Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Druciarze montujący Tartarini po prostu odcinali kontrolkę lub dokładali kasowacz błędów.
Launch w polskiej wersji wali takie kwiatki. Pan mieciu nie zna innego języka ? No jaka szkoda, widocznie nie wystarczy sam tester żeby naprawiać autka ... :( A wracając, jest to zapisany błąd immo w sterowniku.
Moim zdaniem to wina tych suwaków pod kierownicą (czujnik skrętu). Miałem kiedyś identyczny problem i wymiana tego pomogła.
zerknij do PW
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Jest to jak najbardziej prawdopodobne.
Jaki dokładnie kod błędu? Sprawdzałeś wszystkie zasilania?
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Nie tylko na zapłonie.
Ja to składałem pierwszy raz , może popełniłem jakiś błąd.
mam punto 1,2 188 a4.000 wyskakuje błąd ODBpo170 w czym szukać błędu
Pewno że ster.
Gwoli ścisłości - w Punto II wspomaganie jest tylko elektryczne, przycisk "city" przełącza jego "skuteczność". Jak już kolega wcześniej spytał - jaki błąd?
Informacja do weryfikacji, ale: ponoć skrzynka bezpieczników ma kilka warstw i wygląda okej, ale gdzieś pomiędzy się może zielenić, czego na pierwszy rzut oka nie widać.
Witam. Jeżeli byłeś u mechanika i podłaczał się testerem to powinien powiedzieć tobie jaki jest kod błędu i co jest przyczyną usterki. Jeżeli tak nie robi to zmień mechanika. Pozdrawiam.
ECU na stół i połącz się bezpośrednio
Jak odłączysz napęd cd (odłączenie taśmy) i podłączysz radio to dalej jest ten błąd?
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
1 plus 3 masa 2 sygnał A że jeździ normalnie...ECU pewnie przechodzi z sekwencyjnego na ciągły, że tak napiszę. Teoretycznie możesz tego nie wyczuć, ale powinien być minimalnie słabszy więcej palić...
A czym ma prekodować kluczyk? Po samym pinie nawet nie odpali a co dopiero aby pilot zadziałał,nie wprowadzaj w błąd.
Wymieniaj MAP sensor. Miałem taki sam temat kilka dni temu.
Wtryskiwacze najprawdopodobniej nie trzymają ciśnienia. Podczas przyspieszania, spada ciśnienie na listwie, co informuje ECU i mamy błąd.
Musisz wykasować błąd.
Sprawdź szczególnie połączenia masy i zasilanie ECU - idzie przez zespolony przekaźnik (na ścianie grodziowej, nad pompą hamulcową, pod czarną plastikową osłoną mocowaną na 2 wkręty). Sterownik powinien być IAW 16F, a czy on pochodzi z Seicenta 1.1, Lancii Y czy Punta 55 nie ma większego znaczenia (nawet maże być od wersji 1.2 60KM).
Ok. Masz rację, mój błąd.
Proszę bardzo.
Błąd P1320
ok dziękuję, czyli rozumiem że to błąd montażu?
Podjedź i odczytaj ten błąd.
Problem może być jeszcze w wyłapywaniu błędów przez ECU BP,!? Tzn, jadąc na gazie jest odłączony wtyrysk (wtryskiwacze)! W tym momencie komputer ECU BP może interpretować dane o uszkodzeniu lub nieprawidłowej pracy wtrysku! I po ponownym przejściu na BP dzieją się czary !!:cry: Bardzo podobny miałem problem, więc o tym piszę! Mianowicie problem okazał...
W tym problem jaki błąd.
co tu rozwijać! we wtyczce do komputera sterującego silnikiem rozcinasz przewód nr 18 (są oznaczone na krawędziach i licząc szukasz) i pod oba końce podłączasz przewody które połączysz ze stykami przekaźnika które na stałe są zwarte aby przewód miał nadal przejście tyle ze przez przekaźnik! a zasilanie cewki tego przekaźnika podłączasz następująco!...
Może kostka przy centralce Airbag nie kontaktuje prawidłowo, lub jest problem z inną częścią wiązki niż taśma? Na próbę można wsadzić opornik ok 2-3Ohm bezpośrednio na piny 21 i 22 bezpośrednio przy centralce, jednocześnie odpinając poduszkę od taśmy. Jeśli błędy nie będą się powtarzać to trzeba szukać w kablach/pinach kostki przy centralce SRS. Nie...
Przy każdym zdjęciu pokrywy nowa uszczelka. Niestety ona lubi cieknąć, można nieco spiłować "stopki" pokrywy zaworów, żeby mocniej docisnąć uszczelkę, chyba że nie cieknie Ci spod pokrywy zaworów tylko z uchwytu cewek... tam jest oring w miejscu po rozdzielaczu zapłonu.
