A gdzie, konkretnie, przechodzi ten olej, po przechyleniu silnika do tyłu? Znowu jakieś dziwne teorie. Ile tego oleju wlałeś? To dymienie na początku to olej który przedostał się przez pierścienie do cylindra podczas postoju silnika. Możliwe ze są jakieś rysy na gładzi lub coś z pierścieniami.
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
Chłopie co to za pomiar, około 74,9? Zmierz z dokładnością co do setki, to będziemy coś radzić, czy cylinder ma próg? Jaki luz mają obecne pierścienie na zamku?
Witam ,przerabiałem ten temat ale nie miałem żadnych problemów.Schemat raczej będzie trudno dostać.Trzeba po prostu starać się zapamiętać podcczas demontażu.Szlif musi ktoś zrobić pod wymiar tłoków nadwymiarowych a jeśli takich nie dostaniesz,a stare są w miarę dobre to cylindry się tulejuje pierścienie pasuje nowe,można podebraćod innego silnika.Ja...
Witam,niestety nigdzie nie mogę znaleźć oryginalnego oznaczenia pierścieni do silnika briggsa. Model 42A707 TYP 2238E1 COD 99011950B Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Tak te komplety widziałem tylko czy się na pewno nada bo w moim tłoku np. wysokosć pierscienia olejowego to jest 2.6mm. , a wysokosć pierscieni sprężających ma 1,2mm. poniżej kilka zdięc.
Sprawdziłem dzisiaj. Klin jest na miejscu. Wyjąłem silnik spuściłem i odkręciłem dolna pokrywę. Okazało się że rozrząd jest ustawiony na znakach. Nie mam już pomysłu. Zauważyłem że jak spreże tłokiem powietrze to od razu ucieka do komory silnika tak jakby nie trzymały pierścienie czy to może być przyczyną ?
No to jak chodzila to kupić piastę rozebrać gaźnik wyczyścić i jak nie staneły pierścienie będzie chodziła.
Honowałeś cylindry pod nowe pierścienie i tłoki? Choćby honowniczka za 50 pln allegro na wkrętarkę?
Witam silnik rozpolowiony wymieniony tłok i pierścienie wszystkie uszczelki ustawione zawory i pracuje i co najlepsze nie kopci bardzo prosty silnik dzięki za wszelką pomoc pozdrawiam
Hej. Ponieważ nadal nie bardzo wiedziałem gdzie włożyć ten walec po lewej złożyłem silnik na próbę. Ten adapter to w końcu znalazłem gdzie powinien być. Ale silnik strasznie kopci. Bierze na pewno olej. Mam pytanie jaka powinna być odległość cewki od koła magnesowego i drugie pytanie czy ułożenie pierścieni na tłoku cylindra ma jakieś znaczenie? Ja...
Kiedyś już rozbierałem ale w innej kosiarce niby nie jest to filozofia ale może warto przeczyścić. Czyli co mam być spokojny?? Pierścienie w porządku?? Niby ma tylko 3 lata ale w tych silnikach to wszystko plastikowe teraz
Witam szukam pierścieni oraz uszczelki pod głowice do silnika od kosiarki wrzecionowej. Silnik to jest Briggs and stratton 75G 14. Pojemności 75ccm, żeliwny blok. Szukam bo może ktoś wie gdzie możliwie tanio bym zdobył te części. Najlepiej polska ale wątpię że gdzie kolwiek jest na stronach. Szukając znalazłem na eBay z wielkiej Brytanii chyba. Ale...
Witam czy mógłby mi ktoś pomóc w ustaleniu mocy tego silnika Briggs 289707-017901 ktoś zerwał naklejkę na internecie nie mogę znaleźć . Mam jeszcze pytanie do osób które zajmują się naprawą silników Briggs. Jakie pierścienie stosujecie gdy wymieniacie w silnikach, ponieważ w ogłoszeniach internetowych spotkałem się z pierścieniami za czterdzieści kilka...
Silnik na 100 % nie był rozkładany, problem pojawił się po tym jak " zacięte" ssanie powodowało że silnik zaczął się zalewać a nadmiar paliwa dostawał się przez pierścienie do wnętrza silnika. Skutkiem tego było rozcieńczenie oleju w silniku i podnoszenie się jego poziomu. Śruby faktycznie po 5 latach pracy były lekko poluzowane, być może przez to uszczelka...
