sprawdz czujnik temperatury
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
nie znalazłem jakie powinny być wartości napięc na czujniku temperatury silnika dla opla c14nz.jeżeli ktoś wie to z góry dzięki.
ej ej ej! Mierz napięcie na czujniku, i zobacz czy nie szaleje napięcie +5V na czujniku!
no chłopaki wszystko oki, ale nie o ten czujnik mi chodzi!! Ten podaje sygnał do ECU, a ja potrzebuje informacji o czujniku z jednym kabelkiem, który daje wartość na wskaźnik w liczniku.
Witam Miałem podobny problem w oplu c14nz. Wadliwy okazał się czujnik temperatury dla ecu.
Witam , mam taki problem z moim samochodem: Przegrzewał się temperatura jaką pokazywał to ponad 100. Wymieniłem termostat. Wróciło wszystko do normy 90-95 stopni. Po jakimś tygodniu podczas jazdy ledwo pokazuje 90 nawet przed 90. Jeszcze jeden problem to zamulanie na rozgrzanym silniku, teraz jak pokazuje dużo niższa temperaturę jest ok. Czyżby był...
Rozrząd wymieniłem, nie był przestawiony, termostat też nowy. Potwierdzam też że czujnik temperatury do ecu jest w kolektorze ssącym więc jest to silnik C14NZ. A ten czujnik co mam pod kopułką jest niepotrzebny. Pozostaje jeszcze sprawdzić czujnik w kolektorze i sondę lambda.
Czujnik temperatury sprawdzisz miernikiem. temperatura 20° - 2950Ω 40° - 1450Ω 70° - 500Ω 100° - 320Ω
W warunkach domowych można sprawdzić czy modół sterujący ma dobrą masę i pomieżyć czujnik temperatury
Może być silnik krokowy lub czujnik temperatury. Zrób diagnostykę , może coś się dowiesz.
ja stawiałbym na czujnik temperatury ale sprubuj jeszcze odłączyć sonde i zobacz czy szarpie
czujnik temperatury z tyłu silnika ponizej wlotu powietrza
Miałem dokładnie to samo, gdy jeszcze jeździłem Astrą tak samo C14NZ. Problem tkwił w uszkodzonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (tym który się wykręca w celu odpowietrzenia układu chłodzenia podczas napełniania). Znajduje się on (patrząc od przodu) po lewej stronie na kolektorze ssącym. Wymiana wyeliminowała usterkę, a wcześniej kombinowałem...
grzie znajdują się czujniki temperatury cieczy (od zegara) oraz czujnik powietrza , pozatym jakie są ich przedziały rezystancii. Mam corse 1,2 95r.
Teraz trzeba się dowiedzieć czy ta iskra jest na 100% na 3 i 4. Jeżeli jest to sprawdź czy wtryskiwacz czasem nie leje. Może być też uszkodzony czujnik temperatury i silnik jest zalewany paliwem.
Zobacz jeszcze czujnik temperatury na komputer. Jak jest uszkodzony to opelek będzie trudno zapalał
W niektórych multecach jest tak że jako remp.powietrza sterownik podstawia warość domyślną odliczoną z czujnika temp.silnika.Zresztą w większości układów wtryskowych temperatura powietrza ma mały wpływ korekcyjny.
Poprzestawiać się nie mogło, ale mogło się popsuć, a to już niedobrze. Najpierw sprawdź regulator. Jeśli jest dobry, to trzeba pojechać na diagnostykę i zobaczyć jakie impulsy dostaje wtryskiwacz. Wymieniałeś czujnik temperatury? często to jego wina.
Albo czujnik temperatury (jednoprzewodowy) wkręcony w kolektor dolotowy szwankuje, albo nowy termostat okazał się wadliwy (to się zdarza)
A czujnik temperatury ten z tyłu silnika? coś tak sie czepił tego lewego powietrza.pojezdzij z odpiętym.
podepnij pod kompa,ja bym stawiał na czujnik temperatury z którego impuls bierze sterownik silnika i załancza ssanie
Martwa sonda, źle ustawiony zapłon, uszkodzony czujnik temperatury - diagnostyka prawdę powie. A tymczasem proszę doprowadzić pisownię swoich postów do kultury.
