http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Radzę skupić się na silnikach , a zwłaszcza tym od przesuwu karetki (możliwe, że komutator brudny i robi zwarcia; tak czy inaczej do wymiany).
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Przeczytaj wątek. Od tego rozpocznij. Możliwe, że masz zwarcie na silniku. Żarówka to zwarcie początkowo przyjmuje ( rozumiem, że podłączyłeś prawidłowo - czyli szeregowo). Potem opto odcina triaka. Jednak tak nie musi być. Silnik do sprawdzenia. Komurator i szczotki. Brudny od węgla komutator może...
~15 lat na convac'u, worki papierowe, kiedyś zaciągnął kawałek szkła i był ogień z d... | Udało się doczyśćić komutator itp. chodził jeszcze kilka lat ale już dużo głośniej. W międzyczasie zmieniliśmy worki na materiałowe. Wady: lubił sypać, jak był brudny potrafił przebijać ładunkami. Zalety (do scs) CICHY, miękka ssawka, jakiś taki bardziej poręczny...
Zużyty (a raczej brudny ) komutator w silniku. Ja bym zaczął od tego. Pasek licznika nie jest zbyt naprężony?
sprawdz szczotki mogą się zawieszać ,lub jest brudny komutator
Witam ,procesory zawsze się grzeją , często przyczyna tego typu zachowania jest uszkodzony zasilacz (wyschnięte elektrolity), silnik napędu płyty i laser . Silnik można sprawdzić omomierzem , obracając wirnikiem jesteśmy w stanie ustalić ew. zwarcia i / lub brudny komutator , laser najlepiej podmienić, obowiązkowo wymienić trzeba wszystkie podejrzane...
Może jeden silnik ma brudny komutator już albo szczotki do wymiany. Zlikwiduj zakładkę na skrzydłach i zamontuj stały opór na środku bramy na zamknięciu i po problemie.
Są trzy najczęstsze usterki, zaczę od najpopularniejszej: 1. Kończą się szczotki w rozruszniku, brudny komutator <= najczęstsza usterka 2. Elektrowłącznik pada (nadpalone styki) 3. Włącznik elektryczny stacyjki
witam spróbuj podpiąć drugą kontrolkę jako kontrolka ładowania żarówka 12v 2w to może być przyczyna małego prądu wzbudzenia lub brudny komutator nie napisałeś jakie napięcie jest podczas ładowania
Układ znajdujący się na płytce jest regulatorem - odpowiednikiem znanym z radiomagnetofonów Kasprzaka (i nie tylko). Kontroluje prąd silnika i na tej podstawie zmienia napięcie zasilania. Jeśli silnik ma zaklejone nagarem szczotki, albo brudny komutator nie pomoże nic poza wymianą silnika, lub (o ile to możliwe) jego regeneracją.
Wilkie dzieki stary. wszystko działa jak najbardziej. Szczotki są dobre ale komutator był strasznie brudny i nie łapało napięcia. Jestes wielki
Wyczyszczone, bez sukcesu:( bez zmian :( Komutator wszakże byl bardzo brudny (czarny i zielony nalot), wiec nadzieja byla...
10 amper to mało. Przyczyną może być zatkany dolot, np brudny filtr przeciwpyłkowy, komutator zabity pyłem ze szczotek, zbyt słabo chłodzona opornica.
Mozliwe ze zawiesila sie szczotka sprobuj przeczyscic ,diody trudno jest tak sprawdzic ,musza byc wyjete ale nie probuj moze komutator brudny rozbierz i opisz co z nim....
Hej silnik trzeba by sprawdzić czy lekko się obraca lub czy po podłączeniu pod stałe napięcie i lekkim obciążeniu np palcami czy nie ma spadku mocy może komutator brudny lub wydarty, ale tak jak radzi kolega wyżej wymienić, a co do mechaniki nie pamiętam dokładnie jaki tam jest mechanizm bo bardzo dawno kasprzaka rozbierałem, ale sprawdź po odłączeniu...
Przepraszam Panowie ale czegoś nie rozumiem... Jaki moduł spowalniający. Nie słyszałem o czymś takim. Może chodzi o enkoder? I jak mogę prosić to proszę o wskazanie gdzie w tym napędzie jest komutator bo jakoś nie mogę go zlokalizować, a być może u innych też jest brudny i warto go przeczyścić...
