Trzeba zrobić nastawy podstawowe examinerem,ale podobnie działającym diabłem
Potencjometr przepustnicy - sprawdzić! Błędy są jakieś zapisane?
Google -> "fiat bravo 16v silnik krokowy przepustnicy". Są zdjęcia, opisy na forum Fiata - dosłownie wszystko.
Brudny filtr powietrza... ale to normalne że po wejściu silnika na obroty ciśnienie w dolocie spadnie mimo otwartej przepustnicy.
Moim zdaniem lepiej i bezpieczniej będzie zamontować bezpośrednio przy przepustnicy.
Stawiam na reset centralki
Czujnik wody , sygnał z nastawnika przepustnicy , ciśnienie ssania
Fiat Brava 1.2 SX, czy po czyszczeniu korpusu przepustnicy niezbędna jest następnie komputerowa diagnostyka silnika? byłem dziś w serwisie i diagnostyka taka wykazana została w rachunku lecz nie dostałem wydruku z tej czynności albowiem zepsuta(?) była drukarka
Zacznij od czyszczenia przepustnicy/silnika krokowego.
W Brava 1.2 silnik krokowy znajduje się pod maską, obok kolektora powietrza. Zamocowany jest przy przepustnicy.:D
Położenie przepustnicy ewentualnie jej potencjometr.
Ten nastawnik trzeba zaadaptować. Zobacz czy mosiężny cypek na ośce przepustnicy nie urwany.
Masz dwie opcje - przekładasz sam silnik i kombinujesz z EGR-em i przepustnicą od gaszenia silnika albo przekładasz wiązkę z CF-3 razem z ECU , sterownikiem immo i turbiną .
Zrób tak - zrzuć linkę z przepustnicy i zobacz co wtedy będzie.
No i pewnie że wymiana przepustnicy była psu na buty.
Masz rację,jest to to nastawnik przepustnicy a nie silniczek krokowy
Jeśli trzęsło przed wymianą rozrządu to warto jeszcze sprawdzić kostkę przy potencjometrze przepustnicy. Tam bardzo często śniedzieje.
Resetowaniem centralki nie naprawisz tej usterki. Szpindel na osce przepustnicy nie urwany? Dopasowanie zrobione?
wygląda na to ze przyczyną zgasniecia nie było immo jak immo sie odczyta to do czasu kiedy sam nie wyłączysz silnika bedzie nieaktywne. Jesli wsad nie jest skopany to proponowałbym diagnostyke komputerwą, moze byc to silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, lub układ zapłonowy.
Tam nie ma krokowego tak dla waszej informacji , należy sprawdzić pozycję przepustnicy , napięcie z potencjometru na jałowych obrotach, szczelność
:) Pownieneś się zainteresować stykiem krańcówki nastawnika przepustnicy, w tej chwili uaktywnia ci się funkcja hamowania silnikiem
Witam Brava 1,6 16v 1996 rok pali 15-17 litrów na Pb i na LPG, wszystkie czujniki sprawne temperatury kolektora, płynu chłodzącego, podciśnienia kolektora, potencjometr przepustnicy, sonda lambda też sprawna. Samochód opala bez problemu i jeździ dobrze.
Korpus przepustnicy, wtrysk pojedynczy Bosch (monojetronic, monomotronic), podejdzie z jakiegoś fiata (Tipo/Tempra 1,4 1,6, Brava 1,4) polonez caro plus, VW Golf/polo/ Passat B3 (kod silnika RP, AAM) bądź PSA (patrz na średnicę gardzieli)
prawdą jest że silnik nastawnika wydaje z siebie piski przy obracaniu palcem. Złącze ma sześć styków zakładam,że dwa to silnik nie mam schematu tego układu nastawnik(bosch) zamontowany na osi przepustnicy(brak wysuwanego trzpienia) Dzięki zawsze łatwiej.
Sprawdzilbym potencjometr przepustnicy i zabrudzenia na przepustnicy.Potencjometr posiada trzy kabelki i na dwoch zewnetrznych ma miec 5V.Na srodkowym ma miec od 0,7V do 5V w zaleznosci od przechylania przepustnicy.Stala usterka w fiatach.Sprawdz napiecia na srodkowym kabelku.Jest to bardzo wazne na benzynie jak i na gazie.To reguluje silnikiem krokowym...
