Stuki mogą pochodzić od luzów na przeciwwadze wału, łącznika przeciwwagi, luzów na korbowodzie, niewłaściwej uszczelki pod głowicą cylindra, lub pierścienie uderzają o próg powstały na wskutek wytarcia cylindra.
Powierzchnie proste, równe?
Tak jak napisałem, tylko gaźnik, jeżeli dym ma rzeczywiście czarny kolor. Spróbuj dokręcić śruby głowicy cylindra.
Trzeba by sprawdzić gaźnik pod względem poziomu paliwa. Zawór iglicowy i pływak. Jeżeli szukasz kogoś do naprawy, to pisz na PW. Sprawdzałeś świece, na obu cylindrach?
Da się zrobić, jeżeli znajdziesz zakład, który to robi. Cena wstawienia żeliwnej tulei to, 200zł. lub trochę ponad.
Można, koszt tulejowania, około 200 zł. plus tłok z pierścieniami Przeważnie tłoka nie trzeba wymieniać, tuleję szlifuje się do starego tłoka. Pierścienie, około 60 złotych.
Witam. Jakie ciśnienie na cylindrze powinno być w silniku Briggs 15.5 KM Diamond?
19 Nm.
Briggs, 3 cylindry OHV, instrukcja napraw.
Jak zdejmiesz to daj zdjęcia wnętrza cylindra. Tylko wyraźne.
Krzywka w takim razie ma wymiar graniczny. Dopuszczalne luzy na zamkach pierścieni to: - dla uszczelniających 0,89 mm, - dla olejowego 1,14 mm. Pozostają jeszcze pomiary średnicy cylindra. Briggs zaleca wykonanie ich na trzech wysokościach (u góry, w środku i na dole). Na każdej z wysokości powinno się zrobić po dwa pomiary, przesunięte o 90*. Pozwoli...
Wygląda na problem z zaworami lub cylinder jajo.
sprawdź kolektorek ssący - ta plastikowa rurka od gaźnika do cylindra - lubią pękać przy cylindrze i łapią wtedy lewe powietrze. PS. jak to to i będziesz kupować to pamiętaj, że są 2 rodzaje tych kolektorków - z okrągłym otworem do cylindra i prostokątnym
Spróbuj odpalić silnik, jeżeli się to uda, to trochę podymi i przestanie. Zrób zdjęcie tego gaźnika.
Naiprawdopodobniej zużyte pierścienie, być może uszkodzona gładź cylindra...
Witam, mam bardzo podobny problem jeśli możecie to zobaczcie fachowym okiem na zdj czy jest to jeszcze do uratowania, może jakiś szlif czy nie dostanę do tego tłoka i pierścieni po szlifie 🤔🤔 https://obrazki.elektroda.pl/7396631000_... https://obrazki.elektroda.pl/2311427600_... https://obrazki.elektroda.pl/2869120900_...
Wykręć świecę i kilkanaście razy poszarp szarpakiem to powinno wyrzucić nadmiar benzyny z cylindra. Zobacz czy nie masz za dużo oleju.
Masz duży luz na trzonku zaworu i nic z tym nie zrobisz, tam przedostaje się olej z odmy. Cylinder pewnie tez w nie najlepszym stanie.
Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Sprawdź luz zaworów na obu cylindrach.
Czy w tym silniku co masz jest cylinder jako całość z karterami ? Jeżeli tak to mogę Ci oddać cały silnik tzn. spód z wałem, tłokiem cylindrem ...
Sprawdziłeś cylinder?
Wyczyść gaźnik przedmuchaj dysze, możliwa jest też nieszczelność na dolocie gaźnik - cylinder
Uszczelki pomiędzy gaźnikiem a cylindrem.
"rozszerzalność cieplna"? Masz na myśli nie trwałem połączenie tulei żeliwnej z cylindrem spowodowane mniejszą rozszerzalnością tulei żeliwnej? A co z silnikami briggsa z fabryczną tuleja żeliwna, także maja problemy z trwałością? Zaryzykuję i oddam silnik do tulejowania, teoretycznie powonień być bardziej trwalszy o aluminiowego.
Poziom oleju, oczywiście sprawdzałeś? Chyba trzeba zdjąć głowicę, i obejrzeć cylinder.
