Po schemacie było by ci łatwiej dojść co jest grane przeanalizował byś sobie uruchamianie sprzęgła , gdzie skąd i jak brany jest syg do spręźarki , jeszcze sprawa czujnika ciśnienia czy w przypadku podłączenia z ECM nie ma jakiś różnic z podpięciu .
czyli zdrowiutko. Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika.
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Witam potrzebuje pilnie schematy elektryki silnika pierwszy to opel c14nz drugi również opel c16nz chodzi dokładnie od sterownika do poszczególnych podzespołów czujników itp. z góry dziek. i pozdrawiam.....
C14NZ a C16NZ to różne sterowniki,różnice np w tym że 14 ma aparat hallotronowy,16 magnetoindukcyjy w wewnętrznym modułem. Do wymiany wiązka silnika,sterownik
Szukam schematu sterownika (ECM - Engeen Control Module) firmy Delco Electronics, używanego w silniku spalinowym C14NZ z jednopunktowym wtryskiem paliwa, wyprodukowanym przed 1992 rokiem. Sterowniki te oznaczane są literowo: PB, XL i QM (AUX, ASHA i AYCR).
Mistrzu, temperaturę jaką widzi sterownik?
cewka rzadziej się psuje,ale wykluczyc nie można,prędzej moduł pod nią lub sam sterownik.
witam problem został rozwiązany wadliwą częścią był sterownik silnika temat uważam za zamknięty
Witam jest ktoś w stanie mi pomóc odnośnie podłączenia sterownika silnika po swapie w corsie b poprzednio był 1.0 12V X10XE ale włożyłem z astry F 1.4 8V C14NZ i potrzebuje podłączyć ten komputer z astry do instalacji elektrycznej corsy. Wie ktoś jak to podłączyć obydwa sterowniki maja immobilizer https://obrazki.elektroda.pl/5511600600_...
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
Problemów może być wiele, stacyjka, sterownik silnika, cewka, moduł
Dzięki za odpowiedź. Załóżmy, że chciałbym sam sobie z tym poradzić. Zaplecze mam spore, wymiana alternatora jest oczywista. Jakie kroki należy powziąć w celu diagnostyki sterownika silnika?
Witam Tam nic nie trzeba ustawiać zapłon jest bezstykowy i sterowany ze sterownika wtrysku paliwa. Jest to silnik o mocy 44kW na monowtrysku, sterownik MULTEC. Pozdrawiam.
Powinieneś zostawić aparat zapłon. i ecu ze starego silnika.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Witam!! Mam pytanko: od czego zacząć poszukiwania usterki. Przy zimnym silniku trzeba strasznie długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Zachowuje sie tak samo zarówno na benzynie jak i na gazie, ale jak popracuje nawet kilka sekund to ponowne uruchomienie nie sprawia już żadnego problemu; odpala na "dotyk". Muszę coś z tym zrobić bo poranki...
Do sprawdzenia zasilania sterownika. Ewentualnie właśnie sonda może mieszać.
Mierzysz na czujniku? Nie wiadomo czy taka sama wartość dociera do sterownika silnika (może być przerwa w przewodzie sygnałowym, za duża rezystancja itp) i sterownik nie widzi tej wartości i podaje błąd
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
Dalej piszecie bez sensu. Jaki silnik-X14XEL czy C14NZ?
To co mam zrobić by to zasilanie było Sprawdź czy do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa.
podepnij pod kompa,ja bym stawiał na czujnik temperatury z którego impuls bierze sterownik silnika i załancza ssanie
EE to nie C14NZ. TO będzie C14SE raczej, ale upewnij sie po numerach silnika. Musisz sterownik od takiego silnika zapodać.
Często są mocno chińskie, z wybitym dumnie "BOSCH". Żywotność takich potrafi być dyskusyjna. Najpierw proszę sprawdzić czy tamta działa. Czujnik temperatury do sterownika jest z tyłu/pod kolektorem ssącym. Pozdrawiam.
Witam. Sygnał o jakiej wartości powinien dawać hallotron w/w układzie zapłonowym? I jeszcze chciałby się zapytać skąd można wziąć wykaz sygnałów wchodzących i wychodzących ze sterownika wtrysku paliwa.
Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik. Jednak radze na początek podmienić :)
Z czystej ciekawości-gdzie było? Na środku płyty, czy przy procku? Przy procku. Wystarczyło lekko ruszyć układ i silnik gasł albo mocno falowały obroty. Przelutowałem i problem znikł...
Podaj jaki silnik, czy to C14NZ, C14SE czy X14XE? Samo 1,4 to za mało.
