Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Chodziło o kod typu P... i numer. A po drugie jak tak rzeczywiście jest ,to czy to wynika np ze zwarcia do masy czy jest tam ubogo. I też zależy czy na wolnych czy w pełnym zakresie.
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
jak wyglądają korekty STFT i LTFT. Nie mam dostępu do tego, Spróbuj na tym, ja na nim zaczynałem
Sprawdź pod obciążeniem ciśnienie doładowania zadane i faktyczne
Sprawdzenie miernikiem [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Co do drugiego pytania to może napiszesz co to za emulator oraz wrzucisz jego fotki
Ale jak wyskoczył błąd sonda lambda to czemu nie mogli dojść ? Wymieniali ją ? Wystarczy sprawdzić komputerowo jakie jest napięcie na sondzie i już wiadomo. W więkoszości przypadku jak były objawy szarpania to zaczynało się : sonda przeowdy świece cewka
Jaki czas wtrysku?
hm... ciekawy przypadek, a może ciśnienie paliwa nie takie(regulator lub pompa) i dlatego zamula, tworzenie mieszanki na złym poziomie, to niekoniecznie wina lambdy. W tym silniku lambda ma mały wpływ na moc silnika, po prostu wywala złe parametry spalin bo ma nie taką mieszankę. Emulacja inst. gaz. nie ma nic do sterowania silnikiem przy zasilaniu...
Jeśli stare sondy pracują to możesz je zostawić ,do wymiany ta z uszkodzoną grzałką . Sondy za katami daj w tulejki dystansowe tzw. pseudoemulatory i powinno zadziałać i nie wyrzucać błędów, ale raczej nie rozwiąże to problemu ubogiej mieszanki bo one monitorują tylko pracę katalizatora. Masz problemy z gazownią.
Tak jak ci kolega szymitsu21 napisał na początku , to że sonda pokazuje za bogato , nie musi oznaczać że to jej wina. Gdybyś posiadał narzędzia niezbędne do diagnostyki to moglibyśmy kontynuować. W twoim przypadku musisz się zdać na mechanika , który powinien wiedzieć jak się do tego tematu zabrać.
Trzeba skasowac i pojezdzić na samej beznynie. Błąd może być od lpg
Wydaje mi się,że będziesz musiał zrobić immo off
Kat scisle wspólpracuje z pierwszą sonda lambda. Druga przy sprawnym kacie ma stać na bogato co jest okolica 1V. Mysle ze wszystko powyzej 0,5 V mozna uznac za bogato. Poprawcie mnie jezeli sie myle ale ta wartosć nie tak łatwo okreslic. Kolego nie chcę ci ubliżyć ale pieprzy.. głupoty aż wstyd że się nazywasz mechanikiem - jeśli druga sonda jest 1V...
Bo tester diagnostyczny to tylko pomóc w szukaniu usterki a nie urządzenie które pokazuje ci dokładnie co jest zepsute. Należy sprawdzić okablowanie oraz czy sterownik realizuje podgrzewanie sondy.
Ja o tym wiem, ale już wiele w życiu widziałem :D... Pozostaje rozwiązanie, które zapodał Kidu22 wywiercić otwór w wydechu i włożyć tam sonde dedykowaną do tego modelu.
W miejsce grzałki sondy podłącz żarówkę H4 i sprawdź napięcie. Objawy wskazują na uszkodzoną wiązkę.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12...
Sonda przed katalizatorem , na rozgrzanym silniku , na wolnych obrotach , winna oscylować z częstotliwością 1Hz , pomiędzy 0,2 a 0, 9V. Sonda nie ma nic wspólnego z trudnością z uruchomienia silnika!
Leszek, sprawdź kable na ciągłość, jeżeli ok, to pościągaj te metalowe zakucia.
Sprawdź kable, cewki, swiece. Masz wypadanie zapłonów. Stąd kiepska emisja, kat nie pracuje poprawnie i wywala błąd drugiej sondy. Prawdopodobnie.
