Witam. Nie wiem jak w 2009,ale w naszym 99 są dwa zabezpieczenia centralnego. na jednym bezpieczniku jest centralka ,na drugim siłowniki. Pozdrawiam
2przyczyny-uszkodzenie silownika lub przerwa w instalacji.Sprawdz,czy w momencie pracy zamka dochodzi do silownika drzwi kierowcy zasilanie(sprawdz oba przewody jak najblizej silownika,zielony i niebieski)
Tak, analogicznie jak z zielonymi i niebieskimi. A masz w ogóle zamek na kluczyk z prawej strony?
Zawsze pozostaje opcja podlaczenia sie bezposrednio do silownika centralnego zamka. Zrob to tak by silownik byl podlaczony przez przekazniki sterownika (NC normalnie zwarty) i zeby odcinal instalacje auta tylko w momencie zamkniecia/otwarcia zamka. pozdro
Na początek odłącz biały i brązowy przewód od tego nowego siłownika. Czarny podaje masę do przełącznika, który znajduje się w siłowniku. Nie musisz go odłączać. W zależności od położenia głowicy siłownika, przełącznik zwiera czarny przewód z brązowym lub białym. Spróbuj sterować pilotem. Jeśli siłownik porusza się odwrotnie niż pozostałe to zamień przewód...
Najczęściej pada silownik wlewu po paliwa. I rozszczelnia układ
Zamkami sterują silniki szyb i moduł komfortu , bezsensowne duże koszty. Można założyć zwykłe siłowniki np. https://e-adma.pl/p/196/2995/silownik-ce...
Vectra A 91r. Wtyczka ma wejscie na 6 przewodow a dochodzi tylko 5. Poza tym w silowniku widac dwie szersze blaszki(po zewnetrzych stronach) i dwie ciensze (w srodku) czyli wychodzi na to ze dwa przewody sa ze soba zlaczone na jednej szerszej blaszce.
prosze czytalem o Tico tyle ze tam, to calkiem inaczej wyglada :( Prosze o pomoc. teoretycznie sa miejsca gdzie mozna by to zalozyc ale.. ten pret jest za krotki. Prosze o wskazowki jesli ktos juz poradzil sobie z tym problemem w matizie pewnie trzeba kombinować i np. pręt wydłużyć
:)) bledy 01146 silownik centralnego zamka, zamkniecie drzwi pasażera i tylnych, zwarcie z masą, stały 01145 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi tylnych, zwarcie z biegunem dodatnim, stały 01144 silownik centralnego zamka, otwarcie drzwi kierowcy, zwarcie z biegunem dodatnim, stały
Powinno działać, bo Felicja fabrycznie ma praktycznie taki sam prymitywny CZ jak te uniwersalne. Brązowy i niebieski to silnik, biały masa, żółty i czarny sterowanie.
w dolnym??? tam gdzie jest rygiel z silniczkiem?? jesli tak to napewno nie poniewaz rozebrane i sprawdzone i jest dobry caly mechanizm+mikrostyk chyba ze wewnatrz zamku tam gdzie silownik centralnego zamka??
Musisz zobaczyc jak ida ciegna w drzwiach i wtedy zgodnie z nimi zamocowac sliowniki. Otwierasz i zamykasz reczniei patrzysz jaki ruch musi miec silownik. Mocujesz ciegno od silownika przykrecasz taka zlaczka na srubki i gra gitara
sam zamek jest sprawny.drzwi zablokowane przez silownik z xentralnego Widziałeś jak wygląda zamek w vw?? W najgorszym razie tapicerka do zdjecia ,szyba i wejście pod blachę. Stukaj i próbuj jednocześnie otwierać może pójdzie. Mozna od tylnych drzwi bez uszczelki odkręcić i wyjąć wkładkę i tam atakować.
