Potencjometr przepustnicy - sprawdzić! Błędy są jakieś zapisane?
Google -> "fiat bravo 16v silnik krokowy przepustnicy". Są zdjęcia, opisy na forum Fiata - dosłownie wszystko.
jak to zwykle przy róznego rodzaju oringach - w zasadzie powinno się je wymieniać jeśli już się je ma w ręce ( ale wiadomo jak to jest) Ważne aby wszystko było czyste nieuszkodzone i (suche zwłaszcza w tym wypadku). Niekiedy dla sprawdzenia czy nie ma zaciagu lewego powietrza można wykożystać właśnie aerozol do czyszczenia przepustnic - to jakies pochodne...
Stawiam na reset centralki
Fiat Brava 1.2 SX, czy po czyszczeniu korpusu przepustnicy niezbędna jest następnie komputerowa diagnostyka silnika? byłem dziś w serwisie i diagnostyka taka wykazana została w rachunku lecz nie dostałem wydruku z tej czynności albowiem zepsuta(?) była drukarka
Masz dwie opcje - przekładasz sam silnik i kombinujesz z EGR-em i przepustnicą od gaszenia silnika albo przekładasz wiązkę z CF-3 razem z ECU , sterownikiem immo i turbiną .
Czujnik wody , sygnał z nastawnika przepustnicy , ciśnienie ssania
Zrób tak - zrzuć linkę z przepustnicy i zobacz co wtedy będzie.
Położenie przepustnicy ewentualnie jej potencjometr.
Rozrząd był wymieniany w ASO, ale nie wykluczam Twojej podpowiedzi natomiast dziwi mnie fakt że gdy bardziej obciąże silnik włącze ogrzewanie tylnej szyby oraz nawiew na szybe to te drgania słabną.Przed wymianą rozrządu było tak samo. To co z tym rozrządem jak to przesunąć żeby było dobrze? bo wizyta w ASO to kolejne 250.... A gdzie jest ta wtyczka...
Ten nastawnik trzeba zaadaptować. Zobacz czy mosiężny cypek na ośce przepustnicy nie urwany.
Masz rację,jest to to nastawnik przepustnicy a nie silniczek krokowy
witam po przeczyszczeniu przepustnicy ,czujnika ciśnienia ,filtra ogniowego (przemyłem benzyną) wszystko robiłem z odłączonym akumulatorem ,miałem wypięty kabel zsilnika krokowego . po włączeniu silnika zostawiłem go aż włączyła się dmuchawa -niby coś się samo ustawia .problem w tym ze silnik na wolnych obrotach faluje pomiędzy 1600-1900co 2 sekundy...
sprawdz lewe powietrze czy nie wystepuje szczegolnie gdy samochod ma gaz bo wystrzaly gazu powoduja wyadanie roznych przewodow. Sprwadz czystosc przepustnicy ewentualnie wyczysc ja nastepnie regulator wolnych obrotow. Jezeli nie znajdziesz nic odczytaj pamiec usterek
No i pewnie że wymiana przepustnicy była psu na buty.
Tak chodziło mi o gniazdo ( część z otworami ) Nieszczelność sprawdzałem zatykając dolot tj wlot do przepustnicy i silnik gaśnie od razu więc wg mnie nieszczelności nie ma. Silnik mierzona kompresja na zimnym i na ciepłym - wynik po 14 bar.
Resetowaniem centralki nie naprawisz tej usterki. Szpindel na osce przepustnicy nie urwany? Dopasowanie zrobione?
o ile pamietam po wyczyszczeniu przepustnicy trzeba ja jeszcze adaptowac. samo czyszczenie nie wystarcza. tak jak pisalem nie jestem juz pewien. majac dostep do examinera - sprawdz to. pozdrowienia i sukcesow. Dodano po 6 pomylilem sie . problem dot. brava lub bravo.
Witam, Też mam takie auto i miałem problemy z regulatorem i przepustnicą. Zobacz do mojego linku i moich postów, post 12 : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... Miałem problem z falującymi obrotami nawet na poziomie 3 tys obr/min. Trzymając na gazie falował od 700 - 3000 tys. Powodem była wtyczka na na przepustnicy. Wymieniłem konektory...
Tam nie ma krokowego tak dla waszej informacji , należy sprawdzić pozycję przepustnicy , napięcie z potencjometru na jałowych obrotach, szczelność
Witam Mam problem z Fiatem Brava 1,6 16V. Silnik nierówno pracuje na biegu jałowym. Gdy jest zimny działa równo(możne dlatego ze silnik krokowy daje wyższe obroty), gdy się chwile nagrzeje silnik delikatnie się trzęsie, czasami lubi zgasnąć(najczęściej jak dojeżdża się do krzyżówki). Auto posiada instalacje LPG, ale jak i na benzynie czy na gazie problem...
fakt że to nie krokowiec bo on mierzy położenie przepustnicy i ustala bieg jałowy. A na jakie napięcie należy zwrócić uwagę ?
