Dlaczego silnik jedno fazowy buczy gdy nie jest włączany? Bo jest częściowo włączony. Zasilanie nie jest całkowicie odcięte.
https://allegro.pl/oferta/kondensator-mk...
Ten silnik to zarazem transformator zasilający lampowy układ magnetofonu. Do sprawdzenia jest pobór prądu przez elektronikę. Szczególnie podejrzany może być prostownik selenowy. Do sprawdzenia jest też smarowanie. Oś wirnika chodzi w panewkach. Obecność kurzu i wirnik stawia opór. Trzeba rozebrać wyczyścić panewki i oś. Kiedyś smarowało się oliwą do...
40 µF do silnika 2,2 kW to stanowczo za mało. Są na Forum wzory na obliczanie kondensatorów pracy do silników asynchronicznych jednofazowych.
Typowym "uszkodzeniem" tych pralek było zatarcie osi wirnika (pralki nie silnika): [url=https://marketczesciagd.erli.pl/pro... [url=https://czesciagd-com.erli.pl/produ... W starszych typach była smarowniczka z tym silnikiem [url=https://sprzedajemy.pl/silnik-pralk...
Z tyłu zamiast wentylatora dac koło pasowe i wtedy możesz dowolny silnik zapiąć.
Szeregowe połączenie nie da pewności, czy jest taka pojemność , jaka jest napisana na obudowie , a to ma znaczenie. Utrata pojemności jest zjawiskiem spotykanym i wtedy trzeba założyć nowy z odpowiednią pojemnością kondensator.
W pierwszej kolejności sprawdź kondensator . Ostatnio taką naprawiałem (pojemność kondensatora 3.75µF),sprawdź uzwojenia silnika. Następnym krokiem jest wymiana łożysk 6201 na łożyska 62201.Jednak należy podtoczyć wirnik o tą różnicę szerokości łożyska 62201 względem 6201. Przerabiałem w ten sposób kilka takich szlifierek z dobrym efektem.
A jak byś tak jeszcze wstawił foto regulatora silnika czyli sławetnej ,,płytki" było by jeszcze lepiej. Co z enkodrem, w postaci albo transoptora szczelinowego, albo czujnika Halla i magnesu?
Sprawdź stan łożysk. Czasem ich spory luz powoduje przywieranie wirnika do stojana i silnik nie startuje tylko buczy.
Czy te oporności są ok ?. Potrzebny jest pomiar między wszystkimi przewodami.
Uzwojenia nie idą do śrub 1-1, 2-2, 3-3, ale z przesunięciem o jedną śrubę. Poszukaj rysunków. Skoro mostek coś zmienia w pomiarach, to logiczne jest, że uzwojenia dochodzą do mostka. Dla mnie układ przewodów naturalny to L1 szary, L2 czarny, L3 brązowy, dalej - wiadomo. Gdy rozetniesz kabel na właściwym końcu i zarabiasz wtyk 16A albo 32A 5 pin (na...
Sprawdzić kondensator i sprawdzić uzwojenie pomocnicze. W zależności od wyniku - wymienić kondensator lub silnik rozdrabniacza, lub rozdrabniacz.
Niestety nie mogę sprawdzić ciągłości pozostałych trzech bo nie widzę ich końcówek. Po co Ci końcówki, przecież one wszystkie są połączone z uzwojeniami. Rezystancja będzie sumą rezystancji przewodów i uzwojeń. Zastanawiam się czy t,o że silnik przerywał nie było efektem jakiegoś zwarcia a to że buczy teraz i nie kręci to efekt że obudowa nie jest...
Odpal go na krótko pod siecią - N sieci do wspólnego, kierunkowe spiąć kondensatorem (tak jak w napędzie, przy okazji użyj nowego kondensatora - nieduży wydatek), L sieci podpinaj do ktoregoś z kierunkowych (w zależności, do którego - w tę stronę będzie kręcił się silnik). Jeśli dalej będzie żabkował - niestety stojan do wymiany.
W takim razie jedna z tych rezystancji jest zbyt niska, chodzi o uzwojenie rozruchowe. Bardzo prawdopodobne, że właśnie ono jest uszkodzone. Jak silnik rozbierzesz powinno być to widać.
To jest silnik pompy "myjącej". Od przodu po lewej stronie jest silniczek pompy opróżniającej. http://obrazki.elektroda.pl/9403588100_1...
Bez paska nie kręci? Jak nie kręci, to w silniku. Jakie jest napięcie zasilania silnika? Ile dochodzi? https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Buczy, może słabo jest wyprostowane? Dodano po 8 https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
Podłącz pod pompę prostownik nr2 i powinno być być dobrze. Prostownik nie będzie maksymalnie obciążony, czyli będzie pracował optymalnie wraz z pompą.
Jeżeli to ścieżki od przekażnika , spróbuj je odtworzyc , przylutowac druciki , jest szansa , że zadziała .Najprościej moduł kupic w serwisie , ale kosztuje koło 200 zł , poszukaj w sklepach internetowych , aukcjach.
Jesteś na dobrym tropie, podstaw inny kondensator o zbliżonej pojemności.
Takie objawy występują przy klejeniu się wirnika do stojana, lecz musiałby występować luz na łożyskach.
Witam buczy z kondensatorem?
Wstaw jednak ten kondensator nówkę.To wydatek tylko ok.10 zł. a będziesz miał pewność.Kondensatory silników na pomiarach miernikiem pojemności mogą wykazywać prawidłową pojemność a w stanie dynamicznym przy pracy rzeczywistej na obciążeniu mogą być be.
