Nie przeszkadza, a nawet odrobina takiej przestrzeni w celu kompensacji powinna być. Nie do końca. Powietrze w bloku zmniejsza efektywny przekrój którym płynie płyn, a powietrze w pompie drastycznie zmniejsza jej wydajność. Trzeba ten bąbel tak powytrząsać by przeniósł się do chłodnicy. Pamiętać też trzeba o prawidłowym montażu chłodnicy, czyli najlepiej...
Sprawdź czy nie robi się ciśnienie w układzie chłodzenia. Rozgrzej auto do 90 stopni, zostaw na parę godzin niech ostygnie i odkręć korek zbiorniczka płyny chłodzącego, zobacz czy będzie w nim ciśnienie po ostygnięciu silnika. Węże z płynem nie robią się zbyt twarde po kilku minutach pracy na zimnym silniku, ewentualnie jazdy pod obciążeniem kiedy silnik...
Płyn znika gdyż w układzie jest "bąbel" powietrza, odpowietrz dobrze układ.
Zależy od instalacji ale odpowietrzanie to niekiedy skomplikowany profes jeśli nie ma odpowietrzników na pionach tylko na kaloryferach. Ale jak widać nie wyskoczyłeś środę spod ogona więc dasz radę. Pilnować ciśnienia czyli poziomu w zbiorniczku wyrównawczym i odpowietrzać. Kiedyś bąbel powietrza musi uciec.
Dodam jeszcze, że prasowanie powinno być w określonym kierunku - czyli najpierw przy "oczku" i następne zaciskania w stronę wejścia przewodu/kabla. W przeciwnym wypadku zrobi się nieprzewodzący i sprężony "bąbel" powietrza lub środka uszczelniającego.
odpowietrznik jest wyżej. Ale... widać że jest niżej ;) - robi się bąbel powietrza przy zaworze od strony zasilania i nie ma jak go usunąć, choćby ręcznie. Ewentualnie śrubunkiem ale jak nie robiłeś nigdy, to nie próbuj.
W pompie ABS ma "bąbel" powietrza i dlatego tak jest. Popuść na pompie wyjścia na prawy przód i lewy tył (są opisane) i przepompuj kilka razy. Póżniej zakręć na pompie ABS i dokończ odpowietrzanie metodą "tradycyjną" i powinno być ok. Możesz (jeśli masz jak) "wstrzyknąć" do zbiorniczka z 0,5bar-a powietrza, byłoby jeszcze lepiej.
Może podpowiedz sąsiadom z Twojego pionu jak odpowietrzyć grzejniki? Według mojej wiedzy jeśli cały układ będzie prawidłowo odpowietrzony to problem zniknie. Ja mieszkam na ostatnim piętrze 4-piętrowego bloku, w ciągu sezonu muszę kilkukrotnie odpowietrzać grzejniki - jak któryś z sąsiadów z dołu odkręci termostat po raz pierwszy to do mnie leci bąbel...
Rysunek jest tragiczny. Albo masz bąbel powietrza w instalacji (rurki od grzejników z rysunku idą góra dół i łączą się z rurą przy bojlerze jak widzę po tym rysunku), albo masz zbyt łatwy przepływ przez bojler a zbyt słaby przez grzejniki. Jeśli masz zawory na bojlerze na CO, to przykręć je lekko. Naczynie wzbiorcze powinno być na rurze od zasilania,...
Szanowny forumowiczu, jeżeli nie widać wycieków z instalacji to najprawdopodobniej ucieka powietrze z naczynia przeponowego. Należy sprawdzić szczelność zaworu. Zawór jest taki sam jak w oponach samochodowych. Najprostsza metoda to nanieść ślinę (albo np. płyn do zmywania naczyń na zawór - tak aby powstała błona - jeżeli zawór jest nieszczelny będzie...
Nie ma tam niczego dołożonego do układu chłodzenia? Webasto, przepływowy dogrzewacz? Może gdzieś jest jeszcze bąbel powietrza w układzie.
To zrób test jak Ci te bąbelki idą. Może głowica pęknięta i dmucha jak się dobrze rozgrzeje.
Czy to może być problem mojego odpalania
Dobrze myślisz, zakręć np powrót i popuść śrubunek od zasilania i odwrotnie. Jeżeli odpowietrznik jest w najwyższym miejscu grzejnika, to ta kombinacja nic nie da, bo powietrze "pływa", czyli będzie cały czas u góry. przez odpowietrznik upuściłem około 3litrow wody i nawet nie zrobił się letni. Biorąc pod uwagę stosunek tych 3 litrów do objętości grzejnika,...
kolego, spróbuj wykorzystać ten odpowietrznik jeżeli takowy jest. Tylko odpowietrzaj na wyłączonym piecu pompkach, może być tak że ten bąbel powietrza siedzi u samej góry i ni chce zejść niżej do pompy aby go wyłapała. pozdrawiam.
