Brama pracuje w garażu ogrzewanym 6 'C w zimę. Brama jest na dwa miejsca parkingowe 4 segmenty. Segment gruby 4cm- ocieplony. Zawiasów jest po 6 wzdłuż segmentu. Dwie rolki na jednej osi (jednym segmencie) zostały wymienione na rolki z uchwytami stalowymi, gdyż uchwyty aluminiowe się połamały. Pozostałe rolki od nowości są na uchwytach aluminiowych...
No właśnie zależało mi na czymś bardzo mocnym bo Brama jest duża A w tym rejonie nieraz wieje. A siłowniki mają naprawdę zapas mocy. Prędzej bramę poskłada w kostkę niż się zatrzyma. Czy powinno się czymś smarować golenie siłowników?
Tak mozna smarować tylko wydaje mi się ze to wystarczy na krótko.
Posiadam napęd do bramy przesuwnej nice ro 1000 montowany w 2003r za 2200 zł. Działał mniej lub lepiej (zwykle zawodził osprzęt). Niestety od 2-3 lat jak tylko temperatury spadają brama nie chce ruszyć z pozycji zamkniętej , trzeba ja zwyczajnie pociągnąć potem idzie i zamyka się normalnie. Próbowałem czyścić rolki górne i smarować c80 do bram. Wymieniłem...
Napisałeś, że masz problem a nie, że tylko Ty masz problem a inni nie. Jeżeli tak jest to obejrzyj dokładnie tę kratkę (gdzie jest odpływ) Czy słabo odprowadza bo zapchany odpływ czy wloty kratki. Czy wjazd do garażu jest minimalnie powyżej poziomu kratki czy na równo lub poniżej? Bez przyczyny woda się nie zbiera, jak jest źle wyprofilowane to masz...
Cześć. Skoro autor twierdzi ,że używał szablonów ale nie osiągnął oczekiwanych rezultatów to z pewnością chodzi o inny rodzaj szablonów. W firmie której pracuję używa się szablonów z nierdzewnej blachy stalowej , wypalanych odpowiednim laserem. Taka blacha przechodzi po laserze kilka innych etapów, między innymi usuwanie ostrych krawędzi po paleniu...
Suchy smar do bram.
Mam napęd bramy skrzydłowej Motorlift HC260ML. Od kilku lat ten napęd czasem nie zamyka jednego ze skrzydeł. Zatrzymuje się w trakcie zamykania najczęściej, ale czasem podczas otwierania. Czasem trzeba kilka razy naciskać przycisk zamykania bramy. Czasem trzeba nawet odłączyć zasilanie na chwilę, bo brama przestaje reagować. Ślimaki smarowałem. Brama...
Brama fiksuje bo moze potrzebuje reulacji i smarowania... Jezeli wlaczala Ci sie amperometryka to wcale nie znaczy ze jest problem z napedem( pewnie w lato nie miales takich problemow tylko jak spadla temperatura). Jezeli z napedem wszystko ok to serwis zalatwi sprawe i brama bedzie cicho i bez problemow sluzyc.
Wtłocz odrobinę smaru w miejscu nasadzenia napędu do szyny..Od góry .Powinno pomóc.
Brama w marcu smarowana, gdy się delikatnie popchnie, to się zamyka. Po prostu, tj. pisze, że się domknie fajnie, tj. zawsze, ale się otwiera i nie ma żadnej przeszkody. Czy może się sterownik psuć po roku? Na siłownikach jest imbus - chyba krańcówek, może tam coś poustawiać?
Ten siłownik nadaje się do lekkiej bramy rozwiernej, dwuskrzydłowej, która nie ma dużej powierzchni - słabo opiera się wiatrowi (taka typowa bramka z obi za 500-600 zł). Wtedy bez przeciążeń potrafi to popracować. Niestety, ma kiepską konstrukcję, co powoduje, że w jego wnętrzu zbiera się woda po opadach i powoduje to z czasem korozję śruby - wymaga...
Wygląda, jakby silnik się blokował, może korozja wewnątrz. Tak swoją drogą - nie smaruje się listwy zębatej.
Mam problem ze sterownikiem centralką bramy dwuskrzydłowej Somfy SGS 201. Brama otwiera się zawsze ale po naciśnięciu przycisku zamykania na pilocie skrzydło zamyka się na około 10 cm i staje tak jakby trafiło na opór, kamień itp. Po następnym naciśnięciu pilote skrzydłą znów otierają się o te 10 cm do pełnej szerokości, ale przyzamykaniu temat się...
