Prawdopodobnie brama dość lekka a masz fabrycznie włączony hamulec (który działa właśnie na zasadzie kilkucentymetrowego cofnięcia bramy pod koniec zamykania). Programowanie zaawansowane, funkcja "br" - fabrycznie jest 3 lub 5, zmniejszaj eksperymentalnie aż brama stanie sztywno w miejscu bez cofania (nawet do 0).
Być może masz ustawiony hamulec (pozycja br w menu). Wcześniej może brama była ciasno spasowana i nie widziałeś jego działania, teraz dostała odrobinę luzu i widać. Poza tym 741 ma fabryczne kontry (minimalne ruchy wstecz) i zawsze będzie nieco szarpał przy dojazdach.
Zobacz czy nie rozjechał sie (wyzerował) parametr IbrA w menu Parametry - aktywny hamulec silnika (nie taki jak opisał przedmówca tylko centralka hamuje silnikiem - daje przeciwny właściwemu ruchowi moment obrotowy) .
Witajcie, Mam problem z bramą garażową rolowaną Wiśniowski (jak na zdjęciu). https://obrazki.elektroda.pl/2904439400_... https://obrazki.elektroda.pl/1649621700_... Problem polega na samoistnym opadaniu bramy, gdy zostaje zatrzymana w innym położeniu niż wyłącznik końcowy górny. Nabiera rozpędu i po opadnięciu około...
Dziękuję, dobre rady, w tej chwili brama sprawna, hamulec musiałem rozebrać oczyścić i w dwóch miejscach podszlifować ponieważ po kilkukrotnym zablokowaniu lekko odkształciły się płaszczyzny i nie przylegały do siebie idealnie co powodowało luz i kolejne blokowanie a w następstwie przestawianie hamulca /brak silnego docisku/. Sprawdziłem kilkukrotnie,...
To funkcja napędu - hamulec. Jeśli brama jest ciężka - rozpędem jedzie trochę nawet po wyłaczeniu silnika. Hamulec włącza na moment bieg wsteczny pod koniec suwu kontrując bezwładność bramy. Ale jego siła (a dokładniej czas przyłożenia "wstecznego") powinien być dobrany do masy bramy. Zmniejsz albo w ostateczności wyzeruj (jesli brama piórkowa) pozycję...
Dzięki wszystkim za pomoc, brama działa i prawie wszystko jest ok. Jest tylko mały szczegół, pomimo że mam wyłączony przełącznik nr 6 "ochrona foto nawet w otwieraniu" to i tak brama podczas otwierania reaguje na przerwanie obwodu fotokomórek i się zatrzymuje. Mam teraz ustawione to tak: - dip 1off 2 on - tryb auto zamykanie automatyczne - dip 5 on...
Chcę odnowić temat bo od jakiegoś czasu wraca, na 10 zamknięć 2 razy nie dociśnie skrzydła. Zmieniałem moc dociągania siłowników w jedną i drugą stronę, nic nie zmienia. W momencie gdy brama dojedzie do odboju i buczy jest mocno dociśnięta po czym po skończeniu buczenia jakby puścił hamulec i można nią poruszać.
Zasilacz 60W i służy tylko do zasilania przekaźnikow. Ale spróbuję podpiąć inny. Przekaźniki podpięte osobno reagują prawidłowo. Sprawdzałem napięcie i nie spada ono znacząco. Próbowałem też odseparować źródła zasilania. Zasilacz na fotokomórki a do coma puściłem -V z baterii. Nadal działo się to samo. Oczywiście masz rację, można to podpiąć odwrotnie,...
Napęd FAAC 741 zaczął działać w dziwny sposób. Oryginalnie był zaprogramowany tak, że otwarcie bramy (naciśnięcie pilota) powodowało ruch skrzydła bramy (jej otwarcie), następnie brama pozostawała otwarta przez określony czas (około 30 sekund) po czym samodzielnie się zamykała. Jeśli podczas otwierania nacisnąłem pilota zatrzymywała się w pozycji półotwartej....
