jeżeli silnik pracuje ok to ustaw tłok na pierwszym w gmp, zrób swoje znaki i wymieniaj, robiłem tak wiele razy i jak do tej pory nie zdarzyło się żeby było coś nie tak jak trzeba; blokady wcale nie są koniecznością aby wymienić pasek w tym silniku jeżeli nie odkręcasz kół od wałków rozrządu
Warto sprawdzić dlaczego po przekręceniu rozrusznikiem rozrząd samoczynnie się przestawia. A powodem nieodpalania w najgorszym przypadku mogą być uszkodzone zawory.
Nowe informacje: sprzedający (firma) twierdzi, że wysoce prawdopodobnie powinno wszystko działać, że ponoć niektórzy wyrzycają czujnik wałka. Kolega mechanik twierdzi, że bez czujnika wałka powinien pracować ale mieć mniej mocy i wywalać check. Iskra istotnie jest ale nawet się nie odezwie. Mała szansa żeby był gdzieś indziej błąd montażu. Rozrząd sprawdziłęm...
Czytałem też właśnie na forum "elektroda.pl" że pewien pan poradził sobie bez specjalnych przyrządów : wcięcia wałków ku górze i przesunąc ku siebie wałki 7 ząbków, czy ta teoria jest dobra tego nie wiem, ale być moze jutro uda mi się załatwić blokady wałków. No to powiem ci że od razu możesz zignorować porady tego Pana. On napewno tego nie robił....
Jak należy prawidłowo ustawić rozrząd w tym samochodzie, chodzi mi jakie znaki na kołach i obudowie mają sie zgrać(dokładnie) Bo według tego co powinno być według mnie to kompresja jest tylko na jednym tłoku.
Ja podmienię tego map-a , sprawdzę rozrząd - bo czekam na blokady dlatego nie zrobiłem tego od razu i wtedy dam znać, mam nadzieje że coś w końcu wyjdzie bo już nie mam pomysłów ....
Witam. Przymierzam się do wymiany paska rozrządu w samochodzie Fiat Brava. Auto posiadam od tygodnia, nie zdążyłem się jeszcze dokładnie ze wszystkim zapoznać więc wolę zapytać. Przeglądałem oferty na allegro, można tam znaleźć same paski jak i paski z napinaczem. Ceny są strasznie rozbieżne. Zajrzałem pod osłonę paska rozrządu w samochodzie (nie zdejmowałem...
Rozrząd był wymieniany w ASO, ale nie wykluczam Twojej podpowiedzi natomiast dziwi mnie fakt że gdy bardziej obciąże silnik włącze ogrzewanie tylnej szyby oraz nawiew na szybe to te drgania słabną.Przed wymianą rozrządu było tak samo. To co z tym rozrządem jak to przesunąć żeby było dobrze? bo wizyta w ASO to kolejne 250.... A gdzie jest ta wtyczka...
Odświeżam temat .Ociepliło się no grzebanko przy bravci. Wymieniłem czujnik na oryginalny . Kontrolka świeci na wolnych. Dalej dokładnie oględziny i okazało się że śrubka trzymająca panewkę wałka rozrządu nie trzyma . Akurat ta która dokręca rurkę doprowadzającą olej od pająka. Sąsiad na tokarce dotoczył mi szpilkę .Szczęśliwy że to chyba to nagwintowałem...
A zawieszenie jak hamulce jak kiedy rozrząd etc. Jak to jest strup który może w każdej chwili wyzionąć ducha no to nie warto. Bo zwróci się albo nie zdąży i to tu jest główne ryzyko. W takim budżecie kupisz takie samo auto albo gorsze. Natomiast można pomyśleć o zrobieniu z dwóch jednego ;).
Tak - o ile dobrze pamiętam to jest silnik kolizyjny. Znaki nie pasują :D Pokręć jeszcze parę razy wałem korbowym i napewno za którymś razem bedzie ok. Chyba że ktoś już zakładał pasek i przestawił rozrząd . Akurat wymiana paska w tym silniku nie należy do najprostszych. Trzeba dokładnie wiedzieć jak i gdzie paluchy przyłożyć. Więc może lepiej było...
