Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Wpływ na spalanie na pewno to ma. Ale można wgrać do sterownika soft od C14NZ :) Pozdrawiam
Jak schemat rozrysowany? Okablowanie ECU masz w załącznikach, chyba ze ci coś nie otwiera. Dodano po 2 Dobra odpaliłem na innym komputerze i nie otwiera schematów, jak będę miał chwile to ci to wrzucę w JPG. Albo możesz otworzyć przez www.sharecad.org
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Czyli miałeś X14XE i zmieniłeś na C14NZ Sprawdź napięcia na sterownik Wtryskiwacz sterowany masą z pinu D15 sterownika.
Po schemacie było by ci łatwiej dojść co jest grane przeanalizował byś sobie uruchamianie sprzęgła , gdzie skąd i jak brany jest syg do spręźarki , jeszcze sprawa czujnika ciśnienia czy w przypadku podłączenia z ECM nie ma jakiś różnic z podpięciu .
no to czujnik wygląda na dobry, a reduktor ciśnienia jest przy wtryskiwaczu, żeby go wyeliminować musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa, (0,9 bar) isonde miernikiem, poprawny pomiar to od 0,1v do 0,9v a u ciebie teraz na stan obecny musi, zaznaczam musi być 0,9v, oczywiście pomiar na benzynie Dodano po 5 podpowiem jeszcze że robiłem już taki przypadek...
Nie jest. Tam chyba żarówka o mocy 1W jest. Zrób sobie próbówkę z żarówki od kierunkowskazu 21W. Zdecydowanie nie masz zasilania na sterowniku silnika, nic mniej, nic więcej.
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Chyba prędzej znajdzie niż sterownik bez immo. C14NZ? Corsa, Kadet - sterownik z czarnymi kostkami bodaj.
Witam potrzebuje pilnie schematy elektryki silnika pierwszy to opel c14nz drugi również opel c16nz chodzi dokładnie od sterownika do poszczególnych podzespołów czujników itp. z góry dziek. i pozdrawiam.....
czyli zdrowiutko. Dostań się do sterownika silnika ( za nakładką słupka drzwi prawych),zapal silnik,i stukaj trzonkiem śrubokręta w sterownik.Nasłuchuj zman rytmu pracy silnika.
a czy uszkodzony moduł może uszkodzić sterownik?
Większość kolorami będzie pasować. Ale i tak go nie odpalisz, bo stary sterownik nawet immobilizera nie miał, ten ma.
A może jest mozliwość ze podasz mi numer sterownika do tego Kadetta z 1991 z silnkiem C14NZ , na moim sterowniku jest zupełnie wytarta nalepka bez możliwości odczytania numeru, dla próby podmienił bym sterowniki, ale nie wiem jaki pasuje.
C14NZ a C16NZ to różne sterowniki,różnice np w tym że 14 ma aparat hallotronowy,16 magnetoindukcyjy w wewnętrznym modułem. Do wymiany wiązka silnika,sterownik
Jezeli to C14NZ to nie szukaj w sterowniku.
przez głupotę zjarałem sterownik wtrysku bo przy rozbieraniu z obudowy nie odłączyłem klemy bo tak naprawdę to mi od jakiegoś czasu szwankował wtrysk (brak iskry).Sprawdzałem czujnik hala i wzmacniacz zapłonu pod cewką oraz cewkę niby ok,więc chciałem sprawdzić sterownik a mianowicie wtyczkę.zaiskrzyło sie tylko i po tym już nawet kontrolka od silnika...
Mistrzu, temperaturę jaką widzi sterownik?
Realne, o ile dobrze pomierzył. Zmieniaj sterownik.
Szukam schematu sterownika (ECM - Engeen Control Module) firmy Delco Electronics, używanego w silniku spalinowym C14NZ z jednopunktowym wtryskiem paliwa, wyprodukowanym przed 1992 rokiem. Sterowniki te oznaczane są literowo: PB, XL i QM (AUX, ASHA i AYCR).
Najpierw napraw rozrusznik żebyś miał czym kręcić, potem należy sprawdzić czy sterownik przypadkiem nie włączy pompki paliwa i wtryskiwaczy (pewnie tego nie robi bo próbowałeś odpalać i nie piszesz że capiło benzyną) ciągle tzn nie będzie zalewał silnika paliwem. Jeśli będzie ok to można próbować odpalić. Jak nie zaskoczy to diagnostyka komputerowa...
