Witaj takie pytanko a w jaki sposób odpowietrzałeś nagrzewnice???
2. odpowietrznik znalazłem tylko na wężach nagrzewnicy przy grodzi kabinowej (za filtrem powietrza) Pominąłeś najważniejszy, nie napisałeś jaki silnik, ale większości jest przy termostacie, na głowicy nad skrzynią biegów. co załącza wentylator ? Oczywiste że sterownik, to nie lata 80-te.
Układ silnika tak ale nagrzewnicy nie koniecznie . Zobaczysz co Ci wyjdzie w garnku . :D
Cześć, Mam następujący problem z autem GOLF 7 GTD 2013 r., 184 KM, 280 tys. przebiegu. Od dłuższego czasu znika płyn ze zbiorniczka w różnych okolicznościach. Po nocy widać, że po zbiorniku jest go mniej, aż pewnego dnia nie będzie w zbiorniku płynu, tylko zostanie w przewodach. Po dłuższych trasach, gdy jest bardzo ciepło na dworze, słychać podczas...
ale nawiew musi być włączony na maximum żeby odpowietrzyła się nagrzewnica . wykręć tez na chwile czujnik temperatury ten na kolektorze ssącym i wtedy już pozbędziesz sie całkowicie powietrza . jak zacznie lecieć płyn po odkręceniu czujnika to odrazu zakręć go . układ powinieneś mieć już odpowietrzony . jeśli nadal będziesz słyszał bulgotanie to z czasem...
Ja mam 2.0 TDI o mocy 136 KM i problem polega na tym, że bulgocze w chłodnicy nagrzewnicy. A jam 1.9 tdi ,po wymianie bulbulatora bulgotanie ustało.
Witam. Wiem że temat już był na forum ale może nie zawsze każdy przypadek jest identyczny.. do rzeczy.. Daf 105 2012 rok. 950tys przebiegu. Retarder.. automat.. Kierowca od jakiegoś czasu skarżył się ze ubywa płynu. I słuchać w nagrzewnicy bulgotanie. Przeważnie na cieplym silniku i wyższych obrotach. Pierwsza diagnoza spreżarka.. ponieważ ewidentnie...
Pojawia sie poważny problem z ogrzewaniem kabiny ,wymieniłem termostat ,rozbierałem kokpit zeby sprawdzic dzwigienki i zapadki i wszystko bez skutecznie w nagrzewnicy słychac jakby bulgotanie ale rzadko czasem kiedy zwieksza sie obroty dodawając gazu, obieg płynu w nagrzewnicy jest dobry obydwa weże są gorące .W czym tkwi problem ? Prosze o pomoc
Witam. Mam piecyk dwufunkcyjny ecocondens 25. Padła mi nagrzewnica, zakupiłem cały używany piecyk ale 1-funkcyjny. Przełożyłem nagrzewnicę i jest git, od 3 tygodni nie dolałem ani kropelki wody, na starej nagrzewnicy musiałem uzupełniać dwa razy dziennie. Dziś zachciało mi się zmienić całą elektronikę ponieważ temp bardzo narasta i gaz się wyłącza....
Na weekend spróbuje przepłukać nagrzewnice. Moim zdaniem nagrzewnica jest zawalona i ma przepływ tylko jak silnik wytworzy ciśnienie płynu. Są jakies środki do przeczyszczenia nagrzewnicy ?
Jeżeli powodem grzania, jest zbieranie się kompresji w układzie chłodzenia ( słychać wtedy bulgotanie w nagrzewnicy kabiny) to przyczyna leży w opadniętych tulejach, przez co się zapowietrza ukł. chłodzenia.
Witam serdecznie jest to mój pierwszy post na tym forum i proszę Was o poradę. Kupiłem używanego passata B5 FL z 2005 2.0 tdi 136km. Zrobiłem nim niewiele km ale zauważyłem, że kopci mi na biało, może lekko szaro (mam go lekko przyciemnionego i ciężko w lusterku jednoznacznie stwierdzić kolor spalin) Nie ma tego aż tak wiele, no ale mnie to już niepokoi....
Bulgotanie przelewanie w nagrzewnicy świadczy o zapowietrzeniu i należy odpowietrzyć przez zsunięcie węża odsłonięcie otworku odpowietrzającego na króćcu do nagrzewnicy przy akumulatorze i zwiększenie obrotów do ok 2000 aż zacznie wypływać płyn.
Witam ponownie, wymieniłem nagrzewnicę na nową i jest ok a tamta stara to w części dla kierowcy nie miała w ogóle przepływu, czyli zatkana kamieniem, a od strony pasażera był przeciek płynu i ogólnie radiator był bardzo mocno zakurzony. I mam jeszcze mały problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy bo podczas gdy uruchamia się pompka obiegu to słychać bulgotanie...