Jak wypnę wtyczkę od pompy spustrowej i ja mierze to pokazuje sie 230v natomiast gdy przeloze koncowki miernika zamieniajac je miejscami we wtyczce to juz napiecia nie ma. Rezystancje grzałki nalezy zmierzyć na wyjetej grzałce i na najbardziej zewnetrznych pinach z ktorych dochodzi napiecie? Grzałka 31 Ohm pompa spustowa 170 Ohm http://obrazki.elektroda.pl/9619272300_1...
Pierwszą czynnością sprawdzającą niech będzie sprawdzenie sprawności kabla zasilającego , ponieważ może być złamany! Sprawdziłeś szczotki , a czy sprawdziłeś czy dolegają do komutatora? Czy nie należy wyczyścić (ewentualnie) nadpalonych szczotkotrzymaczy? sławek Witam Dzięki za odpowiedź. Szczotki mają dł. max 1cm. Dolegają do komutatora. Komutator...
Na stole wydaje się, że bendix działa jak należy. Fakt faktem wyczyściłem go tylko i działa na sucho bez smaru ale prócz tego raczej nie mogłem źle złożyć rozrusznika bo nie ma tam co źle złożyć. Poza tym na stole śmiga jak szalony a przed naprawą w ogóle nie reagowało nic prócz elektromagnesu. Nie mam wyboru. Musze wkładać go raz jeszcze i spróbować...
heh sczotki oczywiscie sprawdziłem. sa sprawne. przejście na uzwojeniu stojana?? prosiłbym dokładniej ?? Jak mam rozumieć że sprawne.Może tam jest już końcówka szczotek i nie dociskają.Jak wygląda komutator nie jest zabrudzony?Jeżeli jest brudny przeczyśc lekko papierem ściernym .Sprawdż również filtr przeciwzakłuceniowy,albo go pomiń.
co do nagrywania sprawdź czy izostat odbija jak nie to zrób tak, żeby odbijał i masz problem z głowy (podobny doległość w finezji) a co do wysuwu może trzeba przeczyścić komutator i całą resztę w silniku od wysuwu bo moż jest troszkim brudny i za dobrze nie przewodzi. posprawdzaj.
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Uszkodzenie mosfetów pewnie jest i brudne komutatory silników. Na początek wyklucz software podłączając pod inny komputer.
Grzałka ok, a przewody grzałki w grzałkę? Nie upalone/ przerwane? Poza tym może mieć za słabe przejście pomiędzy szczotkami-brudny komutator, ja bym sprawdził czy na pusto na 400obr/min. Czy to samo się dzieje. A dla pewności wypłukać wężyk dochodzący do hydrostatu lub całkiem go odpiąć do testów.
Powypalały się pewnie szczotki w silniczku, lub brudny komutator. Możesz spróbować dorobić nowe ale na długo nie starczy, wyczyścić, albo dobrać pasujący silniczek. A najprościej kup nową maszynkę.
Zbyt mocny lub zbyt lekki nacisk na komutator, zawieszająca się szczotka, brudny komutator, zła szczotka
Jeśli silnik już praktycznie nowy, to pozostało jeszcze do sprawdzenia: - komutator (brudny, albo zużyty, zwarcie), - uchwyt szczotek (zawieszanie się szczotek, słaby docisk).
(at)Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten...
nie chodzi silniczek do nadmuchu. Jak "nie chodzi" to trzeba sprawdzić dlaczego. Zacząłbym od sprawdzenia samego silnika. Mogą być wytarte szczotki, brudny komutator, lub (najczęściej) zapieczone łożysko. Czemu zaczynasz od kondensatorów? Jak sprawny silnik - do sprawdzenia zasilanie - czyli mostek (diody ) i sprawność połączeń elektrycznych w obwodzie...
Spróbuj pomierzyć rezystancję pomiędzy sąsiednimi lamelkami komutatora. Miałem przypadek , że "odmeldował" się jeden z dwóch drucików. Po zlutowaniu ich razem sprzęt śmiga aż miło. Jeżeli to nie to to może brudny,/ nierówny komutator lub szczotka ma za ciasno.
Jeżeli go jeszcze masz, sprawdź czy komutator nie jest brudny. Często przy dużych obciążeniach szczotki iskrzą i szczeliny komutatora ulegają zabrudzeniu do tego stopnia, że "przywierają" częściowo sekcje leżące blisko siebie. Wystarczy przeczyścić/umyć (IPA) i (o ile same szczotki nie są wypalone) będzie działać dalej.
