Jeden korek spustowy jest od dołu tylko może trzeba wyczyścić kosiarkę, bo może być zamaskowany trawą. Drugi sposób, mnie j wygodny, to spuścić olej przez wlew - też da się zrobić. W sklepie z kosiarkami możesz kupić typowy do tych maszyn 10W30. W praktyce moja z powodzeniem pracuje na samochodowym 5W40.
Wykręć świecę i kilkanaście razy poszarp szarpakiem to powinno wyrzucić nadmiar benzyny z cylindra. Zobacz czy nie masz za dużo oleju.
W tym modelu, o ile dobrze pamiętam jest wciskana, ale wcześniej trzeba ją odkręcić od obudowy (przymocowana jest na ucho do obudowy).
filtr wyczyściłem A nasączyłeś go świeżym olejem?
Po wykręceniu świecy spróbuj wielokrotnie uruchamiać silnik, aby usunąć resztki oleju z komory spalania. Sprawdź ciśnienie w cylindrze, czy silnik ma "dobrą" iskrę i czy klin na wale nie jest ścięty. Gaźnik też do przeglądu (dysze i membrana).
Zawsze jak przechylisz taki silnik świecą do dołu i zostawisz to zaleje wszystko olejem.
Jak zdejmiesz to daj zdjęcia wnętrza cylindra. Tylko wyraźne.
Witam,ilość oleju jaka powinna znajdować się w silniku z serii 190000 jak podaje producent;1-1/8qts (36ozs) 1,1 litra
Trzeba rozebrać i porządnie wyczyścić gaźnik.
W instrukcji, powinno być napisane.
Właściwie cena jest tu nie ważna. Ważna, po co bulić. Jak podałeś może być 10W - 40, to i możesz zalać 5W- 40 . Chyba dwa oleje stosowane najcześciej obecnie w samochodach. Półsyntetyk i pełny syntetyk.
Pewnie na uszczelce misy się sączy i podcieka. Możesz odkręcić silnik i dokręcić śruby misy olejowej.
Jest tam uszczelka, spróbuj dokręcić śrubę.
Daj zdjęcie świecy, a tego oleju nie jest za dużo?
Pływak był zawieszony teraz paliwo się nie pojawia ale paliwo znowu jest w oleju
Musisz wyczyścić gaźnik z oleju, podymi i przestanie.
Może jest to wina fatalnego paliwa, które się nie spala przy niskich obrotach. Tę możliwość raczej odrzuć. Dymienie na niebiesko jest zawsze związane ze spalaniem oleju. Mimo,że jak napisałeś: Odchylam ją tylko do tyłu na kosz, więc olej nie mógł się dostać na tłumika To mimo wszystko trochę oleju "przechodzi ".
Briggs stratton z wbudowaną pompą oleju Biały do masy? Gaszenie?
Takie przechylenie, to stanowczo za dużo. Do 20 stopni, przy maksymalnym stanie oleju.
Sprawdź czy filtr powietrza nie jest zalany olejem.
A nie wypluwa ci paliwa przez korek wlewowy. Mam identyczną kosiarkę z napędem i miałem przypadek wypluwania paliwa przez korek. Pomogło rozkręcenie obudowy filtra powietrza, wymycie filtra i nasączenie gąbki olejem.
Nowe silniki nie mają korka spustu oleju , olej odsysa się przez bagnet , lub wylewa przechylając kosiarkę na stronę bagnetu oleju. Pisane na podstawie mojej Makiety z silnikiem Brigs 675 exi.
Jeżeli to silnik Briggs&Stratton to trzeba wkręcić.
Schematów czego, szukasz? Jaki gaźnik? Na rysunku, jest pokazany poziom oleju. http://obrazki.elektroda.pl/1667627000_1...
Ciągnie olej. Pewnie przez pierścienie. Pluje wlewem oleju?
Prawdopodobnie, przy wyłączonym silniku, gaźnik puszcza paliwo i dostaje się ono do oleju.
Witam. Na zdjęciu widocznym brakuje tam jednego ważnego elementu, sprężynki,która niezbędna jest do prawidłowego działania i regulacji obrotów tego silnika.
