to jakaś doróbka Pilot firmy MetaSystem. domyślnie wlutowane po poprzednich skorodowanych Bez plastikowej, czerwonej karty kodowej - nowego pilota nie dopiszesz do centralki. Kup używany pilot Meta i przelutuj kondensatory na swoją płytkę.
Mam tylko siłownik od zamka i 5 kabli. Masz dołożony uniwersalny centralny zamek, teraz trzeba wewnątrz auta odnaleźć centralkę sterującą siłownikami i podłączyć sterownik radiowy , o ile się da bo nie do wszystkich centralek sterujących siłownikami da się to zrobić
Na słupku drzwi kierowcy biała wtyczka przewód żółto-niebieski (przedostatni). Zamykanie impuls masy, otwieranie impuls masy szeregowo przez opornik 180om.
moduł sterujący zamkami i wymienie go na taki sam Jeżeli "na taki sam" , to będzie 'Plug&Play'. Każdy inny może ale nie musi mieć inny rozkład wyprowadzeń i będzie konieczne przerobienie instalacji.
Niebiesko/żółty kabel w wiązce przewodów wychodzących z drzwi kierowcy. Zamykanie - masa Otwieranie - masa przez rezystor 180 Ω.
Jak do kabli sterujących ze starego alarmu dotykasz masą to zamykasz i otwierasz zamek?
Dotknij do masy na 0,5s przewodem niebieskim lub zielonym (przy zamkniętych drzwiach). Centralny zamek powinien się zamknąć lub otworzyć. Wykorzystujesz wtedy sterownik zamka centralnego. Maxicara konfigurujesz na sterowanie impulsami masy - schemat 1. Możesz podpiąć nowy sterownik Maxicar bezpośrednio pod siłownik drzwi - schemat 4. Jednak wymaga to...
Najlepiej jak wepniesz się do grubego czerwonego przewodu w skrzynce bezpiecznikowej (główne zasilanie) i zrobisz osobny bezpiecznik 20 A na zasilanie twojej centralki)
Masz 2 piloty? Spróbuj zaprogramować pilota, procedura jest na forum.
https://obrazki.elektroda.pl/2520950700_...
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
w felicji beda chodzily wszystkie nawet te tanie tylko ze 6kg maja dluzsza wytrzymalosc noi sile otwierania
Pilota już dodałeś ? Sprawdzałeś czy czasem na starym module nie idzie zaprogramować pilota ?
Większość podłączeń masz opisanych. Zasilanie i w jednym i drugim to czerwony. Masa czarny. Wyjście na kierunkowskazy niebieski w nowej wtyczce z niebieskim z wąskiej wtyczki starego. Różowy w nowym sterowniku Cię nie interesuje. Siłowniki (zielony i niebieski starej wiązki) podpinasz pod biały i biało czarny z nowej. Jedynie musisz sprawdzić w jakiej...
Możesz go spokojnie odkręcać. I podstawić zamiast niego siłownik uniwersalny. Nawet cięgno zostawisz oryginalne. Ewentualnie do otworów po oryginalnym siłowniku przykręć blaszkę montażową, a siłownik uniwersalny niżej (jeśli będzie za długi). Ja w oplach tak robiłem, ze górny otwór w siłowniku to dolny otwór w stelażu, a blaszkę przykręcałem do stelaża...
Wystarczy ten tańszy z wyjściami niskoprądowymi masy. Felicja ma właśnie tak sterowany zamek. W wyszukiwarce znajdzie kolega kolory przewodów.
Pozdrawiam Jeśli masz oryginalny centralny zamek to sprawdź białe złącze na lewym przednim słupku a drzwiami(pod zgufrowaną gumą).Jeśli bedą tam slady oksydacj (zazielenienie) przeczyść preparatem go czyszczenia złącz elektrycznych może pomoże.
Przewód żółto/niebieski słupek po stronie kierowcy. Na otwórz poprzez rezystor 180 ohm. Dodano po 34 Który rok?