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
różnią się przełącznikiem (700/p lub 720/p ma sensorowy przełącznik) komp jest ten sam
Nowa sonda załatwi sprawę.
...................
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Witam, mam problem z moją Hondą Civic VII z 2003 r. Ostatnio podczas normalnej jazdy zaparkowałem i po chwili odpaliłem ją, a Honda zgasła po kilku sekundach. Teraz cały czas po 2 minutach jazdy gaśnie i nie chce odpalić. Trzeba czekać co najmniej 15 minut, żeby odpaliła i znów gaśnie. Honda gaśnie na LPG i benzynie. Proszę o jakąś podpowiedź. Na OBD...
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Witam, pacjent Peugeot 308 1.6 VTi, wymieniona sonda przed kat. po 100 km. błąd powrócił, co może być przyczyną? AI: Czy użyta sonda lambda była oryginalna (OEM) czy zamiennik? Kupiona w sklepie po nr VIN.
DF058 wskazuje na błąd sondy lambda za katalizatorem. Może to być np. brak napięci na sondzie. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Więc pomiar napięcia czy w ogóle jest na grzałce, a potem pomiar rezystancji samej grzałki i ewentualnie prądu jakiś pobiera i będzie wszystko wiadomo.
Wpisz sobie "emulator sondy" na allegro....lub wstaw katalizator lepiej....
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Mówisz o tym przekaźniku ? http://obrazki.elektroda.pl/1132507100_1... Wygłada to tak: http://patrz.pl/zdjecia/plytka-al-700. Link nie działa, proszę fotkę wrzucić na serwer elektrody . Co do wiązki, jeśli jest sprawna nie zgnita to nie ma potrzeby wymiany.
Błąd wykazany w clipie to P1094 ? Oddaj to auto do kogoś kto ma pojęcie o robocie, Clip wyświetla kody specyficzne dla Renault czyli DF,xxx nie Pxxxx, poza tym P1094 to błąd sondy lambda i nijak ma się do ABS, u
Podaj dokładny opis i kod błędu, o ile wiem to występowały dwa rodzaje siriusa32, wiec może występowały jedną sondą.
Wykasuj błąd i jeździj na samej benzynce. Odłącz się z gazem od sondy. Zobaczymy czy też złapie komp. błąd sondy. Pozdrawiam.
Sonda ta umiera przeważnie przy 160kkm tylko ja miałem inne błędy. Napięcie nie ma znaczenia bo sonda jest prądowa. Należy sprawdzić współczynnik lambda na gazie i na benzynie oraz korekty na obu paliwach, jeśli będzie ok tu i tu to znaczy, że może umierać grzałka w sondzie lub kontakt na kostkach. Dobra diagnostyka raczej w 100% nie poda winowajcy...
Tak, to co zaznaczyłeś i przy pracy na LPG będzie aktywny błąd sondy lambda ale dzięki temu sterownik wtrysku benzyny nie będzie wprowadzał żadnych adaptacji składu mieszanki podczas jazdy na LPG, przy emulacji na "Standart (0..0,8)" niestety wprowadza, bo nie zawsze oczekuje λ=1.
Dzisiaj po południu będę instalować 2 sondę, ale wg mnie będzie ok, bo ta 2 sonda miała ewidentne uszkodzenie i robiła zamieszanie w sterowniku. Aktualizacja: Sonda za katalizatorem wymieniona, wszystko w porządku. Mam poprawne odczyty napięć z obu sond. Porada dla innych na przyszłość - przy problemach napięcia z 1 sondy zacząć należy od odpięcia 2...
wystarczy wpisać w gugle :) Nieszczelność kolektora wydechowego Nieszczelność podciśnienia w silniku Zwarcie lub rozwarcie w wiązce przewodów czujnika O2 Nagromadzenie sadzy lub oleju na czujniku O2 (nadmierne nagromadzenie zatka porty, których czujnik używa do pomiaru stosunku powietrza do paliwa) Zabrudzony przepływomierz masowy powietrza Nieprawidłowe...