Powinno pomóc ;) Daj znać
Podstawa to porządna diagnostyka komputerowa. Sprawdzić czy nadal jest rejestrowany ten sam czy inny błąd i czy w ogóle jest.
Jaki jest ten błąd i parametry wystąpienia?
Problem w tym że na komputerze nie wykazuje żadnego błędu !
przekaznik podgrzewania wstepnego,niewykonana adaptacja wału korbowego
Pyt czy to punto 1.2 75 ? jezeli tak to to jest wielo punkt. Jezeli masz kts to esi ma opis konkretny. Sprawdz czy na odpowiednich pinach wtyczki sterownika pokazuje opornosc wtryskiwacza. Na mase bym nie stawial bo wtryskiwacz nie ma masy ze silnika lecz ze sterownika a wtedy nie wyrzuci tego bledu. Odlacz moze immo i podepnij tkz zerowke sterownik....
Może uszkodziłeś wtyczkę przy liczniku lub jakąś ścieżkę?
Czy to silnik 1.2? Miałem identyczny przypadek, wymieniłem świece i kable WN i problem ustąpił. Prawdopodobnie strona WN układu zapłonowego powoduje zakłócenia w pracy sterownika silnika. Tylko kup porządne świece takie jak mają być do tego samochodu. Awaryjna procedura przy rozkodowanym kluczyku. To nie będzie wina immo bo immobilizer nigdy nie zgasi...
Poducha dwustopniowa, nie widzi drugiego stopnia-proste(szukać uszkodzenia na linii sterownik-poduszka)
Witam dziś zapalił mi się check engine. Podłączyłem komputer i pokazało mi błąd fuel pressure. Samochód fiat punto 2 fl 1.3 multijet 70km. Czujnik cisnienia i filtr paliwa zmieniony. Co może być nie tak pompa paliwa wtryski czy może regulator ciśnienia paliwa ? Pozdrawiam
I rozwiązania brak ?
Skąd wziąłeś nowe ECU. Zazwyczaj to cewka je ubija, ale awaria jest nagminna. Sprawdź jednak jaki zwraca Ci błąd...
Ale tak szczerze to jeżeli działa ta pompa, która była w aucie to po co kombinujesz?
Nie jest skręcany. Zalany też nie bo to nie Brava/Bravo. Jak ktoś się zna to wie co oznacza błąd 01.
Witam Czy istnieje jakiś program do kasowania błędu poduszki powietrznej do fiata Punto 94r.? Instalacja jest sprawna tylko znajomy odłączył poduszke i podłączył no i kontrolka świeci.
No prawda, prawda, nie chodził równomiernie do końca, czasem nim szarpało mocniej, czasem mniej, gubił przyśpieszenie na dwójce - na gaz reagował z opóźnieniem. Ale jeździłem tak dość długo. Teraz zdecydowanie jest inaczej, ale check znów się pali, więc to nie to było przyczyną błędu.
Wiem, że ledy są sterowane prądowo, ale w tym aucie jest tyle elektroniki, że komputer może sterować tym wszystkim. Niestety nie widziałem wcześniej płytki która jest w tych lampach stąd było moje pytanie. Na szczęście dzisiaj problem został rozwiązany i lampa została naprawiona. Co do samej sygnalizacji to w przypadku uszkodzenia postojowek komputer...
Jakby siadły przekaźniki wywaliło by błąd silnika wspomagania?
Ukazał się błąd ,poduszka, należy jeśli poducha jest sprawna skasować błąd komputerem.
ELM z multiecuscan i po sprawie, w ogóle łączy Ci się ze sterownikiem silnika ? Podaj dane auta rok pojemność moc. Dodano po 3 No i przede wszystkim jaki to błąd.
błąd poprzedniego elektryka: sprawdził ale nie zamienił kabli
Wydaje mi się, że jest zbyt niskie ciśnienie gazu na reduktorze. Instalacja gazowa szczelna? Przede wszystkim na reduktorze skoro był wymieniany. (at)Sandamiano przyznaje Ci rację. Zmieniam, żeby nie wprowadzać w błąd. :)
Witam Fiat Punto 75 1.2MPI 94r. Co może oznaczać błąd autoadaptacji- na maksimum zubożenia? Sonda lambda nowa.
Pojawił się błąd RH Rear Wheel signal ??? Czy to czujnik???
Witam.Testowałem ostatnio Grande Punto 1.3 Multijet EcuScanem.Wyrzuca błąd P0110 - błąd czujnika temperatury powietrza przepływomierza -przerwa/zwarcie do +V baterii/sporadyczny.Nie zapala się kontrolka awarii silnika.Jedynym objawem pewnej niesprawności jest trochę gorszy rozruch silnika na ciepłym niż na zimnym. Podstawienie innego przepływomierza...
