Tak. Należy jednak podłączyć jakiś przewód do styku bo jeżeli silnik zapali to nie będzie można go zgasić.
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
W tym silniku były dwa rodzaje gaźników. Najpewniej będzie to ten: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/brig... lub ten: http://outdoorpowerinfo.com/repairs/brig...
Nieszczelny zawór pływakowy w gaźniku.
Masz Electric Start Automatic Transmission W załączniku powinien załącznik odpowiadać twojemu modelowi ( ma tylko Briggs Stratton 17 HP ) a u ciebie Briggs Stratton 16 HP A najlepiej sprowadzić po ( Model No.917.273142 )
Nowy kolektor, plus obowiązkowo uszczelka. Co się tyczy sprężyny regulatora to poszukaj na forum, było już kilkanaście razy opisywane, razem ze zdjęciami. Sprężynki, oczywiście też nowe.
Zawsze możesz domontować regulator napięcia.
Tak ma być. Zdejmij koło zamachowe i zobacz klin. Co znaczy dostała strzała?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Z siłą 10nm
https://www.briggsandstratton.com/eu/en_...
>>21351884 nie ma ani jednej diody, ani żadnego regulatora napięcia. Mam podobny agregat prądotwórczy i jak nie ma pierścieni, to nie ma regulatora napięcia. Ale wtedy uzwojenie wirnika jest zwarte dwoma diodami i opornikiem połączonymi równolegle. U mnie agregat też się nie wzbudzał, przyczyną była przebita jedna dioda. W tym przypadku, tak...
Do kosiarki
Zależy jak duże są te wzniesienia...w instrukcji powinno być opisane, najlepiej jeździć wzdłuż.
Poszukaj nr. modelu silnika:[url=https://www.briggsandstratt... Na jego postawie znajdziesz instrukcję [url=https://www.briggsandstratton.com/e... W której powinno być napisane, jaki typ gaźnika jest zamontowany.
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
http://obrazki.elektroda.pl/8590444100_1... Sprężyna ma być zapięta do dźwigni regulatora.
Jak wymienisz to będzie działało. Czyli kosiarka po zimie nie odpaliła, i uderzona w nóż na jesieni. i zgasła wtedy.
To kółko ze zdjęcia pochodzi od pilarki spalinowej która ma ponad 70 lat, to tylko dla przykładu jak ma to wyglądać. Średnicę trzeba zrobić większą. Wyjmij tę zaślepkę z logo Briggsa pod nią jest śruba. Jak odkręcisz to zejdzie ten kielich z siatką.Koło przykręcasz też tą nakrętką. Im większa średnica tym lżej będzie.
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Schematy instalacji elektrycznych w traktorkach z silnikami BRIGGS & STRATTON.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
No i na tym zakresie, a właściwie na teście ciągłości i przewodności diod, powinieneś mierzyć diody i cewki. Przy pomiarze diody w jedną stronę powinien być odczyt o wartości 1. W drugą stronę 600-700. W razie czego można taką diodę połączyć szeregowo z żarówką i akumulatorem. W jedną stronę żarówka zaświeci, w drugą nie, jeśli dioda jest sprawna. Zwarta...
Może to też pomoże https://www.briggsandstratton.com/eu/pl_...
Masz gaźnik z ssaniem sterowanym membraną. Wykręć śrubę regulacyjną i dobrze przedmuchaj dyszę. Wkręć śrubę do lekkiego oporu i wykręć o 1¼ obrotu. Przeczyść sitka na końcach plastikowych rurek. Silnik jest już bardzo stary i z kompresją może być nie najlepiej.
19 Nm.
Wiadomo jaka była przyczyna ?
Zatkany gaźnik - trzeba rozebrać, wymyć, przedmuchać. Przerabiałem temat, trzeba dokładnie, tak jak kolega napisał, wyczyścić gaźnik.
Proszę bardzo- jak sobie kolega zażyczył https://allegro.pl/oferta/ostrze-noza-wo... Z czystego lenistwa nie szukałem tańszej oferty.
Jak zdejmiesz dolną obudowe to tam są trzy walce. To właśnie pojedyncze ogniwa 18650 (1400 mAh i 3,6 V ) wyglądają jak duże paluszki. Zmierz napięcia na poszczególnych. Czasem wystarczy doładować to ogniwo które jest słabsze i jeszcze trochę podziała. Czasem tylko wymiana na nowe 3 ogniwa wyskoprądowe.