Trzeba przeglądnąc co sterownik śpiewa w parametrach rezeczywistych
Przykro mi ale właśnie z tego powodu kilka sterowników już wymieniałem.
cewka rzadziej się psuje,ale wykluczyc nie można,prędzej moduł pod nią lub sam sterownik.
witam problem został rozwiązany wadliwą częścią był sterownik silnika temat uważam za zamknięty
A podkładałeś ten drugi sterownik co masz? Jeżeli lamka kontrolna elektroniki silnika nie będzie migać-samochód zapali. Zapnij go i sprawdź, ile to roboty, z fotografii widzę że C14NZ, są duże szanse na sukces.
Dalej piszecie bez sensu. Jaki silnik-X14XEL czy C14NZ?
Problemów może być wiele, stacyjka, sterownik silnika, cewka, moduł
Witam Tam nic nie trzeba ustawiać zapłon jest bezstykowy i sterowany ze sterownika wtrysku paliwa. Jest to silnik o mocy 44kW na monowtrysku, sterownik MULTEC. Pozdrawiam.
Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik. Jednak radze na początek podmienić :)
Podmień sterownik na próbę,od kadeta ,czy corsy c14nz,c12nz też będzie palił.
I nadal nic. Dziś podmieniłem wtryskiwacz i mapsensor - nic mi to niedało nadal wtrysk "cyka" jakby się gdzieś spieszył. Jutro będę miał sterownik na podmiankę.
Przestawia zapłon, tyle tylko że nigdy nie trafisz w właściwą wartość. Zwarciem styków blokujesz korekcję KWZ wprowadzaną przez sterownik na czas regulacji.
Podłącz pod komputer i sprawdź, czy sterownik otrzymuje poprawny sygnał z sondy lambda.
C14NZ na początku odczytu z fejsa jest podane :)
przypuszczam ze nic nie trzeba grzebać w sterowniku zazwyczaj sa jakies blachostki ktorych nie potraficie zlokalizowac moim zdanie sterownik masz ok
Do sprawdzenia zasilania sterownika. Ewentualnie właśnie sonda może mieszać.
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Przede wszystkim inna instalacja,inny sterownik. Nie łudź się, aparatów zapłonowych nie przełożysz.
To co mam zrobić by to zasilanie było Sprawdź czy do sterownika silnika dochodzi zasilanie i masa.
podepnij pod kompa,ja bym stawiał na czujnik temperatury z którego impuls bierze sterownik silnika i załancza ssanie
Witam. Mam problem z astrą 1.4 silnik C14NZ. Komputer podaje kod błędu 35 - to zanczy silnik krokowy biegu jałowego. Silnik pracuje nie równomiernie na biegu jałowym. Wymieniłem silnik krokowy (regulator) biegu jałowego i nic. Sterownik nadal podaje ze błąd 35 i silnik nadal żle pracuje. Co jest?
EE to nie C14NZ. TO będzie C14SE raczej, ale upewnij sie po numerach silnika. Musisz sterownik od takiego silnika zapodać.
No więc tak. Ciśnienie w dolocie na rozgrzanym silniku na biegu jałowym około 350 mBar. Według mnie w porządku. Wydaje się jakby za dużo lał wtryskiwacz. Jest taka możliwość że założony jest o innym wydatku? Były w ogóle różne typy wtrysków np. dla 1.6 i 1.4? Jak ciśnienie paliwa obniżę do około 0,2 bar to lambda zaczyna oscylować. Ewidentnie za dużo...
A doczytałeś że musisz najpierw zewrzeć piny A i B w gnieździe diagnostycznym żeby zapłon regulować? I sprawdź te masy na głowicy, najlepiej odkręć i oczyść żeby był pewny kontakt bo sterownik musi mieć odniesienie dla napięcia z sondy.
Witam. Sygnał o jakiej wartości powinien dawać hallotron w/w układzie zapłonowym? I jeszcze chciałby się zapytać skąd można wziąć wykaz sygnałów wchodzących i wychodzących ze sterownika wtrysku paliwa.
