Wyjście 15 w 9 diodowym alternatorze jest praktycznie w 100% wykorzystywane do kontrolki ładowania ale pełni jeszcze funkcję ,,wzbudzenia" alternatora bo jak już wiesz albo nie wiesz alternator 9 diodowy jest samowzbudny. Tak to można najprościej wytłumaczyć. Ktoś to pewnie zakleił bo wyszedł z założenia że i tak akumulator będzie potrzebny do odpalenia...
Doszliśmy do wniosku, że potrzebujemy część charakterystyki tylko mamy dokonać wyboru która to część ma być. Teraz jeżeli wiemy, że reaktancja indukcyjna uzwojenia stojana alternatora zależy od częstotliwości, to można wyprowadzić wniosek, że w początkowej części charakterystyki prąd obciążenia zależy wyraźnie od prędkości obrotowej i dopiero po przekroczeniu...
do zrobienia spawarki TIG wystarczy transformator którym spawa się elektrodą w otulinie. Ważne jest napięcie uzwojenia wtórnego 60-70V na pracy jałowej jeżeli będzie niższe napięcie to będą problemy z zajażeniem łuku. Jeżeli będziemy chcieli spawać aluminium potrzebne będzie napięcie przemienne czyli nie montujemy mostaka prostowniczego, ale wtedy jonizacja...
Kolego tomleszno nie mówię o alternatorze lecz o klasycznej prądnicy, której zdjęcie zamieściłem w jednym z poprzednich postów natomist odpowidając na twoje pytanie: tak znam budowę alternatora oraz zasadę jego działania.
Tyle by wystarczyło mocy , tylko nie wiem czy znajdę taki alternator. FAVORIT99 a w jaki sposób zwiększasz obroty
Przy prawidłowym połączeniu w gwiazdę napięcia między dowolną parą z trzech pozostałych końcach będą równe (tylko przesunięte w fazie). Przy nieprawidłowym jedno będzie o ponad 70% wyższe od dwóch pozostałych. Najprościej podłączyć trzy jednakowe żarówki - jak jedna zaświeci jaśniej, niż dwie pozostałe razem, to trzeba zamienić końcówki tego uzwojenia,...
Z tego co już się dowiedziałem, to ten alternator jest wzbudzany za pomocą sygnału z BSI poprzez sygnał PWN i teraz kwestia czy różnica w alternatorach nie powoduje, że BSI nie daje sygnału wzbudzenia. Sama budowa alternatora jest mi znana.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Witam !! Jeżeli chodzi o alternatory samochodowe coś podobnego robiłem z kumplem dawno temu . Zrobione to było tak - silnik o regulowanych obrotach napędzał alternator . Oczywiście w układzie " rzeczywistym " - tzn . podpięty regler i akumulator . Dokonywaliśmy pomiaru napięcia i prądu ładowania . To była wersja pierwsza - była i druga . W drugiej nie...
Alternator zaczął ładować dopiero po spadku obrotów. To by wskazywało na nieprawidłową pracę regulatora napięcia. Należałoby też sprawdzić szczotki — może są już krótkie, w tym alternatorze występują jako osobna część. Ten regulator nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania. Do działania chyba nadal potrzebuje zasilania po stacyjce, chociaż budowa...
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
I podważaj o zwartą/solidną budowę alternatora (nie jestem mechanikiem ale myślę że zrozumiesz mocowania śrub )
po wyłączeniu silnika (alternatora) prąd do kamery popłynie tylko przez mały akumulator, taki efekt chcę osiągnąć. Co nie jest jasne ? Nie znasz podstaw budowy alternatora i podłączenia, dalsza dyskusja nie ma sensu... Skoro myślisz że na B+ pojawia się napięcie po uruchomieniu silnika to sporo nauki przed tobą...
180A były np 2.0 tdi (BMR) z Passata pytanie czy mocowanie z TDI przypasuje to 1.8 turbo.
Nie masz pojęcia o budowie tego alternatora. Tam nue nie ma diod wzbudzeń
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie.