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Witam, Jak sprawdzić do którego podłączyć sterownik. Chociażby kontrolką zrobioną z żarówki samochodowej podłączonej jedną stroną do masy auta. Pozdrawiam.
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
A tak ciężko w google wpisać?
Na czym polega zepsucie pilotów? Może jakieś zdjęcia?
Tak wymiana zamka.
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
Moim zdaniem należy zacząć od sprawdzenia pilota. Tak jak kolega wyżej napisał bez pomiarów się nie da. Jeśli chcesz sam się w to bawić, rozbierz pilota i sprawdź czy mikrostyki działają, potrzebny oczywiście multimetr. Czasami wystarczy oczyszczenie ścieżek w pilocie i poprawienie połączeń.
Witam.Moze byc tak jak piszesz w obu przypadkach.Moze sie zdarzyc,ze wlasciciel ktoregos z tych samochodowmktore parkuja obok ciebie ma te same fale radiowe na pilocie co ty,aczkolwiek zdarza sie to bardzo zadko.Tak samo mozesz miec zwarcie na centralce zamka centralnego i dlatego otwieraja ci sie drzwi.sprawdz sobie centralke,czy nie ma w srodku wody...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
witam!! mam w samochodzie ( skoda Felicja `98) oryginalny centralny zamek! chciał bym do niego założyć sterownie z centralki tylko nie mam opisu kabli wychodzących ze sterownika centralnego, które kabel idą na otwieranie a które na zamykanie! jak by ktoś miał schemat lub rozpiskę przewodów z centralki to był bym wdzięczny za pomoc! pozdrawiam!
sciąg te punkty za zdjęciach-podawaj dane czyli jaki rocznik???
witam, mozesz mi powiedziec jak programujesz pilot krok po kroku w vagu i jak sprawdzasz bloki pomiarowe, bylbym wdzieczny tez mecze sie z niedzialajaca centralka z pilota
Zamek na 100% do wymiany. Nie ma co mierzyć.
na tej instrukcji co ja dostalem jest tak: jedna kartka polowa A4 i na niej 4 rysunki bardzo nie czytelne- rozmazane napisy, slaby wydruk albo ksero i jest jeszcze niby taka ksiazeczka co ja otwierasz a w srodku jedna kartka i jest opisane ktory kabel co to
Wymieniłeś zamek w drzwiach kierowcy czy tylko wkładkę na kluczyk ?, bo jeśli w nich nie działa centralny, to uszkodzony jest sam zamek lub kable w przelotce drzwi
Mam Octavię 99 r kombi i podobny problem miałem po wymianie zamków, z tym że u mnie problem zlokalizowałem w zamku bagażnika. Odpiąłem centralkę w zamku w bagażniku i korzystam z otwierania i zamykania kluczykiem - po odpięciu przestał się automatycznie alarm, awaryjne i zamki zamykać i otwierać samoczynnie.
Fabryczny centralny zamek sposob podłaczenia dotyczy następujących modeli samochodów : Skoda Felicja GLX Skoda Felicja GLX diesel Miejsce podłaczenia -duża czarna kostka w sterowniku zamka centralnego pod kolumną kierownicy . Otwieranie -zamka przewód czarny 0,5mm² Zamykanie -zamka przewód żółty 0,5mm² Jęśli zapragniesz podłączyć również kierunki...
Moc rezystora może być 0.25W proponuję wpinać się w okolice modułu komfortu kable 13 i 7 (biało-niebieski i niebiesko-czarny) Gdzie szukać podłączenia do kierunków oraz jak rozwiązałeś problem klapy bagażnika?
W parametrach komfortu patrzyłeś czy widzi sygnały z pilota. Nie pamiętam w którym bloku, ale jest na pewno w wartościach 0 lub 1 będziesz widział czy komfort odczytuje sygnały z pilota
Z alarmu muszą wychodzić takie dwa wolne przewody (niepodłączone lub obcięte) na których pojawia się impuls masy (-) na czas 1s do 3s przy zamykaniu i otwieraniu (na jednym przy otwieraniu a na drugim przy zamykaniu). Pod te 2 przewody należy podpiąć 2 przewody ze sterownika centralnego zamka które będą zaznaczone na schemacie jako zamknięcie i otwarcie...
