https://obrazki.elektroda.pl/5062966900_... https://obrazki.elektroda.pl/3260261500_...
Czujnik jest zintegrowany z przepływomierzem. Wyjście we wtyczce na pinach 4 i 5 (niebiesko-czerwony i brązowo-zielony). Nie ma wpływu na rozruch silnika.
a co to jest CKP CMP ? CKP - CranKshaft Position sensor - czujnik położenia wału korbowego CMP - CaMshaft Position sensor - czujnik położenia wałka rozrządu
Kolego jesteś pewny? Porównaj sobie te nowsze zegary co mają 90 i 110 na skali i starsze co mają 90 i 100. Pod tarczami siedzi w nich dokładnie to samo a wyskalowane na tarczy inaczej. Zakładam że masz właśnie ten nowszy a one są źle opisane.
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Simtec 56.5 Kody błędów masz 4-cyfrowe w standardzie Pxxxx ? Tak, kody mam 4-cyfrowe. Znalazłem takie czujniki tylko do Calibry: Czujnik prędkości obrotowej Czujnik pozycji wałka rozrządu Czujnik spalania stukowego Czujnik położenia przepustnicy Czujnik obrotów wału korbowego Który mnie ma interesować? Mniemam, iż prędkości obrotowej?
Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku to zwykle czujnik temperatury, lub położenia wału.
Poszukaj na forum gościa o ksywie Kajetan i On Ci za 4 stówy puści urządzenie pierwsza klasa np. Passenger 2000.
A ten?
To poszukaj na elce schematu. Do Calibry napewno gdzies widzialem.
Sterownik uszkodzony. Wymiana na inny rozwiązała problem.
SAchemat jest na elektrodzie jesli chodzi o wylacznik drzwiowy to jeden jest do sygnalizatora wlaczonych swiatel a drugi do oswietlenia ty musisz sie wpiac do oswietlenia
Napewno czujnik wałka.
ok, ciekawi mnie tylko dlaczego go wgl nie ma pod maską. widze ze będe musiał dorwać kogoś z 2.0 8v i zobaczyć dokładnie gdzie i którędy, bo tak samo urwany i zaślepiony mam przewód jak się wczęśniej dowiedziałem odpowietrzania zbiornika
Z tymi czujnikami to jest popieprzona sprawa. Mialem tak samo - dopompowałem kola i przestało świecić. Ale ! - nie da się normalnie jechać. Byle garb, nierówność auto skacze jakbym na stalowych kolach jechał! Zero pracy opony. Wiec odpuściłem sobie - mam tyle powietrza aby mi się komfortowo jechało a ta idiotyczna lampka niech sobie świeci. A może da...
Silnik 8V, czyli C20NE - stojąc przodem do sinika, po lewej stronie widzisz termostat, a przy nim jest ten czujnik - jeden przewód.
W 8 przypadkach na 10 w tych silnikach winny jest czujnik predkosci obrotowej ( po lewej stronie u gory wkrecony w okolicach paska rozrzadu)
Kolego miałem podobny problem w calibrze , uszkodzony był czujnik wału.
Witam...posiadam omegę 2.0 16V uszkodzony był w niej czujnik położenia wału. Omega stała u kolegi i on włożył czujnik od calibry 2.0 8V czy przez to mogło się uszkodzic coś więcej? Bo włożyłem nowy czujnik i nie ma iskry.
Sprawdź czujnik temperatury :))
Opcja bez użycia EEPROMu - tarowanie jednorazowe w kodzie źródłowym: Sensor HX711 ma dwa parametry kalibracyjne: scale i offset (mnożnik i przesunięcie). Mnożnik masz wprowadzony do programu jako calibration_factor. Offset wprowadzasz za pomocą funkcji set_offset(). Offset wyliczasz mnożąc przesunięcie (w kg) wyświetlane dla nieobciążonej wagi przez...
to jest czujnik temperatury ?
A istnieje jeszcze opcja że zepsuło się coś innego ;> prócz tego czujnika
Tak,będzie chodził po zdjęciu tej wtyczki,bo tam jest tylko czujnik rozpoznania pierwszego cylindra. Służy on do tego abyś miał wtrysk paliwa sekwencyjny (stąd to SFI na deklu)
Rozdzielacz nie pasuje zamiast czujnika wałka?