Wygląda że budowa taka jak alternatora w motocyklu, też jestem ciekawy więc może to i zmierzę na dniach
witam jak taki alternator może mieć takie moce ? a jego budowa jak to możliwe ?
prądnica typu NIRWANA własnej konstrukcji (do której link podałem wcześniej) przy 220 obr/min daje napięcie 3fazowe i około 50 Hz
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Nie miałem okazji rozbierać prądnicy i oglądać uzwojenia stojana, czy budowy wirnika, także nie mam znajomości rozwiązań w tym agregacie. Myślałem że budowa samej prądnicy jest nieco podobna do budowy alternatora. Tyle tylko że nie ma tutaj szczotek i pierścieni ślizgowych, więc coś mi tu nie pasowało. Mogło to by być...
Kolego JESIOTR1 jaka jest moc i obroty tego alternatora?.
Uwaga przy rozruchu Diesla akumulator daje setki amper więc obniżenie elektroniczne na akumulatorze raczej odpada ze względu na prądy. Podczas rozruchu alternator nie ładuje akumulatora (zbyt niskie obroty), więc tutaj troszkę "pobłądziłeś". Jak najprościej i najtaniej być pewnym że napięcie ładowania mierzone na zaciskach akumulatora nie przekroczy...
To nie zadziała, obrotomierz od silnika benzynowego jest normalnie podłączony do cewki zapłonowej i czyta impulsy z jej uzwojenia pierwotnego, dwa na obrót wału korbowego, w alternatorze masz sinusoidę o częstotliwości zależnej od budowy alternatora i przełożenia pomiędzy nim a silnikiem Jak masz w tym silniku nieużywaną wakupompę, to mógłbyś w jej...
Myślę, że nie będziemy tego ciągnąć dalej. To podstawowa książkowa wiedza. Informacje o rodzajach alternatorów (obcowzbudne, samowzbudne), budowie alternatora (nieszczęsny komutator, którego tam nie ma), zasadzie działania regulatora napięcia (mechanicznego i elektronicznego) są bardzo łatwe do zdobycia. Polecam podręcznik elektrotechniki samochodowej.
Alternator skręca się tak samo jak się go rozkręca, może źle podłączyłeś. [url=http://www.google.pl/#hl=pl&lr=&ei=...
Sprawdź czy jest ładowanie.
To szkoda że o tym 1/10 prądu nie wie alternator w samochodzie i po rozruchu tak spokojnie wciskają te 50A w akumulator. Akurat nie znam dokładnie budowy alternatora, słyszałem że jest to prądnica która ma oko na napięcie akumulatora i jak to napięcie jest małe to zwiększa prąd wzbudzenia. Tak sobie myślę że po rozruchu silnika to napięcie na baterii...
A co było oryginalnie??? Czy to jest prądnica czy alternator??? Czasami w motorach było coś co przypominało budową alternator ale działało to tak , że z każdej z trzech cewek zasilane były inne odbiorniki , osobno oświetlenie osobno cewka zapłonowa i osobno poprzez prostownik i regulator napięcia akumulator i urządzenie wymagające prądu stałego.
ok. więc szykując się na naprawę co mam przygotować od razu ? regulator, szczotki, diody? edit: szczegóły budowy alternatora będę znał w ciągu kilku najbliższych dni gdy zacznę jego naprawę. z zewnątrz od strony wychodzących przewodów widać 2 czarne kostki 1- prostokątna BOSH i z drobnymi oznaczeniami i druga trapezowa.
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Zajrzyj do http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... może tam coś znajdziesz dla siebie. Są tam dość ciekawe linki m.in. do stron, gdzie opisano budowę alternatorów metodami chałupniczymi. Niezależnie od użytego generatora, będziesz miał jeszcze problem z wystabilizowaniem napięcia (jakaś przetwornica impulsowa???). Chyba, że wykorzystasz...
Za niskie napiecie. IMHO przy max wzbudzeniu alternator da pewnie z 20V - na upartego wystarczy na MIG/MAG ale nie dla metody MMA.