Jakim testerem błąd sczytałeś? Sprawdzić zasilanie przekaźnika ABSu.
Nie mogę znaleźć drugiego tematu na forum. Co do kostki CAXXXX sterującej to jest tak,że na chwilę po podłączeniu zasilania przekaźnik zostaje wysterowany ALE TYLKO WTEDY.Kolejne włączenia zapłonu już nie.No i ten błąd stały przekaźnika w kompie?!
Na co dzień w tych sprawach współpracuję z nimi [url=http://www.kocar.com.pl/]Link
Czy jak zgaśnie autko to nie odpala na benzynie?skoro rozłączenie akumulatora daje skutek natychmiastowy czyli restart któregoś ze sterowników daje efekt.A gdzie masz sterownik silnika?czy to jest 59F hybryda?Właśnie uszkodzenia sterowników bardzo często powodują awarię bez podania kodu błędu.
https://allegro.pl/oferta/skrzynka-bezpi... Ten sam numer co mój. Ale wcześniej spróbuję jeszcze raz wypiąć wszystkie wtyczki i wpiąć z powrotem. Może gdzieś jest jakiś błąd w połączeniach oraz podładuję akumulator.
Może nie chiński, a bułgarski - Multi ECU Scan (do Punto EVO potrzebujesz wersji zarejestrowanej), do tego interfejs STN1110 lub OBDLink SX. Od biedy może być też ELM327, ale V1.5 mają źle zateriminowaną linię CAN i w FIATach wywalają całą komunikację po CAN po ich podpięciu do OBD. W sumie wystarczy usunąć 1 rezystor i działa. Potrzebna jest też przejściówka...
Jaki kod błędu Ci wychodzi
Fiatecuscan pokazuje takie pierdoły właśnie. Jakie masz błędy w sterowniku.
Błąd wtrysku nie ma nic wspólnego z czujnikami O².
A co do tej pory zrobiłeś konkretnego oprócz odczytania błędu i pisania na forum?
Czujnik skrętu do wymiany pomimo błędu silnika.P
wyjmij wtryskiwacze i wyczyść ich ultradźwiękami(najlepiej oddać ich do specjalistycznego warsztatu, który tym sie zajmuje) koszt to ok 60 zł i po problemie, z tego co tu przeczytałem to napewno tam jest błąd. Spotkałem się już z tym problemem nie raz, pozdrawiam
Na początek dokładne czyszczenie EGR i czujnika.
nie :) To jest taki uniwersalny i nim często się posługuje, pomimo że mam interfejsy dedykowane do popularnych marek samochodów, aczkolwiek wygoda użytkowania tego uniwersalnego jest większa, jednak jak widać nie można na nim w 100% polegać (podejrzewam że gdybym ustawił język na angielski nie było by problemu z opisem błędu)
Trochę to faktyczne dziwne z rezystorem w tym miejscu. Zwyczajowo to CAN jest bocznikowany rezystorem na końcu magistrali. Może to ten rezystorek ci swankuje co wpływa na sterownik silnika? A sprawdź jeszczeczy auto niema założonego alarmu na CAN-e miałe dziwny przypadek w grane punto a sprawcą był alarm.
mam problem z check engine, sonda wymieniona, a nadal wyświetla błąd z tą nową sondą, A jaki błąd się wyświetla?
Wspomaganie działa, nie działa ESP. Jedyny błąd to brak kalibracji. Kalibracji nie przechodzi, niespełnione warunki. Ale jakie? W parametrach nie pokazuje tylko kąta skrętu. Podłączam drugi nowy czujnik kąta skrętu, też nie przechodzi kalibracji, ale za to nie działa wspomaganie. W parametrach to samo. Nowy czujnik też niesprawny? Podłączam MES. Chyba...
Czyli rozumiem że czujnik pedału sprzęgła do wymiany, adaptacja koła fonicznego, sonda do wymiany. A co to za błąd C426
A dlaczego żarówką . Sprawdzałem voltomierzem. Znajomy zasugerował mi że może to być błąd w komputerze pokładowym- czy to możliwe?
podepnij do kompa wina może być np walnięty czujnik temperatury płynu komputer dostaje zły sygnał i na rozgrzanym silniku zalewa świece ale najlepiej najpierw podpiąć a później myśleć co było powodem tego błędu
Zobacz jakie ciśnienie widzi na mapsensor. Przy zerowym ciśnieniu ten Stag zapali kontrolkę na awaryjnym odpaleniu a silnik będzie będzie pracował na benzynie. Do sprawdzenia instalacja - jak przekręcisz na zapłon to pamięta ustawienie z ostatniego gaszenia silnika. Warunki które ma na pewno to temperatura, obroty i ciśnienie gazu (tylko tu wywali błąd...
