I do tego zapewne brak kompresji i oleju ubywa? Zapieczone pierścienie, zużyty cylinder itd., w skrócie remont silnika się kroi...
Do sprawdzenia kompresja w poszczególnych cylindrach, prawdopodobnie pęknięte albo zapieczone pierścienie ( w najgorszym przypadku wypalony tłok )
Koledzy, może ktoś ma jaki sposób na zapieczone pierścienie tłokowe . Passat 1.8 benz/gaz rano jak odpalę to bardzo zadymi. Ktoś mi radził wyjąć świece i na noc zalać tłoki WD40. Mam ten car od 4 lat ale to się od jakiegoś czasu zaczęło. Przebieg 200tyś . Myśle że wpływ ma że ostanie wymiany oleju były na Lotos i się zapiekły, poprzednio stosowałem...
Wygląda na to że nie masz kompresji na trzecim :(. Podejrzewam że podstawienie drugiego wtryskiwacza nie pomoże. Powodem może być; niedomykający się zawór, popękane lub zapieczone pierścienie, pęknięty lub wypalony tłok, uszkodzona uszczelka, pęknięta głowica.
Rozejrzyj się za innym silnikiem i pomyśl czy warto: cena skody + drugi silnik + przekładka >> cena sprawnej skody. Ten silnik może być zarżnięty, zrobisz głowicę a co z blokiem? Zapieczone pierścienie, panewki itp.
Brak możliwości by przy zapieczonych pierścieniach cylinder był idealny. Daj zdjęcie. Podaj wymiary. Może być zdjęcie ze średnicówką.
Z informacji w internecie wynika, że te skutery mają silniki dwusuwy (2T). Z tego co opisujesz obstawiał bym, że uszkodzony lub zablokowany jest automatyczny dozownik oleju. Jeśli jednak masz wersję silnika czterosuwowego (4T) to taki objaw jest raczej na pewno przez uszczelniacze zaworowe i/lub zapieczone pierścienie na tłoku.
No to mechanik odpowiedział i po po co pytać. Na tym forum nie ma wróżbitów. Oprócz tego co powiedział mechanik pobieżnie to może być wiele przyczyn: brak kompresji, pęknięta głowica, uszkodzony zawór, uszkodzona wiązka elektryczna, sterownik silnika, pęknięty tłok, zapieczone pierścienie i wiele innych. Wybierz coś sobie. Samochód na porządny warsztat,...
tłoki moga sie zapiec- w czym?. Mogą sie zapiec pierścienie w rowkach tłoka, może się zatrzeć tłok w tulei z powodu przegrzania i braku smarowania ale to rzadkość, prędzej z braku smarowania zatrze sie wał korbowy
Oglądając zdjęcie, odnoszę wrażenie, że kolega próbuje odkręcić głowicę. Tymczasem w treści mowa o wymianie baterii. Natomiast nie widzę śladów działania na nakrętkę złącza. Ustalmy więc, do czego zmierzamy. Czy ta opisana śruba to wrzeciono głowicy? W jakim celu walczysz z głowicą, skoro całość wyrzucisz na złom? Mam nadzieję, że podejmowane działania...
Jak jeździłeś już na półsyntetyku to szkoda kasy na lanie syntetyku, takie moje zdanie ale próbować możesz. Jeżeli silnik jest złom a syntetyk go wyczyści to zacznie Ci dzwonić z powodu luzów w silniku, jeżeli jest w dobrej kondycji a masz tylko zapieczone pierścienie to wypłucze spod nich syf i powinno być widać poprawę. Jeżeli masz powycierane prowadnice...
Zobaczyć jak mocno dmucha prze korek wlewu oleju, nie powinno nic dmuchać, a na początek to można wlać płukankę długo dystansową, pomaga na zapieczone pierścienie
Masz zapieczone pierścienie olejowe, które nie zbierają oleju i stad olej na świecach. a pierścienie odpowiedzialne za ciśnienie w miarę trzymają choć drugi cylinder ma trochę za mało 9. minimum to 10. Wiec na pewno masz pierścienie do wymiany. a co więcej okaże się po ściągnięciu głowicy. Dodano po 7 możesz spróbować zrobić płukankę choć wątpię ze...
