Nie za miękki, tylko zerwany, a w konsekwencji przestawiony zapłon.
no wiem, ale ja właśnie tego nie widze na tych zdjęciach... Obie sprężynki podłanczam do jednej wajchy tak ?
Luz zaworów, na zimnym silniku, 0.2 mm. Ssący, może być 0.15 mm. Ten klin, to sprawdzałeś "na oko" czy dokładnie, nie musi być całkiem zerwany, aby przestawił się zapłon..
Zębatka na wale musi mieć znak. Proszę się dobrze przyjrzeć, na którymś zębie powinien być odciśnięta kreska Jeżeli zębatka jest mocowana na wale za pomocą klina to licząc ząb przy wycięciu na klin jako pierwszy, znak powinien być na dziesiątym ( zgodnie z ruchem wskazówek zegara ) Koło magnesowe można zdemontować ( bez specjalistycznego przyrządu )...
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
To nie jest zapłon CDI, w cewce nie ma trzeciego rdzenia do wyzwalania zapłonu. W starych B&S masz pod kołem zamachowym przerywacz.
a z tym cofaniem się paliwem w filtr powietrza? Nic, a co ma być? Masz albo ścięty klin koła zamachowego, albo uszkodzony zapłon.
A tak trochę z innej beczki. Jak ustawię małą przerwę na świecy, to strzela cały czas w wydech. Kiedy ustawię bardzo dużą, chodzi lepiej, ale jeszcze to nie to, co powinno być. Za późny zapłon?
Jeśli kompresja blokuje rozrusznik to zapłon jest przyśpieszony za bardzo.
Dzięki za radę, a teraz czy domowym sposobem, mając jakieś pojęcie o mechanice można samemu ustawić zapłon?
Możliwe że zerwało klina i przestawił się zapłon.
Jak już wcześniej podano sprawdź, czy nie został ścięty klin na kole magnesowym. Aby się o tym przekonać musisz odkręcić nakrętkę mocującą koło magnesowe na osi silnika i wówczas będzie widoczny klin. Jeśli będzie on przesunięty względem rowka na osi, to musisz zdjąć koło magnesowe i założyć nowy klin, zwykle aluminiowy. Sprawdź przy okazji, czy nie...
Jakie wartości ustawiłeś na luzach zaworowych, docierałeś zawory? Klin i zapłon. Paliwo świeże?
Jedno uzwojenie (z diodą) służy do ładowania akumulatora a drugie do zasilania oświetlenia Układ zapłonowy jest całkowicie niezależny, od tych uzwojeń. Cieńszy kabel, z cewki zapłonowej, ma być podłączony do wyłącznika zapłonu. http://obrazki.elektroda.net/66_12724324... Rysunek przedstawia przykład takiej instalacji, jeżeli chodzi o alternator....
Przedstawia się zapłon - wymień cewkę zapłonową.
Krótko mówiąc, wszystko sprawne a nie działa, normalka. Tak trzeba ciągnąć jak krowę za ogon aby się czegoś dowiedzieć, ostatni raz pytam, jak masz ustawiony zapłon?
Jaki to dokładnie model silnika? Jeżeli wychodzą dwa przewody to ten z diodą, to ładowanie akumulatora, drugi, to zasilanie oświetlenia. Masa jest wspólna i podłączona do rdzenia cewek. Jeżeli jest dioda, to nic więcej nie jest potrzebne. Zapłon, jest całkowicie oddzielnym obwodem. http://obrazki.elektroda.net/51_12866090...
Iskra jest?
Jaką może być przyczyną nierównej pracy silnika na wolnych i na wyższych , traci tak jakby zapłon. Gaźnik nowy, świeca nowa.
Spróbuj w większej odległości (od mikrofali) uruchomić agregat, być może pole magnetyczne ma wpływ na zapłon silnika.
Założyć nóż ;P Nóż działa jak koło zamachowe bez tego kosiarka ma "za wczesny zapłon" i odbija.
Jeżeli masz zwarcie tego czarnego kabelka z cewki do masy to dlatego nie ma iskry. Wyłączanie silnika następuje właśnie w ten sposób. Sprawdź ten kabelek, może ma uszkodzona izolację i wyłącznik zapłonu
Najpewniej będzie to cewka zapłonowa.