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
Pracowałem jako serwisant gwarancyjny tego sprzętu. Miedzy innymi z tymi silnikami. Muszę przyznać,ze Briggs & Stratton to jedna z lepszych marek. Powiem Ci co zrobi serwisant gdy do niego ta kosiarka trafi : Odkręci tłumik i spojrzy na tłok jeśli te rysy są w tym miejscu widoczne a dodatkowo pierścienie mają ślady zapieczenia to ewidentna oznaka zatarcia...
Silnik briggs station 11.5 hp pracował sobie w traktorku na niskich obrotach dopiero co minute temu odpalony i nagle chyba coś huknęło (nie jestem tego pewien) i zgasł. Nie odpala święcę zmieniłem jest mokra paliwem iskra jest i nic. Wydaje mi się ze dostał strasznych przedmuchów do filtra powietrza ale może to moje złudzenie bo silnik już swoje przeszedł...
Kto tu mówi o wyczynach ?? Kosiarka jest 2012 rok, wózkiem już korozja się nieźle zajęła, bo to konstrukcja Al-Ko. Napęd się skończył jakies 2 lata temu. A silnik ma się w najlepsze i to na najzwyklejszym oleju. Jeżeli motor nie przegrzany i pierścienie nie dojechane to dlaczego miałby brać olej?? Spotkałem się natomiast wielokrotnie, że przez niedbałość...
Rozkręciłem silnik i okazało się że ten silnik nie ma żeliwnej tulei, natomiast gładź cylindra nie jest porysowana, ale są na niej głębokie wżery (bardzo wyraźnie widoczne i wyczuwalne pod palcem) - swoją drogą może wie ktoś skąd takie pionowe wżery mogły się wziąć? I pomimo że byłem nastawiony negatywnie do efektów naprawy to postanowiłem spróbować...
Chyba, jego dni są już policzone. Tłok i pierścienie, zostały założone poprawnie, czy tak jak się włożyło? Pierścienie były odpowiednie, czyli przeznaczone do żeliwnej tulei cylindra?
A pod obciążeniem dymi ? Możliwe że do wymiany pierścienie tłokowe i regulacja gaźnika. Powinno to przywrócić sprawność silnika. Warto też sprawdzić przerwę między elektrodami. Ciemny, suchy nalot na świecy (izolator, elektrody) jest najczęściej spowodowany źle dobraną, zbyt „zimną” świecą zapłonową, nagar olejowy, tłusty osad świadczy o...
Podejrzewam że zrobienie szlifu będzie nie opłacalne, bo musisz kupić kompletny tłok. W przypadku tulejowania wystarczą nowe pierścienie (pod warunkiem że tłok jest w dobrym stanie).
Za pierścienie tłokowe do tego modelu gość zaśpiewał 300 zł (podobno orginalne) Wystarczy podejść lub zadzwonić do "autoryzowanego" serwisu Briggs & Stratton i dowiesz się prawdy. Ale faktycznie ceny mają kosmiczne. W moim wypadku potrzebowałem same pierścionki do silnika kosiarki, okazało się, że cena tych pierścieni jest równa cenie zakupu drugiego,...
Cylinder nie jest wytarty ponieważ ktoś mi powiedział aby na początku cylindra sprawdzić czy nie ma tzw skoku, bo pierścienie nie dochodzą do końca. Sprawdziłem i jest równy bez żadnych schodów czy uskoków.
Ustawienie rozrządu to żaden problem. Teoretycznie tłok powinno wyciągać się do komory olejowej. Można też po odkręceniu głowicy ale jeżeli silnik ma wytarty cylinder to przy jego górnej krawędzi powstaje próg. Zaczepiają o niego pierścienie i wyjęcie tłoka w te stronę jest prawie niemożliwe bez użycia siły. Pobieranie oleju przez silnik to nie tylko...
Mam kosiarkę spalinową firmy Ariens z silnikiem briggs nad stratton od paru lat nie używana czy taką kosiarkę powinno się przepalać od czasu do czasu ? Powinno się. Jeśli nie przepalisz jej raz na jakiś czas to staną ci pierścienie lub nawet przyrdzewieje gładź cylindra od wilgoci.
Nie ma silnika spalinowego który nie bierze oleju bo połączenie tłok pierścienie tuleja nigdy nie jest w 100% szczelne. Dobrze wiesz że nie o takie "branie" mi chodzi nawet widać po głowicy która również jest pokryta nagarem od strony zaworu Gdzie na zdjęciach widzisz głowicę?
