Popytaj na forum KTK - na pewno ktoś ma używany ( i tańszy) czujnik ( http://ktk.dmkhosting.com/forum/). Ofert tam jest sporo.
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Jeśli to silnik C14NZ to stawiam na moduł zapłonowy. Wtych modelach moduły padają jak muchy:D
Witam! Mam opla corsę B 1993 r. - silnik C14NZ. Problem u mnie polega na tym, że samochód w czasie jazdy przestaje reagować na pedał gazu i zapala się pomarańczowa kontrolka, po czym samochód gaśnie. Nieraz nie mogę zapalić, a nieraz zapala od razu. Komputer nie pokazuje żadnej usterki. Wyczyściłem aparat zapłonowy, kostki i połączenia na przewodach,...
hmmm.wydajnośc pompy jak można to sprawdzić bardzo ciężko u mnie mam pompe w baku i zaraz z nią filtr paliwa.Co do wydajności to nie mam pojęcia jak to sprawdzić ? ciśnienie jest duże bo sprawdzałem. a reszta ??Filtr wyczysciłem troche ile się dało nie mam żeby podminić ,ale nic nie zauwazyłem żadnych efektów.
Czegoś innego
Rozumiem,że to uszkodzenie może powodować chwilowe gaśnięcie silnika.Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie i pomoc . Pozdrawiam :D
-moduł -hallotron
Sam dałeś link http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.h... Czujnik halla jest czujnikiem położenia wałka.
Witam! Krótko opiszę problem: Po wymianie parownika Zavoli na jakiś nieznany, nastąpił problem, mianowicie przy gwałtownym skręcie w lewo samochód gaśnie, dzieje sie to tylko na gazie i to jak sądze przez to że nowy reduktor jest słabszej jakości, tj. niema wzmacnianej membrany i podczas skrętu działa grawitacja i się przemieszcza membrana...co tutaj...
tzn ?? niezbyt sie na tym znam. ktore wezyki mam sprawdzic ??
Gaz nie był nigdy zakładany. A są jeszcze inne bezpieczniki niż te pod nogami kierowcy?
Pasuje, pod warunkiem że aparaty takie same (były dwa typy, Bosch i Lucas)
Witam bardzo serdecznie, mam taki nietypowy problem lub typowy bo Astrę mam dopiero miesiąc i pojawił mi się taki problem. A mianowicie jest to Astra z 1993 1.4 benzyna i o ile dobrze wyczytałem to jest silnik typu C14NZ. Problem polega na ty , otóż autko pali na tak zwany rys, ale po przejechaniu ok. 20 minut i po pozostawieniu go na chwilę na parkingu...
może być przez TPS, choć zwykle wtedy też i na gazie rosną obroty lub spadać nie chcą, no i głównie ta 3 pinowa wtyczka od TPSa lubi nie łączyć - mówię to na podstawie doświadczeń ze swoimi Astrami F C14NZ i X15SZ, ale Twoj silnik to praktycznie to samo, co takie C14SE :) ps. EGR zaślepiony? też potrafią być przez niego dziwactwa z obrotami
Gaśnie na skrzyżowaniach?
To co powiedział Megawe to nie prawda Jesteś tego pewien na 100%? Bo oboje możecie mieć lub nie mieć racji. 1.4 z 93 roku to może być C14NZ lub C14SE. NZ będzie załączać pompę przed rozruchem, SE nie.
Witam u mnie w silniku C14NZ było podobnie po wymianie czujnika Halla wszystko wróciło do normy.
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
W sumie miałem styczność z 2 silnikami C14NZ i w obu był wkręcony impulsator na skrzynie. Nawet na schemacie jaki posiadam widze że impulsator w C14NZ idzie do styku A10 w ECU
Jezeli to C14NZ to nie szukaj w sterowniku.
gaśnie i na benz. i na gazie,silnik C14NZ z 92r.kontrolka się nie zapala,a bardzo frapuje mnie to ,że mimo odłączenia zapłonu ciągle coś pracuje we wtrysku.
Nie myl silników C14NZ i C16NZ! Popraw błędy w swoim poście!
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
Chyba wszystkiego nie wymieniłeś :-) , w aparacie masz jeszcze czujnik Halla .Czujnik temperatury do komputera , ale w tym przypadku silnik szarpie i gaśnie po nagrzaniu ,a jak jest zimny to jest OK.
jeździłem z ta rurką w zimie i to tylko przez miesiąc . później ją wyciągnąłem i założyłem wlot tak jak powinien być . wiedziałem że ciepłe powietrze dla silnika to zło ale tylko takie wyjście mi pozostało jeśli nie chciałem żeby mi ciągle gasł w czasie jazdy . na szczęście nie mam tego problemu . ale może wiecie dlaczego spadają mi obroty kiedy hamuje...
niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D C14NZ Właśnie nic sie nie zapala...