Do wartości średnicy tłoka nadwymiarowego (u Ciebie 87,55 mm) zwykle trzeba dodać max 0,05 mm na luz tzw. montażowy, czyli w Twoim przypadku otrzymujemy konieczną średnicę cylindra 87,60mm (87,55 + 0,05 = 87,60). Briggs nie podaje wprost tych wartości, odsyłając przeważnie zainteresowanych do specjalistycznych warsztatów i faktycznie szlifierze zwykle...
Sprawdź i wyczyść gaźnik. Wstrzyknij trochę paliwa, bezpośrednio do cylindra, jeżeli silnik uruchomi się na chwilę, to problem jest w gaźniku.
Filtr powietrza czysty? Sprawdzałeś świece na obu cylindrach?
Tak offtopic - to normalne że przy przewróceniu na bok leje się benzyna do cylindra?
Dymi z góry obudowy, czyli dokładnie gdzie? Spróbuj dokręcić śruby głowicy cylindra.
Przy okazji sprawdź luz na pierścieniach tłoka (na zamku i w tłoku bo i tak wyjęty). Tylko jak założysz nowe pierścienie to wypadało by honować cylinder (chociażby taką honownicą do wkrętarki za 50 pln).
Zależy co się zatrze, ale podejrzewam, że autorowi chodziło właśnie o to, że silnik się zablokował. Nie rozbierał go, więc jak miałby stwierdzić zatarcie w miejscu innym niż tłok-cylinder?
Próbowałeś na innej świecy? Połączenie gaźnika z kolektorem jest szczelne, tak samo kolektora z cylindrem?.
bzdury, Może w końcu wytłumaczysz jak olej w czasie postoju silnika może przedostać się przez pierścienie do cylindra ? Albo napisz wprost, że się na silnikach nie znasz.
Na razie to widzę że już spalała olej i na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta.
Daj jeszcze filmik z tym luzem tłoka w cylindrze.
Możliwości jest kilka, albo gaźnik nie jest dokładnie wyczyszczony, nieszczelność połączenia go z cylindrem, słaba kompresja. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy, sprawdź i wyczyść zbiornik paliwa.
Musisz rozmontować silnik i pomierzyć pierścienie. Występują w różnej grubości. Ja osobiście kupuję dobrej klasy zamienniki bo oryginały sam wiesz jaka cena. Niekiedy wymiana nie pomoże jak cylinder ma owal. Sam miałem taki przypadek i przez nieuwagę i pośpiech nie sprawdziłem cylindra i miałem zonk. Pozostaje tak zostawić jak już złożony. Z czasem...
Piszesz że, po 10 minutach, rozrusznik ma problemy z zakręceniem silnikiem. Czy, to jest powodem tego że silnik nie odpala? Iskra jest, spróbuj wtedy wstrzyknąć trochę paliwa bezpośrednio do cylindra. Jeżeli silnik odpali na chwilę, to problem jest w gaźniku.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Klin kola zamachowego, sprawdzony? Jeżeli znaki się zgadzają, to rozrząd jest dobrze ustawiony. Czyściłeś ten gaźnik? Ten model, na pewno dobrze napisałeś? Wlej trochę paliwa do cylindra i spróbuj odpalić, jeżeli silnik ruszy, to problem jest w gaźniku.
http://obrazki.elektroda.net/80_12755071... Tylko przyrząd gwarantuje, że nie popęka pierścień smarujący. Jeżeli jest typ ze sprężyną spiralną to nie zaciśniesz go żyłką. Tak na marginesie, tłok powinno się wypychać do środka silnika, ze względu na próg, który powstaje w górnej części cylindra.
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Membrana jest naciągnięta, możesz kupić np. tu http://www.bazarek.pl/produkt/0/211801/m... Wyczyść dokładnie sitko, na końcu plastikowej rurki, oraz cały gaźnik, plus wymiana membrany i powinno być OK. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z cylindrem.
Zdecydowanie tak. I oby cylinder nie był wytarty w jajo ;)
Dzisiaj zabrałem się za to Z głupa chwycilem za sznurek i kosiarka odpaliła Zakopcila na biało 10 sekund chodziła i zgasła Nie wiem jakim cudem sznurek chodził luźno, kosiarka stała luzem kilka dni, może olej "opadł" ? Teraz ciągną linke normalnie ale nie odpala Świece odkrecilem, mokra, czarna maz, przeczyscilem, nic to nie dało Może jest tak jak mówisz...