Oczywiście "prawidłowe" odpowietrzenie oznacza, że ani w rurach ani też w samym kaloryferze już nie będzie powietrza, które by utrudniało przepływ cieczy. Przy poprawnie dobranej pompie cyrkulacyjnej przez sam odpowietrznik ani też przez jakikolwiek bezpiecznik ciśnieniowy nie można zapowietrzyć instalacji o ile będzie zapas cieczy w zbiorniku wyrównawczym....
No tak duży bąbel więcej powietrza większą izolacja. Z kolei na dzień jak będzie słońce będę zakładał czarna folię. W skrócie kupię dwie folie.
Tak, może to być problem w samym układzie chłodzenia. Jednak najpierw test CO2, tylko to da pewność że nie ma przedmuchów. Potem szukanie przyczyn w układzie chłodzenia. To że nagrzewnica oddaje ciepło szybko to raczej norma (chyb że Twój "z natury" ma tendencję do niedogrzewania kabiny). Węże twardnieją jak silnik się nagrzeje i robi się ciśnienie...
W urządzeniach z odkrytym przewodem grzejnym należy jeszcze pamiętać o ich odpowietrzeniu przed podaniem napięcia. Moc grzałek (przy ich niewielkim rozmiarze) powoduje, że kiedy trafi się bąbel powietrza, to z uwagi na brak chłodzenia przez wodę grzałka potrafi się przepalić w bardzo krótkim czasie. Brak wtyczki na przewodzie może również być podyktowany...
Gdzieś musi być nieszczelność i łapie lewe powietrze. Trudno powiedzieć gdzie, ja przejrzałbym kazdy cm, układu paliwowego i obczajał.
układ zapowietrza się i jak w końcu wystarczająco duży bąbel powietrza podejdzie pod wirnik pompy ta przestaje tłoczyć, obieg ustaje i masz wszystkie objawy jak powyżej. Pompa musiałaby być w jakimś zasyfonowanym miejscu - mało prawdopodobne.
Zapowietrzenie, to bąbel powietrza w obszarze, gdzie powinien być olej. Jeśli cylinder jest obustronnie zamknięty, i olej jest z obu stron tłoka (tak raczej musi być, jeśli siłownik działa dwukierunkowo), to możliwe są przynajmniej dwa takie obszary - po obu stronach tłoka. W każdym takim obszarze ten bąbel będzie przemieszczał się w górę pod wpływem...
Jeśli masz pc 10kw to wz wypada jeszcze nieźle ale u mnie przy 5kw to już bladziutko. Jedyny minus który zauważyłem w ups to to że większy bąbel powietrza(zapowietrzyłem specjalnie) potrafi ją zapowietrzyć i trzeba wyłączyć i włączyć i hula, wztka szybciej potrafiła to przemielić bo miała zapas wysokości podnoszenia, ale przy 2 ups oddalonych od siebie...
Kolega próbował mierzyć temperatury za pomocą programu CoreTemp lub jeszcze innym? U mnie everest potrafił wskazywać błędne odczyty. Co do "usterki": - źle trzyma jeden z kołków mocujących koszyk lub nierówne dociśnięcie, - słaby docisk podstawy do IHS, - bąbel powietrza między pastą, a metalem, - krzywo przymocowany IHS (część procesorów nie miała...
procesor łapie skok temperatury o 20 stopni w sekundę po czym w 5 sekund wraca do wejściowej temperatury. Blok chodniczki CPU "źle leży", bąbel powietrza, skoki napięcia zasilania rdzenia CPU, może IHS na procesorze. Ewentualnie awaria czujnika ale wtedy trzeba pozmieniać konfigurację wentylatorów. Innych możliwości nie ma.
Nowa pralka Amica WA3C1114ALISEB 11kg przy pierwszym uruchomieniu zaczęła się lać woda przez tackę do proszku. Jak woda zaczęła lecieć szybko wyłączyłem pralkę, wyciągnąłem szufladkę na detergent uruchomiłem krótki program i zauważyłem, że woda nie spływa do bębna, tylko zbiera się w zbiorniku do dość wysokiego poziomu i robi się bąbel powietrza, w...
Wymiana szkła ochronnego to dla serwisu bułka z masłem. Wymieniałem już dwa bo stłukłem. Natomiast to nie wygląda jak bąbel powietrza pod szkłem ochronnym.