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
Tam jest oryginalny centralny i niema ciegna silownik jest mocowany do blachy zamka i praktycznie niema regulacji.Sprobuj zdjac wtyczke z silownika w drzwiach kierowcy i sprawdz poprawnosc pracy centralnego(odpiety silownik oczywiscie nie bedzie dzialal).Jezeli bedzie OK to usterka jest w tym silowniku.
No to powinna być instalacja od centralnego, siłowniki itp. Zdaje się, że laguny NIE wychodziły bez centralnego.
degenerat11 klamka chodzi w miarę lekko myślisz że taki powinien starczyć ? który wybrać? https://allegro.pl/oferta/silownik-centr... https://allegro.pl/oferta/silownik-uniwe...
Jak sprawdzic na sucho czy silownik centralnego zamka dziala. czy musze go podlaczyc do jakiegos zasilacza czy moze jest jakis inny sposob. pozdrawiam.
Uszkodzony silownik centralnego zamka lub sam zamek drzwi .Trzeba rozebrac i sprawdzic ,nastepnie wymienic uszkodzony element .
czy ktos z was wie jak mozna wysterowac silowniki centralnego zamka od forda escorta 94r . Silowniki te nie sa sterowane zmiana biegunow tylko podanie napiecia na stale powoduje ciagle zamykanie i otwieranie silownika . Jak zrobic zeby po podaniu impulsu na zam-otw. silownik odpowiednio sie zamykal i otwieral .
Czy w Skodzie Felicja silowniki centralnego zamka przednich drzwi sa identyczne,czyli master? Dzieki za pomoc
Witam. Gdyby sie spalil tranzystor w centralce od alarmu to alarm by norlalnie dzialal i czy bylby jakis objaw? I czy przez spalony tranzystor moze byc zmniejszone napiecie z 12V na 10V na przewodach idacych z centralki alarmu co zamka centralnego (silownika).
jak w temacie co kryje sie w tych silownikach centralnego zamka???????(silniczki-ale jakie???????? chodzi o rodzaj silnika i co jeszcze tam jest???)
Robilem to kiedys. Z tego co pamietam konieczna byla wymiana klamki z wkladka na przystosowana do zamka centralnego. Zalozylem tez oryginalny silownik. poza tym nie bylo zadnych problemow.
witam, jak dotad jasne, ale razem z kostka z tymi trzema przewodami jest jeszcze jedna kostka dwu pinowa, nie podlaczona do niczego, kolory przewodow to - biało-czerwony i żółto-czerwony... moze wie ktos do czego sa te dwa przewody? To są przewody sterujące siłownikiem. Kup sobie najlepiej silownik centralnego z jakiegoś Rovera 600 - np. z wersji angielskiej....
Witam, Mam takowy problem ze nie zabardzo wiem jak podlaczyc: UNIWERSALNE SILOWNIKI CENTRALNEGO ZAMKA + STEROWNIK RTX KE2 Silownik MASTER - Silownik SLEAVE Z gory dziekuje za pomoc! http://obrazki.elektroda.net/44_12896553... SCHEMAT STEROWNIKA
A ja bym postawil na awarie silownika master w dzrwiach kierowcy. To on jest odpowiedzialny za prace wszystkich zamkow wiec gdy on padnie to inne tez nie bedą dzialaly. Proponuje dolozyc silownik master w drzwi kierowcy oraz odlaczenie starego i podlaczenie nowego w miejsce starych przewodow od orginalnego mastera. Silownik moze byc uniwersalny o sile...
Wystarczą same silowniki do montażu bez dodatkowego sterownika.Siłowniki centralnego zamka moga być uniwersalne,co do rozpiski okablowania sterownika wewnątrz poszukaj na forum,nie ma sensu powielać tematów.
Sprawdz silownik sterjacy drzwi kierowcy i mikrostyk w nim.