Na gazie wzbogacanie ogólnie mija się z celem, bo gaz potrzebuje IDEALNEJ mieszanki i wtedy daje największą moc. Cut-off, najczęściej gaśnięcie, czasem wprowadzanie w błąd sondy lambda.
Nie uszkadza się sonda tylko katalizator, bo paliwo zamiast w cylindrze spalane jest w katalizatorze co powoduje jego lawinowe zużycie ( potrafi się rozgrzać do czerwoności). Sonda lambda do poprawnej pracy wymaga wysokiej temperatury dlatego montowana jest blisko kolektora wydechowego. Przy uszkodzonej świecy rejestruje się błąd sondy lambda ponieważ...
tutaj masz schemat sprawdzonego przeze mnie emulatora, poskładaj sobie, koszt max 10z ł, a w większości aut działa. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic29... Dodano po 1 czy tylko ciachanie przewodów przy mini i podłączanie do STAG? Nie, tylko odciąć przewody, dolutować kostkę do nowego modułu i tyle.
Kod silnika ( 3 litery) jest na obudowie paska rozrządu i w bagażniku, we wnęce koła zapasowego. Ale błąd sondy lambda wskazuje na zły skład mieszanki, do sprawdzenia ciśnienie paliwa i szczelność, działanie zaworu egr (o ile jest w tym silniku)
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Wymieniona sonda nowa orginał ? Czy zamiennik po taniości ? Sprawdzić przewody
Jeśli jest jakiś problem z temperaturą silnika lub czujnikiem tej temperatury to skład mieszanki może być nieprawidłowy, co może powodować pojawianie się błędów dotyczących sprawności katalizatora.
Kupić katalizator i wtedy będzie OK. A jeżeli tego robić nie chcesz, to przyzwyczaić się do błędu. Nie można niestety zjeść ciastka i mieć ciastka.
Podstawowy problem przy używaniu takich zabawek jest taki, że przykładowo pokaże ci błąd sondy lambda bez wyszczególnienia czego on dotyczy, no to wymieniasz sondę, szerokopasmowa to koszt ok 500zł, i co, błąd jest dalej. Jedziesz do warsztatu, po podłączeniu normalnego skanera pokazuje błąd sondy mieszanka zbyt uboga, wymiana uszczelki korpusu przepustnicy...
Sterownik robisz na virgin wkładasz i pali,sam się dopisuje.
witam. Czy udało sie rozwiązać temat, ewentualnie jak?
Chciałabym zapytac o to samo, tzn ja mam audi A4 b5 1.8 '97 i samochód jak jest zimny czyli np. rano jest odpalany i gaśnie, ale trzeba trzymać go na obrotach 1,5- 2 przez kilka chwil i potem chodzi normalnie, jak mu nie odbije i nie zgasnie znowu ale po kilku próbach cały czas trzymając na obrotach jest szansa, że nie zgaśnie i tak jak się pojeździ...
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
To uszczelka do roboty . Sprawa rozwiązana.
Koszt wymiany?
Nie potrzebujesz laboratorium, tylko sprawnego analizatora spalin i osoby która potrafi go obsługiwać. Podaj mi wartość współczynnika lambda na wolnych obrotach oraz podwyższonych.
Te same błędy P0031 oraz P2237
Na dwóch paliwach raczej chyba nie chodzi... bo mogę wyłączyć lpg i włączyć... na jednym i drugim paliwie chodzi tak samo... Bład sondy wyskakuje nawet jak silnik zimny...gdzie jak wyczytałem w sieci to sonda zaczyna " pracować " przy wyższych temperaturach... wczoraj jak auto po logach było rozgrzane to błędu sondy brak, z kolei w inne dni przy jezdzie...