Owszem. Ale jakby miał taką nieszczelność to by gubił sporo płynu. Zostaje ciśnienie, bąbel powietrza ale udziwniony układ.
Niestety po tych 15 minutach na wolnych obrotach znów mam spory bąbel co kilkadziesiąt sekund Zawsze będziesz miał jakieś bąble powietrza. Jeśli rano podczas rozruchu masz pojedynczy bąbel powietrza to samochód bez problemu odpali. Gorzej jak masz suchą rurę paliwową, wtedy trzeba szukać przyczyny w zapowietrzaniu się układu. A tak, to spokojnie, jeszcze...
też jest taka opcja ... powietrze ciepłe z nawiewu leci ... Odpowietrzę ... moze jakiś bąbel powietrza przyległ ... I jakoś zmierzę temp ... mam kamerę termo to coś się zobaczy ... Dodano po 1 choć na forach ten problem sie przewija Jedni na termostat inni na zapowietrzenie a jeszcze inni ze te tak mają ... podobno choć ta ostatnia wersja jakoś ......
Regulacja dawki w pompie . Z powodu kiepskiego paliwa pompa wtryskowa w środku koroduje no i masz efekt typowy dla EDC LUCAS 220D.Zobacz ewentualnie czy w filtrze paliwa nie zbiera się bąbel powietrza i przy starcie nie zostaje zassany do pompy dając bardzo podobny efekt.
Czasem się jakiś bąbel powietrza trafi i akurat jak ma złość w kaloryferze w pokoju córki i jak na złość często w nocy lub jak mnie nie ma w domu. Dlatego pomyślałem o automatach Dodano po 2 Nie jestem do końca pewien zakupu. Jak ma mi coś kapać i cieknąć to pozostanę przy tym co mam. Ale automaty na kolektorze muszę na bank wymienić tutaj nie mam wątpliwości
Ja niby pracuje i pompuje to może nie potrzeba, ale może jednak został gdzieś bąbel powietrza i trochę przeszkadza. Na tyle, że zawór zwrotny się nie zamyka. Jeżeli pompa sprawna, to trzeba sprawdzić kulkę w tym zaworze, o ile rozbieralny.
Prawdopodobnie zapowietrzona instalacja. Gdzieś jest w instalacji bąbel powietrza.
Wymieniłem płyn i odpowietrzyłem tak że żaden bąbel powietrza nie został (rurka z powrotem do zbiorniczka i pompowałem parę minut). Niestety dalej bywa że sprzęgło mięknie i bierze w podłodze. Zauważyłem że dzieje się to głównie gdy mam włączoną klimatyzację i dłużej stoję w korku. Zauważyłem też, że strumień gorącego powietrza który wydmuchuje pracujący...
W przewodach po sprawdzeniu rano znajdował się jeden bąbel powietrza czujniki i przewody zostały sprawdzane.
Zalewaj do skutku. Albo zostaje bąbel powietrza na końcu rury, albo smok nie sięga lustra wody.
Wydaje mi się że bąbel powietrza gdzieś w układzie. Mi pomogło kiedyś auto na linkę, piąty bieg i wycieczka po wsi :)
Najprawdopodobniej gdzieś w układzie pieca siedzi bąbel powietrza i gdy trafia na czujnik przepływu to wyłącza piecyk.
Kolego. Jeśli masz wodę na dnie zmywarki to ona widzi wyciek i wypompowuje wodę kończąc cykl. Ale wtedy powinien być błąd 1. Zobacz czy jest sucho w tacce. Jeśli nie ma tam wody, to sprawdź czy w wężyku do presostatu jest bąbel powietrza. To ważne aby było powietrze, i woda nie dostawała się do presostatu.
Możesz dokładniej opisać jak zrobić tą adaptację? A jeszcze zauważyłem że cały czas pojawia się bąbel powietrza (ok. 11mm) w przeźroczystym wężyku między filtrem a pompą. Nie ważne czy to zaraz po zgaszeniu czy po nocy on ciągle tam się pojawia i jest takiej samej długości. Wiem że to nie takie długie odpalanie ale co będzie jak przyjdą mrozy -15* jak...
Spróbuj wyciągnąć czarny tusz i ostrożnie przechylić tak aby w okienku kontrolnym pokazał się tusz. Ja też tak miałem, powód, w tym okienku zatrzymał się bąbel powietrza i drukarka odczytywała to jako pusty pojemnik. Ps. A drukarka to chyba DCP J105
Sprawdzić co się grzeje i wymienić/nakleić radiator. Może chińskie rączki krzywo nakleiły taśmę przewodzącą ciepło albo coś... albo jest bąbel powietrza pod radiatorem. Kto to wie.