Wygląda na to że nic się nie popsuje przy próbie jeżeli szczotki się nie klinują w przeciwną stronę.Natomiast przy pracy ciągłej należy sprawdzić czy wentylator /chłodzenie/ pracuje prawidłowo przy odwrotnym kierunku wirowania. Z podanego opisu wynika że ta prądnica przypomina budową alternator samochodowy więc powinna działać w każdym kierunku- pod...
Oczywiście nikt nie ma zamiaru kłócić się czy wymądrzać, po prostu próbujemy podzielić się swoją wiedzą czy doświadczeniem. ale chętnie dowiedziałbym się czegoś więcej o PCM i na ile to zmienia budowę alternatora, jego zasadę działania i jaki sygnał(y) podaje na zaciskach alternator z takim (PCM), bo takie nowe egzemplarze (2 lata) nie psują się zbyt...
Może być inny to na pewno. Kabel-oczko tak samo jak w starym ale w nowym sa 2 przewody który gdzie? Jeden wzbudzenie a drugi kontrolka dobrze myślę ?może ktoś ma schemat budowy alternatora 6 i 9 diodowego Vale? 9i już będzie po kłopocie) .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź. a nawiasem mówiąc Cl8 już nie produkują a mój nie nadaje się do szybkiej regeneracji...
Wzbudzenie tego alternatora jest wykonane w postaci okręgu umocowanego w taki sposób,że pole magnetyczne tej zwojnicy podmagnesowuje wirnik.Nawiasem mówiąc,bardzo mi się ta konstrukcja podoba.Nie ma iskrzeń na szczotkach,nie ma słabych styków itp.Ale do rzeczy.Ponieważ budowa elektryczna tego alternatora w zasadzie nie różni się od budowy 6-cio diodowego...
Panowie tylko teoretyzujecie. trzeba zbudować urządzenie i sprawdzić wyniki. Wieki temu zainstalowałem gaz do fiata 125p/ przebieg 110000km/. Szanowne grono przeciwników szalało. Nie miałem praktycznie problemów po przebiegu 150000 km na gazie./tankowanie na początku było pompą ręczną. Nie widzę powodu do konstruowania specjalnego silnika. Przy budowie...
witam może ktoś posiada jakiś schemacik do tego lub podobnego typu alternatora chodzi o połączenia uzwojeń stojana diod i uzwojeń wirnika albo jakiś zarys budowy elektr. alternatora pozdrawiam
To wszystko nie trzyma się kupy z nic. Wirnik - przejście pomiędzy pierścieniami jest - każdego osobno, nie pierścień do pierścienia Uzwojenia nie odlutowałem ale sprawdzone połączenia - wszystko jest ok śrubka od korpusu jest bez podkładki i jest styk ok szczotki dolegają do pierścieni Zastanawia mnie jedynie to przejście pomiędzy szczotkami bo w samochodzie...
Lepiej to napraw bo alternator pracuje "na pol gwizdka". Diody dostaniesz w sklepie ale musisz wiedziec ktore to a wszystkich jest 9. 3 z nich sa od wzbudzenia. Niestety nie powiem ci w ktorym miejscu bo nie znam dokladnie budowy alternatora od poldka. Jesli nie czujesz sie na silach pozwol zrobic to komus kto tym sie zajmuje na codzien. Jesli sam wymontujesz...
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
No to ja się wypowiem. Skoro regulator jest wbudowany w alternator to chyba nie spodziewałeś się innego pytania. Jak w/w Ktoś kto zadaje pytanie wcale nie musi znać budowy alternatora. Dla pytającego wtyczka jest wkładana w alternator. Pytałem jako laik ale nie oczekiwałem odpowiedzi od laika. Piszesz „Kontrolka w tym alternatorze nie służy do...
Widocznie lubisz grzebać przy aucie . W alternatorze są jeszcze inne elementy . Poczytaj http://autokult.pl/623,alternator-budowa... .
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Dokładnie to. Sam kiedyś "zrobiłem" sobie taką usterkę. Masz trzy uzwojenia w stojanie (tworniku, bo wytwarza się w nim prąd). Te uzwojenia możesz skojarzyć czyli połączyć na dwa sposoby : w trójkąt lub w gwiazdę. O skojarzeniu decyduje budowa mostka w tym konkretnym przypadku.