Witam,mam problem z moja calibra 2.0 16. Gdy ja kupywalem właściciel twierdził ze padniety jest czujnik położenia walka,sprawdzilem u elektryka i faktycznie. Kupilem czujnik,wymienilem i niema iskry. Dlaczego?
Drugi czujnik sprawdzałeś? W vectrach A i calibrach częstym problemem była wiązka
Ostatnio robiłem taki sam silnik .Te same objawy.Wymieniłem klapkę anty wybuchową ,miernik masowego przepływu powietrza/uszkodzony po wybuchu/wymyłem dokładnie czujnik biegu jałowego,/silnik krokowy/sprawdziłem na złączu diagnostycznym i .wszystko było ok.Odpalił normalnie
W starych magnetofonach wystarczyło zablokować haczyk i magnetofon startował bez kasety, w tym SONY po sekundzie wyłącza się. Bo tu jest czujnik elektroniczny. Można palcem jednej ręki przytrzymać wciśnięty czujnik a drugą umyć rolkę. co ile czasu czyścić głowicę i rolkę w magnetofonach ? Zależy od jakości taśm jakich używasz. Będzie widać - jak na...
To "dziurawy" klucz w dłoń i wymieniamy czujnik O2.
Nie ten czujnik podmieniałeś bo w 8V nawet takiego nie ma.
rozwiązaaniem tego problemu jest : KONSERWACJA czyli dokładne wyczyszczenie drukarki ( nie ograniczaj sie do czujnika ) i sprawdzenie dlaczego czujnik został zasypany normalny serwis ( a za taki uważam firme w której pracuje ) odbiera maszyne od klienta - no chyba że chce mu sie na miejscu grzebać, koszt usługi ok 70 zł netto z kąpielą obudowy
Prawdopodobnie wysiada czujnik położenia wału.
Problem rozwiazany uszkodzony czujnik temperatury silnika
Do czujnika podciśnienia, na podszybiu.
1- masa 2- na pin 24 ECU 3- na pin 16 ECU Tak jest w Vectrze B X20XEV. Myślę że tu powinno być tak samo. Oczywiście mówimy o czujniku Halla na wale korbowym.
Plus po zapłonie do czujnika włącznika światła wstecznego na skrzyni i plus po zapłonie do sterownika silnika idą tą samą okrągłą kostką przy lewym kielichu. Może oba przewody zgrzały się ze sobą?
Właśnie jestem po czyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego bo był czarny tłusty nalot nie wiem czemu...silnik jest po gruntownym remoncie to na pewno nic z silnikiem a co sądzicie o czujniku przepustnicy ?
tam nie ma samodiagnozy trzeba recznie jechac ze wszystkim
Witam W oplu Calibrze 2.0 z 92 r Autko co jakiś czas na trasie zgaśnie, podłaczyłem do kompa wyświetla mi sie cały czas czujnik GMP.Niezależnie czy auto idzie czy nie idzie. Czujnik wymieniłem niestety dalej do samo.Styki na kostce ok.Gdzie jeszcze może być przyczyna??
Teraz w lecie? Mała szansa. Zresztą sterownik uśrednia pomiar na podstawie wskazań z czujnika temp. powietrza.
A sprawdzałeś czujnik halla na kole?
Czujnik obrotów na wale sprawdż
Jaki rocznik i czy było IMMO.Może czujnik na wale.
szablon listy urządzeń Dodano po 1 nie jest w tym trybie, ale czy nadal masz z niego pożytek? Dla mnie to nie ma znaczenia . tylko po to, aby opublikować tutaj i zobaczyć, czy jest z niego coś jeszcze interesującego. Jeśli wolisz, mogę spróbować przywrócić ustawienia fabryczne i wprowadzić fałszywe dane uwierzytelniające. Dodano po 34 . log bootowania....