Masz bardzo duże spadki napięcia, a do tego może już słaby kondensator rozruchowy silnika. Zmierz jakie napięcie jest w gniazdku jak pralka grzeje i jak nie grzeje.
Na głośność silnika wpływa częstotliwość sterowania kluczy IGBT, zwiększ ten parametr i sprawdź.
A kondensator 32µF wymieniłeś?
Odkręć jeszcze z tyłu ten plastik z mechanizmem obrotu wiatraka, tam jest jeszcze takie łożysko ślizgowe. Popryskaj jakimś środkiem smarującym. Mam jeden podobny, rozkręciłem cały, wszystko poczyściłem, próbowałem różnych smarów, środków itp. -nie pomaga na długo. Raz pochodzi tydzień i potem znowu się coś przytrze i znowu trzeba rozbierać i smarować...
Na moje oko silnik jest spalony nadaje się tylko do przewinięcia ale tego sam nie zrobisz tylko odpowiedni warsztat
Sprawdź, czy dochodzą wszystkie fazy...
To ja sie podłączę do tematu. Mam też taką starą polską szlifierkę stołową: silnik leżący, wyprowadzenia na dwie tarcze na końcach. I włącza się normalnie, kręci normalnie do pewnego momentu. Jak pochodzi kilka - kilkanaście minut i się zagrzeje, to zaczyna zwalniać, buczeć i się zatrzymuje. Nie pomaga ręczne rozkręcanie do obrotów, ani inne czary....
Zmień kondensator 16µF i powinno być dobrze.Sprawdż kostkę przy silniku(rozepnij i zobacz czy niema nadpaleń).
The Kärcher domestic pressure washer 60 UF Capacitor is compatible with the following models: HDS 655, HDS 755 , HDS 745, HDS 745 M eco, HDS 645 http://www.northwesttradingcompany.co.uk...
Dociągać śruby należy nie po kręgu, a po przekątnej i nie od razu każdą do końca, każdorazowo sprawdzając możliwość obiegu bez przeszkód, owak poruszysz centrowanie .Aż nie otrzymasz lekkiego obiegu nie włączaj do sieci owak jednoznacznie przegrzeje się i spłonie uzwojenie czy otrzymasz zwarcie między zwojew.
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
. Zmywarka pracuje bez uziemienia. Widocznie silnik ma przebicie. Tu nie ma być "widocznie"- musi to być sprawdzone przyrządami- omomierzem lub induktorem. Zmywarki pod żadnym pozorem nie wolno użytkować bez sprawnego zerowania obudowy i innych składowych części elektrycznych, życie ma się tylko jedno :!: .
Jedną z możliwych przyczyn jest zepsuty kondensator(stracił swoje właściwości)- to ta aluminiowa puszka. Jeśli wymiana jego na nowy nie pomoże, to być może jedno z uzwojeń silnika ma przerwę.
Problem może leżeć nie w kondensatorach tylko w marnej jakości przełączniku praw/lewo. Sprawdź go w pierwszej kolejności oraz wszystkie połączenia do niego i do silnika. Ja w swojej tokarce, tez LD550 rozwiązałem to montując silnik troszkę mocniejszy. bo 0,75kW i falownik do niego. Zresztą wymieniłem też czujnik zamknięcia pokrywy bo był bardzo kapryśny....
Jak wygląda tacho silnika może ono fałszuje i moduł źle steruje silnikiem . Przekaźniki na module też można sprawdzić .
Co prawda wiem, co to jest analiza częstotliwościowa Fouriera i nawet wiem, jak się ją przeprowadza, ale kompletnie nie potrafię obsługiwać Audacity Jak wiesz co to "Fourier", to obsługa Audacity będzie dla Ciebie banalna. Uruchom program. Wczytaj plik. Zostanie przedstawiony wykres napięcie (poziom sygnału) - czas. Możesz zoomować skalowac itd. jak...
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Witam. Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... albo tu: http://www.elektroinstalacje.info/readar...
Zobacze jutro co się kryje w tej plastikowej puszce przy silniku Kondensator się kryje, bo cóż by innego. W niektórych chińskich silnikach wciśnięty stykami w specjalne loże, co biorąc pod uwagę ich trwałość, jest ze wszech miar słusznym rozwiązaniem. W bardziej zaawansowanych modelach znaleść tam można także ,,wyrób termikopodobny"
Jak na pas transmisyjny to wiadomo że lepiej Y/D, a może czas pomyśleć o napędzie przez paski klinowe i silnik na stałe do piły
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Czym się kierowałeś tak podłączajac ten silnik? Dlaczego nie podałeś wszystkich danych silnika ( przed wszystkim typ)
Brak jednej fazy. Pewnie wyłącznik się zużył.
ak powinienem podłączyć silnik stosując 5 przewodów? Przecież pisałem o 4 przewodach L1L2L3 i PE na obudowę i nic więcej.
Jesto oczywiście motoreduktor z hamulcem zwalnianym napięciem stałym 60V. Wzwiązku z powyższym podłączenie 230 v AC mogło spowodować przepalenie cewki hamulca. Jak również też dodatkowo mógł burczeć ponieważ jest na prąd stały.
Dlaczego silnik 1-faz. indukcyjny buczy i jak się tego pozbyć. Podejrzewam iż nie jest to wina samego silnika poniewąż podłączony w innym miejscu zachowywał się normalnie.
silnik buczy silnik buczy roleta silnik sprężarki buczy
graetz mostek dobre torxy zapali kontrolka akumulator vectra
Home Assistant RGBCW Bulb MQTT Commands Guide Schemat prostownika BU 12/6 - opis i elementy