Sygnał z położenia kątowego przepustnicy do sprawdzenia , czujnik temperatury, jak wgląda sprawa wysokiego napięcia, usterka na gazie czy na pb ?
W takim razie pewnie skorzystam z rady przy najbliższej możliwej chwili, żeby się za to zabrać. Wszystko by mi pasowało, ale jednego nie rozumiem. Dlaczego nie ma różnicy, czy wypinam i wpinam kostkę od czujnika temp, czy od przepustnicy? Jaki one mają związek ze sobą? dwie różne kostki, chyba...
sprawdz lewe powietrze czy nie wystepuje szczegolnie gdy samochod ma gaz bo wystrzaly gazu powoduja wyadanie roznych przewodow. Sprwadz czystosc przepustnicy ewentualnie wyczysc ja nastepnie regulator wolnych obrotow. Jezeli nie znajdziesz nic odczytaj pamiec usterek
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne...
Tam nie ma przepustnicy... jak to w Dieslu. Zaświeca się podczas jazdy kontrolka awarii? Z usterek osprzętu to oprócz przepływomierza bywa, że padają pedały gazu (potencjometr).
Witam, Też mam takie auto i miałem problemy z regulatorem i przepustnicą. Zobacz do mojego linku i moich postów, post 12 : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Miałem problem z falującymi obrotami nawet na poziomie 3 tys obr/min. Trzymając na gazie falował od 700 - 3000 tys. Powodem była wtyczka na na przepustnicy. Wymieniłem konektory...
Witam jestem nowy na tym forum,mam problem z silnikiem a dokładnie z obrotami raz pracuje równo a nieraz wkręca sie w obroty bez dodawania gazu nawet do 1500 obrotów jest to bardzo irytujące,wymieniłem silniczek krokowy i czójnik położenia przepustnicy i nic,prosze o pomoc może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Fiatecuscan połączył. Choć dosyć często zrywa połączenie na viakenie. Porty mają poustawianą małą szybkość. Ale może to wina przedpotopowego bardzo starego laptopa... Był błąd połączenia silniczka od ustwaiania wolnych obrotów. Przepatrzyłem wiązkę i posprawdzałem obwody miernikiem. Rozkręciłem i nawet sprawdziłem czy silniczek się kreci. Pokasowałem...
Za ssanie odpowiada sterownik który właśnie na podstawie czujnika temperatury wydłuża czas wtrysku, ponadto steruje silnikiem krokowym, dlatego warto sprawdzić (wyczyścić) ewentualnie go wymienić (koszt ok. 40zł) czyszczenie przepustnicy też by się przydało, dodam , że po takim czyszczeniu silnik wejdzie na wysokie obroty i zacznie "falować" ale później...
Kolego brava 1,4 ma wielopunktowy wtrysk, radze wyczyści krokowca i przepustnica:arrow:Reset kompa.
Witam Mam problem z Fiatem Brava 1,6 16V. Silnik nierówno pracuje na biegu jałowym. Gdy jest zimny działa równo(możne dlatego ze silnik krokowy daje wyższe obroty), gdy się chwile nagrzeje silnik delikatnie się trzęsie, czasami lubi zgasnąć(najczęściej jak dojeżdża się do krzyżówki). Auto posiada instalacje LPG, ale jak i na benzynie czy na gazie problem...
Ale od czasu do czasu ten styk nie zewrze się i silnik schodzi na wolne obroty poniżej nawet 600. To masz źle ustawioną przepustnice.
Sprawdz wtyczke na potencjometrze przepustnicy bardzo czesto sniedzieją styki i ma zły odczyt. Na biegu jałowym wartość mierzona miernikiem nie powinna przekroczyć 0,5 volta jak dobrze pamietam to ma być 0,47v zobacz to. Powodzenia
co do diagnozy to Exeminer ( serwis fiata) innego nie znam, ale to może być związane z korpusem przepustnicy. w fiatach 1,6 czesto ulega zanieczyszczeniu. tak że wybuduj ogumienie filtra powietrza i sprawdz jak on wyglada. jezeli bedzie tam nagar to zdemontuj go i wymyj. to moze pomóc.