Próbowałem odczytać kody błedów i wyszło mi 15 16 26 przy czym nie wiem gdzie znajduje sie czujnik spalania stukowego
Spróbuj podłączyć wentylator tzw na "krótko" . Zrób tak jak temperatura silnika osiagnie ok 70stopni. wtedy zobatrz czy nadal rośnie . Jeżeli tak szukaj problemu w czujnikach lub sterownikach. Jeżeli te na krótko włączenie wentylatora zadziała to znaczy ze wentylator jest dobry i problem zostaje w czujnikach :)
czujnik położenia wału i OK
z licznika z impulsatorem podajesz sygnał prędkości - niebieski z czerwonym paskiem niebieski oraz niebiesko-biały z czujnika temp. do BC
Hejak . mam calibra od ponad roku Wszystko było ok . zaczelo rozlaczac turbo (wymienione na nowa razem z czujnikiem) Ale po.dwich dniach problem wrócił razem z szarpaniem i czarnym dymem. Turbo rozlacza przy ok. 100km\i bez względu na obroty. Moze podpowiecie gdzie szukac problemu .?
Zobacz co mówi komputer, stawiam na czujnik położenia wału.
Jak niema iskry na ciepłym podczas kręcenia rozrusznikiem - z reguły czujnik halotronowy do wymiany .
0230-przekaźnik pompy paliwa, 0115-czujnik temperatury silnika
Zamykam temat przyczyną okazały sie rozgięte koszulki w kostce przez co nie łączył czujnik. Dzieki za odpowiedź.Pozdrawiam.
0258003141 to czujnik do Omegi A (stosowany wyłącznie w 6-cylindrówkach), Senatora B, Vectry A i Calibry (dla silników C20LET), 0258003447 występuje natomiast w katalogu Vectry B, Omegi B i Sintry - a więc na pewno do zupełnie innego ECU, niż Twój. Poza tym skoro mają inne numery katalogowe Boscha, są to na pewno inne czujniki. Ja bym nie ryzykował......
To byl jednak czujnik abs po wymianie wszystko gra
własnie co do poziomu oleju to na bagnecie są dwie skale z jedej strony jest niższy poziom i podane 20 °C a z drugiej strony bagnetu jest zaznaczony wyższy poziom i podane 80°C i nie wiem czy to ma być temperatura silnika czy może oleju w skrzyni a jeśli oleju w skrzyni to jak stwierdzic ta temperature jesli nie ma zadnego czujnika?
no to pewnie sonda, a jak nie to czujniki temperatury płynu
Dziś po postoju w garażu sytuacja nadal ta sama. Wyskoczył tylko jeden błąd 39 - brak sygnału z czujnika obrotów na wyjściu skrzyni
The calibrated internal RC Oscillator provides a fixed 1.0, 2.0, 4.0, or 8.0MHz clock. Przyniesiona ze sklepu M8 pracuje na wewnętrznym zegarze 1 MHz! Spróbuj $crystal = 1000000
Zostaw czujnik, skup się na ecu, cewka, zasilanie cewki.
jeśli jest napięcie na cewce to sprawdi czujnik połżenia wału przy kole pasowym
Zepsuty okazał się czujnik położenia wału. Dziękuję . pozdrawia Zamykam temat.
witam.. mam taki problem ze niedziała mi wentylator na chłodnicy w calibrze..poprostu jak sie zagrzeje to niezałącza sie.. sprawdziłem bezpieczniki ok.. podaje prad na krotko działą ale niepodaje pradu na czujnik.. gdzie sa moze jakies przekazniki albo co to moze byc ??? pomozcie.. pozdrawiam
"Diagnoza błędów 4x4 w Calibrze Układ 4x4 Opla stosowany w Calibrze posiada własny system samodiagnozy błędów, które można zczytać na dwa sposoby - za pomoca techa oraz za pomocą kontrolki 4x4 znajdującej się na desce rozdzielczej. W razie wystąpienia błędu zapala się kolor pomarańczowy i świeci światłem ciągłym lub pulsującym. Świecenie światłem ciągłym...
Kolego! Szukaj: (Szukam-Samochody)Opel Calibra i Vectra sam naprawiam to powinno być to.
może być np czujnik temperatury silnika, czujnik temperatury powietrza, silniczek krokowy
To masz chińską autodatę, bo rocznik 96 ma gniazdko 16 pin, poza tym nie ma kodów migowych abs w żadnej astrze. Jedynie calibra i vectra a.
nie za mało tylko ja juz nie mam sił do tego opla i co mam sprawdzić jak juz wymieniłem przepustnice kable świece czujnik położenia wału cewkę przepływomierz sondę
ciekawe kiedy stanie się jasne dla wszystkicj ,że diagnozując czy to ML 4.1 cy odmiany 1.5..,.. na wyłąconym silniku zawsze zapisze się usterka RPM,TDC-signal. Jak napisał autkom najczęstrzymi usterkami są nieszczelności w dolocie ponadto pomiar ciśnienia paliwa jest wskazany a jeśli to nie pomoże to pozostaje podgląd danych bierzących ze szczególnym...