Pierścienie popękały, zapiekły się bądź skończyły.
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Przegrzanie tulei silnikowej czy tloka powoduje jej szybsze zużycie lub zatarcie przy przegrzaniu, jakikolwiek dym jest oznaką nieprawidłowego spalania, czyli zlego rozpylania paliwa, w niewłaściwym czasie, niepełnym spalaniu itd czyli: lejące końcowki, uszkodzone sekcje pompy, pompa wtryskowa, w tym przypadku jeśli to 1014 turbina, nieustawione zawory(spiete...
Pierwsze do sprawdzenia uszczelniacze, potem czy pierścienie nie zapieczone. Tak to zazzwyczaj jest że nikt nie może zgadnąć co mu dolega jak w przebiegu znikła jedynka z przodu.
Uszczelniacze zaworowe można zmienić bez ściągania głowicy silnika. Natomiast w przypadku Twojego silnika zazwyczaj oprócz uszczelniaczy potrafią być zużyte prowadnice zaworowe oraz zapieczone pierścienie.
No i co się stało z tym silnikiem? Moim zdaniem nie było tragedii. Przerabiałem to. Masz zapieczone pierścienie na tłokach i tyle. Użyj jakiejś płukanki plus czegoś na tłoki i powinna zwiększyć się kompresja. Dla potomnych - nafta daje radę, ale trzeba rozebrać silnik i zostawić na 12 h. Lepsze są płukanki, bo szybko działają, ale pamiętajcie szukać...
Witam. Posiadam Forda fiestę z 2002r. benzyna. Zrobiłem remont silnika 8 m-c temu (pierścienie, uszczelniacze, itp.) gdyż brał olej i już nie chciał jechać. Po remoncie - oleju już nie brał, palił, wszystko było super. Teraz znów zaczął brać olej (ok. 1 l / 1000 km) i dymić głównie przy paleniu. mechanik z którym robiłem remont stwierdził że mogło zapiec...
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Zapieczone pierścienie na tłokach, też mogą być przyczyną. Pierścienie stoją w miejscu, nie zgarnając oleju a tłok sobie ciśnie ten olej na świece. Przez co świeca zalana, zapłonu nie ma i ot co? Wypada w nim zapłon, i koniec balu.
zgodnie z podejrzeniem, brak kompresji, zapieczone pierścienie
Brak kompresji. Możliwości: — Brak luzu zaworowego. — Podparte lub wypalone zawory. — Pęknięcie tłoka, zapieczone pierścienie itp.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... Jak mogły ci się zapiec pierścienie od jazdy, pomyśl logicznie.????
Na pewno nie jest to spowodowane przez zapieczone pierścienie, więc płukanka ani nie pomoże, ani nie zaszkodzi. Jak dla mnie strata pieniędzy.
Problem rozwiązany, okazały się jednak zapieczone pierścienie olejowe na 1. i 4. tłoku. Pozdrawiam
okazało się że to na 94% zapieczone pierścienie mechanik stwierdził sprawdzał ciśnienie ale nie pamiętam jakie było remontu nie będę robił bo się nie opłaca ładować kasy w stary samochód zrobiłem 36 tys km i branie oleju nie zwiększyło się nie wiem jak bardzo ok 1l na 6 tys sorki że tak długo nie odpowiadałem ale zapomniałem hasła do konta Dodano po...
jak tak zapieczone pierścienie to można też nalać parę razy nafty do cylindrów do pełna, zostawiając po każdym nalaniu na parę godzin, też ładnie puszcza, potem po nocy pojudłać bez świec by w razie jak coś zostało to wyleciało przez otwory świec, zakręcić świece, odpalić niech z pół godziny pochodzi na wolnych obrotach (gratisowa płukanka) i zmienić...