Sygnał z położenia kątowego przepustnicy do sprawdzenia , czujnik temperatury, jak wgląda sprawa wysokiego napięcia, usterka na gazie czy na pb ?
Witam, Posiadam Bravę od salonu i jak dotąd nic się nie działo z nią. Aż rok temu zaczęła się pojawiać usterka, która męczy mnie do dziś i nie wiem jak sobie z nią poradzić. Problemem jest gaśnięcie silnika lub przygasanie podczas jazdy i jest to na wolnych obrotach. Jak już wystąpi to nie mogę odpalić autka bez gazu, no i po puszczeniu go gaśnie lub...
Witam jestem nowy na tym forum,mam problem z silnikiem a dokładnie z obrotami raz pracuje równo a nieraz wkręca sie w obroty bez dodawania gazu nawet do 1500 obrotów jest to bardzo irytujące,wymieniłem silniczek krokowy i czójnik położenia przepustnicy i nic,prosze o pomoc może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Fiatecuscan połączył. Choć dosyć często zrywa połączenie na viakenie. Porty mają poustawianą małą szybkość. Ale może to wina przedpotopowego bardzo starego laptopa... Był błąd połączenia silniczka od ustwaiania wolnych obrotów. Przepatrzyłem wiązkę i posprawdzałem obwody miernikiem. Rozkręciłem i nawet sprawdziłem czy silniczek się kreci. Pokasowałem...
Sprawdzilbym potencjometr przepustnicy i zabrudzenia na przepustnicy.Potencjometr posiada trzy kabelki i na dwoch zewnetrznych ma miec 5V.Na srodkowym ma miec od 0,7V do 5V w zaleznosci od przechylania przepustnicy.Stala usterka w fiatach.Sprawdz napiecia na srodkowym kabelku.Jest to bardzo wazne na benzynie jak i na gazie.To reguluje silnikiem krokowym...
Za ssanie odpowiada sterownik który właśnie na podstawie czujnika temperatury wydłuża czas wtrysku, ponadto steruje silnikiem krokowym, dlatego warto sprawdzić (wyczyścić) ewentualnie go wymienić (koszt ok. 40zł) czyszczenie przepustnicy też by się przydało, dodam , że po takim czyszczeniu silnik wejdzie na wysokie obroty i zacznie "falować" ale później...
Witam, miałem problem z swoją bravą, skończyło się na wymianie całego silnika, silnik jest z Bravo. Co do silnika to jest 1,2 16v. Odebrałem go wczoraj od mechanika i po 50 km zaczęły mu falować obroty na postoju od 1,5tys do 2tyś, sprawdziłem wszystko co potrafiłem samodzielnie tj. czy nie dostaje lewego powietrza, czujnik ciśnienia itp, po odpięciu...
Witam mam na warsztacie autko j.w. rocznik 2000 . Problemem są wysokie obroty na zimnym silniku.Przepustnica wyczyszczona aż się świeci komp zresetowany i nic to nie daje .Jak silnik wchodzi na wysokie obroty w przepustnicy słychać grochotanie.Nie ma żadnych błędów w sterowniku ,zastanawia mnie jedno dlaczego jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp to komp...
Sprawdz wtyczke na potencjometrze przepustnicy bardzo czesto sniedzieją styki i ma zły odczyt. Na biegu jałowym wartość mierzona miernikiem nie powinna przekroczyć 0,5 volta jak dobrze pamietam to ma być 0,47v zobacz to. Powodzenia
Dedykowany mikser zakładany na korpus przepustnicy ale odradzam w ogóle LPG II generacji do tego auta. Silnik 16V z plastikowym kolektorem i wielopunktowym wtryskiem - w/g mnie jedynie instalacja IV generacji ma tam rację bytu. To jest wersja 90KM czy 103KM?
dla tego silnika konieczne jest okresowe czyszczenie przepustnicy powietrza jak również po dłuższym nieczyszczeniu przepustnicy mozliwe jest zabrudzenie i tym samym przekłamania z czujnika podciśnienia. porządne wyczyszczenie (i oczywiście reset centralki) zwykle pomaga na jakieś 6 - 7 mies. Inna sprawa to świece zapłonowe ostatnio coś się działo na...
apropo nierównych obrotów to jak poprzednik pisal ale plus sprawdzenie filtra powietrza i ewentualnie przepustnicy czy nie ma w niej nadmiar nagaru. co do prrzewodow to prosta stara metoda, otworzyć maskę i (najlepiej jakimś atomizerem po płynie do szyb lub czymś podobnym) nanieść trochę wody, widać od rezu ewentualne przebicia.
Przyczyną pojawienia się benzyny w oleju było niepalenie wszystkich cylindrów. Awaria czujnika MAP, czujnika temp. czy potencjometru przepustnicy wyszłaby na diagnostyce (choć niekoniecznie w błędach - ale na odczycie parametrów bieżących wprawny diagnosta by zauważył). Regulator ciśnienia paliwa - bywało, że pękała membrana, nie wiem jak on wygląda...