Posiadam przetłumaczony opis budowy oraz konstrukcji alternatora tzw. amerykana autorstwa Hugh Piggott z 2001r. Dla początkujących w tym temacie niezastąpiona kopalnia wiedzy.Na bazie tego opracowania można budować całkiem poważne alternatory. staszekbl(at)poczta.onet.pl
Jak najbardziej nadają się do budowy mostka greca z czterech takich samych diod. Pozdrawiam
To jest silnik jednofazowy 1400 obrotów i ma 4 bieguny czyli na wirniku musiałbyś zrobić też cztery bieguny, cewki połączone są szeregowo trzeba zmienić na równolegle,napięcie ok.50V przy 1000 obrotów...to jest tylko wstęp a czy nie lepiej zwykły alternator.
Miałem już nie pisać nic w tym temacie, ale. Ciągnika nie oglądałem chyba z pół roku. Jednak nieodparcie mam przekonanie, że ten sam pasek klinowy napędza alternator i pompę chłodziwa. Jako, że drugi pasek może być do sprężarki. Więc jak to będzie wyglądało użytkowanie tego sprzętu bez chłodzenia ( a może i bez chłodziwa) ? Jeśli już upierasz się przy...
Alternator warto przewinąć na klasę napięciową 230V. Nie ma takiej potrzeby. Wiatrak i tak najlepiej jak pracuje na magazyn. Napięcie zgodnie z nim wystarczy. Tak jak wyżej kolega (at)michals napisał, nie ma miejsca. Nawijanie drutem grubości wlosa sensu pozbawione jest. Dodano po 15 W sprawie śmigieł to zgłoś się do dobrego producenta Juz sama w sobie...
Z dymamo jest wszystko w porządku. Faktycznie drut jest na szpulce w której obraca się magnes i nic by się nie wyindukowało gdyby nie było pakietu blaszek, który obejmuje tę szpulkę z uzwojeniem. Kształt blaszek i ich ułożenie powoduje, że wraz z obrotem wirnika i zmienia się kierunek strumienia opływającego cewkę. Dynamo w środku wygląda trochę jak...
Budowy tego alternatora nie znam ale skoro są tam łożyska i szczotki to są to dla mnie części eksploatacyjne więc wolałem je też wymienić poco dwa razy rozbierać. Miałem zamiar alternator naprawić sam ale się rozmyśliłem robocizna 100zł mnie kosztowała.
ja sobie odpuszczę esioka za dużo roboty, myślałem nad budową ,,dzika,, jednoosiowego czy w tedy by się nadał most z żuka? Dodano po 2 a poza tym chciałbym wiedzieć orientalnie czy silnik 7 km benzyniak byłby w stanie napędzić pompę z c330 i alternator
Lepszy alternator gdzie są 2 wyjścia D+ B+.
Dziękuje za porady alternator już kupiłem na szrocie, a ten może kiedyś wykorzystam do budowy wiatraka ;)
Witam Zobacz przetwornik f/u (częstotliwość - napięcie) np. LM2907N. Zakładam, że podłączysz się do jednej z faz "przed diodami", oraz uwzględnisz przełożenie silnik alternator. Pozdrawiam Janek.
Szukaj w tych tematach: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Witam.Do żadnych urzędów na razie nie musisz chodzić.Ludzie budują różne wynalazki i dopóki nie znajdzie się jakiś życzliwy-nieżyczliwy to trzeba korzystać ile się da.W Kanadzie,Stanach,na Alasce i innych różnych miejscach na świecie ludzie budują alternatory,gdzie wzbudzenie jest na magnesach neodymowych.Jest to dosłownie temat rzeka.Żeby go poznać...
Poszukaj sobie w necie schematu elektryki do malucha. Schemat prosty jak budowa cepa... Alternator, jak koledzy wcześniej wspomnieli. A cewka, to: plus po stacyjce z bezpiecznika B, do cewki, z drugiej strony cewki do przerywacza. A przewody w.n. z cewki do świec. Nieważne do której. Ewentualnie może być konieczne zastosowanie drutu oporowego (zależy...