Witam od parę lat posiadam grande punto 1.4 b który ma problemy z odpaleniem na zimnym tak jak by mu paliwo odcięło wymieniłem pierw pompę paliwa na używana bez zmian zakupilem 2 nową dalej to samo ;/ wymienilem swiece kable map sensor czujnik temperatury..wtryski wraz zlistwą,czujnik położenia wałka oraz wału takrze dalej beż zmian brak błędów;( sądy...
Witam wszystkich, może ktoś podpowiedzieć co pada w tych wspomaganiach? Mam błąd C1001. W Punto II były często zimne luty/przekaźniki do wymiany i wspomaganie żyło. W grande punto też iść w stronę przekaźnika? Jeśli ktoś posiada sprawdzone info i nie chce się tu dzielić to można pisać priv $$ Dzięki
Spróbuj przyuczyć koło foniczne....
Można bawić się w różnego rodzaju emulatory.
wyskoczyła kontrolka samochód z kluczem co to może być Brak zgody na rozruch - błąd immobilizera.
Blokada paliwa to NIE immo tylko FPS, blokada pochodzi z układu SRS/Airbag. W instrukcji obsługi jest opisana procedura jej tymczasowej dezaktywacji (przy pomocy dźwigni kierunkowskazów). Wygląda na błąd komunikacji z modułem SRS lub zapisane Crash Data w tym module i/lub sterowniku silnika. Trzeba podpiąć pod komputer i wykasować błędy oraz ew. wymienić...
Dzięki wielkie za odpowiedz, jutro będę patrzył co i jak. Jeżeli Chodzi o pasek to jest z nim wszystko w porządku, ale wszystko jutro przeczyszczę contact sprey i zobaczymy.
Gutmann megamacs 55, błąd w odczycie silnika i w OBD.
Był błąd CAN - skasowany, nie wrócił. Poza tym bez błędów
witam,jak rozwiazales te awarie :D
przejechane na gazie ????????? może wtryskiwacze siadają .... przejechać na samej benzynie np jeden zbiornik z dodatkiem uszlachetniacza w celu rozchodzenia się wtryskiwaczy ... jeśli pobieranie sygnału z wtrysków benzynowych jest za pośrednictwem wtyczek nie lutowania wypiąć gaz pojeździć i zobaczyć czy błąd wystąpi ...
Mój Błąd... Kupiłem centralne na aukcji....zapewniano mnie ze jest nowa...cóż....po prostu miałem pecha.... Jakbym wiedział że nowa musi być "czysta" to kupiłbym ją na miejscu lub wydał majątek w servisie.... Jeszcze raz przepraszam wszystkich za wprowadzenie w błąd
Podobny moduł montowałem w Fiacie grande Punto, oraz w Toyocie Awensis ( tu z odwrotnym sterowaniem czyli minusem zamiast plusa )i żaden błąd nie wyskakiwał skontaktuj sie ze sprzedawca, o ile dobrze podłączyłeś.
Posiadam Fiata Punto 1.1 pompa paliwowa nie pracuje po przekręceniu zapłonu, sprawdziłem pompkę w zbiorniku paliwa jest ok.podłączyłem do pompy 12v i samochód odpalił.natomiast do wtyczki nie ma zasilania12v. Bezpiecznik pompy sprawdziłem i jest ok,lecz do niego nie dochodzi prąd. Miernikiem sprawdziłem obwód dodatni od bezpiecznika do wtyczki jest...
Witam, potrzebował bym schemat instalacji do Fiata grande punto 1.3jtd. Wywala mi błąd P0657 (Zgodność napięcia baterii na końcu/początku przekaźnika głównego). Przekaźnik numer 15 cyka w różnym tempie nawet po wyciągnięciu kluczyka, a na włączonym zapłonie przestaje. Dziwnie cykał również EGR i spadek mocy, myślałem że jest zablokowany, wiec go wyczyściłem...
Teraz było ok. 15V To jakie tam masz ładowanie ?
0,4 do 1,0 mm.
No a jak/czym to czytales ze wywaliłeś?
grande punto błąd punto błąd cewki punto błąd silnika
wentylator skraplacza tranzystor bf966 serwisowa zmywarka electrolux
aktualizacja clone listwa antyprzepieciowa
Canon Pixma iP7250 – demontaż głowicy drukującej krok po kroku Pompa CO Grundfos, Wilo – różne ciśnienie na biegach, wysokie ciśnienie 4,2 bar, brak przelewu