Szukaj takiego, który ma tylko lampkę 'L' jako wzbudzenie.
Ile kabli miałeś w Delco? Jak go wzbudzasz na stole?
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
według opisu lukas niema samo diagnozy w boschu wzbudzenie nóżki A K ,
Dlatego buczy bo nie ma startera. Od tego on jest, żeby wzbudził silnik przy włączeniu.
Sprawdź wzbudzenie.
Stojan, w zeszłym tygodniu 8 takich robiłem i zawsze był to stojan. Wiertarka się nie nadaje, bo gdy się alternator wzbudzi stawia duży opór.
Pewnie masz D+ czyli wzbudzenie, oraz W obrotomierz. https://obrazki.elektroda.pl/6793758400_...
Albo mam zaropiałe oczy, albo rzeczywiście nie ma czy alternator Bosch albo Delco-Remy.
Deska go nie wzbudzi? Dziwne. Może ugnił przewód od wzbudzenia, typowe. I co tam masz, Bosch czy Valeo?
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
"stała czasowa RC określa opóźnienie zadziałania, trzeba ją dobrać tak, by czujka zdążyła się włączyć"- - czujka jest aktywna natychmiast po podaniu napięcia zasilania- Można prosić o schemat, w przypadku minimalnego wpływu na opóźnienie impulsu wyzwalającego. Może to wyjaśni wątpliwości.
Jak wtyczke z altka odepniesz i dioda w liczniku gaśnie to padł regulator, nowy Bosch ok 110zł.
Strumieniu, rezystor jak najbardziej a wydaje mi się że w tym pasku ledy były w liczniku. W starych VW zawsze jest w liczniku rezystor mocy na wzbudzenie .
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Prawdopodobnie przez zacisk DF regulatora płynie prąd wzbudzenia prądnicy. Jeśli regulator jest uszkodzony to na próbę można podać napięcie wzbudzenia przez żarówkę 20W na zacisk DF prądnicy i plus akumulatora.
Generalnie nie ma on większego znaczenia lecz miałem przypadek ze alternator wzbudzał się dopiero po dodaniu gazu, po założeniu oporu wzbudzenie następowało bez gazu.
Witam mam problem z ładowaniem w Corsa D 2008 rok 1.2 benzyna Problem polega na tym, że po odpaleniu samochodu brak ładowania. Jak przegazuje samochód ładowanie pojawia się i pięknie ładuje już cały czas 14.4V. Na alternatorze złącza DFM i L oba przewody lecą bezpośrednio do sterownika silnika, na złączu L brak napięcia wychodzącego z sterownika. Regulatory...
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Czy na pewno alternator to klasyczne rozwiązanie układowe alternatora 9-diodowego? Czy już nowocześniejsze rozwiązanie 6-(lub 8-) diodowe ze wzbudzeniem z akumulatora, z wyjściem na kontrolkę ładowania L (np. Bosch F00M)? Sprawdź bezpiecznik dużej mocy zabezpieczający alternator (montowany na silniku).
ten wolnu zacisk od kontrolki musisz go podłączyć inaczej nie wzbudzisz alternatora Pozdrawiam
W starszych pojazdach, gdzie jeszcze stosowało się alternatory 9-diodowe, były dołożone dodatkowe rezystory równolegle do kontrolki ładowania celem przyśpieszenia wzbudzenia się alternatora. Poza tym kontrolka ładowania była podłączona przez diodę która blokowała efekt rozbłyskiwania się kontrolki przy gaszeniu silnika (wyłączeniu zapłonu). Potem jak...
Na wzbudzeniu 12V po podłączeniu do alternatora ginie i pojawia się jakieś śmieszne 1.5V Tak mam być, po drugie po zapaleniu i wzbudzeniu możesz cienki przewód odłączyć i wtedy patrz czy zanika ładowanie. Nie powinno. Chyba że za niskie obroty lub niewłaściwe kółko pasowe lub uszkodzony alternator.
heh z tego co napisał kolega technikabasenowa wynika że nie ma sensu montować czujki zewnętrznej i wewnętrznej przy zwierzakach... Nie przesadzajmy - te produkty właśnie po to powstały !! Wiadomo że ryzyko "fałszywego alarmu" wywołanego przez futrzaka istnieje ale to nie jest powód żeby nie instalować czujek. Trzeba dobrze dobrać miejsce instalacji...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości.
Ja przerabiam montuję diody wzbudzenia i regulator Cargo 14,8V .
alternator bosch ładownie przy obrotach 2600 jak już się wzbudzi jest ok 14,5V
Witam, skoro jest tak dobrze to czemu jest żle? regler wymień ,Przemuś ma racje nauczył sie regulaminu forum :D :D , pozdrawiam.
