Jeżeli masz trochę smykałki do mechaniki, klucze typu splin to możesz się pokusić na samodzielną wymianę. Ja za wymianę zamka drzwi biorę 100 PLN, podejrzewam że u Ciebie podobnie kasują. Maksymalnie godzina roboty.
Witam Aby otworzyć TYLNE drzwi trzeba podłączyć Plus (+) pod kabel szary a minus (-) pod kabel żółty. W przypadku podłączenia kabli na odwrót zamek się zamyka.
Na 99% uszkodzony siłownik PP drzwi lub kable do niego
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Jeśli byly elektryczne szyby oryginalne to musiał być moduł sterowania drzwiami. Tam dochodzą dwa zasilania. Ten moduł steruje zamkiem i szybą.
Oczywiście koledze chodzi o opornik 180om
Sprawdź na module pod kierownicą czy masz zasilanie oraz sprawdź w module w drzwiach kierowcy czy masz 2 "plusy" no i masę,to na początek.Te zamki można naprawiać bez komputera.
Właśnie wyczytałem na forum Skody, że w tym modelu jest jeszcze jakiś moduł w drzwiach kierowcy. Może tam zajrzyj. Dodano po 2 Bo moduł komfortu oczywiście masz przy nogach kierowcy.
zawsze możesz się wpiąć w lampkę
Przewody masz za plastikami po lewej stronie nóg kierowcy. Odkręć mocowanie "rączki" klapy silnika, później wkręty ukryte pod zaślepką na wysokości progu. Za tą maskownicą jest kostka z przewodami.
Zasilania modułu na początek i masy modułu żarówka. Potem co się dzieje na CAN BUS. Do tego diagnoza modułu drzwi albo samego komfortu. Jak zamek ma zimne luty albo jest jakiś błąd wewnętrzny, to nie poda napięcia na 1/2. Jakby tak było, to zimne luty na płytce czy awaria microswitchy nie miałyby wpływu na podawanie napięcia na pin 1/2, który leci bezpośrednio...
Naprawiło się samo Bez naprawy
Kolego tą przypadłość samochód ma momentu zakupu? Zastanawiam się czy ktoś nie grzebał w kodowaniu centralnego zamka. Sądzę ,że tutaj należy najpierw sprawdzić prawidłowość konfiguracji.
Został kupiony nowy
Centralny zamek a centralny zamek na pilota to dwie różne rzeczy. Ty masz centralny zamek tzn zamykając drzwi kierowcy zamyka się wszystkie (nie trzeba gonić i zamykać) tak samo otwiera. Bateria w kluczyku była do latarki (masz tam nawet żarówkę) ale wszystko solidnie skorodowane.
Sprawdziłem po raz kolejny i wydaje się, że piloty działają na innej częstotliwości niż powinny - było to sprawdzane metodą z TV i lepiej było na kanale 36,a nie jak powinno na 34. Podaj numer kluczyka (pod grotem powinien byc) W 35 nie wejdziesz bo nie potrzebujesz. U Cb modul komfortu odpowiada za centralny zamek.
Proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu na początek. Pozdrawiam. Dodano po 2 Dokręcenie centralnej śruby pompy.
Skoda octavia 1 1999. Założony nowy zamek lewy tył,bo stary sie zaciął i nie działa (to było pół roku temu nie działa do tej pory), a prąd do kostki dochodzi... Dziś założony centralny chińczyk z allegro, pare razy zamknął otworzył drzwi i nagle lewy przód przestał działać. Bagażnik otwiera wszystkie drzwi lecz już nie zamyka... Co może być powodem?
Witam.Rozetni wiazke za modułem tą która wchodzi do zamka powinien tam być zielono -czerwony i chyba niebieski - czarny ,a jak sie myle to napisz jakie tam są to ci napisze (chwilowe podanie masy przez kontrolke 5V powino spowodować zamkniecie lub otwarecie zamków) .
