Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Chyba żartujesz, aluminiowy popychacz?. Chętnie bym to zobaczył.
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
co do ustawienia luzu zaworowego ustawiam wał w górnym położeniu wsadzam pręt do świecy kręce wentylatorem w prawo by pręt schował się te 5 mm i ustawiam 0,20 później ustawiam ssący 0.15 w jego górnym położeniu tak ? Oba zawory ustawiasz, gdy tłok jest 5 mm za górnym położeniem zapłonowym. a można założyć używany ? jak można ocenić czy ten odprężnik...
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
tak wkręcam do końca Dodano po 1 pierścienie? uszczelniacze na laskach popychaczy?
Komora zaworów składa się z zaworu, sprężyny, podkładki i popychacza. 747243
Moje doświadczenia są takie że tam się kasuje luz zaworowy, przy poważnej eksploatacji w tych silnikach a mam pod "opieką" dwa sprawdzam co sezon luzy na jesień. Jak się luz skasuje kosiarka dalej chodzi ale ma przedmuchy wypala przylgnie zaworowe pojawiają się przedmuchy bierze olej w dalszym etapie zaczyna kichać. Wyrabiają się prowadnice zaworowe...
Tak to jest silnik dolnozaworowy. Znajomy mówił, że można szlifować pilnikiem diamentowym popychacze zaworów. To, że nie chce odpalić może być winą pierścieni?
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
Nie wiem czy to podobny silnik B&S do tego z mojego przypadku. Najpierw silnik osłabł, a po chwili stracił moc, praktycznie dał się uruchomić sporadycznie i chodził tylko chwilowo na niskich obrotach. Przyczyną była zgięta laska popychacza, podobno typowe dla tego silnika. Silnik chyba Intek o mocy jak w temacie ( później sprawdzę)
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
witam, trafna uwaga,faktycznie zawór ssący nie domykał się więc przyszlifowałem delikatnie końcówkę od strony popychacza i po kłopocie.Gniazdo w bardzo dobrym stanie.Bardzo dziękuję za podpowiedz i pozdrawiam. Mariusz.
prawde mówiąc to ja tam nie widze możliwości regulacji... jest zawór ssący wchodzi w prowadnice i pod odmą jest na nim sprężyna i zabezpieczenie zakładane na niego, a dalej jest popychacz który już w komorze silnika ślizga się po wałku rozrządu. Chyba że podpiłować w miejscu gdzie styka się popychacz z zaworem na luzy jak kolega podał?
Nie ma żadnej regulacji, wsadza się cienki pilniczek iglaczek prostokątny między trzonek zaworu a popychacz (pod tą pokrywką od odmy) i piłuje, wyjmuje, mierzy luz, znów piłuje, mierzy luz i tak aż jest dobrze. Potem drugi zawór. Ja ustawiam jeden zawór gdy drugi jest całkowicie naciśnięty, a potem ten drugi gdy pierwszy jest naciśnięty, wtedy jest...
Ktoś coś podpowie? Przy okazji, kosiarka już działa, ale nie bez niespodzianek oczywiście. Poskręcałem, odpaliłem, pochodziła z 20 sekund i ... zgasła. Próby odpalenia nic nie dały. Po godzinnym szukaniu problemów, sprawdzaniu iskry, itp. okazało się, że zerwał się klin na kole magnetycznym. Założyłem nowi i ... znowu się zerwał. Przy trzeciej próbie...
Filtr paliwa jest suchy?? jeśli jest tłusty aż mokry od oleju to go w zależności od rodzaju wymień ( jeśli papierowy) lub wypierz w ciepłej wodzie z płynem do naczyń(jeśli gąbka, po wysuszeniu leciutko maznij olejem) Odkręć pokrywę od zaworów (nie glowice) i sprawdź luz poprzeczny zaworów. Sprawdź luzy zaworowe, ssący 0,19mm wydech 0,20mm. Dysza w gaźniku...
Wałek jest kompletny. Te "blaszki" to odprężnik i współpracuje on z popychaczem zaworu wydechowego. Co do obrotów to, patrząc na kolo magnesowe, w prawo. A silnik, to pewnie jakiś Briggs&Stratton OHV.
No nic innego tam nie wcisnę - 0,05 max. Czy powinienem spiłować końcówkę popychacza? Dodano po 4 Sądzę że stało się to tak po docieraniu zaworów.