Numer błędu przynajmniej podaj, błąd ktorej sondy, przez czy za katalizatorem.
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
Skoro błąd pojawia się co jakiś czas to jak najbardziej sprawdź kable sondy.
Np. błąd sondy lambda itp.
Raczej sonda. U mojej znajomej padła po 120 000 km. Objawy były identyczne.
Sprawdź czy w ogóle jest podpięta albo czy nie jest uszkodzone złącze sondy.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Obiecałem że wroce do tematu. Niestety sprawa jeszcze sie nie rozwiązała. Przy podłączeniu do komputera pokazał błąd czujnika położenia wału. Czujnik sprawdziłem miernikiem, zarówno zimny jak ciepły jest ok. Następnego dnia podjechalem znow na komputer. Tym razem pokazał błąd sondy lambda. Sondę sprawdziłem - jest ok wszystko z nią. Zaczynam podejrzewać...
To jest dokładnie taka sama sytuacja jak z domorosłymi diagnostami, którzy kupili interfejs za 50zł, pobrali apkę na telefon i "naprawiają" sobie sami samochód, pokaże błąd sondy lambda, no to leci nowa podróbka, błąd jest dalej, to kolejna, bo może tamta była niesprawna i tak w koło
Sam komputer lub wiązka do komputera może być przyczyną. Jak auto zgaśnie i nie będzie można go odpalić dobierz się do komputera wypnij z niego złącze przekręć zapłon i zmierz napięcie na pinach B1, C4, C16 względem masy powinno być napięcie akumulatora. Auto gaśnie w trakcie jazdy jak puścisz gaz, czy pod obciążeniem?
A ja tobie podpowiem że problem jest w katalizatorze, błąd i tak powróci. Pozdrawiam.
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
Dzięki za zainteresowanie. Na benzynie. Jak się przełęczy na gaz jeszcze bardziej faluje. Falowanie jest takie czasem że potrafi zgasnąć. Trzeba gazu dodawać. Komputer wyrzucam błąd sondy lambda 1 i sondy lambda 2. Wyczyściłem przepustnice i zmieniłem uszczelkę, błąd sondy lambda nr 1 zniknął a stosunek paliwa do tlenu op com China pokazuje mieszanka...
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Honda Accord 2001 108 https://obrazki.elektroda.pl/6522339900_...
P0136 O2 Sensor Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2). 1.Sonda do wymiany za katem czy przed? To jest to, fejsa ma, ale w głowie sieczka. Masz jak wół napisane- bank 1 sonda druga. Ale mała uwaga- tam sa inne błędy, bo diagnozowałeś to po OBD2, czyli taka namiastka diagnozy. A że są inne błędy to widze to po danych. A teraz powiem ci prawdę najprawdziwszą....
Przykro mi ale sonda do wymiany.
jeżeli pojawia się błąd P0170-sonda lambda to wiadomym jest że do wymiany jest przepływomierz :)
sonda z żółtym i niebieskim, czy czerwonym i żółtym? Referecyjne powinno być na 1 sondzie.
MAF = przepływomierz, sprawdź na nim zasilania i masę. W trakcie pracy zakres regulacji na nim. Jeśli mieszanka będzie zła to sonda będzie stać w miejscu. Przepływomierz reguluje mieszankę (w skrócie). Lub odłącz przepływkę , auto przejdzie w tryb awaryjny a sonda powinna zacząć pracować.
Auto kupione od handlarza jakiś miesiąc temu i zauważyłem przy włączonym zapłonie brak kontrolki check engine, powinna być nad samochodem z kluczykiem. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Sprawdziłem błędy, był błąd sondy lambda obwód grzania. Opanowałem to autko śmiga bez problemu, ale irytuje mnie ta kontrolka zapewne wyłączona przez handlarza. Kto wie...