W alternatorach Bosch i Valeo na wzbudzeniu sa diody 3A 100V jeszcze nie spotkałem uszkodzonej więc może mam pecha.P
Po nieudanej próbie zwątpiłem czy w jednym żłobku mogą być boki dwóch cewek o przeciwnym kierunku . Jest to alternator bosch ,podłączałem go do akumulatora podawałem wzbudzenie ,wszystko jak należało ale nie zadziałał. Możliwe że uszkodzony jest któryś podzespół.Jeżeli stojan byłby przezwojony poprawnie to chciałbym uzyskać porady ,w jaki prosty sposób...
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Mam pytanie? Gdzie w tym radiu znajduje się sygnał wzbudzenia tzw niebieski kabel, wiem, że jest na przewodzie przy radiu anteny, ale czy jest gdzieś na kostce?
Fajny jest 220A z merca 3.5 V6 benz. , nie wodny bosch. Generalnie zapinasz tylko regulator z wersji ze wzbudzeniem i gra gitara.
Trudno żeby kontrolka nie żarzyła jak różnicy dwa volty... Coś nie tak na wzbudzeniu... Pozdrawiam.
Szczotki na stałe z regulatorem, nie da rady. Dochodzi stały +12v, wzbudzenie i wyjście ładowania idzie to przez regulator, to nie Bosch.
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Ile te szczotki mają długości? Poza tym pomyśl chłopie, pomyśl-jak diody wzbudzenia mogą być w regulatorze?
Dokładnie od Dafa. Ale chodziło mi głównie o opis problemu z wzbudzeniem alternatora, większość alternatorów w ciężarówkach działa podobnie. W Dafie zasilanie pin L jest z VIC, a w Manie ZBR i taka jest różnica. Myślę, że jeżeli zastosuje się schemat od Mana, to kolega poradzi sobie z tym problemem. Ja mam schemat Mana. Jak pisałem - alternator działa...
A zmierz mu jeszcze czy ma wzbudzenie. Czy się nie wzbudza sam z siebie. Oryginalny Bosch jest w środku na takiej hybrydzie. Dekielek da się założyć z powrotem. https://obrazki.elektroda.pl/8458044900_...
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
Czyli rozumiem, że bez tego ustrojstwa do wzbudzenia nic się nie da sprawdzić... Bo jak w schemacie żarówka była podpięta, ale nie świeciła. ?
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
W tym przypadku pewnie wymiana triaka pomogła, bo napięcie powinno być jak w gniazdku. Ja też miałem problem z pobieraniem wody z płaszcza, więc postanowiłem sprawdzić czy elektrozawór pracuje prawidłowo po zasileniu go bezpośrednio 230V. Wystarczyło odłączyć wtyczkę od styków elektrozaworu i ostrożnie przytknąć kabelki podłączone do gniazdka. Okazało...
Nie kombinuj ze swoimi teoriami. Raz wzbudzony alternator ładuje non stop. Masz po prostu usterkę w alternatorze. I co to za alternator, Bosch, Valeo ?
Nie w Lupo, tam tak prosto to nie idzie. hmm więc ten cienki kabel co wchodzi w kostke alternatora ma go wzbudzić.... skoro po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim napięcie (chyba12V) to zostają spełnione warunki do wzbudzenia ładowania ???? dobrze rozumuję ??
wymienili mi go w serwisie alternatorów i rozruszników marki bosch wygląda tak samo jak tamten PS lampa ładowania w ogóle nie świeci
Aternator BOSCH 90A, 028 903 028D...i chyba ma diody wzbudzenia..
Po odłączeniu wzbudzenia to samo?
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
Alternator jest firmy BOSCH. Wydaje mi się, że nie rozłącza on wzbudzenia po zgaszeniu silnika. Dopiero gdy zdejmę klemę na jakiś czas, tak żeby alternator wystygł i ponownie podłącze klemę to przestaje pobierać prąd (rozłącza wzbudzenie).
Czujki PIR nieprawidłowo ustawione - nie powinny być ustawione w kierunku okien. Czujka to nie kamera! Temat prawidłowego umiejscowienia czujek ruchu, wraz z wyjaśnieniem, pojawiał się już wielokrotnie. Perfecta w wykonaniu bezprzewodowym - odpuść ze względu na kiepską jednokierunkową bezprzewodówkę. Zdecydowanie 868MHz dwukierunkowa, chociaż kabel...