Trudno powiedzieć, co najczęściej się uszkadza. Z twojego opisu wynika, że uderzenie poszło poprzez uchylone zawory na wałek. Wał korbowy jest mocniejszy, bo przenosi duże siły - mogło mu się nic nie stać. Należy po takim wypadku zweryfikować wszystkie elementy, tzn wał, tłok, wałek rozrządu, głowicę z zaworami (korbowód wiadomo że wymiana). Trochę...
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Pewnie miał zrobiony cylinder, ale zostały nieruszone zawory.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego. Oring od strony gaźnika i dokręć śrubki od strony cylindra.
Nie będzie przebarwień, tam jest aluminiowy cylinder. Podałem ci możliwe przyczyny.
co mam teraz robic wymieniac rozrzad ?
Jest duże prawdopodobieństwo że to zbyt mały luz, na którymś zaworze, ze wskazaniem na wydechowy. Jeszcze nie na tyle, aby uniemożliwić prace silnika. Uruchomiony silnik działa, niejako z "rozpędu" jednak po jego wyłączeniu są trudności z ponownym jego odpaleniem, do momentu ostygnięcia. Spróbuj dociągnąć śruby głowicy cylindra.
Zdarza się że plastikowa część gaźnika nie dolega dokładnie do zbiornika paliwa, po prostu wygięła się i nawet dokręcenie śrub nic nie daje. Powstaje nieszczelność w miejscu założenia membrany i paliwo nie jest pompowane. Przy składaniu gaźnika, trzeba zwracać uwagę aby brzeg membrany nie został wciągnięty do środka. To połączenie kolektora ssącego...
Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Wykręć świece i wkładając przez otwór świecy śrubokręt zakręć ręką wałem czy tłok porusza się w cylindrze. Olej w silniku jest?
bo przy motorze miałem taki problem- iskra była przy wyjętej świecy a w cylindrze pod ciśnieniem nie..
Cylinder mocno zużyty. Do szlifu. Reszta do oceny.
Kolego wymień fajkę na zwykłą tj. bez opornika. Jeśli kosisz koło domu, to załóż fajkę z opornikiem, gdyż możesz zakłócać odbiór TV i radioodbiorników w pobliżu. Ponadto zbadaj ustawienie zapłonu (czy klin nie jest ścięty) oraz zamontuj świecę dedykowaną do Twojego silnika. Może ktoś założył świecę niewłaściwą tzw. "gorącą", która po nagrzaniu się (nawet...
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Jaki to silnik? Metalowy zbiornik z boku? Co zrobił serwisant? Przechylałeś kosiarkę na bok/przód? Mało danych, w najgorszym przypadku mogą być zużyte pierścienie, albo nawet owal na cylindrze.
Właśnie robiłem podkaszarkę z identycznymi objawami i tam winne było połączenie króćca z cylindrem, przez co łapał lewe powietrze. Jeszcze raz wszystko sprawdzić.
Hej. Ponieważ nadal nie bardzo wiedziałem gdzie włożyć ten walec po lewej złożyłem silnik na próbę. Ten adapter to w końcu znalazłem gdzie powinien być. Ale silnik strasznie kopci. Bierze na pewno olej. Mam pytanie jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego i drugie pytanie czy ułożenie pierścieni na tłoku cylindra ma jakieś znaczenie? Ja...
Gaźnik jest kompletny, niczego nie brakuje? Chyba jednak nie jest dokładnie wyczyszczony. Poziom paliwa, w gaźniku, ustawiony prawidłowo? Szczelność, połączenia kolektora ssącego z cylindrem i gaźnikiem, sprawdzona?
Dobra jeden problem z głowy. Zdjęcia cylindra i tłoka postaram się dodać do wieczora.
Odkręć świece i wydmuchaj to co jest w cylindrze. Jak odpali to niech pochodzi aż przestanie dymić.
Musisz dać nowa uszczelkę pod głowicę cylindra i wyczyścić ten nagar.
Remont polegał na całkowitym wyczyszczeniu silnika, szlifie cylindra (nowy tłok i pierścienie)
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Da się jakoś naprawić wymienić zawory? Odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jeśli tamtędyj pompuje to najprawdopodobniej uszkodzone są uszczelniacze zaworowe lub pierścienie na cylindrze. Sprawdź kompresję.