Witam Gdzie dokladnie znajduje sie nagrzewnica w mazdzie 323 Diesel z 91 r? Mam slabe grzenie i musze rozwiazac jakos ten problem pozdrawiam
Witam. Mam problem z brakiem ogrzewania. Sprawdzone zostały błędy w Klimatroniku - brak. Wykonałem nastawy podstawowe - nie pomogło. Płukałem nagrzewnicę- woda leciała czysta. Teraz zauważyłem, że przy uruchomionym silniku i zdjętych wężach od nagrzewnicy nie wypływa z nich płyn, jakby brak cyrkulacji. Ogrzewanie przestało działać podczas jazdy. Słyszalne...
Skoro wymieniona została pompa wody to ona najprawdopodobniej działa poprawnie zapewniając odpowiedni przepływ cieczy (w czasie jazdy silnik ma wyższe obroty i pompie udaje się "przepchnąć" część cieczy i dlatego trochę grzeje), natomiast to bulgotanie itp. sugeruje powietrze w układzie i pewnie to jest przyczyna braku ogrzewania - prawdopodobnie trzeba...
Niestety przypuszczenia co do uszkodzonej uszczelki pod głowicą potwierdziły się. Wystarczyło odkręcić korek i powąchać czy czuć spalinami i wtedy wzsystko już było jasne, poza tym charakterystyczny czarny nalot na zbiorniczku wyrównawczym potwierdził uszkodzenie uszczelki. Jeżeli ktoś z kolegów i koleżanek ma zamiar kupić passata to proszę zwrócić...
Tak, dla próby odepnij węże od nagrzewnicy i połącz je ze sobą aby był obieg płynu.
Zrób test.nagrzej silnik do temperatury roboczej tak aby wskazówka temperatury była w okolicach 80-90st chyba ,że podskoczy ci wyżej. Odkręć korek ze zbiornika wyrównawczego ale ostrożnie bo może płyn cię oblać. Jeśli płyn nie zacznie ci wypływać ze zbiornika to prze gazuj go mocno i obserwuj czy płyn ci się podnosi bo być może ci nagle się wylewać.Jeśli...
to bulgotanie slyszysz z chlodniczki nagrzewnicy nie przejmuj sie tym , jak bedziesz mial zimny silnik poluzuj korek wlewu plynu i zerknij na jego poziom , w tym momecie zejdzie z niego podcisnienie zakrec korek dobrze przekrec na gorace pokretlo chlodniczki w kabinie i dobrze przegon silnikiem az do otwarcia termostatu , bulgotanie powinlo ustapic...
sprawdz ten olej silnikowy jaki ma kolor ,czy czasem nie zrobiła sie jasna emulsja ,wtedy wiadomo ze płyn idzie do oleju ale moze równie dobrze dostawac sie do cylindrów ,wycieki zewnetrzne rozumie sprawdziłes i niema np na pompie czy połaczeniach i jak wyzej pisza nagrzewnicy ,a te bulgotanie jak piszesz to nie musi koniecznie wystepować przy uszkodzonej...
Dziś objawów jakby brak pomyślałem, że to może być zapowietrzona nagrzewnica wiec podjechałem na górkę auto stało około 45 stopni przodem do góry i podczas pracy silnika w aucie słychać było bulgotanie w nagrzewnicy i po chwili ustało. Poziom płynu spadł o około dwa centymetry i po dolaniu płynu chyba nic się nie dzieje jedynie tuz przed włączeniem...
W takiej sytuacji można, a nawet należy odpowietrzyć układ chłodzenia. Odpowietrzników szukaj na chłodnicy i na wężach idących do nagrzewnicy (między silnikiem a ścianką grodziową kabiny).
Stawiam na uszczelkę pod głowicą. A przy napełnianiu płynu należy pamiętać o otwarciu nagrzewnicy aby się odpowietrzyła. jeśli uszczelka to powinno być widać bulgotanie w naczynku z płynem
No czyli te bulgotanie świadczy ze masz zapowietrzony układ no w 899 chyba jest odpowietrznik nagrzewnicy szukaj za filtrem powietrza tam gdzie idą przewody do nagrzewnicy Dodano po 17 Aha no i pewnie wiesz ze ze środkowych kratek nie leci ciepłe powietrze?
Ale inne auta nie grzeją sie tak szybko i jeszcze jedno jak włacze ogrzewanie i mocniej przespiesze słysze jakies bulgotanie tak jakby z kratek wentylacji. Czytałem tu podobne zdarzenie opisane i niby było to zapowietrzenie nagrzewnicy Jak ja odpowietrzyć jeśli w aucie nie ma srubki odpowietrzającej ??
stoczone są tylko tam na dole, gdzie wchodzą w blok oraz na górze gdzie przylegają do głowicy jeżeli tak jest to i górna część, krawędź pomiędzy tulejami też powinna być poddana obróbce, ale w moim przypadku również tam jest ta szara maź a pod nią nierówny materiał. Ten smar wygląda na zabezpieczenie antykorozyjne, jak widać skuteczne skoro tuleje...