A podkładałeś ten drugi sterownik co masz? Jeżeli lamka kontrolna elektroniki silnika nie będzie migać-samochód zapali. Zapnij go i sprawdź, ile to roboty, z fotografii widzę że C14NZ, są duże szanse na sukces.
Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra? A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.
A co ci pokazuje tester jak podstawisz rezystancję odpowiadającą 90 st.C.ok300 om (czym to czytasz). Gdzieś czytałem że sterownik silnika przy jakiejś temperaturze przechodzi na inne napięcie zasilania.
Witam! Jak nie czujnik temperatury (ten co podaje sygnał do sterownika 2-pinowy), to dokonać pomiaru ciśnienia sprężania żeby ocenić stan silnika oraz sprawdzić czy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny (ciśnienie paliwa) Pozdrawiam
Kolego, sprawa jest złożona. Szybki bieg jałowy nie będzie uruchomiony nawet wtedy, jak sterownik nie zobaczy pozycji spoczynkowej przepustnicy (czyli poniżej 0,7V na ślizgaczu).
trzeba w podglądzie parametrów zobaczyć jak sterownik "widzi " prędkość samochodu.Niepamiętam czy czujnik VSS jes tu w liczniku czy w skrzyni.Moim zdaniem tu jest problem.Sprawdze.
Silnik C14NZ. Napięcie zasilające 5V. Odczyt na komputerze czyli w sumie to co widzi sterownik jest raczej prawidłowy 0% w spoczynku i 99% przy maksymalnym uchyleniu.
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje. wydatek pompy ok. cz.temp. ok. Po przełączeniu na...
przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
poszukuje używany nie uszkodzony sterownik silnika do Opla Kadeta rok 1992 1,4l C14NZ Podaje to co na sterowniku pisze: Delco Multec XL 16139679 asha Made in U.K pod kodem kreskowym ciąg cyfr:*869679L020015952* :| :| :| :|
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
W 99% przypadkow potrzebna jest albo tzw. "swinka" oszukujaca oryginalny komp na wszystkich sygnalach albo calkiem nowy sterownik przeznaczony do takich zabaw z silnikiem. Poczytajcie forum streetracing, ludziska rozne wydumki robili.
Witam wszystkich fanów samochodów z Rüsselsheim i nie tylko. Nie ukrywam ze mam bardzo trapiący mnie problem gdyż w porównaniu do mechaniki to elektronika jest dla mnie niczym czarna magia. Jak w temacie posiadam Opla Astre F z 92r. o numerze silnika C14NZ. Samochód ma do wymiany uszczelke pod glowicą i zapewne wiele innych podzespolów daje wiele do...
a może czujnik temperatury się uwalił i przelewa silnik, wystarczy że nie będzie widział ciepłego silnika i już kłopot, albo sonda padła i podaje do sterownika niski sygnał, może też reduktor ciśnienia padł, jak widzisz możliwości jest dużo
No więc tak. Ciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym około 350 mBar. Według mnie w porządku. Wydaje się jakby za dużo lał wtryskiwacz. Jest taka możliwość że założony jest o innym wydatku? Były w ogóle różne typy wtrysków np. dla 1.6 i 1.4? Jak ciśnienie paliwa obniżę do około 0,2 bar to lambda zaczyna oscylować. Ewidentnie za dużo...
Byćmoze w starych oplach tak jest, mialem kiedys opla corse 93 rok i za cholere nie szlo dojsc dlaczego nie pali, podmienialismy wszystko caly uklad zaplonowy i paliwowy, sterowniki silnika, a okazalo sie ze wszystkiemy winny bym egr. przeciez z palca bym tego nie napisal kolego
Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
no to skoro sterownik sam koryguje zapłon to może nie trzeba nic ustawiać tylko zamontować znaczkami do siebie? w końcu to masowa produkcja... dodam jeszcze za ktoś tu wrzucał fotke silnika i były znaczki w linii.
Mam Opla 1,4 1991r., silnik C14NZ. Gdy zwieram na złączu diagnostycznym piny A-B , mogę czytać kody diagnostyczne z mrugającej kontrolki na desce rozdzielczej.Na pinie G częstościomierz podaje F = 66Hz.(U rzędu mV).Na pinie E napięcie zmienia się w takt mrugającej kontrolki.Gdy piny A-B rozewre - f na G znika. Podłączanie rezystora 10k w żaden sposób...
kierowca twierdzi że gorący gaśnie,a po zgaśnięciu można po chwili ponownie uruchomić silnik.po użyciu wyszukiwarki podejrzewałbym w pierwszej kolejności moduł zapłonowy ale w trakcie pracy silnika świeci check błąd-45.po pomiarze napięcia na na pinie d7 sterownika ciągle napięcie 1,1V przy podłączonej i odłączonej sondzie ,może ktoś miał już podobny...