Acha jak kupowałem dom CO działało. Jednak później musialem ponownie napełnić instalacje i już było źle. Zapowietrzona instalacja. A to że woda w jedną stronę płynie a w drugą nie - bąbel powietrza w nieodpowiednim miejscu i voila. Przemyśleć punkty strategiczne instalacji i zamontować odpowietrzniki automatyczne.
Kiepski nawiew to na początek zatkany filtr kabiny, potem klapy czy padający silnik. A że zimno to raczej bąbel powietrza w przewodach...
R11 i R12 w przypadku zwarcia U3 do masy działają jak dzielnik napięcia. Teraz wylutuj C6 i U3 i zobacz co ma zwarcie. Uważaj na laminat. Podczas grzania hotair w jednym miejscu lubi robić się bąbel powietrza i jak nie nagrzejesz dużej powierzchni to ten bąbel wyskoczy nagle zrzucając w tym miejscu wszystkie elementy z PCB. U3 raczej do wymiany. Kup...
Nie patrzałem tylko patrzyłem, czy odpowietrzyłeś silnik po wymianie płynu i termostatu? Na chłodnicy i przy termostacie powinny być odpowietrzniki a przynajmniej ja takie miałem w berlingo 1,8 to znacznie ułatwia sprawę. Jeśli nie odpowietrzyłeś to przy termostacie masz bąbel powietrza w układzie i nigdy go nie otworzysz.
To za cienkie na grawitację, zagotuje wodę w wiadrze a nie pójdzie w grzejnik. Potrzebna byle jaka pompka żeby to ruszyło. W rurze może być także "korek" z bąbla powietrza - przy małych średnicach i niedokładności w spadkach - bez pompki nie do usunięcia.
witajcie , kolego jeżeli w tych grzejnikach jest woda to każdy bąbel powietrza można wygnać z instalacji,jeżeli przy grzejnikach są zawory zasilania i powrotu. Zamykasz obydwa zawory w miejsce odpowietrznika wkręcasz gwint pół cala z wężykiem którego końcówkę wkładasz do wiadra,a następnie odkręcasz zawór powrotu(zasilanie zamknięte)i wypuszczasz wodę...
Może przewód paliwowy się zagina i blokuje paliwo lub może jakiś bąbel powietrza. Sprawdził bym dopływ paliwa, wymienił paliwo na inne i ostatecznie świecę. Jeszcze sprawdził odpowietrzanie zbiornika. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Aleksander_01 - o jakim testerze mówisz? nie spotkałem się z tą informacją nigdzie indziej. No to te idioty niemce zrobili w VCDS jakiś błąd i wprowadzili odpowietrzanie, po jaką cholerę to nie wiem. Polskie chłopoki radzo se bez tego i mówio że jest dobrze. Autorze tematu - w zdecydowanej większości odpowiada tu amatorka, gdzie co najwyżej ktoś coś...
Więc źle Cię zrozumiałem, przepraszam. Jeżeli przewody do parownika masz powyżej odpowietrzników, to będziesz je musiał ściągać do odpowietrzania, żeby nie został bąbel powietrza. W każdym razie spróbuj go porządnie odpowietrzyć, nie musi to być tak dokładne jak w układzie hamulcowym, coś tam powietrza może zostać. Jak to nie pomoże to pozostaje wirnik...
Teraz ruszył i na razie grzeje, fachowiec doradził mi by zamknąć wszystkie grzejniki oprócz ostatniego bo może gdzieś jest jakiś bąbel powietrza i go wtedy przepcha, i faktycznie był. Teraz poustawiam wszystkie grzejniki od nowa i zobaczymy. Dzięki za porady.
Tak , ale to jedynie wpływa na szybsze go wyłączenie , szybciej osiąga zadaną temperaturę , na wyjściu co skutkuje niedogrzewanie grzejników bo powrót jest nadal zimny , szczególnie tych ostatnich grzejników , nie powoduje to jednak gaśnięcia świeczki , zapchany filtr działa tak samo jak bąbel powietrza który powoduje zblokowanie przepływu ciepła ,...
Klej UV - utwardzany ultrafioletem. Klej polimerowy, tak jaki butapren jest klejem kontaktowym tzn smarujesz obie klejone powierzchnie, odczekujesz aż wyschnie i dociskasz. Tylko co z grubością takiej spoiny ? Zamiast 3 mm ryski będziesz miał o wiele większy bąbel powietrza. Zastosuj nową folię amen.