Taki błąd w module centralnej elektryki
co może być przyczyną Podłącz diagnoskop i odczytaj parametry bieżące - czy sterownik widzi wszystkie sygnały z drzwi. Sprawdź wiązki przewodów wchodzące do drzwi.
Proszę schematy:
Tak jak xwit pisze,co najmniej kaseta kierowcy do naprawy,nie kupuj używek bo zwykle wystarcza poprawienie lutów.
Konieczna była wymiana całego siłownika centralnego zamka.
Jeżeli to kombi, sprawdzić, czy nie zamokły przewody/złącza w bagażniku, na dnie schowka, po lewej stronie. Często gromadzi się tam woda (gdy brak odpływu), zamakają złącza wiązek, i wtedy szwankuje centralny zamek.
witam mam problem z drzwiami od kierowcy zamek nie działą z pilota nie otwiera ani nie zamyka ,szyby domyka tylko ten zamek nie reaguje na pilota da rade ktoś pomóc
Programowanie pilota zdalnego sterowania Zsynchronizować sygnał transmisji pilota Nacisnąć dowolny przycisk na pilocie W ciągu 1 minuty Przy pomocy klucza odblokować drzwi. Mógłbyś mi to opisać dokładniej tzn. krok po kroku co trzeba zrobić.
Chyba chodzi o diodę w drzwiach kierowcy.
Miałem kiedyś identyczny problem w swojej Skodzie. ASO stwierdziło, że uszkodzony jest silnik wycieraczek, a że auto miało ledwo ponad dwa lata nie wyraziłem zgody na wymianę i zapłaciłem jedynie za "ekspertyzę"... Gdy go zdemontowałem i podłączyłem bezpośrednio do akumulatora okazało się, że jest sprawny. Okazało się, że nie było styku we wtyczce modułu...
Zakoduj pilota VAGiem.
Obydwa kluczyki nie uruchamiają centralnego?
Octavia z 98 roku z fabrycznym zamkiem powinna miec regularny modul comfortu, co mowi na ten temat diagnoza?
Może być to wina sterownika w tylnych drzwiach ale (tego nie napisałeś) jeżeli działa sterowanie z kluczyka to i z pilota musi. Jeżeli działa z kluczyka a z pilota nie to tylny sterownik nie ma nic do tego i masz brak sygnału ze sterownika pilota.
Wysuń płytkę modułu z silnika, sprawdź, czy nie pojawiła się wilgoć i śniedź w środku. Być może trzeba będzie troszkę zniszczyć część plastików wokół gniazda. Uszczelnisz to silikonem lub klejem na gorąco. Kilka octavii zreanimowałem w ten sposób.
sprawdź tak 04097 lub 04099
Dyjo, Mam dokładnie te same objawy w swojej octavii , czy Tobie udało się rozwiązać problem? Jeśli tak - co było przyczyną? Takie pytania proszę zadawać na
Z kluczyka działa? Centralny oryginalny czy dokładany?
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Sterowanie powinno być identyczne jak w Golfie 4. Kolory mogą być inne. Trzeba się wpiąć w przewody wychodzące z kasety zamka, sterowanie masą. Te przewody idą do sterownika w drzwiach. Zobacz cz masz tam kolory: biało-żółty - zamykanie czarno-żółty - otwieranie. Najlepiej podać masę przez szeregowo podłączoną żarówkę 5W. Gdy będzie to ten przewód to...
Kiedyś w punto spotkałem się z sytuacją że mimo że żarówka była taka jak powinna być to błąd świecił, okazało się że musiała być założona żarówka typowo pod fiata i inne żarówki ze sklepu wywalały błąd, po wymianie w serwisie błąd nie świecił. U ciebie podejrzewam że tak nie jest, proponuje zrobić diagnostykę komputerową, zobaczyć jakie błędy są w elektryce...
Nazwisko tego elektryka z adresem i nazwą zakładu. Wsadziłeś inny moduł na przysłowiową pałę i myślałeś że to załatwi sprawę. A tego o czym ja napisałem ani niczego innego nikt nie sprawdził.