Czyli jest nieszczelność na dolocie za gaźnikiem. Niby sprawdziłem i jest ok ale to się nie dowiem dopóki uszczelek nie wymienię. Podejrzewam, że zawór ssący się nie domyka bo cofa mieszankę, dosłownie widać jak "kicha" mieszanką na zewnątrz i czasem spala się mieszanka w gaźniku bo widać zapłon.
Sprzęgło jest nakręcone na oś wału. Składa się z części ruchomej i stałej. Musisz, jakimś kluczem, uchwycić część stałą, odkręca się w lewo. http://obrazki.elektroda.net/94_12728844... Brak iskry może być spowodowany uszkodzeniem świecy, cewki zapłonowej, zadziałaniem wyłącznika zapłonu, zwarcia z masą kabla, służącego do wyłączania silnika, itd....
Możliwe dwie przyczyny. Skręcony czop wału od strony ,, magneta", co skutkuje strzałem w tłumik. Opóźniony zapłon. Moduł CDI był wymieniany ?
nie zetnie jeśli jest dobrze koło przykręcone, używałem tak jakiś czas Briggsa (serii 550) którego zamontowałem w traktorku-kosiarce (tylko do jazdy, bez kosiska), tylko strasznie ciężko było go odpalić i miał strasznie mały moment, ale co ciekawe w staaaarych Briggsach (2.5, 3km) z poziomym wałem, takich jeszcze z przerywaczem jest żeliwne koło zamachowe,...
Witam. Potrzebuję informacji na temat koła zamachowego. Silnik Briggs &Staton 15hp. Mianowicie chodzi mi o szerokość magnesów, lub o przerwę pomiędzy nimi. Czy to ma wpływ na pracę silnika, a raczej na zapłon? Pytam ponieważ są różne: węższe, oraz szersze magnesy.
Witaj. Jeżeli stwierdziłeś, że gaźnik jest czysty, świeca sprawna, świeże paliwo to tak jak Ci sugerują koledzy sprawdź położenie koła zamachowego a dokładniej czy klin nie został ścięty bo wtedy jest przestawiony zapłon. Przy niewielkim przesunięciu koła zamachowego silnik może pracować ale będzie "bardzo słaby" lub strzelać w gaźnik. Pozdrawiam
Chyba do statora czyli zapłon i ładowanie. Cewki statora są mocowane jako jeden zespół do bloku.
Dziękuję , fajnie i przejrzyście to opisałeś. Jeśli możesz i mógłbyś doradzić co z tym fantem zrobić ? Obniżyć LO , ale jak ? Zmienić zapłon, ale jak ? Tak rzeczywiście wygląda to na zle spalanie ( poza komorą )
Champion RC12YC BOSCH: F8DC0R NGK: BKR5ES Wielkość gwintu w mm – M14 Długość gwintu w mm – 19 Klucz w mm – 16
zostaje tylko cewka, może daje dużo za późny zapłon (ona ma dawać dużo za późny ale tylko przy odpalaniu (żeby nie odbijał) jak wejdzie na obroty ma przyśpieszać, a może nie przyśpiesza)
Prawdopodobnie jest źle ustawiony zapłon(za wczesny)
To coś takiego? http://www.eukasa.pl/kosiarka-partner-55... Jeśli to to samo to silnik to Briggs and Stratton chyba Quantum Wtedy cewka to mniej więcej coś takiego https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonow...
Na przykład Champion J19LM lub RJ19LM ewentualnie ich odpowiednik.
Bez dokładnego przeglądu i weryfikacji nic nie można na pewno zdiagnozować. Jeśli czujesz się na siłach to możliwe że zalany silnik, gaźnik do sprawdzenia zapłon lub czeka rozbiórka silnika .
Ja wspomniałem ,nie oglądałem fizycznie takiego traktorka.Teoretycznie masz rację,lecz tu zapłon jest prawdopodobnie nie akumulatorowy(tego nie wiem).Gdyby był akumulatorowy to wszystko ma sens,o tym też myślałem.
Luz pomiędzy cewką a kołem magnesowym 0,65 mm jest za duży. Moim zdaniem luz 0,35 mm będzie właściwym i wpłynie na "bogatszą" iskrę. W każdym razie wspomniany luz nie może być zbyt duży, ale i nie może być za mały tj. aby koło magnesowe ocierało o cewki. Sprawdź, czy klin na wale nie jest ścięty, bo wówczas zapłon będzie przestawiony.