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Dziękuję, kontaktrony wymienione i brama znowu działa. Mam kolejne pytanie, trochę z innej dziedziny: Czy mechanizm hato jest obsługowy i należy go smarować/oliwić ?
Koledzy odkopię trochę temat. Czy jest możliwe żeby z czasem brama zaczęła zamykać się i otwierać wolniej? Czy to tylko moje złudzenie. Mam wrażenie, że po czasie robi się wolniejsza. Sama brama chodzi delikatnie i oczywiście jest smarowana.
SP8JUX-czy listwa nie będzie mniej awaryjna i bardziej trwała niż łańcuch od rowera (należy go smarować i naciąga się)?
Nie ma specjalnych zaleceń na zimę, smarujesz sworznie, śruby trapezowe ( w skrzydłówkach), regularnie niezależnie od pory roku. Raz na rok, dwa wymiana smaru w przekłądni głównej. Bardziej konserwacji wymaga sama brama ( stan łożysk, smarowanie zawiasów) i obecność wymaganego luzu pomiędzy kołem zębatym i zębatką.
Wymiana płyty i smarowanie siłowników
Rozbierz i dokładnie oczyść druciakiem na wiertarce ten rozpierak, bo często staje dęba. On trzyma się tylko na lince hamulca, za pomocą takiego mikro kołka. Nie smaruj, jeśli już to suchy smar w sprayu, np do bram wjazdowych. Sprężynki "ściągające" przy rozpieraku i regulatora naciągam za pomocą cienkiej linki rowerowej i wpycham na miejsce śrubokrętem....
Prowadnice suche, czyste, rolki nie zacinają się. W końcowej fazie zamykania słychać, że silnik ma dość ciężko, może sprężyny są zbyt krótkie do współpracy z napędem? Chyba, że chodzi o prowadnice łańcucha napędu, to nic nie smarowałem. Brama i napęd mają około pół roku i od początku to tak działa.
Witam, mam brame Came Krono Standard KR300 z centralą ZF1N, system zainstalowany w 2001 roku. Siłowniki wymienione na nowe w 2018 roku a centralka od nowości tj od 2001 roku. Siłowniki w 2018 roku wymienione bowiem szczególnie zimą brama przestała domykać się przy zamykaniu jak otwierać do pełnego otwarcia przy otwieraniu. Z racji, że siłowniki przepracowały...
Trzeba wykonać pomiary prądu, czy w całym zakresie jest taki sam. rozebranie siłowników i sprawdzenie czy nie wymagają czyszczenia / smarowania . Następnie sprawdzić opory toczenia bramy.
Dzień dobry, Moja brama przesuwna Wiśniowski ma ostatnio problemy z domykaniem się i czasami otwieraniem. Nie pomogło nawet smarowanie suchym smarem w aerozolu. Gdy "rozblokuję" napęd, brama wydaje się jeździć bez większych oporów. Wspomniane problemy występują losowo, aczkolwiek w ostatnim czasie częściej. Wydaje mi się, że we własnym zakresie już...
Witam, jeśli chodzi o Faac 414 to polecał bym smarować silikonem w spreju dobrze to robi na uszczelki WD i tym podobne są robione na rozpuszczalniku co za tym idzie szybko wyparowują i mogą zacząć popiskiwać uszczelki, tak więc lepiej stosować sylikonu w spreju do smarowania tuby. 414 niema wyłączenia przeciążeniowego jedynie dobrze dobrana siła powinna...
A jak pracuje brama bez siłowników? Sprawdzałeś stan zawiasów? Kiedy je ostatnio smarowałeś? Sprawdź też pod tym samym kątem śruby pociągowe (ślimaki) w siłownikach...
Chyba zawsze trochę strzelało przy otwieraniu/zamykaniu, nie rozpoznaje tu żadnych nowych dźwięków, no ale z jakiegoś powodu teraz nie działa... Czy w obydwu kierunkach masz ten sam dziwny 'terkot'? Prawdopodobnie masz wytarte koło ślimakowe w przekładni napędu. Cyt. "ale z jakiegoś powodu teraz nie działa.." Koło ślimakowe (ślimacznica) jest wykonane...
CX80 SMAR DO BRAM - 500ml Do konserwacji wszelkiego typu bram: tradycyjnych, odchylanych pionowo, roletowych, przesuwnych, skrzydłowych. WŁAŚCIWOŚCI: smaruje, konserwuje oraz zabezpiecza przed wilgocią i korozją wszystkie ruchome części bram pozwala zachować optymalne działanie bramy, także zimą w bardzo niskich temperaturach nie powoduje przywierania...