Centralka podłączona otwiera i zamyka lecz mam problem z podłączeniem kierunków, szukałem probówka podłączona do masy i przystawiłem do poszczególnych pinów żeby spr czy na którymś będzie migać a tu nic jedynie świeci na kilku, popiołem pod bezp od awaryjnych i także od kierunków i też nic, Kolory mi się nie zgadzają na kostkach bo to jest anglik przerobiony,...
Według schematów podaj stałą masę przewodami na kolory żółtoczarny i żółty . Sprawdź (kontrolką żarówkową (5W), multimetrem) na przewodach białym oraz białoczarnym czy tam pojawia się impuls masy jeśli zamykasz/otwierasz pilotem. To są zwykłe przekaźniki przełączające sterowane elektroniką. Wtedy odpowiednio podpinasz kolorami białym i brązowym z centralnego...
Sprawa pierwsza - (...) otwieranie/zamykanie drzwi Każda centralka to potrafi. Sprawa pierwsza - (...) otwieranie klapy z pilota / wzbudzanie klaksonu Te dwie opcje zazwyczaj programuje się "zamiennie" czyli centralki nie realizują obu tych funkcji jednocześnie. Sprawa druga - czy któraś centralka umożliwia obsługę mikrostyku w klamce klapy? Nie znam...
Zaznaczona na schemacie "nożyczkami" pętla jest rozcięta czy w całości ?
drzwi masz na lampce,przewod brazowo n iebieski na module komfortu,gdy nie ma centralnego zamka to brazowo zolty w progu przy pedalach,odciecie moze byc niebiesko czerwony w skrzynce bezp,nie pamietam dokl jak jest w tym roczniku,wiec dla bezpieczenstwa tnij np niebiesko zolty(cienki)przy przekazniku oznaczonym jako 109
Dzień Dobry. Posiadam auto Skoda Fabia Combi 1.4, 16V benzyna z 2008 roku. Mam ogólny problem z centralnym zamkiem. Zamek jest bez sterowania pilotem. W czasie jazdy i postoju dziwnie się zachowuje : Samoistnie zapala się i gasi kontrolka niezamkniętych drzwi pomimo zamknięcia, zapala się i gasi kontrolka kluczyka na przycisku blokady zamka a co najgorsze,...
Jeśli nie ma centralnego zamka to niekoniecznie polecam alarm- bo bedzie to ciągle wyć. Wtedy ludziska najpierw otwierają z klucza no i wyje , a potem wyłączają alarm . Jeśli alarm, to proponuję założyc od razu zamek centralny. Alarmy są przeróżne, sam montuje mało znane, ale niezawodne, a są znane i takie sobie co do funkcjonalności. Pożądny warsztat...
To nie to samo, w felicji gdy wymontujesz zegary, to przy kolumnie kierowniczej zobaczysz przykręconą czarną centralkę centralzamka, są nawet na niej opisane piny. Ale w felicji c.z. napewno sterowany jest masą. Pozdrawiam i powodzenia.
Witam mam podobny problem do twojego, tylko że sam zrobiłem zwarcie w samochodzie i nie działa mi centralny, otwiera tylko drzwi kierowcy a reszta jest zamknięte, możesz podpowiedzieć jak naprawiles u siebie ten problem i jaki koszt tego wyszedł.. Pozdrawiam
Witam posiadam Skoda Fabia 2004 r 1.2 htp GAZ LPG. Centralny zamek posiada bez pilotów. Jak bym kupił na allegro pilot oryginalny Skody to bym mógł go zaprogramować? Czy trzeba kupić nowy z sterownikiem komfortu ? Proszę o pomoc
sprawdź pod radiem czy czegoś nie rozłączyłeś
Witam potrzebuję zdjęcie jak podłączona jest dokładana centralka ze sterowaniem pilotem, ponieważ posiadam już w aucie oryginalny centralny zamek tylko, że z kluczyka, a chce to podłączyć na pilota, a nie jestem elektrykiem i nie znam się na tym, dlatego najlepsze dla mnie by było zdjęcie jak ktoś to podłączył lub krótki filmik. Z góry dziękuję i czekam...