Często są mocno chińskie, z wybitym dumnie "BOSCH". Żywotność takich potrafi być dyskusyjna. Najpierw proszę sprawdzić czy tamta działa. Czujnik temperatury do sterownika jest z tyłu/pod kolektorem ssącym. Pozdrawiam.
Silnik C14NZ. Napięcie zasilające 5V. Odczyt na komputerze czyli w sumie to co widzi sterownik jest raczej prawidłowy 0% w spoczynku i 99% przy maksymalnym uchyleniu.
O ile dobrze z fotki odczytałem to oznaczenie jest BDYS czyli Astra - 1.4 litre (C14NZ) 92 - 95 Delco Multec BDYS Jeżeli masz C14NZ u siebie to będzie działać. Spróbuj odczytać oznaczenie 4 literowe na sterowniku u siebie.
Mierzysz na czujniku? Nie wiadomo czy taka sama wartość dociera do sterownika silnika (może być przerwa w przewodzie sygnałowym, za duża rezystancja itp) i sterownik nie widzi tej wartości i podaje błąd
odczytaj sobie błedy bo się zaszukasz ,przyczyną może byc uszkodzony sterownik jeżeli nie pokaże błędu,jak masz możliwośc to podmień na próbe.
Kolego, sprawa jest złożona. Szybki bieg jałowy nie będzie uruchomiony nawet wtedy, jak sterownik nie zobaczy pozycji spoczynkowej przepustnicy (czyli poniżej 0,7V na ślizgaczu).
niestety,bo C14NZ ma zaplon hallotronowy,zaś C16NZ magnetoindukcyjny,z wewnętrznym modułem. Więc jest inny sterownik (pinologia) i instalacja. Może przełozyc wałek rozrządu,albo głowicę? :)
poszukuje używany nie uszkodzony sterownik silnika do Opla Kadeta rok 1992 1,4l C14NZ Podaje to co na sterowniku pisze: Delco Multec XL 16139679 asha Made in U.K pod kodem kreskowym ciąg cyfr:*869679L020015952* :| :| :| :|
Usterka wyszukana .Sterownik do bani bo podmienilem inny i zapala za kazdym razem nawet gdy sie zagrzeje .
Zwieraj do masy środkowy pin wtyczki idącej do halla, cyka wtryskiwacz i jest też w tym czasie iskra? A jak chcesz uwalić sterownik silnika to podpinaj żarówkę 5W do wtyczki zasilającej hall.
A co ci pokazuje tester jak podstawisz rezystancję odpowiadającą 90 st.C.ok300 om (czym to czytasz). Gdzieś czytałem że sterownik silnika przy jakiejś temperaturze przechodzi na inne napięcie zasilania.
Witam!! Mam pytanko: od czego zacząć poszukiwania usterki. Przy zimnym silniku trzeba strasznie długo kręcić rozrusznikiem żeby silnik odpalił. Zachowuje sie tak samo zarówno na benzynie jak i na gazie, ale jak popracuje nawet kilka sekund to ponowne uruchomienie nie sprawia już żadnego problemu; odpala na "dotyk". Muszę coś z tym zrobić bo poranki...
Jedyna marka jaka ma sterownik poduch pod kierownicą,no-w okolicy kierownicy to ford. Może to było BWM z systemem eurobag :)
Witam Auto jak w temacie-silnik C14NZ 1994. Brak błędów w sterowniku, auto bardzo ciężko pali na ciepłym a gdy już odpali ma bardzo niskie obroty by po chwili wejść na ok. 2000. Nigdzie nie dostaje lewego powietrza, wtryskiwacz sprawny, silniczek krokowy sprawny. Z wtryskiwacza wydostaje się zbyt dużo paliwa, przepustnica przymknięta. W wartościach...
W 99% przypadkow potrzebna jest albo tzw. "swinka" oszukujaca oryginalny komp na wszystkich sygnalach albo calkiem nowy sterownik przeznaczony do takich zabaw z silnikiem. Poczytajcie forum streetracing, ludziska rozne wydumki robili.
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje. wydatek pompy ok. cz.temp. ok. Po przełączeniu na...
trzeba w podglądzie parametrów zobaczyć jak sterownik "widzi " prędkość samochodu.Niepamiętam czy czujnik VSS jes tu w liczniku czy w skrzyni.Moim zdaniem tu jest problem.Sprawdze.