A żeby odblokować bramę wystaczy zdjąć siłownik czyli odkręcić którąś z osi - przeważnie klucz 13-15 lub kleszczyki do pierścieni segera. A jesli nie ma prześwitu - co za problem przeleźć przez bramę i wykonać czynność od strony podwórka? Czyli jest tak, jak napisał przedmówca - brama to nie drzwi do sejfu. Co innego garażówka - przy dodatkowych ryglach...
Okazało się, że w wybranych punktach tarły rolki jednego z wózków. Na szczęście wystarczył smar. Ja bym się nie cieszył. Bardzo krótkotrwała ta naprawa będzie. Wózków/rolek, profilu się nie smaruje. Po jakimś czasie problem wróci ze zdwojoną mocą.
Nie ma czegoś takiego jak wąski słupek, no chyba że pręty fi40 i naped nie jest specjalnie na wąski słupek, nie Ja akurat uliczkę mam w innym miejscu, biorąc do reki taki napęd a jakiś "markowy" nie odczuwa się jakiejś różnicy, siłowniki są ciężkie i solidne, nie wiem jak w środku, czy zębatki plastyk czy metal, bo nie rozbierałem, raz na rok czy dwa...
Sorry że tak późno. Napięcie mierzyłem przy wyjściu na silnik. Jak narazie brama działa - po wyczyszczeniu koła zębatego (wcześniej usilnie je smarowałem :cry::cry:) wszystko wróciło do normy.
Silnik powinien mieć przeciazeniowke pięć bramę w tryb zamykania i spróbuj zatrzymać tworząc przeszkodę nawet ręką wiadomo trochę mocniej przytrzymaj i brama powinna zmienić tryb na otwieranie . Sprubin
Cześć. Ja mam bramę przemysłową. Z uwagi na otwór garażowy (3,8x2,6 metra) nie można było dać zwykłej. Brama marki Krispol, z napędem ARGO z firmy BFT i dwoma pilotami. Garaż przydomowy. Brama jest od 9 lat używana, raz w roku przeze mnie smarowana/czyszczona. Nigdy, poza przypadkowym naciśnięciem pilota w kieszeni spodni przez drugiego użytkownika,...
Po prostu źle kombinujesz ty i klient. Brama ok zasilanie też rozumiem ,ale to że jeden będzie ją otwierał tylko dwa razy na dzień by wjechać i zaoszczędzić na prądzie 8gr to tez rozumiem, ale kto będzie smarował tą bramę by nie piszczała :D ten co używa ją dwa razy na dzień ma kupować smar a może ten to będzie ją 34 razy otwierał ? Rozwiązanie jest...
Pierwsze na co muszę zwrócić uwagę, to za mocno naciągnięta regulacja — sprężyna znajduje się w stanie całkowitego ściśnięcia. Tam jest łańcuch "rowerowy" który ma pracować lekko i płynnie, bez trzasków, a sprężyna służy do likwidowania luzu wynikającego z nierównomiernego "wyciągania" się łańcucha. Tego nawet się nie smaruje, bo łańcuch powinien...
Na początek nieco zwiększ siłe napędu (instrukcja). Ogólnie unikaj wszelkiego smarowania prowadnicy. Jeśli nie ma już wyjścia (stara brama - rdza) wnętrze prowadnicy można potraktować czymś w rodzaju WD40. Listwy zębatej nie smaruje się niczym. Idzie o to że te elementy pracują blisko gruntu i wszelkie smarowidła zbierają brud i piach - i z tego smarowania...
Powolutku montuje bramę,jeździ sobie już na wózkach.Mam kilka pytań:czy smarować smarem profil szczelinowy po którym toczą się rolki i górną prowadzącą,mówią że tak ale na mój rozum to jak go nasmaruje i dostanie piasku to będzie tylko gorzej.Chcę podłączyć również antenę na lampie sygnalizacyjnej dla poprawienia zasięgu,czy podłączyć ją bezpośrednio...
Witam ! Od kilku lat posiadam bramę jednoskrzydłową o dł 5m i siłownik Came ATI A5000A. Po instalacji bramy w 2002 roku, przez około 2 lata brama działała idealnie. Po tym okresie zauważyłem skokową zmianę prędkości bramy (otwieranie/zamykanie). Nie stanowiło to jednak problemu w codziennym użytkowaniu. Od około 2 lat brama jest używana raz/dwa razy...