Trochę czytania przed Tobą http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
ogólnie rzecz biorąc pchałem juz nie raz i nie widze w tym problemu ;) teraz takie pytanie co byscie polecili zeby miało te 12 i 1a? wiadomo akumulator drugi to moge w plecaku wozic a nie o to mi chodzi ;) a gdybym połączył dwie baterie o parametrach 7,9V; 4,9Wh ??
Poszukuję stanowiska do sprawdzania alternatorów, lub dokumentacji technicznej, która pomogłaby w budowie tego urządzenia. [/code]
Witam. Aktualnie powinieneś mieć alternator: [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa... Seicento 1.1. Jak widzisz mocowania się różnią, ale konstrukcja i budowa alternatorów jest identyczna. Wystarczy że przełożysz wszystko z...
Przecież wystarczy prądnica prądu stałego a tą jest zwykły silnik szczotkowy. Nie do końca jest tak pięknie , silnik prądu stałego tak ale nie z magnesem trwałym jako stojan tylko z osobnym uzwojeniem stojana tak aby istniała możliwość regulacji prądu wzbudzenia . Przy magnesach w stojanie wartość napięcia będzie rosła proporcjonalnie do obrotów co...
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
No ale to Wy napisaliście, że autor ma alternator od malucha :) Jestem na etapie budowy agregatu prądotwórczego z silnika od kosy spalinowej i alternatora z ciężarówki
lamer1 czy mógłbyś powiedzieć z czego są zrobione łopaty wirnika,z kąd wziąć taki maszt jak dobrze pamiętam to przekładnia jest od fiata czy łopaty obsadziłeś bezpośrednio na piaście mostu i czy alternator zasilasz bezpośrednio z mostu też interesuję mnie budowa elektrowni co do linii zasilającej to najlepiej będzie przezwoić alternator na nap 220v...
Alternatory zwiększają prąd przez to że różnią się budową. Wykonane są jako 3-fazowe , 6-fazowe , 9-fazowe i 12-to fazowe i stąd większy prąd. Nawet 20 czy 50-cio fazowe nie będą miały większego prądu znamionowego bez zwiększenia wymiarów rdzenia - cały czas wąskim gardłem jest wielkość strumienia wzbudzenia. A potem odprowadzanie ciepła od całości.
Poszukaj dobrze na elektrodzie temat ładowania w ursusach i budowy, działania i jak sprawdzać alternator było nie jeden raz :) Trzeba tylko chcieć :)
Pomysł z alternatorem jest bardzo dobry. 4 KM to tylko 3 kW, minus sprawność alternatora. Potrzeba alternatora rzędu 250 A (at) 12 V, 212 A (at) 14 V. Potrzeba by ci było tylko sporo drutu grzejnego który by to zniósł. Dosyć tanie, proste w budowie i proste w pomiarach (pomiar prądu cęgówką i napięcia prawie czymkolwiek) Używany alternator 200 A to...
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
A jak tak się wtrącę Czy jest sens budować generator z alternatora samochodowego ?
Problem nie rozwiązany. Alternator i reszta osprzętu ładowania sprawdzona, okazało się, że amperomierz jest spalony na jednym styku. A przyczyną jest następny problem, o którym napiszę w kolejnym poście. Dziękuję za pomoc, przynajmniej nauczyłem się dokładnie budowy układu ładowania.
Z tego co wygoglowałem to nie tranzystor tylko moduł regulatora napięcia i pod tym oznaczeniem jest to produkt Yamahy z ceną od 5 do 10 euro. Nie znalazłem nic w kraju. Teoretycznie mógłbyś spróbować zastosować dowolny regulator napiecia ładowania dostępny w kraju np kiedyś miałem w rękach rodzimej produkcji do superpojazdu FSO Polonez również miał...