Wymieniasz, tylko sam uszczelniacz.
Pisk dobiega z rozrusznika. Zawory regulujesz bez spuszczania oleju.
Prawdopodobnie kosiarka została przewrócona na bok i olej dostał się do cylindra. Wykręć świecę i spróbuj go wydmuchać, ciągnąc za sznurek. Wstrzyknij trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić silnik. Gaźnik też trzeba przejrzeć.
Dobra jeden problem z głowy. Zdjęcia cylindra i tłoka postaram się dodać do wieczora.
filtr wyczyszczony, Suchy czy nasączony olejem?
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Może było wlane oleju ponad stan?? Albo kosiarka podczas czyszczenia przechylona nie tak jak trzeba i naleciało oleju w nieodpowiednie miejsca... :D
na ostatnim zdjęciu gładź cylindra zużyta. Gdzie to widzisz ? Zaciek oleju?
Gaźnik, a konkretnie zaworek pływaka lub sam pływak.
Generalnie to wygląda mi to na przechylenie kosiarki na bok, czego nie powinno się robić, gdyż olej właśnie przelewa się do odmy i zalewa filtr powietrza oraz dostaje się do tłumika. Sprawdź czy filtr jest zaolejony, jeśli jest to go wymień- w modelu 675 jest papierowy więc oczyszczenie jest wykluczone. Z dymieniem i wyrzucaniem oleju z tłumika poradzi...
w ciągu pięciu minut wyrzuciło ok 200ml oleju a poziom oleju przy odpalaniu był prawidłowy. Prawie 1/3 ilości oleju w ciągu pięciu minut, to tragedia, samo na pewno nie ustanie. Trzeba sprawdzać po kolei, zaczynając od odmy. Sprawdzałeś ten zaworek i odpływ oleju?
Membrana gaźnika do wymiany, poza tym chciałbym zobaczyć zdjęcie gaźnika, od dołu, po wykręceniu ze zbiornika. To że olej jest czarny to normalne, a silnik dostaje za dużo paliwa i stąd jego zapach w oleju.
Dzieki, filmik znalazlem juz wczesniej po godzinach przeszukiwania sieci, wszystko jest w mojej kosiarce podobnie, regulator odsrodkowy / klapka przepustnicy chodzi lekko, bez problemowo, podejrzewam, ze kwestia regulacji obrotow silnika przez linke, to dopasowanie napiec sprezyn, i choci tu pewnoscia o minimalne zmiany ..... Jutro wezme sie za halasowanie,...
Zapewne roczna kosiarka, ale troche dziwne że zadymiła po 15 min w normalnej pozycji. troche za nowa na zużycie prowadnic zaworowych. Może podwójny stan oleju.
Podymi i przestanie.
A może byc to wina oleju, silnik briggs&stratton 15,5 hp, ojciec wcześniej zalał go olejem 5 w 40 syntetyk diesel? Kompresje jakaś ma, kręci dobrze, pewnie coś z prowadnica albo może pierścień olejowy bo nawet w gaźniku jak spuscilem trochę benzyny to jest z olejem.
Z tym sprzęgiełkiem to prawda, ale wystarczy tylko nasmarować końcówkę wału wchodzącą do sprzęgiełka. Trzeba wlać troszkę oleju do otworu u góry. http://obrazki.elektroda.pl/8197921600_1...
Jaki to model silnika, do sprawdzenia wyłącznik zapłonu, czujnik poziomu oleju (jeżeli jest)
Jeżeli nie ma korka spustowego to silnik jest przygotowany do ściągania oleju ssawką-w BS mieli na uwadze ułatwienie tej czynności użytkownikowi.... pozdrawiam Slawek Ułatwienie, to chyba dla serwisów. Przeciętny użytkownik nie posiada urządzenia do odsysania oleju.
Oleju nie ma za dużo w silniku??? Duży ten przechył??
