Dzięki. Jakby ktoś coś jeszcze wiedział na temat powyższych firm to proszę o info
Witam, Opel Astra F 1.4 C14NZ, jak wiadomo czujnik Halla w tym samochodzie ma 3 piny, 1 pin +12V, 2 pin sygnał i 3 pin masę. Jak włączę zapłon to mierząc napięcie na 1 pinie mam 12V ale jak wepnę żarówkę to nie pali się... O co chodzi ?? Oczywiście auto odpala bez problemu ale chciałem zrobić odcięcie zapłonu właśnie na ten przewód i niestety mam problem...
Popytaj na forum KTK - na pewno ktoś ma używany ( i tańszy) czujnik ( http://ktk.dmkhosting.com/forum/). Ofert tam jest sporo.
sprawdz czujnik temperatury
Pasuje, pod warunkiem że aparaty takie same (były dwa typy, Bosch i Lucas)
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
Nie ma różnicy X14NZ czy C14NZ ale w obu występowały różne aparaty, Bosch lub Lucas. Do Lucas-a z przewodami, do Bosch-a z płaskimi konektorami.
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. : Czujnik hallotronowy, i żadne "prawdopodobnie-pisze na nim. Problem "niepalących" c14nz poruszany wielokrotnie, wyszukiwarka.
Ale czy moge jeździć z uszkodzonym tym czujnikiem??
Czy AstraF C14NZ ma czujnik temp powietrza i gdzie on jest. Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki.
Podaj wiecej danych.Rok produkcji i oznaczenie silnika. Dodano po 4 Pewnie silnik C14NZ. Czesto uszkodzeniu ulega czujnik Halla.i powoduje takie objawy.
Cieknie ci z węża od pompy wody , za pompa gruby wąz. Ten czujnik co po nim scieka to czujnik cisnienia oleju. Pasek rozrządu do naciągniecia pompą wody w/g wskaznika na napinaczu. http://www.panfleks.pl/wymiana-rozrzadu-...
ej ej ej! Mierz napięcie na czujniku, i zobacz czy nie szaleje napięcie +5V na czujniku!
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
nie znalazłem jakie powinny być wartości napięc na czujniku temperatury silnika dla opla c14nz.jeżeli ktoś wie to z góry dzięki.
Witam! Mam pytanko jak naprawić lub wyczyścić czujnik Halla w aparacie zapłonowym Boscha (w oplu corsie B C14NZ)?
no chłopaki wszystko oki, ale nie o ten czujnik mi chodzi!! Ten podaje sygnał do ECU, a ja potrzebuje informacji o czujniku z jednym kabelkiem, który daje wartość na wskaźnik w liczniku.
czujnik położenia przepustnicy ale moge sie mylić trzeba wywołać kody błyskowe
To złącze wygląda jak złącze czujnika prędkości jazdy. Niebiesko- czerwony to impulsy brązowy to masa, czarny plus
Można, ale po co? C16 nie ma czujnika hallotronowego i temat umiera jako nonsensowny.
Witam potrzebuje pilnie schematy elektryki silnika pierwszy to opel c14nz drugi również opel c16nz chodzi dokładnie od sterownika do poszczególnych podzespołów czujników itp. z góry dziek. i pozdrawiam.....
uloty z cewki,czy klikanie wtryskiwacza?
Jaki czujnik wąłu c14nz ?????????? Popatrz na schemat.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Sam dałeś link http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.h... Czujnik halla jest czujnikiem położenia wałka.
Rozrząd wymieniłem, nie był przestawiony, termostat też nowy. Potwierdzam też że czujnik temperatury do ecu jest w kolektorze ssącym więc jest to silnik C14NZ. A ten czujnik co mam pod kopułką jest niepotrzebny. Pozostaje jeszcze sprawdzić czujnik w kolektorze i sondę lambda.
A ten silnik ma takowy czujnik? Bo pytasz o najzwyklejszego C14NZ ....
Na zdjęciu nr 1 jest prostokącik z numerem 555. To jest sygnał z czujnika przebytej drogi http://obrazki.elektroda.net/3_127170951... http://obrazki.elektroda.net/52_12717095...
Witam u mnie w silniku C14NZ było podobnie po wymianie czujnika Halla wszystko wróciło do normy.
Posiadam silnik o poj.1,4 o symbolu C14NZ Czyli czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym.
Po schemacie było by ci łatwiej dojść co jest grane przeanalizował byś sobie uruchamianie sprzęgła , gdzie skąd i jak brany jest syg do spręźarki , jeszcze sprawa czujnika ciśnienia czy w przypadku podłączenia z ECM nie ma jakiś różnic z podpięciu .
