Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Same zawory, w jakim są stanie? Może, ssący jest nieszczelny?
Oczywiście, po prostu nie zawsze była iskra. Ewentualnie zawór ssący.
Nieszczelny zawór pływakowy w gaźniku.
Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.
Podparte zawory lub jeden z nich.
Te podane wyżej są w calach. Oba zawory ustaw w granicach 0.08 - 0.13 mm
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
Może być wiele przyczyn, świeca, gaźnik, klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo, itd.
Zawory sprawdzałeś?
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Zawory nie zamykały się a miały być prawidłowo złożone :shii:
Witam. Panowie jakie mają być luzy zaworowe w silniku B&S 12IC typ 281707? Takie jak podał kolega wyżej? "luz na ssącym powinien być 0.13-0.18 a na wydechowym 0.23-0.28mm"
Ok dzieki w tygodniu sprawdze zawory.
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
hmm moze podpowiedz mi gdzie mam poszukać jaki kolwiek punkt zaczepienia czy to mogą być zawory ?
Prawdopodobnie zawory do sprawdzenia.
Potrzebujesz numery części, czy masz zawory i nie wiesz który to który?
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
ok dziękuję bardzo.
Zawory sprawdzałeś?
jak ustawic te zawory ? bo reszta jest OK
Da się jakoś naprawić wymienić zawory?
Pewnie miał zrobiony cylinder, ale zostały nieruszone zawory.
a białawy wylotowy zawór? nie jest to czasem przez zbyt ubogą mieszankę paliwa? sam nie wiem... już zaczołem siwieć przez tą kosiarke jak i ten zawór... :(
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Cewka,zawory. A ten silnik nie ma przypadkiem ssania na bimetal??
Sprawdź czy zawór wydechowy uchyla się na moment gdy tłok zbliża się do górnego punktu w suwie sprężania.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Przynajmniej po zdjęciach widać że gniazda są na miejscu. Sprawdź czy zawory pracują czy się nie wieszają. Kręć silnikiem i mają się poruszać. Ustaw je tak żeby były zamknięte i nalej na nie benzyny (kosiarka prawie że do pionu) i patrz czy i w ile czasu benzyna przesiąknie pod zawory.
Zawór ssący do sprawdzenia, konkretnie zbyt mały luz lub wypalone bądź wypadnięte gniazdo. Silnik dolno czy górnozaworowy?
Zawory do regulacji.
Zawór jest do wymiany.
Bez wciśniętego czujnik siedzenia ( odcina zawór paliwa ) . Więc samo wciśnięcie pedału daje możliwość uruchomienia rozrusznika ale i tak nie zapali . Stacyjką + wciśnięty pedał + siedzenie ( i dopiero odpalasz )
Ustaw zawory i wymień świecę na początek
Witam. Jak poprawnie ustawić zawory w silniku Briggs&Stratton 17.5 intek? Chodzi dokładnie w jakim położeniu ma być tłok, bo co nie czytam, to w każdym temacie jest inaczej? Jakie mają być luzy zaworowe? https://obrazki.elektroda.pl/6754837200_...
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
Może zawór iglicowy sie zawiesił albo może pływak dziurawy.
Może o coś z gaźnikiem, albo zawory. Jak się reguluje luzy zaworowe w kosiarce?
Mam ten sam silnik.Chciałbym się dowiedzieć czy górny zawór to ssący a dolny to wylotowy? Briggs&Stratton 28S777 type 1142-E1
Pewno zbyt mały luz zaworowy który sie kasuje po nagrzaniu i podpiera zawór.
Może zawory do regulacji?
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
Bardzo dziękuję za instrukcję, wynika z niej, że w górnym punkcie oba zawory powinny być zamknięte. W moim przypadku tak nie jest, więc są do zeszlifowania. Jak to możliwe że zawory stały się za długie?
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
To gniazdo pewnie wyleciało. Zdejmuj głowicę.
Trzeba by sprawdzić gaźnik pod względem poziomu paliwa. Zawór iglicowy i pływak. Jeżeli szukasz kogoś do naprawy, to pisz na PW. Sprawdzałeś świece, na obu cylindrach?
Wkręć zawór na taśmie teflonowej.
Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy...
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
Odprężnik znajduje się na wałku popychającym zawory i uchyla zawór w celu łatwiejszego rozruchu.
