Tak na szybko. Oba schematy od Corsy B.
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Witam potrzebuje pilnie schematy elektryki silnika pierwszy to opel c14nz drugi również opel c16nz chodzi dokładnie od sterownika do poszczególnych podzespołów czujników itp. z góry dziek. i pozdrawiam.....
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Wpływ na spalanie na pewno to ma. Ale można wgrać do sterownika soft od C14NZ :) Pozdrawiam
sterownik wystawia dodatkową masę na jeden z przekaźników układu klimatyzacji.Zamykam
Powiem prawdę że dziwy.Za wysokie obroty biegu jałowego-zapłon ustawia się na 30 st przed ZZ,zawór regulacyjny przyjmuje 45 krok. Podczas odczytu Techem parametry w normie(MAP,ECT),ale osobliwością jest to że napięcie na potencjometrze 0,6V sterownik rozpoznaje jako 20% utwarcia przepustnicy,zaś napięcie 3,18V już dla niego jest 100%-owym otwarciem,co...
Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...
witam problem został rozwiązany wadliwą częścią był sterownik silnika temat uważam za zamknięty
Większość kolorami będzie pasować. Ale i tak go nie odpalisz, bo stary sterownik nawet immobilizera nie miał, ten ma.
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
powinna sie zaswiecic pomarańczowa kontrolka check a tak nie jest. Brak zasilania na sterownik silnika. A tam nie ma immo? Jest czy nie ma, kranik po zapłonie musi się zaświecić.
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
Problemów może być wiele, stacyjka, sterownik silnika, cewka, moduł
Mierzysz na czujniku? Nie wiadomo czy taka sama wartość dociera do sterownika silnika (może być przerwa w przewodzie sygnałowym, za duża rezystancja itp) i sterownik nie widzi tej wartości i podaje błąd
I nadal nic. Dziś podmieniłem wtryskiwacz i mapsensor - nic mi to niedało nadal wtrysk "cyka" jakby się gdzieś spieszył. Jutro będę miał sterownik na podmiankę.
Masz uszkodzony sterownik silnika.Typowe w starych multecach,ale naprawialne
Podłącz pod komputer i sprawdź, czy sterownik otrzymuje poprawny sygnał z sondy lambda.
Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra? A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.
To idź do kolegi niech ci wsunie trzpień. Mógł się sterownik uwalić i nie wsuwa rdzenia , ale tak się dzieje jak się kopie w złączu silniczka.
podepnij pod kompa,ja bym stawiał na czujnik temperatury z którego impuls bierze sterownik silnika i załancza ssanie
Kolego, sprawa jest złożona. Szybki bieg jałowy nie będzie uruchomiony nawet wtedy, jak sterownik nie zobaczy pozycji spoczynkowej przepustnicy (czyli poniżej 0,7V na ślizgaczu).
No więc tak. Ciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym około 350 mBar. Według mnie w porządku. Wydaje się jakby za dużo lał wtryskiwacz. Jest taka możliwość że założony jest o innym wydatku? Były w ogóle różne typy wtrysków np. dla 1.6 i 1.4? Jak ciśnienie paliwa obniżę do około 0,2 bar to lambda zaczyna oscylować. Ewidentnie za dużo...
A doczytałeś że musisz najpierw zewrzeć piny A i B w gnieździe diagnostycznym żeby zapłon regulować? I sprawdź te masy na głowicy, najlepiej odkręć i oczyść żeby był pewny kontakt bo sterownik musi mieć odniesienie dla napięcia z sondy.
A co ci pokazuje tester jak podstawisz rezystancję odpowiadającą 90 st.C.ok300 om (czym to czytasz). Gdzieś czytałem że sterownik silnika przy jakiejś temperaturze przechodzi na inne napięcie zasilania.
odczytaj sobie błedy bo się zaszukasz ,przyczyną może byc uszkodzony sterownik jeżeli nie pokaże błędu,jak masz możliwośc to podmień na próbe.
Jedyna marka jaka ma sterownik poduch pod kierownicą,no-w okolicy kierownicy to ford. Może to było BWM z systemem eurobag :)
Jak wykręcisz silniczek i załączysz tryb diagnostyczny w złączu samochodu (zwarte styki A i B) to po załączeniu zapłonu sterownik wykona pełny ruch trzpieniem krokowca - więc zobaczysz czy żyje:). Pozdrawiam!
W 99% przypadkow potrzebna jest albo tzw. "swinka" oszukujaca oryginalny komp na wszystkich sygnalach albo calkiem nowy sterownik przeznaczony do takich zabaw z silnikiem. Poczytajcie forum streetracing, ludziska rozne wydumki robili.
Witam!! Mam pytanko: od czego zacząć poszukiwania usterki. Przy zimnym silniku trzeba strasznie długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Zachowuje sie tak samo zarówno na benzynie jak i na gazie, ale jak popracuje nawet kilka sekund to ponowne uruchomienie nie sprawia już żadnego problemu; odpala na "dotyk". Muszę coś z tym zrobić bo poranki...
trzeba w podglądzie parametrów zobaczyć jak sterownik "widzi " prędkość samochodu.Niepamiętam czy czujnik VSS jes tu w liczniku czy w skrzyni.Moim zdaniem tu jest problem.Sprawdze.