Nic się nie zmieni. Chodziło mi o schemat podłączenia sterownika. Tak w ogóle to zaglądałeś w programie jaki masz typ TPS ustawiony?
W niektórych multecach jest tak że jako remp.powietrza sterownik podstawia warość domyślną odliczoną z czujnika temp.silnika.Zresztą w większości układów wtryskowych temperatura powietrza ma mały wpływ korekcyjny.
Witam! Jak nie czujnik temperatury (ten co podaje sygnał do sterownika 2-pinowy), to dokonać pomiaru ciśnienia sprężania żeby ocenić stan silnika oraz sprawdzić czy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny (ciśnienie paliwa) Pozdrawiam
Mam Opla 1,4 1991r., silnik C14NZ. Gdy zwieram na złączu diagnostycznym piny A-B , mogę czytać kody diagnostyczne z mrugającej kontrolki na desce rozdzielczej.Na pinie G częstościomierz podaje F = 66Hz.(U rzędu mV).Na pinie E napięcie zmienia się w takt mrugającej kontrolki.Gdy piny A-B rozewre - f na G znika. Podłączanie rezystora 10k w żaden sposób...
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Zwierałem do masy na starym hallu- i nic. Pompa pracuje normalnie, wtrysk nie otwiera się. Gdy był sprawny jeszcze kręcony rozrusznikiem przełączał na gaz, teraz nie (tak jakby sterownik nie widział impulsów z halla - ale nic nie chcę sugerować). Dodam że na module jest 12 V.
Od silnika krokowego biegu jałowego, poza tym pamiętajcie jeśli macie gaz to sonda też może kłamać. Na gazie przestawiają się bloki i po przełączeniu na bęzynę są poważne problemy. Czasami sterownikowi uda się wrócić na właściwy tor adaptacji, lecz są przypadki że nie daje rady i wtedy tylko TECH i resetowanie bloków pomaga.
Błąd 35 to błąd regulacji obrotów biegu jałowego, a nie bezpośrednio usterka zaworu regulacji wolnych obrotów. Z jakiegoś powodu sterownik nie jest w stanie utrzymać stabilnych obrotów biegu jałowego i sygnalizuje ten fakt. Powodów może być wiele - zły stan silnika, niedomagania układu zapłonowego, uszkodzony wtryskiwacz...
Witam. Często słyszy się porady w stylu jedź na techa. Z tego co wiem można nim wywołać i skasować kody usterek. Kiedyś przy wymianie ECU (Astra F C14NZ) serwisant zczytał (?) urządzeniem przypominającym duży palmtop program z wadliwego sterownika i zaprogramował nim drugi. Czytając forum dowiedziałem się, że kilka osób ma takie urządzenia. Chciałbym...
Witam, jestem posiadaczem Astry F 1,4 silnik C14NZ od kiedy założyłem gaz mam problemy z wolnymi obrotami (są za wysokie), nawet gdy sztucznie mu obniżę - przestawię o kilka kroków silniczek krokowy to po jakimś czasie stopniowo obroty wzrastają (zarówno na paliwie jak i na gazie). Więc rozebrałem układ wtryskowy aby sprawdzić wszystkie uszczelki i...
Podmieniłem wtryskiwacz na kolejny ze szrotu i już nie leje. Tylko teraz zanim go jeszcze nie podłączyłem, sprawdziłem według tego poradnika zasilanie na wtyczce i sygnał ze sterownika:[url=http://czarnik.neostrada... Zasilanie na wtyczce jest takie samo jak na akumulatorze, ale podczas kręcenia rozrusznikiem dioda nie błyska, tylko...
Co jest między cewką a modułem? Ze sterownika idzie na moduł a z modułu na cewkę Między pin 2 i 4 wtyki od modułu podłącz LEDa i przy kręceniu rozrusznikiem ma mrugać (będzie wiadomo czy jest sterowanie na moduł)
Witam. Jako, że nie znalazłem odpowiedzi w postach na forum pragnę przedstawić problem. Opel Astra F C14NZ 1993r bez immo. Problem się nawarstwiał ale teraz nie można przejechać na 1 biegu 10 m bo tak mocno szarpie, podkładane było: -cewka, palec, świece, moduł, przewody, kopułka; -pompa paliwa, filtr paliwa, wtryskiwacz; -wszystkie masy dochodzące...