Ja miałem podobne objawy i niestety zaczęło mi pobierać płyn do 4 cylindra,objawia się to tym, że silnik nierówno chodzi na wolnych obr. i po wykręceniu świeca jest mokra, nie ma innych objawów na razie ale nie sądzę aby się dało z tym jeździć na dłuższą metę, bo czasem już gaśnie na wolnych obr. kilka tys.km powinieneś jeszcze zrobić do nasilenia objawów.
Witam. Posiadam Astrę F 1994r 1.4 8V C14NZ . Auto posiada instalacje LPG od 5 lat. Mam taki problem ze auto gaśnie na zimnym silniku gdy spada z obrotów powyżej tak 2,5-3 tyś czyli gdy jadę i wcisnę sprzęgło z właśnie takich obrotów to auto zgaśnie lecz gdy dochowuje na biegu a obroty spadną do ok.1,5 tyś to auto nie zgaśnie lecz obroty spadną do ok.500...
Witam, mam problem z samochodem. Po odpaleniu nie ma ładowania. Nie ma też kontrolki ładowania. 1. Sprawdziłem alternator, podłączając go pod wiertarkę i akumulator. Łącząc wzbudzenie przez żarówkę do B+ alternatora. Po zakręceniu wiertarką żarówka gaśnie i na aku jest +/- 14.5V. 2. Żarówkę w zegarach, multimetr pokazuje że jest przejście. Pozostałe...
Następne. Lewand-który C14NZ ma moduł w aparacie?Może jakas limitowana seria,albo opel podróbka? Dla twojej wiadomości-w tym modelu moduł jest pod cewką.
moja asterka szwankuje pomocy , zawsze po uruchomieniu silnika nie ma wolnych obrotów (gaśnie jak tylko zdejmę noge z gazu) , dopiero po około 10 minutach , przy gwałtownym przyspieszeniu wszystko sie normuje, ale nie zawsze. Czasami niskie obroty mają wartość około 500obr/min strasznie trzęsie silnikiem, lecz nie gaśnie. Wymieniłem czujnik temperatury...
Kata nie mam już od kilku miesięcy i po wyjęciu go nie było żadnych problemów. z błedów pokazywał mi jedynie błąd silniczka krokowego (który wymieniłem). Gaśnie na wolnych obrotach a gdy dodaję gazu to obroty spadają i nie ma siły ciągnąć. Zapłon ustawiałem i niby jest ok.
gdzie jest ten hall?? Pozdrawiam Mam też taki problem.... ale u mnie strasznie szaleją obroty od 1200 do 500 i jak spadnie niżej to gaśnie (niemiłe uczucie np na rondzie) wymieniłem wszystko na inne oprócz aparatu zapłononowego, cewki z modułem oraz wiązki .. nie mam już siły na ten silnik, a częsci podmieniane były sprawdzane w innym aucie c14nz.
kabel co idzie od prądnicy To ciekawostka masz prądnice , a nie alternator? Dodano po 2 Teraz przewód wczepiłem z powrotem można powiedzieć że przytrzasnąłem go klamrą. A sprawdziłeś czy ten kabel jest założony prawidłowo i nie robi nigdzie zwarcia ?
ja mam przedni dolot od chłodnicy z atrapy ściągnięty i mi nie gaśnie ale chodzi o ten drugi dolot co idzie nim ciepłe powietrze czy jeśli ściągnę tą rure czy będzie dobrze i czy spalanie się zmniejszy??? albo ten termostat jak go zablokować??
Witam. Posiadam Astrę 1.4 z silnikiem C14nz. Mój problem polega na tym, iż Astra łapie mi chyba lewe powietrze. W czasie jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie zapala mi się "Check engine". Zapala się i gaśnie w sumie to przeważnie się pali. Także obroty oscylują w przedziale 900/1500 obr. Czuć wyraźnie, że silnik jest słabszy. Sprawdzałem wszystkie...
Dziwię się że ludzie stwarzają sami sobie problemy. Jeżeli wisi sobie jakaś wtyczka i wszystko normalnie funkcjonuje lampka od silnika gaśnie to widocznie tak ma być .W dwóch autach jest tak samo i wy się głowicie do czego to wtyknąć .Czy pierwszy raz widzicie instalację elektr w innym aucie niż maluch?
Witam wszystkich. Mam problem z moją Asterką 1,4 94r problem polega na tym że strasznie szarpie na ciepłym silniku w momencie szarpania zapala się kontrolka check na sekundkę i gaśnie i w tym samym czasie co ona się zapala to szarpnie, odczucie jest takie jak by odcinało zapłon bo gdy ona gaśnie i samochód zaczyna pracować normalnie to jest wystrzał...