Myślę, że jest tam coś zapchane, ewentualnie termostat zamknięty, ale to też powinien mieć zawór odpowietrzający. Możesz luzować opaski na weżach, ale to jest proszenie się o kłopoty, jesli jest coś faktycznie zapchane. Lejesz płyn do normalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym, i robisz próżnie w układzie chłodzenia. Jak siedzi gdzieś bąbel powietrza...
Są fachowcy którzy by najpierw pomyśleli chwile i poszukali rurki gdzieś w uboczu pomieszczenia żeby schować go za szafą, za ścianą gdzie może jest garderoba i to nie zaszkodzi albo za pralką czy lodówką Tak, i pomoże to jak umarłemu kadzidło:D. Najlepiej to przygotować garść kołków drewnianych i wiercić co kawałek, a nuż trafo na rurkę i bąbel powietrza....
Nie ma to jak uczyć się fachu na własnym samochodzie. Głowicę po przepaleniu uszczelki, oddaje się do splanowania i sprawdzenia szczelności w wątpliwych przypadkach ( kiedy są wszelkie objawy, a uszczelka cała). Teraz nie wiadomo - czy zostaje bąbel powietrza w głowicy, czy faktycznie kompresja bije w kanały wodne.
Może płyn się zestarzał. I układ się zapowietrzył przez co jest bąbel powietrza i lekko dociska okładzine ta sie nagrzewa płyn jeszcze bardziej wrze i jeszcze bardziej hamuje. Lub krzywo osadzone klocki i się klinują i zacisku. Wyłącz ABS i zobacz czy sytuacja sie powtórzy. To ważne.
Przewody szczelne, widzisz w przewodach bąble powietrza. Może pompka paliwowa mechaniczna się kończy.
Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
Miałem kiedyś podobnie w innym aucie, była zima a auto po niecałych 2 km łapało jużz temp 100 stopni, układ był po prostu zapowietrzony, gdzieś ciągle był bąbel powietrza w układzie, przy zasilaniu lpg nie jest tak łatwo odpowietrzyć układ, reduktor niżej od zbiorniczka wyrównawczego?
To co Saskia proponuje na pewno jest lepsze jak zwijanie tej miedzi w okrąg,jak pisałem, nie możesz tego spiepszyć ,ze względu na cenę miedzi.Musisz pamiętać o tym, że jak Ci się układ zapowietrzy z jakiejkolwiek przyczyny, z meandry powietrze stosunkowo łatwo uleci,a z okręgu,no nie sądzę,gdzieś stanie w solarze ,,bąbel,, powietrza i masz problem z...
Dzięki zaworom mógłbyś przykręcić cisnienie na krótkich odcinkach. Na samym końcu regulacji działają jak ogranicznik. Efekt by był. Ale zawory na niktach są, to jedyne narzędzie jakie posiadam ;) Pisałem o 2 zaworach na rozdzielaczach (zasilanie + powrót) aby móc je odpowietrzyć np z węża pod dużym ciśnieniem, obieg po obiegu. Teraz mogę się tylko...
Jest to możliwe. Jeśli na rurze jest miejsce położone wyżej niż odcinki po obu jego stronach. Tworzy sie tam bąbel powietrza i trwa dopóki nie rozpuści się we wodzie. A dopóki trwa, woda nie płynie. Prędkość wody jest zbyt mała by go porwać dalej. Po to na rurach odpowietrzających na najwyższych piętrach są "esy" - zeby w tych rurach ciepła woda nie...
Ciężko zdiagnozować na odległość, ale pompa jak będzie zapowietrzona i w kanalikach będzie choć jeden bąbel powietrza,to ropy nie będzie sprężać, problem powszechnie znany z ropniaków.T-25 ma mechaniczną odśrodkową pompę, przy zalaniu porządnie zbiornika,odpowietrzanie pompy trzeba zrobić poprzez odkręcenie przewodów wysokiego ciśnienia do wtryskiwaczy,...
Prędzej niż wina czujnika będzie to przerwany przewód lub bąbel powietrza w układzie chłodzenia. Tak na marginesie, to jeśli od 5 lat nie robiłeś nic z tym autem to zrób porządny przegląd zawieszenia, bo nie jest ono wieczne a sam się przekonałem, że mimo znacznego zużycia nie daje ono o sobie znać "akustycznie" w tym aucie.
A więc tak :-) Zamontowałem na tym przewodzie co się powinno książkowo odpowietrzać gumową gruszkę z zaworem zwrotnym i wygląda na to, że to nie zbiornik... teraz zatankowane jest na full a po odpaleniu gaśnie. Za drugim razem jak odpali to lecą bąbelki powietrza. Zrobiłem teraz tak, że odłączyłem z pierwszego trójnika od przelewów ten przewód co idzie...