Przelutowanie elektroniki nie zaszkodzi, ale najpierw sprawdziłbym na Twoim miejscu silniki - może faktycznie to ich wina...? Z tego co zauważyłem - rezystancja takich silników powinna wynosić ok. kilkunastu omów. Jeśli kilkadziesiąt - brudny komutator, lub wytarte szczotki. Jeśli tylko kilka - zanieczyszczone przerwy w komutatorze. Tak czy inaczej...
Czy ja coś pisałem o ustawianiu na ucho? Nie, nie pisałeś. Tak po prostu zinterpretowałem Twoje "niewielka i moim zdaniem mieści się w granicach tolerancji" bo serwisówki mówią co innego. Oczywiście bieżnie paska wymyte dokładnie IPA? Oczywiście. Tak je wypucowałem, że skrzypiały jak talerze na reklamie płynu do mycia naczyń ;-). Jak w każdym silniku...
Kolego zimny jak i ciepły nawiew w Twoim autku uzależniony jest m.in. od czystości filtra tzw. pyłkowego (kabinowego) - pomyśl kiedy go wymieniałeś. W wielu autach zanieczyszczony filtr doprowadza do uszkodzenia włącznika dmuchawy, z uwagi na brak jego chłodzenia. Kiedy kupiłem auto VW Passat też miało "spalony - przegrzany" włącznik dmuchawy, ale...
Witam. Według mnie kolega tik-tak ma rację, ponieważ dociśnięcie płyty jest równoznaczne z lekkim ruchem osi silnika co powoduje przepływ napięcia przez uzwojenie i dlatego ten "rusza" i kręci się bo ma dość wysoką prędkość obrotową. Miałem podobną sytuację ale dotyczyła silnika krokowego poruszającego karetkę z tą różnicą że ten silnik kręci się powoli...
szczotki są dokładnie do tego modelu - rozrusznik Mitsuba. (model mogę znaleźć jeśli potrzebny) Wyrównany w sensie papierem drobnoziarnistym, ponieważ komutator był "brudny" Nie było tu żadnego toczenia itp. Jeśli chodzi o luz to - jest wyczuwalny, nie wiem jaka jest tolerancja
miałem do czynienia z takim objawem jak opisujesz,okazało się że w Robusie 600/1000 był brudny od pyłu węgłowego komutator.po oczyszczeniu śmiga aż miło.Każde sprawdzenie automatyki bramy zaczynam od rozpięcia sprzęgła i diagnostyce mechanicznej.KONSTRUKCJA NOŚNA BRAMY MUSIAŁABY BYĆ ZROBIONA Z olbrzymich gabarytowo profili wypełnionych wodą,by siła...
Obstawiałem że brudny laser bądź silniczek ma problem Silnik gdy ma problem z komutatorem (zabrudzony, zaśniedziały) albo się kręci bardzo wolno i nierówno, albo powoduje "siądnięcie" napięcia zasilającego sterownik silnika (często również to samo napięcie wykorzystywane jest do zasilania kilku innych obwodów), więc można sprawdzić czy nie przysiada.
Dziękuje za odpowiedź.Może i to jest grafit, ale takiego metalicznego grafitu jeszcze nie widziałem.Ten materiał jest z wierzchu miedziowany(kolor miedzi) a wlasciwosciami przypomina aluminium, ale miękkie jak ołów.W miejscach styku z komutatorem metaliczne,jak srebro.Tulejki na razie zostaly, nawet nie miały luzów, kłopot byl w elektromagnesie, tzn...
Problem rozwiazany. Faktycznie musialem przeczyscic ten silniczek od nastawnika klapy nawiewu regulacji temperatuty (brudne szczotki i komutator), teraz dziala i jest tip top. ale w AUDI A6 z 1995 r. ten caly nastawnik jest pod maska, w podszybiu tuz przy silniku od wycieraczek szyby. Pozdrawiam rurbi
Byłem u znajomego elektryka. Podłączyliśmy silnik do 24 V DC. Zgodnie z oczekiwaniami silnik zacinał się i nie startował z pewnych pozycji. Po rozebraniu okazało się, że jedna szczotka była lekko zużyta a komutator czarny, brudny, jakby lekko przypalony. Teraz wyczyszczone i chodzi OK. Zamontuję w automacie i dam znać. Dziękuję za wszystkie fachowe...