Jak wyżej wyczyść te zawory z nagaru, koniecznie sprawdź i jeśli brak lub za mały wyreguluj luz zaworowy ( z za dużym nic nie zrobisz bo nie masz sprzętu do tego). Z tego co widzę silnik ma tuleję żeliwna czyli jest prawie "nieśmiertelny" jeżeli będzie brał olej wymienisz pierścienie i pojedziesz dalej.
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra,...
Czy na pewno dymi na biało? Silnik przy poborze oleju powinien dymić na niebiesko (jasno niebiesko), oraz powinno być czuć przepalony olej. Problem może polegać na tym że silnik zużył się za bardzo i sama wymiana pierścieni nie pomoże za wiele. Jeżeli tuleja silnika jest zbyt wypracowana robi się tzw "jajko" nie jest już okrągła i pierścienie nie mogą...
Postanowiłem wymienić pierścienie i po początkowym dotarciu kosiarka zaczęła pracować o 50 % lepiej . Do końca sezonu spełni swoje zadanie ale trzeba pomyśleć o nowej. Dziękuję za sugestje i zamykam temat.
Ściągnę koło i zmniejszę póki co przerwę. Kurde tylko to ciężkie palenie echh. Tak czy inaczej, dzięki za cenne rady. Sprężynka z podkładką mała gruba powinna być na gaźniku czy zbiorniku? OK poustawiałem wszystko według wskazówek i nadal lipa. Ciężko pali, ale lepiej niż na początku. Jeśli zapali to wchodzi na obroty do pół gazu, później kicha prycha...
W tych brigsach jest wadliwa uszczelka pod głowicą. Przepala się na stycznej tłok komora popychaczy. Wtedy daje spalinami do kanału popychaczy dalej do komory korbowej i razem z mgłą olejową przez odmę do gaźnika. Po 4h intensywnej pracy potrafi zjeść pół stanu oleju. Wymiana uszczelki likwiduje problem. Po zdemontowaniu głowicy widać ładnie miejsce...
Dzisiaj udało mi się rozebrać silnik. Okazało się że popękane są pierścienie. Jak na razie mam zamiar włożyć nowe i zobaczyć jak będzie chodził. Problem w tym że nie mogę znaleść zamienników do tego silnika (Model 217707 ) Wysłałem zapytanie do kilku składów z częściami, czekam na odpowiedź. Jednen z dystrybutorów proponuje tylko orginały za 300 zł....
Witam. Jestem na etapie wymiany pierścieni w kosiarce Murray z silnikiem Briggsa i mam pytanie odnośnie zakładania pierścieni. Są trzy pierścienie i patrząc od góry czyli denka tłoka to pierwszy pierścień ma przekrój prostokąta, drugi spłaszczonej, litery L trzeci to gruby ze sprężyną. W jaki sposób założyć ten drugi bo przy demontażu nie zwróciłem...
Ja gdy zakładałem pierścienie w silniku B&S przygotowałem sobie blachę (jak na rdzeń transformatora) tak aby można było ścisnąć ją kombinerkami na tłoku. Po zamontowaniu pierścieni na tłoku zacisnąłem kombinerkami przygotowaną blachę i delikatnie popychałem tłok, cylinder był wcześniej delikatnie posmarowany olejem silnikowym w celu zmniejszenia oporów....
3 kosiarki: 1. Jedna już skasowana, kupiona jako używka, u nas chyba 5 sezonów wytrzymała, trudno powiedzieć czy olej jej zaszkodził. Zalewana czym popadnie, nie była mocno obciążana (główne zadanie miała ta z punktu 2), już kupiona wymagała nagimnastykowania się przy odpalaniu zimnego. Na końcu pękła głowica/blok (nie wiem jak to zakwalifikować w kosiarce,...
Osiem lat to sporo jak na taki silnik. Możliwe że pierścienie uszczelniające są już zużyte. Wymiana nie gwarantuje poprawy, czasami jest jeszcze gorzej. Sposób założenia sprężynek regulatora, był już opisywany na forum, kilkakrotnie. Sprawdź szczelność połączenia kolektora ssącego z gaźnikiem i cylindrem, sprawdź membranę, wyczyść sitko na końcu rurki...