Wrzuć fotki pilotów, i zaznacz który obecnie działa. Jak dla mnie masz zamontowany alarm który steruje fabrycznym centralnym zamkiem. Co do dodania nowych pilotów podejrzewam że taniej i pewniej będzie założyć nowy alarm lub jeśli go nie potrzebujesz sam nowy sterownik centralnego zamka.
Podepnę się z podobnym problemem. Musiałem zmienić zamek w tylnych drzwiach. Kupiłem tani zamiennik. Sytuacja jest teraz taka, że zamykam centralny zamek (drzwi kierowcy) i zamykają się wszystkie oprócz tych z wymienionym zamkiem. Zamykają po czym od razu się otwierają. Wiązka do zamka wychodzi z słupka bocznego i jest rozdzielona na dwie kostki. Szara...
Szkoda , że nie zrobiłeś ressetu , jak wcześniej Ci pisałem . Na pewno by pomogło . :cry:
Podpinasz pod zamek kierowcy z rezystorem
400-jest zabawa z przednimi drzwiami-tzw,MASAKRA-ale do zrobienia.
Możesz, sam też tak kiedyś drutowałem.
Sterowanie jeden przewód z rezystorem.Tak podłączyłeś?Opisane w sieci.
jakie masz napiecia na can w module drzwi?ile + na tym module? w tych autach potrafi zgnic calkowicie pin w przelotce dokladnie to posprawdzaj
help :!: w samocodziku mam orginalny cent. zamek i elektryczne szyby.Gdzie podpiac sie z alarmem aby zamykal/otwieral zamek i domykal szyby. Rozebralem drzwi kierowcy do sterowania z zamka i do silownika idzie 6 kabelkow.Ma ktos schemat gdzie sie wpiac :?:
Baterie nowe pilot oryginalny.
Uniwersalne wchodzą-zawsze montuje do Felicjii
Witam Mam problem z zaprogramowaniem kluczyka do mojej skody,auto zapala normalnie jak i otwiera zamek lecz nie działa pilot z zamka centralnego. Dioda pilota mruga lecz zamki nie reagują. Kupiłem auto z jednym kluczykiem i ktoś powiedział mi że to kluczyk z seata. Nie wiem czy mam prawidłowy kluczyk. Klucz ma oznaczenie 5FA008548 434MHz. Może wie ktoś...
obejrzałem link jesli chodzi o cene kup teraz to drogo ja bym proponował zakupic zestaw centralnego zamka wraz z sterownikiem za około 100zł.i jak chcesz podepniesz to pod auto-alarm i juz masz sterowanie zamkami ja zawsze sobie montuje właśnie takie siłowniki 3kg. korzystam juz pare lat i nie zdazyło mi sie zeby sobie z mrozem nie poradził Poz...
Zapytam tylko gdzie podpinałeś przewody do kierunkowskazów ? Chodzi mi dokładniej w aucie. Gdzie je znalazłeś ? Ja podpinałem się pod moduł komfortu na piny 7 i 13 .. sterowanie masą z czego na otwieranie trzeba podłączyć masę przez rezystor 180 Ohm .
W kwestii ogrzewania tylnej szyby szyby jeżeli umieszczona ona jest w otwieranych drzwiach to warto sprawdzić czy nie przerwał się przewód w miejscu zginania na wysokości zawiasów wspecjalnej osłonce"harmonijce"lub jeżeli masz styczniki wtym miejscu to ich stan elektryczny i mechaniczny. W kwestii elektryki w drzwiach to propnuję spowrotem przerwać...
No, popatrz unia kolejny raz mnie zaskoczyła. Dobrze wiedzieć, że jest taki przepis bo byłbym nie wierzył, aż poszedłem sprawdzić czy w moim Superb da radę wyłączyć to pikanie bo miałem je uruchomione. Da radę z poziomu maxi dot, pisze o tym w instrukcji ale nic nie wspomina o nielegalności, widocznie w 2010 roku jeszcze było wolno pikać. Czyli kolega...