Jak nie ma LPG to żeby nie szukać po omacku proponuję podłączyć pod diagnoskop i zobaczyć co widzi sterownik silnika. Głównie chodzi o temperaturę silnika, TPS. Zrobić test podczas jazdy - rozgrzany silnik, sprawdzić czas wtrysku podczas hamowania silnikiem, tzn ma być zero, czyli całkowite odcięcie paliwa. Ponowne podawanie paliwa coś około 1200-1000...
Kontrolka zapala się przy 90km/h i wczoraj też na wolnych (zbyt wolnych obrotach). Numer błędu to 44. Odłączyłem sondę i powinien się przełączyć w tryb awaryjny, ale obroty nadal są za niskie. Zatrzymuję samochód, obroty spadają do 500/min i podnoszą się do 600-700/min. Tzn. że silnik krokowy reguluje obroty. No i na zimnym silniku mam około 1300/min....
Od silnika krokowego biegu jałowego, poza tym pamiętajcie jeśli macie gaz to sonda też może kłamać. Na gazie przestawiają się bloki i po przełączeniu na bęzynę są poważne problemy. Czasami sterownikowi uda się wrócić na właściwy tor adaptacji, lecz są przypadki że nie daje rady i wtedy tylko TECH i resetowanie bloków pomaga.
Nie. Załączasz zapłon,silnik stoi.Robisz odczyt-gaz puszczony-wskazanie 06V 18% 1,5V 64% 3,20V 100% Jeżeli go wykręcisz z śrób i odbrócisz ,tak że przyjmie nienaturalne położenie wzgledem otworów to przy napieciu na slizgaczu 0,11V jest dopiero 0%. Astra z giełdy.Załozony był potencjometr Bóg wie od czego.Standardowy z wyglądu jak "Oplowski",z napisem...
Co jest między cewką a modułem? Ze sterownika idzie na moduł a z modułu na cewkę Między pin 2 i 4 wtyki od modułu podłącz LEDa i przy kręceniu rozrusznikiem ma mrugać (będzie wiadomo czy jest sterowanie na moduł)
Sprawa wygląda tak, Odciełem sterowanie wtryskiwacza od strony gazu, czyli auto zostało zasilane tylko na bezynie i silnik zapalił od razu. Winien w takim razie jest sterownik gazu, ponieważ blokował dostęp benzyny do wtryskiwacza, a jednoczesnie nie uruchamiał silnika na gazie bo nie spełniony był warunek 2500-3000 obrotów, Tak więc gaz dał du.....y...
Witam, posiadam Opla Astre 1,4 (C14NZ), 1992 rok z kopułką zapłonową. Uszkodzeniu w ostatnim czasie uległ silnik. Po oszacowaniu kosztów naprawy stwierdziłem iż bardziej opłacalna jest wymiana silnika. Drugim silnikiem miałby być silnik z Opla Astry 1,6i C16NZ 75Km 1994 r. z modułem zapłonowym. Napewno trzeba zmienić sterownik (ECU), a co z wiązką elektryczną?...
W takim razie ile powinno wynosić prawidłowo ciśnienie ? co do sterownika to zmienię go tylko muszę poszukać odpowiedni :| Dodano po 6 Wytłumaczy mi ktoś czy po wymianie komputera jeszcze jakieś czynności trzeba przeprowadzać ? czy wystarczy odpiąć stary podczepić nowy i to wszystko??aha i czy po podłączeniu nowego kompa( o ile będzie sprawny) kontrolka...
Czujnika temperatury niewymieniłem ale bardzo dokładnie sprawdziłem i stwierdzam że jest dobry , na ciepłym silniku ma 250 ohm i podaje napięcie 3,2 V na sterownik a gdy silnik zimny (jak stal na dworze ) 7,5 kohm . Podzas rozgrzewania silnika oporność maleje. A gdy w czasie pracy silnika odłącze czójnik temperatury to zapala sie się kontrolka na desce...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Sterownik nie uczy się tras a adoptuje po podpięciu zasilania i odpaleniu auta na wolnych obr. tzn zbiera informacje z czujników, odczytuje jaki podczas pracy sygnaly sa dawane z czujników i potem powinno się pojeździć troche i kończy się adaptacja. Przy jeździe na LPG jak kiepska instalacja gazowa to mapy zapłonu się rozjadą i kiepsko jeździ. Napewno...