Uczepiliście się tego gaźnika, a zapłon to kolega sprawdził? Zwłaszcza, że stało się to podczas pracy.
Tzn nóż uderzył w nierówność i się zatrzymał ? Może być przestawiony zapłon, sprawdź przy okazji czy jest iskra.
Witam. Problem dotyczy silnika kosiarki green world, silnik briggs&stratton 450. Kosiarka ma dwa lata ale przepracowała jeden sezon. Rok temu żona kosząc trawę wjechała pod choinki i kosiarka zgasła. Od tej pory nie można nią pracować. Da się odpalić. Pracuje chwilę ale tylko na niskich obrotach. Po kilku minutach albo puszcza białą chmurę albo zaczyna...
teraz zaczął robić zwarcie w momencie, w którym włączę zapłon. A zerknij, kolego, na to, https://obrazki.elektroda.pl/5455680800_...
Możliwe, że przestawiony zapłon, a czy to wina klina czy cewki to trzeba rozebrać i zobaczyć.
Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Jeżeli w Twoim traktorku jest silnik Briggs & Stratton model 28T707 (tak jak w tej instrukcji [url=https://mtd-serwis.pl/Spider-76-R/]... ), to oryginalna świeca ma numer katalogowy 802592s. Zamienniki tej świecy, podawane przez katalogi, to: Bosch FR8DC; Champion RC12YC; Denso W16PRU; Iskra SFE55PRS; NGK BCPR5RES; Torch K5RTC. Są to świece o gwincie...
Pływak się zaciął ale już jest ok. Tak samo powiedział znajomy mechanik jak próbował go odpalić i po zdjęciu głowicy zobaczył że zawory źle pracują. Jak dochodzi tłok do końca czyli do przodu to zawory jeden i drugi prawie że jednocześnie się otworzyły i zamknęły. Delikatne ruchy kołem zamachowym otwierają się i zamykają. Jak teraz mam ustawić zawory...
Zdemontowalem głowicę I teraz widzę że zapłon następuje jakieś 2cm przed górnym punktem tłoka. W czy tak ma być, ale czy za wcześnie? Klin sprawdziłem ponownie i gra.
Przerwa na świecy 0,7 mm, mniejsza przyspiesza zapłon. Oczywiście zapalasz z założonym nożem. Gaźnik złożyłeś dobrze?
Przestawiony zapłon. Ja bym osobiście sprawdził klina, ale to już Twój wybór.
Zastanawia też "wyrywanie" linki ręcznego rozrusznika, może klin ścięty i zapłon przestawiony (przyspieszony). Gaźnik, jak powyżej - do dokładnego przeglądu.
Zapłon elektroniczny, w skrócie. Oddałbym do fachowca na Twoim miejscu lub doszkolił się, czytając na naszym forum. O zapłonach CDI jest tu naprawdę wiele tematów.
Ta cewka nie potrzebuje żadnego zasilania, nie podłączaj tam napięcia bo ja zepsujesz. Jedyne połączenie cewki ze stacyjką o przewód wyłączania silnika, aby wyłączyć zwiera się go do masy.
Jak jest kompresja, paliwo, powietrze i iskra to musi zagadać nawet chociaż na chwile. Chyba że przestawił się zapłon lub rozrząd, to zanim zapali się mieszanka to wcześniej ucieknie Ci wszystko przez zawór do wydechu.
ona nie jest naprężona. Problem raczej tkwi w poprzeginanych blachach i nie ma swobodnego obrotu z linki.Muszę zaczekać na płytkę wymontowaną ze sprawnego Briggsa.Wtedy może będzie o.k. za Twoją radą z korekta sprężynek Dzięki wróce do tematu jak dojdą "klunkry"
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
Ten silnik to jednocylindrowy dolnozaworowy czterosuwowy silnik firmy Briggs & Stratton o zapłonie iskrowym.Wariant silnika z pionowym wałem korbowym. Instrukcję obsługi i schemat budowy można znaleźć np. tutaj [url=https://www.briggsandstratton.com/e... Luzy zaworowe dla tego silnika, to: zawór ssący 0,13 - 0,18 mm, zawór...