Tak jak w temacie problem pojawił się na słońcu. Wyszły bąble powietrza pomiędzy żelem a czujnikiem a nie pomiędzy szyba a żelem. Wygląda na to, że fabrycznie żel był źle przyklejony do czujnika (taki już dostałem) i dopiero pod słońcem (temperaturą) się ujawniły. Jakieś pomysły na usuniecie tych bąbelków? (poza wymianą żelu oczywiście). http://obrazki.elektroda.net/41_12834308...
Paliwo jest :D Zajrzałem pod maskę i z lewej strony z takiej puszki wychodzą 2 przewody, jeden z nich, przezroczysty, wypełniony żółtawą cieczą ma w sobie duży bąbel powietrza. Czyżby zapowietrzony przewód paliwa? Dodano po 4 Dodam jeszcze że rozruch dziwnie przebiega, bo rozrusznik kręci, ale ociężale, a silnik nawet nie "kaszlnie".
Witam mam samochód VW Passat b3 1.9TD zapowietrzoną pompę paliwa czy ktoś wie jak odpowietrz i w przewodach są bąbelki powietrza. Za pomoc z góry dziękuje. Zdjęcie samochodu : http://obrazki.elektroda.net/26_12677271...
Zastanawiam się dlaczego chłodnica w dolnej części jest chłodna. Ano dlatego, że przez chłodnicę nie ma pełnego przepływu, to tak jak z kaloryferem, jak mało jest na niego puszczone, to góra jest gorąca, a dół chłodny. Może to być również zapowietrzenie i bąbel powietrza blokuje częściowo przepływ przez chłodnicę, to jaka jest tego konkretna przyczyna...
Nie ma odpowietrznika, to się dzieje samoczynnie. Chociaż czasami trwa to długo. Dla przykładu w moim aucie po prawie roku odpowietrzył się całkowicie. Widać jakiś "bąbel " powietrza w głowicy lub chłodnicy siedział. Jak uciekł to dolałem około 100 mll płynu i się uspokoiło.A powietrze powinno ujść przez korek wlewu płynu. Tam jest odpowiedni otworek,...
witam wszystkich ;) mam problem który mnie zaczyna nurtować coraz bardziej... otóż , na zimnym silniku po nocy , niezależnie czy jest lato czy zima ciężko odpala, świece żarowe grzeją :) ( sprawdzałem) . im dłużej stoi tym ciężej odpala, moim zdaniem jakby gubił ciśnienie paliwa w układzie paliwowym . po kilku godzinach postoju w miarę stygnięcia silnika...
co ty masz w tym układzie chłodzenia? Jeśli piec był gorący a dmuchawa w samochodzie pracowała to znaczy że dalej nie ma obiegu wody. Proponuje wlać środek do płukania obiegu troszkę pojeździć. potem zmienić ten syf na płyn prawdziwy chłodniczy i odpowietrzyć. Próbę webasta zrobić podczas jazdy co by pomogło w odpowietrzeniu bo piec masz dość wysoko...
Na pewno paliwo się cofało i ktoś go tam wcisną. Usuń go ale zostaw ten przezroczysty wężyk i zobacz czy paliwo ci się cofa (powstają bąble powietrza). Jak tak to kup nowy o większym przekroju. Pozdrawiam
Ja stosowałem wolny klej, w przeciwieństwie do szybkiego łagodnie osiada wypełniając dziury i tworząc zbity blok (chociaż musisz się bawić w uszczelnienie obszaru, żeby masa nie wypłynęła na boki). Szybkie kleje pięciominutowe często zasychają zanim bąble powietrza wylecą z mieszaniny. Tak więc ja bym pewnie szukał czegoś co schnie w godzinach, nie...
Układ jest zapowietrzony, albo działa prawidłowo , bo po uruchomieniu podlogówki powrót powinien być zimny aż do nagrania płyty jastrychu. Przelej ten obwód rozpinając powrót i dopuszcza jednocześnie wodę do instalacji. Lejesz dotąd aż nie będzie bąbli powietrza.
Witajcie. Mam mały problem z odpalaniem samochodu na zimnym silniku. Musze długo krecić silnikiem, aż zacznie szrpac i zapali z 2-3 razem. W wężyku paliwowym przed pompą jest bąbel powietrza. Dziś wymienie filtr paliwa, ale czytałem jeszcze, że można odłączyć czujnik temperatury tylko nie wiem gdzie on jest??? Jeśli może mi to ktoś napisać gdzie go...
doradzcie czy zmieniac pompe czy szukac problemu gdzie indziej? Jakbyś jeszcze ładniej po polsku napisał, to było by miło. Szukaj problemu poza pompą. Kolega (at)Sono2020 dał ci kierunek poszukiwań. Ja bym dodał kwestię odpowietrzenia instalacji. Wstaw więcej zdjęć i dokładny schemat instalacji. Jak masz więcej takich zaniżeń jak przy pompie to może...
