wyswietlaczu taki znak " -o- " Zawieszona szczotka, silnik do sprawdzenia.
Ewentualnie poproszę link do jakiegoś sklepu gdzie mogę je dostać ? Proszę bardzo [url=http://north.pl/karta/szczotka-siln...
Szczotki jeszcze na jakiś czas wystarczą: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-... Myślę, że w kolegi przypadku uszkodzeniu uległ triack sterujący silnikiem pralki i warto by to sprawdzić.
A miały te szczotki jakiś part number? Nie, ponieważ BSH nie uwzględniał napraw tego urządzenia, w ofercie był kpl młynek, i luzem pokrywka oraz nóż i tyle. Weź tan silnik, jedź do jakiegoś sklepu z częściam agd lub specjalizującego się w szczotkach węglowych i coś Ci dobiorą.
Witam, Czy tak uszkodzona szczotka może mieć wpływ na spadek mocy oraz nierówne obroty silnika?. Pozdrawiam
Jak chcesz się jeszcze pocieszyć pralką to zwróć zakupione szczotki i kup te: https://czesciagd.pl/pralka-s1wtf3002a-0...
Szczotki silnika hałasują.
A czy te szczotki są wymienialne? Jaki mają symbol? https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Wszystko polutowane, a programator przeczyszczony (w ramach pomocy sąsiedzkiej). Zabieram się do składania : ) A które szczotki polecacie do WFL 2060? (kompatybilność, jakość) https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotki-silni... https://allegro.pl/oferta/szczotka-weglo...
Witam. Szczotka (4) w szereg ze stojanem (2) a zasilanie na drugi koniec stojana (3) i drugą szczotkę (5), prądniczkę tacho (6,7) zostaw wolną.
Wydaje mi sie ze jakby łożysko było skorodowane to po roku używania by już padło? NIe czuć jakichś luzów a zużywana jest wyłącznie jedna szczotka. Wszystko czarne od węgla ale nie iskrzy. Komutator też czarny Szczotka zużyła się prawie cała więc chyba ją dociskało?
Nie ma na końcu tabeli z objawami usterek? W środku jest zapewne regulator obrotów. Można go ominąć, żeby sprawdzić silnik. Może jest czujnik blokujący robota gdy nie ma przy nim misy i narzędzia? To też trzeba sprawdzić. Nie wiem czy sobie poradzisz. Jeżeli silnik jest szczotkowy, to może być zawieszona szczotka.
Może się szczotka przywiesiła...
Po sprawdzeniu szczotek Owe szczotki to raczej wymienione powinny być, bo sa za krótkie, praca silnika ewidentna dla zużytych szczotek.
W pierwszej kolejności sprawdź długość szczotek węglowych silnika: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-... Tutaj sposób wymiany szczotek węglowych silnika: https://youtu.be/KHA6VFrzAL0
Trzeba było, zresztą nadal można, sprawdzić ten silnik. Podłącz go pod 24V prądu stałego, stojan szeregowo z wirnikiem. Powinien ruszyć. Prądniczka tacho może mieć przerwę albo inne parametry. Może szczotka zawieszona. Samo roznitowanie i potem włożenie prętów gwintowanych to mały pikuś, Nie zdejmiesz koła pasowego by ściągnąć łożysko.
Czy silnik pracował głośno po wymianie szczotek? Oczyściłeś komutator? Kupiłeś tanie szczotki chińskie czy coś dedykowanego? Szczotki tego producenta są już godne uwagi: https://north.pl/karta/szczotka-weglowa-...
Może zamontowal słabej jakości szczotki i stopilo szczotkotrzymacze 😃
Wymień szczotki silnika.
Sprawdź szczotki silnika.
Sprawdź szczotki silnika.
były czarne zadymione tak jakby przepalone To był pył ze zużytych szczotek silnika.
Sprawdź szczotki silnika.
Odczep się od przetwornicy, bo jak by przestała "gadać", to na amen. Sprawdź szczotki silnika.
Witam Zapewne do wymiany szczotki.
Gdyby te diody uszkodziło, to rezystor by już na płytce najpewniej nie istniał, a wygląda całkiem dobrze. To co autor wskazuje jako okopcenia to zwykłe zjawisko elektrostatyki i przyciągnięcia pyłu z zużywających się szczotek silnika.
Silniki wysokoobrotowe w pralkach wyposażone są w szczotki klejone. Szczotka taka jest tak skonstruowana że w środku jej przekroju wzdłużnego jest wklejona przekładka izolacyjna.Taka konstrukcja szczotki współpracującej z komutatorem silnika pozwala na wygaszanie łuku elektrycznego powstającego przy opuszczaniu przez szczotkę kolejnych wycinków komutatora....