Witam wszystkich serdecznie mam od dłuższego czasu problem z autem. Auto z rana po całej nocy postoju trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zapalił przy okazji trzeba naciskać gaz i odpuszczać lub ustawić nogę na pedale w2/3 gazu i wtedy powoli zaczyna zapalać. Wytłumaczę że powolne zapalanie polega na tym że silnik nie zapala od razu tylko zaczyna...
dla tego silnika konieczne jest okresowe czyszczenie przepustnicy powietrza jak również po dłuższym nieczyszczeniu przepustnicy mozliwe jest zabrudzenie i tym samym przekłamania z czujnika podciśnienia. porządne wyczyszczenie (i oczywiście reset centralki) zwykle pomaga na jakieś 6 - 7 mies. Inna sprawa to świece zapłonowe ostatnio coś się działo na...
Świece mam nowe, a kable podmieniałem na dobre i jest ok,wypadanie zapłonów zniknęło. Pozostaje kwestia tych obrotów. Odpinałem wszystkie podciśnienia i jak odpiąłem przewód od serva to obroty zachowywały się identycznie jak na filmiku. Zaślepiłem otwór palcem, silnik się ustabilizował i wtedy mogłem przytrzymać równe 2000rpm bez najmniejszego problemu....
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
Witam mam na warsztacie autko j.w. rocznik 2000 . Problemem są wysokie obroty na zimnym silniku.Przepustnica wyczyszczona aż się świeci komp zresetowany i nic to nie daje .Jak silnik wchodzi na wysokie obroty w przepustnicy słychać grochotanie.Nie ma żadnych błędów w sterowniku ,zastanawia mnie jedno dlaczego jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp to komp...
Ja myslę że może byś przestawiony o 1 zombek pasek rozrządu u mnie tak właśnie było i nie wiadomo jakim cudem sie przestawił sam. Do głowy przychodzi mi jeszcze jedna żesz czy jak zapalasz na wciśniętym pedale gazu to odpala? bo może być coś z przepustnicą.
Nie wiem dokładnie o który bezpiecznik chodzi, ale skoro twierdzisz, że jest jako opcjonalny to raczej będzie tyczył się wyposażenia dodatkowego a nie sterowania silnikiem... Jeżeli bije na desce rozdzielczej błąd wtryskiwacza to wyjmij wtyczkę z obudowy przepustnicy i zmierz rezystancje w gnieździe na 3 i 4 pinie powinna być na poziomie kilku om-ów....
Sprawdzałeś przepustnice i regulator biegu jałowego.
Przyczyną pojawienia się benzyny w oleju było niepalenie wszystkich cylindrów. Awaria czujnika MAP, czujnika temp. czy potencjometru przepustnicy wyszłaby na diagnostyce (choć niekoniecznie w błędach - ale na odczycie parametrów bieżących wprawny diagnosta by zauważył). Regulator ciśnienia paliwa - bywało, że pękała membrana, nie wiem jak on wygląda...
16V SPi ? To nie będzie poprawnie działać brava była na sterowniku bosch-a, przepustnica na linkę z serwomotorem 4 Wtryski lejące parami To w końcu wkładałeś samą głowicę czy cały silnik ?
witam pracowałem 2 lata na fiacie i ci pomoge , rób krok po kroku ; 1 . przekręć kluczyk na zapłon i wypnij wtyczke od silnika krokowego a następnie go odpal , jak silnik będzie falował tzn masz problem z potencjometrem przepustnicy 2 aby to dokladnie sprawdzić sprawdz czy wtyczka nie jest zaśniedziała 3 taki potencjometr kosztuje u mnie 200 zl 4 jest...