Pisk dobiega z rozrusznika. Zawory regulujesz bez spuszczania oleju.
Posiada, zawory regulowalem 0.10 ssacy 0.15 wydech
Dzięki,właśnie się tak zastanawiałem ze ten silnik nie ma regulacji luzu zaworowegomożliwe że jak się zagrzeje to traci luzy,narazie wymieniłem dysza gaznika jeśli nie pomoże to sprawdzę te zawory ten silnik to okropna tandeta
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
A zawory ktoś sprawdzał? Jaki to silnik, górno czy dolnozaworowy?
Witam. Zalewa gaznik... Jak masz gaznik membranowy (mocowany na zbiorniku paliwa) to membrana.Koszt 19-29 zł.Jak pływakowy to albo pływak dziurawy albo gaznik zasyfiony i zawór sie zacina.
A ten opór to był ze zwolnioną, czy naciśniętą dźwignią hamulca? Zmieniłbym świece, przedmuchał gaźnik - trudno spekulowac co się stało. Prawdopodobnie się zalewa - często zawory tracą szczelność.
Przy tej cenie pompy to nie wiadomo co z tego wyjdzie, zobacz ile kosztują np. Interpump, ponadto może być potem z częściami zamiennymi. Wiadomo silnik spalinowy będzie cały czas chodził po nacisnienciu lancy załącza obieg ? Tu byś jeszcze potrzebował zawór bypass, o ile nie ma go razem z pompą.
przeczyściłem, wymieniłem uszczelki, świece, olej, przeszlifowałem zawory, głowicę, ustawiłem zawory, kupiłem nowy nóż i działa jak nówka!
Robiłem tak jak mówisz ale za każdym razem jest to samo. Spróbuję jeszcze wyregulować zawory tylko nie mogę znaleźć jakie powinny być luzy.
A jak z luzem na dolocie. Zawór wydechowy wogóle się otwiera?
Tak. To też może być przyczyna, ale jakby chodziła cały czas to klin by zerwało. Co do luzu to jak masz strasznie duży luz to powoduje że za późno otworzy zawór lub niewystarczająco.
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Witam. Rozrząd ustawiasz na znaki. Zarówno na dużym jak i na małym kole masz znaki i na te znaki ustawiasz. Zazwyczaj jest to nacięcie, kreska lub kropka. Czy zawór ssący się domyka?
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
Jeżeli na silniku jest napisane INTEK oba zawory 0.13 - 0.18 mm. Silniki z napisem IC oba zawory 0.08 - 0.13 mm
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Do tego wymień paliwo jak stare i sprawdź luzy zaworowe. Jak się skasowały do czego te silniki maja predyspozycje zawór będzie nie domykał.
Taki efekt dają zużyte uszczelniacze na zaworach.
Ja bym Sprawdził luzy zaworowe. Wyjął zawory i sprawdził stan przylgni. Jak coś nie tak to zawory dotarł szczególnie jeśli luz był na zaworach dużo poniżej normy.
Witam. Mam pytanie. Silnik Briggs strzela mi w wydech i cofa mieszankę paliwa we filtr powietrza. Ustawiłem luz zaworowy i dotarłem zawory i brak jakiejkolwiek poprawy. Obawiam się, że silnik jest przestawiony na rozrządzie. To jest traktorek, którego dopiero co kupiłem. Widzę, że zawór ssący na początku suwu sprężania jest jeszcze otwarty, a wydechowy...
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Tzn , jeśli w sensie splanować to raczej nie da rady bo zawory otwierają się dosyć mocno . Choć trzeba by pomierzyć może coś by się "liznęło" ;)
Bardziej prawdopodobne, że pokrywa przyciska zawory przez brak uszczelki, jeżeli nic więcej nie kombinowałeś.
Wydaje mi sie ze zawory sie do konca nie domykaja.. Jak je wyjac?
To tak jest czyli wał oryginalny i dobrze mam ustawiony rozrząd, już mam dość tego silnika szkoda tylko nerwów. Napisałem powyżej że się otwierają i zamykają jak tłok jest w górze Nagram filmik jak pracują zawory i prześle
Jak sprzęt wiekowy, to zawory do ustawienia - po rozgrzaniu nikną luzy na nich.