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
Najlepiej miernikiem, kabel plusowy do diody, minusowy do obudowy silnika. Napięcie zmienia się wraz z obrotami, przy 3600 ob/min powinno być około 14 V. Na takich obrotach należy mierzyć, przy niższych będzie mniejsze. Oświetlenie o mocy 70 watów, napięcie wzrasta z 8V przy 2400 obr/min do 12V przy 3600 obrotach (prąd zmienny).
W zależności od kodu silnika. Tak jak jest podane poniżej;
Kręciłeś nożem kosiarki nie zablokowana nie zardzewiała? Po co wymieniałeś stacyjkę?
Cewkę ustawia się na grubość wizytówki.
http://obrazki.elektroda.net/79_12721271... http://obrazki.elektroda.net/81_12721273...
standardowo dla silnika 4 suwowego minimum 9, ale chodzić będzie i poniżej, tylko coraz mniej mocy i coraz więcej dymu :)
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Da się to wyregulować na traktorku.
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
Witam podpinam się do tematu posiadam traktorek kosiarkę z silnikiem briggs&stratton 11.5 Hp i nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika gdyż dużo pali i nie równo chodzi proszę o pomoc
Ustaw po 0,15mm na obu.
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Do sprawdzenia świeca, fajka świecy i cewka zapłonowa.
Silnik musi być zamontowany tak jak w kosiarce, czyli poziomo! Chodzi o smarowanie.
Właściwie cena jest tu nie ważna. Ważna, po co bulić. Jak podałeś może być 10W - 40, to i możesz zalać 5W- 40 . Chyba dwa oleje stosowane najcześciej obecnie w samochodach. Półsyntetyk i pełny syntetyk.
Kilka razu udało mi sie dopasować mały oring lub dwa które po delikatym obrobienu obudowy uszczelniały oś mimo luzu.
Witam,ilość oleju jaka powinna znajdować się w silniku z serii 190000 jak podaje producent;1-1/8qts (36ozs) 1,1 litra
Schematów czego, szukasz? Jaki gaźnik? Na rysunku, jest pokazany poziom oleju. http://obrazki.elektroda.pl/1667627000_1...
Sprężynka tam jest taka?
Zobacz to: http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentD... Gdzieś na silniku powinien być jego model w postaci kliku znaków typu: "MODEL 132436 TYPE 0229"
https://www.ereplacementparts.com/briggs...
Wał może (choć to rzadkość skrzywić się pęknąć). Najczęściej przy naprawdę gwałtownym zatrzymaniu np uderzenie noża w kamień czy częściej pniak powoduje zerwanie klina na magnecie i przestawienie go. Sam naprawiałem tak klika kosiarek w jednej gdy tak sytuacja miała miejsce drugi raz koło magnetyczne pękło. Producent specjalnie daje tam klin z aluminium...
Może to Ci się przyda.
Na jaki kolor dymi? Próbowałeś odpalać bez filtra powietrza?
Jak na plaku się odezwie to grzeb w gaźniku
Gaźnik wyczyścić dokładnie, sprawdzić cały układ zasilania w paliwo. Paliwo, wlane świeże?
Wygląda, że tak.
Cylinder silnika serii 21---- ma w instrukcjach średnicę określoną jako 87,31 mm. Tak przeliczono oryginalny wymiar calowy, czyli 3-7/16 " (trzy i siedem szesnastych cala). Podawanie przez sprzedawców średnicy 87,30 mm jest zapewne jakimś uproszczeniem i tym bym się nie przejmował (zresztą różnica 0,01 mm na średnicy ok. 90 mm jest wartością pomijalną)....
Do sprawdzenia iskra, klin na kole magnetycznym a jak będzie iskra zapodaj plaka w dolot powietrza.
środkowe zdjęcie przekonuje mnie aby nic nie ruszać zdjęcie wykonane pod kątem likwidujące prostopadłe odbicia światła bo na pierwszym i ostatnim wygląda to inaczej ale to może być złudzenie jeśli gładkie i brak zadziorów to nic nie ruszaj
http://obrazki.elektroda.net/11_12730641... http://obrazki.elektroda.net/11_12730641...
