Witam.Ogólnie to ten przekaźnik steruje nie tylko pompa paliwa ale również sonda lambda.Jeśli by kolega nie znalazł takowego to postaraj się znaleść zamiennik.Bo rozumiem że próbowałeś go zreanimować?Mi też siadł i wystarczyło przelutować płytkę.Potworzyły się na niej zimne luty.
napiecie mierzone voltomierzem bez obcizenia bedzie natomiast pod obciazeniem pompka znika szukaj spadków napiec najszybciej złacze posrednie w nogach kierowcy przy słupku
bo teraz jest za male cisnienie i nie dochodzi paliwo do cylindrow i moze jest za slaba
Pewnie żeś pomylił, zdejm gumianą osłonkę i zobacz czy przewody idą w ekranie, jak tak to wtyczka czujnika wału, jak nie, i jeden będzie brązowy to potencjometr.
Mógł paść przekaźnik pompy. Lub sama pompa. Wszystko masz pod pokrywką pompy. Sprawdzisz próbówkami.
Pompa paliwo podaje, bo samochód "jeździ" na benzynie tylko nie sprawdziłem ciśnienia, wydajności tej pompy.
zapomniałem dodać. Pełny opis samochodu to Vectra A GT 2.0 model silnika: C20NE
A pomiar napięć na "twardo" ? Może kostka siada.
No tak, ale tam w tej skrzynce są dwa przekaxniki, jeden podwójny od pompy, drugi od ABS, też podwójny. A na tym na focie, mimo, że nieostra już widzę defekt.
C20NE potrzebuje do 3 barów, jeśli pompa nie została zmieniona to faktycznie może niedomagać
Wskazałbym raczej na pompę paliwa.
A jak ma wysterować dawką skoro wtryski moga lać bo pompa siada???
Mam opla z silnikiem c20ne i mam regulator ciśnienia przy pompie paliwa.dowiedziałem sie że rozkręcając go wzrośnie moment a kolejną operacją jest rozwiercenie wtrysków.
we wskaźniku raczej nie, ciężko zobaczyć w te 3 kabelki do pływaka?
A gaz jest zainstolwany czy nie, jeśli tak to szukaj w pompie paliwa lub wtryskiwacze
Na 99% zatarta pompa paliwa. Pewnie nie miała odłączania?
pewnie jest zatarta pompa paliwa,to cząsty przypadek jak się jezdzi na gazie to w baku sucho;) a pompa smaruje się paliwem więc.....
Pompa paliwa jest zmieniona na 3 barową Boscha oryginał C20NE. To nie to.
Ten silnik wygląda mi na C20NE stosowany w Vectra A, w pierwszej kolejności sprawdź to co radzi Kol. elektrit nr. tego przekaźnika 90 225 811 - zasila on wtryski i pompę paliwa (lubi mieć wewnątrz zimne lyty). Cewkę możesz sprawdzić omomierzem, ale muszę wiedzieć jaki to typ cewki - chodzi mi o jej kształt. Nr. tego sterownika to ten 90.... i do podstawienia...
To pytanie do wróżki, nikt poza Tobą nie wie w jakim stanie jest korpus pompy. Ogólnie to wynika że nie masz problemu z zaworem regulującym ciśnienie, a zapowietrzaniem się układu. Sprawdź szczelność smoka, korpusu pompy, czy nie ma rys, wyszczerbień itp. Wygląda że pompa ma problem z zassaniem oleju po dłuższym czasie.
gaz jest?przepływomierz,pompa paliwa,czujnik temp.silnika.
Nie pokazuje nic oprócz 12 ?. Dziwne, stawiałbym wtedy na pompę ale skoro wymieniałeś....
jaki czas po włączeniu zapłonu pracuje pompa. Tego akurat nie wiem w tym konkretnym przypadku, ale wiem że musi on utrzymywać ciśnienie bo inaczej będzie problem z odpalaniem. Nawet jak utrzyma tylko 1 bar to dobicie ciśnienia zajmie pompie ze 2-3 sekundy a jak będzie zero to nawet i z 10 sekund może się męczyć. W wielu autach wogle pompa nie jest...