Witam Mam problem z moim kadziorkiem a mianowicie brakuje mu mocy przy wyższych obrotach(jak by się w nim wszystko dusiło)Tak się dzieje na benzynie i na gazie.Wymieniłem świece. Pompa paliwa nowa,sonda,filtr powietrza oraz czujnik temperatury silnika. Proszę o jakąś podpowiedz.
Witam, problem dotyczy astry F '94 C14NZ gaz + benzyna. Powyżej obrotów jałowych silnik zaczyna szarpać i pracuje nierówno, na jałowych wszystko działa jak należy. Sprawdziłem już czujnik temperatury cieczy chłodzącej, potencjometr przepustnicy i cewkę - wszystko działa. Co jeszcze powinienem sprawdzic? Silnik szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie....
POwiem tyle, wymiana kompa na inny tez nic nie daje wiec to nie sterownik w euroscanie po przesledzeniu zachowania, checa sie dzieje z czujnikiem temperatury ktory jak sie okazuje jest uszkodzony. Tylko czy wymiana cos da, zobacze w poniedzialek jak wymienie czujnik. Pozdrawiam
Witam! Od jakiegos czasu rozmyslem na zwiekszeniem mocy w moim autku. Bajery typu magnetyzery i cudowne oporniki na czujnikach temperatury mnie nie kreca. Zastanawiam sie, czy mozna by w tym silniku (C14NZ na monowtrysku) zastosowac turbodoladowanie np za pomoca turbiny od silnika tdi badz czegos innego co moznaby kupic uzywane. Jesli ktos bawil sie...
Chyba wszystkiego nie wymieniłeś :-) , w aparacie masz jeszcze czujnik Halla .Czujnik temperatury do komputera , ale w tym przypadku silnik szarpie i gaśnie po nagrzaniu ,a jak jest zimny to jest OK.
Witam. Może to być: a) silnik krokowy regulujący dopływ powietrza na wolnych obrotach, b) czujnik temperatury silnika c) potencjometr przy przepustnicy Mam a Astrze F C14NZ takie same objawy, a ww komponenty mam sprawdzone więc może to być coś jeszcze. :cry:
Tak, 1.4 C14NZ '92, aparat XD Lukasa. Wyczyściłem te blachy przy cewce zapłonowej i skręciłem ale dalej nic, zastanawiam się co ma ten czujnik temperatury do tego skoro tam tylko jeden przewód idzie.
Ludzie, przestańcie bredzić o komputerach w tym starociu - możliwości są dwie - albo czujnik Halla/moduł zapłonowy - obydwa w aparacie, dostępnym w cenie flaszki na każdym złomie, bądź zwyczajnie ginie ciśnienie paliwa - skrajnie zużyta pompka, przekaźnik w słupku - nie wiem w czym jest problem, żeby zobaczyć czy jak zgaśnie to ma iskrę. Czujnik temperatury...
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Wymienione przewody zapłonowe, palec i kopułka rozdzielacza. Silnik nie szarpie nie przerywa podczas jazdy ani na benzyni ani na gazie. Sprawdzę ten czujnik położenia przepustnicy i ten MAP. Aczkolwiek jak sprawdzałem kody błędów to wyświetlił się kody 35 i 45. Dodano po 3 Pawel wawa, nie wiem jaką temperature widzi sterownik. Ale nie wyświetlają się...
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
Oprócz tego zapalił się check i wyskoczył błąd nr 15. Fehlercode 15- Kühlmitteltemperatursensor - czyli czujnik temperatury silnika-ten na kolektorze ssącym z tyłu -dwu-pinowy Dodano po 1 Jak jest zimny , to odpali?