No jeśli komutator jest brudny, szczotki zużyte, lub co gorsza jest zwarcie lub przerwa w jednym lub więcej zezwoju, to wtedy silnik może się zatrzymywać w przypadkowych momentach, nie chcieć ruszać, i ma wtedy mniejszą moc... Generalnie to mechanizm jest taki że moment maszyny jest maksymalny gdy pomiędzy wektorem pola stojana a wektorem pola wirnika...
No bez przesady, motor był zasilony w ten sposób tylko przez pół sekundy, żeby sprawdzić co się w ogóle stanie. Ale dobrze wiedzieć, że tak się nie robi, dzięki. Czy to dlatego ze środka waliło światłem od iskier, bo do tego nie odnieśliście się? CZy z powodu zwarcia wirnika jak kolega wczesniej pisał, czy to komutator brudny? peter falk, czytałem,...
Witam ponownie Oddałem autko do elektryka. Pomiar naładowania akumulatora:35%. Prąd ładowania ok. Jakis czas temu podczs mrozów zatkała sie odma wywaliło mi olej i właśnie ten olej był sprawca problemu ( na 90%). Komutator i szczotki były bardzo brudne co mogło doprowadzać do zawieszania sie i słabego ładowania co z kolei prowadziło do rozłączania niektórych...
(...)Czy może być np. żle wyważony wirnik, lub mieć lekkie wibracje? Pozdrawiam. Jak najbardziej tak moze byc. Ja bym stawial w pierwszej kolejnosci na brudna turbine, ale skoro czysciles a nawet wymieniles to raczej odpada. Te porady z klejami typu Loctite sobie odpusc, narobisz tylko niepotrzebnego klopotu, jeszcze sie nie spotkalem zeby byly jakies...
Witam. Miałem problem z odkurzaczem Roomba 976 bo po wymianie szczotek głównych zaczął sygnalizować błąd 2 "wyczyść szczotki główne". Były nowe więc nie było co czyścić. Nie mniej jednak nie były oryginalne więc myślałem, że to jest przyczyna. Kupiłem kolejne które wyglądają na bardziej miękkie i dalej ten sam problem. Postanowiłem wyjąć je i puścić...
Witam! Wszystkie programy działają tylko pralka w ogóle nie wiruje ani nie kręci bębnem. Sprawdziłem triaka ale napięcie podaje. Zaglądnąłem pod spód i moją uwagę zwrócił dość brudny (zanieczyszczony, ciemny) komutator. Wyczyściłem go delikatnie drobnym papierem ściernym i silnik się kilka razy zakręcił przy dość intensywnym iskrzeniu. Czyli na pewno...
W sklepie modelarskim silniczek typu 360, 6-12V, oś 13mm 2,3mm - do projektów DIY po 6,90- Ale rozebrałem, wentylator dwoma płaskimi podważałem obracając śrubokręty jednocześnie. Te wąsy blokujące dekiel w silniku odgiąłem po promieniu z obudową, gdy dekiel ze szczotkami był wyjęty to podprostowałem wąsy szczypcami. Problem był na komutatorze, szczeliny...
Dzień dobry. Pomagałem starszej pani usunąć starą pralkę - ale zanim ją przekażę dalej, chciałbym się poradzić, czy coś się może da zrobić. Wiadomo że Bosch-e i to te starsze to dobra rzecz, w każdym razie lepsza niż te dzisiejsze. Emeryci przez te 13, 14 i bóg wie co jeszcze zrobili się rozrzutni, bo pani powiedziała że naprawiać nie będzie (nawet...
To ponów pomiary w czasie normalnej eksploatacji. To że części się grzeją jest rzeczą normalną ( przepływa przezeń prąd ), sprawdził bym czy te ruszane, okopcone i zarudziałe części zgadzają się z dokumentacją. Jeżeli tak można pomyśleć o wstawieniu elementów o takich samych wartościach lecz większej mocy (rezystory)o rząd lub nawet dwa. Tranzystor...
brudny skraplacz brudny obiektyw brudny elektrozawór
spalać scania świateł pozycyjnych zaślepka dysku
tester wtryskiwaczy tester wtryskiwaczy
Jak sprawdzić żarnik miernikiem - pomiar rezystancji i ciągłości Jak wyjąć amortyzatory z pralki Whirlpool ładowanej od góry?