Dlaczego ma stracić pieniądze, jeżeli będzie to zrobione dobrze to na pewno będzie działać. Robi się takie rzeczy i działają silniki. Nowy karter, tłok, pierścienie to niewiele mniej niż nowy silnik.
Najlepiej rozebrać silnik, i zanieść do jakiejś firmy robiącej szlify cylindrów samochodowych. Wszystko pomierzą, sprawdzą czy jest tuleja żeliwną, i powiedzą czy naprawa jest możliwa. Poza tym trzeba pomierzyć wał i korbowód, nie ma tam wymiennych panewek. Możesz wyjąć pierścienie i włożyć ja do cylindra, jeżeli luz na zamku będzie przekraczał 1.2mm,...
Silnik po zalaniu olejem nie był przewracany, Tłok i pierścienie są założone prawidłowo. Silnikowi dałem popracować trochę lecz ilość oleju która dostaje się do filtra a potem do gaźnika powoduje straszne dymienie. Rurkę z tej zaślepki zaworów odpiąłem z filtra i podłożyłem butelkę żeby zobaczyć ile tego oleju wyrzuca, i niestety w ciągu pięciu minut...
Hmm, a zna ktoś jakiś rozsądny cenowo zakład w poznaniu zajmujący się tulejowaniem cylindrów w kosiarkach? Gdzie najlepiej kupić korbowód, pierścienie i tłok? Czy musi byc oryginał, czy są jakieś dobre zamienniki? Pozdrawiam!
Jeżeli silnik ma już trochę lat to ma wytarty cylinder, który zawsze wyciera się w owal. Nowe pierścienie w takim silniku powodują spadek kompresji i to może być powodem takiego stanu. Sprawdź membranę w gaźniku.
Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu. U ciebie powinna być tuba o numerze 697184. Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego. Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze. Sprawdź: -ciśnienie w cylindrze, -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,...
Przedmuch nie powstaje wtedy, gdy tłok idzie do góry, tylko gdy zapłon paliwa pcha go w dół. Część gazów przedostaje się do komory korbowej, przez nieszczelne pierścienie i wydostaje się przez zaworek odmy, razem z olejem. Zaworek odmy jest sprawny? Jego zadaniem jest utrzymywanie podciśnienia w komorze korbowej.
Witam. Jestem posiadaczem kosiarki spalinowej firmy NAC . Mam ją 6-ty sezon i jak do tej pory spisywała się dobrze. Problem pojawił się gdy kosiarka zaczęła wyrzucać olej przez filtr, do tego traciła moc i nie dało się nią kosić, bo po chwili koszenia gasła. Dałem ją do serwisu jednak serwisant nie zrobił tej wady tylko powymieniał świecę,przeczyścił...
Przerwa zależy od średnicy i materiału z jakiego jest wykonany pierścień. Briggs w starych serwisówkach podaje, że przerwa dla nowego pierścienia, powinna wynosić 0.0015 cala na każdy cal średnicy cylindra. Przeliczając, 0.0015 cala to 0.037 mm razy średnica cylindra w calach. Na zdjęciu masz przykład, dolny to pierścień do wymiany a górny jest nowy....
Może się nie znam, ale co ma kompresja do zalewania świecy? Jeżeli pierścienie byłyby uszkodzone to raczej paliwo zostałoby wywalone do wydechu, zamiast spalenia. Jeżeli coś źle mówię to przepraszam. Jutro spróbuję odkręcić głowicę i porobię i wrzucę zdjęcia. Ew. jeszcze spróbuję wymienić pierścienie. Ale nie wiem czy warto ryzykować kolejne 50zł. Po...
Powód wymiany, korbowod urwał się. Tłok, cylinder, pierścienie są idealne, był zatarty na wale, to wszystko jest ok. Silnik to;mod 291707 typ1121-E1 cod000922ZE. Czy jest możliwe by rozrząd ustawiony na znaki, był źle ustawiony?
briggs stratton pierścienie zapieczone pierścienie pierścienie perkins
volvo silnika unlock alcatel nawigacja goclever wyłącza
Hörmann LineaMatic – podłączenie lampki sygnalizacyjnej 24V/230V, konfiguracja LA, przekaźnik Jak rozpoznać diodę Zenera SOT-23 vs tranzystor SS8050, S8050, MMBT3904 – testy multimetrem i LCR-T4