Czy filtr powietrza jest w miarę "świeży", bo zabity brudem może dawać takie objawy. Silnik pewnie już się wysłużył, sprawdź odpowiednim sprzętem ciśnienie w cylindrze. Gaźnik do przeglądu.
Iskra jest. PO wstrzyknięciu paliwa bezpośrednio do cylindra ok 2 ml żadnych zmian.
Honda ma aluminiowy cylinder i rozrząd napędzany paskiem, Briggs ma kola zębate. Pierwsza wymiana oleju, w Briggsie, po pięciu godzinach, ze względu na żeliwną tuleję.
Jeżeli silnik ma duże rysy w gładzi cylindra to szkoda czasu, nerwów i pieniędzy. Moim zdaniem, spróbuj sprzedać kupione części i kup jakiś dobry, nawet używany, silnik. Kupno używanego bloku to duże ryzyko, jeżeli nawet cylinder będzie w miarę dobry to może być wytarte ułożyskowanie wału, lub prowadnice zaworów. Nie jesteś tego w stanie dostrzec bez...
Bendix wyskakuje za każdym razem i zazębia za każdym razem. Raczej wykluczam stacyjkę i rozrusznik. Dzisiaj podładuje akumulator bo zimą w zeszłym roku już coś takiego sporadycznie się działo, i pamiętam, że rozładowałem akumulator próbując odpalić, po podpięciu aku od auta zaskoczył od razu. Z drugiej strony z kąd to dziwne piszczenie? Dochodzi raczej...
Chłopie co to za pomiar, około 74,9? Zmierz z dokładnością co do setki, to będziemy coś radzić, czy cylinder ma próg? Jaki luz mają obecne pierścienie na zamku?
Podpowiem na moim przypadku. Inny model ale silnik B&S. Wymiana samych pierścieni jedynie pogorszyła sprawę. W wiekowych silnikach zachodzi zjawisko "owalizacji cylindra",więc wymiana samych pierścieni nie pomoże. Należy wymienić komplet: cylinder, tłok i pierścienie.
Zjawisko raczej świadczy o niesprawności zaworu wydechowego lub niepełnym spalaniu paliwa w cylindrze. Warto by sprawdzić ciśnienie sprężania.
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
Trzeba jeszcze sprawdzić luzy zaworowe. Trzpienie zaworów mają tendencje do wydłużania się. Cewę zapłonową, najlepiej sprawdzić przez założenie innej. Szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, też jest ważna.
Może popełniłeś błąd podczas składania gaźnika, sprawdź kompresję w cylindrze.
Jest to silnik dolnozaworowy , czterosuwowy i cylinder jest odlany razem z korpusem silnika . Należy odkręcić kosę zdjąć misę olejową i odkręcić stopkę korbowodu , następnie wypchnąć tłok z cylindra. Poglądowo : http://www.briggsandstratton.com/maint_r...
Do traktora bardzo dobry, posiada żeliwny cylinder, co zwiększa jego żywotność. W sumie są to silniki debiloodporne. Można się zastanowić jeszcze nad dwutłokowym silnikiem Briggs & Stratton Intek Twin o mocy 20-22 KM. Podobna cena, większa kultura pracy.
Sprzęt używany Na początek do sprawdzenia filtr powietrza czy czysty. Jeśli sprzęt ma duży przebieg to nie wykluczone, że skończyły się pierścienie/cylinder i ma za słabą kompresję.
Przerwa ustawiona na 0,35mm, zawory wydech 0,15, ssący 0.10 Silnik przy naładowanym akumulatorze odpala. Ładowanie sprawdziłem miernikiem 13,4-13,5V Co do strzelania w gaźnik. To jest to bardziej "fukanie" (albo otwierania szampana) w gaźnik co 10-15 sekund na wolnych obrotach, dźwignia gazu opuszczona maksymalnie w dół aż do ramki. Poza tym silnik...
Na zdjęciu cięgno, kratki pomogą Ci dobrać wymiar. Sprężynki musisz kupić oryginalne, dorabianie we własnym zakresie, to problemy z obrotami. Kosztują kilkanaście złotych. http://www.greentools.pl/1677-sprezyna-r... http://www.greentools.pl/1676-sprezyna-r... http://obrazki.elektroda.pl/8935281300_1...