No tak, może kiedyś uchylał zawór. Teraz jest wytarty i nawet nie dotyka do popychacza. Widzę że jest zanitowany i stanowi komplet z wałkiem rozrządu, wymiana nie wchodzi w grę bo wałek kosztuje ponad dwie stówy. Trudno, trzeba będzie się szarpać z maszyną :)
Tam jest pewnie łańcuch rozrządu,jak jest wyeksploatowany ,to mogą występować takie objawy. Zbyt duże luzy zaworowe też mają wpływ na pracę czterotaktów.Kiedyś jak rozebrałem silnik motopompy Honda ,okazało się że popychacze zaworów[dźwigienki ]były zrobione z wytłaczanej blachy,która po prostu się poprzecierała w miejscach styku z zaworami[szok, Honda...
1- korbowód będzie pasował, jest to chyba jakiś chiński zamiennik. 2- membrana raczej do wymiany, 20 zł, ale można spróbować z tą , 3- tłok trochę przytarty ale ważny jest stan cylindra, pierścienie mogą jeszcze być. 4- zawory trzeba wyczyścić, załóż tylko sam popychacz. 5- z tym może być problem, pozostałości aluminium z panewki, można usunąć przy...
Witam wszystkich. Pragnę poinformować szanownych forumowiczów, że silnik jest już na chodzie. Przyczyną był zerwany tzn. ścięty klin na kole magnesowym. Sam powinienem się zlinczować za nie sprawdzenie tego w pierwszej kolejności. A zawór był skracany poprzez szlifowanie końcówki trzonka, tam gdzie styka się z popychaczem a potem napawany elektrodą,...
zwykle są takie same te zabezpieczenia, ale to niema znaczenia, załóż jak było, weź pilniczek iglaczek płaski wsuń między zawór a popychacz (w tym przewężeniu) i szuraj aż uzyskasz luz ok 0.15 - 0.20, zwykle tam luzu już niema wcale i przez to tak beznadziejnie te silniki chodzą
Nie wiedziałem o tym odprężniku ale teraz dzięki Tobie już wiem i zdążyłem po czytać co to jest i do czego służy. Odkręciłem z boku ten dekielek co jest za gaźnikiem i po prostu między trzonkiem zaworu a popychaczem nie ma w ogóle luzu a z tego co wiem to powinien tam być, miałem qauda to wiem jak się ustawia luz zaworowy.
Czyli to co pisałem wcześniej. Uszczelka pod głowicą jest najcieńsza w miejscu gdzie idą popychacze czy rozrząd i często tam pada i spaliny dostają się komory korbowej zabierają mgłę olejową i w dolot . Możliwe że pierścienie też już puszczają efekt ten sam. Jaki model Briggs-a? briggs 15,5hp
Witam, posiadam kosiarkę z silnikiem Briggsa 8hp symbol to 190705 0820-01 i problem polega na tym, ze silnik odpala ale pracuje chwile i gaśnie. Gaźnik wyczyszczony, paliwo dochodzi, iskra jest. Sprawdziłem przerwę na zaworach i ssący nie ma żadnego luzu a wydechowy ma 0,25, czy przyczyna tego gaśnięcia jest brak przerwy na zaworze ssącym? Kiedy obracam...
Dziękuję za odzew. A ja (biedny miś) myślałem, że zawory to się wyreguluje śrubką na popychaczach. Do czego ten świat zmierza... Zawory zostawiam w spokoju. Nawet już nie chcę wiedzieć gdzie one są. Wytłumacz mi proszę jeszcze kwestie gaźnika (mam pływakowy. Pływak w kształcie podkowy). W zeszłym roku wymieniłem wszystkie gumki, uszczelki, oringi, iglicę....
Jeżeli ten otworek w odmie zatka się to potrafi nieźle walić olejem do filtra. Podobny otworek w podobnym (nie takim samym jak na zdjęciu silniku, ale jaki typ to nie pamiętam) spotkałem, było to chyba w jakimś 3,5 konnym silniku Briggsa w klapce zakrywającej popychacze zaworów, ale nigdy bym nie pomyślał że to "zawór odmy", zawsze wychodziłem z ałożenia...
Czolem, Silnik jak w temacie. Zauważyłem coś dziwnego, a mianowicie pod koniec podczas suwu sprężania, kiedy tłok jest już blisko GMP, otwiera a raczej uchyla się delikatnie zawór wydechowy, po to by po chwili się gwałtownie zamknąć. Nie wiem czy jest to zachowanie normalne, nie chce niepotrzebnie otwierać silnika. No i pytanie nr 2. Jaki jest nominalny...
