Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę....
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Raczej się nie opłaca wypadało by wymienić cylinder, pierścienie, zrobić szlif, wymienić łożyska (jak robić to robić). Do tego robota ustawianie itp. Za tą cenę kupisz nową kosiarkę z 2 letnią gwarancją.
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Witam. Odświeżę temat. Silnik 28B707-1139-e1-000523ZE. Robiłem szlif cylindra z nominału aż na drugi szlif t/j na 87,8 teraz czas poskładać, przeszukałem chyba cały internet i nie znalazłem momentów dokręcania śrub a konkretnie głowica, korbowód, misa olejowa, jeszcze jakby ktoś miał luzy zaworowe. Może jeszcze ma ktoś wiedzę jak docierać silnik po...
A wytłumaczcie mi jeszcze jedno, jeżeli mam silnik 8hp bez tulei i daje go do zakładu by wcisnęli tuleje to na jaką średnic? Czy oni rozwiercają oryginalny cylinder i wciskają tuleje i następnie ją szlifują pod wymiar oryginalnego nominalnego tłoka? Czyli 76,20mm czy jak? Pytam, bo dzwoniłem po zakładach i chcą bym im dał cylinder i tłok jaki ma tam...
szlifie cylindra (nowy tłok i pierścienie) Jaki to był szlif ? Wstawiona tuleja, czy zrobiony szlif? Tłoki o ile się orientuje nie występują nadwymiarowe, jeśli zrobiłeś szlif i wstawiłeś nowy tłok to ten silnik ma przedmuchy i dlatego wyrzuca olej. Jeśli jest wstawiona tuleja to może być źle spasowana. Od za wysokich obrotów też będzie sadzić olej.
Moim zdaniem trzeba ten cylinder szlifować na nadwymiar i kupić tłok, ale nadwymiarowy + pierścienie też nadwymiarowe. "Mięsa" na cylindrze powinno wystarczyć, bo wżery nie są duże. Do silników Quantum nadwymiarowy tłok (0,020" czyli 0,5 mm) powinien być dostępny bez większego problemu. Ile kosztuje szlif, tego nie wiem. Niewiadomą dla mnie jest stan...
Podobno 3 lata, facet miał idealnie płaską działkę ale dość dużą. Myślałem o kupnie takiego tłoka: http://allegro.pl/tlok-kompletnyxxxxxxx i szlifowaniu cylindra. Właśnie ile kosztuje szlif cylindra? Silnik mam taki: http://www.elektroautomatyka.net.pl/prod... Tylko pytanie czy korbowód i wał jest coś jeszcze wart, zrobię może po 16.00 dokładniejsze...
Witam, mam bardzo podobny problem jeśli możecie to zobaczcie fachowym okiem na zdj czy jest to jeszcze do uratowania, może jakiś szlif czy nie dostanę do tego tłoka i pierścieni po szlifie 🤔🤔 https://obrazki.elektroda.pl/7396631000_... https://obrazki.elektroda.pl/2311427600_... https://obrazki.elektroda.pl/2869120900_...
Sprawdzałeś czy cylindry nie są tulejowane, jezeli są, to zrobic szlif, kupić nadwymiarowe tłoki. Można je kupić, bez problemu. Jeżeli brak tulei, można ja wstawić. Wstawienie tulei to około 250 zł. sztuka, kompletny tłok (pierścienie, sworzeń) około 200 zł. sztuka. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, czy są luzy na korbowodach (brak wymiennych panewek)...
Tak jak napisał Rycho T śruba na kołach pasowych ma prawy gwint, a po odkręceniu po prostu zeszło, gdy by ktoś miał problem z zablokowaniem wału, to pasek klinowy zawinięty dwa razy i łyżka podparta o stół (i rurka do klucza) spokojnie dają radę. http://obrazki.elektroda.pl/6597040500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8822923800_1...
Zanieś silnik do zakładu robiącego szlify cylindrów, a oni już będą wiedzieli jak to zrobić. Tłoki ponadwymiarowe są dostępne. Zresztą dorobią tuleję na nominalny tłok. Nie przesadzajcie z kupowaniem tulei Mahle, to przerost formy nad treścią. To tylko silnik kosiarki. Przy takiej metodzie to rzeczywiście taniej będzie kupić nowy blok silnika. Tak na...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
problm http://obrazki.elektroda.pl/9157236900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2386527300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4536523600_1... prosze o pomoc co to jest co znalazlem w cylindrze tzn moj tato i czy ten sielnik da sie szlifowac bo cylinder i tlok sa zmasakrowane ale najgorszy jest ten kawalem...
szlif cylinder szlif cylinder simson briggs cylinder
whirlpool indukcja standby chwil kolba lutownicza termopara
17mb82s flash uszkodzony opornik dmuchawy termik
Zielone kwadraty na pulpicie - przyczyny i rozwiązania Możliwość otwierania bramy przyciskiem furtki