Przyczyny mogą być dwie: 1.Napęd zbyt często "męczony"(otwórz - zamknij), obciążenie mechaniczne spowodowane warunkami atmosferycznymi, niewłaściwa współpraca zębatki pociągowej z listwą pociągową. W tych przypadkach elektronika napędu "czyta" przeciążenie silnika, zezwala na otwarcie, ale nie zezwala na zamknięcie - zezwala na zamknięcie dopiero po...
Witam mam taki problem z bramą segmentową nie pamiętam producenta. Sterownik to elektromaten TS 980 a napęd jest do bram sekcyjnych Se 5.24 z serii sg 50. Od samego początku zamontowania bram i napędu odnoszę wrażenie że są one zamontowane źle. Bardzo nimi szarpie przy otwieraniu lub zamykaniu i sprawiają wrażenie jak by chodziły tak mozolnie i ciężko...
Dip 8 to hamulec a nie spowolnienie. Chodzi o to żeby po zadziałaniu krańcówki w miarę szybko zatrzymać bramę która siłą bezwładności mogłaby przejechać za daleko. Spowolnienie działa przy wyregulowanym czasie potencjometrem TL. Należy cofnąć go w kierunku "in minus" i wykonać cykl próbny. Jeżeli brama zatrzyma się za wcześnie skorygować trochę na plus...
Tutaj mamy tylko "szkic" , formalność będę prowadzać później, gdy już całość będzie miała sens istnienia. Jak wrócę do domu, to uproszczę ten algorytm to bardziej codziennych zachowań , takich jak wymieniłeś ustawienie fotela czy lusterek, zamienię je ze swoimi jak np. sprawdzenie poziomu płynu w chłodnicy czy płynu hamulcowego. Tutaj dużo zależy od...
W dalszym ciągu za mało danych... Podpowiem, że o doborze mocy decyduje nie tylko waga. Napęd będzie połączony z wałem na którym będą bębny do nawijania linek ...to jest bardzo ważne do wyliczeń. Jakiej średnicy będą bębny? Czy brama będzie miała prowadzenie STD (czyli czy będzie się "łamała" zaraz ponad światłem i przechodziła w poziom, czy może będzie...
Przy otwartej blokadzie to samo, wygląda na to jakby silnik z czymś się siłował. Nie słychać nawet stuku przy starcie co by świadczyło o mechanicznej blokadzie, chyba że hamulec jest tak dokładnie spasowany. Jeszcze nie udało mi go w ogóle uruchomić. Brama odsuwa się bardzo lekko, przy lekkim popchnięciu przejeżdża praktycznie cała. Sterownik jest nowy.
Witam, Mam duży problem z którym męczę się już od dłuższego czasu i proszę o pomoc / sugestie co można jeszcze zrobić... Problem jest następujący: Kupiłem motoreduktor kątowy SEW-EURODRIVE 3fazowy 230/400V z Hamulcem. typ: SF37 DR63L4/BR/TF/AMD1 zamontowałem go do bramy przesuwnej i na początku działał bezproblemowo zasilany zwykłym napięcien 220V podłączony...
To nie jest "hamulec bezpieczeństwa" tylko blokada. Chodzi o to, by nie dopuścić do pracy bramy z pękniętą sprężyną. Podczas " nakręcania"nowych sprężyn, przy pierwszych obrotach należy ręcznie odblokować (potem się trzyma pod naciskiem skrętnym sprężyny). Różne są mechanizmy blokad, ale wszystkie cechuje nieprawdopodobna prostota.
Jeśli masz enkoder (raczej tak) to zaczynają się problemy ze zwolnieniami tzn silnik na dojeździe tak zwalnia (lub staje) że enkoder bierze to za przeszkodę. Na początek sprawdź czy brama nie dotyka na dojeździe do słupka. Jeśli tak - przestaw nieco krańcówkę. Jesli nie to - na dojeździe popraw mechanicznie bramę aby miała lżej, potem ew. zmniejsz czułość...
Witam, mam problem z napędem CAME BX78 STRONG, przez dwa lata działał bez zarzutu do dziś. :( Przy próbie otworzenia lampa zapala się na 1 sekundę, w napędzie słychać pyknięcie i cisza, brama ani drgnie. Po poluzowaniu hamulca brama chodzi lekko, nic ją nie blokuje. Miał ktoś taki problem? Co może być popsute?