Witam, ja posiadam vectrę b i miałem tez problem z ogrzewaniem. Najpierw wymieniłem termostat, potem zawór, który zamyka obieg na nagrzewnice, wymieniłem nawet nagrzewnice, na nową, jednakże nic to nie dało. Dopiero jak wymieniałem rozrząd, gdy wyjąłem pompę wody, okazało się że skrzydełka co popychają wodę są po prostu urwane. Wymieniłem na nowa no...
przekaźnik podwójny sprawdzałem mierząc napięcie na jego wyjściu, tzn zasilane wtrysków jest cały czas, nie zanika nawet gdy silnik zgaśnie. Sekcja zasilania pompy wydaje się ze działa prawidłowo.
C20NE Sprawdz cisnienei paliwa przy obciazeniu oraz wydajnosc pompy. A sterownie wtryskow nie odcinaczasem paliwa ? Jak sprawdzlaes wtryski? Ile barow daje pompa i w jakich warunkach? Dodatkowo sprawdz: ect, evap, iac, ho2s, tp, vaf, ckp, poprawnosc przebiegow w systemie zaplonowym, bo przyczyn moze byc mnostwo. Najlepiej na poczatek zczytaj bledy w...
Przyczyną był wadliwy przekaźnik pompy paliwa :) Samochód już jest w pełni sprawny, dzięki za wszystkie podpowiedzi. :)
Witam.W calibrach C20ne są 2 miejsca gdzie mogą znajdować się przekaźniki pompy paliwa.Jedno miejsce to komora silnika(duża czarna puszka) a drugie to prawe przednie nadkole tuż obok komputera sterującego pracą silnika.A co do wymiany to moge doradzić z własnego doświadczenia że przekaźnik ten można naprawić we własnym zakresie.Wystarczy go rozebrać...
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
najprawdopodobniej masz uszkodzony czujnik temperatury cieczy i po nagrzaniu silnika zawyża faktyczną wartość temperatury jednak najlepiej to odpytać na testerze wartości w danych rzeczywistych ,sprawdzić ciśnienie na cylindrach i wydatek pompy paliwa jesli tu chodzi o silnk C20NE sterownik motronic M1.5
Opel Vectra 2.0 1989 rok silnik C20NE system Motronic 4,1 .Nie uruchamia przekaznika pompy paliwa i wtryskiwaczy.Sprawdzone masy i zasilanie sterownika. Sprawdzone czujniki ,przekażniki ,zbadany przebieg czujnika położenia wału oscyloskopem.Wiązka elektryczna zdemontowana i sprawdzona.Odczyt poprzez CDIF2 nie pokazuje żadnych błędów (nie pokazuje błędów...
Jedyne czego potrzebujesz to ogrzanie wozu bo na mrozie tego gluta co tam masz niczym nie przepłuczesz bo brak obiegu jest czyli zatkany wąż (tak żebyś zrozumiał). To zaczopowanie obiegu roz.....o ci pompę i tak skończy druga jeśli płyn nie będzie płynął. Ta pompa robi chyba 90bar ciśnienia. Przy takim ciśnieniu ciecz dość szybko się nagrzeje w pompie...
Witam. Zacznę od początku. zrobiłem swap c20xe z calibry do vectry b, wszystko było ok prawie dwa lata, auto zaczęło kulec na jednym cylindrze więc wymieniłem świece, przewody i cewke, dalej było to samo więc sprawdziłem ciśnienie na drugim 6 a na reszcie 10. Więc zdjąłem głowicę z myślą że zawór się wypalił, ale głowica w stanie idealnym, Było to wyżłobienie...