Może ale nie musi a takie pytania to do "'gościa" albo wrozki bo nikt na podstawie Twojej informacji nie jest w stanie powiedzieć coś sensownego.Jedź do warsztatu co Ci nie tylko zczytają błąd ale naprawią to autko
witam jestem nowym uzytkownikiem forum. mam problem w moim aucie wyswietla mi bład sonda lambda wartosc gorna. auto jest zagazowane. mam problem z obrotami jak jest zimny bylem dzis u mechanika od gazu i jak podpiał mi kompa to powiedzial ze mapa benzyny powinna byc w lini ukosniej a u mnie jest jakby tam bomba wybuchała kazdy punkt w innym miejscu....
Nie ma takiego błędu jak "błąd sondy lambda" Dokładnego kodu już nie pamietam. Po wygooglaniu wyszło, ze to sonda lambda. Nie pisałbym takich rzeczy, gdybym nie był pewien. Dodano po 3 A kto ci to sprawdzał? Mechanik samochodowy posiadajacy odpowiednie narzedzia. Jaki to ma wplyw na rozwiazanie problemu? W ramach mozliwosci, prosze o rzeczowe odpowiedzi.
Po podłączeniu pod komputer wyskoczył tylko błąd sondy lambda. Jaki to model interface diagnostycznego?
Błąd , rzeczywiście wskazuje na obwód pomiarowy drugiej sondy , ale to nie ma nic wspólnego z brakiem odpalania silnika. Sugestie Kol Fuelinyourblood sprawdzić w pierwszej kolejności.
Sonda lub kable/wtyczki.
Witam mam pytanie jak w temacie Vw Polo 1.2 9N z 2003 sterownik silnika Simos i błąd 16514 - Zespół 1; sonda 1 P0130 - 35-00 - usterka elektryczna w obwodzie Dodam że 2 miesiące temu miałem ten sam błąd i kupiłem nową sonde ,ale teraz co jakiś czas błąd się powtarza co np 200 km ale nie ma na to reguły Sprawdziłem wtyczkę ale niczego podejrzanego nie...
A jaki kod błędu?
Moja sonda ma 4 przewody: 2 białe, szary i czarny, a co do parametrów to nie mogę ich sprawdzić bo nie znalazłem specyfikacji w internecie. Da się tą sondę dokładniej sprawdzić VAGiem? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
Wymien sondę i się przekonasz.
Problemami były: Przepływomierz i sonda lambda, a jeśli chodzi o gaz, przeciek na parowniku+ regulacja.
Silnik AVU 1,6 Silnik pracuje na wolnych obrotach i co 2 lub 3 minuty dostaje gwałtownego chwilowego spadku obrotów (takie czknięcie) – na vagu : Błąd sondy pierwszej (przed kat.) . Dokładnie jest tak - zaraz po uruchomieniu na biegu jałowym (670 obr/min) obciążenie sondy powoli wzrasta do 25% i spadek do zera,( tu zapamiętuje błąd), ale wystarczy...
Błąd po podłączeniu do komp to pierwsza sonda lambda Numer błędu podaj.
Simteki chodzą tylko z oryginałami.
Zapchany katalizator ?
Kompresja padaka. Na jednym 2 na reszcie 6-8. Głowica, zawory? Nie kopci pracuje cichutko
Trzeba sprawdzić grzałki w sondach i czy zasilanie mają. Ten nowy katalizator to zamiennik czy używka? Jakiej firmy te sondy były montowane? I po pierwsze trzeba w parametrach zobaczyć jak pracują bo może kończy im się zakres regulacji a zepsuło się coś innego odpowiadającego za skład mieszanki.
błąd sondy lambda laguna błąd sondy lambda passat błąd podgrzewania sondy lambda
power acoustik zużycie inverter iphone blokada ekran
sterownik movera sterownik movera
Schemat elektryczny wózka Jungheinrich HC 110 Renault Clio II 1.5 dCi - problem z odpalaniem