Sprawa wygląda tak, Odciełem sterowanie wtryskiwacza od strony gazu, czyli auto zostało zasilane tylko na bezynie i silnik zapalił od razu. Winien w takim razie jest sterownik gazu, ponieważ blokował dostęp benzyny do wtryskiwacza, a jednoczesnie nie uruchamiał silnika na gazie bo nie spełniony był warunek 2500-3000 obrotów, Tak więc gaz dał du.....y...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Kontrolka zapala się przy 90km/h i wczoraj też na wolnych (zbyt wolnych obrotach). Numer błędu to 44. Odłączyłem sondę i powinien się przełączyć w tryb awaryjny, ale obroty nadal są za niskie. Zatrzymuję samochód, obroty spadają do 500/min i podnoszą się do 600-700/min. Tzn. że silnik krokowy reguluje obroty. No i na zimnym silniku mam około 1300/min....
Jak nie ma LPG to żeby nie szukać po omacku proponuję podłączyć pod diagnoskop i zobaczyć co widzi sterownik silnika. Głównie chodzi o temperaturę silnika, TPS. Zrobić test podczas jazdy - rozgrzany silnik, sprawdzić czas wtrysku podczas hamowania silnikiem, tzn ma być zero, czyli całkowite odcięcie paliwa. Ponowne podawanie paliwa coś około 1200-1000...
Sterownik nie uczy się tras a adoptuje po podpięciu zasilania i odpaleniu auta na wolnych obr. tzn zbiera informacje z czujników, odczytuje jaki podczas pracy sygnaly sa dawane z czujników i potem powinno się pojeździć troche i kończy się adaptacja. Przy jeździe na LPG jak kiepska instalacja gazowa to mapy zapłonu się rozjadą i kiepsko jeździ. Napewno...
A jaką "sądę" ma padniętą? Bo chyba nie sondę lambda. W momencie wykrycia że coś nie tak w obrębie sondy sterownik wchodzi w tryb open loop ( praca w obwodzie otwartym) , bez sprzeżenia ze sonda, poza tym wali kod 13. Pasuje podpiąć po tester i zonaczyć jak ecu widzi pozycje przepustnicy, temperaturę, podciśnienie w kolektorze i pozycję regulatora biegu...
... Po uruchomienie pragramu VISA i wybraniu samochodu (jakiegokolwiek) dostaję komunikat: "Messages not found", ... Ściągnąłem teraz wersję ze strony 29 "ueroscan.rar" i komunikat jest dokładnie taki: "Message files not found", czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie tkwi bląd? Chyba że taki objaw jest przy niepracującym procesorze w euroskanie? Pozdrawiam...
Na benzynie zaniza obroty, i okazuje sie ze podbija je do wlasciwych kiedy mieszanka sie wzbogaci. Wiem to, bo podlaczylem komp do sterownika Bingo, gdzie mozna obserwowac parametry lambda, obroty, tps. Silnik krokowy jest nowy, kanaly czysciutkie, dokladnie sprawdzona szczelnosc. Czy moze byc winny wtryskiwacz??? Sinusoida lambda wystepuje tylko czasami,...
Dodatkowo świeci się dziwna kontrolka w kółku znak ! Co to jest za kontrolka? Yahoo Ta kontrolka sie swieci jak sie swiecą pozostałe (ładowanie i ciśnienie oleju),lub tez jak jest zaciagniety hamulec ręczny,lub jest niedostateczna ilość płynu hamulcowego. Moduł jest pod cewką. Sygnał zapłonowy jest na jednym z cienkich kabelków,nie pamietam koloru,bodaj...
Witam, posiadam Opla Astre 1,4 (C14NZ), 1992 rok z kopułką zapłonową. Uszkodzeniu w ostatnim czasie uległ silnik. Po oszacowaniu kosztów naprawy stwierdziłem iż bardziej opłacalna jest wymiana silnika. Drugim silnikiem miałby być silnik z Opla Astry 1,6i C16NZ 75Km 1994 r. z modułem zapłonowym. Napewno trzeba zmienić sterownik (ECU), a co z wiązką elektryczną?...