Może wymieniony został czujnik temp dla wtrysku (a wszyscy wiedzą jakie są te zamienniki)
Wymień ten czujnik położenia wału korbowego, miałem podobny przypadek w calibrze z tym samym silnikiem.
maciej123 a co z czujnikiem temperatury? styki 4 i 5? masz cos na ten temat?
Właśnie dochodzę do tego samego wniosku. Byłbym wdzięczny za jakieś konkretniejsze namiary, tak żeby wszystko zmieściło się 200zl. Wszystko tzn. utradźwięki, czujnik wstrząsowy, syrena...
standardowo,zmierz czy masz zasilanie na pamięci c46.Czasmi lubiał paśc zasialcz. Ale najczęstszą przyczyną był uszkodzony obwód czujnika tem.oleju przekładni,co uniemożliwiało właczenia napedu tylnej osi.
Kolor PCB, krój czcionki oznaczeń, układ padów testowych, ogólny styl i przedrostek "NAS-" do głównego oznaczenia PCB sprawiają, że zastanawiam się, czy jest to WENZHOU NOVA NEW ENERGY CO.,LTD produkt, jak widać tutaj: https://www.elektroda.com/rtvforum/topic... https://obrazki.elektroda.pl/9539262600_... Jeśli masz opakowanie,...
Tak.Sygnał z czujnika odbiera również ECU i steruje wtyskami oraz przekaznikiem pompy paliwa
Wymień kompletne koła , najlepiej pożycz od kogoś. Potem do sprawdzenia z czujnikiem zegarowym bicie piast i tarcz.
Moim zdaniem jest coś z masa lub zasilaniem, przy przełączeniu układ zasila cewki, sterownik się restartuje.jeśli uszkodzony by był czujnik temperatury to nie załączyła by centrala cewek
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie 66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
To, że się przegrzewa tzn, że wyrzuca płyn (wrzy). Zegar pokazuje wtedy tylko 90 stopni więc też nie działa poprawnie. Czujnik temperatury ten koło termostatu też wymieniłem, więc coś jest nie tak z zegarem. Jutro wymienię ten czujnik wentylatora i mam nadzieje,że będzie ok. Pozdrawiam.
czujnik położenia wału. Iskra jest...i pompka też chodzi...
Wystarczyło podłączyć komputer pod kostkę i poprowadzić kable do przełącznika i wszystko chodzi z wyjątkiem czujnika prędkości bo nie jest podłączony do prędkościomierza. Zamykam temat.
Nie ma immo, przekaźnik podwójny startuje? Możesz nie mieć sygnału z czujnika wału korbowego. Swoją drogą, przekładałeś tylko silnik, czy resztę też? (napęd)
Spróbuj zdjąć korek wlewu paliwa ,może brak odpowietrzania zbiornika? Jak nie pomoże sprawdź czujnik temp. ten do ecu. Może na odpiętej wtyczce coś się poprawi?
WITAM MAM CALIBRE 2 LITRY 8 ZAWOROW I MAM ODWIECZNY PROBLEM PO ROZGRZANIU SILNIKA I JEGO ZGASZENIU NIE MOGE GO PONOWNIE URUCHOMIC:( PO PRZEKRECENIU STACYJNKI NIE ZAPALA SIE KONTROLKA CHECK ENGINE NIE MA ISKRY WOGOLE PROBLEM ZNIKA PO OK 2 GODZINACH:( PROSZE O POMOC W KOMPUTERZE SIEDZI CALY CZAS BŁĄD 31 CZUJNIK INDUKCYJNY BRAK PRĘDKOSCI OBROTOWEJ GDZIE...
u mnie w Calibrze też tak jest 3ili
After changing the right sensor, did you zero/calibrate both sensors??
Przekaźniki wymieniłem trzy, jednego przelutowałem na wszelki wypadek, wciąż bez zmian... EDIT: Zauważam, że w momencie gdy po 0,2s świecenia kontrolka gaśnie, pojawia się dodatkowy impuls na wtryskiwaczach, zbieżny z impulsami na sterowaniu przekaźnikiem. Sugerowałoby to zakłócenia z czujnika obrotów, ale przebiegi są raczej w porządku, poza tym nie...