Szczotki nie są wieczne. Mogły się znów zużyć. Rozpocznij od oględzin silnika napędowego: https://agdtechnik.pl/szczotka-weglowa-z...
Sprawdż szczotki w silniku.
przesunięcie fazowe kolego stojan szeregowo z szczotką tylko nie spal tacho :!:
Stawiam na szczotki silnika.
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Sprawdź szczotki w silniku.
Wyszedł brak elementarnej wiedzy w obchodzeniu się z silnikami szczotkowymi, mocna nauczka na przyszłość, tak na przyszłość, elektronika ma taką magiczną właściwość, że w wielu przypadkach jest naprawialna, rzadko zachodzi potrzeba wymiany całego modułu. No nic, autor będzie już mógł chodzić czysty, a temat niech będzie przestrogą dla innych, jak z...
Przede wszystkim sprawdź stan szczotek w silniku.
Jeżeli jesteś pewien, że z blokadą wszystko w porządku, to pozostaje sprawdzenie elektrozaworu (pod blatem górnym) i szczotek w silniku.
Na 100% zużyte szczotki na silniku.
Było już wiele razy na forum. Wystarczy poszukać. Zużyte szczotki silnika.
Sprawdź szczotki w silniku.
Czy jeżeli połącze . Zasilanie-szczotka-szczotka-stojan-stoja... to będę mógł to podłączyć bezpośrednio pod zasilanie 230V w celu sprawdzenia silnika?
Wymień szczotki w silniku.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Witam Mało precezyjnie opisałeś co się dzieje, zatrzymuje się podczas prania ale co silnik przestaje pracowac czy wyłącza się całkowicie, gaśnie ? Pralka ma wyświetlacz? To okopcenie to jest pył , można moduł oczyścić, jest to pył węglowy ze szczotek od silnika.
jeśli chcesz sprawdzić pomijając elektronike to podłacz go bezpośrednio pod 230v~ ja do tego uzywam jeszcze autotransformatora z płynną regulacją napiecia w celu zmniejszenia obrotów wiec : na kostce jest 6 przewodów zatem pomijasz zupełnie 2 idące do cewki tacho robisz mostek na 1 przewodzie na stojan i 1 na szczotke a 2 pozostałe czyli 2 szczotka...
Witam. Sprawdź szczotki na silniku.
Czy szczotki silnika się nie skończyły?
kecajk49 Bardzo mądra podpowiedź. Dzięki takim podpowiedziom dorobiłeś się tak wysokiego poziomu. Problem z wymianą szczotek rozwiązany, chociaż sądzę, że podpowiedzi kolegów o konieczności wymiany szczotek mogą tylko przyczynić się do połowicznego sukcesu. Obie szczotki mają po ok 25 mm, Szczotka zamocowana w silniku opierając się o komutator wystaje...
Krótkie szczotki na silniku.
Połóż pralkę na boku (tym od strony zasobnika proszku) i wtedy sam wszystko zobaczysz. Szczotki są osadzone w szczotkotrzymczach i właśnie te szczotkotrzymacze trzeba odkręcić.
Witam, Na wstępie zaznaczę, że temat zgłębiałem już na forum, ale nie udało mi się samemu z nim uporać. Może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem, wprawnym okiem dostrzeże co jest nie tak. Mam kosiarkę Bosch ARM. Ostatnio kosiarka przestała pracować. Po rozkręceniu okazało się, że rozleciało się łożysko i w skutek bicia wyleciała jedna szczotka. Po...
to jest silnik trudny do zastosowania gdzieś tam jak go podłączysz pod 230 V to dostanie jakieś 18000 obr. normalnie jest sterowany sterownikiem w pralce kondensator nie jest potrzebny podłączenie łączysz szeregowo uzwojenie stojana z wirnikiem zmiana kierunku przez zmianę biegunowości na wirniku np. czyli na wejście stojana faza mostkujesz wyjście...
Witam, ponownie - swieca jest najprawdopodobniej 'za zimna', ma zbyt wysokie oznaczenie, np. 'F 95 / F 100' 'Iskra' / wg 'Bosch' - to np. 240/260, a takie swiece sa do 'wysilonych' silnikow' - czyli do jazdy na wysokich obrotach, bo wtedy osiagaja wysoka temperature pracy i 'samooczyszczaja' sie - czyli spalaja nagar na elektrodach. Potrzebna jest tu...
nowe szczotki wydają dźwięki przypominające szuranie. Każde szczotki dają dźwięki przypominające szuranie, nawet gdy ręką obracamy silnik, bo przecież szczotka ociera o wycinki komutatora i przy tym jeszcze "skacze".