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Witam, czy ten nieszczęsny czujnik w aparacie zapłonowym jest do kupienia jako część zamienna?? Ile ew.kosztuje?? Co do wymiany to chyba wystarczy wybić kołek sprężysty i odkręcić 2 śrubki?? A może w innych silnikach/autach też był montowany identyczny czujnik /np. kadett E, corsa A, vectra, ascona czy co tam jeszcze było/ i można rozszerzyć krąg poszukiwań??
Witam Miałem podobny problem w oplu c14nz. Wadliwy okazał się czujnik temperatury dla ecu.
Czy ktoś kupował może i jest zorientowany w cenie takiego czujnika?? Pozdrawiam qbadm
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
To czujnik temp silnika.
Sprawdzić napięcia w czasie kręcenia rozrusznikiem!
Sprawdzone, wszystko szczelne, czujnik podmieniany i nic,
Miałem kiedyś podobne objawy, tylko, że w Corsie B z 1993 r. (C14NZ). Padł mi wtedy czujnik halla w aparacie zapłonowym. Koszt ok. 120 zł. Pozdrawiam
Czy na pewno dobry czujnik obstawiasz?
wyprowadziłeś mnie z błędu już myślałem że to czujnik temp. :-)
no napisalem w pierwszym poscie...auto to opel astra1.4 C14NZ monowtrystk aparat zaplonowy z czujnikiem halla, bede wdzieczny za pomoc bo jakos podlaczanie pod stacyjke zeby odciac rozrusznik mi sie nie podoba wolalbym tak jak powinno byc czyli odciecie zaplonu, pozdro
najprościej to pokręcić ręką czujnikiem halla. Powinien włączyć się wtrysk oraz pompa. wtedy wiadomo że czujnik jest OK
Obejrzyj tę wtyczkę. Może ma "rozepchane" styki i nie łączy. Może jest skorodowana (zielony nalot). To samo z pinami we wtyczce czujnika.
że u mnie obroty strasznie wariują i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały czekam na aparat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;)) Wszędzie gdzie czytam to piszą czujnik halla, ale gdzie on jest?
Nigdzie prąd nie ginął, wszystkie przewody były w porządku, wymiana czujnika Halla pomogła.
Właśnie nie ma impulsu... powinien być na 2 i 4 styku wtyczki a tam nie ma nic... stąd podejrzewam ten czujnik wału bo wzmacniacz chyba jest dobry... a silnik to C14NZ...
Porównaj sobie aparaty zapłonowe i będziesz miał odpowiedz. 14NZ jest na czujniku Halla. 16NZ na czujniku indukcyjnym.
Kolego, bardzo się nie znam ale według mnie te dwa silniki różnią się zapłonem. C14NZ ma zapłon elektroniczny z czujnikiem halla w rozdzielaczu zapłonu, a C16Nz ma zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym. Jeśli się myle niech ktoś mnie poprawi. I chyba to co napisałeś nie bardzo pasuje do mojego silnika
Może coś bliżej kolego gdzie się znajduje ten czujnik jak on wygląda??
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
plywanie gazem powoduje tez czujnik temperatuty stawiam na niego
Czyli czujnikiem zejdzie wszystko z silnika, nagrzewnicy itd?
no to czujnik wygląda na dobry, a reduktor ciśnienia jest przy wtryskiwaczu, żeby go wyeliminować musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa, (0,9 bar) isonde miernikiem, poprawny pomiar to od 0,1v do 0,9v a u ciebie teraz na stan obecny musi, zaznaczam musi być 0,9v, oczywiście pomiar na benzynie Dodano po 5 podpowiem jeszcze że robiłem już taki przypadek...
walczylem z tym samym problemem z moim silnikiem C14NZ ..i nikt nie wiedzial co jest... po pierwsze wyjmij silnik krokowy i wyczysc jego koncowke z syfu ktory tam napewno jest.. u mnie byl na jakis 1mm, spraw przewody cisnieniowe ktore wchodza do wtryskiwacza, np. z filtra powietrza, czy tego filtra weglowego czy jakos tak to sie nazywa jesli masz gaz...
W warunkach domowych można sprawdzić czy modół sterujący ma dobrą masę i pomieżyć czujnik temperatury
Czujnik halla jakby był uszkodzony to by nie było iskry, co do czujnika tem. to go wypiąłem i w ogóle nie chciał zapalić tak że czujnik raczej ok.
Zmierz napięcie zasilania oraz wyjściowe czujnika położenia przepustnicy.
Podłączone mogą być, ale ich szczelność zwłaszcza te kątowe gumowe złączki. Czujnik nie jest drogi.
