Jeżeli silnik ma oznaczenie I/C, to na pewno ma tuleję żeliwną. Od strony głowicy, po jej demontażu, tuleję można odróżnić po kolorze (ciemny okrąg szerokości kilku milimetrów). Reszta cylindra ma kolor aluminium. Trochę lepiej widać tuleję od strony misy olejowej. Szlifowanie lub tulejowanie wykonują specjalistyczne szlifiernie. Trzeba poszukać takiej...
Cylinder mocno zużyty. Do szlifu. Reszta do oceny.
Podałem Ci maksymalne dopuszczalne luzy. Nowe pierścienie maja już takie jakie powinny być, nic nie szlifuj. Posmaruj tłok i cylinder olejem i zakładaj.
Do wartości średnicy tłoka nadwymiarowego (u Ciebie 87,55 mm) zwykle trzeba dodać max 0,05 mm na luz tzw. montażowy, czyli w Twoim przypadku otrzymujemy konieczną średnicę cylindra 87,60mm (87,55 + 0,05 = 87,60). Briggs nie podaje wprost tych wartości, odsyłając przeważnie zainteresowanych do specjalistycznych warsztatów i faktycznie szlifierze zwykle...
Remont polegał na całkowitym wyczyszczeniu silnika, szlifie cylindra (nowy tłok i pierścienie)
Raczej się nie opłaca wypadało by wymienić cylinder, pierścienie, zrobić szlif, wymienić łożyska (jak robić to robić). Do tego robota ustawianie itp. Za tą cenę kupisz nową kosiarkę z 2 letnią gwarancją.
Cylinder jest z żeliwną tuleją i był nieźle przegrzany. Pierścień olejowy jest trochę przytarty. Spróbuj wymienić komplet pierścieni, jeżeli cylinder nie jest wytarty owalnie to powinno się poprawić bo, jeżeli jest owal to będzie tylko gorzej niż w tej chwili. Można zrobić szlif cylindra, założyć ponadwymiarowy tłok ale, to musi pomierzyć i sprawdzić...
Człowieku! tak się nierobi i nie słuchaj kogoś jeśliby Ci tak radził naprawdę!,jeśli to robisz dla siebie i ma Ci to służyć przez wielelat,to zapamiętaj sobie bo widzę,że nie czaisz na jakiej zasadzie odbywa się sprężanie w silniku,bardzo ważnym jest luz pomiędzy średnicą tłoka a średnicą wewnętrzną cylindra.Niie pamiętam jaką śr. ma ten tłok alenp....
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
A wytłumaczcie mi jeszcze jedno, jeżeli mam silnik 8hp bez tulei i daje go do zakładu by wcisnęli tuleje to na jaką średnic? Czy oni rozwiercają oryginalny cylinder i wciskają tuleje i następnie ją szlifują pod wymiar oryginalnego nominalnego tłoka? Czyli 76,20mm czy jak? Pytam, bo dzwoniłem po zakładach i chcą bym im dał cylinder i tłok jaki ma tam...
Po co cylinder? Nie rozebrałeś, a już chcesz kupić części? Jeśli silnik się nie zatarł i korbowód nie wyskoczył bokiem to cylinder jest ok. W razie owalności wstawić tuleję żeliwną, przeszlifować na nominał tłok + nowe pierścienie. Koszt wstawienia tulei i szlifu to ok 200 zł + pierścienie, uszczelki. Oryginalnych części szukaj na http://www.chabin.pl/index.php/autoryzow...
Zanieś silnik do zakładu robiącego szlify cylindrów, a oni już będą wiedzieli jak to zrobić. Tłoki ponadwymiarowe są dostępne. Zresztą dorobią tuleję na nominalny tłok. Nie przesadzajcie z kupowaniem tulei Mahle, to przerost formy nad treścią. To tylko silnik kosiarki. Przy takiej metodzie to rzeczywiście taniej będzie kupić nowy blok silnika. Tak na...
Witam, mam bardzo podobny problem jeśli możecie to zobaczcie fachowym okiem na zdj czy jest to jeszcze do uratowania, może jakiś szlif czy nie dostanę do tego tłoka i pierścieni po szlifie 🤔🤔 https://obrazki.elektroda.pl/7396631000_... https://obrazki.elektroda.pl/2311427600_... https://obrazki.elektroda.pl/2869120900_...
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
Podobno 3 lata, facet miał idealnie płaską działkę ale dość dużą. Myślałem o kupnie takiego tłoka: http://allegro.pl/tlok-kompletnyxxxxxxx i szlifowaniu cylindra. Właśnie ile kosztuje szlif cylindra? Silnik mam taki: http://www.elektroautomatyka.net.pl/prod... Tylko pytanie czy korbowód i wał jest coś jeszcze wart, zrobię może po 16.00 dokładniejsze...
Oczywiście masz rację w tym silniku uszczelka nie ma wpływu na ten parametr. Wykonałem już owalizację tłoka i tulejowanie cylindra. Mam też nowe pierscienie. Wał jest po szlifie i nowy korbowód z panewką. Całość fajnie pasuje i jest dopieszczona. teraz osprzęt. Z góry dziękuję za okazaną pomoc w temacie momentów. Gaźnik mam wylatany ale na razie muszę...
Sprawdzałeś czy cylindry nie są tulejowane, jezeli są, to zrobic szlif, kupić nadwymiarowe tłoki. Można je kupić, bez problemu. Jeżeli brak tulei, można ja wstawić. Wstawienie tulei to około 250 zł. sztuka, kompletny tłok (pierścienie, sworzeń) około 200 zł. sztuka. Nie wiadomo w jakim stanie jest wał, czy są luzy na korbowodach (brak wymiennych panewek)...
Tak jak napisał Rycho T śruba na kołach pasowych ma prawy gwint, a po odkręceniu po prostu zeszło, gdy by ktoś miał problem z zablokowaniem wału, to pasek klinowy zawinięty dwa razy i łyżka podparta o stół (i rurka do klucza) spokojnie dają radę. http://obrazki.elektroda.pl/6597040500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8822923800_1...
Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. No przecież pisałem że można skrócić trzonki zaworów lub tak jak napisałeś popychacze. Ale taka "operacja" to raczej się nie obejdzie bez demontażu głowicy, zaworów, ponownym dotarciu, doszlifowaniu gniazd zaworowych. Gniazda zaworowe mogą już być wybite, wypalone i dlatego...
problm http://obrazki.elektroda.pl/9157236900_1... http://obrazki.elektroda.pl/2386527300_1... http://obrazki.elektroda.pl/4536523600_1... prosze o pomoc co to jest co znalazlem w cylindrze tzn moj tato i czy ten sielnik da sie szlifowac bo cylinder i tlok sa zmasakrowane ale najgorszy jest ten kawalem...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
szlif cylinder szlif cylinder simson briggs cylinder
z18xe wymiana silnika mercedes actros zawora przepływomierz powietrza omega
pomiary małych pojemności miernik małych rezystancji
Electrolux 117.484 - Zespół Układu Zmiękczania Wody Głośnik działa tylko po przyciśnięciu membrany - przyczyny