Tak, można założyć radiowy, uniwersalny sterownik centralnego zamka. Zamontujesz go tak, aby wysterować impulsami masy przewody biały i brązowy dochodzące do sterownika na zdjęciu w pierwszym poście. Wtedy nadal będzie działać opcja otwierania wszystkich drzwi kluczem w zamku drzwi kierowcy. Jeżeli ta funkcja jest zbędna, to możesz zastąpić centralkę...
Mam centralny w całym samochodzie (skoda octavia 1 2002 r. sedan) jest po wymianie stacyjki i zamka w drzwiach od strony kierowcy, czy da się jakoś zaprogramować, żeby działał centralny, bo aktualnie mam jeden klucz do odpalania i drzwi kierowcy i drugi, na którym działa centralny, ale tylko na bagażniku drzwiach z tyłu i pasażera z przodu.
Okazało się że moduł komfortu jest do wymiany Po wymianie wszystko działa prawidło Dzięki za podpowiedzi
Po stronie kierowcy jest moduł centralnej elektryki.
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
Bzdura całkowita z tym deadlockiem.
Witam wszystkich Mój problem to centralny zamek- kluczyk wsadzony do drzwi zamyka wszystkie -ale otwiera tylko przednie.Żeby otworzyc tylnie trzeba albo klameczką w środku albo przyciskiem. Dlaczego tak jest? Szukałem odpowiedzi w instrukcji ale mam tylko po czesku i angielsku ;-)). dzieki z góry za pomoc. Skoda octavia 2006 1.6
Witam. Wyglada na to ze gdzies mam przerwe w obwodzie.Najczesciej pekaja przewody na zgieciach.Wez miernik cyfrowy i sprawdz przewody od centralnego po stronie pasazera i kerowcy w poszukiwaniu jakiejs przerwy.Powodzenia
Powtarzam instrukcja, strona producenta lub sprzedawcy. Pytasz co z tą zworką a nie raczyłeś nawet podać modelu poza tym że z allegro!!!
Tego się obawiałem i chciałem uniknąć. Rozbiórka jak się domyślam zakończy się jej częściowym zniszczeniem. Próbować sterować zamek bezpośrednio z akumulatora? Może kojarzysz które przewody należy zasilić aby zasterować silniczkiem? Szukam schematów od rana i tylko jakieś adaptacje uniwersalnych centralnych znajduję.
Juz sobie poradzilem - problem był mechaniczny nie elektroniczny /zbyt mocno napieta linka miedzy zamkiem a lkamka zewnetrzna/ Jakby co to teraz juz jestem ekspert o zamkow skody octavii i podobnych z grupy. TEMAT ZAMKNIETY :)
Witam , jak ustawić vagiem pocje zamka centralnego w skodzie octavi 1998 r z modułem konfortu.Chodzi mi o numery kanałow
I jeszcze jedna ważna rzecz w mojej szkodzie, zamek z klczyka nie działa jak wsadzam to zamek się przekręca otwieranie działa tylko z przyciska. Ma to jakieś znaczenie przy instalacji ?
Przed wyjściem silniczka i sprawdzeniem wiązki elektrycznej zauważyłem ze nie opuszcza mi sie tylnia szyba od strony kierowcy
okazało się że bezpiecznik padł i teraz wszystko działa
ROZWIAZANE. Mylnie sadzilem ze jak dochodzi napiecie do tych modulow pod silnikiem i jest komunikacja z modulem komfortu to problem nie dzialania centralnego jest gdzies w samym module - bzdura. Problem byl w przelotkach gumowych, tam dochodzi gruby przewod plusowy i jeszcze cienszy dodatkowo (zapewne na grubym znika napiecie po zamknieciu drzwi a na...
https://forum.octaviaclub.pl/forum/octav... Procedura kontroli
dzięki za sugestie
Sterownik o tych samych nr?
Mogły być jeszcze dokładane jakieś alarmy, zabezpieczenia, centralny czy inne wynalazki.
