Oczywiście, po prostu nie zawsze była iskra. Ewentualnie zawór ssący.
Silnik Briggs & Stratton **28D707** (10,5 HP) to model z serii **280000**, używany głównie w kosiarkach samojezdnych. Do tego silnika pasują zawory: - **Zawór ssący (Intake Valve)**: Średnica główki **1,362 cala (34,6 mm)**, długość **3,187 cala (81 mm)** - **Zawór wydechowy (Exhaust Valve)**: Średnica główki **1,181 cala (30 mm)**, długość **3,187...
Nieszczelny zawór pływakowy w gaźniku.
Rzuć też okiem na przylgnie czy zawory masz niewypalone.
Te podane wyżej są w calach. Oba zawory ustaw w granicach 0.08 - 0.13 mm
Podparte zawory lub jeden z nich.
Same zawory, w jakim są stanie? Może, ssący jest nieszczelny?
Pewnie jest ale musisz popytać w sklepach internetowych. Na przykład tu http://www.malyogrod.com/pierscienie-tlo... Odprężnik musi być identyczny, i mieć takie same parametry, na przykład wysokość wystawania tej podpory popychacza nad krzywkę.
Zwróć uwagę na śruby, czasami są rożnej długości i trzeba je wkręcić na swoje miejsce. Zaznaczone, na rysunku. http://obrazki.elektroda.pl/7580562600_1...
Zawory sprawdzałeś?
To jest odprężnik odśrodkowy panie kolego. Uchyla zawór dla łatwiejszego rozruchu.
Napewno jest dobrze, jutro jeszcze zobacze zawory
Ok dzieki w tygodniu sprawdze zawory.
hmm moze podpowiedz mi gdzie mam poszukać jaki kolwiek punkt zaczepienia czy to mogą być zawory ?
Może być wiele przyczyn, świeca, gaźnik, klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo, itd.
Odprężnik jest zintegrowany z wałkiem rozrządu, samego nie dokupisz. Zawory, są na pewno dobrze ustawione?
a białawy wylotowy zawór? nie jest to czasem przez zbyt ubogą mieszankę paliwa? sam nie wiem... już zaczołem siwieć przez tą kosiarke jak i ten zawór... :(
Zawory sprawdzałeś?
Prawdopodobnie zawory do sprawdzenia.
Da się jakoś naprawić wymienić zawory?
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
To czyszczenie polegało tylko na przedmuchaniu powietrzem?
witam,w kosiarce z silnikiem briggs(at)stratton 12,5HP mam duży problem z uruchomieniem.Po zdemontowaniu filtra powietrza i przekręceniu rozrusznikiem bardzo mocno dmucha i syczy z podstawy filtra.Filtr mokry z paliwa. Zawór ?
Pewnie miał zrobiony cylinder, ale zostały nieruszone zawory.
No właśnie bo co innego może być musi być coś z tymi zaworami jak inaczej to wyjaśnić... Może Ci się zawiesza odprężnik. Przy rozruchu nie zamyka zaworu ssącego byś mógł łatwo rozkręcić silnik. Taki niedomykający się zawór ssący może powodować takie anomalie.
Jesteś, na sto procent, pewien rozrusznika, mozliwe że po rozgrzaniu, od silnika, ma jakieś zwarcie? To nie jest skomplikowany silnik, ważne jest tylko przy składaniu, poprawne ustawienie rozrządu. Odkręć głowicę i sprawdź, jak pracują zawory.
Briggs bardzo "lubi" podeprzeć zawory i naskładać na trzonku zaworowym nagaru, warto sprawdzić luzy i szczota druciana do trzonków. Tylko jak się zdecydujesz na wyjęcie zaworów są up...we zamki do zaworów. Potrzebny jest specjalny klucz (do poskładania). Pierścienie sprawdź luzy na zamkach, ten silnik lubi wcinać olej.
jak ustawic te zawory ? bo reszta jest OK
Przynajmniej po zdjęciach widać że gniazda są na miejscu. Sprawdź czy zawory pracują czy się nie wieszają. Kręć silnikiem i mają się poruszać. Ustaw je tak żeby były zamknięte i nalej na nie benzyny (kosiarka prawie że do pionu) i patrz czy i w ile czasu benzyna przesiąknie pod zawory.
Witam.odnośnie dokręcania pokrywy pompy to 10 Nm bedzie ok! Do ustawiania zaworów stosuje sie dwie techniki, pierwsza to;tłok w GMP w końcowej fazie suwu sprężania- dwa zawory w pozycji zamkniętej (tłok musi dokładnie znajdować się w górnym martwym punkcie).Druga to;jeden z zaworów musi być w położeniu pełnego otwarcia (wciśnięty do końca) i wtedy ustawiamy...
