Prawdopodobnie brama dość lekka a masz fabrycznie włączony hamulec (który działa właśnie na zasadzie kilkucentymetrowego cofnięcia bramy pod koniec zamykania). Programowanie zaawansowane, funkcja "br" - fabrycznie jest 3 lub 5, zmniejszaj eksperymentalnie aż brama stanie sztywno w miejscu bez cofania (nawet do 0).
Jeśli masz enkoder (raczej tak) to zaczynają się problemy ze zwolnieniami tzn silnik na dojeździe tak zwalnia (lub staje) że enkoder bierze to za przeszkodę. Na początek sprawdź czy brama nie dotyka na dojeździe do słupka. Jeśli tak - przestaw nieco krańcówkę. Jesli nie to - na dojeździe popraw mechanicznie bramę aby miała lżej, potem ew. zmniejsz czułość...
Co Wy na to ,jenak chciałbym mieć blokowaną bramę ,wrzucajcie swoje pomysły Gdyby przekładnia była samochamowalna to problem odpada. Teraz musisz dołożyć hamulec elektryczny.
Wybacz mi moją ignorancję - jak to łatwo sprawdzić ? :) Dodam, że gdy naciskam klawisz pilota lub krańcówkę wyłączając "otwieranie" to silnik znów na ułamek sekundy rusza - jakby ktoś "puścił mu trzymający go hamulec" - ciągle w tą samą stronę.Oczywiście wirnik nie blokuje się mechanicznie.
Dla klienta dla klienta. U siebie napewno bym Wypoziomował podjazd i bramę robiąc półkę i finał wszystko w poziomie i po problemie. Tam i klienta wszyscy fachowcy stwierdzili ze ok ok zamontują panu napęd z hamulcem i po problemie po co kopać przerabiać.
Koledze "virus32" bardzo dziekuję za instrukcję, przydała się. Mój problem z bramą przesuwną polegał na tym, że latem zdarzało jej się zablokować w pozycji zamkniętej. Silnik buczał, ale nie kręcił. Okazało się że brama zapiera się o słupek i to powoduje blokowanie się przekładni. Przesuwałem ( nie wiem jak to się fachowo nazywa ) element przełączający...
witam. Czy po demontażu napedu elektrycznego z bramy przesuwnej , nalezy wykonać jakieś czynności zabezpieczajace ,aby uzytkowanie jej było bezpieczne ? Pytanie zadaje dlatego gdyż doznałem obciecia prawego palca wskazujacego przy otwieraniu ręcznym takowej bramy - trzymając za uchwyt pchałem bramę ale brak jakiegokolwiek hamulca spowodował,iż uchwyt...
jak sie dobrze pogrzebie można sterowanie bramy nabyć już za 450 PLN na 220, są tam centralka przekładnie z blokadą i hamulce, myślę że nie warto się wysilać i iść w kierunku kombinatoryki ,no chyba że za wszelką cenę chce się zaoszczędzić kilka złotych co i tak w przyszłości poskutkuje zmiana sterowania pozdrawiam
Witam, Mam duży problem z którym męczę się już od dłuższego czasu i proszę o pomoc / sugestie co można jeszcze zrobić... Problem jest następujący: Kupiłem motoreduktor kątowy SEW-EURODRIVE 3fazowy 230/400V z Hamulcem. typ: SF37 DR63L4/BR/TF/AMD1 zamontowałem go do bramy przesuwnej i na początku działał bezproblemowo zasilany zwykłym napięcien 220V podłączony...
Zebyś się nie zdziwił. Sprzęgło cierne ma może jakiś motorower, a nie napęd do bramy. Proszę nie ironizować (i to z amatora), tym bardziej, że Kolega "fachowiec" sam nie wie (chyba że z forum "Rometa")... :D Sprzęgła cierne były i są stosowane w niektórych modelach automatów do bram przesuwnych i to w wersjach pracujących na sucho (beninca, tau, aprimatic)...
Chodzi o względy bezpieczeństwa . Brama o dużej masie często pokonuje "samohamowność" napędu(szczególnie tych słabszych i gorszej jakości) i potrafi pokonać jeszcze od kilku do nawet kilkudziesięciu centymetrów zanim się zatrzyma czy wykona rewers (po komendzie stop lub foto). Wówczas można się liczyć z naprawą blacharsko lakierniczą lub co gorsza...
Manfred - Zabezpieczenie przy ruchu do góry to zdublowane krańcówki i sprzęgło podobne jak w wiertarce aku tylko większe. Zabezpieczenie przy ruchu w dół - napięta linka napędowa odbkokowuje hamulec,poluzowanie lub zerwanie linki powoduje że sprężyna wypycha bolec w kierunku perforacji na prowadnicy drzwi. Całość nie ma prawa mieć dużej bezwładności...
Poszukuję urządzenia (zamiennika) przedstawionego na zdjęciach. Jest to urządzenie służące do "puszczania" bramy ppoż przesuwnej (zamykanej ciężarkami). Umożliwia również ręczną regulację prędkości zamykania bramy. Nie wiem jak nazywa się to fachowo (hamulec, trzymacz, regulator?), myślę że osoby pracujące w tej branży będą wiedzieć o co chodzi. W urządzeniu...
Te moduły są do silników komutatorowych, które są podatne na regulację mocy. Silniki indukcyjne słabo reagują na zmianę mocy - co widać na przykładzie nędznie działających zwolnień w centralach przesuwnych (w ponad połowie montaży jestem zmuszony do maksimum skracać zwolnienia, albo je w ogóle wyłączać i symulować hamulcem - po prostu nawet na tych...
Cześć wszystkim, przedstawię swoją konstrukcję bramy garażowej podnoszonej do góry. Skąd pomysł? Nie chciałem mieć skrzydeł bocznych po bokach garażu ani też zabranych cm z wysokości w przypadku bramy chowanej pod sufitem. Stąd padł pomysł na coś, co czasem widać na niektórych filmikach dla małych drzwi z światłem wjazdu ok. 2 - 2.5 m z taką różnicą,...
Pragnę zaprezentować napęd bramy przesuwnej własnej konstrukcji z wykorzystaniem modułu LOGO!. Zachęcony posiadaniem silnika z przekładnią (wymontowanego z maszyny przeznaczonej na złom) , przystąpiłem do budowy układu sterowania . Warunek jaki musiał spełniać, to kompatybilność z istniejącym napędem bramy garażowej HOME -CAME - jednym pilotem muszą...
To jest niestety jednorazówka włoskiej firmy Gaposa... Śruby skręcające masz schowane od strony boku rolety więc będziesz musiał odkręcić ten safety brake od konsoli (dlatego jednorazówka bo bez demontażu się nie da...). W tym celu luzujesz oś wałka (prawdopodobnie kluczem imbusowym, zabezpieczasz wałek żeby nie spadł i ułamał mocowań silnika i wsuwając...
Nieznany mi samochód stał na podjeździe przed domem, a to oznaczało, że panie były na miejscu. Zamknąłem bramę, aktywowałem zabezpieczenia, po czym zaparkowałem jeepa i nie otwierając głównych drzwi wejściowych, obszedłem dom. Skrzydło z wejściem do basenu znajdowało się przecież od strony ogrodu. Jego ściana była rozsunięta. Wieczorne słońce zaglądało...
przesuwna brama brama przesuwna brama przesuwna dioda
przekładnia ślimakowy falownik ariva obrazu regeneracja stojana
xiaomi robot vacuum perpetuum mobile
Mercedes W213 200d – funkcje chropowatego podszybia, maskownica audio, czujniki, LED Schemat kostek radia Mazda CX-5 - szczegóły