Witam ponownie! Przy włączonej klimatyzacji, często włącza mi się wentylator od chłodnicy wody na drugi bieg. Przy tym "trzaska" przekaźnik pod schowkiem od strony pasażera. Po wyłączeniu klimatyzacji wentylator dalej chodzi na drugim biegu, a powinien się wyłączyć. Sprawdziłem przekaźniki, wyczyściłem styki i dalej to samo. W między czasie miałem wymieniony...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Pozwoliłem sobie połączyć oba obrazki i oznaczyć kolorami. Na pewno komuś się przyda :) C14NZ: http://obrazki.elektroda.net/91_12719344... Co to jest (lub od czego jest): • Przekaźnik K58 • X15 • Silnik M21 • Sygnał 542 • Sygnał 562 • Sygnał 521 • P33 • Y32 • Złącze X13 ________________________________________...
Czujnikiem temperatury najprościej w chłodnicy, w chłodnicy zostanie Ci najwyżej szklanka starego płynu. Wycinasz z butelki tak, żeby tam podłożyć bo inaczej nie złapiesz płynu:)
WITAM Mam problem z mocą, a mianowicie kiedy jadę na 4 lub 5 biegu z prędkością 80 km/h i wciskam pedał gazu do podłogi nie ma żadnej reakcji (tylko słychać jakby się w środku wszystko dusiło) ale gdy robię to pomału to auto pomalutku przyśpiesza.Dzieje się tak na gazie i na benzynie. Nie ma żadnych błędów. Wymieniłem świece,filtr powietrza,czujnik...
Wracam do tematu. Wymieniłem: - czujnik halla (czujnik położenia wałka rozrządu) - czujnik temperatury cieczy chłodzącej - czujnik położenia przepustnicy - silnik krokowy - świece - sondę lambda Jedyne co to fakt, że rzadziej wariują obroty, ale nie ustąpiła przypadłośc, no i spalanie znacząco spadło bo z 10l na 8l/100km. ktoś jeszcze ma jakieś pomysły?...
Witam! Jak nie czujnik temperatury (ten co podaje sygnał do sterownika 2-pinowy), to dokonać pomiaru ciśnienia sprężania żeby ocenić stan silnika oraz sprawdzić czy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny (ciśnienie paliwa) Pozdrawiam
a może czujnik temperatury się uwalił i przelewa silnik, wystarczy że nie będzie widział ciepłego silnika i już kłopot, albo sonda padła i podaje do sterownika niski sygnał, może też reduktor ciśnienia padł, jak widzisz możliwości jest dużo
Wymieniłem czujnik temperatury dający sygnał do komputera, czujnik położenia przepustnicy. Odczytałem błędy wkładając zworę wyświetla się tylko kod 12. Sprawdziłem czujnik map, napięcie zasilające 5V. Napięcie mierzone na styku C11 komputera zmienia się przeprowadzając próbę podciśnieniową. Jednakże mam pytanie czy na biegu jałowym napięcie, które odczytałem...
Witam, pomóżcie, Auto to ASTRA f 1994 monowtrysk C14NZ, 8 zaworków. wczoraj podczas ruszania spod świateł zgasła mi astra F,kombi no i już nieodpalił. Paliwo jest dostarczone do wtrysku, pompa paliwa działa, iskra jest bo sprawdzałem, aparat zapłonowy działa, nagar wyczyściłem , kable wymieniłem, oraz czujnik temperatury w kolektorze dochodzącym też...
Witam koledzy otóż mam taki problem. Asterka ma silnik 1.4 benzyna+LPg i otóż gdy jesrt zimna pali od dotyku a gdy jest ciepła trzeba pokręcić tak około 2-3 sek i wtedy łapie . Czujnik temperatury wymieniony -świece kopułka palec oraz lambda -Czujnik przepustnicy oraz map sensor sprawdzane przekładane z asterki która chodzi idealnie nadal bez poprawy....