Proponuję zastosować taką procedurkę: 1. wyjąć wtyczkę z silnika przepustnicy (krokowego) 2. odłączyć akumulator 3. w takim stanie pozostawić na 24 godziny 4. podłączyć wtyczkę do sinika krokowego 5. podłączyć akumulator 6. włączyć zapłon na 15 sekund 7. wyłączyć zapłon i czekać 30 sekund 8. powtórzyć pkt 6 i 7 trzykrotnie 9. włączyć zapłon i uruchomić...
a nie zawiesza sie przepustnica ja miałem tosamo w corsie
Jak na razie udało mi się wyczyścić egr :) okazało się jednak że sam zawór nie wystarczyło wyczyścić więc były kolejne etapy czyszczenia przepustnicy oraz kolejne elementy. kilka fotek które ukazują co w środku znalazłem... Zawór całkowicie nie działał nie byłem w stanie ręką go ruszyć... http://obrazki.elektroda.pl/7692688800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3619043800_1...
no właśnie zdania co do kasowania wartości adaptacyjnych w tych sterownikach są podzielone. jedni twierdzą, że tylko przez program diagnostyczny (najlepiej Fiat Examiner). drudzy, że wystarczy odłączyć klemy. podręcznik z cyklu "Sam naprawiam" nie wspomina o tym ani słowa. podobnie z serwisówkami zagranicznymi, chociażby podręcznik Haynes'a "Bravo &...
Witam, wiem, że "odgrzewam kotleta", ale ciekaw jestem czy udało Ci uporać z ta usterka? Możesz podać więcej danych jaki masz silnik chociażby? Ja właśnie znalazłem w 1.8 16V sprawcę takiego zachowania, a mianowicie za zawieszanie się na obrotach czy tez powolne schodzenie schodzenie z np.3 tys do 1.5 tys obr. odpowiedzialny jest uklad odczytywania...
Może trochę późno , ale podepnę się pod temat Brava 1,4 12V po wymianie regulatora biegu jałowego firmy Bosch ,problem pozostał , wymieniłem go w ramach gwarancji i to samo , ale ten jak i poprzedni regulator kiedy dotknęło się za ten trzpień i podnosiło się go palcem do góry to silniczek zaczął pracować i trzpień się wysuwał regulując obroty na przepustnicy,...
Wyczyść przepustnice i sprawdź czy nie masz jakiejś nieszczelności w wężykach podciśnienia
Witam drogich kolegów, mam problem ze swoją bravką (silnik to 1.6 16v), a więc opisuję całą historię kolektor ssący zassał śrubkę ,która urwała się w przepustnicy, śrubka trafiła do 1 cylindra od strony lewej, wiec zdjąłem głowice okazało sie ze wbiła sie w jeden zawór wydechowy , głowice oddałem do regeneracji wymienili mi zawór , splanowali i sprawdzili...
Niebieski czujnik wkręcony w kolektor ssący, napisz który masz rok Fiacika , chodzi mi o to że może masz młodszy model gdzie już występowały przepustnice zmechanizowane, to wtedy albo ja umyc lub wymienic.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
No tam jest wtrysk jednopunktowy ja to nazwałem "gaźnik" a to jest przepustnica. Dodano po 25 Regulator biegu jałowego to silnik krokowy?
niewiem1979, owszem ale w przypadku gdy samochód jeździ po drogach publicznych, ja nie mam zamiaru jeździć akurat po takich ;) I Gaz załozony, brakuje mi tylko i wyłacznie miksera, może ktos cos podrzucić? Chodzi mi tutaj o jakiś link albo ilustracje takiego miksera, nie wiem nawet jak tego szukac ;) Na allegro pełno mikserów ale na przykłąd pod przepustnice...
Witam. W Fiacie Brava 1.2 16V przebieg 190tyś. km przy spokojnej jeździe mam spalanie 8,7 litra benzyny. Nie mam zamontowanego gazu. Po podłączenie do komputera nie ma żadnych błędów. Wszystkie wartości z czujników raczej są w normie poza sondą λ, która powinna (jak mi się wydaje) zmieniać napięcie w granicach 0,2V-0,8V, a na komputerze pokazuje...
Miernikiem posprawdzalem przejscia z czujnika na skrzyni do zestawu wskaznikow do centralki i jest ok , a bledy pozostaje ciagle te same. Po kolei wypinalem kazdy element wskazywany przez Examiner i podlaczalem jeszcze raz aby po kolei wyeliminowac je wszystkie i co ? bledy dalej te same. Czarna magia Dodano po 2 Bledy ciagle te same : 1. Przekaznik...