Przecież to normalne że silnik nie będzie pracował z włączonym ssaniem. Jakie polerowanie porysowanego cylindra, chyba żartujesz, w tym silniku?
Witam Mam problem z silnikiem Briggs 18 hp boxer Gaz ok wyczyszczony nowy zestaw naprawczy Nowe świece Odpala dobrze po ok. 15min pracy zaczyna pracować na jeden cylinder Proszę o poradę. Pozdrawiam
Paliwo w zbiorniku oczywiście jest. To wypadałoby sprawdzić, czy dostarczane jest do gaźnika i dalej do cylindra. Ewidentnie coś z paliwem, skoro po wstrzyknięciu w gardziel odpala bez problemu.
Problemy z iskrą na jednym cylindrze, mogą być powodem złej pracy na wolnych obrotach. W tym silniku jest jedna cewka, dla obu cylindrów, więc tylko uszkodzenie świecy może powodować kłopoty z iskrą na jednym cylindrze.
Nie doczytałem na ten temat, że może być ścięty tak po prostu. Klina muszę wykombinować lub kupić, sklepy zamknięte w weekend. Mogę kupić w markecie czy zostaje mi allegro? Poza tym wcześniej nie działał ten odprężnik możliwe ze zaskoczył? Dodatkowo mam luzy na wałku góra dół ale to było już wcześniej i działał dobrze może tak ma być. Cylinder czysty...
Pierścienie zostały założone prawidłowo, to znaczy w odpowiedniej kolejności i czy nie został któryś obrócony. Pierścienie uszczelniające różnią się między sobą, poza tym mają zaznaczone którą stroną powinny być założone w stronę głowicy. Najprawdopodobniej, ta jak napisał kolega 1234 , jest jajowaty cylinder. Zawór odmy jest sprawny?
Zastanawia też "wyrywanie" linki ręcznego rozrusznika, może klin ścięty i zapłon przestawiony (przyspieszony). Po prostu jest paliwo w cylindrze i stąd ten opór linki.
Powodem tego jest zalewanie świecy, więc albo uszkodzona świeca ( ma przebicie przy wyższej temperaturze ) brak podkładki na sprężynie, wytarty cylinder. Podaj na PW adres to poślę Ci tą podkładkę. Jeszcze przyszło mi do głowy aby sprawdzić odległość cewki od koła ( 0,2-0,3 mm ) Z cewki, oprócz kabla świecy powinny wychodzić dwa cienkie przewody jeden...
Czy może ktoś mi powiedzieć, patrząc na wyżej pokazane zdjęcie, coś o stanie tłoka, cylindra i zaworów? Dotarły już do mnie uszczelki, jutro będę składał ale teraz się naczytalem że jak są rysy na cylindrze to tłok i cylinder są zatarte i nawet nie warto się bawić dalej.
Cylinder ma rysę, widać to na drugim zdjęciu. Korbowód jest pewnie zatarty w panewce.
Jeśli twój Briggs to chińska podróbka odkręć głowicę,cofnij tłok i sprawdź palcem czy wyczujesz próg na cylindrze.Zakładam że tak,też miałem taką samą sytuację.Kosiarka wylądowała na złomie.Zbyt wyrobiony cylinder,po rozgrzaniu nieszczelność się powiększa i zmniejsza kompresja.W mojej,idealnej podróbce Briggsa trwało to pół roku zanim skończyła żywot....
Kopci na biało, czy na niebiesko. Sprawdź poziom oleju (może jest za duży stan) oraz drożność odmy. Czy silnik jest w dobrej kondycji (sprawdź ciśnienie w cylindrze), może czas pomyśleć o ewentualnym remoncie.
Prawdopodobnie kosiarka została przewrócona na bok i olej dostał się do cylindra. Wykręć świecę i spróbuj go wydmuchać, ciągnąc za sznurek. Wstrzyknij trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić silnik. Gaźnik też trzeba przejrzeć.
szlif cylinder briggs kosiarka briggs stratton cylinder błąd zapłon cylinder cylinder
honda accord gaśnie klejenie żywicą metal bezpiecznik awaryjnych
elektrownia wiatrowa radio alpine jakie kupić
Centrala Beninca Heady - Monitorowanie Stanu Bramy Pękające naczynka w dłoniach - diagnostyka i przyczyny