... bo przy ostatniej próbie wszystko się zaczęło "smażyć" zanim się termostat otworzył - głowica była już gorąca a przed termostatem musiał siedzieć jakiś bąbel powietrza. Tam jest zatkane pomiędzy termostatem a blokiem, sam do tego doszedłeś i nam to napisałeś :) Zostaw w spokoju pompę, przelej ten odcinek wodą pod ciśnieniem (tak jak koledzy wyżej...
Co do wtryskiwaczy - ochlapałem je wodą i praktycznie nic się nie dzieje. Co 15-20s pojawi się coś na wzór bąbelka ale nie wiem czy to bąbel powietrza czy po prostu od wibracji tworzy się coś takiego. Dzisiaj chcę spróbować zawalczyć z tymi obrotami bo denerwujący jest ten objaw, nie wiem tylko do końca jak tego dokonać. Jeszcze jedna niepokojąca mnie...
Bardzo dziękuję - wierzcie lub nie, ale w papierowej wersji instrukcji (przed chwilą dzwoniłem do Dziadka) NIE ma kodu F83! Nie wiem jakim cudem, ale po prostu nie ma... Źle zrobiłem, że nie poszukałem PDF'a, ale się zasugerowałem, że będzie identyczny. Nie jestem znawcą tematu ogrzewania - czy taki opis błędu może świadczyć o niedokładnym odpowietrzeniu...
Ok. Ale dlaczego jest taka temperatura na oryginalnym chłodzeniu?? 1) informatyk użył pewnie tubki z Poxipolem zamiast z pastą t.-p. , albo tak nałożył ze po środku jest bąbel powietrza 2) informatyk założył Ci boxowe chłodzenie od Celerona 530, a twoje wylądowało u niego w szufladzie 3) wiatraczek się nie kręci, albo robi to 500obr/min 4) w procesorze...
No, to teraz Panowie piłeczka do was :D . Jakby ktoś kiedyś potrzebował, to pasuje zestaw Autofren D1402 lub frenkit 122019. Pompa spręż trzyma. Ale agregat ABS robi sobie jakieś jaja. Jak wciskam hamulec to robi taki dźwięk "psszzuuuut" i pedał wpada. Koła odpowietrzyłem, na 2 osoby. Podłączyłem zawory ABS na krótko, i po załączeniu wszystkich 3, pedał...
http://obrazki.elektroda.pl/4939320400_1... Witam posiadam od niedawna Peugeota 307 Silnik 2.0 HDi 90KM Mam dość spory i uciążliwy kłopot, mianowicie zapowietrzający się układ paliwowy. Auto rano odpali jak nie za pierwszym to za drugim razem, jednak jak już go zgaszę narasta problem. Samochodu nie da się odpalić, przez przewody idące...
Wygląda na zawór zwrotny klapowy... Przerzuć zawór zwrotny na odcinek rury nad zasobnikiem cwu po między dwa odpowietrzniki. Z zasilania kotła zawsze jakiś bąbel powietrza czy innego gazu się co jakiś wydostanie. Prawdopodobnie naczynie przelewowe jest źle podłączone i zapowietrza się odcinek od kotła do pompy cwu. Zawór zwrotny przy wył. pompie jest...
Nie trzeba być hydraulikiem, żeby wiedzieć, że do właściwego działania wyłącznika ciśnieniowego potrzebny jest "bąbel" powietrza, nieważne, czy w zwykłym zbiorniku, czy z przeponą. Tak całkowita zgoda. Pisanie o zmniejszaniu "uderzenia" pompy to kolejna herezja; woda jest nieściśliwa, Być może jednak później, trochę powietrza napompowano. nadmiar mocy...
Nie poszlo. Zgłosiłem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Za pierwszym razem Agito (bo tam kupowałem) - czy raczej serwis importera, wgrał nowy soft, ale przy okazji pogiął aluminiową ramkę przy demontażu tabletu. Druga reklamacja - wymienili ramkę na nową, ale źle ją spasowali. Dodatkowo w serwisie udało im się na krawędzi ekranu rozwarstwić...