:arrow: m.marcin, mowa jest o fabrycznym centralnym zamku, samochód z pełną fabryczną elektryką? Pytam, bo były wersje Octavii golasy, doposażane później przez salon w zamek centralny, szyby elektryczne itd.
Witam Koledzy mam Skodę Octavię I 2000r. w której dołożyłem centralny na cztery drzwi + klapa sterowane razem oraz komfort. Wszystko sterowane z pilotów scyzoryków. Jednakże mam pewien problem - otóż często (szczególnie latem, gdy autko jest mocno nagrzane) są problemy z działaniem centralnego zamka a mianowicie po wciśnięciu przycisku na pilocie, błyskają...
Najczęściej łamią się grube, can rzadko. Gumy sie odchyla i wyskakują, potem wciska sie na swoje miejsce.
Przyczyną może być uszkodzony zamek
Witam uwazam ze zaczac nalezy od zaprogramowania pilota lub od odpiecia alarmu od wtyczki i dalszego sprawdzania pilota
Da się to jakoś obejśc
Radio trafiło do serwisu zajmującego się tylko serwisem sprzętu audio samochodowego Panel Plus Box - i okazało się, że jest nie do naprawy. Zostało zakupione takie samo, ale z uszkodzonym mechanizmem CD. Mechanizm został przełożony i zamontowany do samochodu, przeprowadzono adaptację i działa. Panel okazał się sprawny.
Bezpieczniki sprawdzone, auto ma elektryczne szyby, po wciśnięciu przycisku w drzwiach odzywa się tylko centralny w bagarzniku.Wracając do szyb to szyby działają bez zarzutu.
nie kłóćcie się już jak octa jedynka to przecież nad pedałem sprzęgła po zdjęcu obudowy nad nogami kierowcy
Wszystko podpięte jest pod alarm -modelu nie znam-alarm fabryczny Alarm jest uzbrajany automatycznie po zamknięciu auta fabrycznym pilotem? Co "mówi" diagnostyka o fabrycznym alarmie i centralnym zamku? Nie ma znaczenia czy otwieram drzwi pilotem czy ręcznie kluczykiem Alarm uzbraja się po przekręceniu klucza w drzwiach? Porozpinałem wszystkie wtyczki...
To poszukaj szybszego miernika.
To nie jest żaden zamiennik tylko cała centralka. Wpisz sobie w Google "Uniwersalny sterownik centralnego zamka".
Witam.Siłownik jest,silnik działa bo łączyłem na krótko i działał.
no właśnie dlatego pytam czego nie bedę miał czy alarmu czy czegoś innego... różnica jest 300zl... a to na ulicy nie leży.Octavia wersja run 1.4 16v 2 szyby elektryczne lusterka alarm centralny zamek
problem jest dla mnie duży jak za pomocą vaga zaczarować kluczyk od VW aby otwierał i zamykał centralny kluczyk scyzoryk kupiłem wraz z przywieszką i stertą cyferek . w jaki kanał wejść jaki kod podać
prawidłowo założone nie wpłyną na nic,przecież te urządzenia po montażu zasilasz autonomicznie,nie mają żadnego połączenia z innymi modułami pojazdu. Dodano po 1 PS do użytkowników Octavii - czy sygnał dźwiękowy powinien sygnalizować otwarte drzwi od kierowcy?? gdyż mam sygnalizacje od pasażera i obu tylnich drzwi a od kierowcy tej sygnalizacji brak...czy...
Witam wszystkich. Poszukałem trochę, ale nie znalazłem odpowiedzi. Jeśli taki temat się przewijał już przez forum, proszę mnie tam skierować. Kupiłem ostatnio Octavię jedynkę, rocznik 1998. Auto dosyć przyzwoite, od pierwszego właściciela, trochę drobnych usterek, typu niedziałająca wycieraczka z tyłu, pęknięty wspornik stabilizatora z przodu, huczące...
Przynajmniej te dwa z pękniętą izolacją są całe. Zdjąłem centymetr izolacji w miejscu pęknięcia i sprawdziłem. Być może inne są przerwane. Można to sprawdzić bez zdejmowania tapicerki? Czy skupić się na wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy? Sprawdzać każdy kabelek, w jaki sposób? Jesteśmy w dziale "Początkujący", wiec proszę o podpowiedzi na tym poziomie.