A więc po kolei. Brama nie klinuje się. Kondensator wymieniłem na nowy 20mikro - stary miał 17 więc nie tragedia i to nie jego wina. Profilaktycznie wymieniłem wszystkie mikrostyki. Poniosłem o około 1-2mm szynę która jest na bramie, bo wydawało mi się, że jest za nisko. Silnik spięty jest na 4 stopień jeżeli chodzi o siłę działania. Dalej się zacina....
podrzuć konkretny model centrali. FAAC: 230V - 452MPS, 455D, E045 24V - E024S Nice: 230V - A400 24V - MC424 (POA1) BFT: 230V - Alena 24V - Libra, Thalia Beninca: 230V - Heady 24V - Brainy24 Ograniczyłem się do central popularnych. Wszystkie centrale Nice i FAAC mają w standardzie 2 (albo więcej) linie fotek o zróżnicowanym działaniu. Reszta różnie....
W siłownikach 24V są silniki komutatorowe. To oznacza klasyczne problemy na styku szczotka - komutator. Trudno jest napisać/zgadnąć jaki problem występuje u Ciebie, ale napiszę o tym co spotkałem do tej pory pod względem częstości występowania. 1) zużyty grafit szczotek plus wilgoć "zakleiły" rowki komutatora i zwierały - wyczyścić komutator i pogłębić...
W czwartek znowu wymieniłem mechanizm came frog a24e. Powód ten sam. Wcześniej przed wymianą mechanizmu zgłosiłem ten problem do importera i sprzedawcy w Polsce do Came. Przedstawiciel firmy odwiedził mnie i dokonał oględzin 3 bram wyposażonych po dwa mechanizmy. Sprawdził montaż bram, mechanizmów czy bramy bez mechanizmów chodzą lekko, czy są smarowane....
>należy dokonywać regularnych przeglądów serwisowych urządzenia 1 lub 2 razy w roku w zależności od ilości wykonywanych cykli dziennie. A czy moglbys dac kilka rad jak taki przeglad wykonac we wlasnym zakresie i na co zwrocic uwage (ja generalnie raz do roku reguluje sprezyny i smaruje zawiasy - nie wiem czy to wystarcza).
Uważam ze jak narazie nie popsuli jakości. Robusy600 śmigają niezawodnie zero problemów z nowymi instalacjami wszystko ładnie działa. Z Wingo tak samo teraz trochę ciepła i już kilka montaży poszło Winga i Robus wszystko Ok odpowiednie wymiary ustawienia i cisza z reklamacja oby tak dalej. W grudniu byłem u klienta u którego montowałem napęd 12 lat...
Daj Boże odkręcić po latach robo. Ten ichni wynalazek kwadratowych nakrętek blokowanych przez blaszki podstawy. Chyba że co roku były odkręcane i smarowane. Teraz tylko cieńka tarcza włożona w szczelinę wypoziomowania napędu i ciąć te ampulowe śruby. A jak ci klapka tylko trochę odchodzi, możesz jeszcze płaskim śrubokrętem próbować nacisnąć wałek pod...
Brudny/uszkodzony mechanizm. Kondensator silnika powoli może kończyć swój żywot. Czasami nie smaruj zębów na bramie, to nic nie da a zaszkodzić może, musi popatrzeć ktoś kto wie na co patrzy to i naprawi w 10 minut.
Są wyczuwalne opory i zacięcia? Prowadnica i bieżnie rolek muszą być suche i bez smaru. Smarowanie zewnętrza rolek i wnętrza prowadnicy coś da na b. krótką metę - potem prowadnica zacznie do środka łapać piach który się będzie kleił do smaru i będzie jeszcze gorzej. Łożyska w rolkach są uszczelniane, więc polewanie środkiem smarnym z zewnątrz zatartego...
Pomogło smarowanie spreżyn i zawiasów bramy Może to być rozwiązanie tymczasowe. Sprawdź wyważenie bramy (naciąg sprężyn). Brama prawidłowo wyważona powinna otwierać się równie lekko jak zamykać, a ustawiona w połowie nie powinna mieć tendencji ani do opadania, ani podnoszenia samoistnego (oczywiście przy odłączonym napędzie).
smarować stacyjka smarować uszczelki bieżnia smarować
schemat kostki radia volvo numer zewnętrzny gigaset elektroda ozonatora
odblokowanie telefonu samsung hasło schemat światowid
Oleo-Mac 937 – nagrzewanie tłumika, kolor świecy kawowy, regulacja gaźnika Miękki start do spawarki inwertorowej – soft-start, pre-charge, ochrona mostka, PFC, SSR