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
Historycznie rzecz biorąc, jeszcze w latach '70 w motocyklach stosowano przeróżne dziwne rozwiązania konstrukcyjne jeśli chodzi o budowę alternatora, cewek, prostowników i instalacji elektrycznej. Nawet nie stosowano regulatorów, tylko zwykłe diody prostownicze. Nie mówię tu o demoludach, które posiadały prądnice z elektromechanicznym regulatorem. Wraz...
Co prawda nie rower, ale "hulajdusza" elektryczna. Jeszcze ciągle w budowie. Poproszę więcej informacji o silniku, to chyba przerobiony alternator?
1500 obrotów 80v. Oo to kiepsko. Za cienki drut. Za duża odległość wirnika od stojana, za mały strumień magnetyczny, ale również zły układ uzwojenia. W zasadzie może być cokolwiek z tego przyczyną. Tylko że alternator jest slabą bazą do budowy generatora dla turbiny wiatrowej. Dodano po 4 Masz orginalny wirnik od niego? Albo te zęby? Ciekaw jestem...
W twoim aucie jest 9 diod i słabo widzę abyś je z tamtąd wyjął nie mając nawet klucza 16???Oczywiście bez obrazy.Ale to ci się zapewne przyda, bo czegoś się dowiesz, http://autokult.pl/623,alternator-budowa... No tak. ale jak go wyjąłeś to teraz trzeba go rozmontowac i sprawdzić o co chodzi?Może to zwarcie na stojanie, może diody/tu...
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne to jaki jest ciąg przyczynowo skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego niektórzy mają ten problem a inni nie? Chyba rozbiorę stary regulator by odtworzyć...
Standardowy problem z alternatorem, regulatorem, szczotkami lub ich bierznią. Czyli altek do ponownego demontażu i spr lub wymiany na prawidłowy. pamiętaj mimo identycznej budowy w a6c6 występowały różne alternatory i podczas regeneracji mógł zostać zamontowany nie prawidłowy regulator lub jakieś chińskie zamienniki
Sprawdzał ktoś może jaka jest różnica w prędkości wiatru w tym samym czasie między obszarem kilkanaście metrów przed budynkiem od strony nawietrznej a nad kalenicą dachu dwuspadowego gdy wiatr wieje mniej więcej prostopadle do kalenicy? Mierzyłem coś podobnego; kompresowanie się wiatru między budynkami. Okazuje się że wiatr przyśpiesza nawet dwukrotnie....
Jesli chodzi o spr. tech. to alternator samochodu osobowego wystarczy. - próbowałeś zrobić wiatrak na alternatorze, czy tylko "mniemasz" na zasadzie: w aucie daje prąd, to i tytaj będzie. Jeszcze nie spotkałem się z opisem wiatraka z alternatorem samochodowym.
kidu22 - mam obawy tego typu , że to trafo ma na Pr rezystancję rzędu 12 ohm ! Agregaty są miękkie na obciązenie , a 160 W to żadna moc, masz 40Ah 24V więc 6A ładowania jest w sam raz. Po co ci alternator ?
A jaki to alternator? Valeo czy Bosch. Prąd ładowania zależy od typu alternatora i jego budowy. Np. w Scanii są stosowane altki o wydajności od 75 do 110 Amper zależnie od wyposażenia pojazdu.
Silniki BLDC są o wiele większe i cięższe niż silniki DC, a sprawność w BLDC jest mniejsza. U mnie LEMCO waży 11 kg i mac ciągłą 14,5 kW, zaś szczytową 30 kW, sprawność do 93% itp, itp. Panie Zbyszku proszę się dokształcić i dopiero doradzać. Dla Pana pożytku daję link do ćwiczenia laboratoryjnego z POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ z zakresu BLDC http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
Czy zamontowanie na wale silnika spalinowego kosiarki alternatora samochodowego jako zasilania robota miałoby sens?