Pewnie typowo dla birggsa urwały się aluminiowe korby. Tylko one nie urywają się ot tak. Najczęściej przedmuch na uszczelce głowicy do kanału popychaczy. Wtedy spaliny dostają się do skrzyni korbowej. Tam mieszają się z mgłą olejową i odmą w dolot. Efekt podczas koszenia (obciążenia) silnik potrafi wypić cały olej w 1-2 godziny. Jak się tego nie zauważy...
Jak w każdym innym silniku. Pomiędzy trzonkiem zaworu, a popychaczem. Ma być w okolicach 0,2mm. Tylko po co go sprawdzać? Kosiarka ze zbyt małym luzem nie będzie wyrywać sznurka. Źle ustawiony rozrząd - pewnie zgubiliście kołek blokujący zębatkę na wale korbowym. Ew. cewka do wymiany.
W tych brigsach jest wadliwa uszczelka pod głowicą. Przepala się na stycznej tłok komora popychaczy. Wtedy daje spalinami do kanału popychaczy dalej do komory korbowej i razem z mgłą olejową przez odmę do gaźnika. Po 4h intensywnej pracy potrafi zjeść pół stanu oleju. Wymiana uszczelki likwiduje problem. Po zdemontowaniu głowicy widać ładnie miejsce...
Wykonałem remont silnika, jestem przy końcu składania, odpala, ale mam problem z działaniem linki która obsługuje jednocześnie ssanie i gaz. Popychacz ssania działa w porządku, natomiast nie wiem co złożyłem nie tak jeżeli chodzi o zmianę obrotów, zwyczajnie to nie działa. Widać że na gaźniku jest od tego odpowieni regulator, jest do niego cięgło które...
Jak problem z odpalaniem to zobacz czy ten kabel co idzie do cewki zapłonowej nie jest przytarty bo on idzie pomiędzy żeberkami cylindra. Ja założyłem na niego plastikową rurkę. Drugi problem to że cieknie olej z popychacza na platynki wtedy też głupieje z zapalaniem i równą pracą
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Tak o ten mechanizm mi chodzi tylko nie o te że tak powiem szczypce a konkretnie o całą tą górę. (zadaniem tych niby szczypiec jest przeniesienie siły potrzebnej do popchnięcia zaworu z krzywki która znajduje się na dole silnika) W jakim jest stanie, czy bardzo są wyrobione elementy ruchome a dokładnie tam gdzie jest wyciągany ten bolec jak wyżej już...
"czarne pudełeczko" to pokrywa popychaczy zaworowych - po jej odkręceniu można zmierzyć luz zaworowy i go wyregulować (pilnikiem gdy jest za mały) i z "czarnego pudełeczka idzie rurka odmy a potem gumowym kolankiem do tego króćca gaźnika - jeśli silnik jest już zużyty to można to kolanko zdjąć, żeby olejowego syfu nie ciągnęło do gaźnika dzięki czemu...
Ustawiałem zawory. Kręciłem powolutku wałem i słyszałem cykanie - pukanie na zaworze wydechowym. Jak sobie go dotknąłem i kręciłem wyraźnie to było odczuwalne i nie w tym miejscu co powinno. Podejrzewałem że może się coś z krzywką dziać i zdjąłem pokrywę aby się temu przyjrzeć. Mały szok to samo to że silnik B&S ma plastikowe krzywki i koło rozrządu....
Zdjąłem miskę olejową i jak widać na załączonym zdjęciu wszystkie zęby wałka rozrządu są całe. Niestety zanim mogłem stwierdzić czy znaki się zgadzają, zdjąłem wałek więc nie mogę teraz potwierdzić czy ewentualnie rozrząd był przestawiony, ale skoro zęby są całe to raczej niemożliwe :?: Popychacze zaworów wyglądają ładnie, nie są wytarte. Zanim złożę...
Ok, dźwignie mam już za sobą, pytałem w serwisie, jednak znajduje się uszczelka przed tulejką w korpusie. Ale teraz z innej bajki, mam też wyciek z odmy, myślałem że zaworek lub coś podobnego ale:] PRZEDMUCH-? Gość w serwisie nakręcił mnie o tym przedmuchu i dlatego leci olej. No ale jak to możliwe? Odkręcając odmę, mam zawory i popychacze, no i wlot...
Jeszcze nie, ale zrobie to jak najszybciej będe mógł. Na oko na wydechowym jest luz, ale nie ma go wlasnie w momencie gdy tłok jest w połowie suwu sprezania. Pozniej znowu popychacz daje się popchnąć. Ale w tym punkcie blokuje go chyba wałek. Na ssącym jest wyraźnie mniejszy ten luz niż na wydechowym. Ale przyszedł mi do głowy pewien pomysł. Czytałem...