Działałem dwa dni glebogryzarką Texas z silnikiem brigsa i było ok, dziś po trzech godzinach pracy odkręciłem korek oleju i zauważyłem dziwny biały osad, wygląda to jak śmietana, wcześniej tego nie było. Wcześniej zalewałem paliwem z Lotosu, dziś miałem w kanistrze 95 z Lotosu zmieszana w połowie z paliwem z Statoil. Ten osad to z paliwa czy jakaś inna...
Jaki kolor dymu? Biały to spalanie oleju, czarny, problemy z gaźnikiem.
Oleju mało było ale dolałem, a tłok chodzi, jakieś dalsze pomysły ?
Witam, mam traktorek-kosiarkę Yard, mam MTD. Są problemy z odpalaniem, kręci minutę, paliwo w dolocie jest, parę kropel. Też trochę dymi przez dolot powietrza. Jak odpali po minucie, to dymi trochę przez chwilę i lekko olejem kropi jakieś 15 sekund. Silnik Briggs & Stratton 10,5 konia i/c.
Ten silnik nie ma czasem czujnika poziomu oleju, który uniemożliwia rozruch przy zbyt małym stanie ?
Witaj kolego, regulator obrotów szwankuje. Nie znam akurat tego silnika, ale pewnie jak było za dużo oleju, to się w nim utopił.
Firma Briggs&Stratton dopuszcza do użycia inne oleje z dodatkami detergentu, jeżeli maja oznaczenie SF, SG, SH, SJ lub wyższe. Użycie oleju 10W-30, w temperaturze wyższej niż 25 stopni, będzie skutkowało większym jego zużyciem, wiec trzeba częściej kontrolować jego poziom i dolewać.
Jak wygląda świeca, co z olejem. Ile to ma lat? rozwiń temat.
Jeśli nie chcesz zbytnio dokładać do tego silnika dolej doktora do oleju,zatrzyma chlapanie oleju przez odmę i poprawi sprężanie
Ta 10 lat ale chyba na złomie. Jedno porządne koszenie i będzie dolewanie oleju razem z benzyną.
Do sprawdzenia też czujnik "ciśnienia" oleju oraz okablowanie o ile występuje w Twoim przypadku.
Jak będzie numer to dowiemy się wszystkiego. Nie wiadomo czy jest z uszczelniaczem na zaworze czy bez, dolno czy górno zaworowy. Co godzine pracy musze dolać oleju. Silnik małowiele odpala dobrze i chodzi ok. Nie wróży to dobrze, jeżeli spala olej w tak szybkim tempie. Ciśnienie jest podniesione bo w cylindrze jest dużo oleju.
Zobacz filtr powietrza cze nie zalany olejem. Wykręć świece i bez świecy odplaj silnik aż wydmucha ten olej.
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
0,4 mm to za dużo, i na pewno przez to silnik nierówno pracuje. Powinno być 0,15 ssący i 0,20 wydechowy (dokładniej poda kolega Rycho T, ale ja w małych silnikach ustawiam takie luzy i pracują równo). No i to polerowanie porysowanego cylindra, coś tu nie halo, jeśli są rysy to i będzie brać olej, zarzucać świece olejem.
Na allegro jest w okolicy 100 zł więc kupię i zobaczymy ciekawi mnie jednak co się stało z tą blaszką i sprężynka Mogło tak bez problemów się zmielić w pył? Nic w oleju nie znalazłem a rozbierać całkiem głowice i wydech to kolejne uszczelki trzeba by kupić
Nie na pewno nie. Już raz zalałem w ten sposób kosiarke olejem i teraz uważam żeby nie przechylać.
Czujnik poziomu oleju jest?? Jak zgaśnie to ma iskrę?? Iskra powinna na samym kablu przeskakiwać do masy z co najmniej 1 cm.
Jak chodzi dobrze,oleju nie bierze,nie kopci to czemu ma jeszcze nie pochodzić??. Widziałem stare kosiarki gdzie wszystko dookoła zgniło, odpadało a silnik chodził pięknie. Nie ma reguły.