Aha. Dziwna sprawa. W oryginalnie zamontowanych nigdy nie serwisowanych też jest to przewleczone. Skoro to zabezpieczenie nie zadziała z przewleczoną zapadką to jak zadziało? Może w tych drzwiach wyjeli przy montażu te bolce. A może to było przyczyną awarii bramy ten hamulec. Ale z zamkniętą zapadką silnik już chyba by wałem nie obrócił. Awaria się...
Dzisiaj złożyłem silnik i nie włożyłem do silnika sprężynki obok hamulca i brama normalnie działa oprócz tego że się nie zatrzymuje w pozycjach pośrednich bo w nich ucieka na dół. Po otwarciu się nie rozwija, jest pewnie rownowaga wagi jakaś. Wymieniłem jeszcze kondensator na nowy 16 uf, taki jak był wcześniej.
Rozbierz i dokładnie oczyść druciakiem na wiertarce ten rozpierak, bo często staje dęba. On trzyma się tylko na lince hamulca, za pomocą takiego mikro kołka. Nie smaruj, jeśli już to suchy smar w sprayu, np do bram wjazdowych. Sprężynki "ściągające" przy rozpieraku i regulatora naciągam za pomocą cienkiej linki rowerowej i wpycham na miejsce śrubokrętem....
Fotokomórki mam odpięte, a brama i tak się automatycznie zamyka To nic. Ja odciąłem hamulce, a samochód dalej jechał ;) Problem nie w tym, że brama nie będzie działała w układzie automatycznego zamykania, tylko w tym, że jak pisali koledzy jest to po prostu niebezpieczne. pozdrawiam
Brama jest wyważana sprężynami oraz na silniku jest przekładnia. Bez rozsprzęglenia lub specjalnego łańcucha nie opuścisz bramę.
brama była zamawiana u autoryzowanego dilera i od nowości nie miała żadnego hamulca. Szukałem na stronach producenta tego hamulca jednak nie znalazłem , czy kolega mógłby jutro przesłać fotki to byłbym wdzięczny.
Mi wystarczają dwa solidne śrubokręty. Reszta to kwestia wprawy i techniki. Wszystko robisz na opuszczonej bramie. Musisz ją najpierw ręcznie spuścić do dołu. Pamiętaj o zwolnieniu hamulca jak jest zamontowany.
Koledze "virus32" bardzo dziekuję za instrukcję, przydała się. Mój problem z bramą przesuwną polegał na tym, że latem zdarzało jej się zablokować w pozycji zamkniętej. Silnik buczał, ale nie kręcił. Okazało się że brama zapiera się o słupek i to powoduje blokowanie się przekładni. Przesuwałem ( nie wiem jak to się fachowo nazywa ) element przełączający...
Witam, Mam taki oto problem: Srednio raz na 2 , 3 tygodnie, przy zamykaniu bramy, brama sie zatrzymuje, nastepnie nie reaguje na pilota. Po kilku probach z pilotem (zamykanie otwieranie) brama swobodnie opada na sam dol. Wyglada to tak, jak by zaden hamulec, sprzegielko (cokolwiek tam jest w srodku) nie dzialalo. Oczywiscie po opadnieciu, musze od nowa...
po chwili pedał hamulca robi się nadal miękki, Czy TY podczas hamowania czujesz jakąś różnicę w sile hamowaniu czy zachowaniu się pedału hamulca . :?: w sile hamowania nie czuję żadnej różnicy, ale podczas pierwszego naciśnięcia hamulca jest bardziej miękki, łatwiej się naciska, a fakt, auto lekko słabiej hamuje, jakby później, Ale naciśnięcie drugie,...
Może podam mu stronę do tego forum to sobie poczyta. Albo wygoni za bramę :) ma swój rozum, nie pomagaj.