Pod jeden pin(bodajże prawy) podłączasz wzbudzenie(kontrolkę) a drugi zostawiasz wolny. Nie ma tu nic dziwnego. Drugi pin służy do informowania sterownika silnika o obciążeniu alternatora.
Dziękuję bardzo za pomoc, ciągnik naprawiony. Przyczyną awarii podnośnika był brak sygnału D+ na 13-tym pinie sterownika. Na płycie bezpieczników i przekaźników pod kierownicą były zwarte dwie diody prostownicze IN5408, uszkodzone diody zwierały obwód sterowania przekaźnika rozrusznika z sygnałem D+ z alternatora, to skutkowało tym, że jak alternator...
Jeżeli to pomiar na alternatorze to by się zgadzało z uszkodzeniem stojana. Zrób jeszcze jeden eksperyment aby sprawdzić to uszkodzenie, odłącz wzbudzenie i odkręć główne zasilanie wtedy alternator nie będzie pracował elektrycznie, świst powinien zniknąć.P
Tak,tylko że nie ma różnicy czy wyższe czy niskie obroty,ze światłami czy bez sprawdzałem pasek jest ok ,wsuwki oczyszczone nie zaśniedziałe ......Jak mam sprawdzić ten obwód wzbudzenia ????
Wzbudzenia do dowolne 3 amperowe, np 1N5407.
Panowie dajcie spokój z takimi radami nawet nie znacie tego alternatora ,tam nie ma żadnych diod wzbudzenia a usterka nie tam tkwi.P
gdy na oknie usiądzie np. gołąb ? Z małej odległości masz prawie pewne wzbudzenie. Akurat takich nie montowałem, ale mieliśmy klienta gdzie czujka ( chyba BOSCH ) była na belce pod daszkiem i ptaszki obok postanowiły sobie gniazda robić. Co wiosnę ta sama jazda z alarmami co wieczór.
U mnie w poldku alternator przeładowywał (16-17V), kontrolka się nie świeciła, ale ubywało elektrolitu w celach i była padnięta 1 z trzech diod na wzbudzeniu.
Nie musi tam być sygnał prostokątny, może iść przemienny wyprostowany z dodatkowego mostka, tak to zrobiłem w swoim testerze regulatorów F00M; może go tu pokażę aby ktoś sobie taki zrobił. Wazne, aby był dodatkowo tłumiony do masy. Bez tego sygnału regulator nie załączy pełnego wzbudzenia, ale dla orientacyjnego oszacowania może go nie być.
U mnie nie było sterowania tym zaworem ale jak odpalałem w największe mrozy to palił lekko a po chwili klekotał jak by miał zaraz strzelić z korby a jak podałem napięcie na ten zawór wszystko wracało do normy. Potem zrobiłem z przekaźnika sterowanego wzbudzeniem alternatora taki cwańcyk i wszystko było ok
Jest to 6 diodowy i 3 diody wzbudzenia . Tak jak napisałem wyżej . Mógł bys podrzucić link do tych kodów ??
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał cyfrowy. Alternator tego typu występuje w mocniejszych...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
alternator to jakiś chińczyk bez numerów ale kupiłem używany oryginalny bosch 98A (numerów nie pamiętam) i jest dokładnie ten sam efekt, do alternatora przychodzi jeden kabel prądowy i jeden przewód sygnałowy (wzbudzenie-kontrolka)
Nigdy jeszcze w G IV nie widziałem Hitachi, większość to Bosch, trochę Valeo. Mniejsza z tym-niebieski kabel połącz z plusem aku przez żarówkę, wystarczy zwykła 4W, zobacz czy wzbudzi sie od razu.
Witam! Alternator Bosch i jest sprawny był sprawdzany na stole pozdrawiam Piotrek
Ja mam wypróbowany sposób odpinam +B i 12V na wzbudzenie, momentalnie przebija uzwojenie na skrajnych zwojach do stojana a 3 sek później kłeby dymu. Ale zawsze można czegoś się tu naumieć.
Przepraszam - być może moje pytanie wzbudzi wesołość, ale.... jak mam sprawdzić tą grzałkę? Poza tym czy grzałka może powodować wywalanie korka jeżeli w danej chwili nie jest włączona?
Zwykły Bosch kontrolka L, ale często pada regulator i trzeba go wymienić więc ta używka może być uszkodzona. Ważne też sprawdzić wiązkę ten niebieski kabel. Aż za lewą lampą.
Nie jestem aż takim specjalistą aby oceniać czy on jest padaką czy nie , a boscha remontuję powoli.