Nie cieknie, jednak tam po prostu jakaś woda się dostała - u mnie są roztopy. Tak że nie cieknie, a dalej bulgocze. Uszczelka cała, byłem u mechanika. Spróbuje odpowietrzyć jak mówił kolega, i dam znać. Dodano po 1 Witam po raz kolejny. Zrobiłem, tak jak mówił kolega, bąbelki rzeczywiście uciekały, ale nic to nie dało. Wody w nagrzewnicy nie ma. Przerażającej...
Loker napisał: ....Ja się przyzwyczaiłem i na bulgotanie nie zwracam uwagi... Do czasu. Wszelkie usterki usuwa się na bieżąco - a potem opcja "mądry Polak po szkodzie". Wracając do usterki - może to być tylko zapowietrzenie układu jak pisze Loker - ale trzeba je jak najszybciej usunąć (tworzy się korek z powietrza uniemożliwiając prawidłowy przepływ...
auto było odpowietrzane wszystkimi odpowietrznikami, raz zalałem układ i na wyłączonym silniku odkręciłem odpowietrzniki, imbus dziurkę na wężu od nagrzewnicy oraz korek spustowy chłodnicy, na zimno wszędzie wyleciał płyn, ale po uruchomieniu silnika znowu to samo z odpowietrznika na imbus cały czas leci para bez przerwy, już nawet próbowałem zapełniać...
Witajcie W moim Chevrolet Orlando 1.8 z LPG, słychać bulgotanie pod kierownicą ( nie zawsze) Dodatkowo czasami nie chce się przełączyć na gaz, a z kratek leci zimne powietrze, mimo 90 stopni silnika. Węże do nagrzewnicy również są zimne. Nie jest to regułą, bo czasem jest dobrze. Nadto klima latem dmuchała na 20 stopni, mimo iż na rurkach klimatyzacji...
Nie, jedyne co tam może bulgotać to zapowietrzona nagrzewnica.
To bulgotanie masz w nagrzewnicy... Sądząc po twoim opisie, skorzystaj z dobrego fachowca, rozeznaj sie w opiniach abyś nie marnował kasy
Wygląda jak spod głowicy. A bulgotac może nagrzewnica, początek puszczania ciśnienia przez upg do układu chłodzenia
Na moja skromna wiedze to niestety musze Pana zmartwic prawdopodobnie uszczelka pod głowica juz jest do wymiany.Miałem tak samo wszystko gorace a nagrzewnica ledwo ledwo letniutka.Nic nie wskazywalo na uszczelke zadnych typowych objawów tzn bulgotanie w nagrzewnicy, nierówna praca silnika itp.Łudzilem sie ze to nie uszczelka ale niestety pojechałem...
Zawór w korku zbiornika wyrównawczego jest sprawny? Układ na pewno się zapowietrza (słychać bulgotanie w nagrzewnicy)? Przedmuch do układu chłodzenia sprawdza się specjalnym odczynnikiem dodawanym do płynu chłodzącego. Ktoś próbował porządnie ten układ odpowietrzyć (przy LPG na samych odpowietrznikach może nie dać rady, trzeba odpowietrzać na wężach...
Jeśli nic poza bulgotaniem się nie dzieje to bym się nie przejmował. W niektórych autach tak jest, że bulgocze w nagrzewnicy. Ewentualnie można by spróbować odpowietrzyć układ chłodzenia przy nagrzewnicy. Za silnikiem do wnętrza auta wchodzą napewno 2 gumowe przewody. Jeśli nie ma na nich spejalnego zaworka do odpowietrzania to trzeba jeden z nich zdjęć...
Witam. Proszę o pomoc, niedawno wymieniłem uszczelkę pod głowicą, w samochodzie VW Passat B5 1.6 AHL. Samochód pracuje równo, lecz co trzeci dzień zauważam ubytki płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym. Dodam, że wymieniłem króciec za blokiem silnika na nowy. Zauważyłem, że przy przegazowaniu silnika na większe obroty, przy dociskaniu węża głównego...
Ja mam 2.0 tdi 136 km i problem jest ze bulgocze w chlodniczce nagrzewnicy i po przejechaniu 20 km odkrecam korek zbiorniczka podnosi się poziom plynu a nie raz zpuszcza się ciśnienie powietrza chlodniczka była zabita bo nie było ogrzewania przplukalem ja octem teraz ogrzewanie jest nie takie jak powinno być ale jest i ostatnio jeszcze śmierdziało płynem...