Sprawdź szczotki silnika
Witam Szczotki możesz sam sprawdzić, jeżeli są krótsze niż 8mm nadają się do wymiany. A z podłączeniem do sieci bezpośrednio nie spieszył bym się bo wiele tego typu silniki są zasilane napięciem obniżonym np. 200v. Najlepiej użyj autotransformatora do zasilania i prób.
Szczotki wymieniłem 2 lata temu więc myślę że nie to A jednak raczej szczotki.
Kiepskiej jakości szczotki, niedotarte, zawalony komutator. Ktoś się po prostu nie przyłożył. O ile nie uszkodzi silnika to po kilkunastu praniach powinno się uspokoić. Ja bym czegoś takiego nie oddał do użytku. Tak pracująca szczotka ma zły docisk do komutatora, często powoduje nadmierne iskrzenie i może się zdarzyć, że uszkodzi wirnik motoru.
Witam. Do sprawdzenia szczotki w silniku . Pozdrawiam maniek475.
Schemat 1 Tak będzie poprawnie.
to bardzo rachityczny alternator, zółta nalepka oznacza model 35A, i raczej nieszczególnie nadaje się do diesla. D+ to mostek diod pomocniczych, DF ( dynamo field-czyli inaczej pole magnetyczne) to szczotka-odpowiednik zacisku 67 w alernatorze poloneza czy fiata
Temat walkowany wiele razy. Idziecie na tanioche kupujecie nie oryginalne tanie szczotki jednowarstwowe = zgon z silnika. Nie lepiej raz na kilka lat kupić porządne, oryginalne szczotki i cieszyć się pralka kolejne lata?
Sprawdź szczotki silnika czy nie za krótkie.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Wymiana szczotek oczywiście bardzo była potrzebna temu silnikowi ale przyczyną nie odwirowanego prania mogła być pompa odpływowa. Mam nadzieję, że szczotki dobrej jakości bo te silniki łatwo uszkodzić byle szczotkami i oczywiście szczotki należy dotrzeć.
jakie szczotki są oryginalnie długie do tego modelu . Przeważnie w Maxx5 idą na zamianę dwuwarstwowe szczotki 5x12,5x33 mm. Wchodzą w szczotkotrzymacze bez problemu i dugość jest właściwa ( jest miejsce w szczotkotrzymaczu na sprężynę ) Ja korzystam z zestawu A34 polskiej firmy JOTA.
Dziękuję za pomoc. Problem z silnikiem rozwiązany. Na "krótko" chodził a po podpieciu do pralki i sterownika zatrzymywał nie zadziałał . Wynikało ze szkolnego błędu- źle założona szczotka. Dodam, że w tym egzamplarzu, żeby zdemontować silnik musiałem wyciąc kawałek mocowania- taki jednostkowy chyba feler
Sprawdź pasek napędowy, silnik ( szczotki w silniku ).
A sprawdzałeś szczotki na silniku?
Mam pytanie odnośnie szczotek jakie znajdują sie przy silniku pralki bosch wfl 1200, może znacie symbol tych szczotek, jak się je wymienia itp. Dziękuje za pomoc?
dlaczego szczotki zaczęły iskrzeć dopiero po około 2 tygodniach? Możliwe, ze dla tego, że zostało nabyte g... nie szczotki. Druga możliwośc jest taka, że kiepskimi szczotkami lub nie ogarnięciem odpowiednio silnika został ubity.
Szczotki silnika do sprawdzenia i stan komutatora.
BMS zapewni nam kontrolę nad ogniwami, oraz ochronę przed nadmiernym rozładowaniem / przeładowaniem baterii . Sterowanie turbiną i szczotką trzeba by zrobić na jakiś tranzystorach N-MOSFET, albo zwykłych włącznikach mechanicznych. Tylko nie wiem czy nie będzie problemu z silnikiem szczotki . Nie wiem czy w Bosch-u silniki turbiny i szczotki są na te...
W szczotkach silnika.
Szczotki sprawdzone, kostka silnika sprawdzona, dalej nic.
Autor póki co nie raczył podać E numeru, ale powinien mieć taki moduł: https://www.bosch-home.pl/sklep/11011035 Martwi mnie to, że wspominał coś o szczotkach i oby nie podłączył silnika do sieci na "krótko".
Tak docierałem szczotki pumeksem, przetoczyłem komutator i docierałem też szczotki przez nałożenie na komutator paska drobnego papieru ściernego, wymieniłem już trzy komplety szczotek a za każdym razem kupowałem coraz lepsze aż doszedłem do oryginalnych Boscha i wielkie g... z tej roboty :x Jakbym nie robił i zamieniał szczotki zawsze ta w jednym szczotkotrzymaczu...