Tak wygląda regulator zamontowany w tym alternatorze: http://obrazki.elektroda.net/50_12738249... B - B+ A - kontrolka ładowania W - wolny (obrotomierz?) M - masa (jeden na stałe, drugi po dokręceniu śrubą regulacyjną) Nowy, który kupiłem ma takie same wyjścia, choć jest innej budowy.
motronic: GLE jest na gaźniku, tam nie ma czujnika położenia wału, więc z kołem można kombinować. jak zakładałem do swojego wspomadanie to jedyne koło pasowe jakie udało mi się kupić to na trzy paski 10 jednakowej średnicy na wszystkich szajbach, więc z tymi dwoma paskami lub nawet trzema do napędu by sobie poradził. co do tej rury karbonowej, to nie...
A Jak był dal dwa alternatory połączone szeregowo?
Witam wszystkich, wykonuję pracę dyplomową jaką jest stanowisko do badań alternatora samochodowego. Mam kilka pytań odnośnie budowy tego stanowiska i prosiłbym o pewne wskazówki. Jak zmierzyć prędkość obrotową alternatora? Czy można zastosować jakiś czujnik prędkości obrotowej? Jeśli tak to poprosiłbym o jakieś wskazówki.
Jakiś wynalazek przypomina Hitachi - trzeba ręcznie dobierać mostek i regulator. Na stronie as.pl.pl możesz poszukać po wymiarach. Niema na żadnej stronie w częściach zamiennych tego numeru alternatora, wszędzie są tylko podane zamienne kody samych alternatorów które są całkiem inne w budowie, a jak są podobne części to różnią się jednak szczegółami...
Zastanawiam się czy ma sens wzbudzanie drugiego alternatora przyciskiem na desce rozdzielczej, monostabilnym naturalnie, zimy teraz takie, że raz trzeba, a raz nie trzeba dogrzewać. Niby kręcący się niewzbudzony alternator miał ulegać uszkodzeniu, ale mordujący alternator test temu zaprzeczył, też niby (zabawy przy budowie siłowni wiatrowej przydomowej)....
Ja słyszałem o wywołaniu 1 kHz, ale nie miałem takiego aparatu w rekach. Miałem natomiast induktor dający takie napięcie, było to około 10V max ok. 3 3 kHz, budowa była bardzo podobna do generatora maszynowego Alexanderssona lub bardziej rozbudowanego alternatora samochodowego. Widziałem też "elektronizowane" induktory - stary induktor mechaniczny plus...
W środku nie bardzo jest miejsce. Chociaż..... Więc w zasadzie tylko na zewnątrz się da. Są małe alternatory na magnesach stałych, tyle że regulatory mają stratne więc odbieranie mocy z silnika było by spore. A normalny alternator jest duży.
Nie, z ładowaniem masz wszystko w porządku alternator ładuje max. 14.5V czyli w normie. Po włączeniu świateł radia, dmuchawy, spada na 12,5V, to też w normie. A jeżeli chodzi o gniazdo zapalniczki to coś jest nie tak. Ja bym w pierwszej kolejności sprawdził kable, bezpiecznik i samo gniazdo. Wygląda na to że coś nie łączy. Ciekawe od kiedy po włączeniu...
Nie gniewaj się, ale nie rozumiesz najprostszych zagadnień budowy instalacji motocyklowej... Każdy quad ma alternator, 1f lub 3f, Twój ma TRZY FAZY. Po co chcesz kupować moduł, napisałeś że masz takowy i regulator?
Zazwyczaj wieje w dzień a wtedy alternator ładował by tylko akumulatory a to nie stawiało by raczej zbyt dużego oporu. Przekładnia będzie tak ok 1:3 wirnik 3m i dość szerokie łopaty ok 30-35cm u podstawy. Zrezygnowałem z budowy tej prądnicy wolnoobrotowej z alternatora bo nic z tego nie wyszło.
alternatora budowa budowa alternatora bosch regulator alternatora budowa
climatronic regulacja zamiennik pilota alarmu peugeot boxer kluczyk
briggs stratton nierówna praca kamera samochodowa rejestrator
Audi Q7 4L/4M – niedziałające lampy w klapie, wiązka, BCM, czujnik zamka TomTom GO 600 – komputer nie wykrywa urządzenia przez USB, MyDrive Connect, sterowniki RNDIS