Witam. Piszesz,że lampka kontrolna wtrysku się świeci.Z tego co mi wiadomo,to w tym modelu jest lampka owszem ,ale tzw. kontroli silnika i jest uaktywniana gdy system sterowania silnikiem (co w twoim przypadku zostało podmienione) lub jego elementy nie działają prawidłowo.No więc chyba diagnoza komputerowa powinna coś wykazać. Do sprawdzenia jest jeszcze:...
Mam pojęcie z zawodu jestem mechanikiem ale nie pracuje w zaw(odzie z 20 lat ale w siedzę w technice mam wyposażony garaż nawet zaprawki lakiernicze robie sam ale w elektronice jestem kiepski-(rozrząd u siebie i w renault i citroen u synów robię sam) Ale wracając do tematu , jeszcze raz czyścicielem połączenie z komputerem , posprawdzałem pzretarć uszkodzeń...
U mnie było to samo , ustaw se przepustnicę albo sprawdź czy nie była przestawiona. Podłącz se miernik najlepiej cyfrowy pod nastawnik 3,i 4 pin na rozgranym i załączonym silniku i sprawdź rezystancje powinna być 100 omów.
No wszystko niby sprawdzone a filter powietrza przepustnica. Może o tym nie wspomniałeś a było wymienione na początku. Dodano po 3 A i jescze jedno co z ciśnieniem na wtryskach czy to sprawdzali.
podpowiem tyle ze w Hondach 1,4 16v tez było ograniczenie mocy zwłaszcza w tych własnie z niemiec i polegało na zmniejszeniu srednicy kolektora ssacego za przepustnica ,tam była wkładana bakielitowa zwezka ktora nalezało wymontowac i zmienic czasy wtryskow moze fiat rozwiazał to w ten sam sposob chodzi o zmniejszenie mocy na poczet mniejszych podatkow
Chciałbym dodać jeszcze, że mam też problem z falującym obrotami na luzie (z takim dość mocnym telepaniem silnikiem, dziś po raz pierwszy auto na światłach zgasło po tym jak nim mocno zatrząsło). Samochód mam od 2 miesięcy i wymieniłem: świece, przewody WN, termostat, sondę lambda, czujnik spalania stukowego, wydech, oczywiściem wszystkie płyny. Sprawdzano...
Witam! Jak w temacie, mam problem z map sensorem we fiacie brava 1.2 16V 2000rok. Map sensor sprawdzałem według instrukcji, w której napisane jest: 1 Sprawdzanie zasilania czujnika "Odłącz wtyczkę od czujnika, włącz zapłon i zmierz napięcie pomiędzy pinem nr 3 i masą, powinno ono wynosić 5V" no i ok bo tak właśnie jest ale nie odłączę wtyczki tylko...
Na bank wtrysk jak napisał wcześniej rykfor gaz ma swoje dojście przez kolektor lub przed przepustnicą (zależy czy sekwensja cy zwykły) Możesz mu podać 12 V najprawdopodobniej cewka nie będzie cykać. Jak będzie to możesz jeszcze spróbować go zregenerować. Zgodnie ze sztuką należałoby wymienić komplet wtryskiwaczy ale w praktyce wymienia się pojedyncze....
witam ponownie, dzis przeprowadziłem próbę z sondą lambda - kluczyk przekręcony kontrolki się świecą po chwili gasną włącznie z kontrolką układu wtryskowego. Stacyjkę wyłaczam, wyjmuję wtyczke od sondy lambda pod maską silnika, ponownie przekręcam kluczyk = kontrolka ukł.wtryskowego gaśnie = wszystko OKI ! Czy aby na pewno, czy sonda u mnie jest bajerem...
Witam mam taki problem z moim autkiem. Auto odpala normalnie, nic się nie dzieje specjalnego lecz gdy się nagrzeje trzyma cały czas 1000obr/min. Wymieniłem sondę lambda która reguluje dawką i dalej to samo. Niekiedy na zimnym silnik palił za drugim razem więc dodatkowo wymieniłem czujnik temp (pomogło z odpalaniem). Przeczyściłem przepustnice, kolektor...
brava brava radio brava brava brava brava naprawa
reset telefon nokia lumia piosenka radia instrukcja sterownik sprężarka
Trudne odpalanie BMW 1.7 TDS na zimnym silniku: przyczyny i diagnostyka Potencjometr głośności w Denon DCD-910: diagnostyka i naprawa