Tam jest sterownik ale z wyjsciem na silowniki i niemozna tego podlaczyc pod centralne pneumatyczny sa to inne wyjscia
To w takim razie ktos to dorabiał.Najlepiej jak wyeliminujesz calkowicie ten alarm i założysz albo nowy albo ten sam po sprawdzeniu od nowa.Natomiast co do tylnej klapy to sprawdz czy do silownika od centralnego dochodzi prąd ewentualnie sprawdz kable łączace karoserie z klapa bagaznika.Tam czesto łamią sie kabelki.
Przy krótkim impulsie nie uszkodzi się, to ich normalna praca.
silownik centralnego zamka + uklad czasowy
Witam, problem dotyczy silownika, ktory steruje zamkiem w klapie bagaznika. Od jakiegos czasu w klapie zacinal sie zamek (tzn "wkladka" kluczyka) wiec gosc wymyslil ze popsika wd40 od srodka i rozrusza zamek recznie. Tak tez zrobil i od tego czasu przestal dzialac silownik od centralnego, czy wskutek recznego ruszania silownikiem mogl on zostac uszkodzony?...
Nie ma problemow z zamontowaniem centralnego uniwersalne silowniki
przy fabrycznym centralnym trzeba dolozyc silownik do drzwi kierowcy standartowo go niema
Pewnie przyciskiem drzwi,w ktorych jest uszkodzony silownik,napedzasz go recznie.W ktorych drzwiach jest uszkodzony silownik,ktores przednie?kliknij na gg8998843,bedzie szybciej
Witam,musisz miec rygiel,ten co jest przykrecany do pasa tylnego z mozliwoscia podpiecia linki do niego taki jaki jest np w seicento ale co do cc to nie mam pewnosci ze tam tez mozna taki wsadzic,jak sie myle to niech mnie ktos poprawi,albo zamontowac silownik,taki jak w centralnych zamkach i bedziesz mial elektrycznie otwierane. Pozsdrawiam
Witam. Jest tego wiele w internecie. Trzeba też "włączyć"myślenie jak to działa...poszukaj. PS. Nie jesta złośliwy😉
Mam pytanie wyjalem silownik od centralnego zamka i piolem do kostki i nie dziala i sprawdzilem opor wyniusl 104 ohmy
Po prostu popatrz dokładnie ktora blokada na drzwiach sie nie domyka ,pożniej sciag tapicerke drzwi i zobacz czy sie silownik nie zacina albo go odlacz i zobacz czy centralny działa Sterownik bedzie ok Powodzenia
Tak, takie.
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Zapomnialem że masz osobny sterownik do zamka centralnego który jest dodatkowo sterowany z tego alarmu. W sumie możesz teraz zrobić dwojako, albo wywalisz ten dodatkowy sterownik centralnego i podepniesz siłowniki bezpośrednio pod alarm, ale centralny będzie działał tylko na pilota, albo podepniesz przewody przy alarmie tak jak były i jak masz to przedstawione...
Serwomechanizmy są bardzo mocne, standardowo mają obrót 60° lub 90°, przy szerokości impulsu od 1-2 ms. Jednak można je sterować impulsami od 0,5 ms do nawet 3 ms. Wtedy mają kąt obrotu 170°, lub nawet 270°. Myślę, że nie ma potrzeby abym opisywał jak one działają. Poczytaj w internecie o tym, jest tego bardzo dużo. Np. tu: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&...
wszystko da sie rozebrac. ale nie wszystko da sie zlozyc. zobacz czy dochodzi napiecie do silownika, jesli tak to trzeba zmienic ten silownik i dalej cieszyc sie centralnym.
Te dwiescie piecdziesiat zloty to za cztery silowniki
Pierwsze ruszenie siłownika nic nie zmieniło a następnie zaczął działać normalnie, to znaczy bez żadnego odbijania, ale odwrotnie do pozostałych. Gdy ten nowy otwierał to pozostałe się zamykały. W takim razie teraz pozostało tylko zamienić przewody od styków położenia otwarcie zamknięcie niebieski i zielony zostaw jak są , zamień biały z brązowym i...
Odepnij oryginalny siłownik i zamontuj siłownik uniwersalny 5 przewodowy(master), ma on prócz styków silnika przewody do wysterowania interfejsu zamka centralnego.