Hmm... Wymieniłbym też tranzystor ( powinien być za silnikiem)
Witam, w tzw. 'starych motocyklach' [ dla przykladu tylko ] jak 'padaly swiece' - to na ogol ktos je montowal do silnika 'za zimne', np. wyscigowe lub do bardzo wysokiego stopnia sprezania - przez co przy normalnej, uzytkowej jezdzie nie rozgrzewaly sie do temperatury 'pracy / samooczyszczania', czyli nie spalaly osadzajacego sie na nich nagaru / elektrody...
Czy klapa jest blokowana? Na pewno sprawdzić silnik-szczotki oraz pompę spustową.
Szczotki silnika do wymiany.OK?.Pozdrawiam.
po wyciagnieciu silnika i rozebraniu silniczka,zauwazylem,ze uszczelka jest maxymalnie wygieta co widac na zdjeciu,co robic dalej ? z gory dziekuje za odpowiedzo Witam. Zostaw ( jak nazwałeś ) tą uszczelkę w spokoju , taka ma być . Na 1 zdjęciu i 2 zdjęciu ( po komutatorze ) widać że szczotki się skończyły , wymień je i będzie pralka dalej śmigać ....
w tym modelu nie kasuje się błędów w jakiś szczególny sposób . wystarczy włączyć i wyłączyć.
Dziękuję za pomoc, pralka ma ok. 15 lat i jest używana niemal non stop. Dotychczas w tym okresie pracy samemu wymieniłem jednokrotnie: grzałkę elektryczną, grafitowe szczotki silnika.
W pralce Bosch WFF1201 przestał pracowac silnik. Po przeszukaniu forum znalazłem informacje o startych szczotkach i rzeczywiście okazało się, że są zbyt krótkie. Wymieniłem szczotki jednak silnik nadal nie rusza. Pomiary wykazały brak przejścia od jednej szczotki do złącza na silniku. Po rozebraniu silnika znalazłem metalowy element do którego podłączona...
Stan szczotek węglowych silnika sprawdzony?
Czy podczas wirowania nie ma iskrzenia na szczotkach?Mogą być szczotki.
Wymień szczotki na silniku i nie dramatyzuj.
Łożyska silnika nazbierały już syfu z szczotek. Jak chcesz się upewnić zdejmij pasek i pogoń na wiroaniu sam motor.
Raczej uszkodzony wirnik silnika będzie, ale można zawsze do szczotek spojrzeć, to tylko kwestia czasu.
Na przykład pod względem zbiornika to jest bezproblemowa możliwość naprawy bo łożyska są wymienne: https://north.pl/karta/zestaw-lozysk---s... Sprawdzona konstrukcja na silniku szczotkowym: https://north.pl/czesci-do-pralek/czesci...
Przebicie na obudowę silnika musisz sprawdzić każdy element silnika osobno megaomomierzem, czasem pył węglowy ze szczotek osadzony na elementach silnika może tak zrobić.
Szczotki silnika.
Proszę: https://www.bosch-home.pl/sklep/00029465... lub tu: https://north.pl/karta/szczotki-weglowe-...
Witam, mam wiertarke udarową Bosch GBH 18V-Li i ... czasami działa, a czasami nie. Rozebrałem ją, umyłem, złozyłem, ale problem jest nadal. Zauważyłem że działa jak rusze wirnik. Można to zobaczyć na załączonym filmiku. https://filmy.elektroda.pl/98_1660931036... Wygląda jak na uszkodzony silnik, a dokładnie stojan lub szczotki. I tu mam pytanie. Czy...
...oraz szczotki silnika...
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Witam !! Sprawdziłbym grzałkę , a co do wymiany szczotek to ja w swoim bosh max po 5 latach wymieniałem , nie jest to nic skomplikowanego i wydaje mi się ze każdy sobie poradzi bez wzywania fachowca. Co do sprawdzenia czy to grzałka czy silnik , odłącz grzałkę i zapuść pranie jak nie wywali to masz winowajcę , jak wywali to może być silnik(szczotki)...
Sprężynka ma być wtopiona w szczotkę inaczej ZOONG. Zelmer już dawno jest w rękach BOSCHA a ten w globalnym konsorcjum. SILNIK ODKURZACZA ZELMER ODYSSEY ZVC: 305 ST/03 Bosch Zelmer 12017560 -- 125zł Alledrogo Bosch KLU814S72 Szukaj ---klinika AGD , lub North
Sprawdź szczotki silnika
szczotka silnik bosch szczotka bosch wymiana szczotka bosch silnik
transformator halogenowy zmienne wtyczka angielska silnik asynchroniczny kondensator
alarm tytan ds400 trzeszczy głośnik
Rozbudowa RAM: 4x8GB DDR3 1600 MHz na płycie głównej Accessing Service Menu on Mio Moov M610 GPS