Panowie, problem polega na tym, że silnik w kosiarce nie chodził na początku, 3 dni po wymianie membrany . Potem kosiarka odpaliła, zeszła z obrotów. Teraz jak ją odpalam, czasami potrafi strzelać w gaźnik i wali dymem w gaźnik, dostaje benzynę na świecę. Dodam, że ma zapłon na platynie. Zapłon niby się zgadza. Poniżej wstawiłem zdjęcia dla podglądu.
Witam nadal walczę z silnikiem z traktorka briggs&stratton 15,5hp Pytanie czy impulsator (magnes na kole zamachowym ) powinien w chwili zapłonu znajdować się w GMP ( górnym martwym punkcie tłoka ), w moim przypadku impulsator w momencie ustawienia na równi z cewka nie jest w GMP jest około pół do jednej długości przed GMP, wychodzi ze zapłon jest przed...
Że ten silnik, w ogóle pracował, przy takim przestawieniu zapłonu.
Witam serdecznie. mam traktorek TC 122 z silnikiem bmriggs&stratton 407777-0117-E1 Intek V Twin i szukam numeru katalogowego cewek zapłonowych do tego silnika a tym samym samych cewek.
Przeczytałem jeszcze raz wszystkie twoje posty i podsumowując: Pierścienie, nowe. Rozrząd, ustawiony poprawnie. Zawory, docierane, ale sprawdź jeszcze luzy, na zimnym silniku. Gaźnik, tutaj jest problem z luzem na osi przepustnicy, musisz to zlikwidować. W ogóle, to jest on dobrze złożony i posiada wszystkie części na swoim miejscu? Szczególnie pływak...
To będzie chyba ten, śruba regulacyjna wykręcona półtora obrotu. Jest to ustawienie początkowe do regulacji. http://obrazki.elektroda.pl/5448648200_1... Jeżeli się nie mylę, to ten silnik ma zapłon z przerywaczem, jest on pod kołem magnesowym.
Witaj Sprawdź czy nie przestawił Ci się zapłon, zobacz jak wygląda klin na kole zamachowym. Wyreguluj przerwę na cewce zapłonowej, wyczyść świecę i ustaw szczelinę. Pozdrawiam
Pisał że po wykręceniu świecy kręci się bez problemu. Zwiększające się opory raczej nie powodowałyby "prychania" silnika więc sądzę że zapłon idzie bardzo wcześnie. Nie wiem co tam jest (pewnie moduł CDI) i raczej tu bym szukał.
Przecież to nie skuter, zapłon to całkowicie oddzielny układ i nie jest w żaden sposób połączony z zasilaniem ładowania. Czego to w ogóle jest schemat? Na pewno nie instalacji w silniku Briggsa.
Witam, zawór/selenoid od gaźnika możesz zostawić tylko odłącz ten przewòd od A, dodaj do niego dodatkowo bezpiecznik ( jako dodatkowe zabezpieczenie)i połącz go z czerwonym plus po zapłonie czyli L , I to by było rozwiązaniem tego problemu.
Moje skromne doświadczenie mechaniczne podpowiada mi źle ustawiony zapłon. Czekam na wasze sugestie. Moim skromnym zdaniem, silnik kończy swój długi żywot.
Koło magnesowe do wymiany, wał też uszkodzony, nie ustawisz już zapłonu dokładnie.
Tego rodzaju silnika nie powinno się uruchamiać bez noża, gdyż zastępuje on jakby koło zamachowe. Oprócz niewygodnego uruchamiania silnika (szarpanie ), może spowodować ścięcie klina na kole zamachowym i zmianę ustawienia zapłonu.
Witam potrzebuję cokolwiek jakiś schemat skok gwintu nr śrub bo już mam dość tej marki poprostu tragiczna dostępność nr części 🙁
Nie wiem jak sprawdzić A1 jedynie pomijałem go odkręcałem też od masy mostkowałem przewód złącza ok wypinałem też przewód z cewki . wyczytałęm że po odpięciu przewodu przy sprawnej cewce i świecy iskra ma być ale niestety nie ma. Tak to wygląda fizycznie https://www.ebay.com/p/John-Deere-Lx172-...
Ustaw "na kartkę papieru".
Witam ponownie, Możesz sprawdzić jedną rzecz po zgaszeniu nagrzanego silnika wyłącz zapłon, odłącz przewòd wysokiego napiẹcia od świecy zapłonowej, spròbuj pokrecić silnikiem rẹcznie. Dla poròwnania zròb to samo, przed odpaleniem zimnego silnika. Bedziesz widział czy bedzie stawiał dużo wiekszy opòr jak jest nagrzany czy też nie. Możesz rownież przeglądnąć...