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
Podaj numer silnika.
Jak się kręci do dostaje napięcie. Szukaj.
Nie za miękki, tylko zerwany, a w konsekwencji przestawiony zapłon.
Tylko dociska ten plastik.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Jeszcze membrana w gaźniku.
Podaj dokładnie model silnika, to coś znajdziemy.
A czytałeś instrukcję z załącznika, jest tam to napisane, nawet po polsku.
Wymień gumkę pompki i sprawdź czy jest dobrze dociśnięta.
Wymień całą fajkę.
Cieszę się, że pomogłem. pozdrawiam
pomoże ?? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Pracuje kiepsko... Paliwo jest świeże? jeśli stare to wymień.
Świeca nóweczka, dopiero co kupiona. Gaźnik przeczyściłem, przedmuchałem. Gdy próbuję odpalić, widzę, że zalewa świecę ( gdy ją odkręcam po takim zabiegu jest wilgotna), a ponadto część paliwa dostaje się do filtra powietrza - widziałem jak ściągnąłem filtr powietrza, że na dole w okolicy zasysania- jest wilgotno od paliwa. Patrzałem, czy to nie wina...
Typowy objaw padniętej cewki.
Suchy czysty filtr powietrza ma większą przepuszczalność więc wpływa to również na kolor świecy.
A jaki silnik lepszy Loncin czy Briggs&Stratton?
To coś takiego? http://www.eukasa.pl/kosiarka-partner-55... Jeśli to to samo to silnik to Briggs and Stratton chyba Quantum Wtedy cewka to mniej więcej coś takiego https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Będzie to najlepsze rozwiązanie.
Ustaw 15 ssący 20 wydech I powinno być dobrze. Ja używam masy uszczelniającej Victor rainz .
A benzynę miałeś w środku??
Silniki Briggs Quattro mają 158 ccm pojemności.
Wał sprawdzałeś? Jak będzie wytarty to nowy korbowód nic nie da.
Jaki olej najlepiej stosować? Najlepiej taki jaki zaleca producent silnika https://pilarz.org/viewtopic.php?t=2712 a tu są tematy które mogą cię zainteresować, wybór należy do Ciebie Pozdrawiam :D
Ssący 0.13, wydech 0.18 mm.
Jak dasz do środka smar to nie będzie działać. Tego się nie smaruje smarem. Obejrzyj sobie ten filmik https://www.youtube.com/watch?v=S2Kn6RiT... Tak na marginesie, kupisz je bez problemu, kosztuje około 60 zł. http://www.greentools.pl/1604-sprzeglo-r...
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
Można wyprostować wał bez jego wyjmowania, ale to nie jest dokładna metoda. Zresztą aby zdjąć misę olejową, przeważnie trzeba wstępnie wał wyprostować. Nie każde skrzywienie można naprawić. Tak wygląda przyrząd do prostowania wału bez jego demontażu. http://obrazki.elektroda.net/74_12818959...
Jaki to dokładnie model silnika? Jeżeli wychodzą dwa przewody to ten z diodą, to ładowanie akumulatora, drugi, to zasilanie oświetlenia. Masa jest wspólna i podłączona do rdzenia cewek. Jeżeli jest dioda, to nic więcej nie jest potrzebne. Zapłon, jest całkowicie oddzielnym obwodem. http://obrazki.elektroda.net/51_12866090...
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
To silnik Briggs & Stratton. Model Sprint lub Classic. Na blaszanej obudowie rozrusznika od strony napisu MTD 3,5, w okolicach świecy zapłonowej, powinny być wybite namiary: Model, Type, Code.
Jak zdejmiesz to daj zdjęcia wnętrza cylindra. Tylko wyraźne.
Szkoda czasu, i nerwów.
Oczywiście, po prostu nie zawsze była iskra. Ewentualnie zawór ssący.
briggs stratton rozgrzany briggs stratton ładowanie traktorek briggs stratton
bizhub canon uprawnienia pomiarowe fujitsu siemens amilo sterowniki
Wyświetlenie "5h" i brak reakcji urządzenia - co oznacza? Zgrzytanie biegów w quadzie Linhai 260 CVT