Witaj! Wszystko wskazuje o zapieczonych pierścieniach /mogą być popękane/ Czyli remoncik.Zdejmij głowicę i będziesz widział. Zanim zapadnie Twoja decyzja to sprawdź ciśnienie w cylindrze. Pozdrawiam Miro.Nasz
Na 95 % uszkodzone wtryski. 5 % stawiam na słabą kompresję/ zapieczone pierścienie
Czyli u mnie jest coś z układem tłok cylinder, faktycznie czasami ciężko odpalić moją pilarkę. Czy mogą być zapieczone pierścienie tłokowe ?
Jakieś sugestie? 1. Nie ruszaj tych zapłonu, rozrządu i wtrysków. 2. Zapieczone pierścienie? Zalanie na noc nafty do cylindrów?
Przy zapieczonych pierścieniach walił by odmą , ale też stracił by na mocy , pobierał olej i miał niską kompresje . Kiedyś zalewało się cylindry naftą i to pomagało . Zapieczone pierścienie puszczały i można było uratować silnik . :| Dodano po 4 W celach testu na szczelność pierścieni też się zalewało naftą . Jak wytrzymał do następnego dnia to był...
Często tak jest ze w przytyranym silniku jak się uszczelni górę to zaczyna ciągnąć olej przez pierścienie. Moim zdaniem w starszych autach robienie samej góry mija się z celem. Zwłaszcza jak ktoś zmieniał olej zgodnie z zaleceniami producenta. Prawie zawsze są zapieczone pierścienie.
Zapieczone pierścienie tłokowe.
Za banke 5l trzeba zapłacić około 60zł wiec cena mała A skąd jak za mineralne gó...... to cena normalna jakościowo nadaje się do c330 , fiata 126p i kosiarek do trawy. Jakoś nie przypominam sobie żeby któryś z silników samochodowych miał dedykowany do użytku olej 15w40. Miałem x10xe po zalaniu orlena zapiekło pierścienie na jednym cylindrze. Także...
A jak udowodnisz kłopoty ze silnikiem, gdzie sprzedawca o tym wie, ale nie powie, a śladu nie znajdziesz przecież po tym w żadnych dokumentach? Dajmy na to zapieczone pierścienie, albo tak zużyte cylindry? Nie wszystko jest takie proste. Ale, kupujący też mają swoje za uszami. Ja osobiście każde auto jakie sprzedaje wystawiam jako uszkodzone i dokładnie...
Uszczelniacze zaworowe, odma, uszkodzona uszczelka pod głowicą, uszkodzone lub zapieczone pierścienie tłoków.
koledzy nie mylcie pojęć co mają zawory do przedmuchów . Najprawdopodobniej to zużyte popękane lub zapieczone pierścienie uszczelniające.
ciśnienie na tłokch 6 na każdym, zapieczone pierścienie czy raczej wytarte tłoki?
witam na pewno zapiekły się pierścienie , nie wiem czy uda ci się to naprawić bez rozbierania silnika możesz spróbowac wykręcić świece i zalać tłoki naftą może to pomoże ( jeśli będą mocno zapieczone to nafta dostanie sie do oleju - trzeba będzie wymienić) powodzenia Dodano po 3 a co do uszczelniaczy to jeśli auto tak długo stało to prawdopodobnie wszystkie...
tego oleju sie trochę dużo tam zbiera wiec nie wydaje mi sie że pierścień aż tak by przepuszczał olej. I czy jakby były zapieczone pierścienie lub był na nich nagar to porysowały by gładź cylindra ( kolega robił mazde 6 w dieslu i tam były zapieczone pierścienie które porysowały cylinder) a w golfie gładzie cylindra wyglądają oki.