Tutaj jest wnętrze siłownika od Opla. Po poście kolegi grala1 widać jaka jest różnica pomiędzy "markowym" a chińskim siłownikiem
prosze o podpowiedz jak zamontowac standardowe silowniki od centralnego zaqmka do Forda Tranzita r. 2004 blokowanie dzwi jest tam na linke
tak, wystarczy podpiac rownolegle z silownikiem drzwi.
między siłownikiem a zamkiem są cięgna , wiec wszystko zalezy co masz uszkodzone , na pewno masz padniety silownik, u mnie kiedyś padło własnie ciegno i drzwi sie nie zamykały z centralnego co do silowników to tu masz jaki taki wybór http://www.altad.com.pl/index.php?catego...
bardzo ku...rcze smieszne ;/ zadalem proste pytanie, czy jest opcja wpiac sie w jakis kabel od centralnego ktory jest w samochodzie (ja w wiekszosci samochodow), czy musze koniecznie zakladac dodatkowy(!!!!) silownik w drzwiach chyba dla wszystkich jest oczywiste ze centralny juz tam jest, a silownik dodatkowy do sterowania z alarmu... posmiac sie mozna...
Padl mi mikrowylacznik w silowniku od centralnego(master od kierowcy). Czy ktos zna oznaczenia tego przelacznika i wie gdzie mozna go kupic na terenie lodzi badz w necie??
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Witam.Znacie moze jakies linki do stron z opisem jak zalozyc silowniki centralnego zamka w 3-drzwiowego golfa 3.Bo slyszalem wiele recept ale kazda malo profesjonalna.W koncu VW to nie trabant.Chodzi mo o opis najlepiej ze zdjeciami,jak to to ma wygladac i w ktorym miejcu najlepiej ustawic silownik zeby dzialal jak nalezy. POZDRO
Na alledrogo całe zamki z siłownikiem od 50 zł.
Radził bym ci oryginalne silniki do szyb bo wywalasz stary mechanizm wkładasz nowy w to samą miejsce i gitara, a te uniwersalne też działają nawet dobrze bo mam takie same z domykaniem, ale wolno chodzą ,i dokłada się je do mechanizmu tego co masz w drzwiach do tej korbki. A sterownik będzie nadawał się każdy praktycznie nie musi być akurat dedykowany...
ale ten pomysl z silownikiem zamka centralnego ew kilkoma silownikami jest rewelacyjny , jako gilotyny mozesz uzyc jakichs narzedzi - szczypce ...
Witam. Nie jestem pewien jak jest w twoim aucie ale robilem kiedys innego Rovera i w dzwiach kierowcy nie bylo silownika centralnego zamka, jesli nie ma u ciebie silownika to trzeba wstawic silownik i wysterowac go nowa centralka na pilota.
spokojnie wstawisz uniwersalne
Widzę elek555, ze u ciebie już impreza... Witold5 siłowniki uniwersalne są teraz albo klejone, albo nitowane. W jednym i drugim przypadku ciężko to otworzyć. Można by jeszcze nawiercić dziurę w okolicy styków i próbować to spryskać jakimś kontaktem lub innym sprayem na styki. Tyle tylko, ze przy cenie nowego jest to gra niewarta świeczki.
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
Witam !!!! Mam takie pytanie czy zwarcie na kablach od silownika moze zniszczyc centralke zamka centralnego???
Wracając do silowników - czarne wykończenie mają siłowniki Came AXI - i spełniają warunek braku odboju centralnego (mają wewnętrzne regulowane ograniczniki).