A spowolnienie działa z każdą logiką? Znalazłem podobny temat i tam pisano że wartości należy ustawić na 7, zaś logiike na EP Działa z każdą za wyjątkiem bezpiecznej (dead men - naciskasz - jedzie, puszczasz - stoi) - chyba C tam pisano że wartości należy ustawić na 7 Wartości należy ustawić po testach takie żeby było dobrze i zgodnie z oczekiwaniami...
Witam serdecznie. Posiadam Golfa IV kombi, 2003 rok, 1,9 Tdi tiptronic, mam ogromny problem samochód podczas jazdy mi gaśnie, odłączono EGR obydwa przewody, i przepływomierz niestety auto po przejechaniu 20 km znowu padło, odpalało dopiero po heblowaniu i wciskaniu gazu w tym samym czasie, jak tylko puściłam gaz lub wcisnęłam hamulec gasł, jak trzymałam...
witam. Czy po demontażu napedu elektrycznego z bramy przesuwnej , nalezy wykonać jakieś czynności zabezpieczajace ,aby uzytkowanie jej było bezpieczne ? Pytanie zadaje dlatego gdyż doznałem obciecia prawego palca wskazujacego przy otwieraniu ręcznym takowej bramy - trzymając za uchwyt pchałem bramę ale brak jakiegokolwiek hamulca spowodował,iż uchwyt...
TO jest brama segmentow. Prowadnica z łańcuchem odpada bo sie nie zmiesci. Zastanawialem sie nad wyciagarka samochodowa (12V) z hamulcem ale nie wiem jak ja zasilic z 230V i sterowac. A wciagala by normalnie po przez linke.
Powód to słaba siła napędu na spowolnieniach (temat juz był). Prawdopodobnie zwolnienie to prawie zatrzymanie bramy. Jesli brama nie fruwa po popchnięciu jednym palcem - problem będzie. Na początek powiększ siłę. Jeśli nawet na max dalej zwolnienia będą "pełzające" wyłącz je (a zwłaszcza - jesli są - rP czyli zwolnienia przed krańcówkami). Zwolnienia...
Co Wy na to ,jenak chciałbym mieć blokowaną bramę ,wrzucajcie swoje pomysły Gdyby przekładnia była samochamowalna to problem odpada. Teraz musisz dołożyć hamulec elektryczny.
Klasyka zachowania 740 i pochodnych z enkoderem. To jego interwencje. Najpierw przyjrzyj się dokładnie najazdowi bramy na słupek na zamknięciu. Jeśli masz tam jakąś odciążającą płozę albo rolkę najazdową to ona, źle wyregulowana (podnosi bramę na zamknięciu) jest pierwszym podejrzanym. A zima pomnożyła opory. Po pierwsze - maksymalnie skróć zwolnienia...
Przejrzyj całe menu, czy tam nie jest nakasztanione (może pamięć ustawień funkcji poszła w maliny) - zwłaszcza czy nie jest włączone wyprzedzajace miganie lampy (funkcja PF), czy nie masz na maksa ustawionego hamulca (funkcja br), co jest pod zwolnieniami (rP i rA) i jaki masz max czas ruchu (funkcja t). Kolejna czynność to obejrzenie plytki pod spodem...
Wybacz mi moją ignorancję - jak to łatwo sprawdzić ? :) Dodam, że gdy naciskam klawisz pilota lub krańcówkę wyłączając "otwieranie" to silnik znów na ułamek sekundy rusza - jakby ktoś "puścił mu trzymający go hamulec" - ciągle w tą samą stronę.Oczywiście wirnik nie blokuje się mechanicznie.
Dla klienta dla klienta. U siebie napewno bym Wypoziomował podjazd i bramę robiąc półkę i finał wszystko w poziomie i po problemie. Tam i klienta wszyscy fachowcy stwierdzili ze ok ok zamontują panu napęd z hamulcem i po problemie po co kopać przerabiać.
Właśnie wyjechałem i nie dam rady zrobić zdjęcia, ale wgl nie przypominam sobie tej wtyczki, możliwe że jej niema? Hamulca nie ma bo po spięciu na krótko brama się przesunęła z 5 cm i dopiero się kopciło i stanęło, a kondensator mam wpięty w kostkę J6 (pin14,15). Po wypięciu kostki J6 czyli całego silnika z kondensatorem i wciśnięciu pilota, też wybija...