Co może być problemem i jak się go mogę pozbyć? Przyczyn może być kilka. Od najpoważniejszej : Początki zatarcia. Poziom oleju zawsze był właściwy ? Kolejną przyczyną to zabrudzony układ paliwowy. Czasami aż się nie chce wierzyć ile śmieci można z niego wydostać. Pierwszą możliwość sprawdzisz odkręcając tłumik i obserwując tłok. Drugą rozmontowanie...
Spróbuj wlać przez gażnik łyżeczkę benzyny bez oleju i spróbować uruchomić na ssaniu. Pozdrówko Mirek
Kabli to tam wiele nie ma. Kabel od rozrusznika, kabel od cewki (do gaszenia silnika), ewentualnie kabel od zaworu paliwa, czujnika oleju, prądnicy. Trzeba wiedzieć gdzie się ten silnik podłącza.
Pytam się czy jest możliwość dolania oleju bądź wymiany w tym modelu, czy jest tam smar?
Witam serdecznie szanownych kolegów Posiadam traktorek Husqvarna TC 342 produkcja 2017 z dwucylindrowym silnikiem Briggs & Stratton. W ostatnim czasie pojawił się wyciek oleju w dość specyficznym miejscu. Wąska strużka oleju wycieka z małego otworu zlokalizowanego po prawej stronie , w okolicy rozrusznika i spustu oleju w dolnej części kadłuba. Otwór...
Witam. Ostatnio prowadzę nierówna walkę z silnikiem kosiarki samojezdnej briggs & stratton. Model silnika to 407777 0117 E1. Otóż problem dotyczy chwilowego spadku obrotów oraz kopcenia na czarno tylko i wyłącznie w trakcie nagłego dodania gazu. Poza tym pracuje stabilnie. Nie bierze oleju. Z rzeczy które już zrobiłem to wymiana filtra powietrza, paliwa,...
wyjdzie Cię sporo więcej ceny tłoków sa wysokie dolicz do tego uszczelke, tuleje bo położenie nowej gładzi nie wchodi wogóle w gre. Z moją stało się tak samo ale i tak długo wytrzymała na tłoku który się prawie rozleciał rysy głebokie na 0.5mm i oleju paliła tyle co paliwa :)
Witam , nie było mnie jakiś czas, dziś doszedłem do wniosku że daje manetkę napędu do końca to silnik gaśnie , sprawdzałem zębatki w kołach i wszystko gra , mały odstęp i kręcą się bez oporu , kupiłem nowy filtr i świece , z tym że świeca jest troszkę przypalona , jest osad na niej, i dodam że jakiś czas spód silnika jest w oleju tak jakby wyciekł ,...
witam mój problem polega na dobraniu odpowiedniego filtra oleju do traktorka Mtd b 155 - Briggs&Stratton 15.5 HP ohv intek numery z silnika model 28s777 type 1142-e1 code 010208 ze Miałem założony filtrona op 536 i pasował montował poprzedni właściciel. Kupiłem taki sam op 536 po wierzchu jest to samo lecz gwint nie ten? Kupiłem oryginał Briggs&Stratton...
do posiadacza tego silnika .nie zalamuj sie skladaj go na czesciach ktore masz ,powinien startowac ,z tego co piszesz nie zalezy ci na tym silniku ,ale jest to dla ciebie dobra nauka i pomimo tych rys silnik bedzie chodzil a ze wezmie troche oleju ,przeciez nie o to chodzi ,chdzi o to zeby zapracowal i dal ci satysfakcje ze zlozyles istaroc chodzi ,jestem...
Witam jakie powinny być luzy zaworowe w silniku 10.5hp dolnozaworowym BRIGGS STRATTON ewentualnie gdzie mogę znaleźć takie specifikacje serwisowe np luzy zaworowe ile oleju itd chodzi mi o silniki do traktorów zazwyczaj briggsa czy mozna kupić gdzieś taka tabelę w serwisach mają takie tabele opisane wszystko co potrzeba
Ściągnąłem głowicę przy kosiarce i cylinder nie jest wytarty,nie ma progu, domyślam się że przyczyną pobierania oleju może być zaworek w odmie,ponieważ gaźnik jest pełny oleju.kosiarka łapie nagar na świecy i gaśnie.Co o tym myślicie?Czy należy wymienić zaworek?