Nad iskrą się zastanawiałem, ale to musicie mi powiedzieć jak BEZPIECZNIE to sprawdzić Czujnik w kopułce 3 pinowy Przed chwilą spróbowałem po raz pierwszy dziś odpalić auto i udało się za pierwszym razem. Pochodził 30 sekund i zdechł... Od tej pory znowu nie moge go odpalić. Podmieniłem moduł zapłonowy - nic Podmieniłem czujnik temperatury - nic Czujnik...
W dalszym ciągu stawiam na regulator ciśnienia Ciśnienie utrzymywane przez regulator 0,75 bara jakie jest napięcie przy nagrzanym silniku (85......110°C) czujnika temperatury (sygnał do komputera na złączu C10-A11) powinno być od 2,2......1,4V zależy jak nagrzany jest silnik jeśli chodzi o termostat niesprawny to silnik będzie dużo palił
Witam, Mam problem z moją Corsiną. Otóż gdy rano wsiadam do auta i chcę jechać do pracy to żeby odpalić musze trzymać troszkę wciśnięty gaz. Gdy już odpali to chodzi jak ciągnik (tak jakby nie paliła na wszystkie gary) kopci z wydechu na czarno (nie zawsze) i gdy ruszam to czuje ewidentny brak mocy ale tylko jakąś chwilę. Po przejechaniu jakichś 500-1000...
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Wszystkie typowe kwestie są obadane. Silnik krokowy był czyszczony, sprawdzony w trybie serwisowym i chodzi jak należy. Z początku wydawało mi się, że gaśnie dopiero jak jest zagrzany, wiec pomierzyłem też czujnik temperatury (ten od ECU). Świece są nowe, palec też, kopułka wyczyszczona, w dobrym stanie. Jeżeli twierdzicie, że takie napięcie powinno...
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz 4. Chodzi o ten od ECU. Na lpg może pracować, ponieważ...
Jak sprawdzić czy podaje gaz przy benzynie? nie wiem jak to zrobić. Co do falowania obrotów to nie zawsze falują jednakowo zależy jak go najdzie. Falowanie występuje tylko przy lekkim dodaniu gazu, jeśli wcisnę gaz mocniej falowanie ustępuje dopóki nie zejdzie do średnich obrotów wtedy pojawiają się z powrotem objawy. Zauważyłem ze tak jakby wzrosło...
Ze wszystkich aut jakie odpalałem po zalaniu czy też dawkujące za dużo nie było takiego (prócz kaszlaka) które nie odpaliło z gazem w podłodze, stąd takie rady. Niestety historia choroby wydaje się wskazywać na zalanie gazem a nie mamy więcej wiadomości i dlatego jak na razie brak innych pomysłów. Doskonale wiem że ten silnik odpali z odłączonym czujnikiem...
Odepnij czujnik temperatury czy w trybie awaryjnym tez tak jest. Masz w specjalizacja "trudne pytania" a walisz bambaryły. Jak by się rzeczywistość pokryła z faktami to zapytał byś "jaki typ silnika"? Od biedy można uznać, że C14NZ, bo w tym roczniku tylko taki szedł z aparatem, ale licho wie co on ma na myśli.
Witam, problem jak w temacie. Podczas jazdy mruga pomaranczowa kontrolka, wystepuje "szarpanie" silnikiem, silnik przygasa, gaśnie, niekiedy od razu po tym odpali, a czasem dopiero za n-tym razem. Przewaznie problem wystepowal przy cieplym silniku, ale ostatnio takze przy zimnym - chwile po odpaleniu. Instalacji gazowej brak. -swiece i kable - ok -nowy...
Z tym paliwem to próbowałem na zgaszonym silniku nałożyłem butelkę na przewód paliwa i jedna osoba kręciła rozrusznikiem a ja patrzyłem i się butelka od razu zapełniała paliwem , wiec raczej to nie pompka paliwa , nawet myślałem że założenie takiego zaworka co zapobiega cofania się paliwa do zbiornika próbowałem ale nie było żadnej różnicy . Więc myślę...