Witam, Jestem właśnie po wymianie rozrządu w mojej Bravie. Mam ją od nowego a, że na liczniku zrobiło się 110tys km to wypadało wymienić rozrząd, co zrobiłem. Po poskładaniu wszystkiego potestowalem trochę autko i zauważyłem że przy mocnym przyspieszaniu, czyli wciśnięciu pedału gazu do końca auto mocno dymi na czarno. Nie wiem czy to zbieg okoliczności...
Kolego , rozrząd masz do ponownego montażu .Podmiana czujników itp. nic nie pomoże,jeśli przed wymianą paska silnik pracował normalnie. Dodano po 2 Przypuszczalnie przeskoczyłeś o 1 ząbek przy wymianie.
jeżeli to stało sie po wymianie rozrządu , to mechanik dał ciała. Zapytaj go czy blokował wałki rozrządu specjalnymi przyrządami ( to w tym silniku ważne jest bardzo). Jeżeli zablokował nożówką albo poznaczył po swojemu to rozrząd skopany na 100 % pozdrawiam
W tym silniku żeby sprawdzić rozrząd trzeba mieć ustalacze nie ma fabrycznych znaków
rozrząd w porządku?
podcisnienie powinno być 0,5 bara sprawdz rozrząd
sprawdz rozrząd i odłącz całkowicie gaz, niech na samej benzynie zapali
Mechaniką się zajmij, pewno rozrząd spaprany
Porysowane gniazda popychaczy hydraulicznych, niewłaściwy olej, źle ustawiony rozrząd na przykład.
A rozrząd się nie skończył i nie zablokował silnika przypadkiem?
czyli albo map sensor albo rozrząd przestawiony ??
Witam, Posiadam Bravę od salonu i jak dotąd nic się nie działo z nią. Aż rok temu zaczęła się pojawiać usterka, która męczy mnie do dziś i nie wiem jak sobie z nią poradzić. Problemem jest gaśnięcie silnika lub przygasanie podczas jazdy i jest to na wolnych obrotach. Jak już wystąpi to nie mogę odpalić autka bez gazu, no i po puszczeniu go gaśnie lub...
Regulacja jest hydrauliczna, także wpływu na luzy zaworowe nie ma. Zawieszone zawory wyszłyby na pomiarze ciśnienia sprężania. W jakich okolicznościach pojawił się problem? Czy rozrząd został sprawdzony blokadami?
rozrząd powinien być ok, wymieniany był po koniec tamtego roku! a kosteczki dzisiaj posprawdzam i dam znać o wynikach! narazie dzięki z wskazówki
Sprawa się wyjaśniła. Wsyztskie wężyki podciśnieniowe były ok. Diagnostyka komputerowa tez nic nie powiedziała. A okazało się że rozrząd na jednym kole był o dwa ząbki przestawiony. Rada dla wsyztskich co beda mieli problemy z brawa. Upewnijcie się po pierwsze czy rozrząd jest dobrze ustawiony, gdyż jedno z kół na wałku rozrządu jest ruchome na klinie.
Ale jeśli wtrysk leje puszcza do komory spalania.. to na teście przelewowym to wykaże?? Bo to przez to może stukać i dymić na zimnym..Czyć nie dopaloną ropą. - rozrząd sprawdzony, czyli któryś wtrysk. bo na jałowym nic nie stuka.
Dzięki za rady ale myślę, że to nie są winne ani świece ani rozrząd gdyż w aucie mam taże gaz i na gazie jest OK. Problem jest tylko przy jeżdzie na benzynie- pracuje nierówno a przy mocniejszym dodaniu gazu dławi się aż do momentu osiągniecia wyższych obrotów.
Który pęka? Mam ten sam problem. Jak sprawdzić ten regulator biegu jałowego i co ma wspólnego z nagłym wciśnięciem pedału przyspieszenia? igorek83 - liczę na Ciebie, już nie mam siły na tą furkę. Świece wymienione, przewody też, cewki podmieniałem. Rozrząd zrobiony, wszystko super. Dodam, że miesiąc temu wymieniałem sprzęgło i dywaniki w środku.