Witam, podstawa to paliwo i iskra, skoro świece mokre to brak iskry. Silnik to pewnie 2.0 8v c20ne, Wykręć jedną świece , podłącz w przewód i połóż na bloku, zobacz czy iskra przeskakuje. Jak iskra będzie lub nie będziemy dalej szukać. A do kolegów wyżej , jak czasami macie się wymądrzać to lepiej już nic nie pisać bo robi się bałagan, i z 10 postów...
to częsta przypadłość C20NE (2,0 8V Opla) sam to miałem w moich obydwu Vectrach ale u mnie w obu przypadkach to nie była pompa tylko czujnik położenia wału
To chyba nie to, tylko jakaś uszczelka pompy. Tam jest pompa na zewnątrz a w baku 2 rurki jedna w drugiej i uszczelnione właśnie tym oringiem, wątpię czy występuje on osobno jako część zamienna.
Ten wysoki jest od pompy,po prostu rozbierz i przelutuj. Ciśnienie paliwa warto też sprawdzić ok. 3 bar.
no i doszedłem do pewnych konkluzji mianowicie pompa paliwa raz dostaje prąd raz go nie dostaje. dlaczego tak może się dziać że pompka dostanie na chwilkę prąd a za chwile go odcina??
2.0 8v 115km C20NE i przy malej ilosci benzyny troche ciezko na benzynie chodzi na niskich obrotach jak doleje paliwa to ten problem znika calkowicie
Silnik to C20NE( 2.0 8v, motronic 1.52), buda Polonez. Oryginalnie był tam gaźnik ale przewody paliwowe są wymieniona na takie od Poloneza GSI(wtrysk, ciśnienie pompy 3bar, pompa zanurzona w zbiorniku o ile cokolwiek to zmienia).
witam, mam taki problem jak w tytule. po nocy, na zimno pali bez problemu, po chwili, jeżeli sie go zgasi (jakieś 3-5minut pracy silnika), to trzeba bardzo długo kręcić, i wciskać gaz na opór. Po całkowitym nagrzaniu- jest troche lepiej, ale i tak cieżko pali:( tak samo na gazie i na bezynie. pompa paliwa odpada-jest nowa. Nowe świece i kable, przeczyszczona...
Można dodatkowo wykonać następujące badania diagnostyczne: 1). Skład spalin i lambda na benzynie w trakcie "fatalnej pracy" - analizator spalin 2). Ciśnienie paliwa w kolektorze paliwowym przy silniku (test wykaże, czy pompa wraz z regulatorem prawidłowo utrzymuje ciśnienie podczas pracy) 3). badanie sondy lambda oscyloskopem (należy przed tym wiedzieć...
Wymiana samych panewek nie załatwia sprawy myślisz , że wał się nie zużywa. Na sprawność całego układu wpływa stan pompy oleju z regulatorem ciśnienia oraz pasowanie wszystkich punktów smarowania silnika(wału wałka rozrządu).
To masz silnik C20NE, Poza wtryskiwaczami które cykają tam nie ma raczej co stukać. Może coś niedokręcone ? Często stuk metaliczny wydobywa się w tych silnikach od strony rozrządu jak pompa wody jest w stanie agonalnym.
Mam ten silnik w Kadecie, miałem to samo zacząłem z tym walczyc i po czyszczeniu wtryskiwaczy i regulacji przepływomierza pomogło , czasem tylko na zimnym potrafi sie przymulic podczas przyspieszania. skoro jest na gazie sprawdz przepływomierz podobno po "strzałach" moze sie klapa zacinac, poza tm pompa ciśnienie paliwa itp, trzeba by zobaczyc, odczytać...