Teoretycznie nie powinno się dać zamontować taką cewkę inaczej niż fabryczne mocowanie. Ale jeśli nawet to: najistotniejszym elementem takiej cewki (oprócz samego uzwojenia) jest jej szczelina, (końcówki samych biegunów rdzenia) a dokładniej chodzi o to w jakim położeniu kątowym mija sam magnes taką szczelinę. Bo położenie tej szczeliny ma wpływ w którym...
Fakt nie zwróciłem na to uwagi, ale ja nie mam w ogóle prądu w kablach co idą do stacyjki. Wezmę podłącze drugimi kablami jak w schemacie i zobaczymy, chciałem wykorzystać istniejąca instalacje ale najwyraźniej się nie uda bo gdzieś coś jest pomylone. do tych zabezpieczeń np pod siedzenie to powinno tymi kablami być prąd?? bo u mnie nic nie ma. Nie...
Chyba odpowiedz sama się nasuwa?? Przecież koło magnesowa ustala punkt zapłonu we właściwym miejscu...
Wbrew pozorom, najszybciej dopasowałby zapłon od starych modeli Tecumseha, który był montowany pod kołem zamachowym. Na zdjęciu z Tecumseha, z Briggsa były trochę inne. http://obrazki.elektroda.pl/9485263500_1... Zamiast przerywacza mechanicznego i kondensatora, które tam były, montujemy takie coś, i powinno działać. http://obrazki.elektroda.pl/7340978500_1...
W tych silnikach jest ponoć jakiś inteligenty start, nie potrzebuje ssania ani pompki. W tych silnikach jest ssanie sterowane bimetalem nagrzewanym ciepłem z tłumika. I to jet ta cała "inteligencja zapłonu"
Dziękuję za odpowiedź. W sprawie stacyjki już wszystko wiadomo. Jednak cytowanego zdania nie rozumiem za bardzo. Odpalam silnik w pozycji ssanie (choke). Po odpaleniu i chwilowym rozgrzaniu przełączam go w tryb pracy (run). I ten regulator odśrodkowy jak napisałeś ustawia wysokie obroty od razu. Czy to tak powinno być ?. Bardzo mi się to nie podoba,...
Jedynie mógł się rozmagnesować, a to łatwo sprawdzić. Nie założyłeś cewki "do góry nogami" Jeżeli się nie mylę, to jest zapłon z przerywaczem i kondensatorem, takim jak na zdjęciu. Sprawdzałeś go. http://obrazki.elektroda.net/20_12880683...
Kosi pan tylko trawnik. Na którym pewnie są kretowiska? Proszę na początek umyć lub wymienić filtr powietrza. Dalej sprężynki samoregulatora. Najlepiej wymienić bo też tracą sprężystość. Dalej i tu najwięcej pracy. Klin koła zamachowego. Kosiarka jeśli podczas uruchamiania próbuje linką urwać rękę to od razu trzeba sprawdzić klin. Jego ścięcie to przestawiony...
Witam Mam kosiarkę z silnikiem silnik Briggs & Stratton 675 series ready start. W wyniku uderzenia nożem o przeszkodę skrzywieniu uległ wał i został zerwany klin na kole magnesowym, skutkiem jest to, iż kosiarka nie pali. Dokonałem następujących czynności: - wyprostowałem wał - zmieniłem klin, zapłon ustawiony - zerknąłem też na kółka rozrządu - są...
Może być cewka, choć raczej to rzadkie przypadki. Wymieniałem już cewkomoduł w silniku Briggsa, nie odpalał właśnie przez słabą iskrę. W ostatnich latach są to niestety częste przypadki. Zgadza się, jest taka możliwość. Jednak wpierw, mimo wszystko wymieniłbym świecę na nową.
Punkt zapłonu (iskry) ustawiony prawidłowo?
Już po problemie. Na wale napędowym jest ... taki przerywacz. Był uszkodzony. Śmiga i kosi.
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Witam!!! To nie jest normalne że występuje tak duża kompresja. W silniku jest regulator odśrodkowy który podpiera zawór wydechowy, przy wolnym pociągnięciu za sznurek tłok obraca się swobodnie, natomiast przy szybkim szarpnięciu regulator zadziała i tłok ma pełną kompresje. Być może jest uszkodzony regulator. Ja bym jednak obstawiał brak luzu zaworowego...