Dymienie na czarno, wskazuje na problem z gaźnikiem. Wymień świecę zapłonową, sprawdź iskrę, filtr powietrza, czy nie jest zalany olejem. Jak prostowałeś wal? Nie odpalaj silnika bez założonego noża.
Zrzuć głowicę i zobacz czy pierścienie zagarniają ładnie cały olej. U mnie kopciła jak lokomotywa i zostawiała BARDZO dużo oleju na gładzi cylindra. Po wymianie pierścieni problem zginął.
Witam. Mam problem z kosiarką al-ko, silnik briggs&stratton 650 series, numer silnika 124102-6489-H1. Kosiarka nie wchodzi na obroty i nierówno pracuje, po zdjęciu filtra powietrza bez zmian, paliwo w zbiorniku jest, poziom oleju prawidłowy. Kiedy psiknę w dolot plakiem kosiarka zaczyna się dławić. Gdzie mam szukać przyczyn usterki?
Proponuję jakiś model od Performance Power z silnikiem Briggs&Stratton. Bardzo dobry silnik o ile dba się o wymiany oleju co jakiś czas, sama kosiarka ma większość części z chińczyków World więc nawet jak coś się zużyje to za grosze można każdą pierdołę dostać w internecie.
Sprawdź w instrukcji na jakich pochyłościach możesz kosić, pewnie olej zalewa Ci gaźnik poprzez odmę, nie nachylaj kosiarki na stronę gaźnika. Przy dużych pochyłościach silnik nie jest smarowany i możesz go zatrzeć. Wymień filtr powietrza bo pewnie jest zalany olejem.
Wyrzuć to już, szkoda twojego czasu. Kup chinola zamontuj i śmigaj. Następnym razem sprawdzaj stan oleju zanim odpalisz maszynę, warto też z raz w roku wymienić.
Ta tulejka jest mocno wprasowana do obudowy. czasami jest w niej oring, ale najczęściej jest bez. W zasadzie to zawsze jest jakiś wyciek oleju z tego miejsca. Dźwignia musi bardzo lekko poruszać się w tulejce, więc nie ma mowy o zbyt ciasnym pasowaniu.
Załóż ciasny wężyk paliwowy (zbrojony) długości z 10 cm na trzonek zaworu a w drugi koniec wkręć na siłę śrubę i obetnij łeb i w wiertarkę wkręć na zawór i gniazdo pastę, na trzonek od strony wężyka kapnij oleju i kręć wiertarką pociągając do siebie.
Pierścienie zostały założone prawidłowo, a silnik ma kompresje nowego silnika, więc nie wiem już sam. Dzisiaj sprawdzę ten zawór. Zastanawia mnie jeszcze jedna myśl, czy może jest głowica gdzieś pęknięta i jak się nagrzeje to wtedy przepuszcza olej, ale tak jak mówię zużycie oleju jest prawie nie wyczuwalne, nie dolewałem nic.
Niestety musiałem spasować... sprawdziłem wszystko raz jeszcze i efekt żaden. Ze względu na dużą presję czasu padła decyzja o zakupie nowego silnika - tym razem zamiast 18hp wstawiłem do maszyny 23hp, "osiemnastka" zaczeka w warsztacie na spokojniejszy czas i pochylę się nad nią w nowym roku. Mam do tego silnika duży sentyment, bo zrobił sporo dobrej...
Pytanie jaki budżet. Czy ma się zwiększyć ogólnie moc czy moment w konkretnym zakresie. Czy to wersja z pompą oleju. U nas temat tuningu tych silników jest mało spotykany w Ameryce to już inna bajka.
Witam. Pilnie potrzebuję wylać stary olej i nalać nowego do kosiarki MTD z silnikiem Briggs&Stratton 148 cc, lecz nie posiadam instrukcji i nie wiem skąd wylać i gdzie wlać olej. Bardzo proszę o odpowiedź :( .