Zdecydowanie pompa paliwa do rewizji. Gdy auto pracuje na gazie to pompa i wtryskiwacze zawsze są bardzo narażone na awarię. U mnie efekt był taki sam. Pompa niby pracowała, pompowała cały czas i to z odpowiednim wydatkiem. Ale nie była w stanie utrzymać ciśnienia. Po rozebraniu okazało się, że ma komutator wydarty prawie do samego wałka.
witam. mam problem z omegą A 92rok 2.0 benzyna + gaz silnik c20ne. instalacja gazowa 2 generacji bez komputera. konkretnie nie działa pompa paliwa. po przekręceniu kluczyka pompa wcale się nie włącza.napięcie na przewodach zasilania pompy jest dopiero wtedy gdy kreci się rozrusznikiem.z tego wynika ze auto wcale nie pali na benzynie i po przełączeniu...
Kolego a jakie błędy wyskakują.Jeśli coś w stylu brak sygnału z sondy to spróbuj tak; zlokalizuj przekaźnik pompy paliwa i go rozbierz (jest rozbieralny) i popraw wszelkie luty na płytce.Na to powinno pomóc.
Odkopię troszeczkę,ale pytanie dość istotne. Czy po rozłączeniu czujnika stuku z silnikiem ( wykręceniu śruby ) i odizolowaniu(np powieszeniu gdzieś luźno ), będzie on wysyłał jakieś sygnały do ECU ? Czy w ten sposób go "obejdę" ? Albo czy silnik będzie dobrze chodził po odpięciu wtyczki ? Potrzebuję sprawdzić czy to nie przez niego mam problemy z wysokimi...
Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej Tam jest termiczny. Pierwsze co zawsze do sprawdzenia to przekaźnik podwójny, między innymi od pompy paliwa. Jakie masz wtryskiwacze gazu? Jak rosso to to nie będzie jeździć bo są za wolne do fullgroup-y.
swiniaa napisał: Na noc nawet zostawiłem kartony , suchutko. szukaj wycieków na pracującym silniku. Prawdopodobnie auto jeździ cały czas na benzynie. Ile pali gazu na 100 km, ile pali benzyny na 100 km? Nie tankuj za 30 zł bo to 6 litrów paliwa a wystarczy na 50 km i w tej sytuacji uszkodzisz pompę paliwa. Szukaj na forum temat wielokrotnie przerabiany.
skoro lambda jest ok to co jescze moze byc przyczyna duzego spalania benzyny? przy lekkim przyspieszaniu (z gazem jak z jajkiem) BC pokazuje ponad 20 do 30l chwilowego zuzycia benzyny, wczesniej tego nie bylo, rury osmolone jak diabli, cali zamulona, wszystko to dzieje sie jak jade , bo jak stoje i przygazuje to pokazuje normalne zuzycie pb Przeplywomierz...
Ja odpalam na gazie, bo pompa mi zdechla wiec dlatego musze dluzej krecic. Na benzynie odpalal az milo. Oczywiscie kupuje ja niedlugo, ale przeciez odpalanie na benie to tylko ominiecie problemu, a nadal on bedzie wystepowal, a cos mi sie wydaje ze w zimie bedzie jeszcze gorzej. Wiec ma ktos pomysl jakis co do tych 3 moim zapytan?
sprawdź przekaźnik przy akumulatorze - taki wysoki podwójny on załącza zapłon i pompę paliwa, bardzo często tam się wypalają styki i nie odpala, jest dość drogi, więc ja to wywaliłem i zmieniłem na oddzielne 2 normalne przekaźniki (obcięte na złomie razem z kostkami) i było niezawodnie. Na początek nim poruszaj
Witam, mam vectre a z 1992 rok. Silnik c20ne i założoną instalacje lpg (115km). Problem polega na tym, że jak odpalę i zrobię z 6 kilometrów i zgasze to auto juz nie chce odpalić. Wtedy trzeba odczekać z 3 min, tym dłużej trzeba czekać im więcej kilometrów zrobię. Natomiast gdy przejadę krótki kawałek to pali bez problemu. Zauważyłem, ze gdy nie chce...