Gumowy przewód został założony raptem na dwie godziny aby sprawdzić czy sprężarka będzie w stanie wybić 8 bar. Tłok nie był porysowany tylko przegrzany, zapieczone były pierścienie i sworzeń ponieważ sprężarka pracowała ciągle w starze. W końcu zdecydowałem się na budowę kompresora ze sprężarki HS 17 filmik z budowy oczywiście do obejrzenia na moim...
Takie remonty około 3 tysie wychodzą. Tylko że to stare auto i niewiadomo czy kupisz lepszy silnik. Po taniości może znajdziesz kogoś kto zmieni uszczelniacze, możesz próbować z płukankami na zapieczone pierścienie. Ale najlepiej jeździć i obserwować.
To raczej nie zapieczone pierścienie, a bardziej wytarte, czyli zużyte. Dolewanie motodoktorka, to strata pieniędzy. Albo wymiana pierścieni, jeśli to tylko pierścienie, albo poważny remont.
Może zanim zaczniesz rozbierać silnik wypróbuj płukankę do silnika. Jeżeli masz zapieczone pierścienie to jest szansa że taki zabieg je "uwolni".
temat zamknięty zapieczone pierścienie,wymieniłem na nowe problem zniknął.poz
Nafta na przytarty silnik niewiele pomaga, to dobre tylko na zapieczone pierścienie, ale też nie w każdym silniku daje radę.
Raczej zapieczone pierścienie zgarniające na tłokach...
Sprawdz ciśnienie w cylindrach po nagrzaniu.Mogą być zapieczone pierścienie.
Spróbuj płukankę zrobić, usunie ci syf i odblokuje ewentualnie zapieczone pierścienie. Zakładam że głowica dobrze zrobiona, tzn wszystkie uszczelniacze nowe.
Pewnie zapieczone pierścienie tłokowe częsta przypadłość tych silników
Witaj! Wszystko wskazuje na remont. Zapieczone pierścienie - pęknięte, uszczelniacze zaworów. To wszystko może ustalić porządny zakład. Proponował bym sprawdzenie ciśnienia w cylindrach. Obserwacja zużycia oleju. Kamerka, sprawdzenie gładzi w cylindrach. Pozdrawiam Miro.Nasz
Zapieczone pierścienie tłokowe.
Prawdopodobnie przytarty/przypalony tłok i cylinder albo zapieczone pierścienie. Filtr powietrza i gaźnik czysty? Pasek był zmieniany?
Być może zapieczone pierścienie? Przydało by się ściągnąć tłumik i ocenić stan powierzchni tłoka.
Rozwiązano Silnik =złom. Nieszczelne zawory, zapieczone pierścienie tłokowe oraz porysowana gładź cylindra. Założony silnik Y20DTH tylko pompa wtryski oraz EGR przełożony z mojego silnika. Auto śmiga niemal jak nowe.
Błąd usunięty, jeśli chodzi o przyczynę w moim aucie wystarczył sam rozrząd wymienić. Ale droga była udręką. ASO jedno mówiło że usunięcie nagaru, drugie że zapieczone pierścienie, trzecie że do wymiany cały silnik... na samym końcu oczyściłem z nagaru w Warszawie orzechem, wymieniłem rozrząd, a smok nie powiem jak wyglądał i wszystko gra!
Witam. Zastałe mechanizmy, pewnie zablokował się starter, możliwe, że zapiekły pierścienie. Najlepiej rozebrać ją na czynniki pierwsze, wrzucić do benzyny/ropy, wyczyścić i złożył, jeżeli pierścienie zapieczone to wymienić je lub jeśli jest taka potrzeba cylinder,tłok,pierścienie.
Spróbuj zrobić płukankę (polecam engine flush od liqui moly) i wymienić olej, może pierścienie zapieczone i chociaż doraźnie bo pomoże..