Mam kłopot z kadetem, silnik C14NZ. Samochód nie chce zapalić, nawet nie parsknie, niby wszystko posprawdzane i wszystko sprawne, a jednak nie pali. Co sprawdzałem: -przekazanie napędu z wałka na aparat jest ok -wyjąłem aparat, zasiliłem Halla i sprawdzałem przy pomocy diody led sygnał z czujnika. Jest ok, dioda gaśnie i zapala się przy kręceniu ośką...
Witam Na początku chcialem zaznaczyc ze mam od pewnego czasu problem z moją ASTRA C14NZ '95 napisałem już jeden post o tym ale chcialbym wznowić temat. http://www.elektroda.pl/rtvforum/astra-c... W samochodzie mam LPG ale zapalam go na benzynie. Automat przełącza sam na gaz. Problem jest w tym że silnik gaśnie bez jakichs...
a ja się nie martwię przeskokiem paska - po prostu jak jest okazja że auto z górki samo idzie to zwykle na 2-ce gwałtownie puszczam sprzęgło na ok 1s albo krócej (tak żeby szybko silnik i na krótką chwilę się zakręcił) - oczywiśie aku mam ok ale bendiks mi się trochę ślizga i czasami jak mam okazję to mi się nie chce kręcić kluczykiem żeby odpalić -...
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula....
Witam. Zaczeło się od tego że zgasła mi asterka w czasie jazdy i nie chciała odpalić, podniosłem maskę i z "mądrą" miną poruszałem przewodami co trwało jakąś minutę i ... odpaliła, po miesiącu czasu (ostatnie 5 metrów po ponad 150 km) sytuacja się ppowtórzyła tyle że wtedy skończyło się na wymianie: przewodów, świec, kopułki i palca. Wszystko było ok...
Witam, mam Corsę 1.4 silnik c14nz na benzynie bez LPG rocznik 95' niby wersja Sport. Auto stało przez parę miesięcy pod domem. Postanowiłem je uruchomić bo darzę je dużym sentymentem :) Po odpaleniu albo wskoczy na obroty 1k-1.5k i gaśnie albo się zadławi i nie odpali. Gdy trzymam gaz to traci moc i gaśnie. Wymieniłem jej akumulator bo miała jakieś...
Witam, szukałem podobnych problemów na forum ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Na początek napiszę iż chodzi o Opla Astra f, 93', C14NZ z autoalarmem(nieużywanym-jego podejrzewam o usterkę ale o tym dalej) bez immobilizera. Problem pojawił się kilka dni temu, autko chodzi fajnie jak odpali, zero problemów, jadę sobie na 3 biegu, 50-60km/h,...
Póki co jestem w martwym punkcie. Sprawdziłem jeszcze MAP sensor – jest w porządku tzn. daje napięcie pomiędzy sygnałem a masą w okolicach 1v, z tego co gdzieś na forum znalazłem to jest to prawidłowa wartość. Co do sygnału z sondy to jeszcze kilka razy sprawdzałem i po mocnym rozgrzaniu silnika (prawie 100 stopni) sonda wskazywała bogatą mieszankę...
Problem dotyczy Opel Corsa B 1.4 (1998r.) z silnikiem C14NZ wyposażonym w klimatyzację i ABS. Temat ciągnie się już 3-4 miesiące. Na początku w ogóle nie zapalał - migała kontrolka silnika, nawet jeśli na chwilę samochód odpalił to tak jakby był od razu wygaszany zanim zdążył osiągnąć obroty biegu jałowego. Stwierdzona była awaria cewki zapłonowej i...
mariszon- dokładnie. dam mu gazu mocniej puszczam i opada własnie jakby zaplon odciąć albo paliwo. jeździłem przed chwilą a właściwie starałem sie bo na zimnym jeszcze się jakoś da a i to potrafi zniknąć raz na jakiś czas. ale to rzadkość zazwyczaj gaśnie. dokładnie jakby mu odciąc paliwo czy zapłon. a ten zawór to jest rozumiem tam jak krokowy ?
przyczyn może być mnóstwo,niewiem jaką wiedzą dysponujesz jakim sprzętem może lepiej dla twojego zdrowia abyś znalazł prawdziwego elektryka.
c14nz schemat c14nz podciśnienie aster c14nz
moduł renault kuchenka gazowa wymiana danfos profibus
prądnica trójfazowa schemat prądnica trójfazowa
Ekran dotykowy nie działa w ekspresie Simson Nie świeci sznur lampek z soplami - przyczyny i rozwiązania