Dobra, bo ta drogą nigdzie nie dojdziemy. Zmierzyłeś ciśnienie paliwa na listwie? Słychać pompę paliwa zaraz po przekręceniu kluczyka? Wymieniłeś czujnik temperatury silnika? Bo zamiast czytać co się Tobie pisze, to brniesz nie wiadomo po co w rozkręcanie wszystkiego co w ręce wpadnie.
Witam Panowie, Mam u siebie C20NE po małym remoncie tj.: Tulejowanie cylindrów, Nowe pierścienie, Szlif wału, Nowe panewki, Planowanie głowicy, Nowe sprzęgło, Nowy rozrząd, Wszystkie uszczeleczki i pierdołki... Dziś gdy uruchomiłem silnik zobaczyłem, że pasek rozrządu źle leży na napinaczu i pompa wody (też wymieniona) zaczyna go ostro zdzierać. Okazało...
Drogi kolego Endriu. Nigdzie, ale to nigdzie nie przekonywałem nikogo, że olej 15W jest lepszy od 10W. Obawiam się, że nikt na tym forum nie może takiej lub wręcz odwrotnej tezy wysnuwać. Bo nikt nie dysponuje takim zapleczem, że to sprawdzić, potwierdzić lub zaprzeczyć. Wypowiadamy się o konkretnym przypadku, nie o tym co kto słyszy lub co chce słyszeć...
Nie mam pojęcia gdzie, dlatego pytam :) Schematy pochodzą ze strony: http://forum.samnaprawiam.com/benzyna-w-... Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23....
Hmm czy my sie znamy ? A jak nie to pozdrawiam kolege z Elblaga. Tak przebiegi dzienne to okolo 4 km i auto stygnie ale jak jechalem w trasie to tez nie bylo rewelacji choc juz lepiej... A nawet na krotkich trasach powinien palic max 12 a nie 14 :/ tym bardziej ze czy jezdze jak emeryt czy troche dynamiczniej to wychodzi zawsze okolo 14 Cisnienie paliwa...
Witam! Mam problem z moją omegą, 1988 rok 2,0i C20NE Motronic ML 4.1 najprawdopodobniej. czasami auto chodzi bez zarzutu na benzynie, na gazie, ma niestety czasem odbicia i potrafi zastrajkować niespodziewanie. Nie chce wtedy pracować ani na benzynie ani na gazie. Są problemy z wejsciem silnika na wyższe obroty, nierówna praca....żadnych kodów usterek...
Witam. Po raz drugi mam problem z oplem (2.0 8v c20ne). Problem polega na tym, że samochód odpala normalnie. Pracuję na gazie jaki na benzynie niestety podczas jazdy wystarczy, że przejadę przez przejazd kolejowy, wjadę w dziurę lub po prostu zerwę gwałtownie samochodem i zaczyna szybko mrugać kontrolka od check engine i słychać przekaźnik (który ciągle...
Witam. Mam kłopot z wyżej wymienionym autem. Mam wersje Cabrio z pakietem GSI i elektronicznym licznikiem oraz komputerem pokładowym. Auto rozgrzewa sie szybko, trzyma stałą temperature 90 stopni,wszystko działa jak nalezy. Kiedy załącza się wentylator nagle ogrzewanie przestaje działać. Silnik jest rozgrzany i termostat działa prawidłowo. Jedynym sposobem...
Witam, teraz mam inny problem... wywala mi błąd nr 13 - brak sygnału sondy. Faktycznie sąda nie jest podpięta, bo nie ma przewodów do podpięcia... i musze poprowadzic nowe przewody. Podgrzewanie trzeba chyba podłaczyć pod przekaźnik pompy, mase to wiadomo, ale nie wiem pod jaki pin podłaczyć sygnal sondy do ecu. Czy dla sustemu motronic 1.5 i ml 4.1...