Kończą mi się nerwy, zdrowie, pieniądze i pomysły... Kupiłem auto. Zadbane bardzo. I jeździło fajnie. Uruchamiało się z lekką zwłoką (2-3 sek), ale to mało ważne było. I kilka razy rozgrzane zgasło mi podczas jazdy na wolnych obrotach. Oczywiście mechanik wskazał na silniczek krokowy. Ale po sprawdzeniu wykluczył silniczek jako przyczynę. Razu pewnego...
A co widzisz na zdjęciu w linku który podałem? To właśnie ten zawór reguluje skład mieszanki. Nazwa "silnik krokowy" jest po prostu nadużywana przez ciemną masę. Domyślam się, że to właśnie to coś co nazwałeś zaworem reguluje skład mieszanki bo tak wynika ze schematu podłączenia tego ustrojstwa - wiec to jest attuator czyli sterowany zawór... W sumie...
witajcie brat kupil niedawno opla kadeta j/w 1,4 mono wtrysk pojezdzil nim z 300km i pojawil sie problem zapala pochodzi jakis czas prawidlowo poczym poszarpie i zgasnie,byl u kilku mechanikow ale nie radza sobie jakos posprawdzalem mu troszke zaplon i co moge powiedziec wg. mnie cewka i modol zaplonu raczej sa ok .podejrzenie jest czujnik halla (ale...
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną. Jeśli chodzi o odmę to jest ona szczelna. Z kolei jak ściągnę rurę łączącą filtr powietrza z przepustnicy i zatkam ręką dolot to obroty silnika spadają, ale silnik nie gaśnie, bo łapie powietrze z tych śrub co trzymają cały ten korpus...
Moja historia zaczeła sie od tego ze na benzynie auto zaczeło szarpac, tlumaczylem sobie ze poprostu po intensywnej jeździe na gazie przewody paliwowe i wtryski sie pozapiekały i ze minie to predzej czy pozniej po stosowaniu benzyny plus srodka czyszczacego (STP) i tak było faktycznie auto po takim zabiegu jezdziło lepiej na benzynie. Podczas tego jak...
Witam.Mam duży problem z Oplem astrą F z 97 roku 1.4 8V (C14NZ) (+ gaz) Rano odpalam ją i dopóki nie rusze pracuje pięknie...ruszam po chwili jazdy zaczyna przerywac,kiedy się zatrzymam, gaśnie i nie chce zapalić...w koncu po cięzkich mękach zapali...lecz do momentu gdy osiągnie stabilną temerature około 95 stopni przerywa, nie ma siły.Jak sie nagrzeje...
Cześć. Astra I 1.4 8V C14NZ kombi. Szarpie silnikiem i dusi motor przy ściągnięciu nogi z gazu (odejmowanie gazu), rozpędza się płynnie, ale jak zmieniam biegi, 2, 3, 4 puszczę gaz aby wcisnąć sprzeglo to szarpie i się dusi. Taka sama sytuacja jak jadę na biegu, dodaję gaz, puszczam gaz to szarpie silnikiem. Jak wciskam pedał gazu na maksa to przymula....
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza się (do 165km/h). Sprawdziliśmy: 1. Zasilanie...
Z powodu swapu silnika z C14NZ na C14SE w Astrze F mam kłopoty z centralką(przełącznikiem) Brc Elegant 51 w instalacji II (a w zasadzie I) generacji - zawór krokowy został pozbawiony trzpienia i sprężyny i "reguluje nic" a regulację zgrubną przejął register ze śrubką. Wszystkie elementy instalacji gazowej które pozostały pracowały bez usterek przez...
Problem dotyczy Opel Corsa B 1.4 (1998r.) z silnikiem C14NZ wyposażonym w klimatyzację i ABS. Temat ciągnie się już 3-4 miesiące. Na początku w ogóle nie zapalał - migała kontrolka silnika, nawet jeśli na chwilę samochód odpalił to tak jakby był od razu wygaszany zanim zdążył osiągnąć obroty biegu jałowego. Stwierdzona była awaria cewki zapłonowej i...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział ze nie ma sensu zmieniać instalacji elektrycznej...
c14nz sterownik silnik c14nz sterownik silnika c14nz cisnienie
piecyk wybrać akumulator nożyce zespół obrazowania
cewka zaplonowa sprawdzic philips senseo
Schemat instalacji elektrycznej Kingway Coliber 50 Schemat mnożarki 2-bitowej w CircuitMaker