Nigdy nie testowałem tego rozwiązania, ale myślę że dobrym sposobem na przerobienie regulatora 12V będzie wpięcie w szereg z cewkami styku regulującego i załanczającego rezystorów o takiej samej wartości jak rezystancja cewki. Według mnie dobrymi i łatwo dostępnymi kandydatami do przeróbki będą regulatory z C-330 lub C-360 / C-330M w zależności od tego...
na wzbudzeniu 12v a na wyjściu podczas pracy od 13.5v do 14v w przybliżeniu
Witam w nowszych modelach aut napięciem ładowania steruje ecu może i w tym autobusie tak jest więc u pana elektryka altek ładuje ok ,a po podpięciu w autobusie ecu nie pozwala wzbudzić się altkowi. Niech kolega jeszcze sprawdzi napięcie na akumulatorach pomimo świecenia kontrolki ładowania.
Zmywarka jest urządzeniem o dość rozbudowanej automatyce,jest możliwe że gdzieś następuje zawilgocenie instalacji co powoduje wzbudzenie wyłącznika różnicowego. Wypadałoby wykonać pomiary stanu izolacji w stosunku do masy zmywarki,i tam szukać przyczyny lub kondensatory przeciw zakłóceniowe mogą powodować wyzwalanie różnicówki.
Jak odpiąłes małą wtyczkę to się nie wzbudził i gruby prądowy mógł być na miejscu. A tak wogóle to obrałes zły tok lokalizacji i eliminacji usterki
Re: BOSS JE 10-40 schemat Dzisiaj podłączyłem płytkę condesatora jedną stroną do B+ na sterowniku tam też podłączyłem plus z włącznika bezpieczeństwa i cienki kabelek zasilający . Condesator ma taką małą płytkę 2 otworami , do niej podłączyłem dwa kable jeden idzie do 1 stycznika jest to stycznik zmiany obrotów podłączyłem do oznaczenia minus plus na...
DF (F, FLD) wejście na szczotki - sterowanie wzbudzeniem (pracą cewki wirnika) co ty chcesz tu podłączać? Terminal zewnętrzny to L (D+, 61) wyjście na kontrolkę ładowania (czasami służy dodatkowo do kontroli napięcia) albo jak wspomniałem DFM sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora (Digital Field Monitor) (Bosch).
Napotkałem na problem, alternator "regenerował" elektryk. Wymiana łożysk, ślizgów, szczotek w regulatorze. Ponoć robił pomiary chociaż nie widać w jego garażu czegokolwiek czym mógłby go "pokręcić" Alternator VW Sharan, Ford Galaxy 150A BOSCH. Cos z nim jest jednak nie tak, po podaniu napięcia na wzbudzenie zaczyna ładować 18V, czuć drżenie całego alternatora...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Spróbuj podgrzać płytkę gorącym powietrzem, ewentualnie mocno wystudzić jakimś zamrażaczem. Możliwe że obniżenie napięcia (powiedzmy że do 4,5V) ujawni defekt. Może napięcie zasilania ma zbyt małą wydajność prądową i zadziałanie przekaźnika wpędza całość w pętlę wzbudzenia. Jeśli to układ procesorowy, sprawdź (a najlepiej podstaw) elementy wokół wejścia...
Ten alternator co jest na fotce jest produkcji Czeskiej (PAL Magneton),stosowany w pojazdach Skoda.Był stosowany w ciągnikach Zetor. Zacisk M to szczotka,tam jest doprowadzany prąd do wirnika,odpowiednik zacisku 67 Zacisk R to katody diod mostka wzbudzenia,odpowiednik zacisku 15 (lub D+ w Boschu) Ten alternator jest przystosowany do współpracy z zewnętrznym...
regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
Andrzeju, pozwól, że sprostuję twoje informacje, bo są one niestety technicznie błędne. Regulator napięcia w alternatorze ma kluczowe znaczenie nie tylko mechaniczne (dopasowanie szczotek i mocowania), ale przede wszystkim elektryczne — zwłaszcza pod kątem prądu wzbudzenia. Alternator o wyższym prądzie ładowania (np. 120 A lub 140 A) potrzebuje regulatora...
Cześć, Potrzebuję założyć alternator większej mocy do auta terenowego, udało mi się za niewielkie pieniądze dorwać alternator z Merca. Produkcja BOSCH nr. 0124625014, Jak prawidłowo podłączy złącze COM i DFM. Czy alternator potrzebuję jakiegoś specjalnego sygnału wzbudzenia ? Jeśli tak to jakiego ? Proszę o pomoc, nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi....