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
W niektórych multecach jest tak że jako remp.powietrza sterownik podstawia warość domyślną odliczoną z czujnika temp.silnika.Zresztą w większości układów wtryskowych temperatura powietrza ma mały wpływ korekcyjny.
Uściślam sterownik od silnika podmienić ja przed tym zabiegiem jeszcze ominąłem instalacje elektryczną gazową ( wypiłem sterownik od gazu i zmostkowałem sondę i wtrysk sterownik od gazu odcina wtrysk i emulator sady w tym siedzi ) po tym zabiegu dalej wywalało błąd sondy jako że sonda była wymieniona na nówkę podmieniłem sterownik od silnika i problem...
Wbijcie sobie do głowy jedno-błąd "uszkodzony sterownik" zawsze będzie się pojawiał w oplach wtedy, kiedy diagnozujecie niewłaściwym sprzętem, a zwłaszcza fajansiarskim i syfskim op-comem. Drugie-jeżeli sterownik pluje się o immo, to nie znaczy że jest uszkodzony on sam, wina może być w immo bądź w linii kodowej. Wynika to z tego, że ten sprzęt nie...
Tak w ogóle to sterownik uszkodzony lub straszny bubel, bo takich rzeczy nie powinno być. Schemat widzę zerznięty z Bingo S
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Zwierałem do masy na starym hallu- i nic. Pompa pracuje normalnie, wtrysk nie otwiera się. Gdy był sprawny jeszcze kręcony rozrusznikiem przełączał na gaz, teraz nie (tak jakby sterownik nie widział impulsów z halla - ale nic nie chcę sugerować). Dodam że na module jest 12 V.
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Sprawa wygląda tak, Odciełem sterowanie wtryskiwacza od strony gazu, czyli auto zostało zasilane tylko na bezynie i silnik zapalił od razu. Winien w takim razie jest sterownik gazu, ponieważ blokował dostęp benzyny do wtryskiwacza, a jednoczesnie nie uruchamiał silnika na gazie bo nie spełniony był warunek 2500-3000 obrotów, Tak więc gaz dał du.....y...
Jak nie ma LPG to żeby nie szukać po omacku proponuję podłączyć pod diagnoskop i zobaczyć co widzi sterownik silnika. Głównie chodzi o temperaturę silnika, TPS. Zrobić test podczas jazdy - rozgrzany silnik, sprawdzić czas wtrysku podczas hamowania silnikiem, tzn ma być zero, czyli całkowite odcięcie paliwa. Ponowne podawanie paliwa coś około 1200-1000...
Sterownik nie uczy się tras a adoptuje po podpięciu zasilania i odpaleniu auta na wolnych obr. tzn zbiera informacje z czujników, odczytuje jaki podczas pracy sygnaly sa dawane z czujników i potem powinno się pojeździć troche i kończy się adaptacja. Przy jeździe na LPG jak kiepska instalacja gazowa to mapy zapłonu się rozjadą i kiepsko jeździ. Napewno...
Kontrolka zapala się przy 90km/h i wczoraj też na wolnych (zbyt wolnych obrotach). Numer błędu to 44. Odłączyłem sondę i powinien się przełączyć w tryb awaryjny, ale obroty nadal są za niskie. Zatrzymuję samochód, obroty spadają do 500/min i podnoszą się do 600-700/min. Tzn. że silnik krokowy reguluje obroty. No i na zimnym silniku mam około 1300/min....
Kończą mi się nerwy, zdrowie, pieniądze i pomysły... Kupiłem auto. Zadbane bardzo. I jeździło fajnie. Uruchamiało się z lekką zwłoką (2-3 sek), ale to mało ważne było. I kilka razy rozgrzane zgasło mi podczas jazdy na wolnych obrotach. Oczywiście mechanik wskazał na silniczek krokowy. Ale po sprawdzeniu wykluczył silniczek jako przyczynę. Razu pewnego...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
no to czujnik wygląda na dobry, a reduktor ciśnienia jest przy wtryskiwaczu, żeby go wyeliminować musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa, (0,9 bar) isonde miernikiem, poprawny pomiar to od 0,1v do 0,9v a u ciebie teraz na stan obecny musi, zaznaczam musi być 0,9v, oczywiście pomiar na benzynie Dodano po 5 podpowiem jeszcze że robiłem już taki przypadek...
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
c14nz sterownik silnika c14nz sterownik silnik c14nz schemat
schemat zamka centralnego komutator iskrzy kluczyk matka
ekspres krups problemy sklepik elektrody
Lokalizacja modułu centralnego zamka Jeep Patriot Whirlpool AWM 8093 - Jak uruchomić program testowy?