A bo ten zawór pewnie nie ma luzu ale ważniejsze jest to że prowadnica jest wytarta do granic.
A jaka to różnica, ustaw oba zawory na 0.13 mm i będzie OK. Tak ustawione zawory daje coś lepiej?
Witam. Panowie jakie mają być luzy zaworowe w silniku B&S 12IC typ 281707? Takie jak podał kolega wyżej? "luz na ssącym powinien być 0.13-0.18 a na wydechowym 0.23-0.28mm"
Witam. Jak poprawnie ustawić zawory w silniku Briggs&Stratton 17.5 intek? Chodzi dokładnie w jakim położeniu ma być tłok, bo co nie czytam, to w każdym temacie jest inaczej? Jakie mają być luzy zaworowe? https://obrazki.elektroda.pl/6754837200_...
ok dziękuję bardzo.
Jak był podparty zawór to mogło wypalić zawór i gniazdo. Pierwsze pomiar kompresji. Miernik kosztuje 50 pln. Dwa jak pomiar wyjdzie słabo można zablokować wał w GMP tego cylindra miedzy suwem sprężania a pracy podać ciśnienie powietrza z kompresora i nasłuchiwać skąd wylatuje czy odmą. Czy przez dolot czy wydech. Ale moim zdaniem masz do poprawy gniazdo...
Cewka,zawory. A ten silnik nie ma przypadkiem ssania na bimetal??
Nie wygląda to najlepiej. Wyczyść to wszystko i zrób filmik, jak chodzą zawory gdy kręcisz kołem zamachowym.
Zawór jest do wymiany.
Rycho T spotkałeś się już z luzną prowadnicą od zaworów ( na pewno) w ubiegłym sezonie spotkałem się z kilkoma przypadkami gdy gniazdo zaworowe było luzne, a silnik B&S pracował tylko przez 3-5min normalnie pózniej zaczynał pływać po obrotach i tracić moc, dopiero przy próbie docierania gniazda zaworowego zauważyłem że ono się obraca w karterze cylindra...
Pewno zbyt mały luz zaworowy który sie kasuje po nagrzaniu i podpiera zawór.
Zawory do regulacji.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
Mam ten sam silnik.Chciałbym się dowiedzieć czy górny zawór to ssący a dolny to wylotowy? Briggs&Stratton 28S777 type 1142-E1
Może zawór iglicowy sie zawiesił albo może pływak dziurawy.
Może zawory do regulacji?
Witam. Zalewa gaznik... Jak masz gaznik membranowy (mocowany na zbiorniku paliwa) to membrana.Koszt 19-29 zł.Jak pływakowy to albo pływak dziurawy albo gaznik zasyfiony i zawór sie zacina.
Ustaw zawory i wymień świecę na początek
Może o coś z gaźnikiem, albo zawory. Jak się reguluje luzy zaworowe w kosiarce?
Bardzo dziękuję za instrukcję, wynika z niej, że w górnym punkcie oba zawory powinny być zamknięte. W moim przypadku tak nie jest, więc są do zeszlifowania. Jak to możliwe że zawory stały się za długie?
Wkręć zawór na taśmie teflonowej.
Dla silników serii 28.... OHV zalecane wartości to: 1/ momenty dokręcania śrub: a/ głowica 220 in.lbs = 24,86 Nm; b/ korbowód: - jeżeli obie śruby są jednakowe, to po 185 in.lbs = 20,90 Nm; - jeżeli śruby są różne, to dla mniejszej 160 in.lbs = 18,08 Nm, a dla większej 260 in.lbs = 29,38 Nm. c/ misa olejowa: - dla śrub z luźną podkładką sprężystą 140...
A ten opór to był ze zwolnioną, czy naciśniętą dźwignią hamulca? Zmieniłbym świece, przedmuchał gaźnik - trudno spekulowac co się stało. Prawdopodobnie się zalewa - często zawory tracą szczelność.
Tak. To też może być przyczyna, ale jakby chodziła cały czas to klin by zerwało. Co do luzu to jak masz strasznie duży luz to powoduje że za późno otworzy zawór lub niewystarczająco.
Dekielek do regulacji zaworów masz za gaźnikiem drugie foto. Odkręcasz gaźnik i pod spodem masz dwie śrubki od dekielka zaworów. Problemem jest to, że w tym silniku jest chyba podobnie jak w moim 12hp czyli nie ma regulacji samej w sobie tylko trzeba przyszlifować lekko trzonek zaworu. Niestety luzów nie pamiętam ale coś około 0,19mm na ssącym i 0,21...