Dawno, dawno temu kiedy silniki spalinowe były wielką tajemnicą dla ogółu jeśli ktoś chciał wywołać irytację i starty u właściciela silnika sypał do paliwa cukier (ponoć). Efektem były zapieczone pierścienie, zatarte tuleje na korbowodach i inne niespodzianki. Niby śmieszne ale tutaj pasuje.
Uszczelka swoją drogą, pewnie jeszcze odrobinę stracił na mocy i z rury wydechowej kapie olej. Pęknięte lub zapieczone pierścienie zgarniające olej z tulei cylindrów.
Mogło zapiec Pierścienie w rowkach Tłoków.
Uszczelka to jak by kopcił na biało, a tu jest padnięty blok silnika, popękane lub zapieczone pierścienie. Bez rozbierania silnika ciężko coś dokładnie stwierdzić.
Jeśli głowica była po naprawie (kompletna obróbka) a rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony to zostają tylko zapieczone pierścienie w swoich rowkach na tłoku .
W serwisie tego raczej nie wybili bo zaniosłem ją z zerową kompresją. Linkę startową można było ciągnąć małym palcem. Przy tak zapieczonych pierścieniach kompresji też mogło nie być... Jak wygląda wnętrze cylindra?
zużywał wcześniej olej? w tych silnikach normą są zapieczone pierścienie tłokowe, przerabiałem na tico i matizie.
Podłączyć jakikolwiek diagnoskop i sprawdzić ciśnienie paliwa przy rozruchu . Jak dobre to sprawdzić cienienie sprężania. Mogą być zapieczone pierścienie . W lecie pali bez problemu , w zimie zaczynają się kłopoty. Aaaaaa teraz widzę że już to zostało napisane tylko w inny sposób :D (Nie czytałem dokładnie postów :cry: )
Stosuję płukanki Liqui do aut np. po serwisie Long Life, swoich i zawsze tam gdzie widać zapuszczony nagarem olejowym silnik. Może on powodować wycieki, ale generalnie tam gdzie uszczelnienia nie są najlepsze (stare, twarde). Co do zmniejszenia konsumpcji oleju to może nie tyle płukanka to powoduje co zastosowanie odpowiedniego, jakościowego oleju (Castrol...
Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonej uszczelki pod głowicą, przez uszkodzony układ rozrządu, zawory, po zapieczone pierścienie tłoków lub uszkodzone tłoki/cylindry. Bez dokładniejszych oględzin nie da się stwierdzić jednoznacznie.
Olej Stihla, jest dobrym jakościowo produktem i raczej to nie jest jego wina. Jak wygląda sprawa z kompresją? Jeżeli jest słaba to, zapieczone pierścienie lub przytarty cylinder, trzeba to sprawdzić. Jakie były objawy przed zgaśnięciem silnika? Zgasł nagle czy, tracił wcześniej moc?
Nie napisałeś co to za Audi, jaki długi ten przewód od odmy, itp. Może w tym przewodzie następować ruch powietrza ale nie powinno wytwarzać się ciśnienie, bo to by oznaczało popękane albo zapieczone pierścienie na tłokach (i nieszczelność tam właśnie - przedostawanie się kompresji znad tłoka do skrzyni korbowej). Auto odpala normalnie? Nie kopci czasem...
Może najprostsza przyczyna zapieczone pierścienie tłumaczą i pobór oleju i kopcenie lub jak już było wspomniane wcześniej uszczelka pod głowicą .
A kiedy ostatnio regulowałeś wtryski .Zmierzyć ciśnienie sprężania .(zapieczone pierścienie , powypalane , wyklepane zawory , gniazda ) .
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Luz tłok-tuleja powinien się zawierać w 0,025 +/-0,005. Tłok nie jest równym walcem(zimny). Na zimno góra mniejsza jest o około 0,2. Za mały tłok np. nie odprowadza temperatury na gładzie co doprowadzi np. do zapieczenia pierścieni. Błąd pasowania tłok/tuleja dla pierścieni trapezowych lub pół trapezowych to także katastrofa. Zresztą pierścienie nieprostokątne...