Witam. dzisiaj inatalowałem centralny zanek w skodzie fabii. chce teraz zamontować alarm. Wiem ze sterowanie z alarmu następuje z "-" Wiem tez ze trzeba podłączyć pod przewód niebiesko żółty. Niestety u mnie nie ma takiego przewodu. tzn na wtyczki (biała) dzwi dochodzi taki przewód ale za wtyczką dalej nie chodzodzi taki do siłownika są tylko kolory...
Kwarc 13.575 Mhz. Pilot pracuje na 434,4Mhz
witam!! gość dorobił sobie kluczyk scyzoryk orginalny skody u jakiegos klucznika i chce teraz mieć centralny otwierany z tego pilota ale nie ma w tej skodzie centralki centralnego zamka czy jest możliwość dołożenia takiej i zakodowania tego pilota ???
chyba raczej idz do tego salonu skody i podziekuj za system alarmowy
Nowa centralka zamontowana, w uproszczony sposób, ale działa. Kupa roboty ze znalezieniem kabli.
Mam problem z centralnym zamkiem w SKODA SuperB 1.8T. Od kilku tygodni zamek centralny nie reaguje w 100% na pilota, otóż nie zamyka/otwiera niektórych drzwi. W większości przypadków taka sytuacja nie następuje, jednak od czasu do czasu losowo wybrane drzwi pozostają albo otwarte przy zamykaniu, albo zamknięte przy otwieraniu - nie znalazłem na to żadnej...
Chodzi o usunięcie alarmu ?
Sprawdź bezpiecznik, ja też tak miałem w swojej i był właśnie spalony i go wymieniłem i wszystko jest okej.
na podstawie forum elki czytalem ze jest to rozbieralne sprawdz jeszcze mikrowylacznik w tym zamku
auto sprzedane więc nigdy nie dowiem się co było powodem usterki
Witam Od razu przejdę do rzeczy. Zamontowałem już 4 centralki w różnych autach (audi a4, vectra a, vw caddy, escort mk5) i dopiero gdy wziąłem się za felicje napotkałem dość dziwny problem. Do drzwi idzie 5 przewodów. Ze schematu wynika że dwa grubsze są od siłownika a 3 pozostałe prowadzą do przełącznika (jeden wchodzi, dwa wychodzą jako otwórz/zamknij)...
Alarm podaje tylko impuls na centralke od centralnego zamka tak więc może ten impuls nie dchodzi lub centralka od zamka nawala. Ale raczej sądze że będzie winny siłownik sterujący master.
witam.w tylnych prawych drzwiach nie działa centralny zamek . czy jest możliwość naprawienia tego siłownika.jeszcze w takim poj. nie próbowałem naprawiać . dziekuję za pomoc !
Przewody nie mają tu nic do rzeczy.
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
Czekałeś kilka minut do pomiaru prądu od wyłączenia silnika i centralnego zamka ?
Witam Wszystkich. Problem następujący, zaryglowany centralny na wszystkich drzwiach i klapie, nie ma opcji otwarcia od środka. Otwiera jedynie drzwi kierowcy z kluczyka. Błąd jeden, zamka klapy, klapa nie sprawna już od dawna, reszta działała do n/w sytuacji, czy klapa może mieć wpływ na sterowanie całego zamka ? Master zawsze (przynajmniej ja się nie...
Tak, jestem świadomy, że po wyjęciu kluczyka należy odczekać i tak robię ok 2min. i właśnie podane wartości są po takim czasie. Oczywiście zaraz po wyłączeniu kluczyka pobór prądu wynosi ponad 1A Również robiłem tak, że pozostawiłem samochód z miernikiem na dłuższy czas, ale wartości nadal bez zmian i zastanawiające jest cykliczne skakanie wartości...
