[youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Masz Electric Start Automatic Transmission W załączniku powinien załącznik odpowiadać twojemu modelowi ( ma tylko Briggs Stratton 17 HP ) a u ciebie Briggs Stratton 16 HP A najlepiej sprowadzić po ( Model No.917.273142 )
Ten układ sprężynek jest więc pewnym zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem obrotów. Pozdrawiam. Nie do końca tak, dzięki tym sprężynkom silnik może uzyskać większe obroty. Bez nich, regulator zamyka całkowicie przepustnicę natychmiast po uruchomieniu silnika. Regulator musi go pokonać, aby zmniejszyć obroty. Jest on uruchamiany podmuchem powietrza...
Do kosiarki
6-7,5 bar ale w tych silnikach jest odprężnik automatyczny i trzeba albo szybko kręcić (by się deaktywował automatycznie) albo deaktywować go ręcznie np przez zwiększenie luzu zaworowego na zaworze dolotowym. Bez tego pomiar może być zaniżony przez działanie odprężnika. Ja ogólnie teraz wolę robić pomiar szczelności cylindra. Polega to na ustawieniu...
Wał może (choć to rzadkość skrzywić się pęknąć). Najczęściej przy naprawdę gwałtownym zatrzymaniu np uderzenie noża w kamień czy częściej pniak powoduje zerwanie klina na magnecie i przestawienie go. Sam naprawiałem tak klika kosiarek w jednej gdy tak sytuacja miała miejsce drugi raz koło magnetyczne pękło. Producent specjalnie daje tam klin z aluminium...
Kilka razu udało mi sie dopasować mały oring lub dwa które po delikatym obrobienu obudowy uszczelniały oś mimo luzu.
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Kręciłeś nożem kosiarki nie zablokowana nie zardzewiała? Po co wymieniałeś stacyjkę?
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
W zależności od kodu silnika. Tak jak jest podane poniżej;
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Nowy kolektor, plus obowiązkowo uszczelka. Co się tyczy sprężyny regulatora to poszukaj na forum, było już kilkanaście razy opisywane, razem ze zdjęciami. Sprężynki, oczywiście też nowe.
Da się to wyregulować na traktorku.
Ustaw po 0,15mm na obu.
Poszukaj nr. modelu silnika:[url=https://www.briggsandstratt... Na jego postawie znajdziesz instrukcję [url=https://www.briggsandstratton.com/e... W której powinno być napisane, jaki typ gaźnika jest zamontowany.
http://obrazki.elektroda.pl/8590444100_1... Sprężyna ma być zapięta do dźwigni regulatora.
Im wyzsza Liczba Oktanowa benzyny - tym wolniej takie paliwo sie spala, bo jest przeznaczone do silnikow o bardzo wysokim sprezaniu, ktore przyspiesza spalanie pod duzym cisnieniem. Bardzo szkodzi zabytkowym silnikom benzyna wysokooktanowa, powodujac nawet 5 - 10 i wiecej razy szybsze zuzycie silnika / z powodu jego ciaglego przegrzania - bo prawidlowo...
http://obrazki.elektroda.net/11_12730641... http://obrazki.elektroda.net/11_12730641...
Witam podpinam się do tematu posiadam traktorek kosiarkę z silnikiem briggs&stratton 11.5 Hp i nie mogę sobie poradzić z regulacją gaźnika gdyż dużo pali i nie równo chodzi proszę o pomoc
Jaki olej najlepiej stosować? Najlepiej taki jaki zaleca producent silnika https://pilarz.org/viewtopic.php?t=2712 a tu są tematy które mogą cię zainteresować, wybór należy do Ciebie Pozdrawiam :D
Zależy jak duże są te wzniesienia...w instrukcji powinno być opisane, najlepiej jeździć wzdłuż.
Jak na plaku się odezwie to grzeb w gaźniku
Cewkę ustawia się na grubość wizytówki.
https://www.briggsandstratton.com/eu/en_...
No i na tym zakresie, a właściwie na teście ciągłości i przewodności diod, powinieneś mierzyć diody i cewki. Przy pomiarze diody w jedną stronę powinien być odczyt o wartości 1. W drugą stronę 600-700. W razie czego można taką diodę połączyć szeregowo z żarówką i akumulatorem. W jedną stronę żarówka zaświeci, w drugą nie, jeśli dioda jest sprawna. Zwarta...
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Może to też pomoże https://www.briggsandstratton.com/eu/pl_...
Silnik musi być zamontowany tak jak w kosiarce, czyli poziomo! Chodzi o smarowanie.