Silnik 430, 520? Jeżeli silnik był naprawiany przez serwis, to chociaż powinien być odpalony i sprawdzony czy np. nie łapie lewego powietrza, albo gaźnik nie jest ustawiony zbyt ubogo. Chyba, że silnik nie ma właściwego chłodzenia i zaciera się w wyniku temperatury. Chociaż... Kupiłem kiedyś kosę Texas CG260B ze złomu, bo mam taki sam model i potrzebowałem...
Przyczyną mogą być zapieczone pierścienie tłokowe, zużyte tłoki i tuleje, pęknięty tłok itp.
Witam wyciągałem i czyściłem wtryskiwacze ale nie pod ciśnieniem i nie otwierałem ich tylko umyłem je a jak wykasuję błędy to chodzi normalnie, tylko dużo pali pokazuje 12 l jak postoi auto z parę godzin to znów to samo ,mogą to być wtryskiwacze .dodam że jak wymieniałem olej to kupiłem taki preparat co się wstrzykuje w swiece i on ma za zadanie wyczyscic...
Mogą być zapieczone pierścienie (to kopcenie), skoro on z doskoku jeździł to nie jest wykluczone że pierścienie stoją. Zamiast go robić po kawałku lepiej całego wypatroszyć i wszystko obejrzeć, w maluchu szkoda czasu na zgadywanie. Dużo powiedział by wygląd świec.
Nom kolego w oplu corsie C to samo się stało środek świecy wypadł i na tym cylindrze zapiekło pierścienie, tłok i pierścienie do wymiany i wszystkie zaworki bo pociągło do pozostałych cylindrów. Same części około 2000zł
Wy ale gupoty mówicie(oprócz goldwinger) jesli była by to świeca albo kondensator to by na zimnym też tak działał. NA 100% jest to spowodowane słabą kompresją raczej do wymiany są pierścienie(są zapieczone-powód: zbyt wysokie grzanie do wysokich temperatur) i tłoczek. Wiem ze na 100% bo sam tez tak miałem :D pozdro
Panowie, to była uszczelka pod głowicą (a raczej jej nie było wcale) i zapiekło pierścienie. Powymieniałem i dałem nową uszczelkę... smiga jak nowy;) temat zamknięty
trochę bierze olej To może się mylę, ale to co napisałeś świadczy już o kiepskiej kondycji tego silnika i może to oznaczać zapieczone pierścienie
A może najlepiej znaleźć warsztat co się specjalizuje w samochodach z grupy vw który ma vcds. Tym to na pewno wszystko pokaże. Może być trochę nagaru ale wątpię żeby to on powodował wypadanie zaplonu. Płukankę zrobić można, nie zaszkodzi a możliwe że pomoże. Tego to już nikt nie wie. Mogą być pierścienie zapieczone ale w tłoku masz 3 pierścienie 1....
Nie czepiajcie się oleju w pompie .To wina ciśnienia sprężania ,podparte zawory bym wykluczył bona ciepłym silniku luzy się zmniejszają . Pewnie popękane lub zapieczone pierścienie .
Zatarty cylinder, względnie zapieczone pierścienie. Uszczelniacze należałoby przy tym wymienić na nowe (bez względu na stan - czas i przebieg robią swoje). Po rozebraniu silnika okaże się czy nie będzie trzeba robić więcej.
No tak na słuch to moim zdaniem brak kompresji, czyli albo podwieszone zawory albo zapieczone pierścienie. Ale to tylko na słuch, jak możesz to zmierz ciśnienie sprężania. Sprawdź czy zawory nie opierają się o wałek odprężnika.