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Da się założyć uniwersalne siłowniki, tylko po co niszczyć auto skoro za kilkanaście zł można kupić oryginalne zamki z fabrycznymi siłownikami. http://obrazki.elektroda.pl/5258226200_1...
musisz to wysterowac to tak jak na rysunku ale to jesli masz tak jak piszesz wyjscie na silowniki wysokopradowe /czyli podlaczenie silownikow bezposrednio do alarmu/ 1-minus 2- wyjscie z alarmu 3-drugie wyjcie z alarmu 4 wyjscie z przekaznika do centralnego w samochodzie 5- drugie wyjscie do centralnego rysunek poszadl na priv
Ja w lt35 (sprinter) demontuje kasetę zamka rozprostowuję oryginalną blaszkę do zaczepienia oryginalnego siłownika i za zgięciem wiercę otwór fi3,5 i za ten otwór zaczepiam cięgno siłownika uniwersalnego (najlepiej zastosować siłowniki 6kg, 3,5kg też dadzą radę, ale trzeba dobrze "rozruszać" kasetę zamka i linkę cięgna). W drzwiach odsuwanych powiększam...
Na blachę. Tu montowałem akurat w Polo 2007, ale idea jest ta sama. Przód: http://obrazki.elektroda.net/58_12415308... Tył: http://obrazki.elektroda.net/50_12415312... Popatrz też TUTAJ
gdzie moge znalesc informacji na temat jak zalozyc centralny zamek w fordzie escorcie gdzie drzwi zamykaja sie poprzez wcicniecie klamki a w dzrzwiach nie ma drutow tylko linki, chodzi o to jak zalozyc silowniki
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
Czarny(ale moze byc i szary),plastikowy modul wielkosci dwoch przekaznikow.Pod kolumna kierownicza,bardziej po lewej stronie.Trzeba dolozyc silownik w drzwi kierowcy bo nie ma(jest tylko switch ster)
Przy takim podłączeniu możesz uwalic alarm. Nie posiada on wyjścia bezpośredniego do siłowników, tylko wyjścia do sterowania centralką CZ. Obciążalność tych wyjść zazwyczaj nie przekracza 100 mA, a siłownik potrzebuje znacznie więcej do pracy. Potrzebujesz dodatkowego sterownika, np ST 100 lub TOP32 lub cos podobnego (jeśłi w zestwai centralnego zamka...
Cóż szkoda :) jedno sprostowanie silowniki sa uniwersalne. No, ale moze sama idea bedzie sluszna.... Pozdrawiam i powodzenia...:)
Gdybyś jednak zamierzał powrócić do tej koncepcji to na początek spróbuj popracować właśnie nad tym generatorem na układzie NE555. Tu jest lektura na jego temat. http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf Chodziło by o taką aplikacje (generator astabilny). Możesz wykonać taki układ i na wyjściu dać diodę LED (plus rezystor). W podanym artykule jest to...
a moje pytanie jeszcze czy centralka od centralnego wytrzyma jak bedzie miala 6 silowników? czy moze sie nie bawic i nie probowac/ jest sterowana modulem minister na pilot czyli silowników wogole nie uzywam tylko pilot
Witam.Mam pytanie jaki zasilacz potrzeba do tego typu radiolini? Mam zamiar zastosować UMB 100H do sterowania ryglem w garażu jako napęd rygla chcę zastosować silownik zamka centralnego z samochodu silownik planuję zasilić przez dodatkowy przekażnik żeby nie uszkodzić UMB 100H.zastanawiam się nad zasilaczem do sterownika chyba muszę kupić zasilacz stabilizowany...
Ktorys z przednich silownikow zapozno zamyka niekoniecznie lewy moze to rownierz byc prawy ale rowniez moze byc uszkodzona ktoras z diod znajdujacych sie w silowniku
wkladal juz moze ktos zamek do tego auta rocznik 2006 ?? da sie silowniki uniwersalne??