Witam wszystkich serdecznie mam od dłuższego czasu problem z autem. Auto z rana po całej nocy postoju trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby zapalił przy okazji trzeba naciskać gaz i odpuszczać lub ustawić nogę na pedale w2/3 gazu i wtedy powoli zaczyna zapalać. Wytłumaczę że powolne zapalanie polega na tym że silnik nie zapala od razu tylko zaczyna...
Nie wiem dokładnie o który bezpiecznik chodzi, ale skoro twierdzisz, że jest jako opcjonalny to raczej będzie tyczył się wyposażenia dodatkowego a nie sterowania silnikiem... Jeżeli bije na desce rozdzielczej błąd wtryskiwacza to wyjmij wtyczkę z obudowy przepustnicy i zmierz rezystancje w gnieździe na 3 i 4 pinie powinna być na poziomie kilku om-ów....
witam pracowałem 2 lata na fiacie i ci pomoge , rób krok po kroku ; 1 . przekręć kluczyk na zapłon i wypnij wtyczke od silnika krokowego a następnie go odpal , jak silnik będzie falował tzn masz problem z potencjometrem przepustnicy 2 aby to dokladnie sprawdzić sprawdz czy wtyczka nie jest zaśniedziała 3 taki potencjometr kosztuje u mnie 200 zl 4 jest...
Proponuję zastosować taką procedurkę: 1. wyjąć wtyczkę z silnika przepustnicy (krokowego) 2. odłączyć akumulator 3. w takim stanie pozostawić na 24 godziny 4. podłączyć wtyczkę do sinika krokowego 5. podłączyć akumulator 6. włączyć zapłon na 15 sekund 7. wyłączyć zapłon i czekać 30 sekund 8. powtórzyć pkt 6 i 7 trzykrotnie 9. włączyć zapłon i uruchomić...
no właśnie zdania co do kasowania wartości adaptacyjnych w tych sterownikach są podzielone. jedni twierdzą, że tylko przez program diagnostyczny (najlepiej Fiat Examiner). drudzy, że wystarczy odłączyć klemy. podręcznik z cyklu "Sam naprawiam" nie wspomina o tym ani słowa. podobnie z serwisówkami zagranicznymi, chociażby podręcznik Haynes'a "Bravo &...
Witam, wiem, że "odgrzewam kotleta", ale ciekaw jestem czy udało Ci uporać z ta usterka? Możesz podać więcej danych jaki masz silnik chociażby? Ja właśnie znalazłem w 1.8 16V sprawcę takiego zachowania, a mianowicie za zawieszanie się na obrotach czy tez powolne schodzenie schodzenie z np.3 tys do 1.5 tys obr. odpowiedzialny jest uklad odczytywania...
Jak na razie udało mi się wyczyścić egr :) okazało się jednak że sam zawór nie wystarczyło wyczyścić więc były kolejne etapy czyszczenia przepustnicy oraz kolejne elementy. kilka fotek które ukazują co w środku znalazłem... Zawór całkowicie nie działał nie byłem w stanie ręką go ruszyć... http://obrazki.elektroda.pl/7692688800_1... http://obrazki.elektroda.pl/3619043800_1...
Kolego brava 1,4 ma wielopunktowy wtrysk, radze wyczyści krokowca i przepustnica:arrow:Reset kompa.
W Brava 1.2 silnik krokowy znajduje się pod maską, obok kolektora powietrza. Zamocowany jest przy przepustnicy.:D
Ale od czasu do czasu ten styk nie zewrze się i silnik schodzi na wolne obroty poniżej nawet 600. To masz źle ustawioną przepustnice.
Sprawdzałeś przepustnice i regulator biegu jałowego.
16V SPi ? To nie będzie poprawnie działać brava była na sterowniku bosch-a, przepustnica na linkę z serwomotorem 4 Wtryski lejące parami To w końcu wkładałeś samą głowicę czy cały silnik ?
wygląda na to ze przyczyną zgasniecia nie było immo jak immo sie odczyta to do czasu kiedy sam nie wyłączysz silnika bedzie nieaktywne. Jesli wsad nie jest skopany to proponowałbym diagnostyke komputerwą, moze byc to silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy, lub układ zapłonowy.
a nie zawiesza sie przepustnica ja miałem tosamo w corsie
Ja myslę że może byś przestawiony o 1 zombek pasek rozrządu u mnie tak właśnie było i nie wiadomo jakim cudem sie przestawił sam. Do głowy przychodzi mi jeszcze jedna żesz czy jak zapalasz na wciśniętym pedale gazu to odpala? bo może być coś z przepustnicą.
brava brava rozrząd brava brava radio brava brava
praca zmywarka powerbank lifepo4 znaleźć alternator
uszkodzony licznik wymiana eeprom youtube automatyczne tłumaczenie
Nissan Qashqai J11 – prąd ECU do sondy lambda 4 piny za katalizatorem, wartości grzałki Hughes & Kettner GrandMeister 36 – wysoka temperatura głowicy podczas pracy, wentylacja, objawy przegrzania