Bez wciśniętego czujnik siedzenia ( odcina zawór paliwa ) . Więc samo wciśnięcie pedału daje możliwość uruchomienia rozrusznika ale i tak nie zapali . Stacyjką + wciśnięty pedał + siedzenie ( i dopiero odpalasz )
Ostrze działa, jak koło zamachowe. może jest bardzo krzywe ~ nie wyważone. Kompresja to wykręcasz świece, wkręcasz w jej gniazdo manometr, kręcisz szarpakiem i na manometrze będziesz widział ile ma na cylindrze. Jeżeli szarpak idzie zbyt łatwo to prawdopodobnie nie ma odpowiedniej kompresji, czyli zawory źle ustawione.
Pisk dobiega z rozrusznika. Zawory regulujesz bez spuszczania oleju.
Odprężnik znajduje się na wałku popychającym zawory i uchyla zawór w celu łatwiejszego rozruchu.
Dzięki,właśnie się tak zastanawiałem ze ten silnik nie ma regulacji luzu zaworowegomożliwe że jak się zagrzeje to traci luzy,narazie wymieniłem dysza gaznika jeśli nie pomoże to sprawdzę te zawory ten silnik to okropna tandeta
Zawory kiedy były ustawiane? Olej wymieniany?
Posiada, zawory regulowalem 0.10 ssacy 0.15 wydech
Taki efekt dają zużyte uszczelniacze na zaworach.
Witam. Rozrząd ustawiasz na znaki. Zarówno na dużym jak i na małym kole masz znaki i na te znaki ustawiasz. Zazwyczaj jest to nacięcie, kreska lub kropka. Czy zawór ssący się domyka?
Trzeba by sprawdzić gaźnik pod względem poziomu paliwa. Zawór iglicowy i pływak. Jeżeli szukasz kogoś do naprawy, to pisz na PW. Sprawdzałeś świece, na obu cylindrach?
Jak kompresja trzyma zawór, on ma sprężyny zaworowe, które go domykają jeśli krzywka wałka rozrządu pozwoli.
A zawory ktoś sprawdzał? Jaki to silnik, górno czy dolnozaworowy?
Do tego wymień paliwo jak stare i sprawdź luzy zaworowe. Jak się skasowały do czego te silniki maja predyspozycje zawór będzie nie domykał.
Witam,zawór wydechowy jak i ssący 0,10-0,15 mm. Chociaż w nowszym biletynie znalazłem informacje; ssący 0.07-0,12mm wydechowy 0,12-0,18mm
Robiłem tak jak mówisz ale za każdym razem jest to samo. Spróbuję jeszcze wyregulować zawory tylko nie mogę znaleźć jakie powinny być luzy.
Zawór ssący cylindra może się niedomykać , zdejmij pokrywę zaworów z głowicy , i sprawdz stan popychaczy zaworów.
To tak jest czyli wał oryginalny i dobrze mam ustawiony rozrząd, już mam dość tego silnika szkoda tylko nerwów. Napisałem powyżej że się otwierają i zamykają jak tłok jest w górze Nagram filmik jak pracują zawory i prześle
Przy tej cenie pompy to nie wiadomo co z tego wyjdzie, zobacz ile kosztują np. Interpump, ponadto może być potem z częściami zamiennymi. Wiadomo silnik spalinowy będzie cały czas chodził po nacisnienciu lancy załącza obieg ? Tu byś jeszcze potrzebował zawór bypass, o ile nie ma go razem z pompą.
A jak z luzem na dolocie. Zawór wydechowy wogóle się otwiera?
Ja bym Sprawdził luzy zaworowe. Wyjął zawory i sprawdził stan przylgni. Jak coś nie tak to zawory dotarł szczególnie jeśli luz był na zaworach dużo poniżej normy.
Nie najlepiej, chociaż to są silniki o niskim stopniu sprężania. Chyba trzeba odkręcić głowicę i spojrzeć na zawory, może jest dużo nagaru.
Jeżeli na silniku jest napisane INTEK oba zawory 0.13 - 0.18 mm. Silniki z napisem IC oba zawory 0.08 - 0.13 mm
kosiarka nie odpalana na gorącym silniku. Chodzi i odpala bez problemu do czasu wymiany 5-6 kosza. Potem ... iskra jest ale mimo to można ciągać za linka z 20x i nic z tego .. Wystarczy że ostygnie z 10 min i dalej można kosić. Wstrzykniecie paliwa do komory silnika też nic nie daje Moc silnika jest. Czyżby zawory do regulacji ??? silnik : BRIGGS &...
Wyczyściłeś dokładnie sitka na końcu plastikowych rurek, próbowałeś regulacji? Ten silnik ma filtr powietrza czy jest to wersja bez filtrowa? Sprawdzałeś szczelność gaźnika w miejscu założenia membrany? Jest on złożony poprawnie? Jeżeli ma on odprężnik na wałku rozrządu, to pomiary ciśnienia nie są miarodajne. W jakim stanie jest zawór odmy.