Miałem taki sam problem. Silnik się grzał, ogień z gaźnika, strzały z tłumika. Luzy zaworowe idealne. Pomogła wymiana gaźnika na nowy, czyszczenie gaźnika niewiele dało.
Odkręć gaźnik wraz ze zbiornikiem, czyli od strony głowicy na kluczyk 10 mm (oryginalnie 3/8" ) od prawej strony silnika na kluczyk 13 mm (org 1/2 "). Jak zdejmiesz, oczyść, i te 5 śrub na gwiazdkę które łączą gaźnik ze zbiornikiem odkręć, oczyść długą rurkę, sitko, membranę wymień (koszt 10 zł) paliwo wylej, zalej nowe- świeże. Poskładaj, z uwagą na...
Do sprawdzenia iskra, klin na kole magnetycznym a jak będzie iskra zapodaj plaka w dolot powietrza.
Witam, jesli paliwo 'ledwo kapie' z wezyka - to 'na bank' jest gdzies takie przewezenie [ zalamany wezyk, zatkanie osadami, itp. ], ze benzyna ledwo sie przez to przesacza i dociera do gaznika z duzym opoznieniem... Gdyby benzyna leciala z wezyka pelnym strumieniem, to jedyne miejsce zatkania - mogloby byc tylko na samym gazniku / w kroccu - rurce,...
Proszę bardzo- jak sobie kolega zażyczył https://allegro.pl/oferta/ostrze-noza-wo... Z czystego lenistwa nie szukałem tańszej oferty.
Masz gaźnik z ssaniem sterowanym membraną. Wykręć śrubę regulacyjną i dobrze przedmuchaj dyszę. Wkręć śrubę do lekkiego oporu i wykręć o 1¼ obrotu. Przeczyść sitka na końcach plastikowych rurek. Silnik jest już bardzo stary i z kompresją może być nie najlepiej.
Szukajcie a znajdziecie. :D http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Wygląda, jakby tłok blokował się w "górnym" położeniu. Możliwe, że jest woda w komorze spalania. Wykręcić świecę i przedmuchać komorę spalania kręcąc wałem. Po tym sprawdzić ręcznie, czy nic nie blokuje tłoka. Należy wykonać 2 pełne obroty wału ręką (nie rozrusznikiem), aby przejsc przez pelny cykl pracy silnika (4 suwy). Powinieneś wyczuć, czy opór...
Każde z tych uzwojeń, jednym końcem jest połączone z masą silnika a więc są połączone ze sobą.
Wygląda, że tak.
Jaki to dokładnie model silnika? Jeżeli wychodzą dwa przewody to ten z diodą, to ładowanie akumulatora, drugi, to zasilanie oświetlenia. Masa jest wspólna i podłączona do rdzenia cewek. Jeżeli jest dioda, to nic więcej nie jest potrzebne. Zapłon, jest całkowicie oddzielnym obwodem. http://obrazki.elektroda.net/51_12866090...
W takim razie będziesz miał problem z ustawieniem. Dźwignia, przy wyłączonym silniku, musi być tak ustawiona aby przepustnica była całkowicie otwarta. Po włączeniu silnika, regulator dąży do jej zamknięcia. Spróbuj tak, odkręć dźwignię, obróć oś przeciwnie do ruchu wskazówek, aż do oporu. Załóż dźwignię (oś cały czas musi być przekręcona do oporu) załóż...
Można wyprostować wał bez jego wyjmowania, ale to nie jest dokładna metoda. Zresztą aby zdjąć misę olejową, przeważnie trzeba wstępnie wał wyprostować. Nie każde skrzywienie można naprawić. Tak wygląda przyrząd do prostowania wału bez jego demontażu. http://obrazki.elektroda.net/74_12818959...
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Do sprawdzenia świeca, fajka świecy i cewka zapłonowa.
Silniki Briggs Quattro mają 158 ccm pojemności.
Luz zaworowy powinien mieścić się w przedziale, 0.80 - 0.13 mm, dla obu zaworów.
Znalazłem, ale do modelu 401707, jeżeli to ten silnik co na rysunku to podaj adres, prześlę Ci całość. http://obrazki.elektroda.net/58_12566230...
briggs stratton odprężnik briggs stratton pierścienie briggs stratton zawory
wentylator termoobiegu amica wymiana kondensatorów zasilacz centralny vento
Jak sprawdzić logowania na Messengerze? Peugeot 406 1.8 benzyna – demontaż alternatora krok po kroku, Valeo TG12, napinacz paska