Witam.Wiem ze było dużo tematów z tym związanych lecz nie znalazłem podobnego a mianowicie kiedy rano otwieram maskę stoi powietrze w przewodzie paliwowym tym przezroczystym zasilającym.Problem jest taki iż szarpie na biegach miedzy 1500 a 2000 obr. stojąc na wolnych obrotach sporadycznie pojawia się bąbel powietrza silnik pracuje równo lecz przy 1500...
Koniecznie zrób zdjęcie klapki tak aby było widać jak jest zamontowany łańcuch. Sprawdź czy rura pod miarkownikiem nie zapowietrza się. W momencie gdy miarkownik nie działa poprawnie pomocz gwint miarkownika i konopie wodą i powoli odkręcaj kluczem miarkownik. Obserwuj czy wylatują bąble powietrza czy woda. Jest to bardzo ważne ponieważ wystarczy że...
Nakładanie warstwy pasty na cały procesor to jedna z najgorszych istniejących technik. Tworzysz w ten sposób bąble powietrza. Najlepsze jest nałożenie niewielkiej ilości na środek w postaci kropki, ziarnka ryżu czy też plusa itp. tak, aby pasta została wyciśnięta na całą powierzchnię podczas dociskania radiatora. Inaczej to wszystko wygląda przy chłodzeniu...
Jak dostaje powietrze? W sieci rur jest powietrze, bąble powietrza, grzejnik jest w "wysokim punkcie" czyli wysoko i w takim miejscu, że to powietrze z instalacji akurat ma do niego dobry "dostęp" i tam sobie spływa z rur. Jak wiadomo powietrze, bąble powietrza w wodzie zawsze płyną do góry...
Zasilanie wężownicy ma bardzo niewielki spad w stronę bojlera, powrót ma niewielki spad w stronę rur, Spadki są, prawidłowe No nie wiem, ja tam hydraulikiem jestem tylko amatorsko ale wszystkie działające instalacje grawitacyjne jakie widziałem miały rurki ze spadkiem w stronę kotła, obie rurki. Czy to bojler czy to grzejnik, i tak jak tu autor pisze...
... Wg tabelki dla naprężenia 90MPa powinien wystarczyć pojedynczy słup krańcowy o sile wierzchołkowej 25kN, natomiast dla naprężenia 110Mpa to potrzebny byłby słup podwójny o sile wierzchołkowej min. 30kN ... Z postu wynika, że gestor sieci nie podał ci wiążącej informacji o naprężeniach w tej linii. No to trzeba przyjąć najbardziej niekorzystny wariant...
Przecież to nie wina pompy, że ciągnie bąble powietrza.
Jak widzisz - 12gucio pisze to samo, co ja. Gdyby kaloryfer był zapowietrzony, to bąbel powietrza nie niesie tyle ciepła, co woda, a będąc lżejszy od wody musiał by być u góry kaloryfera, więc miałbyś górę chłodną. Jeśli chcesz zamontować dla tej nitki "garażowej" pompkę (może być słabsza), to daj ją na odpływie, będzie przez nią płynąć chłodniejsza...
No własnie też tak myśleliśmy z mechanikiem, ale jakby to były klapy to chyba wcale by nie leciało ciepłe powietrze a w tym przypadku na wysokich obrotach leci letnie a na niskich zimne. To nie trzeba myśleć tylko sprawdzić jak to działa. Bo jeżeli oba węże do i z nagrzewnicy są stale gorące to świadczy o tym, że przez nagrzewnicę jest pełny przepływ...
Dzieki za podpowiedzi Boryas. Ogólnie podmienialem już na używane- elektrozawor do sterowania turbiny i regulator ciśnienia enia paliwa - nie było żadnych efektów. Nie ruszałem jeszcze jedynie czujnkka cisnienia na listwie. Pisząc sprawdzić - jak fachowo sie do tego zabrać, gdyż może używki też były wadliwe.... Całe vacum przejrzałem i zdaje sie nie...
Z 3 lata temu naprawiałem też taki podobny płaszcz (rozerwany przez jakiegoś magika na odcinku 3cm). Zmatowałem folię, posmarowałem klejem butapren. Podobnie postąpiłem z kawałkiem folii (dość twarda, podobna do tej, co pakują nawozy sztuczne). Po wyschnięciu posmarowałem ponownie klejem, docisnąłem, wyrównałem, pozbyłem się bąbli powietrza. Po 24h...
bąbel samsung wentylator bąbel filtr paliwo bąbel
macbook zalany husqvarna wysoki obrót bosch mikrofala
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Brak dźwięku w głośnikach wysokotonowych Tannoy 607 po przerwie BIOS z obsługą NVMe dla DHLB1030ZD/X1 Panasonic FZ-G1