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Na benzynie zaniza obroty, i okazuje sie ze podbija je do wlasciwych kiedy mieszanka sie wzbogaci. Wiem to, bo podlaczylem komp do sterownika Bingo, gdzie mozna obserwowac parametry lambda, obroty, tps. Silnik krokowy jest nowy, kanaly czysciutkie, dokladnie sprawdzona szczelnosc. Czy moze byc winny wtryskiwacz??? Sinusoida lambda wystepuje tylko czasami,...
A jaką "sądę" ma padniętą? Bo chyba nie sondę lambda. W momencie wykrycia że coś nie tak w obrębie sondy sterownik wchodzi w tryb open loop ( praca w obwodzie otwartym) , bez sprzeżenia ze sonda, poza tym wali kod 13. Pasuje podpiąć po tester i zonaczyć jak ecu widzi pozycje przepustnicy, temperaturę, podciśnienie w kolektorze i pozycję regulatora biegu...
Witam. Często słyszy się porady w stylu jedź na techa. Z tego co wiem można nim wywołać i skasować kody usterek. Kiedyś przy wymianie ECU (Astra F C14NZ) serwisant zczytał (?) urządzeniem przypominającym duży palmtop program z wadliwego sterownika i zaprogramował nim drugi. Czytając forum dowiedziałem się, że kilka osób ma takie urządzenia. Chciałbym...
Kończą mi się nerwy, zdrowie, pieniądze i pomysły... Kupiłem auto. Zadbane bardzo. I jeździło fajnie. Uruchamiało się z lekką zwłoką (2-3 sek), ale to mało ważne było. I kilka razy rozgrzane zgasło mi podczas jazdy na wolnych obrotach. Oczywiście mechanik wskazał na silniczek krokowy. Ale po sprawdzeniu wykluczył silniczek jako przyczynę. Razu pewnego...
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula....
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
A co widzisz na zdjęciu w linku który podałem? To właśnie ten zawór reguluje skład mieszanki. Nazwa "silnik krokowy" jest po prostu nadużywana przez ciemną masę. Domyślam się, że to właśnie to coś co nazwałeś zaworem reguluje skład mieszanki bo tak wynika ze schematu podłączenia tego ustrojstwa - wiec to jest attuator czyli sterowany zawór... W sumie...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Z powodu swapu silnika z C14NZ na C14SE w Astrze F mam kłopoty z centralką(przełącznikiem) Brc Elegant 51 w instalacji II (a w zasadzie I) generacji - zawór krokowy został pozbawiony trzpienia i sprężyny i "reguluje nic" a regulację zgrubną przejął register ze śrubką. Wszystkie elementy instalacji gazowej które pozostały pracowały bez usterek przez...
Witam.Mam duży problem z Oplem astrą F z 97 roku 1.4 8V (C14NZ) (+ gaz) Rano odpalam ją i dopóki nie rusze pracuje pięknie...ruszam po chwili jazdy zaczyna przerywac,kiedy się zatrzymam, gaśnie i nie chce zapalić...w koncu po cięzkich mękach zapali...lecz do momentu gdy osiągnie stabilną temerature około 95 stopni przerywa, nie ma siły.Jak sie nagrzeje...
Problem dotyczy Opel Corsa B 1.4 (1998r.) z silnikiem C14NZ wyposażonym w klimatyzację i ABS. Temat ciągnie się już 3-4 miesiące. Na początku w ogóle nie zapalał - migała kontrolka silnika, nawet jeśli na chwilę samochód odpalił to tak jakby był od razu wygaszany zanim zdążył osiągnąć obroty biegu jałowego. Stwierdzona była awaria cewki zapłonowej i...
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną. Jeśli chodzi o odmę to jest ona szczelna. Z kolei jak ściągnę rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicy i zatkam ręką dolot to obroty silnika spadają, ale silnik nie gaśnie, bo łapie powietrze z tych śrub co trzymają cały ten korpus...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział ze nie ma sensu zmieniać instalacji elektrycznej...
c14nz sterownik c14nz sterownik silnika c14nz cisnienie
iskrownik ustawić tranzystor bc337 budowa magnesu
samsung wf70f5e0w2w hulajnoga odblokowanie prędkości
Symbol linii przerywanej i dwóch ukośnych kresek na schemacie – ekranowany kabel, sprzężenie mechaniczne IEC, IEEE Beko zmywarka błąd E01 – czujnik zalania, AquaStop, naprawa, modele DIN/DFN