Wyjątkowe podziękowania dla Rycha T Można na Nim polegać jak na Zawiszy.Jak zwykle niezawodny. No ale dość słodzenia. Po wyregulowaniu według porad Rycha T silnik bardzo ładnie pracuje w całym zakresie obrotowym, ale jest pewne ale. Po wyłączeniu silnika (mocno rozgrzanego, gdyż jest w traktorku stosowanym do odśnieżania)następuje detonacja w tłumik....
Najpierw warto sprawdzić bez kosztów. Pozatym co może być uszkodzone w gaźniku. Strzelanie z tłumika sugeruje podawanie zbyt dużo mieszanki która trafią do tłumika, zepsutej świecy lub źle ustawionego zapłonu moim zdaniem..
Witam wszystkich kolegów.Temat pewnie już nieaktualny jako że sezon sianokosów już się kończy...ale dołożę swoje trzy grosze.Podobny przypadek,kosiarka nie uruchamiała się wcale.Układ paliwowy sprawny,gażnik czysty,świeca nowa,iskra taka że konia powaliłaby...i nie pali.Klin cały,zapłon we właściwym momencie...Wystarczyło odkręcić głowicę i oczyścić...
Sprawdź, czy cewka WN nie jest uszkodzona (tyle godzin z włączonym "zapłonem" musiało coś uszkodzić).
Witam, świeca wymieniona na nową Briggsa, zapłon ustawiony na 0,3, uszczelniony gaźnik, skasowane luzy osiek przepustnic, filtr paliwa nowy, powietrza tez, i nadal nie zapali bez pomocy samostartu. Cóż jeszcze mu może być?
Dzięki za odpowiedzi. Z powyższego wynika raczej , że jednak masz nie wyważony nóż. Załóż nowy i powtórz procedurę ustawiania, jeśli charakterystyka pracy ulegnie zmianie to ma to wpływ, jeśli nie to nóż nie wyważony. Nóż jest wyważony na wyważarce stożkowej i wszystko było idealnie. Nie rozumiem tego, że nawet jeśli przyjmiemy, że jest nie wyważony...
Cewke daj milimetr od koła, świecę markową masz? Sprawdź luzy zaworowe. Przerywacza nie ruszaj. Opisz nam dokładnie objawy.
Kosiarka po uderzeniu w kamień zgasła ponieważ pękło koło magnesowe i przestawił się zapłon, a przy tym też popękał nóż. Kupiłem używane koło, a nóż pospawałem, po odpaleniu ponownie ścięło mi klin, ponieważ otwór pod wałek miał jajo i mocowanie noża (tulejka) była pęknięta czego nie zauważyłem wcześniej więc ją jeszcze pospawałem, a otwór jajowaty...
Ta "złota rączka" coś majstrowała przy przepustnicy, dlatego ten wkręt tam został wkręcony. Możliwe że śrubka nie trzyma i przepustnica "lata jak żyd po pustym sklepie" dlatego te obroty szleją. Jeżeli zepsuł to niech naprawia.
Mógłbyś spróbować wykorzystać pompkę z silników Briggsa, jest ona sterowana podciśnieniem. Coś takiego jak na zdjęciu: http://obrazki.elektroda.pl/2342756000_1... Zostaje tylko kwestia połączenia z pompki z komorą korbową silnika, jakimś jak najkrótszym wężykiem. Drugie wyjście to pompka dozująca z Webasto, ale to znowu wiąże się z koniecznością...
No to teraz zacząłem się poważnie zastanawiać nad swoją kosiarką.... Gratulacje autorowi nie tylko za wykonanie, ale i za projekt... Co do regulacji prędkości pracy silnika (najkrócej mówiąc - gazu), to ten silniczek trochę powolny jest (?). Myślę, że wartoby zastosować serwo modelarskie, (tanie, ok 30 zł) albo chociaż jakieś pseudo serwo - (w modelach...
zapłon briggs briggs stratton zapłon briggs ustawić zapłon
zniekształcenia niskich tonach cooler master zasilacz naprawa prędkość sprinter
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Spięcie w kabelkach robota kuchennego - przyczyny i naprawa Kod P1693 w Ford Custom - Obwód ładowania turbo