Panowie, były różnice w tarczkach impulsowych, czujnik fazowo-indukcyjny miał inna długość niż czujnik halla. Sam się na to nabrałem jak do Calibry wsadzili silnik z Vectry B A jak mi w starym Scorpio zamienili piny we wtyczce czujnika? Wszystko dobre, a iskry "ni ma"...
Witam Serdecznie Chciałbym o opinie znawców tematu. Posiadam Astrę z 1999 roku która obecnie ma zamontowany silnik z opla calibra C20xe. Czy istnieje możliwość podłączenia czujnika temperatury z c20xe do zegara z astry G?? Wiem ze w Astrze G czujnik szedł do ECU i dopiero później do zegarów. Czy wskaźnik podłączony z pominięciem eku i podniesieniem...
Proponuje sprawdzić samą cewkę przed rozdzielaczem .Podłącz jedną świece z przewodem bezpośrednio do cewki jeżeli iskra będzie ok to wiadomo ? Do sprawdzenia jest czujnik położenia wału lubi się tam nazbierać namagnesowany pył.
W moim Oplu Calibrze miałem identyczny objaw. Równierz na początku wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie pomogło. Następnie za jednym zamachem wymieniłem kopułkę, palec rozdzielacza, kable do świec oraz świece i po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. pozdrawiam
Odsyłam do www.calibra-team.pl tam Ci na pewno pomogą:) Obstawiam jakiś czujnik temperatury. Mi cali po pol roku stania na mrozie też coś koło -15 po podladowaniu aku od razu zapaliła. więc cos jest nie tak.
Czytałem te 2 tematy zanim napisałem swoje pytanie. Nie ma tam odpowiedzi na adaptacje czujnika położenia sprzęgła a dokładnie potencometra. Tematy opisują problem z hamulcem ręcznym i jego wymianą u mnie EPB jest sprawny.
Jak byś kolego spojrzał głębiej to byś dojrzał masę już istniejącą. A co do obrotów to układ regulacji biegu jałowego do sprawdzenia. ja wiem ze masa juz jest ale nie bylem pewny czy to jest masa i tu napisalem :) dziekowa za odpowiedzi sproboje zmienic parownik i sonde i czujnik polozenia przepustnicy moze cos to da
spróbowałbym sprawdzić TPS- weż miernik i sprawdz -przepustnica zamknieta ok1V,otwarta ok4,5V czójniki stuków nie mają nic do tego. Pisząć TPS masz na myśli czujnik otwarcia przepustnicy? p.s Dziekuje za jakąkolwiek rade,wskazówke.
witam... Powiem ci szczerze ze wiem co to jest z tym ustrojstwem... jak masz laser pod bębnami z tonerem to po prawej stronie jest jakis czujnik, (jak zdejmiesz pokrywe przednią to będziesz widział na samym dole) ja tez tak miałem i do tego po tym czekaniu wywaliło mi błąd 12H(podobno to błąd lasera, ja to wszystko rozebrałęm i wyczyściłem i jest gicio,...
Powodów może być wiele, chociaż bardzo podobne objawy daje uszkodzony czujnik położenia wału. Według mnie najlepiej będzie podłączyć pod komputer i zobaczyć czy wyskakują jakieś błędy.
Gdybym miał schemat, znalazłbym na "piechotę" czy sygnał z pływaka idzie wprost do zegarów czy coś jest po drodze. Żyjesz w minionej epoce jak widzę. Jeśli alarm jest podpięty na szynę CAN to fizycznie nie będzie niczego po drodze. Jak licznik pokazuje w km to mogło się fizycznie coś uszkodzić przy zbyt niskim napięciu na modułach, w tym również sam...
czujnik calibra calibra czujnik położenia czujnik położenia wału calibra
renault megane bezpiecznik wycieraczka naprawa kosiarki ademco express
swiatlo pozycyjne punto obciążalność prądowa przewodów
Krups, DeLonghi – klocki na wyświetlaczu, samoczynna para, uszkodzona płyta główna ekspresu Bosch SGS3002/13 – czy zmywarka ma czujnik przeciwzalewowy, float switch, AquaStop