Witaj Na początek to oczyść mechanicznie ten filtr, następnie porządnie umyj go (odtłuść) jakimś detergentem. Zobacz czy sprężynki od automatycznej regulacji obrotów są czyste i minimalnie naciągnięte. Jeżeli chodzi o olej to do tego typu silników stosuje się oleje SAE 30. Takie oleje produkuje ORLEN i LOTOS. Jeden to Zielony Ogród a drugi Trawol. Kosztują...
Masz przytarty cylinder, widać to na filmie w pierwszym Twoim poście, i są przedmuchy do komory korbowej. Silnik kopci podczas pracy? Uszczelniacz wału jest dobry? Taki wyciek oleju przez odmę nie wróży silnikowi długiego żywota.
teren mam nierówny ale nie było nigdy problemów, owszem pracowała po kątem Dodano po 3 rozkręciłem gaźnik wraz z bakiem, w baku paliwo szare (wylałem paliwo) podczas zlewania oleju zauważyłem,że olej wycieka z tłumika
Po przewróceniu kosiarki do czyszczenia na bok (wiem że to był błąd) po odpaleniu pojawił się biały dym i zgasła. Odpaliłem ponownie i to samo, potem już nie odpaliła. Mam nadzieję, że przed próbą uruchomienia sprawdziłeś poziom oleju? Bo po takim przechyleniu część oleju odpłynęła/ubyła. Na wszelki wypadek należałoby sprawdzić czy się nie "przytarła".
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Nóż podczas odpalania kosiarki musi kategorycznie być przykręcony. Właśnie próba odpalania bez noża może właśnie skutkować obcięciem klina, nie zawsze, ale bardzo często. Nóż przy silniku kosiarki pełni jednocześnie rolę koła zamachowego. Dokładnie tak. Nóż w kosiarce jest jednocześnie kołem zamachowym. Próba odpalenia kosiarki bez noża może się źle...
Uderzenie nożem o kamień mogło spowodować uszkodzenie klina koła zamachowego, a tym samym przestawienie zapłonu. Stuki w silniku mogą być powodem uszkodzenia korbowodu, przyczyna to też ten nieszczęsny kamień. Kolejnym uszkodzeniem może być skrzywiony wał. Uszkodzona pompka (primer) też do wymiany. Niebieskie spaliny, to objaw spalania oleju przez silnik,...
Witam. Mam problem z glebogryzałką z silnikiem BRIGGS& STRATTON 375 SPRINT. Podczas normalnej pracy usłyszałem ciche metaliczne pyknięcia, które ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Po ok. minucie silnik zaczął przerywać, schodzić z obrotów i dymić na ciemnoniebiesko. Po zatrzymaniu odkręciłem świecę, która była mocno okopcona i zaolejona z elementami nagaru....
Traktorek kosiarka Simplicity 4212 Hydrostatic z silnikiem Briggs&Stratton 12 HP ciężko pali. Trzeba męczyc się z około 10-20 razy żeby załapał. Rozrusznik kreci, świeca nowa. Gdy już odpali chodzi płynnie nie ma problemu. Gdy zostanie zgaszony na 5 minut już ciężko pali. Po wymienie oleju było czuć w starym oleju benzynę. Proszę o pomoc. Dlaczego tak...
Witam kosiarka wróciła z serwisu okazało sie, że był do wymiany gaźnik chłopacy wymienili go całego i teraz śmiga jak nówka:) jeszcze tylko musiałem kupić świece no i oczywiście ja tam nie wierze ale wymieniłem sobie dodatkowo olej bo to z serwisami nigdy nie wiadomo. Opróćz świecy i dodatkowego oleju wszystko było na gwarancji. Zobaczymy jak długo...
briggs stratton wymiana oleju briggs stratton poziom oleju briggs stratton paliwo oleju
pompa wspomagać renault laguna eprom renault licznik honda
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Czujnik wtrysku w Citroën Berlingo 1.9D 2005 Moduł sterujący lodówki Bosch KGN39MIEP nie działa: diagnostyka i naprawa