W tym roku spotkałem się z bardzo dziwną sprawą a mianowicie trzecią śrubą od korbowodu, z tym ze nie była ona wkręcona w swoje miejsce a siedziała w silniku, zrobiła tym troche zamieszania gdyż uszkodziła komore z wnętrza silnika do komory zaworowej robiąc w ten sposób trzeci ale za to bardzo duży otwór do komory zaworowej, w tym przypadku podparła...
Witam, kosiłem ostatnio trawnik i nóż ude rz ył w korzeń i natychmiast stanął. Potem kosiarka odpalała ale praca była bardzo nierówna, prychanie kichanie itd. tak jakby rozrząd został przestawiony. Rozebrałem i tak: sworzeń u góry na kole magnesowym nie uszkodzony jak nowy. Miska olejowa, po rozebraniu wygląda znakomicie, żadnego osadu, zadrapań, luźnych...
Alleluja. Trochę to trwało ale silnik odpalił i chodzi świetnie. Serdeczne dzięki dla wszystkich, którzy pomogli, szczególnie dla Rycha T. Duża wiedza. Szacunek. Jeszcze jedna uwaga dotycząca montażu silnika (dla tych, którzy będą poszukiwać tego na forum). Trochę dałem ciała składając silnik, bo zapomniałem o luzie zaworowym ,zwłaszcza, że je "przepastowałem"....
Witam:) Nigdy nie robiłem z tymi silnikami, ale myślę, że jeżeli zawory są szczelne i nie są zużyte to nie ma sensu ich ruszać. Strzelanie z tłumika najprawdopodobniej będzie wywołane zarzucaniem świecy zapłonowej przez olej. Odnośnie tego czy bierze olej to masz racje jest to wina pierścieni tłoka i cylindra. Rozumiem że chcesz najtańszym kosztem to...
Tecumseh ale silniki Briggsa mają tak male luzy zaworowe w granicach 010mm. Kolego,tam niema trzonka zaworowego długośći 15cm ani popychacza 50cm.Nie ma co się wydlużać czy skracać.
Faktycznie. Z lewym coś nie tak. Coś nie domaga. Ale: Zapytajmy. https://obrazki.elektroda.pl/2843075300_... Jak powinny być ustawione luzy zaworów w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI Wstępna ocena dostępnych informacji Analizując Twoje pytanie, zauważyłem, że masz problem z ustawieniem luzów zaworowych w kosiarce spalinowej NAC LS51-175-HSD-LI...
Ja gdy zakładałem pierścienie w silniku B&S przygotowałem sobie blachę (jak na rdzeń transformatora) tak aby można było ścisnąć ją kombinerkami na tłoku. Po zamontowaniu pierścieni na tłoku zacisnąłem kombinerkami przygotowaną blachę i delikatnie popychałem tłok, cylinder był wcześniej delikatnie posmarowany olejem silnikowym w celu zmniejszenia oporów....
A ja się "wysiliłem" :D i odnalazłem podobny rozłożony silnik dolnozaworowy. Tam jest silnik dolnozaworowy, Zgadza się. Ja w starych szpejach odnalazłem podobny silnik, też briggsa. Jest to silnik dolnozaworowy i faktycznie: nie wiem czy się je w ogóle reguluje Wychodzi na to, że regulacji zaworów brak. https://obrazki.elektroda.pl/2455690900_...
Witaj Rozkręciłem trochę i doszedłem do tej membrany, tak na oko nie jest dziurawa/rozumiem że ewentualna dziura powinna być w okolicy sprężyny która ja popycha / w jednym miejscu na krawędzi jest lekko sfalowana ale nie wiem czy ma to wpływ na pracę silnika. Pytasz o dym - kosiarka była rozgrzana dymiła nie jakoś tak strasznie ale było widać ciemne...
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
Briggs&Stratton 12,5HP MODEL: 286707 TYPE: 0420-01 CODE: 9402094D Jak w temacie. Czy posiada regulację luzu zaworowego oraz odprężnik. Bardzo proszę kogoś, kto ma dostęp do takich danych o podanie właściwych parametrów regulacyjnych dla tego silnika. Silnik bardzo słabo kręci (nie odpala) iska jest, paliwo podaje, aku i rozrusznik ok. Po wykręceniu...
uszczelniacz popychacza rolka popychacza laska popychacza
pppoa pppoe balun antena delta mikrofon mikrofon domofon domofon
sirio thunder włączyć bluetooth radio
Oznaczenia funkcji piekarnika - wyjaśnienie symboli Czy w Hamachi każdy musi mieć otwarte porty?