Witam, wielkie dzięki za podpowiedzi ale nasuwają mi się kolejne pytania i tak do Marek_Pe czy to oznacza że mam za mocny napęd do tej bramy i czy da sie coś z tym zrobić! Natomiast do KS2507 wydaje mi się że hamulec jest raczej dobrym rozwiązaniem zabezpieczającym bramę podczas dojeżdżania do krańcowych pozycji i wolałbym go zostawić, miałem nadzieję...
Ale w jakim sensie "bez podłączania do bramy"? Bez oryginalnego sterownika czy bez mechanicznego sprzężenia z bramą? W jednym i drugim przypadku odpowiedź brzmi: tak. Tyle tylko, że silnik jest specyficzny do tego zastosowania. Przede wszystkim nie nadaje się do pracy ciągłej, tylko cyklicznej przerywanej (oznaczenie S3-25%). Po drugie, zdaje się, że...
Klasyczny problem enkodera w Faacu. Żeby enkoder zareagował, bramę przez siłę musisz zatrzymać CAŁKOWICIE. I to zatrzymanie musi trochę potrwać (ile - to zależy od ustawień czułości parametru ENC). A to że brama cofa się od zamknięcia - to pośrednio też "wina" enkodera. Albo masz niedokładnie wyregulowany magnes zamknięcia i skrzydło na zamknięciu opiera...
Witam Potrzebuję pomocy. Mam strzelnicę i chcę zrobić sam mechaniczne transportery tarcz. Wydaje mi się, że trzeba silnik z hamulcem i sterownik do silnika, żeby to chodziło jak brama garażowa. Po naciśnięciu guzika do przodu tarcza jechała i przy końcu sama się zatrzymała, tak samo w drugą stronę. Jak ktoś zna się na tym, to proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.pl/8503587300_1...
Wracając po świętach, auto szarpnęło sobie kilkukrotnie po czym zgasło - przy 110km/h na ekspresówce :) Nie spuszczałem nogi z gazu, nie zatrzymywałem się, nie kręciłem kluczykiem, nie zmieniałem biegów - po jakiejś minucie "zmartwychwstał" i jakby nigdy nic jechał dalej - bez najmniejszego szarpnięcia. Przy zjeździe na Łódź szarpnął raz i to konkretnie,...
Dokladniej - jesli zwolnienia (jesli są) działalyby tak trzeba - enkoder - ustawiony na okolice 70-90 nie powinien reagować. Ale jesli na nich brama mocno zwalnia - do ruchu ślimaka - to i najmniej czułe - tzn 99 - ustawienie enkodera nie pomoże. W kilku przypadkach - jesli klient sie uparł i na enkoder i na zwolnienia - wyłączałem je totalnie a zwolnienia...
Proszę bardzo jest opona Fulda R16, może nie stricte 200 zł, ale 260 rocznik 2022 ... Pierwszy raz się spotykam żeby ktoś po wymianie hamulców jechał na SKP, na geometrię/zbieżność po naprawie zawieszenia czy układu kierowniczego owszem ale nie po hamulcach. Z resztą ile kosztuje taki pomiar? 30 zł? Nie wyobrażam sobie też że ktoś bierze moje auto...
jak sie dobrze pogrzebie można sterowanie bramy nabyć już za 450 PLN na 220, są tam centralka przekładnie z blokadą i hamulce, myślę że nie warto się wysilać i iść w kierunku kombinatoryki ,no chyba że za wszelką cenę chce się zaoszczędzić kilka złotych co i tak w przyszłości poskutkuje zmiana sterowania pozdrawiam
silnik trójfazowy hamulec hamulec hamulec ręczny hamulec ręczny actros hamulec siłownik hamulec
znajdować skrzynka sterowanie żarówki triakiem pedał hamulca scania
Telewizor włącza się i wyłącza - przyczyny i diagnostyka Migająca kontrolka w pralce Candy Rapid ccR04476DWMC7/1-S