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
Dzisiaj wyjmę zawory i zobaczę i zobaczę jak wyglądają gniazda . Jak zrobic regulacje bez zakładania sprężyn? Jakiej wielkości luzy powinny być? I ostatnie pytanie jeżeli będę zmuszony podszlifować któryś zawór to czym to najlepiej zrobić, da radę w domowych warunkach?
Witam, w jaki sposób wyregulować zawory? Chciałbym wyregulować, bo od jakiegoś czasu silnik ciężko odpalał, okazało się, że są bardzo luźne ramiona.
Czy przypadkiem w tym otworku nie ma jakiegoś zaworki zwrotnego który się akurat zawiesił??? Jest, zawór iglicowy. Wątpię że jest on wymienialny, ale spróbować możesz.
Tak jest, to silnik OHV, zawór sprawdzony jest ok. Jakieś inne pomysły?
Rodzaj gaźnika jaki jest napisany na nim to 92, 3448, MEXICO M, 497119 ale w instrukcji części taki numer nie istnieje. Na tej stronie http://www.partstree.com/parts/?lc=brigg... pasuje mi do gaźnika walbro, bo to ten sam model silnika. A co do kompresji to nie sprawdzana była tylko wnioskuje to po tym ze akumulator...
kosiarka nie odpalana na gorącym silniku. Chodzi i odpala bez problemu do czasu wymiany 5-6 kosza. Potem ... iskra jest ale mimo to można ciągać za linka z 20x i nic z tego .. Wystarczy że ostygnie z 10 min i dalej można kosić. Wstrzykniecie paliwa do komory silnika też nic nie daje Moc silnika jest. Czyżby zawory do regulacji ??? silnik : BRIGGS &...
Powinno się podłączyć rozrusznik i zawór paliwa, powinien palić. Anie pali! Nie ma iskry.
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra...
Ale raczej regulacja gaźnika i jak wyżej lewe powietrze z pod uszczelki. Wymieniłeś z gaźnik z uszczelkami czy nie. Bo jak nie to bez sensu. Gaźnik z uszczelkami wymieniłem na nowy, on nie ma żadnej regulacji, (jest ustawiony fabrycznie). A silnik dużo ma "wiosen" :?: Może dużo, i ciężko pracował Kosiarka ma 2 sezony, nie pracował ciężko koszę ok....
Witam, potrzebuje pomocy odnośnie silnika Briggs&Stratton 15.5. Nie odpala. Zawory ustawione. Bez świecy kręci. Jak wkręcę świecę to robi pół obrotu i stoi. Czytałem że w większości przypadkach jak rozrusznik nie ma siły zakręcić to często w tych silnikach pęka odprężnik na wałku rozrządu. Rozebrałem silnik i wyciągnąłem wałek rozrządu i okazało się...
A jak ma wyglądać pracujący w silniku zawór? Może mu dolegać brak luzu zaworowego, który należy wyregulować.
Witam Posiadam kosiarkę spalinową od 5ciu lat, ostatni sezon zmusił mnie do remontu z powody bardzo częstego dolewania oleju. Jest to model 12H 602 545 81 060126FB, 4,2 KW, 53 cm. Silnik BROGGS. Po wymianie pierścieni tłokowych i uszczelniaczy, uszczelek, mam problem z odpaleniem. Rozrząd ustawiłem zgodnie z znakami, zawory domykają się, jest sprężanie...
Na wężu zasilającym gaźnik zamontuj zamykany kran paliwa - jeżeli jeszcze go nie masz [url=https://ogrodexmilicz.pl/983-thickb... i pewnie zawory do regulacji.
Silnik b&s OHV; zawór ssący 0.07-0.12mm,zawór wydechowy 0.12-0.18mm.
Jakie mają być te luzy? Trzeba demontować zawór do regulacji?
Jeśli chodzi o odpalanie, to albo trzeba ustawić zawory, albo nie działa odprężnik na wałku rozrządu. Po zdjęciu głowicy i pokrywy zaworów możesz sprawdzić jedno i drugie.
zawory briggs silnik briggs zawory kosiarka briggs zawory
zafira odpalanie pobieranie zablokowane ongrid przetwornica
Trwałość, retencja danych, cykle i prędkość zapisu/odczytu w pamięciach Regulacja silnika zaburtowego Volvo Penta - szczegółowy przewodnik