Tak sterowanie impulsami masy
Jakie błędy w module komfortu?
nareszcie po trzech tygodniach walki znalazłem usterkę. :D uszkodzony przewód w wiązce drzwi kierowcy. naprawione . wszystko śmiga. zamykam !!!!!!
Ale w 50% miałem rację ;) Przy okazji tego problemu znalazłem fajne schematy elektryczne do Octavi. Może komuś się przyda. Schemat nr 8 to właśnie centralny zamek. Szkoda że nie znalazłem tego przed testowaniem 20tu kabli.
Po lewej stronie kolumny kierowniczej widoczny po ściągnięciu tego dużego plastiku nad nogami kierowcy. Żeby wyciągnąś przełącznik świateł pod którym też jest śróbka trzeba go wcisnąś w pozycji wyłączony i przekręcić na światła pozycyjne i wyciągnąć. Tak pozatym co ci sie dzieje, bo np szybami lusterkami i centralnym sterują pośrednio moduły przy silniczkach...
może sobie założyć centralny z pilotami w scyzoruku i przełożyć tylko wkład.
Bardziej chyba chodzi o moduł sterujący przy silniczku szyby niż sam silniczek. A to z tego powodu, że ten moduł oprócz silniczka szyby steruje też silniczkiem zamka centralnego.
Model modułu haka, następnie samochód jest z którego roku? Klapę bagażnika centralny zamyka? Coś się wcześniej działo?
Dodam że wcześniej jak jeszcze biegała szyba kierowcy to auto potrafiło sie samo zamknąć i zdarzało się że szyby tańczyły samoczynnie. Pytanie tylko jedno : co zostało w związku z cytowanym opisem zrobione i czy robiłeś coś z tym sam czy jakiś elektromechanik, najczęściej w takich przypadkach doraźnie przed naprawą zamka wyjmuje się bezpiecznik przeciążeniowy...
Nie opanujesz tematu.Zamykam.
Połamane przewody w przelotce drzwi.
Może zasilać również licznik - taka cecha wspólna. Czy po zapłonie zapalają się wszystkie kontrolki - te co zawsze? Pod schowkiem pasażera jest system nawiewu a nagrzewnica bardziej centralnie.
Witam. Skoda kombi laurent & coś tam. Centralny zaraz po otwarciu zamyka się z powrotem. Rozebraliśmy tapicerkę drzwi itp. Nie znaleźliśmy żadnej przetartej wiązki czy zaśniedziałych styków itp. Problem znika kiedy otworzy się klapę z tyłu - wtedy można zamykać i otwierać do woli - klapa w dół i zaczynają się jaja. Wymontowaliśmy mikrostyk w tylnej...
O Octavii napisano już wiele. Ciekawą lekturę znajdziesz w dziale Zabezpieczenia Serwis. Polecam.
Za co odpowiedzialny w wiązce jest przewód brązowy. Dzięki za odp. Brązowy to po prostu masa.
Witam sprawdz czy w module komfortu nie ma czasami wody lub wilgoci.
sprawdź na openobd.org tylko szukaj w wersji niemieckiej bo po angielsku nie wszystko przetłumaczone.
Nie działa centralny w całym aucie czy w tych prawych co szyba? Po kluczyku (15) jest plus bo mówisz że są dwa ale jakie?
Dzięki za pomoc. Jutro sprawdzę.
Dochodzi wogle napiecie do włącznika elek. szyby???
Witam Sprawdz wiązkę elektr. w przelotce Pozdrawiam
octavia centralny centralny octavia podłączenie centralny pilota octavia
opalarka regulacja temperatury centralny zamek sygnalizacja sterowanie zaworem kulowym
oprogramowanie vordon trabant schemat
TD Systems: Affordable Spanish TV Brand Overview Sony RCD-W100 - Problemy z finalizacją płyt CD