To jest taki typ regulatora 'Bosch 45 / 60 - 6' z pojedyncza kotwica, ktora przelacza po kolei 2 'zestawy' stykow i od wiekszosci powojennych motocykli powinien tak samo pasowac : AWO Turist / Sport, IFA BK 350, MZ ES / Trophy, Jawa Perak / Ogar, itp., bo wszystkie mialy wlasnie 'kopie - klony' tego regulatora 'Bosch' w latach powojennych i podobne...
http://obrazki.elektroda.pl/6411148900_1... http://obrazki.elektroda.pl/6954998000_1... http://obrazki.elektroda.pl/7669432400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9100152600_1... http://obrazki.elektroda.pl/3593719500_1... Nie wiem jak wygląda ten twój alternator w miejscu...
Mogą być trzy przyczyny. 1 . Mógł zatrzeć się silnik w wyniku wycieku (nie piszesz czy słychać pracę silnika pompy myjącej). 2 . Mogła rozpaść się turbina (jest zgrzewana i czasami dochodzi do takiej sytuacji). 3 . Kondensator wzbudzenia silnika mógł stracić pojemność i silnik nie rusza.
S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V I ignition , zapłon pomaga we wzbudzeniu L lamp,kontrolka P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu
Witam, Pilnie potrzebuję zidentyfikować element ze zdjęcia. Pracował w układzie wzbudzenia synchronicznej prądnicy trójfazowej 6,5 kW - był włączony równolegle z uzwojeniem wzbudzenia. http://obrazki.elektroda.pl/3287703600_1... Pozdrawiam Kuba
Witam Zepsół mi się w robocie zawór proporcionalny (hydrauliczny) firmy Bosh, kupiliśmy nowy, ale po zamontowaniu nie chce działać. Ponoć zawory te potrzebują jakiegoś początkowego wzbudzenia (programowania). Czy ktoś mógłby mi pomóc? Z góry dziękuję za odpowiedz.
Sprawa wygląda tak: Zadzwoniłem do serwisu gdzie kupiłem regulator, gościu odpowiedział, że wymiana regulatora bez regeneracji komutatora nic nie da i spalił się ten nowy regulator. Do alternatora nie przychodzi żaden kabel z masą(jest obok ucięty), ale sprawdziłem miernikiem masę alternator->silnik silnik -> kasta -> minus aku. Jest przejście. Do alternatora...
Kontrolka od wzbudzenia działa, tylko czasami muszę przegazowac żeby go wzbudzić, słaby styk może być jedynie w amperomierzu, bo resztę instalacji od alternatora wymieniałem na grubsze kable. Jak będę miał chwilę to go rozbiorę, kiedyś po odpaleniu amperomierz pokazywał 50a i stopniowo spadał.
Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy przy zidentyfikowaniu kabli z uzwojen statora w prądnicy Bosch GD 6000. Po zdjęciu dekla okazało się że większość przewodów jest oderwana przy samych uzwojeniach. I tu zaczyna się problem ponieważ 3 przewody fazowe do gniazdek i N mam. Jednak były jeszcze 4 inne przewody urwane i 2 inne kable ( wydaje mi się że te...
Co do czystości to nie mam zastrzeżeń. Alternator ma przebieg około 80.000 km i wygląda wzorowo. Uzwojenia błyszczą się lepiej niż mogą obrączka. Jeśli chodzi o szczelinę to z tym nic nie zrobię. Taka konstrukcja Boscha. Zastanawia mnie jeszcze czy pomimo że do wzbudzenia dochodzi tylko jeden przewód to czy jest on wprost brany po kluczyku czy jakoś...
A mam jeszcze jedno pytanie, to jest alternator od silnika benzynowego czyli od silnika wysoko obrotowego a diesel jest nisko obrotowy. I jak to się będzie przekładało na obroty silnika? Rzeby zaczą ładować akumulatory to silnik będzie musial pracowa na minimum 1200-1600 obr.? Jeżeli zamontujesz to sam zobaczysz jak każdy alternator potrzebuje tylko...
Lampka ma pokazywać czy alternator ładuje czy nie.Jak świeci to coś jest nie tak.Zmierz jakie jest napięcie na akumulatorze podczas ładowania- ma być ok 14.4V.Być może twój akumulator jest reanimowany tylko a nie ładowany.Prawdopodobnie padła dioda od wzbudzenia alternatora. http://obrazki.elektroda.net/83_11724819...
wzbudzenie alternatora wzbudzenie akumulatora wzbudzenie baterii
rolki drukarce linux puppy transformator ferrytowy
Zawieszanie i artefakty po wymianie dysku i RAM Błąd w Mercedesie Vito - diagnostyka i przyczyny