1994, silnik: C14NZ 1.4i (bez gazu). Czujnik na bank padnięty bo nie włączało, na krótko miałem już chłodnicę zrobioną ale jak opisałem włącznik padł i dziś chciałem zrobić nowy i już nawet na krótko wentylator nie startuje. Odłączyłem akumulator żeby się komputer zrestartował, rano sprawdzę świece jeszcze bo gdzieś czytałem że jak świece okopcone może...
najprawdopodobnie czujnik halla w aparacie zapłonowym
Coś podobnego jak ty miałem i w mojej sytuacji winę miały dwie rzeczy czujnik halla i sonda
Raczej sądze, że tam będzie C14NZ
ja stawiałbym na czujnik temperatury ale sprubuj jeszcze odłączyć sonde i zobacz czy szarpie
Może być silnik krokowy lub czujnik temperatury. Zrób diagnostykę , może coś się dowiesz.
Wystarczy do tego x14sz założyć aparat zapłonowy ( po wywaleniu cewkomodułu). Egr zostawiasz niepodłączony, tak samo czujnik wału.
Zakładam że świece i przewody wraz z pozostałymi elementami układu zapłonowego sprawne. Sprawdź tutaj: www.czarnik.neostrada.pl/c14nz.html Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy bo jeśli nie wyśle do ECU sygnału otwarcia 0%(czyli zamknięcia przepustnicy) silnik krokowy nie podejmie próby regulacji. I dla świętego spokoju napięcia na czujniku ciśnienia...
Mialem identyczna sytuacje w mojej Astrze.Po nagrzaniu silnika zaczela szarpac i gasla.U mnie byl uszkodzony czujnik Halla.Po wymianie jest ok.
Miałem dokładnie to samo, gdy jeszcze jeździłem Astrą tak samo C14NZ. Problem tkwił w uszkodzonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (tym który się wykręca w celu odpowietrzenia układu chłodzenia podczas napełniania). Znajduje się on (patrząc od przodu) po lewej stronie na kolektorze ssącym. Wymiana wyeliminowała usterkę, a wcześniej kombinowałem...
Jaki masz silnik . C14nz ? .Sprawdż w dowodzie rejestracyjnym i na bloku silnika.
aparat z kadeta(C16 NZ) w środku jest czujnik Halla.. Pomyliłeś C16NZ z C14NZ
Pacjent: Opel Astra 1.4 8V SPI C14NZ 1993 Objawy: poszarpywanie silnika, ale TYLKO podczas jazdy. Jak puszczę gaz, na dowolnym biegu, nawet mając obroty wyższe niż 1000/min (na słuch). W ciągu kilku ostatnich tygodni (dystans około 3 kkm) 2x wyskoczył błąd 35. Obserwowane raczej po rozgrzaniu silnika. Co zostało zrobione: czyszczenie przepustnicy i...
Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
Ja tez mam Astre 1,4 94r. 8V...Silnik C14NZ... Jezeli dochodzi inatalacja do aparatu zaplonowego to wlasnie do czujnika Halla...
Tam jest czujnik halla w aparacie zapłonowym. Przerabiałem to z corsą c14nz. Jeśli jestem w błędzie, to niech kolega motronic mnie poprawi. Tam był przypadek o tyle dziwny, że czujnik niby dawał sygnał (test diodą), ale auto nie odpalało. Pomimo sygnału z czujnika, okazał się on wadliwy i jego wymiana rozwiązała problem. Proponuję zatem podmienić czujnik...
Sprawdż czujnik podciśnien ia w kolektorze ssącym, idzie do niego wężyk z kolektora ssącego.
Poprzestawiać się nie mogło, ale mogło się popsuć, a to już niedobrze. Najpierw sprawdź regulator. Jeśli jest dobry, to trzeba pojechać na diagnostykę i zobaczyć jakie impulsy dostaje wtryskiwacz. Wymieniałeś czujnik temperatury? często to jego wina.
witam-problem polega prawdopodobnie na czujniku halla.(w aparacie zaplonowym)
POwiem tyle, wymiana kompa na inny tez nic nie daje wiec to nie sterownik w euroscanie po przesledzeniu zachowania, checa sie dzieje z czujnikiem temperatury ktory jak sie okazuje jest uszkodzony. Tylko czy wymiana cos da, zobacze w poniedzialek jak wymienie czujnik. Pozdrawiam
Witam, 1. W trakcie kręcenia rozrusznikiem nie nie rozpylało paliwa, jedynie to tylko co troszkę kapało, ale to dosłownie troszkę. Czym może to być spowodowane, uszkodzeniem wtryskiwacza ?? czy jakiegoś czujnika, nadmieniam że jest tu zamontowany gas.
grzie znajdują się czujniki temperatury cieczy (od zegara) oraz czujnik powietrza , pozatym jakie są ich przedziały rezystancii. Mam corse 1,2 95r.