Na jakim oleju auto jezdziło? Jak na byle jakim mogą być zapieczone pierścienie najlepiej jest zmierzyć ciśnienie cylindrów. Na zakitowane pierścienie pomoże ci antykoks firmy Xado stosowałem kilka razy i pomogło ... ale nie zawsze :-(
Uboga mieszanka ma znacznie mniejszą prędkość spalania, więc proces spalania potrafi przeciągnąć się aż na suw wydechu; stąd niższa sprawność, "wyższa temperatura spalania" i ogień w wydechu, w efekcie wypalenie zaworów i gniazd, koksowanie oleju w rowkach pierścieni, zaleganie tychże i wypalanie dziury w tłoku, bo zapieczone pierścienie puszczają spaliny...
Mechanik powiedział, że ciężko zmierzyć ciśnienie w tym silniku na 2 i 3 cylindrze....hmmm nie chcę wymieniac bez sensu dobrych rzeczy Hmmm, może pora wymienić mechanika... Możesz mieć w jednym cylindrze wypalone gniazda zaworów, zapieczone pierścienie, itp ... i to będzie powód wypadania zapłonów. Bez szczegółowej diagnostyki zarówno "mechanicznej"...
Jak nie ma bardzo progów to wyciągnij i tłoki, wtedy wszystko dokładnie wymyjesz z brudu, wrzucasz nowe pierścienie, ewentualnie nowe panewki jak nie ma tragedii na wale i składasz. Nie pieniądze i nie robota bo raptem kilka śrub a ustrzeżesz się przed ewentualnym problemem z zapieczonymi pierścieniami.
Ale skoro podlewasz go bezpośrednio to powinien lapnąć na chwilkę, a skoro nie łapie to iskra cos nie tak. Spróbuj zmienić świecę. Jeszcze mam coś na myśli ale nie wiem czy mam racje. Po takim długim przestoju mogą zawory sie nie domykać prawidłowo, lub mogą być zapieczone pierścienie ale to tylko takie moje przypuszczenia, mogę sie mylić. Pozdrawiam.
Jeżeli Ci tyle spija tego oleju, to spróbuj najpierw zmienić na np. 10W40. Jeżeli będzie to samo to może masz zapieczone pierścienie. ponoć norma opla przewiduje branie 0.7 litra oleju na 1000km
miałem podobny problem, pierścień tak zapieczony że ni cholery, nie pomagało nawet lanie WD 40 przez kilka dni.Jedynym skutecznym rozwiązaniem było ostrożne przecięcie pierścienia przy pomocy "dremela" z mini tarczą (wystarczyło z jednej strony).
Przepływomierz raczej nie powinien powodować takich objawów, słyszałem kiedyś o zapieczonych pierścieniach na jednym tłoku jakby "zaciętych" w rowkach, czyli w procesie stygnięcia silnika pierścienie nie "rozprężały" się i nie dociskały do ścianek cylindra, po rozruchu jak dostały drgań, temperatury, oleju to doszczelniały cylinder i było ok. Wrzuć...
Tylko rozbiórka silnika W oplach fakt producent przewiduje do 1l oleju na 1000 w większości ople biorą olej uszczelniaczami na zaworach Ale mogą być tez zapieczone pierścienie ale wątpliwe Jak auto ma gaz to na bank uszcelniacze
Usterka usunięta w silniku, zrobiony remont i góry i dołu, wytarta panewka, i zapieczone pierścienie. Kontrolka niestety pozostała i mruga i piszczy , teraz został licznik do wymiany bo nie widzę innego wyjścia, czujnik ciśnienia wymieniony.
z tego co wiem silniki mazdy nie lubią oleju mineralnego (lubi zapiec pierścienie olejowe) no a pył z nagaru całkiem prawdopodobne kolega miał mazde 626 dymiła po przepłukaniu silnika i wymianie na półsyntetyk przestała
zapieczone pierścienie tłoka zapieczone cylinderki zapieczone koła
zalanie procesora zabezpieczyć brama 25pt4423 dławik
najlepszy wybór pralki aparat tnący
Brak wskazań na desce rozdzielczej Citroen C4 Słabe ciśnienie spryskiwacza w samochodzie - przyczyny i rozwiązania