W tym silniku niema możliwości regulacji zaworów, jedynie szlifowanie trzonka zaworu (zwiększenie luzu) lub frezowanie gniazda (zmniejszenie). Do pomiarów, tłok w GMP pomiędzy suwem sprężania i pracy. Górny zawór to ssanie, dolny wydech, patrząc na silnik w normalnym położeniu.
Nie wydaje mi się żeby był jajowaty jutro dopiero mogę popatrzyć Zastanawiam się czy wyrównywać te różnice na zaworze
Tak jest, to silnik OHV, zawór sprawdzony jest ok. Jakieś inne pomysły?
Ale raczej regulacja gaźnika i jak wyżej lewe powietrze z pod uszczelki. Wymieniłeś z gaźnik z uszczelkami czy nie. Bo jak nie to bez sensu. Gaźnik z uszczelkami wymieniłem na nowy, on nie ma żadnej regulacji, (jest ustawiony fabrycznie). A silnik dużo ma "wiosen" :?: Może dużo, i ciężko pracował Kosiarka ma 2 sezony, nie pracował ciężko koszę ok....
Jak sprzęt wiekowy, to zawory do ustawienia - po rozgrzaniu nikną luzy na nich.
Bardziej prawdopodobne, że pokrywa przyciska zawory przez brak uszczelki, jeżeli nic więcej nie kombinowałeś.
Jak strzela, to może być również jakiś problem z zaworami.
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
Tzn , jeśli w sensie splanować to raczej nie da rady bo zawory otwierają się dosyć mocno . Choć trzeba by pomierzyć może coś by się "liznęło" ;)
Wydaje mi sie ze zawory sie do konca nie domykaja.. Jak je wyjac?
Czy przypadkiem w tym otworku nie ma jakiegoś zaworki zwrotnego który się akurat zawiesił??? Jest, zawór iglicowy. Wątpię że jest on wymienialny, ale spróbować możesz.
Wymieniłem cewki co prawda silnik odpalił ale ma małą moc i strzela w gaźnik może ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach ?
Zabrudzony filtr powietrza będzie powodować nie równą prace oraz większe spalanie paliwa, również nie do końca otwarte ssanie. Zawory poprawnie wyregulowane?
Dzisiaj wyjmę zawory i zobaczę i zobaczę jak wyglądają gniazda . Jak zrobic regulacje bez zakładania sprężyn? Jakiej wielkości luzy powinny być? I ostatnie pytanie jeżeli będę zmuszony podszlifować któryś zawór to czym to najlepiej zrobić, da radę w domowych warunkach?
Z opisów wynika, że stosowano ten sam bagnet, ale różne tuby bagnetu. U ciebie powinna być tuba o numerze 697184. Tak, czy inaczej wszędzie jest informacja o 1.4litra na ten silnik + 0.12L w przypadku posiadania filtra zewnętrznego. Biały dym, to nic innego jak olej w cylindrze. Sprawdź: -ciśnienie w cylindrze, -uszczelniacze zaworów i pierścienie tłoka,...
Witam, w jaki sposób wyregulować zawory? Chciałbym wyregulować, bo od jakiegoś czasu silnik ciężko odpalał, okazało się, że są bardzo luźne ramiona.
Witam. Mam pytanie. Silnik Briggs strzela mi w wydech i cofa mieszankę paliwa we filtr powietrza. Ustawiłem luz zaworowy i dotarłem zawory i brak jakiejkolwiek poprawy. Obawiam się, że silnik jest przestawiony na rozrządzie. To jest traktorek, którego dopiero co kupiłem. Widzę, że zawór ssący na początku suwu sprężania jest jeszcze otwarty, a wydechowy...
Powinno się podłączyć rozrusznik i zawór paliwa, powinien palić. Anie pali! Nie ma iskry.
A jak ma wyglądać pracujący w silniku zawór? Może mu dolegać brak luzu zaworowego, który należy wyregulować.
Teraz problem polega na tym, że silniczek czasami strzela w gaźnik, a przeważnie dzieje się to około 5 minutach pracy na wolnych obrotach Przy nowym silniku powiedział bym że to normalne, i że zawory się do klepią, ale twój na nowy nie wygląda, więc na pewno zawory, regulacja luzów, docieranie gniazd.
Ale dziwne jest to, że przedtem tzn. tydzień temu kosiarka chodziła idealnie lecz padła cewka i po zmianie cewki to się stało. To coś z zaworami?
briggs zawory silnik briggs zawory kosiarka briggs zawory
onkyo różne przekrój przedłużacza hulajnoga elektryczna motus
Problem z ciśnieniem powietrza w układzie turbodoładowania Skoda Fabia 1 BKY 1.4 16V – czkawka silnika przy 1050 obr/min, powyżej pracuje idealnie