Od pewnego czasu po otwarciu drzwi pilotem odblokowują się wszystkie drzwi oprócz drzwi pasażera. Nie można ich otworzyć z zewnątrz. Po za tym po ruszeniu przy prędkości około 20 km/h kilkakrotnie włącza i wyłącza się centralny zamek, ale nie blokuje się. Nie zapala się kontrolka blokowania centralnego zamka na przycisku. Możliwe, że stało się to zabawie...
A może ktoś powiedzieć gdzie jest fabryczny sterownik zamka centralnego w tej skodzie ? U mnie po czasie samochód zamyka się sam.
Master tylko w lewych.
O ile się nie mylę jest to bezpiecznik 10A na pozycji 14 ale jest też bezpiecznik przeciążeniowy od szyb i centralnego zamka zaraz pod przekaźnikami pod deską rozdzielczą - łatwo go znaleźć bo jest metalowy i łepek pomalowany ma na zielono - spróbuj go zewrzeć chyba, że nie działa Ci sam panel sterowania szybami i lusterkami.
Witam , kupiłem sterownik centralnego zamka , i nie wiem gdzie jest modół z zamka aby podłączyć do nie go sterownik? Skoda Fabia
Witam. Problem rozwiązany. Motor centralnego zamka po stronie kierowcy uszkodzony... Prawdopodobnie mikrostyki... Teraz pozostaje zaprogramować pilota. VAG COM 311 niestety nie działa... Spróbuję jeszcze wersji 409 ale czy to coś da to sam nie wiem a nie mam ochoty wywalić kasy na programowanie bo i tak naprawa centralnego nie była tania...
Jeżeli nie ma jakiś błędów związanych z zamkami, to pewnie kwestia kodowania z tym zamykaniem. Coś tak mi się kojarzy z Golfem 5, tam było podobnie jakieś 20 czy 30s i się zamek sam ryglował. Tylko co z tego pamiętam, to chyba nie było na to rozwiązania kodowaniem. a może jest możliwość podłączenia pilota bym mógł otwrac i zamykać wszystkie drzie z...
Wystarczy połączyć fakty i wniosek nasuwa się sam. Sterownik nie widzi że nie ma klucza w stacyjce. Przez co radia nie wyłącza, nie załącza lampki automatycznie po wyjęciu klucza i nie pozwala na pracę centralnego zamka z pilota. Prawdopodobnie uszkodzoną jest kostka stacyjki. Co pokazuje VCDS - że co jest zaprogramowane? Skoro masz dostęp do VCDSa...
Za to jak i za sterowanie centralnego zamka odpowiada zamek więc trzeba go wyjąc i sprawdzić czy działa.
Proszę schematy:
Witam ponownie. Po pierwsze dzięki za szybki instruktaż zdjęcia tego plastyku, bo bym pewnie walczył trochę na siłę, a tak poszło bez boleśnie :) Po dwa - nie, nie ma problemu z centralnym, szybami, lusterkami - poprostu mój moduł komfortu jest bez odbiornika centralnego zamka więc sobie wymyśliłem że kupie (i kupiłem) takowy i podmienie, a potem kupie...
Szykuje mi się montaż sterownika zamka centralnego w Skodzie Octavii II. Wie ktoś, czy nie ma z tym problemów?
Witam, kupiłem niedawno Skodę i jest w niej problem z centralnym zamkiem, mianowicie zamykając auto z kluczyka od strony kierowcy zamykają się wszystkie drzwi oprócz drzwi pasażera (muszę je zamykać ręcznie od środka zanim wysiądę z auta) przy otwieraniu sytuacja taka sama, otwierają się wszystkie oprócz pasażera. Zamykając i otwierając od strony pasażera...
sterownik centralnego zamka skoda skoda moduł zamka centralnego usterki centralnego zamka skoda
konfiguracja aero2 tablet antena satelitarna ustawienie corab regulator warystor
zgrzewarki kondensatorowe zgrzewarki kondensatorowe
Wkrętarka Makita zmieniła kierunek obrotów - przyczyny Silnik trójfazowy - gdzie podłączyć kabel neutralny?