Witam.Mój problem polega na tym, że: przyspieszając do 60-70km/h nic się nie dzieje.... gdy samochód zwalnia (bez hamowania) od 50 do 30km/h kierownicą strasznie zaczyna szarpać raz w prawo raz w lewo są to na tyle mocne i szybkie ruchy, że ciężko ją utrzymać w rękach. Gdy jadę 50-tka i wcisnę sprzęgło jest to samo, nie dzieje się to odrazu tylko po...
Więc odpowiadam sam :) Napewno komuś się przyda wiedza... Po kompletnym rozebraniu skrzyni znalazłem całkowicie zapchany filtr oleju (wymiana jego jest możliwa tylko poprzez rozpołowienie skrzyni) który zatrzymywał olej płynący do pompy oraz spalony zespół tarcz ciernych do jazdy w przód (c1) w tzw. parasolu. Wymiana tych tarcz jest możliwa bez wymontowania...
Porównaj sobie silniki po obrazkach w google, ja dlatego o tym wspominam bo widział ktoś lanosa z silnikami C20NE, LET, XE lub co bardziej ciekawsze z saaba, albo 3,2L V6 ? A jeżdżą, ktosie sobie pozmieniały i śmigają, weź kup później taki samochód i dokupuj mu części po VIN... To już po za faktem wiedzy co się ma w samochodzie. Jak pewny jesteś co...
witam. u mnie w vectrze jest nierowna praca silnika i gdy silnik sie nagrzeje to jest siwy dym z tlumnika. gdy jest zimno to nie odpala. to wszytsko dzieje sie na gazie nie wiem jakna benzynie bo nie mam pompy paliwa. wymienilem swiece cewke wtryskiwacze i dalej nic chce wyminc kable WN ale nie wiem czy to cos da. jak wymienilem swiece auto zaczelo...
Jasne że najlepiej zmienić instalację :-/, a w przypadku większych problemów samochód. Miałem dwie omegi z C20NE, w pierwszej była druga generacja, w drugiej prymitywne lovato "na śróbkę". To ostatnie chodziło ekstra, zero problemów, a ok. 150 tysięcy nią przejechałem. To, że świeci się check w tym przypadku wcale nie musi oznaczać problemów. Moim zdaniem...
Pasek fakt, nie najnowszy. Aparat by zablokowany i nie dało się nim obrócić, ani dzięki temu wałkiem rozrządu. Nie prułem tego aparatu bo miałem zapasowy "prawie nówke". Po założeniu nowego paska i aparatu zabanglało od strzała. Dla porządku zmieniłem napinacz i pompę. Jakoś tak aż sympatii do tego złomowatego auta nabrałem że tak banalnie łatwo i tanio...
Witam. Otóż od jakiegoś czasu mam dziwną przypadłość. Odpalam auto, czasem zaskoczył od 1 razu czasem za drugim. Ruszam pomału z pod domu.... (Nie dzieje się to zawsze) Wtedy auto zaczyna pierdzieć i się dławić. Ruszam na prostą wciskam pedał gazu i do 3 tysięcy obrotów samochód ma muła. Dopiero po 3 tysiącach auto ożywa. Na tym nie koniec. Jadąc po...
Witam Moja Frontera A 2.0i/8V, 115KM, 1995rok, silnik C20NE ( świeżo zakupiona) względnie dobrze jeździ tylko na LPG ( instalacja STAG-4 ECO, sekwencja, świeża, sprzed roku). Na benzynie jeździ zdecydowanie źle- nie ma mocy, dławi się,szarpie, słabo wkręca się na obroty. Zapala bardzo dobrze, ale po zapaleniu na benzynie( tryb instalacji LPG na AUTO)...
pompa paliwa c20ne c20ne schemat c20ne sonda
podświetlenie łącznika hamulec grzać półprzewodnikowy czujnik temperatura
lodówka bosch rower elektryczny
Resetowanie Satel Versa do ustawień fabrycznych Awaryjne otwieranie drzwiczek pralki Beko HTV 8733XSO