Taki mam wkurzający problem z samochodem mojego ojca (Astra 1991, silnik C14NZ). Otóż dość nieregularnie odmawia współżycia - tj. jedzie sobie ojciec do miasta, po np. godzinie silnik gaśnie. Rozrusznik kręci, silnik nie zapala. Po godzinie stania - zapala. Albo nie :) Zdarza się, że problem nie występował przez kilka dni - w tej chwili samochód stoi...
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
Witam. Posiadam Astrę F 1994r 1.4 8V C14NZ . Auto posiada instalacje LPG od 5 lat. Mam taki problem ze auto gaśnie na zimnym silniku gdy spada z obrotów powyżej tak 2,5-3 tyś czyli gdy jadę i wcisnę sprzęgło z właśnie takich obrotów to auto zgaśnie lecz gdy dochowuje na biegu a obroty spadną do ok.1,5 tyś to auto nie zgaśnie lecz obroty spadną do ok.500...
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną. Jeśli chodzi o odmę to jest ona szczelna. Z kolei jak ściągnę rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicy i zatkam ręką dolot to obroty silnika spadają, ale silnik nie gaśnie, bo łapie powietrze z tych śrub co trzymają cały ten korpus...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Witam, mam Corsę 1.4 silnik c14nz na benzynie bez LPG rocznik 95' niby wersja Sport. Auto stało przez parę miesięcy pod domem. Postanowiłem je uruchomić bo darzę je dużym sentymentem :) Po odpaleniu albo wskoczy na obroty 1k-1.5k i gaśnie albo się zadławi i nie odpali. Gdy trzymam gaz to traci moc i gaśnie. Wymieniłem jej akumulator bo miała jakieś...
Witam. Autko kupiłem dla żony żeby po zdanym prawku nauczyła się jeździć. Astra F 1.6 z 1992r. silnik na jednopunkcie. Problemem jest słabość silnika w zakresie niskich obrotów oraz wysokie spalanie. Osłabienie subiektywnie jest bardziej odczuwalne po nagrzaniu silnika (może dla tego ze na zimnym pracuje na ssaniu i ma wyższe obroty). Dojeżdżam do mocno...
Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych.Przy zimnym silniku wszystko działa poprawnie. Przy nagrzanym silniku się zalewa, baardzo wolne obroty, praktycznie gaśnie, czasem obroty spadają prawie do zera podczas jazdy na wolnych, nie reaguje na pedał gazu, czuć zapach...
Witam wszystkich. Mój samochód to Opel Astra F 95 z silnikiem C14SE+LPG, samochód automatycznie zapala na benzynie a po zwiększeniu obrotów przełącza się na gaz. Pierwszy problem to dopalanie auta. Zazwyczaj zapali i od razu zgaśnie. Aby za drugim razem odpalił najlepiej cofnąć całkowicie kluczyk i odczekać ok 4 sekund i wtedy zapali normalnie. Często...
Witam, Mam problem z moją Corsiną. Otóż gdy rano wsiadam do auta i chcę jechać do pracy to żeby odpalić musze trzymać troszkę wciśnięty gaz. Gdy już odpali to chodzi jak ciągnik (tak jakby nie paliła na wszystkie gary) kopci z wydechu na czarno (nie zawsze) i gdy ruszam to czuje ewidentny brak mocy ale tylko jakąś chwilę. Po przejechaniu jakichś 500-1000...
W okresie letnim nasilające się gaśnięcia silnika, problemy z uruchomieniem ciepłego.Przy wyższych temperaturach rozgrzany silnik przerywa(wyższe obroty) , często gaśnie na wolnych i zapala się kontrolka silnika, auto nie daje sie uruchomić. Po zatrzymaniu się i unieruchomieniu silnika - ponowne uruchomienie niemożliwe. Po chwili wszystko wraca do normy....
astra c14nz czujnik temperatury c14nz czujnik c14nz czujnik halla
prostownik dławik sprawność energetyczna akumulatora naprawa sterownika turbiny
ustawić pompowtryski ustawić pompowtrys
Nie znaleziono pliku wykonywalnego w Arduino IDE Canon MG2450 - miganie diod 7 razy, błąd głowicy