Witam Pytanie do ,,alarmiarzy"-czy ten rocznik Hondy ma silownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy czy tylko samo sterowanie???.Przy okazji jak ktos by pamietal kolory przewodow ni czy streowanie ,,+" czy ,,-"..:) Pozdrawiam Mariusz
Centralny zalozysz silowniki uniwersalne jesli chodzi o szyby to bedziesz mial troche problemow brak miejsca
tak jak wyżej zostało napisane master i slave to silowniki zamka centralnego. Master ma 5 kabli, slave 2 kable. Master jest sterownikiem głównym (sterującym). Z samych slave'ów nie zbudujesz zamka centralnego. Siłownik slave jest można powiedzieć odbiornikiem sygnału, który jest wysyłany z mastera do centralki, a z centralni do pozostałych siłowników...
Nie wiem w ktorym miejscu zamontowac silowniki w skodzie Fabi?Prosze o pomoc
Sprawdź ciągłość przewodów między sterownikiem zamka centralnego a siłownikiem drzwi, myślę że kabel może być gdzieś przerwany.
A klapa silnika? To juz trzeci silownik :-)
Padly dwie czesci w klapie bagaznika zamek ktory jest nierozbieralny chyba sprezyna strzelilaa druga czesc to silownik centralnego zamka ktory reagowal ale nie mial dalej sily odciagbac palaka i otworzyc zamek.Za uzywany zemek i silownik zaplacilem 150 zl.kupowalem orginaly z rozbiorki z takimi samymi symbolami na obudowie Zamykam temat
sprobuje zastosowa jednak silownik zamka centralnego. bardzo tania proba takze nie bede zalowal...
Nie dziala silownik w bocznych drzwiach,tzn silownik sprawny tylko brak zasilania.Jak dziala centralny w tym aucie i gdzie jest sterownik?Moze ktos ma schemat centralnego?
Na wszystkich silownikach jest napiecie, ale chodzi mi o to czy mozna zrobic chilowe spiecie zeby sprawdzic, czy silowniki dzialaja i czy jest to wiona sterownika. Centralny orginalny
Siłownik zwalniający zamek bagażnika ze Skody, gniazdo bezpiecznika, bistabilny przełącznik ok. 1A, trochę kabla. A czy któryś z tych sie nada? 1. https://allegro.pl/oferta/silownik-7kg-c... 2. https://allegro.pl/oferta/silownik-do-za...
Witam, mam pytanie jak podłączyc siłownik centralnego zamka w klapie bagaznika chodzi mi o podłączenie kabli bo mam taki schemat (dodany poniżej) i niewiem jak go podłączyc do tego czerwono-czarnego kabla jak mi z silownika wychodzą 2 kable zielony i niebieski?? Za pomoc z góry Dziękuję.
mam pytanie moze ktos wie czy pasuja silowniki uniwersalne do centralnego zamka do felicji czy musza byc jakies firmowe dzienki za info
Podejrzewam, że nikt lepszych badań od Twoich nie robił ale mogę się mylić. Problem w tym, że producent czy sprzedawca nie podaje czego dotyczy te 8kg. Może taki ciężar jest w stanie utrzymać, albo przesunąć np. w poziomie. Generalnie tam gdzie siłownik ma zastosowanie czyli w samochodzie, działa trochę inaczej a producent powinien sprecyzować parametry...
w tych tanich zebatka silnika napedza listwe zebata i tyle ( kiedys rozebralem taki jeden ). jezeli zalezy ci na dokladnym ( precyzyjnym ) przesuwie, a zakup krokowego silnika liniowego ( cos jak ten: http://radionics.rs-online.com/web/searc... ) jest za duzym wydatkiem, to domowym sposobem zastosuj...
Tak samo. Na styczniku w drzwiach.
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
do kazdego alarmu da sie podpiac centralny zamek. silowniki kupisz na alegro lub sklepach/hurtowniach branzowych pozdr.
silownik centralnego zamka silownik centralnego schemat silownik centralnego podłączyć
volvo silnika konfiguracja falownika siemens sokowirówka schemat
gdzie kupić potemcjometr suwakowy1m gdzie kupić potemcjometr suwakowy1m
Usterki i naprawa modułu silnika Dyson V15 Typowe usterki wzmacniacza Yamaha AX-750