Najprawdopodobnij przeskoczyl ci pase rozrządu o 1 ząbek, adzije się tak nawet gdy zbyt gwaltownie puścisz sprzęgło w czasie redukcji i hamowania silnikiem nie mowiąc już o zapalaniu na "pycha", wtedy jak zrobisz to gwałtownie przekoczenie paska murowane. A ciśnienie mierzyleś wlaściwie? bo jak tak to chyba nagle nie spadlo o 5 atm. na wszystkich cylindrach....
Jeszcze raz mam pytanie. Bravo zapaliło okazało sie ze musi byc komputer odizolowany od metalu masa jest podlaczona wyczyszczona i napewno masa nie jest przyczyna. Po odpaleniu silnik nierówno chodzi a po zagrzadniu sie do okolo 75 stopni po właczeniu sie wentylatora i wyłaczeniu samochód traci obroty i gaśnie. Czy moze to byc wina czujnika położenia...
Jak bardzo chcesz fiata to sprawdź fiaty robione na Niemcy. Jest różnica, z reguły wypasione wersje, zadbane, serwisowane, nie wytłuczone a przy tym wysoki przebieg nie powinen martwić, byle rozrząd był zrobiony. a jak silnik to 16V. mam takie punto 1995 1.6cm3 16V 103KM zero korozji, wszystko sprawne i lata jak wyścigówka
Witam, autko pali bez problemu na zimno. Gdy silnik jest ciepły - rozrusznik nie kręci lub kręci powoli z zacięciami. Rozrusznika nie blokuje alternator ani rozrząd - po zdjeciu pasków na ciepłym silniku rozrusznik nadal ciężko obraca - gdy próbuje kręcić wałem (ręcznie) - nie da się wyczuć różnicy między ciepłym a zimnym silnikiem. Akumulator podstawiłem...
Opiszę od początku. Samochód jak w temacie - problem polega na tym że w momencie gdy temperatura wynosi poniżej +5 stopni celcjusza - samochód ma ogromne problemy z odpaleniem (zapala po 6-7 próbie). Ponadto jeśli zapali ma 800 obrotów na minutę a przed usterką miał zawsze ponad tysiąc przy rozruchu silnika zimnego. Przy czym jeśli podgrzeję silnik...
Witam i proszę o pomoc w wyeliminowaniu poniższej usterki: Silnik dopiero po rozgrzaniu pracuje w mocno nierównym tempie, z rury wydechowej spaliny wydobywają się w dziwnie miarowy sposób, brak mocy przede wszystkim na biegach 4 i 5, (o wyprzedzaniu bez stresu można zapomnieć) spore spalanie - 14 w mieście, ok. 10 w trasie. Z odpalaniem nie ma najmniejszych...
Dziękuję za tak duże zainteresowanie tematem. Citroen C5: Ogólnie bardzo fajne auto, wygodne, całkiem nieźle wyposażone(chociaż nie zawsze), ale słabe i paliwożerne. I wykracza trochę poza próg cenowy bo zakładając że mam max 10 tys. to na sam zakup mogę przeznaczyć max 9tys. (200zł rejestracja+ >100zł dojazd i powrót autem+pierwsza rata OC>500zł+jakieś...
ponad rok temu miałem podobny problem jak ty,brałem pod uwagę takie auta: Honda Civic, 1996r 4 furtki każdemu coś dolegało,przeważnie rdza.. Daewoo Lanos,te co oglądałem na giełdzie w Słomczynie były lakierowane. Peugeot 406 sedan,z firmy ale w opłakanym stanie zawieszenie i przebieg 450 tyś Opel Astra 1 generacja,fajna bryka ale..rdza,rdza,rdza ciężko...
problem jest dosyc powazny wytarty wałek przy takim przebiegu swiadczy o złej technologi i obróbki termicznej i mechanicznej wałka albo po prostu g......ny materiał firma Swiątek w Bydgoszczy zajmuje sie fachowo wałkami rozrzadu (naprawa i regeneracja) a do tego silnika napewno cos beda mieli pozdro T Dodano po 2 www.swiatek-tuning.com.pl jest nawet...
Natrafiłem na śrubę na kole pasowym rozrządu, której nie idzie za nic odkręcić. Bo tam jest lewy gwint czyli pewnie jeszcze ją dokręciłeś, chodzi mi o tą na wale korbowym.
Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ). Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem. Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju.
witam miałem fiata marea z tym silnikiem 1.8 98r, łączyl sie z nim euroscan ten z 2xcom i fiatecuscan sprawdz jeszcze czujnik wałka rozrządu, tak było też w moim przypadku ze wymieniłem czujnik wału a czujnik walka powodował problem. ps. Pamietam ze oba "testery" pokazywały wtedy komunikat RPM/TDC signal.
Poszukuje pilnie schemat rozrządu(albo coś podobnego) do fiata brava 1.4 12V.Dzieki!!
Dziękuję za odpowiedzi. Fiat montował te silniki od 2004r a rozrząd jest ten sam co w 1.2 16v tj. punto2 albea siena brava.Miałem problem bo pękł napinacz i zmieliło 8 zaworów.Pasek i napinacz jak pisałem jest od 1.2 16v tylko zawory musiałem kupić do niego , równierz uszczelke pod głowicę założyłem od 1.2 -reszty nie wymieniałem. Będę wdzięczny jeśli...
czy wentylator się załącza? czy palisz go na gaz/benzyna? przy jakiej temperaturze ci gaśnie? czy jak zgaśnie możesz go od razu zapalić? jeśli nie sprawdź paliwo i iskrę. Sprawdź też czujnik położenia wału i jeśli masz silnik w wersji 100 16V to jest tzw czujnik spalania stukowego silnik w wersji 1.6 16V to jest czujnik położenia wałka rozrządu. podaj...
Pomyśl jeszcze o jednej Marce - Ford Wiem wiem - zaraz ktoś dopowie "Ford G....t " a wcale nie jest tak źle . Tak mówią ci co nigdy nie jeździli Fordami. Escorta nie proponuje , bo się niestety zrobiły zbyt stare ( chociaż RS 2000 zostawia wszystkie BMW w tyle :) ) ale o Mondku możesz pomyśleć - szczególnie 3 generacji - czwarta - trochę drogawa. Fordy...
Bravo/Brava 1.4 12v - masowo wycierające się wałki rozrządu Bravo/Brava 1.2 16v - silnik krokowy zastosowany z Alfy Romeo często szwankujący, nowy to koszt 600 zł w przeciwieństwie gdzie do innych wersji silnikowych zastosowane tańsze koszt to max 100 zł Octavia I 2.0 SLX - do wymiany świec trzeba odkręcać kolektor
Eidems - do starego smiecia inwestować 2 koła co jest wart mniej to śmiech na sali, lepiej padake sprzedać i dołożyć do czegoś lepszego a nie się łudzić że zaraz nie trzeba będzie kolejnych tysięcy w co innego wsadzić. Nie każdego stać na nowe auto, a inwestować w 5 letnie auto poflotowe to ja podziękuję;). Zresztą, faktycznie, lepiej kupić starsze...
jak to w końcu jest z tymi blokadami, wszyscy jednogłośnie piszą na różnych forach ze blokady pasują do każdego silnika 1,6 a przecież otwarcie zaworów w stilo jest inne jak np. w brava .... pomimo to blokady będą ok??
Poradźcie w jaki sposób zciągnąć koło pasowe, silnika Fiat Brava1.9JTD. Koło przymocowane jest 4 śrubami torx oraz jedną w środku na klucz 19. Nie mam pojęcia czy wszystkie odkręcić, czy wystarczą tylko torxy. Czy potrzebny jest ściągacz, czy wystarczy zsunąć koło. Potrzebuję dostać się do paska rozrządu. Prosze o jakieś rady. pozdr. slawo1
Jeżli w aucie typu fiat brava 1.6 16v zrywa się pasek rozrządu to na 99 jak nie na 100% uszkodzone zostają zawory. Do ustawienia rozrządu potrzebny jest przyrząd,można tak jak napisał Cobra ale nigdy nie ustawisz idealnie. P.S.jak będziesz demontował głowice radze obejrzeć krzywki wałków rozrządu jak i popychacze zaworowe(kolejna wada fiata).
brava brava radio brava brava brava brava naprawa
laptop spalony przenosi aplikacja chrysler sterownik silnik regulator
Renault Megane IV 2016 1.2 benzyna - biały dym z wydechu Mercedes Atego 3 kod błędu 10B62 – zwarcie sondy lambda, diagnostyka, Bosch LSU 4.9