Wymieniony termostat,czujnik temperatury,płyn i teraz leci zimny nawiew,temperatura szybko rośnie,zimny wąż powrotu od nagrzewnicy,po odpowietrzeniu tym wężem kilka kilometrów było ok,potem to samo,zimne powietrze i coś bulgocze przy nagrzewnicy,wyświetlają się błędy 4.1;18.3;50;3 co to jest pomóżcie
Takie bulgotanie może występować w przypadku zapowietrzonego układu chłodniczego, zapowietrzonej nagrzewnicy. Nie wiem jak to wygląda w przypadku Twojego silnika ale doszukaj w necie coś w kwestii odpowietrzenia tego układu bo może w tym być problem.
Odpowietrz układ chłodzenia porządnie (ściągnij przewód na ścianie grodziowej z nagrzewnicy) - powinno pomóc.
Dziwne tykanie to na napewno popychacz hydrauliczny (napewno nie jeden). Miałem tak w fordzie sierra 2.0i. Niestety musiałem przetoczyc gniazda i założyć nadwymiarowe popychacze. Pomogło. Wcześniej doraźnie zalałem olej o wyższej lepkości co częściowo pomogło. Co do przelewania sie wody to tak jak wspomnieli pawliszon1981 i rafi1275 to napewno układ...
Przyczyn gotowania (bulgotanie,wrzenie) się wody w nagrzewnicy może być wiele: 1-zakamieniona nagrzewnica główna albo wymiennik płytowy, 2-brudny lub zużyty zawór 3-drogowy, stąd złe przełączenie i nadmierne grzanie nie tego co trzeba, 3-zalany albo zawilgocony mikroprzełącznik pod armaturą wodną, 4-zacinanie się hebelka włączającego mikroprzełącznik,...
Witam, posiadam Audi 80 B3 1.6TDi, Bez termostatu przewody miękkie, temp podczas jazdy tak niska, że wskazówka się nawet nie ruszy na początek skali. Po założeniu termostatu grzeje się do 100 stopni i wyżej, przewody jak skały, płyn bulgocze w zbiorniku. Co można z tym zrobić? Termostaty dwa sprawdzone. Po ustawieniu nagrzewnicy na max ciepło trzyma...
witam ponownie. wymienilem po raz kolejny termostat czujnik temp, i nic to samo. przypadkiem uslyszalem bulgotanie plynu w nagrzewnicy, po wymianie uszczelki glowicy cacy. dzieki za pomoc Dodano po 10 powyzszy post dotyczyl astry. teraz mam kolejny problem mianowicie wywala mi wszystkie bledy w silniku x14xe po wykasowaniu na stacji i po 2 dniach eksploatacji...
Jak układ jest przytkany (zwłaszcza po zastosowaniu jakiś uszczelniaczy, a to częste w Puntach, bo nagrzewnica lubi cieknąć, a jej wymiana jest kłopotliwa) to na wolnych obrotach jest za małe ciśnienie i nie ma wystarczającego przepływu płynu przez nagrzewnicę żeby było wyczuwalne ogrzewanie, na wyższych obrotach zwiększa się przepływ płynu i zaczyna...
Witam serdecznie wszystkich, proszę o porady w sprawie poniższego problemu. Fiat punto II 1.2 16V benzyna-gaz, szarpie podczas przyspieszania powyżej 2000 obr/min. Świece zapłonowe (NGK) oraz przewody zapłonowe (Magneti Marelli) wymienione 17 tyś temu. Cewka zapłonowa nowa MM ma miesiąc, przepustnica wyczyszczona, przepływomierz czysty. Nie ma błędów...,...
W plusach nie ma zaworu przed nagrzewnicą więc ten problem (często występujący we wcześniejszych modelach odpada). Faktycznie kolega ma najpewniej zapowietrzoną nagrzewnicę ale przyczyną nie jest wymiana płynu tylko zapewne uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia w Polonezie jest "samoodpowietrzalny" jeśli się nie da odpowietrzyć to pewnie cały czas...
Niestety w naszej firmie był problem z Dafem w postaci ubywającego płynu przez nadmiar. Wymieniliśmy uszczelnienie sprężarki, korek wyrównawczy w zbiorniczku, problem się nasilał dalej. Sprawdzenie zawartości dwutlenku węgla w płynie chłodniczym - wynik negatywny. Ostatecznie winna była opadnięta tuleja silnika, a motor się wcale nie grzał. Auto miało...
bulgotanie pompie zamrażarka bulgotanie bulgotanie zbiorniku
termistor drukarka zmierzyć obroty silnika kolektory grzejników
regulacja taśmy wzmacniacza pralka samsung zawiesza
Gilotyna do styropianu EPS/XPS – budowa, drut Kanthal, zasilacz, regulacja temperatury Lokalizacja bezpiecznika oświetlenia tablicy Skoda Octavia 5E5 Kombi 2016