Witam , mam taki problem z moim samochodem: Przegrzewał się temperatura jaką pokazywał to ponad 100. Wymieniłem termostat. Wróciło wszystko do normy 90-95 stopni. Po jakimś tygodniu podczas jazdy ledwo pokazuje 90 nawet przed 90. Jeszcze jeden problem to zamulanie na rozgrzanym silniku, teraz jak pokazuje dużo niższa temperaturę jest ok. Czyżby był...
stawiam ze jest jakis problem z czujnikiem predkosci samochodu przy skrzyni biegow, tam gdzie jest linka od licznika
W ciemno bym wymieniał czujnik. Pewnie pokazuje temperaturę wysoką i nie daje wzbogaconej mieszanki. Miałem to samo tylko odwrotnie :) Jak był gorący to się zalewał, bo czujnik pokazywał że jest zimny.
Prawdopodobnie źle ustawiony czujnik rezerwy gazu na zbiorniku, moze przez to szaleje?
o jakie auto chodzi? ja wiele informacji o sprawdzeniu czujników w swojej astrze znalazłem tutaj: http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.h...
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
czyli moduł albo czujnik halla tak?? moduł miałem jeszcze jeden gdy go zmieniłem działo się tak samo
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym, modułem i płetwą napędzającą aparat)
zobacz czy w tym czasie jak nie chce odpalić wtryskiwacz daje paliwo jeśli nie to czujnik halla jeśli paliwo jest to moduł pod cewką zapłonową
podany silnik posiada czujnik indukcyjny w aparacie zapłonowym,raczej bezawarykny. Stawiam na moduł zapłonowy (też w aparacie)
Witam, problem dotyczy astry F '94 C14NZ gaz + benzyna. Powyżej obrotów jałowych silnik zaczyna szarpać i pracuje nierówno, na jałowych wszystko działa jak należy. Sprawdziłem już czujnik temperatury cieczy chłodzącej, potencjometr przepustnicy i cewkę - wszystko działa. Co jeszcze powinienem sprawdzic? Silnik szarpie zarówno na gazie jak i na benzynie....
Martwa sonda, źle ustawiony zapłon, uszkodzony czujnik temperatury - diagnostyka prawdę powie. A tymczasem proszę doprowadzić pisownię swoich postów do kultury.
Albo czujnik temperatury (jednoprzewodowy) wkręcony w kolektor dolotowy szwankuje, albo nowy termostat okazał się wadliwy (to się zdarza)
Witam Mam problem z moim kadziorkiem a mianowicie brakuje mu mocy przy wyższych obrotach(jak by się w nim wszystko dusiło)Tak się dzieje na benzynie i na gazie.Wymieniłem świece. Pompa paliwa nowa,sonda,filtr powietrza oraz czujnik temperatury silnika. Proszę o jakąś podpowiedz.
Wszystkie typowe kwestie są obadane. Silnik krokowy był czyszczony, sprawdzony w trybie serwisowym i chodzi jak należy. Z początku wydawało mi się, że gaśnie dopiero jak jest zagrzany, wiec pomierzyłem też czujnik temperatury (ten od ECU). Świece są nowe, palec też, kopułka wyczyszczona, w dobrym stanie. Jeżeli twierdzicie, że takie napięcie powinno...
Witam. Silniczek jeśli się zacina to napewno nie uwali kompa. Natomiast czujnik przy skrzyni to zwykły halotron odbierający impulsy. Pewnie ma przerwe. Pozdrawiam
Witam! Od jakiegos czasu rozmyslem na zwiekszeniem mocy w moim autku. Bajery typu magnetyzery i cudowne oporniki na czujnikach temperatury mnie nie kreca. Zastanawiam sie, czy mozna by w tym silniku (C14NZ na monowtrysku) zastosowac turbodoladowanie np za pomoca turbiny od silnika tdi badz czegos innego co moznaby kupic uzywane. Jesli ktos bawil sie...
co do szarpania i gaśniecia to moduł zapłonowy,lub czujnik w aparacie ,zakładając,że instalacja w porządku.Błąd 35 to poszukałbym czy nie łapie lewego powietrza.
c14nz czujnik halla czujnik halla c14nz c14nz czujnik temperatury
super stereo schemat wykrywac metali płytki drukowane produkcja
odkurzacz philips tester akumulatorów
Czy BMS zrównoważy ogniwa LiFePO4 w banku energii? Zakres częstotliwości głośnika niskotonowego Panasonic TX-P42ST50